تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در فنلاند

از ما مشاوره رایگان دریافت کنید!

با ما در ارتباط باشید و سوالات، ابهامات و نگرانی های خود را از طریق راه های ارتباط زیر با ما در میان بگذارید. از طریق شماره تماس زیر میتوانید با مشاورین ما گفتگو کنید

مشاوره رایگان

90003031

    درخواست فوری بررسی شرایط

    تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در فنلاند به متقاضیانی پیشنهاد می شود که می خواهند یک زبان دیگری را فرا بگیرند که البته بیشتر در محیط همان کشور کارایی دارد و در نظر دارند این موضوع را در برنامه مهاجرتی خود قرار دهند ، همچنین باید توجه داشته باشید که تحصیل رشته های علوم پزشکی در این کشور شاید گزینه مناسبی در بین بهترین کشور ها برای تحصیل ایرانیان نباشد.

    این کشور با فراهم نمودن شرایط زندگی و تحصیلی ایده آل متقاضیان ، در بین دانشجویان بین المللی از جایگاه ویژه ای برخوردار است ، این کشور امکانات و شرایط بهینه ای را جهت ارتقاء سطح کیفیت آموزشی دانشگاه های خود فراهم کرده و از این رو کارشناسان موسسه مهاجرتی مشاوران برگزیده مهرآفرین راهنمایی های لازم جهت چگونگی پذیرش از دانشگاه های این کشور جهت تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در فنلاند را مختصر در اختیار شما قرار می دهند.

    پزشکی و دندانپزشکی از سخت ترین و پر زحمت ترین رشته های ارائه شده توسط دانشگاه های جهان است و مطمئنا در میان مهم ترین ها نیز می باشد ، از آنجایی که این رشته ها بسیار مهم است ، توانایی به دست آوردن بینش و یا دیدگاه های آموزشی ، می تواند بسیار ارزشمند و مفید باشد.

    دانشجویان پزشکی یا دندانپزشکی بلافاصله پس از اخذ مدرک دانشگاه های فنلاند می توانند با تبدیل ویزای تحصیلی به ویزای کار موقت وارد بازار کار فنلاند شوند و پس از پیدا کردن کار مناسب اقامت دائم این کشور را دریافت نمایند.

    مختصری بر تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در فنلاند

    جمهوری فنلاند به مرکزیت هلسینکی کشوری در منطقه اسکاندیناوی در شمال اروپا است و از قرن 12 تا آغاز قرن 19 بخشی از سوئد بوده است ، در حال حاضر نود درصد مردم فنلاند به زبان فنلاندی صحبت می کنند اما مردم برخی مناطق ساحلی غرب و جنوب و منطقه خودگردان Oland هنوز به زبان سوئدی صحبت می کنند ، به همین دلیل این کشور هر دو زبان فنلاندی و سوئدی را به رسمیت شناخته است .

    تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در فنلاند به عنوان بخشی از برنامه تحصیل در خارج از کشور می تواند تجربه ای برای زندگی موفق دانشجویی باشد ، این کشور یک مکان بسیار خوب و محسوس برای زندگی است که شامل شهرهایی است که برای مردم طراحی شده اند نه برای اتومبیل ها و ساعت ها ماندن در ترافیک که ایرانی ها از آن بیزار هستند.

    موسسات آموزش عالی در فنلاند در حال حاضر به اندازه کافی کارآمد و موثر هستند که تمام منابع لازم برای موفقیت دانشجویان در تمامی رشته های موجود را ارائه دهند و مهم این که دانشگاه ها ، بین المللی گرا هستند و دارای ویژگی های منطقه ای خاص و شما می توانید از انواع محیط های مختلف تحصیلی از محوطه های بزرگ شهری گرفته تا دانشگاه های کوچک در حومه ها را انتخاب کنید.

    علاوه بر برتری و انعطاف پذیری سیستم آموزش عالی فنلاند ، کشور از مناظر طبیعی زیبا و جذابی برخوردار است که برای هر مشتاق تحصیل در اروپا چشم انداز زیبایی را دارند.

    شکل گیری دانشگاه های علوم پزشکی فنلاند

    به طور کلی کشور فنلاند به دلیل شرایط جغرافیایی و آب و هوای خاص آن در طول تاریخ با کمبود پزشک و دندانپزشک مواجه بوده است و ساکنین آن برای کارهای پزشکی و دندانپزشکی مجبور به مسافرت به کشورهای همسایه بوده اند.

    پس از جنگ جهانی دوم بسیاری از پزشک های دوره دیده در کشورهای انگلستان و آمریکا به فنلاند مهاجرت و در آنجا کار می کرده اند ، به این صورت این علوم در کشور فنلاند به مرور پیشرفت کرد تا اینکه اولین مدرسه علوم پزشکی در شهر هلسینکی با 60 دانشجو شروع به کار کرد و البته این تعداد کارآموز احتیاجات کشور را برآورده نمی کرد به همین دلیل سال به سال تعداد مدارس و دانشگاه های آموزش عالی در رشته های علوم پزشکی درکشور فنلاند افزایش پیدا کرد.

