تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در هلند

از ما مشاوره رایگان دریافت کنید!

با ما در ارتباط باشید و سوالات، ابهامات و نگرانی های خود را از طریق راه های ارتباط زیر با ما در میان بگذارید. از طریق شماره تماس زیر میتوانید با مشاورین ما گفتگو کنید

مشاوره رایگان

90003031

    درخواست فوری بررسی شرایط

    تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در هلند جزو آن دسته از گزینه هایی است که پس از اتمام تحصیل به دانشجو در مدت زمان دوازده ماه اجازه می دهد در کشورش به دنبال کار باشد و اقامت خود را از نوع تحصیلی به کاری تغییر دهند.

    دانشگاه های هلند از معتبرترین و پرطرفدارترین دانشگاه ها خارج از کشور محسوب می شوند و لازم به ذکر است مدارک رشته های پزشکی کشور هلند با مدارک دانشگاه های بریتانیا هم طراز می باشد و از این رو موسسه مهاجرتی مشاوران برگزیده مهرآفرین راهنمایی های لازم را در جهت چگونگی تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در هلند در اختیار علاقه مندان این رشته ها قرار می دهد.

    مختصری بر تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در هلند

    از مزایای کشور هلند می توان به کمترین نرخ بیکاری در سال ( به میزان ۴ درصد در سال ) اشاره کرد که این مورد توانسته است تاکنون متقاضیان زیادی را جهت مهاجرت به این کشور جلب کند.

    این کشور به پایتختی شهر آمستردام که در اروپای غربی واقع است با دریای شمال مرز ساحلی و با کشورهای بلژیک و آلمان مرز زمینی دارد ، نخستین کشور غیرانگلیسی زبان محسوب می شود که برخی از دوره های آموزشی و دانشگاهی غیر پزشکی را به زبان انگلیسی برای دانشجویان بین المللی برگزار کرده است ، امروزه تقریباً بیشتر دوره هایی که برای دانشجویان بین المللی برگزار می شوند به زبان انگلیسی و هلندی هستند.

    می توان گفت مردم این کشور در حدود 94 درصد آن ها توانایی صحبت کردن به زبان انگلیسی را دارند و از این بابت برای کار دانشجویی در طول تحصیل در سطح شهر و کارفرماها تا میزان زیادی مشکل شما جهت برقراری ارتباط را از بین می برد.

    تحصیل پزشکی در هلند

    مسیر اخذ مدرک پزشکی به طور کلی در هلند شامل سه مرحله اصلی می شود:

    • کارشناسی در پزشکی ( 3 سال )
    • کارشناسی ارشد در پزشکی ( 3 سال دیگر )
    • کار آموزی ( یک سال )

    سه سال اول را می توان به زبان انگلیسی در دانشگاه های هلندی آموزش دید ، اما فقط دو دانشگاه این گزینه را دارند و تعداد کمی از آنها در دسترس دانشجویان بین المللی است ؛ دانشگاه گرونینگن دو مدرک لیسانس در پزشکی ، یکی در سلامت جهانی ، دیگری در پزشکی مولکولی ارائه می دهد.

    دانشگاه ماستریخت دارای یک برنامه مشابه به زبان انگلیسی است ، همه این مدرک ها اولین گام برای تبدیل شدن به یک پزشک است و در حالی که این مقاطع به زبان انگلیسی تدریس می شود ضروری است که در کنار آن زبان هلندی را نیز یاد بگیرید ؛ زبان هلندی بخشی جدایی ناپذیر از تحصیل پزشکی است و اگر شما می خواهید فارغ التحصیل شوید باید امتحانات را به زبان هلندی پشت سر بگذارید ، برای شناخت بهتر دانشگاه های پزشکی هلند با ما در موسسه مهاجرتی مشاوران برگزیده مهرآفرین در تماس باشید.

    تحصیل پزشکی در هلند

    دانستن زبان هلندی نه تنها برای زمانی که با بیماران سروکار دارید مهم است ، بلکه نمی توانید دوره کارشناسی ارشد خود را به زبان انگلیسی در هر دانشگاهی تکمیل کنید.

    در مقطع کارشناسی ارشد ، رشته های پزشکی و فن آوری پزشکی وجود دارد که به زبان انگلیسی تدریس می شود اما برای شما به عنوان یک پزشک تعریف نشده است ، یک مثال از چنین مدارکی ، کارشناسی ارشد زیست شناسی پزشکی در دانشگاه رادبود است.

    تحصیل دندانپزشکی در هلند

    معمولا پیش نیازها و شرایط پذیرش در رشته دندانپزشکی در هر دانشکده و دانشگاه در هلند متفاوت است ، ولی معمولا افراد متقاضی که مدرک دیپلم دبیرستان خود را دریافت کرده اند باید از لحاظ سطح نمره ای در سطح A باشند که در نظام ایران معمولا نمره ۱۷ به بالا مد نظر است.

