تحصیل در استرالیا

از ما مشاوره رایگان دریافت کنید!

با ما در ارتباط باشید و سوالات، ابهامات و نگرانی های خود را از طریق راه های ارتباط زیر با ما در میان بگذارید. از طریق شماره تماس زیر میتوانید با مشاورین ما گفتگو کنید

مشاوره رایگان

90003031

    درخواست فوری بررسی شرایط

    تحصیل در استرالیا از این نظر که استرالیا یک رهبر جهانی برای تحصیل و آموزش است و این باعث می شود که محل مطالعاتی مورد علاقه بسیاری از دانشجویان بین المللی باشد.

    تحصیل در استرالیا را از طریق موسسه مهاجرتی مشاوران برگزیده مهرآفرین پیگیری کنید.

    موسسه مهاجرتی MIC در تمامی زمینه ها راهنمای ایده آل شما خواهند بود و با ارزیابی شرایط ، شما را در فرایند مهاجرت تحصیلی به استرالیا و آگاهی از حقوق مهاجرت تحصیلی یاری خواهند کرد.

    استرالیا به عنوان قدیمی ترین ، صاف و خشک ترین قاره ساکن شناخته شده است، این به دلیل طیف گسترده ای از مناظر و زیستگاه های گیاهان و حیوانات است.

    جمعیت استرالیا فوق العاده متنوع است و تقریبا نیمی از جمعیت آن در خارج از کشور متولد شده اند .

    فرهنگ و تاریخ غنی آن بر میراث بومی و ترکیبی از فرهنگ های پر جنب و جوش تأکید دارد و در سراسر استرالیا بیش از 260 زبان صحبت می شود! این افتخار دلیل مناسبی برای مطالعه و زندگی در چنین جامعه متنوعی خواهد بود.

    سیستم آموزشی استرالیا

    استرالیا دارای یک سیستم آموزشی عالی در سطح جهانی است و به همین دلیل این کشور از دارندگان بالاترین درصد جمعیت بالقوه آموزش عالی می باشد.

    این کشور همچنان به ثبت سواد و میزان تحصیلات بالا ادامه می دهد.

    ارائه آموزش با کیفیت بالا در کنار هزینه های مسکن عادلانه از مزیت های برجسته برای تحصیل در استرالیا است .

    در استرالیا 37 دانشگاه دولتی و 2 دانشگاه خصوصی وجود دارد، شما همچنین تعدادی دیگر از موسسات آموزش عالی تخصصی را در این کشور خواهید یافت.

    در رتبه بندی QS در سال 2019 ، تعداد 25 دانشگاه از کشور استرالیا حضور داشته اند که 7 عدد از آنها در میان 100 دانشگاه برتر هستند .

    بالاترین رتبه مربوط به دانشگاه ملی استرالیا است که در رتبه 24 قرار دارد، سپس دانشگاه ملبورن است که در جایگاه 39 قرار گرفته و پس از اینها دانشگاه سیدنی رتبه 42 جهانی را به خود اختصاص داده است .

    دانشگاه ملی استرالیا 94 درصد تحقیقات علمی استرالیا را با کیفیت بالاتر از استاندارد جهانی ، برآورده می کند و بسیاری از دانشجویان بین المللی نخبه را در خود جای داده است.

    به طور کلی تمامی دانشگاه های استرالیا طیف وسیعی از رشته های تحصیلی را ارائه می دهند و ممکن است هر دانشگاهی برای ارائه یک یا چند رشته تحصیلی خاص شهرت پیدا کند.

    لازم به ذکر است که تحصیل در برخی رشته ها مانند تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در تمامی دانشگاه ها ارائه نمی شود.

    تحصیل در مقاطع مختلف دانشگاه های استرالیا

    تحصیل در استرالیا در سه مقطع کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکترا امکان پذیر می باشد.

    تحصیل در مقطع کارشناسی از طریق ارائه مدارک دیپلم دوازده ساله و مدرک زبان امکانپذیر است.

    دانش آموزان می توانند دو سال آخر دیپلم برای دانشگاه های این کشور درخواست پذیرش ارسال کنند.

