تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در یونان

از ما مشاوره رایگان دریافت کنید!

با ما در ارتباط باشید و سوالات، ابهامات و نگرانی های خود را از طریق راه های ارتباط زیر با ما در میان بگذارید. از طریق شماره تماس زیر میتوانید با مشاورین ما گفتگو کنید

مشاوره رایگان

90003031

    درخواست فوری بررسی شرایط

    تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در یونان ! مطمئناً درباره بقراط ها شنیدید که اخلاق را در پزشکی نظریه می کردند و همچنین روشهای تشخیص ، زیست شناسی و معالجه را که هنوز هم امروزه مورد استفاده قرار می گیرند ، مورد مطالعه قرار می دادند.

    به همین دلیل مشاوران موسسه مهاجرتی مشاوران برگزیده مهرآفرین مقاله ای درباره تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در یونان تهیه کرده و خدمت عزیزان علاقه مند به تحصیل رشته های پزشکی در خارج از کشور ارائه می کند و امیدواریم که مطالعه این مقاله راهی به سوی موفقیت در انتخاب بهتر شما خواهد بود.

    مروری بر تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در یونان

    انتخاب دانشگاه های این کشور به عنوان مقصد شماره یک جهت تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در یونان مستلزم شناخت و آگاهی کامل از یونان و شرایط پذیرش دانشگاه های علوم پزشکی ، هزینه ها و کار پس از اتمام تحصیلات می باشد ، به خصوص که تحصیل این رشته ها تماماً به زبان یونانی اره می شود و شما باید تسلط کامل بر این زبان را داشته باشید.

    گرچه در ظاهر امر یونان از بعد اقتصادی و بازار کار به عنوان کشوری با پیش زمینه ایده آل در اتحادیه اروپا به نظر نمی رسد اما باید اطمینان داشته باشید که یونان یک کشور باستانی است که از ایام کهن دانش پزشکی در این کشور پایه گذاری شده و هنوز هم دانشگاه های فوق العاده ای در آن فعالیت می کنند.

    چنانچه از علاقه مندان انجام تحصیلات پزشکی در یونان باستان هستید باید در ابتدای امر در آزمون ورودی شرکت نموده و نمره قبولی آن را دریافت کنید و علاوه بر این جهت تکمیل ثبت نام در دانشگاه های پزشکی و دندانپزشکی یونان متقاضیان باید فرم درخواست تکمیل شده ، گواهی دیپلم متوسطه به همراه ریز نمرات ، مدرک زبان بین المللی و مدارک مبتنی بر پشتیبانی مالی و توانایی حمایت از خود را به دانشگاه ارائه دهند ؛ در ادامه این مقاله از موسسه مهاجرتی مشاوران برگزیده مهرآفرین به جزییات بیشتری می پردازیم.

    مختصری درباره آموزش عالی یونان

    آموزش عالی یونان کاملاً توسط دولت و فقط موسسات دولتی اداره می شوند و می توانند آموزش عالی را ارائه دهند ، به طور عمده برخی از مؤسسات خصوصی مانند شعب دانشگاه ها و کالج ها ( به عنوان مثال ایالات متحده و انگلیس ) نیز وجود دارند.

    اینها به نوبه خود مدرک هایی را می پذیرند که توسط دستگاه های حاکمیتی کشور مبدا پذیرفته شده اند ، مانند سایر مدارس خصوصی در دیگر نقاط جهان شهریه مراکز خصوصی بطور قابل توجهی بالاتر از دانشگاه های دولتی یونان است.

    سیستم آموزش عالی یونان از دیرباز عمدتا به دلیل تغییراتی که در اتحادیه اروپا در رابطه با روند بولونیا اتفاق می افتد در حال رشد بوده است ، یونان کمی از اروپا عقب مانده است ، با این حال یونان نکات کاملی را برای تحسین تجربه دانشجویان بین المللی در اختیار دارد.

    مخصوصاً شاید اگر شما به باستان شناسی در کنار تحصیل در اروپا علاقه دارید ، آنچه در یونان می یابید بناهای شگفت انگیز و موارد خوبی است که از یکی از مهمترین مکان های تولد تمدن غربی حفظ شده امروز است.

    دلایل انتخاب تحصیل پزشکی در یونان

    از لحظه وارد شدن در ” سرزمین خدایان ” شما شروع به لذت بردن از چیزهای کوچک زندگی می کنید ، مردم یونان بسیار آرام هستند ، وقت خود را برای نشستن با دوستان خود و یک فنجان قهوه می گذرانند.

    برای یونانیان هیچ چیز مهمتر از خوشحال بودن نیست و شما نیز به زودی این نگرش را جلب خواهید کرد ، ورود به یونان فقط در مورد تحصیل نخواهد بود بلکه به دست آوردن تجربیات جدید و دوستان جدید نیز خواهد بود بنابراین از هر فرصتی استفاده کنید!

