تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در هنگ کنگ

از ما مشاوره رایگان دریافت کنید!

با ما در ارتباط باشید و سوالات، ابهامات و نگرانی های خود را از طریق راه های ارتباط زیر با ما در میان بگذارید. از طریق شماره تماس زیر میتوانید با مشاورین ما گفتگو کنید

مشاوره رایگان

90003031

    درخواست فوری بررسی شرایط

    تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در هنگ کنگ را چرا باید بدانید ؟ چه برنامه های پزشکی در هنگ کنک ارائه می شود ؟ شرایط و ضوابط مهاجرت و ویزا هنگ کنگ چیست ؟ هزینه زندگی و تحصیل در هنگ کنگ چه مقدار است ؟ کار در هنگ کنگ چگونه است ؟ مشاوران موسسه مهاجرتی مشاوران برگزیده مهرآفرین به تمامی سوال ها و ابهامات تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در هنگ کنگ پاسخ خواهند داد و امید است گامی اندک در مسیر موفقیت شما برداشته باشیم.

    چرا تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در هنگ کنگ ؟

    هنگ کنگ علاوه بر اینکه یکی از مراکز مهم مالی در جهان است ، به عنوان مکانی محترم و مهیج برای تحصیل رشته های علوم پزشکی نیز بشمار میرود ؛ کالج های پزشکی هنگ کنگ آموزش های باکیفیتی را ارائه می دهند ، البته باید توجه داشت که محتوای آن و دشواری امتحان در سطحی مشابه با کالج های پزشکی غربی است.

    به بیان دیگر شرایط تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در هنگ کنگ بسیار مشابه سیستم تحصیل در انگلستان است و تحصیل در هنگ کنک به معنای زندگی در یکی از پویا ترین و هیجان انگیز ترین شهرهای آسیا محسوب می گردد.

    روش های زیادی برای مهاجرت به هنگ کنگ وجود دارد که در میان آنها انتهاب مهاجرت تحصیلی آن هم از طریق تحصیل رشته های پزشکی شاید بهترین روش برای مهاجرت موقت به این کشور می باشد ، دانشجویان در هنگ کنگ از محیطی چند فرهنگی و جذاب لذت می برند.

    برنامه های پزشکی در هنگ کنگ

    هنگ کنگ دارای چندین دانشکده پزشکی است که می توانید به عنوان یک دانشجوی بین المللی ، رشته پزشکی یا دندانپزشکی را انتخاب و مشغول به تحصیل شوید ، تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در هنگ کنگ با تأسیس کالج پزشکی هنگ کنگ برای چینی ها در سال 1887 آغاز شد که در ادامه به توضیح آن خواهیم پرداخت.

    در حال حاضر شش موسسه آموزش عالی پزشکی در هنگ کنگ مشغول فعالیت هستند که آموزش آنها به زبان انگلیسی است ، قابل ذکر است که تحصیل علوم پزشکی در هنگ کنگ بدون مدرک زبان انگلیسی امکانپذر نیست و این موضوع دقیقاً بر عکس تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در چین می باشد ؛ توانایی صحبت به زبان بومی نیز برای برقراری ارتباط الزامی است.

    گرایش های مختلف پزشکی در هنگ کنک اعم از رادیوگرافی و داروسازی گرفته تا پرستاری و طب چینی ارائه میشوند ، برنامه های پزشکی در هنگ کنگ به طور معمول 6 سال به طول می انجامد و آموزش های تخصصی فقط در بیمارستان های تحت نظارت بیمارستان هنگ کنگ ارائه می شود و مدارک تحصیلی معمولاً برای ثبت نام در کشورهای دیگر دارای اعتبار میباشد ، برای اطلاعات بیشتر با ما در موسسه مهاجرتی مشاوران برگزیده مهرآفرین در تماس باشید.

    تاریخچه کالج پزشکی هنگ کنگ

    کالج پزشکی هنگ کنگ برای چینی ها در سال 1887 توسط انجمن مبلغین لندن تأسیس شد و اولین فارغ التحصیل آن Sun Yat-sen ( در سال 1892 ) بود که پس از انقلاب شینهای ( سال 1911 چین از یک امپراتوری به جمهوری تغییر کرد ) رئیس جمهور چین شد ، کالج پزشکی هنگ کنگ برای چینی ها پیشرو دانشکده پزشکی دانشگاه هنگ کنگ بود که در سال 1911 شروع به کار کرد.

