لیست جدید وزارت بهداشت 2020

از ما مشاوره رایگان دریافت کنید!

با ما در ارتباط باشید و سوالات، ابهامات و نگرانی های خود را از طریق راه های ارتباط زیر با ما در میان بگذارید. از طریق شماره تماس زیر میتوانید با مشاورین ما گفتگو کنید

مشاوره رایگان

90003031

    درخواست فوری بررسی شرایط

    لیست جدید وزارت بهداشت 2020 برای اطلاع خانواده هایی که می دانند هر ساله تعداد زیادی از افراد خواهان تحصیل در رشته های پزشکی در کنکور ایران ثبت نام کرده و از سال ها قبل خود را آماده حضور در این آزمون سراسری می کنند ، اما متاسفانه به دلیل بالا بودن تقاضا و کم بودن ظرفیت دانشگاه ها اغلب این افراد در تحقق آرزوی خود شکست خورده و مجبور به ادامه تحصیل در رشته های دیگر در دانشگاه های ایران می شوند و یا به فکر تحصیل در خارج از کشور می باشند منتشر شد.

    باید به آن ها نوید داد که امکان تحصیل در رشته های پزشکی ، دندانپزشکی ، داروسازی و دیگر زیر شاخه های پیراپزشکی در دانشگاه های خارج از کشور امکان پذیر است و بسیاری از افراد می توانند با کسب آگاهی در این موارد بهترین گزینه را برای تحصیل خود انتخاب نمایند.

    در این مقاله کارشناسان ما در موسسه مهاجرتی مشاوران برگزیده مهرآفرین سعی کرده به طور دقیق کشورهای مهم در لیست جدید وزارت بهداشت 2020 را بررسی کرده و تغییرات رخ داده نسبت به سال گذشته را برای متقاضیان تحصیل پزشکی و دندانپزشکی بیان کنند.

    در مورد لیست جدید وزارت بهداشت 2020

    وزارت بهداشت ایران هر ساله فهرستی از دانشگاه های مورد تایید خود در کشور های مختلف را منتشر می کند ، این فهرست خاص رشته های پزشکی ، دندانپزشکی ، داروسازی و دیگر زیر شاخه های پزشکی می باشد و فهرست معرفی کننده دانشگاه هایی است که مدارک فارغ التحصیلی آن ها در ایران معتبر شناخته می شوند و دانشگاه هایی که در این فهرست قرار ندارند از این اعتبار بهره مند نیستند.

    لیست و فهرست جدید وزارت بهداشت ایران در روز پنجشنبه 24 بهمن ماه صادر گردید که به موجب آن فهرست دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی ارائه کننده رشته های پزشکی مورد تایید وزارت بهداشت ایران در سال تحصیلی 2021- 2020 معرفی گردید.

    بر اساس بررسی های انجام شده مشاهده گردید تغیراتی در این فهرست نسبت به سال تحصیلی گذشته صورت گرفته است که در این فهرست تعدادی از دانشگاه های کشور های جهان اضافه و برخی حذف شده اند ، لازم به ذکر است که تنها رشته تحصیلی معتبر در دانشگاه پزشکی سچینوا روسیه در لیست جدید نیز رشته داروسازی است و نسبت به سال گذشته تغییری نداشته است .

    حذف دانشگاه بلغارستان

    یکی از موارد تغییر یافته در لیست جدید وزارت بهداشت در سال 2020 حذف دانشگاه بلغارستان است ، بلغارستان کشوری در جنوب شرقی اروپا با جمعیت بالغ بر 7 میلیون نفر است که اکثر آن ها مسیحی ارتدوکس می باشند.

    اگر تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در بلغارستان را انتخاب کنید از آموزش با کیفیت بالا همراه با جو بین المللی و دانشگاه هایی که انواع مختلفی از تخصص ها مانند پزشکی ، دندانپزشکی ، داروسازی ، مهندسی و غیره را ارائه می دهد برخوردار خواهید شد که متاسفانه تنها دانشگاه بلغارستان که در سال های گذشته مورد تایید وزارت بهداشت ایران بود یعنی دانشگاه صوفیه در سال جدید از این فهرست حذف گردید.

