تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در لهستان

از ما مشاوره رایگان دریافت کنید!

با ما در ارتباط باشید و سوالات، ابهامات و نگرانی های خود را از طریق راه های ارتباط زیر با ما در میان بگذارید. از طریق شماره تماس زیر میتوانید با مشاورین ما گفتگو کنید

مشاوره رایگان

90003031

    درخواست فوری بررسی شرایط

    دانشگاه های کشور لهستان می تواند انتخاب دانشجویانی باشد که میخواهند در بهترین دانشگاه های خارج از کشور به تحصیل مشغول شوند . متقاضیان میتوانند با هزینه ای کمتر از بسیاری از دانشگاه های اروپا از بهترین امکانات تحصیلی بهرمند شوند . نظام تحصیلی لهستان در رتبه پنجم اروپا قرار گرفته به طوری که همراه با زندگی در کشوری پیشرفته میتوان در بهترین دانشگاه ها تحصیل کرد . تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در لهستان می تواند سفر به کل کشورهای حوزه شینگن را برای شما فراهم نماید . موسسه مهاجرتی مشاوران برگزیده مهرآفرین می تواند راهنمای شما در دستیابی به اهدافتان باشد .

    زلوتی پول رایج کشور بوده و ماشین آلات و فرآورده های کشاورزی مهم ترین صادرات محسوب میشوند . لهستان توانسته در چندسال اخیر رشد اقتصادی خوبی داشته باشد . این کشور دارای زمستانی سرد و تابستانی گرم است . لهستان چهارفصل را به وضوح مورد پوشش قرار می دهد و میتوان تمام فصل ها را درآن مشاهده نمود . بیش از نود درصد مردم لهستان کاتولیک هستند . در ادامه این مقاله از موسسه مهاجرتی مشاوران برگزیده مهرآفرین به بررسی تحصیل پزشکی و دندانپزشکی دراین کشور خواهیم پرداخت .

    بررسی تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در لهستان

    تحصیل در کشور لهستان نسبت به برخی از کشورهای اروپایی دیگر مزایای زیادی دارد که می توان به برخی ازآنها اشاره کرد :

    • معتبر بودن مدرک تحصیلی در اکثر کشورهای جهان از جمله ایران
    • امکان استفاده از بورسیه تحصیلی پزشکی
    • رفاه و امنیت اجتماعی
    • امکان تحصیل به زبان انگلیسی
    • امکان اخذ ویزای کار پس از پایان دوره تحصیلی و تبدیل آن به اقامت

    شرایط تحصیل پزشکی در لهستان

    تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در لهستان از ابعاد متفاوت برای دانشجویان متقاضی خارج از کشور مناسب است . دانشگاه های معتبر در سطح جهانی در این کشور قرار گرفته اند . متقاضیان باید برای تحصیل پزشکی یک دوره یک ساله به نام Foundation که مانند دوره پیش دانشگاهی در ایران می باشد را به تحصیل دروس پایه مانند فیزیک ، شیمی ، زیست و غیره بگذرانند . گذراندن این دوره برای ورود به دانشگاه الزامی نمی باشد .

    تحصیل در دانشگاه ها به زبان انگلیسی و لهستانی انجام میشود و یکی از دلایل سفر دانشجویان خارجی به این کشور امکان تحصیل به زبان انگلیسی می باشد . در این کشور در حدود یازده دانشگاه پزشکی را به زبان انگلیسی ارائه می دهند .

    شرایط تحصیل پزشکی در لهستان

    متقاضیانی که مدرک زبان انگلیسی و یا لهستانی ندارند میتوانند در کالج های این کشور با پرداخت شهریه دوره های زبان را گذرانده و نمره موردنظر دانشگاه را در آزمون کسب نمایند دقت کنید که برای گذراندن این دوره نمیتوان ویزای تحصیلی دریافت کرد و باید ابتدا از دانشگاه پذیرش گرفته و سپس نسبت به کلاس های زبان اقدام نمود . هزینه یادگیری زبان در حدود 1200 یورو می باشد .

    روند تحصیل پزشکی در لهستان

    دوره های پزشکی 6 سال به طول می انجامد و چنانچه مدرک لیسانس در یکی از علوم پایه را داشته باشید دوره پزشکی به چهارسال کاهش می یابد . تقاضا برای این دوره چهارساله در میان دانشجویان برخی کشورها مانند آمریکا ، کانادا و انگلیس به دلیل شباهت دوره تحصیلی زیاد می باشد .