    تاریخچه کالج پزشکی هنگ کنگ

    امکان تحصیل MBBS در هنگ کنگ

    متقاضیان تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در هنگ کنگ باید آگاهی داشته باشند که تحصیلات پزشکی در هنگ کنگ با جدیدترین روش های آموزشی در حال اجرا است ، به گونه ای که در دانشگاه های هنگ کنگ تحصیلات پزشکی با دو روش کارشناسی و کارشناسی ارشد اجرا می شود.

    تحصیل مقطع کارشناسی به لیسانس پزشکی و جراحی یا همان MBBS شهرت دارد و متقاضیان زیادی به تحصیل در این رشته علاقه دارند ، پس از اتمام دوره کارشناسی ، فارغ التحصیلان می توانند در برای مقطع کارشناسی ارشد پزشکی درخواست دهند.

    شرایط ورودی تحصیلات پزشکی در دانشگاه هنگ کنگ

    شرایط ورود بسته به سال و دانشگاه متفاوت است و البته ، نمرات خوب الزامی است که این به طور معمول به معنی نمره 42 تا 45 برای دانشجویان IB است ، اگرچه پزشکی با سایر دوره ها متفاوت است اما دانشجویان پزشکی معدل ندارند و رتبه بندی نمی شوند ، به این معنی که آنها فقط یک pass یا یک fail دریافت می کنند.

    اگر شکست بخورید ، یک امتحان تکمیلی از شما گرفته میشود و اگر این امتحان تکمیلی را قبول شوید می توانید سال تحصیلی را تکرار کنید و البته قابل ذکر است که فقط مجاز به تکرار حداکثر سه سال تحصیلی میباشید.

    تخصص های پزشکی در هنگ کنگ

    تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در هنگ کنگ در مقطع تخصص در طیف وسیعی از رشته ها امکانپذیر است ، ادامه تحصیل پزشکی در رشته های تخصصی فارماکولوژی بالینی ، پوست ، قلب و عروق ، کبد و گوارش ، مغز و اعصاب ، هماتولوژی و بسیاری رشته های دیگر نیز وجود دارد.

    سالانه در حدود 2000 نفر در هنگ کنگ مدرک تخصص پزشکی کسب می کنند ، این طیف وسیع رشته های تخصصی حاکی از پیشرفت علمی و نوآوری دانش پزشکی در هنگ کنگ است.

    تخصص های پزشکی در هنگ کنگ

    شرایط دندانپزشکی در هنگ کنگ

    تحصیل دندانپزشکی در هنگ کنگ نیز همانند تحصیل پزشکی به دو صورت امکانپذیر است ، مقطع کارشناسی دندانپزشکی و مدرک کارشناسی ارشد دندانپزشکی ، تحصیل کارشناسی 3 تا 4 سال طول می کشد و برای ادامه تحصیل 2 تا 3 سال دیگر نیز باید ادامه دهند.

    برای تحصیل در این رشته داشتن مدرک زبان آیلتس یا تافل الزامیست ، افرادی که نمره زبان بالایی داشته باشند قادر به دریافت بورسیه تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در هنگ کنگ خواهند بود.

    چگونگی تحصیل در دانشگاه هنگ کنگ

    لام می گوید : ما صبح ها سخنرانی و آموزش داریم و بعد از ظهر کلاس هایی با همان مطالب برگزار می شود ، اولین سخنرانی ممکن است در ساعت 9:30 باشد و پس از آن دو یا سه سخنرانی 50 دقیقه ای دیگر که بین هر یک ، وقفه کوچکی وجود دارد برگزار میشود و پس از ناهار ، آموزش ها از ساعت 2:30 بعد از ظهر آغاز می شود.

    در طول آموزش ، شما با حضور در سخنرانی ها اطلاعات غنی ای را کسب کرده اید ، بسته به کلاسهای شما ، روز تدریس بین ساعت 4:30 و 6:30 بعد از ظهر به پایان می رسد.

    هزینه تحصیل در دانشکده پزشکی در هنگ کنگ

    با اینکه هنگ کنک شهری مناسب برای تحصیل و زندگی است ، باید توجه داشت که تحصیل پزشکی در این کشورارزان نیست ، هزینه تحصیل دندانپزشکی در هنگ کنگ با احتساب هزینه های زندگی حداقل صد هزار دلار هنگ کنگ خواهد بود و دانشجویان بین المللی برای هر سال تحصیل پزشکی در هنگ کنک باید مبلغی معادل 90000 تا 200،000 دلار هنگ کنگ بپردازند.