    حذف دانشگاه بلغارستان

    معرفی دانشگاه صوفیه و مزایای تحصیل در بلغارستان

    دانشگاه صوفیه بلغارستان یکی از گزینه های خوب برای تحصیل در رشته های پزشکی در خارج از کشور است که متاسفانه از فهرست دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت در سال 2020 حذف گردید ، این دانشگاه قدیمی ترین موسسه آموزش عالی در بلغارستان بود که در اول اکتبر 1888 تاسیس شد و دارای 16 دانشکده و سه دپارتمان است و بیش از 21 هزار دانشجو محصل در رشته های تحصیلی مختلف هست.

    دانشکده های این دانشگاه شامل زیست شناسی ، شیمی ، داروسازی ، زبان شناسی ، اقتصاد ، آموزش ، زمین شناسی و جغرافیا ، تاریخ ، روزنامه نگاری ، حقوق ، ریلضیات ، فلسفه ، آموزش ابتدایی ، الهیات و پزشکی می باشد .

    از مزایای تحصیل در این دانشگاه سهولت اخذ پذیرش از این دانشگاه برای تحصیل رشته پزشکی است و افراد علاقمند به تحصیل در این رشته می توانند با شرکت و قبولی در یک آزمون ورودی نسبتا ساده در این دانشگاه پذیرفته شوند ، علاوه بر این به حضور در دوره پری مدیکال و تسلط به زبان انگلیسی نیازی نیست.

    اضافه شدن دانشگاه های رومانی

    یکی دیگر از تغییرات ایجاد شده در لیست جدید وزارت بهداشت افزودن دانشگاه های رومانی به این فهرست است ، رومانی کشوری در جنوب شرقی اروپا به پایتختی بخارست است که در همسایگی مجارستان ، صربستان ، مولداوی ، اوکراین و بلغارستان قرار دارد و زبان رسمی مردمان این کشور زبان رومانیایی و واحد پول آن لئوی رومانی است.

    یکی از بهترین گزینه ها در اروپا تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در رومانی می باشد و کیفیت عالی آموزش به زبان انگلیسی ، فرانسوی یا رومانیایی ، میراث فرهنگی غنی ، شهریه مناسب و هزینه های زندگی را به دانشجویان ارائه می دهد.

    برنامه های پزشکی شش ساله که همگی مطالعات بالینی 3 ساله بالینی و 3 ساله منتهی به درجه دکترای پزشکی (MD) می شوند که در تمام UE / CEE شناخته شده و در سراسر جهان معتبر است.

    رومانی دارای بیش از 13 دانشگاه علوم پزشکی معتبر در سراسر جهان است که دو دانشگاه این کشور یعنی دانشگاه پزشکی و داروسازی کارول دیویلا و دانشگاه پزشکی و داروسازی ویکتور بابز در لیست جدید وزارت بهداشت 2020 قرار دارند ، برای آگاهی و شناخت این دانشگاه ها با ما در موسسه مهاجرتی مشاوران برگزیده مهرآفرین تماس بگیرید.

    اضافه شدن دانشگاه های رومانی

    دانشگاه پزشکی و داروسازی کارول دیویلا رومانی

    دانشگاه پزشکی و داروسازی کارول دیویلا یک دانشگاه پزشکی و داروسازی در بخارست و یکی از بزرگترین و قدیمی ترین موسسات در نوع خود در کشور رومانی است ، این دانشگاه از امکانات بیش از 20 بیمارستان بالینی در سرتاسر بخارست استفاده می کند.

    این موسسه به عنوان بخشی از دانشگاه بخارست در سال 1857 ایجاد شده است و در رومانی و اروپای شرقی به عنوان یکی از معتبرترین در نوع خود در نظر گرفته می شود ، این دانشگاه دارای سه دانشکده پزشکی ، دندانپزشکی و داروسازی می باشد.