    مدرک دیپلم فرد باید در یکی از رشته های تجربی و یا ریاضی با معدل بالای 16 باشد و اگرچه معدل به عنوان شرط پذیرش ذکر نمیشود اما بدون شک در پذیرش از سوی دانشگاه بسیار موثر است .

    دانشگاه ها نیز دانشجویان با رزومه قوی را بورسیه تحصیلی می نمایند که میتواند هزینه تحصیل را کاهش داده و یا به صفر برساند که البته این بورسیه نیز دارای شرایط خاص خود می باشد و هرساله تغییر می یابد .

    تحصیل دندانپزشکی در لهستان

    دوره تحصیل در رشته دندانپزشکی در مقطع کارشناسی در موسسات آموزش عالی لهستان پنج ساله است . رشته دندانپزشکی در دانشگاه های این کشور به صورت تمام وقت و پاره وقت ارائه می شود . این رشته تحصیلی در دانشگاه های دولتی و غیر دولتی لهستان برای دانشجویان بومی و بین المللی ارائه می گردد .

    برای ورود به رشته دندانپزشکی در دانشگاه های این کشور اتمام دوره دبیرستان ، ارائه مدرک دیپلم دبیرستان و نمره عالی در دروس زیست شناسی ، فیزیک ، شیمی و زبان انگلیسی الزامی است . البته در بعضی دانشگاه های لهستان حضور در مصاحبه برای پذیرش الزامی است .

    دوره های دندانپزشکی در لهستان شامل زیر شاخه های مختلفی از جمله بیوشیمی بزاق ، بیماری های پریودنتال ، وضعیت بهداشت دهان و دندان در بیماری های سیستمیک ، درمان بیماران مبتلا به ضایعات فک ، درمان اعصاب ، درمان ناهنجاری های استخوان فک ، درمان شکاف لب ، تحقیقات تجربی در مورد مواد زیستی و ایمپلنت ، مواد زیستی در جراحی پلاستیک و دندانپزشکی و ضعف استخوان فک می باشد .

    دوره های دندانپزشکی در لهستان

    دانشجویان دوره کارشناسی دندانپزشکی در دانشگاه های لهستان باید در دوره های بیوفیزیک ، مواد دندان 1 ، تمرین هایی بر یک سر فانتوم ، فیزیولوژی فک ، مواد دندان 2 ، انسداد دندانی ، رادیولوژی دندان ، پاتولوژی دهان و دندان ، جراحی فک و صورت با انکولوژی ، بیماری های مخاطی دهان ، پروتز دندان ، دندانپزشکی اطفال ، مقدمه سلامت عمومی ، اندودنتیکس پیشرفته (دوره انتخابی) ، دندانپزشکی سنتی ، ارتودنسی ، بیماری پریودنتال ، جراحی دهان و دندان ، جراحی دندانپزشکی ، ارگونومی در دندانپزشکی ، دندانپزشکی جامعه 2 ، دندانپزشکی جامعه 1 و میکروبیولوژی دهان و دندان می باشد .

    دوره های دندانپزشکی در لهستان

    دانشگاه های پزشکی و دندانپزشکی موردتایید وزارت بهداشت ایران عبارتند از : دانشگاه ورشو ، دانشگاه یاگیلونیا ، دانشگاه سیلسیا ، دانشگاه پزشکی بیالیستوک که در ادامه به معرفی برخی از آنها می پردازیم . در مقالات دیگری درهمین سایت تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در کانادا ، آلمان ، فرانسه ، صربستان و دیگر کشور ها جهت مقایسه و تصمیم گیری بهتر بررسی شده و در اختیار شما عزیزان قرار گرفته است .

