تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در استرالیا

از ما مشاوره رایگان دریافت کنید!

با ما در ارتباط باشید و سوالات، ابهامات و نگرانی های خود را از طریق راه های ارتباط زیر با ما در میان بگذارید. از طریق شماره تماس زیر میتوانید با مشاورین ما گفتگو کنید

مشاوره رایگان

90003031

    درخواست فوری بررسی شرایط

    تحصیل در رشته های محبوب و پرطرفدار پزشکی و دندانپزشکی در کشوری بی نظیر و دانشگاه هایی با اعتبار عالی برای بسیاری از افراد مانند رویا به نظر می رسد . اما این رویا به راحتی قابل تحقق است . هشت دانشگاه از نوزده دانشگاه استرالیا در بین 100 دانشگاه برتر جهان قرار دارند . موسسه مهاجرتی مشاوران برگزیده مهرآفرین در مقاله زیر به بررسی تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در استرالیا می پردازند و مزایای تحصیل در این کشور را بیان می کنند . برای بالا بردن آگاهی خود در زمینه دانشگاه های خارج از کشور با ما در تماس باشید .

    از مزایای تحصیل در استرالیا می توان به امکان تحصیل به زبان انگلیسی در دانشگاه های معتبر و پیشرفته و امکانات بالای دانشگاه ها برای دانشجویان خارجی اشاره کرد . مدرک دانشگاه های علوم پزشکی استرالیا بسیار معتبر و امکانات دانشگاهی آن عالی است . هزینه های تحصیل در استرالیا نسبت به انگلستان و آمریکا مقرون به صرفه تر است .

    بررسی تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در استرالیا

    افزون بر شرایط ایده‌آل زندگی در استرالیا ، این کشور تعدادی از معتبرترین و پیشروترین دانشگاه های جهان را با بالاترین درجه های علمی در خود جای داده است . در میان رشته های دانشگاهی پرشمار این کشور ، رشته پزشکی و دندانپزشکی جزو رشته هایی است که با مزایای بسیاری که دارد بیشترین متقاضیان را به خود اختصاص داده است . چکیده ای از این مزایا عبارتند از :

    • تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در معتبرترین دانشگاه ها با بهترین امکانات به زبان انگلیسی
    • تأیید و نظارت شورای پزشکی استرالیا (AMC) و درجه بالای اعتبار مدارک پزشکی و دندانپزشکی استرالیا در تمامی کشورهای دنیا
    • هزینه هایی بسیار مقرون به صرفه تر در مقایسه با همتایان خود در دنیا مانند انگلستان و امریکا
    • مورد تأیید بودن مدارک دانشگاه های استرالیا نزد وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی ایران
    • اعطای کمک هزینه تحصیلی به دانشجویان بین المللی
    • دانشگاه های مورد تایید QS ,WHO
    • فرصت های شغلی عالی بعد از فارغ التحصیلی
    • همراه بردن خانواده

    شرایط تحصیل رشته‌ پزشکی استرالیا

    برای ورود به دانشگاه پزشکی و تحصیل در آن ، سه راه وجود دارد : ورود مستقیم ، ورود غیرمستقیم یا تحصیلات تکمیلی .

    در روش ورود مستقیم یا MBB ( Bachelor of Medicine and Bachelor of Surgary ) شخص باید رزومه پربار تحصیلی ، نمرات عالی دوره دبیرستان و نمره بالا در آزمون ISAT را داشته باشد . در صورت داشتن همه این پیش شرط ها ، یک مصاحبه در دانشگاه با متقاضی انجام گشته و در صورت قبولی وارد دانشگاه می شود . ورود به دانشگاه از این راه به ویژه برای متقاضیان بین المللی بسیار دشوار است زیرا سطح زبان انگلیسی مقبول و درجه ممتاز در تحصیلات و نمره بالای آزمون را نیاز دارد .