    توجه داشته باشید که علاوه بر مدارک تحصیلی و نمره زبان به گواهی محل اقامت ، نامه پشتیبانی مالی در دوران تحصیل و نامه سوء پیشینه و سلامت نیز نیاز دارید .

    تحصیل در مقاطع مختلف در دانشگاه های استرالیا

    دوره کارشناسی ارشد و دکترا در حقیقت محبوب ترین مقطع برای تحصیل در خارج از کشور است و دانشجویان بی شماری به این منظور وطن خود را ترک کرده و برای تحصیل در استرالیا وارد خاک این کشور زیبا می شوند .

    این دوره ها به دو قسمت تحقیقاتی و تحصیلی تقسیم می شود و درحقیقت استرالیا بیشترین سرمایه گذاری برای دانشجویان این دو مقطع دارد.

    سیستم پذیرش برای این دو مقطع مشابه بوده و اغلب بر پایه رزومه تحصیلی ، فعالیت های تحقیقاتی و مقالات علمی چاپ شده از دانشجویان می باشد .

    هزینه تحصیل و زندگی در استرالیا

    هزینه تحصیل در استرالیا ، به بیش از یک متغیر بستگی دارد، یکی از اینها کشور شماست و دیگری این که آیا شما در یک موسسه دولتی تحصیل می کنید یا در یک موسسه خصوصی؟

    مؤسسات آموزش عالی خصوصی هزینه بیشتری تعیین می کنند .

    اگر شما یک دانش آموز داخلی هستید ، مسئول پرداخت هزینه کامل تحصیل برای دوره خود نخواهید بود، دانشجویان بین المللی اما ، مسئول پرداخت کامل هزینه تحصیل برای دوره هایشان هستند، این هزینه برای یک مدرک لیسانس کارشناسی می تواند ، بین 15000 دلار تا 33000 دلار استرالیا باشد .

    برای مدرک کارشناسی ارشد ، این هزینه بین 20000 تا 37.000 دلار و برای درجه دکترا ، بین 14000 تا 37000 دلار است.

    این برآورد های تحصیلی برای دوره های ارزشمندی مانند علوم دامپزشکی یا پزشکی حساب نمی شود.

    برای دانستن هزینه دانشگاه های خارج از کشور ، لطفا با مشاورین موسسه در تماس باشید .

    همچنین ، علاقه مندان تحصیل در استرالیا از طریق بورس تحصیلی می توانند بخشی از هزینه های تحصیل و زندگی را تامین کنند، این ممکن است توسط دانشگاه های استرالیا یا توسط یک نهاد مالی مستقل ارائه شود .

    هزینه بیمه درمانی و کار دانشجویی در استرالیا

    هزینه دیگری که دانشجویان بین المللی باید از آن آگاهی داشته باشند ، بیمه درمانی است.

    برای دریافت ویزای دانشجویی ، شما باید پوشش بیمه کافی برای دوره تحصیل داشته باشید.

    نوع پوشش مورد نیاز برای تحصیل در استرالیا ، پوشش محافظ دانشجویی در خارج از کشور ( OHSC ) نامیده می شود.

    شما همچنین می توانید برای پوشش دادن چیزهایی که OHSC پوشش نمی دهد ، اقدام به خرید یک بیمه بهداشتی خصوصی بکنید، این اجباری نیست ، اما برای زندگی بهتر در استرالیا ، باید به آن توجه کرد .

    به منظور تأمین مالی تحصیلات خود ، شما قادر به کار دانشجویی نیمه وقت در استرالیا هستید.

    برای تحصیل در مقطع کارشناسی ، می توانید در هر دو هفته ، به مدت ۴۰ ساعت کار کنید.

    اگر شما مجبور به شرکت در یک کار اجباری برای تحصیلات خود هستید ، این به صورت ساعتی حساب نمی شود .

    بیمه درمانی و کار دانشجویی در استرالیا

    اگر شما در حال تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد یا دکترای هستید ، تا زمانی که شرایط لازم برای تحصیلات خود را برآورده سازید ، مجاز به انجام کار دانشجویی در ساعتهای نامحدود می باشید .