    از شرایط مدرک زبان می توان گفت که اگر فرد می خواهد تحصیلات دندانپزشکی خود را در مقطع لیسانس به زبان انگلیسی بخواند باید دارای مدرک IELTS 6 باشد و اگر قصد زبان هلندی دارد باید دارای مدرک B2 هلندی باشد.

    علاوه بر این مانند بسیاری از سایر کشورهای پیشرفته ، برای تحصیل دندانپزشکی در هلند دانشجویان موظف هستند که حداقل یک مدرک چهار ساله کارشناسی در رشته های علوم پایه یا رشته ای مرتبط با سلامت داشته باشند و در آزمون دولتی پذیرش پزشکی شرکت کرده و نمره کافی دریافت نمایند

    زمان بندی تحصیل دندان پزشکی در هلند پس از اخذ مدرک دیپلم ۱۲ ساله طی مراحلی می باشد که به شرح ذیل است : لیسانس دندانپزشکی به میزان ۳ سال – فوق لیسانس دندانپزشکی به میزان ۳ سال – آموزش کیلینیکی ۱ سال.

    دانشکده های دندانپزشکی هلند

    در سال های اخیر برنامه آموزشی تحصیل دندانپزشکی در هلند ، از دوره تحصیلی ۵ ساله به ۶ ساله تغییر یافته است ، هم اکنون ۳ دانشکده دندانپزشکی در هلند وجود دارد ، ولی تقریباً تمام مؤسسات آموزش عالی در این کشور دوره های پیش نیاز دانشکده های دندانپزشکی را برای دانشجویان علاقمند برگزار می کنند .

    تعداد ۳ دانشکده دندانپزشکی در هلند عبارتند از : 1) آمستردام (ACTA) : یک سرمایه گذاری مشترک میان دانشگاه آمستردام (UvA) و دانشگاه آزاد آمستردام VU) (2) دانشگاه گرونینگن 3) دانشگاه نایمنگن .

    قدیمی ترین دوره تحصیلی دندانپزشکی در هلند در دانشگاه اوترخت برگزار شده است ، ولی در سال های اخیر به دلایل اقتصادی دولتی دانشکده دندانپزشکی اوترخت تعطیل شده است.

    تحصیل در مقطع لیسانس دندانپزشکی هلند

    برای تحصیل دندانپزشکی درهلند در مقطع لیسانس افراد متقاضی باید برای ورود به این دوره مدرک دیپلم را داشته باشند ، طول مدت تحصیل ۳ سال می باشد و در پایان این دوره دانشجویان موظف به ارایه پژوهش می باشند.

    در مقطع لیسانس تمامی مباحث به زبان انگلیسی و یا هلندی تدریس می شود که داشتن مدرک آیلتس 6 زبان هلندی B2 ضروری است ، دانشگاه های که به زبان هلندی تدریس داده می شود کمتر می باشد که این میزان تدریس به زبان انگلیسی بیشتر برای دانش جویان بریتانیایی در نظر گرفته شده است.

    تحصیل در مقطع فوق لیسانس دندانپزشکی هلند

    دروس دانشگاهی کشور هلند در این مقطع تنها به زبان هلندی می باشد و دانشجویان بایستی مدرک زبان هلندی B2 داشته باشند ، گذراندن سال آخر ( آموزش ) از طریق کار در بیمارستان های هلند انجام می شود که مسلما نیازمند داشتن دانش زبان هلندی جهت برقراری ارتباط می باشد.

    همانطور که قبلا در همین مقاله از موسسه مهاجرتی MIC گفته شد تحصیل در رشته دندانپزشکی در هر سه مرحله تنها به زبان هلندی صورت می گیرد ، میزان دانشگاه های که به زبان انگلیسی در مقطع فوق لیسانس دندان پزشکی به متقاضیان واحد ارایه می دهند به نسبت به زبان هلندی بسیار کم می باشد و فقط یک دانشگاه می باشد.

    بنابراین رقابت برای این واحد ها بین دانشجویان انگلیسی زبان زیاد است و اگر انگلیسی زبان مادری فرد متقاضی نباشد ورود به مقطع کارشناسی ارشد تقریبا غیر ممکن است ، در سال اخرآموزش متقاضی حتما می بایست این دوره را به زبان هلندی طی کند که بتواند مدرک دندان پزشکی خود را از کشور هلند اخذ کند.

    تحصیل در مقطع دکترای دندانپزشکی هلند

    دانشجویان دکترای جراحی دهان ( D . D . S ) یا دکترای دندانپزشکی ( D . D . M ) در هلند می آموزند که با کمک مدل ها و بیماران ، افراد مختلف را در تحت درمان و مراقبت های دهان و دندان قرار دهند.