    شرایط تحصیل رشته‌ پزشکی استرالیا

    اگر متقاضی بین المللی قصد ورود به رشته پزشکی با این شیوه را داشته باشد ، به وی توصیه می گردد که نخست با پیش نیاز داشتن نمره آیلتس حداقل 5.5 در دوره دانش بنیادین یا Foundation به مدت 9 تا 12 ماه شرکت کند و پس از قبولی در آزمون انتهایی به پزشکی وارد شود .

    ورود غیر مستقیم به رشته پزشکی استرالیا

    در روش غیر مستقیم نخست متقاضی باید در دوره ای 3 تا 4 ساله در رشته های علوم پایه یا Medical Science شرکت کند که حالت مدرک کارشناسی را دارد . پس از پایان این دوره دانشجو باید بتواند در آزمون GAMSAT ( Graduate Medical School Admission Test ) یا UMAT ( بسته به سیستم هر دانشگاه ) شرکت کرده و نمره قبولی را کسب نماید .

    آزمون GAMSAT دوبار در سال و در کشورهای استرالیا ، انگلستان ، نیوزیلند ، سنگاپور و شهر واشنگتن) برگزار می شود . پس از قبولی در آزمون ، شخص در دوره Doctor of Medicine ( MD نیز خوانده می شود ) که معادل کارشناسی ارشد پزشکی است شرکت می نماید . برای تحصیل رشته پزشکی در دانشگاه های تراز اول استرالیا یا گروه 8 حضور متقاضی به مدت یک سال در کالج برای آماده سازی ضروری است .

    راه دیگری نیز برای ورود به رشته پزشکی در استرالیا وجود دارد . این که شخص در کشور خودش یک رشته علوم پایه مرتبط مانند زیست شناسی را بخواند و سپس در یکی از کشورهای برگزار کننده GAMSAT امتحان دهد . بجز نتیجه قبولی در این آزمون ها ، داشتن نمره آیلتس بالای 6.5 و اثبات تمکن مالی ( معادلی حدود 15.000 دلار امریکا ) نیز ضروری هستند . به طور کلی تحصیل پزشکی بسته به دانشگاه محل تحصیل و نوع برنامه انتخابی بین 5 تا 7 سال طول می کشد .

    دوره های تخصصی پزشکی

    تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در استرالیا را بررسی می کنیم . برای این که فارغ التحصیلان پزشکی بتوانند به عنوان یک پزشک در خاک این کشور مشغول به کار شوند باید گواهینامه تخصصی خود را ارایه نمایند . این گواهینامه به تجارب آن ها بستگی به دوران دستیاری پزشکی یا RMO در بیمارستان دارد .

    آن دسته از فارغ التحصیلانی که از شیوه نخست آموزشی یا تحصیل از همان ابتدا در رشته پزشکی استفاده کرده اند به نام Register خوانده می شوند و همگی دارای یک کد یا عدد به نام Register number هستند . یک سال گذراندن اینترنشیپ برای همه فارغ التحصیلان اجباری است . جهت مقایسه و نتیجه گیری بهتر ، تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در آلمان ، سایر کشورهای اروپایی ، آمریکا و بسیاری از کشورها درهمین وب سایت بررسی شده است .

    شرایط پذیرش در کالج های دندانپزشکی

    دانش جویان جهت تحصیل دندانپزشکی در استرالیا باید یک دوره فاندیشن را در این کشور پشت سر بگذرانند ، این دوره یک ساله است و در اکثر کالج های این کشور برگزار می شود ، که بهتر است دانشجویان در کالج هایی دوره را پشت سر بگذرانند که از اعتبار بالایی برخوردار باشد .

    شرط ورود به این کالج ها برای دوره Pre Medical داشتن حداقل مدرک زبان آیلتس 5.5 و داشتن مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی است ولی دانش آموزانی که از سالیان قبل از پیش دانشگاهی وارد استرالیا شدند شرایط بهتری خواهند داشت .

    برای ورود به دوره دندانپزشکی علاوه بر شروط مذکور نباید فاصله زیادی از گرفتن دیپلم خود داشته باشند . هزینه کالج ها در این دوره از ۲۵۰۰۰ دلار استرالیا به بالا خواهد بود . بهتر است که متقاضیان تحصیل دندانپزشکی دوره کالج را در خاک استرالیا و یا در کشورهایی که مورد تایید استرالیا است مانند انگلستان بگذرانند .