    ویزای دانشجویان جهت استرالیا

    برای تحصیل در استرالیا ، شما باید ویزای دانشجویی دریافت کنید، برای واجد شرایط بودن جهت درخواست ویزا ، شما باید از دانشگاه مورد نظر پذیرش گرفته باشید و همچنین باید در دوره تحصیلات عالی در استرالیا ثبت نام کنید.

    ارائه تاییدیه ثبت نام الکترونیکی ( eCoE ) به سفارت الزامیست؛ از طریق یک ویزا تحصیلی ، شما حداکثر تا پنج سال ، در یک موسسه عالی آموزشی ، مجاز به تحصیل خواهید بود .

    سن شما برای شروع تحصیلات باید 18 سال باشد، علاوه بر این ، باید اطلاعات مربوط به شرایط زندگی و رفاه خود را از طریق نامه تمکن مالی به سفارت ارائه دهید، همچنین مهم است که شما در طول مدت اقامت خود برای مراقبت های بهداشتی مناسب اقدام کرده باشید.

    موسسه مهاجرتی MIC ، قادر به ارائه اطلاعات بیشتر در مورد پوشش صحیح بهداشتی برای شما خواهد بود .

    زبان تحصیل در استرالیا

    گرچه استرالیا هیچ زبان رسمی ندارد ، اما زبان ملی آن انگلیسی است ، شما همچنین می توانید انواع زبان های مختلف در سراسر کشور صحبت کنید.

    اکثر دوره ها به زبان انگلیسی تدریس می شود و شما باید مدرک مهارت زبان انگلیسی خود را به عنوان بخشی از الزامات ورودی به دانشگاه های استرالیا ارائه دهید .

    جهت اثبات مهارت زبان باید نتیجه یکی از آزمون های بین المللی آیلتس ، تافل ، انگلیسی حرفه ای ( OET ) ، آزمون کمبریج ( CAE ) و یا آزمون انگلیسی پیرسون ( PTE ) را به دانشگاه و سفارت نشان دهید .

    سطح مهارت زبان بستگی به محل تحصیل شما دارد، اگر شما دوره استاندارد مورد نیاز را برآورده نکنید ، برخی از موسسات وابسته به دانشگاه ، دوره های زبان انگلیسی را برای کمک به بهبود مهارت زبان شما ارائه می دهند .

    اگر زبان مادری شما انگلیسی نیست ، شما باید بیشتر از فرصت خود را برای یادگیری زبان در هنگام تحصیل در استرالیا استفاده کنید.

    برقراری ارتباط با مردم محلی و دانشجویان دیگر راهی عالی برای تمرین است، این یک مهارت است که در رزومه عالی شما قرار می گیرد .

    معرفی شهرها و دانشگاه های استرالیا

    دانشگاه سیدنی ( اولین دانشگاه استرالیا ) و همچنین دانشگاه های نیو سات ولز ، دانشگاه تکنولوژی سیدنی و دانشگاه غرب سیدنی در شهر سیدنی استرالیا قرار دارند؛ هفت مؤسسه آموزش عالی در شهر ملبورن وجود دارد .

    این ها شامل دانشگاه ملبورن ، دانشگاه RMIT ، دانشگاه ویکتوریا ، دانشگاه لاتروب ، دانشگاه دیکین ، دانشگاه موناش و دانشگاه سوینبورن است.

    شهر بریزبن یک مقصد توریستی محبوب است و دارای دانشگاه های کوئینزلند ، دانشگاه کوئینزلند ، دانشگاه گریفیت و دانشگاه جیمز کوک است.

    دانشگاه Notre Dame تنها دانشگاه خصوصی در شهر بریزبن است .

    معرفی شهرها و دانشگاه های استرالیا

    همچنین تعدادی موسسات آموزش عالی شامل آکادمی JMC ، کالج پزشکی استرالیا و موسسه موسیقی جاز در بریزبن قرار دارند.

    آدلاید پایتخت استرالیا است و بیش از 75 درصد از جمعیت استرالیا را تشکیل می دهد، دانشگاه آدلاید ، دانشگاه استرالیای جنوبی و دانشگاه Torrens استرالیا در این آدلاید واقع شده اند .