    شکل گیری دانشگاه های علوم پزشکی فنلاند

    پیش نیاز تحصیل پزشکی و دندانپزشکی فنلاند

    فارغ التحصیلان دوره دبیرستان که قصد نام نویسی در دانشکده های پزشکی و دندانپزشکی را داشته باشند ابتدا باید به مدت شش هفته دوره مقدماتی آموزش دروس فیزیک و شیمی را بگذرانند ، بعد از اتمام این دوره دانش آموزان باید در آزمون ورودی شرکت نمایند.

    تراز بندی این آزمون بر اساس ارائه مقالات در زمینه های بیولوژی ، فیزیک و شیمی است ، پس از آن بر اساس مجموع نمرات دوره مقدماتی و امتحان ورودی دانش آموزان مستعد انتخاب و برای ادامه تحصیل در دانشگاه پذیرفته می شوند.

    آزمون ورودی دو بار در سال در ماه های مارس و آوریل در دانشگاه هیلسکی برگزار می گردد ، لازم به ذکر است که در حال حاضر برنامه آموزشی فنلاند بسیار جامع تر از سیستم آموزشی آمریکا می باشد ، در ادامه با ما در موسسه مشاوران مهاجرتی مهرآفرین همراه باشید تا شرایط پذیرش دانشگاه های فنلاند را بررسی کنیم.

    شرایط پذیرش علوم پزشکی از فنلاند

    تحصیل دندانپزشکی در فنلاند پنج سال و نیم به طول می انجامد و به زبان فنلاندی یا سوئدی است ، دانشکده های دندانپزشکی در فنلاند بر خلاف دیگر کشورهای اروپایی در دوره مقدماتی پیش دانشگاهی هیچ گزینه ای برای آماده سازی زبان ارائه نمی دهد ، بنابراین متقاضیان حتما باید مدرک زبان فنلاندی یا زبان سوئدی را از کشور مبدا کسب کرده و سپس برای پذیرش اقدام نمایند.

    متقاضیان تحصیل پزشکی و دنانپزشکی در فنلاند باید توجه داشته باشند که حتی با مهارت کامل زبان فنلاندی یا سوئدی باز هم ورود به دوره های رشته های پزشکی بسیار رقابتی و انتخابی می باشد ، به طوریکه بحث بومی گزینی در این رشته ها سبب شده است تا متقاضیان خارج از اروپا درخواستی برای تحصیل در فنلاند ارائه نکنند.

    علاوه بر مدرک زبان فنلاندی ارائه مدرک دیپلم تجربی با معدل بالا نیز از شروط اخذ پذیرش می باشد ، البته لازم به ذکر است تحصیل در سایر رشته ها درکشور فنلاند به زبان انگلیسی برای مقاطع تحصیلات تکمیلی امکان پذیراست.

    دانشکده های علوم پزشکی فنلاند

    • دانشگاه هلسینکی
    • دانشگاه فنلاند شرقی
    • دانشگاه اولو
    • دانشگاه تامپره
    • دانشگاه تورکو

    دانشگاه هلسینکی ، دانشگاه تورکو ، دانشگاه اولو و دانشگاه استرن فنلاند از بهترین های علوم پزشکی و دندانپزشکی هستند.

    یکی از واحدهای که به دانشجویان برای رسیدن به اهداف آموزشی خود در دانشکده پزشکی کمک می کند ، موسسه پزشکی بالینی است که در خدمت آموزش پزشکان آینده از سال سوم تحصیل تا فارغ التحصیلی است.

    تعداد 560 دانشجو سالانه در این واحد ثبت نام می کنند ، آموزش توسط برگزاری کنفرانس ها و گروه های کوچک انجام می شود و تاکید بر مراقبت از بیمار محور دارد ، با 43 برنامه آموزشی در رشته های تخصصی پزشکی ، نیازهای کل کشور را فراهم می کند.

    دانشگاه هلسینکی فنلاند

    بزرگترین و معتبر ترین دانشگاه که می توان در آن به تحصیل در رشته پزشکی در فنلاند پرداخت دانشگاه هلسینکی است که در آن تحصیل به دو زبان سوئدی و فنلاندی برای این رشته ها امکان پذیر است ، دانشکده پزشکی که در سال 1640 در آکادمی تورکو تاسیس شد در سال 1828 به هلسینکی نقل مکان کرد و در حال حاضر در پردیس دانشگاه هلسینکی فعالیت می کند.

    دانشکده اختصاصی دانشگاه هلسینکی تحقیقات چند رشته ای با کیفیت بالا را انجام می دهد ، پزشکان و دندانپزشکان ماهر را تربیت می کند ، دانشجویان را در تحصیلات تکمیلی خود در زمینه تحقیقاتی یا حرفه ای نظارت می کند و دانش پژوهان و دانشجویان را در ایجاد ارتباطات بین المللی راهنمایی می کند ؛ در حال حاضر بیش از 2500 دانشجو در حال تحصیل در مقطع کارشناسی ، تحصیلات تکمیلی یا حرفه ای در دانشگاه هستند.