    شرایط پذیرش در رشته دندانپزشکی در استرالیا

    شرایط اخذ پذیرش از دانشگاه های استرالیا در رشته دندانپزشکی بستگی به دانشگاه انتخابی متقاضیان در این کشور دارد . معمولا اخذ پذیرش در دانشگاه های خصوصی راحت تر از دانشگاه های دولتی است ، اما دانشجویان باید در نظر بگیرند که دانشگاه انتخابیشان مورد تایید وزارت علوم باشد . برای ورود در دانشگاه های خوب استرالیا داشتن مدرک زبان آیلتس ۷ ضروری است .

    شرایط پذیرش در رشته دندانپزشکی در استرالیا

    تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در استرالیا را بررسی می کنیم . راه دیگر ورود به دندانپزشکی در استرالیا این است که دانشجوی متقاضی در رشته های علوم پایه در کشور خود تحصیلات داشته باشد و بعد از آن با گذراندن آزمون های Umat و Gamsat و کسب نمره های قبولی وارد این رشته ی تحصیلی شوند که این کار به علت ظرفیت های محدود دانشگاه و دشواری این آزمون ها تقریباً راهی سخت و دشوار تلقی می شود .

    دانشگاه های علوم پزشکی برتر استرالیا

    بیست و پنج دانشگاه استرالیا مورد تایید وزارت بهداشت ایران است که ما در این مقاله به معرفی تعدادی از آن ها می پردازیم :

    دانشگاه ملی استرالیا

    این دانشگاه دولتی در سال 1946 در شهر کانبرا تاسیس شد . ملاک انتخاب برای ورود به این دانشگاه قبولی در آزمون ورودی و معدل دبیرستان و پیش دانشگاهی است . دانشگاه ملی استرالیا به دانشجویان بین المللی خود کمک هزینه تحصیلی اعطا می کند . هزینه تحصیل پزشکی در این دانشگاه 31008 تا 39024 دلار استرالیا برای یک سال است .

    دانشگاه سیدنی استرالیا

    این دانشگاه دولتی در سال 1850 در شهر سیدنی تاسیس شد و به عنوان اولین دانشگاه استرالیا شناخته می شود . این دانشگاه در رشته های پزشکی ، دندانپزشکی ، پرستاری ، داروسازی و دامپزشکی فعالیت دارد .

    دانشگاه نیو ساوت ولز

    این یک دانشگاه تحقیقاتی عمومی در استرالیاست که در حومه کنزینگتون در شهر سیدنی است در سال ۱۹۴۹ تأسیس گردید . این مرکز علمی دارای ۸ دانشکده بوده و به ارائه رشته‌های تحصیلی مختلف نظیر پزشکی در مقاطع کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکترا می‌پردازد .

    دانشگاه آدلاید

    دانشگاهی دولتی واقع در شهر آدلاید ، جنوب استرالیا است . این دانشگاه در سال ۱۸۷۴ تأسیس شد و سومین دانشگاه استرالیا از نظر قدمت است . رشته های دندانپزشکی ، پزشکی عمومی ، روانشناسی و پرستاری در این دانشگاه تدریس می شوند .

    دانشگاه تحقیقاتی دولتی مانش

    این دانشگاه یک دانشگاه تحقیقاتی دولتی در ملبورن استرالیا است که در سال 1958 میلادی تاسیس شد و دومین دانشگاه قدیمی ایالت ویکتوریا می باشد . این دانشگاه دارای مراکز متعددی شامل کلایتون ، کالفیلد ، برویک ، پنینسولا ، پارکویل است . ملاک انتخاب برای ورود به این دانشگاه بر اساس آزمون ورودی و معدل دبیرستان و پیش دانشگاهی است .