    معرفی دانشگاه ویکتور بابز

    دانشگاه پزشکی و داروسازی ویکتور بابز در منطقه تیمیشوارا رومانی واقع شده و به افتخار دانشمند ویکتور بابز نامگذاری شد ، این دانشگاه در سال 1944 تاسیس شد و بیش از هفت دهه آموزش و آموزش پزشکی عالی ، تحقیقات پزشکی و مراقبت های بهداشتی بسیار ماهر را ارائه داده است.

    دستاورد های این دانشگاه نتیجه تلاش و پشتکار کارکنان تدریس ، دانشجویان و کادر فنی و اداری است ، رشته های پزشکی ، دندانپزشکی و داروسازی به زبان های انگلیسی و فرانسوی در این دانشگاه ارائه می شوند.

    حذف و افزودن دانشگاه های ترکیه

    دانشگاه های پزشکی ترکیه نیز در لیست صادر شده جدید تغییراتی داشته اند ، ترکیه کشوری اوراسیایی است که بخشی از آن در شمال غرب آسیا و بخشی دیگر آن در جنوب شرق اروپا قرار دارد ، پایتخت و بزرگ ترین شهر این کشور به ترتیب آنکارا و استانبول نام دارد و زبان رسمی مردمان این کشور زبان ترکی و واحد پول آن لیر ترکیه نام دارد.

    ترکیه دارای دانشگاه های پزشکی متعددی است که 9 دانشگاه پزشکی آن در لیست جدید وزارت بهداشت 2020 قرار دارد ، یک دانشگاه خصوصی این کشور یعنی دانشگاه یدی تپه از این فهرست حذف و سه دانشگاه دیگر به آن افزوده شده اند.

    حذف و افزودن دانشگاه های ترکیه

    دوره پزشکی در دانشگاه های ترکیه 6 ساله است ، برای ورود به این رشته تحصیلی شرکت و قبولی در آزمون YOS و حضور در دوره آمادگی ضروری می باشد ، آزمون YÖS برای انتخاب داوطلبان برای تحصیل در ترکیه از طریق مراحل دانشگاهی برگزار می شود و هر دانشگاه امتحان خودش را برگزار می کند.

    حذف دانشگاه یدی تپه ترکیه

    دانشگاه یدی تپه یک دانشگاه خصوصی است که در استانبول ترکیه واقع شده و در سال 1996 توسط بنیاد آموزش و فرهنگ استانبول تأسیس شده ، دانشگاه یدی تپه اکنون ادعا می کند که بزرگترین دانشگاه در بین 27 دانشگاه بنیاد در ترکیه است.

    دانشجویان هزینه تحصیل خود را با نرخ هایی متفاوت بسته به رشته و دانشکده می پردازند ، این دانشگاه دارای دانشکده های علوم کاربردی ، معماری ، هنر ، دندانپزشکی ، اقتصاد ، پزشکی ، داروسازی ، علوم بهداشتی و غیره می باشد و دانشکده دندانپزشکی این دانشگاه تنها دانشکده مورد تایید وزارت بهداشت این دانشگاه در سال گذشته بود که در لیست جدید وزارت بهداشت 2020 حذف شده است.

    افزودن دانشگاه سلیمان دمیرل ترکیه

    دانشگاه سلیمان دمیرل ( SDU ) یک دانشگاه دولتی است که در ایسپارتا ترکیه واقع شده و در سال 1992 تأسیس شده است ، با حدود 70.000 دانشجو ، دومین دانشگاه علمی در ترکیه به حساب می آید.

    دانشگاه SDU به دلیل برنامه های خود در تحقیقات کشاورزی ، پزشکی ، مهندسی و علوم تجاری شناخته شده است ، این دانشگاه دارای دانشکده هنر های زیبا ، دندانپزشکی ، الهیات ، معماری ، مهندسی ، پزشکی ، جنگلبانی ، کشاورزی ، علوم بهداشت ، حقوق ، آموزش و غیره می باشد.

