تحصیل در دانشگاه های کانادا

از ما مشاوره رایگان دریافت کنید!

با ما در ارتباط باشید و سوالات، ابهامات و نگرانی های خود را از طریق راه های ارتباط زیر با ما در میان بگذارید. از طریق شماره تماس زیر میتوانید با مشاورین ما گفتگو کنید

مشاوره رایگان

90003031

    درخواست فوری بررسی شرایط

    تحصیل در کانادا به دلیل وجود دانشگاه های معتبر و شهرت جهانی به عنوان یک کشور امن مورد استقبال دانشجویان از سراسر جهان قرار گرفته است . چندین موسسه آموزش عالی این کشور در بین 100 دانشگاه برتر جهان قرار دارند که از این میان می توان به دانشگاه تورنتو ، دانشگاه مک گیل در مونترال ، دانشگاه بریتیش کلمبیا و دانشگاه آلبرتا اشاره کرد . در این مقاله مشاوران تخصصی موسسه مهاجرتی مشاوران برگزیده مهرآفرین ، تحصیل در دانشگاه های کانادا را بررسی کرده و تعدادی از دانشگاه های برتر این کشور را معرفی خواهند کرد .

    تعداد دانشجویان بین المللی که در کانادا تحصیل می کنند ، بیش از 450.000 نفر است که به طور مداوم در حال افزایش است . بسیاری از این دانشجویان به دلیل مزیت های خاص تحصیل در کانادا را بر سایر کشور های توسعه یافته ترجیح می دهند . فارغ التحصیلان دانشگاه های کانادا مورد احترام کارفرمایان سراسر جهان می باشند . هزینه تحصیل و هزینه زندگی در کانادا به طور کلی پایین تر از سایر کشورهای توسعه یافته است .

    بررسی تحصیل در دانشگاه های کانادا

    موسسات آموزش عالی در کانادا شامل دانشگاه ها ، کالج های محلی و دانشکده های علمی کاربردی می باشد . دانشگاه های این کشور مانند بیشتر دانشگاه های خارج از کشور در برگیرنده مقاطع کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی هستند در حالی که در کالج های محلی و دانشکده های علمی کاربری تنها مجوز ها ، دیپلم ها و مدرک کارشناسی اعطا می شوند .

    در این کشور هر استان مسئول آموزش و پرورش خود است . هر دانشگاه کانادا در موضوعات علمی ، از جمله سیاست ها و روش های تضمین کیفیت برنامه ها ، مدرسان و روش های خود ، مستقل است ، در ادامه با ما در موسسه مهاجرتی مشاوران برگزیده مهرآفرین همراه باشید تا سیستم آموزشی کانادا را بررسی کنیم.

    سیستم آموزشی دانشگاه های کانادا

    موسسات آموزش عالی در کانادا به دو بخش دولتی و غیر دولتی تقسیم می شوند . آموزش عالی در کانادا اغلب به تحصیلات پس از متوسطه اشاره می شود و به تحصیل فراتر از سطح دبیرستان می پردازد و معمولا فرض می کند که یک دانش آموز 13 سال تحصیل کرده و دارای مدرک دیپلم دبیرستان است .

    معمولا دانشجویان قبل از ورود به دانشگاه یک سال را در کالج سپری می کنند . سه سطح اصلی آموزش عالی هنگام تحصیل در دانشگاه های کانادا وجود دارد که شامل دوره سه تا چهار ساله کارشناسی ، دوره یک تا دو ساله کارشناسی ارشد و دوره سه تا چهار ساله دکتری تخصصی می باشد .

    موسسات آموزش عالی در کانادا

    کانادا دارای 77 دانشگاه و 146 کالج اجتماعی است که انواع مختلفی از شرایط پذیرش و برنامه های تحصیلی را ارائه می دهند . هر ساله حدود 600.000 دانشجو به صورت تمام وقت و حدود 250.000 دانشجو به صورت نیمه وقت جذب دانشگاه های این کشور می شوند که بیش از نیمی از آنها زن هستند و حدود 30.000 دانشجوی خارجی در موسسات آموزش عالی کانادا مشغول به تحصیل هستند .