    مدارک ویزای علوم پزشکی در استرالیا

    • ارائه نامه پذیرش از یکی از دانشگاه های استرالیا
    • فتوکپی از پاسپورت
    • عکس پاسپورتی
    • ارائه مدرک تافل و یا آیلتس
    • ترجمه رسمی فتوکپی شناسنامه به زبان انگلیسی
    • ارائه گواهی تمکن مالی و پرینت حساب
    • ارائه اصل و فتوکپی مدرک دیپلم دبیرستان و پیش دانشگاهی
    • رزرو خوابگاه
    • پرداخت هزینه های مربوط به ویزا

    هزینه تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در استرالیا

    طبق تحقیقات به عمل آمده توسط تیم ما در موسسه مهاجرتی MIC ، میانگین هزینه تحصیل پزشکی در دانشگاه های استرالیا 400000 تا 450000 دلار است و دانشگاه های پزشکی این کشور به دانشجویان بین المللی کمک هزینه تحصیلی اعطا می کند اما این کمک هزینه برای کل دوره تحصیل نیست .

    در طول دوره ۵ تا ۷ ساله دندانپزشکی در استرالیا هزینه دانشگاه برای دانشجویان مبلغی حدود 30000 تا 50000 دلار استرالیا در سال می باشد . این مبلغ بنا بر نوع دانشگاه و همچنین امکاناتی که در این زمینه ارائه می دهند متفاوت است .

    بورسیه تحصیلی در دانشگاه های استرالیا معمولا به افرادی با رزومه های قوی تعلق می گیرد در صورت پذیرش از دانشگاه های استرالیا با بورسیه در هر دانشگاهی شرایط تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در استرالیا به صورت رایگان برای شما امکان پذیر می گردد .

    برای تحصیل دندانپزشکی در استرالیا دولت استرالیا چند نوع بورسیه تحصیلی در نظر دارد که با توجه به بالا بودن مبالغ تحصیل و زندگی در این کشور مقداری از هزینه ها را پوشش دهد که به مهمترین آن می توان به TAFE , NSW اشاره کرد که باید دقت داشته باشید این بورسیه تنها به دانشجویانی تعلق خواهد گرفت که حداقل یک سال در استرالیا تحصیل کرده باشند .

    هزینه زندگی در استرالیا

    هزینه دانشجو در استرالیا بسته به سبک زندگی وی در این کشور متفاوت است ، دانشجویان در ماه مبلغی حدود 1500 تا 1700 دلار استرالیا هزینه زندگی خواهند داشت که این مبلغ شامل محل اسکان ، خوراک و پوشاک و اینترنت و حمل و نقل و سایر هزینه های آن ها در ماه است .

    اکثر این مبالغ هزینه محل اسکان دانشجو خواهد شد . بیمه دانشجویی برای تمامی دانشجویان این کشور تقریباً ماهانه مبلغی بالغ بر ۵۰ دلار در ماه است که باید قبل از ورود به خاک استرالیا این مبالغ بیمه را پرداخت نمایند .

    کار ضمن تحصیل پزشکی در استرالیا

    در حال مطالعه مقاله تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در استرالیا هستید . کلیه دانشجویان بین المللی محصل در استرالیا مجاز به انجام کار پاره وقت 40 ساعت در هفته هستند ، البته به شرط این که به تحصیل آن ها لطمه وارد نشود . این کار پاره وقت می تواند بخشی از هزینه زندگی و تحصیل دانشجو در این کشور را پوشش دهد .

    کار ضمن تحصیل پزشکی در استرالیا

    استرالیا یکی از کشورهای توسعه یافته جهان است که در طول سال ها گذشته مورد توجه بسیاری از مشتاقان امر مهاجرت قرار گرفته و یکی از مهاجر پذیر ترین کشورها برای تحصیل در خارج از کشور محسوب می شود . در این مقاله Mehrafarin immigration consultants دلایل مهاجرت به این کشور را بررسی کردند به این امید که مطالعه این مقاله بخشی از سوالات متقاضیان تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در استرالیا را پاسخ دهد . برای کسب اطلاعات بیشتر با ما در دفاتر تهران و شیراز در تماس باشید .

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.