    دانشگاه های پزشکی و دندانپزشکی لهستان

    • دانشگاه پزشکی ورشو : یکی از قدیمی ترین مدارس پزشکی در لهستان است که در سال 1809 تاسیس شد . بیش از 200 سال است که تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در لهستان و همچنین داروسازی در سطح مقطع کارشناسی و تحصیلات تکمیلی ارائه می دهد . دانشگاه پزشکی ورشو برنامه دندانپزشکی 5 ساله را برای فارغ التحصیلان دبیرستان ارائه می دهد . این برنامه بر اساس استاندارد های اتحادیه اروپا بیش از 5000 ساعت آموزش و 300 ECTS را ارائه می دهد .
    • دانشگاه یاگیلونیا : دانشگاه یاگیلونیا که در سال 1364 تاسیس شد قدیمی ترین دانشگاه لهستان و دومین دانشگاه قدیمی در اروپای شرقی است . این دانشگاه دارای 15 دانشکده از جمله علوم انسانی ، علوم طبیعی ، علوم اجتماعی و پزشکی است . دوره دندانپزشکی یکی از رشته های تحصیلی است که در دانشکده پزشکی این دانشگاه در تمامی مقطع تحصیلی به زبان انگلیسی ارائه می شود .
    • دانشگاه پزشکی گدانسک : این دانشگاه پزشکی بزرگ ترین موسسه پزشکی در لهستان شمالی است که بیش از 5000 دانشجو در تمامی مقاطع تحصیلی در چهار دانشکده آن در حال تحصیل هستند . دوره دندانپزشکی در دانشکده پزشکی این دانشگاه در مقطع کارشناسی ارائه می شود .

    هزینه تحصیل علوم پزشکی در لهستان

    طبق برآوردهای انجام شده توسط تیم تحقیقاتی موسسه مهاجرتی MIC ، هزینه تحصیل پزشکی متناسب با نوع دانشگاه میتواند متغیر باشد اما میتوان گفت که به طور میانگین به میزان 14000 یورو در سال برای تحصیل در رشته پزشکی نیاز دارید که باید برای دو ترم در یک سال به طور یکجا پرداخت شود .

    هزینه تحصیل در رشته دندانپزشکی در دانشگاه های لهستان 63880 زلوتی برای هر سال تحصیلی است که می توان به صورت اقساطی پرداخت شود . اولین بخشی از هزینه تحصیل (پرداخت اولیه) به مبلغ 4800 زلوتی تا 30 ژوئن 2019 قابل پرداخت است و یا تاریخ در نامه پذیرش نشان داده شده است . بخش دوم هزینه تحصیل در دو مرحله :اولین اقساط قابل پرداخت تا 30 سپتامبر 2019 ، 29540 زلوتی . دومین قسط قابل پرداخت تا 15 فوریه 2020 ، 29540 زلوتی .

    هزینه دانشجویی در لهستان

    هزینه زندگی در کنار هزینه تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در لهستان دومین مسئله ضروری در امر مهاجرت است که باید به طور کامل بررسی و درنظر گرفته شود . لهستان گرچه توانسته به پیشرفت خوبی در زمینه های اقتصادی و رفاه اجتماعی دست یابد اما مانند بسیاری از کشورهای اروپایی هزینه زندگی بالایی را دارا نیست .

    اگر بخواهیم یک زندگی متوسط را برای یک دانشجو در پایتخت این کشور تخمین بزنیم باید هزینه ای در حدود 700 یورو در ماه را برای تامین نیازهای اصلی او درنظر بگیریم . بیشترین هزینه مخصوص به خوابگاه و یا مسکن می باشد .

    هزینه دانشجویی در لهستان

    دانشجویان در کنار دوره تحصیلی خود میتوانند به کارهای پاره وقت در این کشور مشغول شوند تا بتوانند بخشی از هزینه های خود را تامین نمایند . مدت زمان کاری می تواند تا 20 ساعت در هفته درنظر گرفته شود .

    مدارک پذیرش رشته های پزشکی لهستان

    برای اخذ پذیرش به مدارکی چون گواهی آخرین مدرک تحصیلی به همراه ریز نمرات ، ترجمه تمام مدارک و تایید آن توسط سفارت ، مدرک معتبر زبان انگلیسی ، گواهی سلامت پزشکی ، کپی پاسپورت ، شش قطعه عکس ، داشتن حساب بانکی معتبر جهت تایید داشتن پشتوانه مالی در مدت تحصیل و فرم پذیرش از دانشگاه موردنظر نیاز است .

    دانشجو پس از پایان دوره تحصیل خود می تواند ویزای دانشجویی را به ویزای کار تبدیل کرده و با پیدا کردن یک کار تمام وقت پس از 3 الی 5 سال به اقامت لهستان پس از تحصیل دست یابند .

    شما عزیزان می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر برای اخذ اقامت ، ویزای تحصیلی و یا کار بعد از تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در لهستان به مشاوران موسسه مهاجرتی MIC مراجعه کرده و با کارشناسان ما در خصوص تحصیل در خارج از کشور مشورت نمایید . مشاوران ما در دفاتر تهران و شیراز می توانند در سطح بین المللی و از طریق روش های کاملا قانونی و مطمئن شما را به هدفتان برسانند .

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.