    دلایل انتخاب تحصیل پزشکی در یونان

    در حالی که آتن و تسالونیکی مهمترین شهرهای دانشجویی یونان هستند ، می توانید در هر گوشه این کشور از جاذبه های بارز آن لذت ببرید ، شما می توانید در برخی از بهترین دانشگاه های یونان شرکت کنید و از آموزش رایگان و سبک زندگی مقرون به صرفه آن لذت ببرید.

    یونان علاوه بر پزشکی همچنین در مفاهیم اولیه علوم تأثیر زیادی داشت و بیشتر نمادهایی که اغلب در فیزیک و معادلات ریاضی مورد استفاده قرار می گیرد از الفبای یونانی گرفته شده است ، اولین فرمول ریاضی شناخته شده توسط یونانی دیگر به نام فیثاگوراس ( فیثاغورث ) کشف شد.

    دوره تحصیل علوم پزشکی در دانشگاه های یونان

    تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در یونان امروزه متقاضیان زیادی در بین دانشجویان دارد ، تحصیل پزشکی در این کشور 5 تا 7 سال به طول می انجامد و دانشجویان هیچ محدودیتی برای ادامه تحصیل ندارند ، حتی برخی دانشجویان قادر خواهند بود در عرض چهارسال پزشکی عمومی را به پایان برسانند.

    لازم به ذکر است که این نوع فارغ التحصیلی علم و تلاش زیادی می طلبد ، تحصیل دندانپزشکی در دانشگاه های یونان نیز مدت 5 تا 6 سال به طول می انجامد و دانشجویان مشغول به تحصیل در آن می توانند امیدوار باشند که در بهترین فرصت های کاری در سراسر اروپا اشتغال خواهند داشت.

    بهترین دانشگاه های یونان برای پزشکی بالینی

    اگر ایده تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در یونان شما را به خود جلب کرده است ، احتمالاً دوست دارید بدانید که بهترین موسساتی که آموزش با کیفیت ارائه می دهد کدام یک هستند ، بهترین دانشگاه های پزشکی بالینی شامل بیهوشی ، قلب و عروق ، پزشکی عمومی و داخلی ، دستگاه گوارش ، زنان و زایمان ، چشم ، رادیولوژی و جراحی است و این دانشگاه ها بر اساس شهرت و تحقیقات انجام شده در این زمینه ، برترین دانشگاه های یونان برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در یونان هستند.

    یونان حدود 24 دانشگاه و 16 دانشکده فنی دارد و بیشتر آنها دولتی هستند ، به عنوان یک کشور اتحادیه اروپا ، یونان عضو فرآیند بولونیا است و بنابراین می توانید اعتبارات ECTS را کسب و انتقال دهید.

    مطابق با 1000 مورد برتر که توسط رتبه بندی های جهانی آموزش عالی تایمز و رتبه بندی دانشگاه های QS در سال 2017 از بهترین موسسات آموزشی جهان ارائه شده است ، دانشگاه های برتر یونان عبارت بودند از دانشگاه کرت ، دانشگاه ارسطو تسالونیکی ، دانشگاه یانینا ، دانشگاه پاتراس.

    دانشکده پزشکی دانشگاه ارسطو تسالونیکی یونان

    این دانشکده پزشکی یکی از چهار دانشکده علوم بهداشتی دانشگاه ارسطو تسالونیکی است ، این دانشکده در سال 1942 و در زمان اشغال آلمان در یونان تأسیس شد ، پایه و اساس تاسیس آن در مقایسه با دانشگاه ارسطو به مدت 17 سال به تعویق افتاد و علت این تأخیر را باید از جمله دیگر موارد مقاومت در برابر وضعیت محلی پزشکی آن موقع جستجو کرد .

    تعداد دانشجویان پزشکی در طول سال تحصیلی اول 385 نفر بود که 274 نفر آنها مرد بودند ، به گفته آلبوم ” 63 سال دانشکده پزشکی ” دشواری اساتید منتخب در سفر از آتن ، اخراج و ارزیابی مجدد آنها پس از آزادسازی و کمبودهای زیرساختی از عمده ترین مشکلاتی بود که دانشکده پزشکی جدید با آن روبرو بود.

    دانشکده پزشکی دانشگاه ارسطو تسالونیکی یونان

    هدف اصلی دانشکده پزشکی دانشگاه ارسطو یونان

    هدف اصلی دانشکده پزشکی دانشکده علوم بهداشتی دانشگاه ارسطو مانند بسیاری از دانشگاه های خارج از کشور آموزش دانشجویان پزشکی و همچنین فراهم کردن متخصصان بهداشت در یونان با رعایت بالاترین استانداردها است و هدف دیگر ، انجام تحقیقات با کیفیت بالا یا به خودی خود یا با همکاری سایر مراکز تحقیقاتی یونان یا مراکز تحقیقات بین المللی است.

    دانشجویان از همان اوایل تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در یونان از طریق شرکت در برنامه های تحقیقاتی مختلف آزمایشگاه ها و بخش ها ، با تحقیقات آشنا و مانوس می شوند که نتایج آن به طور عمده در کنفرانس دانشکده پزشکی ارائه می شود که هر دو سال یکبار برگزار می شود.