    پریت چهارمین شهر پرجمعیت در استرالیا است، این شهر از سال 2010 به عنوان Beta World City شناخته شده است و یکی از شهرهای پرطرفدار جهان است.

    دانشگاه استرالیای غربی ، دانشگاه کورتین ، دانشگاه Murdoch و دانشگاه Edith Cowan در این شهر است . در ادامه مشاوران موسسه مهاجرتی مهرآفرین به بررسی بورسیه های تحصیلی استرالیا خواهند پرداخت.

    بورسیه تحصیلی در استرالیا

    نباید فراموش کرد که ارائه بورسیه تحصیلی سود دوجانبه ای را برای کشور و دانشجو دارد، استرالیا در این زمینه بسیار موفق عمل کرده و به دلیل اقتصاد قوی و رو به پیشرفت توانایی بالایی در حمایت مالی از دانشجویان با استعداد بین المللی را دارد .

    در بورسیه تحصیلی از دانشجویان دارای رزومه تحصیلی یا شغلی قوی با مهارت بالا در زبان انگلیسی ، دعوت می شود تا در کارهای تحقیقاتی شرکت مرده و بابت انجام آن به دانشجو حقوق و مزایا پرداخت می شود .

    بورسیه تحصیلی در استرالیا انواع مختلفی دارند و شامل بورسیه های تحقیقاتی و غیر تحقیقاتی هستند.

    بورسیه ملی استرالیا ، بورسیه IPRS ، بورسیه ADB ، بورسیه IGS ، بورسیه IPCA و بورسیه MIRS و غیره مثال هایی از بورسیه های تحصیلی در استرالیا هستند .

    مشاوره در زمینه تحصیل در استرالیا

    علاقه مندان تحصیل در استرالیا توجه داشته باشند که جهت دریافت بورسیه ایده آل بهتر است که از یک مشاور برجسته و آشنا به امور مهاجرت تحصیلی کمک بخواهید.

    موسسه مهاجرتی مشاوران برگزیده مهرآفرین در این زمینه صمیمانه با شما همکاری خواهند کرد. همچنین راه های اقامت استرالیا پس از تحصیل را به شما نشان خواهند داد .

    اقامت استرالیا پس از تحصیل

    استرالیا از نظر جذب دانشجوی بین المللی سومین جایگاه در بین دانشگاه های خارج از کشور پس از انگلیس و آمریکا را دارد و این به دلیل کیفیت بالای تحصیل در دانشگاه های استرالیا ، بورسیه تحصیلی به دانشجویان و فرصت های شغلی مناسب برای فارغ التحصیلان از دانشگاه های این کشور است.

    بعد از فراغت از تحصیل دانشجویان با انتخاب روش های مهاجرتی به آسانی می توانند اقدام با اخذ اقامت دائم این کشور کنند.

    دانشگاه های استرالیا دارای شهرت جهانی هستند و جز صد دانشگاه برتر QS هستند، نظام آموزش عالی استرالیا شامل دانشگاه های دولتی ، غیر انتفاعی و موسسات آموزش عالی می باشد.

    38 دانشگاه دولتی و 3 دانشگاه غیرانتفاعی در استرالیا وجود دارد که در مقاطع کاردانی ، کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکتری فعالیت دارند.

    در سال های اخیر شهر ملبورن بهترین شهر آن به لحاظ کیفیت بالای زندگی معرفی شده است؛ استرالیا بعد از ایسلند ، ژاپن و هنگ کنگ بالاترین امید به زندگی یعنی سن 82 سال را دارا می باشد .

    از آنجا که امکان اشتغال به کار برای دانشجویانی که در این کشور تحصیل می کنند نیز بسیار راحت تر است و از این طریق می توانند به این کشور مهاجرت کنند ، تمایل زیادی برای اخذ ویزا تحصیلی استرالیا وجود دارد .