    ذکر این نکته قابل اهمیت است که هزینه اسکان و هزینه های زندگی نیز در هنگ کنگ بالا است ، هزینه اجاره مسکن 15000 دلار هنگ کنگ و هزینه غذا و پوشاک و غیره نیز حداقل 700 دلار هنگ کنگ است ، بنابراین می توانید در خصوص هزینه سایر دانشگاه های خارج از کشور را هم در نظر داشته باشید.

    مهاجرت و ویزای دانشجویی پزشکی در هنگ کنگ

    • پس از قبول شدن در دانشگاه هنگ کنگ ، به عنوان یک دانشجوی بین المللی ، باید برای اخذ ویزای دانشجویی اقدام کنید ، برای پشتیبانی از ویزای خود ، به یک اسپانسر محلی ( که می تواند از طریق دانشگاه شما تنظیم شود ) و به تعدادی از اسناد و فرم های تکمیل و امضا شده ( که می توانید از وب سایت دولت هنگ کنگ بارگیری کنید ) نیاز دارید .
    • مدارک تحصیلی خود را باید ترجمه کرده و ارئه دهید
      گام مهم برای اخذ پذیرش اثبات تمکن مالی است

    مدت زمان پردازش ویزا یا اجازه ورود شش هفته میتواند به طول انجامد ، موضوع حائز اهمیت این است که هر سال باید ویزای تحصیلی خود را تمدید کنید ، بنابراین همیشه به یاد داشته باشید که حداقل چهار هفته قبل از انقضاء این کار را انجام دهید.

    مهاجرت و ویزای دانشجویی پزشکی در هنگ کنگ

    کار پاره وقت دانشجویی در هنگ کنگ

    با توجه به اینکه تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در هنگ کنگ مقداری هزینه بر است ، بنابراین دانشجویان باید به فکر یک کار دانشجویی پاره وقت نیز باشند ، از سال 2008 دانشجویان بین المللی توانسته اند دوره های کارآموزی مرتبط با برنامه درسی ، مشاغل پاره وقت در دانشگاه و مشاغل تابستانی را در طول دوره تحصیل خود ( مشروط بر اینکه مدت آن بیش از یک سال باشد ) بگذرانند.

    اقامت پس از تحصیل علوم پزشکی هنگ کنگ

    با معرفی ” ترتیبات مهاجرت برای فارغ التحصیلان غیر محلی” (IANG) در سال 2008 ، فارغ التحصیلان بین المللی می توانند بعد از فارغ التحصیلی برای اقامت ، بازگشت و کار در هنگ کنگ اقدام کنند.

    دانشجویان بین المللی می توانند بدون آنکه ابتدا درخواست کار را ارائه داده باشند ، پس از فارغ التحصیلی برای اقامت 12 ماهه اقدام کنند.

    کارشناسان موسسه مشاوران مهرآفرین با دانش و سابقه بالا به ارائه راهنمایی هایی پیرامون مهاجرت تحصیلی به مقاصد مختلف جهان هستند ، شرایط تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در هنگ کنگ در قالب مقاله فوق به صورت مختصر و مفید ارائه شده است ، برای اطلاعات گسترده تر در زمینه تحصیل رشته های پزشکی در اروپا همچون تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در آلمان و دانشگاه های مورد تائید وزارت بهداشت ایران حتما با مشاوران دفاتر ما در شهرهای تهران و شیراز تماس برقرار نمایید.

    سوالات متداول تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در هنگ کنگ

    آیا امکان تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در هنگ کنگ به زبان انگلیسی وجود دارد ؟

    بله – این رشته ها به زبان انگلیسی و زبان بومی ارائه می شوند.

    آیا تحصیل رشته های پزشکی در هنگ کنگ همانند تحصیل این رشته ها در چین نیازی به مدرک زبان ندارد ؟

    متاسفانه باید بگوییم که تفاوت وجود دارد و در این کشور برای تحصیل رشته های علوم پزشکی شما باید حتماً مدرک زبان معتبر ارائه دهید.

    آیا شما تحصیل در این کشورها را با توجه به تجربه تون پیشنهاد می کنید ؟

    تفاوت هایی هست بین تحصیل در کشورهای آسیایی با کشورهای اروپایی ، اما برای کسانی که می خواهند بعد از تحصیل به ایران بازگردند یا به کشور دیگری بروند ، قطعاً گزینه های مناسبی هستند.
    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.