    هدف اصلی آموزشی این دانشگاه انتقال ارزش های اخلاقی حاکم بر عمل پزشکی به دانشجویان است و اطمینان حاصل می کند که آنها از دانش علمی لازم برای تشخیص و مدیریت مؤثر شرایط پزشکی عمومی برخوردار خواهند شد .

    بخش های اصلی دانشکده پزشکی ارسطو یونان

    این دانشکده از 9 بخش تشکیل شده است : آناتومی و آسیب شناسی ، فیزیولوژی و فارماکولوژی ، علوم زیستی و پزشکی پیشگیری ، رادیولوژی ، فیزیک پزشکی و انفورماتیک ، ارگانهای حسی ، سلامت کودک ، نوروسازی ، جراحی و داخلی.

    دانشکده پزشکی دانشگاه ارسطو تسالونیکی یکی از مهمترین و تثبیت شده ترین مدارس جهت تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در یونان است که از نظر کمی و کیفی ، با 4000 دانشجو ثبت نام شده و 82 بخش و آزمایشگاه است.

    دانشکده علوم بهداشتی ارسطو تسالونیکی( FHS )

    دانشکده علوم بهداشتی ( FHS ) دانشگاه ارسطو تسالونیکی ( AUTH ) در سال 2013 تاسیس شد ، FHS شامل دانشکده های پزشکی ، دامپزشکی ، دندانپزشکی و داروسازی است و اهداف دانشکده برا ین اساس طراحی شده است که FHS با اجرای برنامه های درسی نوآورانه ، آموزشی مدرن را ارائه دهد که دانش رسمی را با تجربه بالینی ادغام کند و از این طریق دانشجویان را برای همه گزینه های شغلی در پزشکی ، دامپزشکی ، دندانپزشکی و داروسازی آماده کند.

    به طور خاص این دانشگاه موارد زیر را برای علاقه مندان ارائه می دهد :

    • آموزش یکپارچه آموزش پزشکی ، دامپزشکی ، دندانپزشکی و داروسازی ، در مقطع کارشناسی ، کارشناسی ارشد.
    • تحقیقات بنیادی ، کاربردی و ترجمه ای در زمینه های ارتقاء سلامت ، تشخیص و پیشگیری از بیماری.
    • تقویت همکاری های بین المللی در زمینه تحقیق و آموزش.
    • علاوه بر مأموریت های علمی و پژوهشی ، دانشکده پزشکی FHS خدمات مراقبت بالینی بسیار حرفه ای را نیز برای جامعه تسالونیکی و یونان شمالی ارائه می دهد.

    هزینه تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در یونان

    در دانشگاه های دولتی یونان ، دانشجویان EU / EEA معمولاً هیچ شهریه ای پرداخت نمی کنند ، تنها استثناء چند برنامه فوق لیسانس است و سایر دانشجویان بین المللی باید شهریه را بپردازند و مبلغ آن از 9000 تا 12000 یورو در سال برای پزشکی و 14000 یورو برای دندانپزشکی است که شامل هزینه کتاب های درسی نیز می باشد.

    کتاب های مشهور ، رمان ها و انواع دیگر کتاب ها قرض داده می شوند و حتی گاهی برای استفاده خودشان به دانشجویان داده می شود . دانشگاه تسالونیکی دو بار وعده های غذایی گرم و استفاده رایگان از سالن بدنسازی را برای همه دانشجویان خود ارائه می دهد.

    هزینه تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در یونان

    یونان از جمله کشورهایی است که بسیاری درباره شرایط تحصیل و بیکاری در آن تردید دارند و در این موارد تحقیقات زیادی به عمل آورده و کنجکاو هستند ، بنابراین برای انتخاب رشته و دانشگاه در یونان باید دانش و آگاهی بالایی داشته باشید.

    دغدغه متقاضیان تحصیل رشته های پزشکی در یونان

    تحصیل رشته های پزشکی در یونان به چه زبانی است ؟

    تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در یونان صرفاً به زبان بومی یعنی زبان یونانی می باشد.

    آیا تحصیل در یونان برای رشته های پزشکی رایگان می باشد؟

    خیر – برای دانشجویان بین المللی ، تحصیل در این کشور رایگان نبوده و باید شهریه پرداخت کنید.

    آیا دانشگاه های یونان در اروپا معتبر هستند؟

    بله – یونان نیز در پروسه بلونیا قرار دارد و تمامی دانشگاه های آن اعتبار یکسانی در کل اروپا دارند.

    در مقاله فوق تلاش ما بر این بود تا برخی ویژگی های تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در یونان را بررسی و جزییات آن را خدمت شما عزیزان بیان کنیم ، برای آگاهی از جزییات بیشتر با Mehrafarin immigration consultants در شهرهای تهران و شیراز تماس بگیرید تا مشاوران امن ترین کشورهای دنیا برای تحصیل را به شما معرفی کنند.

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.