    در لیست جدید وزارت بهداشت 2020 که اخیرا اعلام شده است این دانشگاه به عنوان یکی از دانشگاه های مورد تایید معرفی شده ، اما لازم به ذکر است که تنها رشته دندانپزشکی این دانشگاه مورد تایید وزارت بهداشت ایران می باشد.

    اضافه شدن دانشگاه غازی ترکیه

    دانشگاه غازی یک دانشگاه دولتی است که در درجه اول در آنکارا و در سال 1926 تاسیس شد ، در سال 1982 با ادغام با آکادمی مهندسی و معماری Bolu ، آکادمی اقتصاد و علوم تجاری آنکارا ، کالج حرفه ای فنی آنکارا ، کالج حرفه ای فنی دختران آنکارا و آکادمی مهندسی و معماری دولتی آنکارا سازماندهی مجدد شد.

    دانشگاه غازی شامل 21 دانشکده ، 4 مدرسه ، 11 مدرسه فنی و حرفه ای آموزش عالی ، 52 مرکز تحقیقاتی و 7 موسسه تحصیلات تکمیلی است ، دانشکده های این دانشگاه دارای دانشکده هنر ، معماری ، ارتباطات ، مهندسی ، علوم بهداشتی ، حقوق ، پزشکی ، داروسازی ، علوم و غیره است و بر اساس تغییرات حاصله در فهرست دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت ایران تنها دانشکده دندانپزشکی این دانشگاه مورد تایید قرار گرفته است.

    اضافه شدن دانشگاه غازی ترکیه

    افزودن دانشگاه Katip Celebi ازمیر ترکیه

    دانشگاه Katip Celebi ازمیر یک دانشگاه دولتی در ازمیر در ترکیه است که در سال 2010 تاسیس شد و دارای دانشکده های دندانپزشکی ، اقتصاد ، مهندسی ، شیلات ، جنگلبانی ، علوم بهداشتی ، علوم انسانی ، پزشکی ، داروسازی و غیره است ، همانند دو دانشگاه قبلی ترکیه از میان رشته های تحصیلی ارائه شده در این دانشگاه تنها رشته دندانپزشکی این دانشگاه در سال 2020 مورد تایید وزارت بهداشت ایران می باشد .

    در مقاله فوق که با تلاش مشاوران موسسه مهاجرتی MIC نگارش گردید تغییرات حاصل در لیست جدید وزارت بهداشت 2020 بررسی و بیان شد . در صورت نیز به کسب آگاهی و اطلاع از جزئیات بیشتر این فهرست یا در خصوص بهترین کشور ها برای تحصیل ایرانیان با دفاتر تهران و شیراز تماس حاصل نمایید .

    دغدغه های خانواده های ایرانی

    اگر در دانشگاه های غیر تائید درس بخونم چی میشه ؟

    وزارت بهداشت راهکاری را در نظر گرفته است برای این کار و گفته یکی از سه روش زیر را باید انجام دهید تا بتوانید مدارک خود را برای بررسی معادل سازی به وزارت بهداشت تحویل دهید :
    1. تخصص خود را در دانشگاه مورد تائید بخوانید
    2. در کشورهایی که دانشگاه مورد تائید دارند مجوز کار در شته های علوم پزشکی بگیرید
    3. در آزمون های بین المللی مورد تائید وزارت بهداشت قبول شوید

    اگر دانشگاهی مور تائید ایران نباشه یعنی کیفیت هم نداره ؟

    خیر اصلاً این طور نیست و اگر لیست وزارت بهداشت را در چند دوره گذشته بررسی کنید می بینید که برخی از دانشگاه ها در یک سال تائید و در سال دیگر تائید نیستند که دلایل دیگری دارد و اکثر دانشگاه های کشوهایی مانند ترکیه یا بلغارستان مورد تائید حتی کشور ایالات متحده آمریکا نیز هستند.

    لیست جدید وزارت بهداشت برای سال 2020 – 2021 را از کجا می تونم پیدا کنم ؟

    این لیست در سایت رسمی وزارت بهداشت قرارداده شده است ، البته در همین مقاله نیز لینک دسترسی به آن وجود دارد .
    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.