    دانشجویان این اطلاعات را از طریق ادغام آموزش کلاسی و کار بالینی عملی می آموزند و تحت نظارت دقیق اعضای هیئت علمی و اساتید ، بیماران را درمان می کنند . برخی از دوره های تحصیلی که دانشجویان هنگام تحصیل دندانپزشکی در هلند می گذرانند عبارتند از:

    تحصیل در مقطع دکترای دندانپزشکی هلند

    آمارزیستی دندانپزشکی – زیست شناسی مولکولی – میکروبیولوژی دهان و دندان – آناتومی سر و گردن – رادیوگرافی دندان – اکلوژن – دندانپزشکی عملی . به علاوه دانشجویان در زمینه های دندانپزشکی ترمیمی ، جراحی دهان ، دندانپزشکی کودکان و سایر تخصص های پزشکی نیز مهارت می یابند . تمام دندانپزشکان شاغل در هلند باید در ثبت پزشکی ملی تحت عنوان Big-Register عضویت یابند.

    مدارک لازم ویزای دانشجویی هلند

    تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در هلند مستلزم آماده کردن مدارک زیر است:

    • فرد باید دارای گذر نامه ای معتبر باشد
    • فرم پذیرش را دارا باشد که این فرم باید به صورت پر شده باشد
    • فرد باید دارای یک تاییدیه باشد که نشان دهد فرد دارای بیمه درمانی است
    • فرد همچنین باید دارای تاییدیه ای باشد که نشان دهد از پس هزینه های اقامت در کشور هلند بر می اید
    • دارا بودن یک گزارش از گردش حساب های بانکی فرد متقاضی
    • علاوه بر این مدارک وجود یک نامه رسمی از یکی از دانشگاه های کشور هلند برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی نیز الزامی است

    هزینه دانشجویان علوم پزشکی در هلند

    در مقایسه با هزینه های تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در انگلستان انتخاب تحصیل در هلند منطقی است ، هزینه کلی تحصیل در رشته پزشکی هلند حدود 20460 یورو برای مقطع کارشناسی و 22660 یورو برای مقطع ارشد در به زبان های غیر هلندی می باشد.

    هزینه های تحصیل دندان پزشکی در هلند با توجه به مقطع و دانشگاه متفاوت است و به میزان ۷۰۰۰ الی ۲۵۰۰۰ یورو در سال می باشد ، هزینه زندگی در هلند برای دانشجویان متقاضی تحصیل در هلند ، مانند بسیاری کشورها رابطه مستقیم با نوع و سبک زندگی کردن افراد و شهر محل زندگی دارد.

    به طور متوسط یک دانشجو در هلند بین 700 تا 1100 یورو ماهیانه برای زندگی می پردازد ، حدود یک سوم این هزینه ها به هزینه محل اقامت فرد اختصاص دارد ، هزینه مسکن دانشجویی به طور متوسط بین 250 تا 600 یورو می باشد ، در خصوص جزئیات بیشتر هزینه ها با مشاران موسسه مهاجرتی MIC در تماس باشید.

    هزینه دانشجویان علوم پزشکی در هلند

    دانشجویان مقطع کارشناسی ، کارشناسی ارشد در کشور هلند مجوز کار در محدوده ای 10 و 20 ساعته بصورت هفتگی دارا می باشند و میانگین حقوق این افراد حدودا بین 8 تا 10 یورو به ازای هر ساعت می باشد.

    هزینه زندگی در شهرهای هلند

    برخی از شهرها به وضوح گران تر از بقیه هستند ، می توان گفت که آمستردام گران ترین شهر در هلند است ، سال تحصیلی دانشگاه های هلند تقریبا از 1 سپتامبر تا 30 ژوئن ادامه دارد ، در هر ماه تحصیلی که در دانشگاه حضوردارید ، هزینه های زیر را باید پرداخت کنید:

    • اجاره 350 تا 800 دلار
    • غذا ، مواد غذایی و غیره 180 یورو
    • هزینه تحصیل 200 یورو
    • مواد آموزشی 50 یورو
    • بیمه 80 یورو
    • لباس ، سرگرمی 100 یورو
    • مجموع 960 یورو

    مشاوران موسسه مهاجرتی مهرآفرین اطلاعات چگونگی تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در هلند را در اختیار دانشجویان قرار می دهند ، برای اطلاعات بیشتر در خصوص تحصیل در خارج از کشور با مشاوران دفاتر ما در شهرهای تهران و شیراز در تماس باشید و از دریافت مشاوره رایگان لذت ببرید.

    آیا امکان تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در هلند به زبان انگلیسی وجود دارد ؟

    تنها یک دانشگاه در هلند برای تحصیل به زبان انگلیسی وجود دارد که بسیار هم گران می باشد.

    هزینه های زندگی در هلند برای دانشجویان چه میزان می باشد ؟

    هزینه زندگی کاملاً به سبک زندگی شما مربوط می شود ، اما به طور میانگین بین 700 تا 1000 یورو در ماه باید در نظر گرفته شود.

    بیشترین هزینه برای اقامت در شهرهای هلند مربوط به کدام هزینه اقامتی می باشد ؟

    هزینه خوابگاه یا گرفتن منزل ، پر هزینه ترین مبلغ پرداختی شما در ماه می باشد.
    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.