    مزایای اقامت استرالیا پس از تحصیل

    در زیر به برخی از مزایای اقامت استرالیا پس از تحصیل اشاره خواهیم کرد :

    • کیفیت عالی دانشگاه های استرالیا
    • اعطای کمک هزینه تحصیلی به دانشجویان بین المللی
    • دانشگاه های برتر جهانی
    • فرصت های شغلی عالی
    • هیچ گونه محدودیت سنی برای تحصیل در استرالیا وجود ندارد
    • همراه بردن اعضای خانواده

    دانشگاه های معتبر استرالیا

    دانشگاه ملی استرالیا

    یک دانشگاه دولتی در سال 1946 در شهر کانبرا تاسیس شد، این دانشگاه در جایگاه بیستم جهان قرار دارد و دارای دانشکده های هنر و علوم انسانی ، تجارت ، زبان و فرهنگ ، پزشکی ، مهندسی ، علوم وفناوری می باشد و در مقاطع تحصیلی کاردانی ، کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکترا دانشجو می پذیرد.

    ملاک انتخاب برای ورود به این دانشگاه قبولی در آزمون ورودی و معدل دبیرستان است ، البته حداقل نمره آیلتس 6 نیز ضروری می باشد .

    دانشگاه ملبورن

    یک دانشگاه دولتی است که در سال 1853 در ملبورن تاسیس شد، این دانشگاه دارای دانشکده های هنر و علوم انسانی ، تجارت ، زبان و فرهنگ ، پزشکی ، مهندسی ، علوم وفناوری می باشد و در مقاطع تحصیلی کاردانی ، کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکترا دانشجو می پذیرد .

    شهریه تحصیل در این دانشگاه 20000 دلار برای یک سال است؛ ملاک ورود به این دانشگاه نمرات و معدل دبیرستان است؛ حداقل نمره آیلتس برای ورود به این دانشگاه 7 است.

    دانشگاه نیو ساوت ولز

    یک دانشگاه دولتی تحقیقاتی در استرالیا است که درسال1949 در شهر سیدنی تاسیس شد .

    این مرکز علمی جزو دانشگاه های مطرح استرالیا است و دارای دارای دانشکده های هنر و علوم انسانی ، تجارت ، زبان و فرهنگ ، پزشکی ، مهندسی ، علوم وفناوری می باشد و در مقاطع تحصیلی کاردانی ، کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکترا دانشجو می پذیرد، حداقل نمره آیلتس مورد قبول این دانشگاه 6.5 است .

    کمک هزینه تحصیلی در دانشگاه های استرالیا

    کمک هزینه تحصیلی در دانشگاه های استرالیا

    کمک هزینه های بسیاری برای دانشجویان بین المللی محصل در استرالیا وجود دارد ، البته رقابت برای اخذ کمک هزینه از دانشگاه های این کشور بسیار سنگین است.

    کمک هزینه های تحصیلی می تواند در برگیرنده یکی از انواع زیر باشد :

    • هزینه تحصیل
    • هزینه خوابگاه و زندگی
    • هر دو هزینه تحصیل و زندگی

    بعضی از کمک هزینه های تحصیلی کل هزینه تحصیل را پوشش می دهند ، در حالی که دیگران تنها بخشی از کل هزینه تحصیل را برای یک سال پوشش می دهند .

    شرایط تحصیلی استرالیا در مقاطع مختلف تحصیلی

    شرایط تحصیل در مقطع لیسانس در استرالیا

    متقاضیان با داشتن مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی ، گواهی آیلتس 6 به بالا و یا تافل برای تحصیل در این مقطع در استرالیا اقدام کنند.

    متقاضیانی که مدرک دیپلم دارند ، می توانند در استرالیا پیش دانشگاهی خود را سپری کنند.

    در صورت نداشتن مدرک زبان می توان در دوره های زبان انگلیسی قبل از تحصیل در دانشگاه به مدت یک سال شرکت کرد .

    شرایط تحصیل در مقطع فوق لیسانس و دکترا

    متقاضیان ورود به این مقطع بهتر است کمتر از دو سال دارای گپ تحصیلی باشند.

    بدیهی است که افرادی که درای معدل کارشناسی و کارشناسی بالای هفده ، مقاله معتبر بویژه مقاله ISI ، داشتن نمره GRE یا GMAT مناسب ، نمره IELTS یا TOEFL خوب می توانند به راحتی از دانشگاه های استرالیا پذیرش بگیرند و حتی جهت اخذ بورسیه از دانشگاه های معتبر استرالیا اقدام نمایند .