    موسسات آموزش عالی در کانادا

    استاندارد های دانشگاهی کالج ها و دانشگاه ها به میزان زیادی متفاوت است و بعضی از موسسه های آموزش عالی برای کیفیت زندگی اجتماعی و یا تیم های ورزشی خود بهتر از پیشرفت تحصیلی شناخته شده هستند .

    انواع مدارس و موسسات آموزش عالی در کانادا

    • دانشگاه ها در کانادا : دانشگاه های کانادا در اندازه ای از چند صد تا 35.000 دانش آموز هستند و بیش از 10.000 برنامه در مقطع کارشناسی و تحصیلات تکمیلی را ارائه می دهند . دانشگاه ها در کانادا تقریبا همیشه با هزینه های مختلف تحصیلی تأمین مالی می شوند . سال تحصیلی در این کشور از ماه سپتامبر تا مه می باشد .
    • موسسات فنی و کالج در کانادا : برای تحصیل در دانشگاه های کانادا بیش از 170 موسسه فنی و کالج محلی وجود دارد . این موسسات آموزشی بر ارائه گواهینامه ها ، دیپلم ها و برنامه های تأییدی تمرکز می کنند که باتکمیل آن فارغ التحصیلان دیپلم ، مدرک یا مقطع کارشناسی را به دست می آورد .
    • کالج های حرفه ای : کالج های حرفه ای در کانادا مؤسسات آموزشی خصوصی هستند که دانش آموزان را با مهارت های عملی برای بازار کار آماده می کنند . دوره های مطالعه معمولا نسبتا کوتاه هستند و دوره ها بر مهارت های عملی تأکید دارند . کالج های حرفه ای کانادا در زمینه هایی مانند کسب و کار ، فناوری اطلاعات و مهارت های منشی گری تخصص دارند .

    شرایط تحصیل در دانشگاه های کانادا

    شرایط ورود به دانشگاه های کانادا با یکدیگر متفاوت است . آزمون ورودی عمومی برای دانشگاه ها وجود ندارد و هر دانشگاه معیار های خاص خود را دارد و به طور مستقیم آن ها را اعمال می کند به طور کلی هر چه دانشگاه بهتر باشد ، دارای شرایط و الزامات ورود بیشتری می باشد .

    بعضی از دانشکده های تخصصی مانند مدارس حقوقی ، یک آزمون ورودی استاندارد دارند . معمولا مدارک تحصیلی خارج از کشور که دانشجویان را مجاز به ورود به دانشگاه در کشور خود می دانند ، مورد توجه قرار می گیرند . در صورتی که دانشجویان بالای 25 سال سن داشته باشند باید قبل از ورود به دانشگاه به صورت تمام وقت یا پاره وقت در کالج تحصیل کنند ، در غیر این صورت باید در آزمون های پایه شرکت کنند .

    همه دانشجویان خارجی برای ورود به دانشگاه های کانادا نیاز به دانش کامل انگلیسی و یا زبان فرانسوی در استان کبک دارند و کسانی که انگلیسی یا فرانسوی زبان نیستند باید در آزمون TOEFL / TOFFL شرکت کنند . برای تکمیل اطلاعات شما عزیزان تحصیل در آلمان ، روسیه ، ترکیه و دیگر کشورها درهمین سایت توسط موسسه مهاجرتی MIC برسی شده است .

    معیارهای پذیرش مقطع کارشناسی در کانادا

    برای پذیرش در برنامه های کارشناسی در دانشگاه های کانادا ، دانشجویان معمولا باید دوره متوسطه خود را به پایان رسانده و دارای مدرک دیپلم دبیرستان باشند . همچنین ممكن است نیاز های محتوای دوره یا حداقل حداقل نمره معدل برای تحصیل در دانشگاه های این کشور وجود داشته باشد .

    معیارهای پذیرش مقطع کارشناسی در کانادا

    دانشگاه های ارائه کننده دوره های کارشناسی دارای فضای محدود هستند ، بنابراین رقابت برای پذیرش در این دانشگاه ها وجود دارد . برای اغلب دانشگاه ها بیشترین رقابت بر سر معدل دبیرستان و تسلط به زبان انگلیسی و فرانسوی است .

    معیارهای پذیرش مقطع کارشناسی ارشد و دکتری در کانادا

    برای تحصیل در دانشگاه های کانادا در مقطع کارشناسی ارشد ، دانشجویان باید مدرک لیسانس و مدارک مورد نیاز دانشگاه را تکمیل کنند . برای ورود به یک برنامه دکترا ، دانشجویان باید دوره کارشناسی ارشد خود را با موفقیت تکمیل کنند . دانشجویان باید دانش نظری پایه ای را برای انجام مطالعات مستقل خود داشته باشند .

    برای ورود به مقطع دکتری تخصصی دانشجویان ملزم به انتخاب یک استاد راهنما برای راهنمایی و مشاوره در زمینه پایان نامه دکتری خود هستند . هنگام تحصیل در خارج از کشور قوانین زیادی را در خصوص دانشگاه های کشور مقصد باید بدانید می توانید با استفاده از مشاوره رایگان کارشناسان ما راه خود را بدرستی انتخاب کنید .

    معرفی دانشگاه های برتر کانادا

    • دانشگاه تورنتو : بسیاری از دانشجویان برای تحصیل در دانشگاه های کانادا این دانشگاه تحقیقاتی را که در سال 1827 تاسیس شده را انتخاب می کنند . دانشگاه تورنتو دارای دانشکده های هنر و علوم ، علوم کاربردی و مهندسی ، معماری و طراحی ، موسیقی ، جنگلبانی ، اطلاعات ، پزشکی ، پرستاری ، داروسازی ، دندانپزشکی ، حقوق و غیره می باشد . این دانشگاه بر اساس رتبه بندی دانشگاه های جهان QS در رتبه 23 جهان و اول کانادا قرار دارد .
    • دانشگاه بریتیش کلمبیا : این دانشگاه تحقیقاتی دولتی که دارای پردیس هایی در ونکوور و کلونا است در سال 1908 تاسیس شد . در بین 20 دانشگاه برتر جهان و 3 دانشگاه برتر کانادا قرار دارد . دانشگاه بریتیش کلمبیا دارای 12 دانشکده در پردیس ونکوور و 7 دانشکده در پردیس اوکاناجان است .
    • دانشگاه مک گیل : این دانشگاه دولتی در سال 1821 در شهر مونترال از استان کبک تاسیس شد . بیش از 300 رشته تحصیلی در مقاطع تحصیلی مختلف در زمینه های هنر ، علوم ، پزشکی ، مهندسی و مدیریت ارائه می شوند . تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در کانادا در این دانشگاه رواج بسیار دارد .

    کار بعد از تحصیل در کانادا

    یکی از مزیت های اصلی تحصیل در یکی از دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی کانادا ، این است که فارغ التحصیلان پس از اتمام تحصیلات خود در کانادا می توانند به مدت شش ماه تا یک سال در این کشور مانده و کاری مرتبط با رشته تحصیلی خود بیابند .

    کار بعد از تحصیل در کانادا

    آن ها با دریافت مجوز کار و صدور ویزای کار می توانند در این کشور اقامت داشته و پس از گذشت پنج سال برای دریافت مجوز اقامت دائم خود اقدام کنند . اقامت کانادا پس از تحصیل موضوعی است که سوالات زیادی را در ذهن علاقه مندان به تحصیل در کانادا ایجاد می کند . برای پاسخ به سوالات شما عزیزان مقاله ای در همین سایت در این خصوص وجود دارد .

    بورس تحصیلی برای دانشگاه های کانادا

    کمک هزینه تحصیلی برای هر دو دوره کارشناسی و تحصیلات تکمیلی در کانادا در دسترس است و می توانند هزینه های تحصیل در این کشور را نیز در بر داشته و حتی برخی هزینه های زندگی را پوشش می دهند .

    برای دریافت این بورس های تحصیلی باید در زمان مشخص و به سرعت اقدام نمود و مدارک مورد نیاز را به بخش بورسیه دانشگاه مورد نظر تحویل دارد .

    در مقاله فوق مشاوران موسسه مهاجرتی MIC ، تحصیل در دانشگاه های کانادا را مورد بررسی قرار داده و به معرفی تعدادی از دانشگاه های برتر این کشور به علاقه مندان تحصیل در دانشگاه های برتر جهان پرداختند . برای کسب آگاهی بیشتر در خصوص حقوق مهاجرت تحصیلی با دفاتر ما در شهرهای تهران و شیراز در تماس باشید .

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.