    در وب سایت موسسه مهاجرتی مشاوران برگزیده مهرآفرین اقامت آلمان پس از تحصیل و مقالات زیادی در خصوص اقامت بسیاری از کشورهای دیگر مانند نیوزلند ، اتریش و کانادا وجود دارد. برای مقایسه و آگاهی بیشتر شما را به مطالعه مقالات مذکور دعوت می نماییم .

    هزینه تحصیل در استرالیا و اقامت پس از آن

    هزینه زندگی در استرالیا مانند دیگر کشورهای جهان به سبک زندگی و شهر انتخابی بستگی دارد.

    هزینه زندگی شامل هزینه غذا ، پوشاک ، حمل و نقل ، سلامت ، تفریح و سرگرمی 144 درصد بیشتر از ایران و هزینه اجاره مسکن که جداگانه محاسبه شده 166 درصد بیشتر از ایران است.

    شهریه دانشگاه ها در استرالیا بسته به رشته و مقطع و شهر مورد نظر متغییر و بین دوازده تا بیست و پنج هزار دلار استرالیا در سال است .

    یک دانشجو برای سپری کردن مخارج ماهانه خود در استرالیا به طور معمول حدود 1500 تا 1700 دلار استرالیا در ماه نیاز خواهد داشت .

    کار ضمن تحصیل در استرالیا

    بر اساس قانون وزارت کار استرالیا کلیه دانشجویان بین المللی محصل در این کشور مجاز به اخذ وجوز کار پاره وقت در استرالیا هستند و می توانند در زمان تحصیل در صورتی که خدشه ای به تحصیل آن ها وارد نکند کار کنند .

    دانشجویان در مقطع لیسانس ده ساعت در هفته به صورت پاره وقت و در مقطع فوق لیسانس بیست ساعت در هفته به صورت پاره وقت و در مقطع دکترا سی ساعت در هفته حق کار دانشجویی خواهند داشت ؛ البته در تعطیلات بین دو ترم و تابستان و تعطیلات کریسمس دانشجویان حق کار به صورت فول تایم را خواهند داشت .

    بالاترین دستمزد پرداختی برای کار دانشجویی حدود 15 هزار دلار خواهد بود، که می تواند کمک خرج خوبی برای دانشجویان بحساب آید .

    کار بعد از اتمام تحصیل در استرالیا

    کار بعد از اتمام تحصیل در استرالیا

    دو جریان کاری بعد از اتمام تحصیل در دانشگاه های استرالیا برای کسانی که قصد اقامت استرالیا پس از تحصیل را دارند وجود دارد ، یکی اینکه دانشجویان فارغ التحصیل از دانشگاه های استرالیا که دارای مهارت مورد نیاز بازار کار کشور استرالیا هستند ، می توانند از ویزا 18 ماهه برای کار در استرالیا بهره مند گردند .

    جریان دیگر ، فارغ التحصیلان واجد شرایط براساس مقطع تحصیلی و صلاحیت علمی خود می توانند ویزای دو ، سه و یا چهار ساله اخذ کرده و در استرالیا مشغول به کار شوند .

    به طور کلی می توان گفت دانشجویان بعد از فراغت از تحصیل می توانند دو سال دیگر در این کشور تحت ویزا کاری اقامت داشته باشند و بعد از آن اقامت خود را در صورت داشتن شرایط کافی تمدید کنند و در نهایت بعد از کذشت پنج سال به اقامت دائم برسند .

    از مزایای ویزا تحصیلی استرالیا این است که همزمان می توان برای ویزا همسر و فرزند زیر 18 سال نیز اقدام کرد . برای آگاهی از حقوق مهاجرت تحصیلی مقاله ای به همین نام در وب سایت وجود دارد .

    در این مقاله مشاوران موسسه مهاجرتی مهرآفرین راحت ترین روش مهاجرت یعنی مهاجرت تحصیلی به این کشور را مورد بررسی قرار دادند و شرایط اقامت پس از تحصیل در استرالیا را با دقت بیان کردند . برای بالاتر بردن آگاهی خود در زمینه تحصیل در خارج از کشور با کارشناسان ما در دفاتر تهران ، شیراز در تماس باشید .

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.