    دانشگاه هلسینکی فنلاند

    در حل حاضر این دانشگاه 67000 دانشجوی داخلی و بین المللی را در رشته های پزشکی ، دندانپزشکی ، دامپزشکی ، داروسازی ، علوم پایه ، هنر و فلسفه و حقوق پذیرفته و آموزش می دهد و در رنکینگ جهانی رتبه 73 را دارا می باشد ، کلینیک دندانپزشکی این دانشگاه بهترین و پیشرفته ترین خدمات دندانپزشکی را ارائه می دهد و در زمینه تحقیقات نوین دندانپزشکی در دنیا مشهور است.

    دانشگاه تورکو فنلاند

    دردانشگاه تورکو می توان تحصیلات عالیه را در چندین رشته مختلف از جمله رشته دندانپزشکی گذراند ، در این دانشگاه آکادمی سوئدی زبان تورکو و چهار موسسه آموزش عالی دیگر که یکی از آنها به زبان سوئدی می باشد وجود دارد.

    بیشترین قسمت آموزش عالی به زبان فنلاندی می باشد اما تقریباً در همه سطوح آموزش برای رشته های غیر پزشکی به زبان انگلیسی نیز ارائه می گردد ، دانشگاه تورکو سومین دانشگاه بزرگ فنلاند است که در سال 1920 میلادی تاسیس شد.

    این دانشگاه عضو گروه Coimbra می باشد که شامل گروهی از دانشگاه های معتبر در اروپاست ، بیش از2000 ذانشجو پذیرفته است که حدود 1600 نفر آنها دانشجویان بین المللی هستند ، این دانشگاه از کیفیت آموزشی بسیار بالایی برخوردار می باشد و رتبه جهانی 208 را به خود اختصاص داده است و متقاضیان تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در فنلاند در این دانشگاه نیز می توانند به تحصیل بپردازند.

    دانشگاه اولو فنلاند

    این دانشگاه در تاریخ ۱۹۵۸ در شمال کشورفنلاند در شهر اولو تاسیس شده است و جزء دانشگاه های تحقیقاتی بین المللی در کشور فنلاند محسوب می شود ، دانشگاه اولو فنلاند دارای دانشکده های پزشکی ، دندانپزشکی ، بیوشیمی و پزشکی مولکولی ، دانشکده فناوری و مهندسی و غیره می باشد.

    در این دانشگاه دوره هایی وجود دارد که به طور رایگان به دانشجویان علاوه بر فارغ التحصیلی در رشته خود گواهی های مکمل در سایر زمینه ها را ارائه می کند ، این دوره ها به زبان انگلیسی ارئه می شود که برای دانشجویان بین المللی از دیگر کشورها قابل استفاده می باشد ، این دانشگاه در حال حاضر در حدود ۱۷۰۰۰ نفر دانشجو پذیرفته و دارای رنکینگ ۲۶۲ جهان می باشد و در میان ۴ دانشگاه برتر کشور فنلاند جای دارد.

    دانشگاه استرن فنلاند

    دانشگاه ایسترن یا دانشگاه فنلاند شرقی یکی از بزرگترین دانشگاه های فنلاند است ، این دانشگاه شامل دانشکده های علوم پزشکی و بهداشت ، فلسفه ، دانشکده علوم و جنگلداری ، دانشکده علوم اجتماعی و مطالعات کسب و کار است.

    این دانشگاه علاوه بر استاندارد بالای آموزشی ، برای دانشجویان خود محیط مطالعه مدرن و در حال توسعه را فراهم می نماید ، کادر علمی این دانشگاه در زمینه شرکت در برنامه های مختلف فعال هستند و حدودا با 100 دانشگاه در خارج از کشور قرارداد علمی منعقد کرده است.

    دانشگاه فنلاند شرقی یکی از200 دانشگاه تحقیقاتی در جهان است و سالانه در کمیسیون اروپا برای توسعه وضعیت تحقیقات و پژوهش نوین مورد بررسی قرار می گیرد.

    زبان تحصیل دانشگاه های فنلاند

    فنلاندی زبانی است که در فنلاند صحبت می شود و اگر به زبان دیگری در برخی مناطق این کشور با مردم فنلاند صحبت کنید به طرز عجیبی با شما صحبت نخواهند کرد و سکوت می کنند ، این بی ادب نیست و فقط فرهنگ این کشور است.

    البته همه مردم به زبان انگلیسی هم صحبت خواهند کرد و از این نظر مشکلی برای تحصیل البته در رشته های غیر پزشکی پیدا نخواهید کرد ولی هنگام تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در فنلاند دانشگاه ها به زبان فنلاندی تدریس می شود.

    با این حال دوره های آموزش انگلیسی دارای شهریه تحصیلی هستند و در حالی که تحصیل به زبان فنلاندی عموما بدون شهریه تحصیلی برای اعضای اتحادیه و هزینه پایین برای اعضای غیر اتحادیه اروپا خواهد بود.

    جهت اطلاع شما عزیزان تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در آلمان ، فرانسه ، ترکیه ، روسیه برای متقاضیانی که به دنبال تحصیل در کم هزینه ترین کشور های اروپایی برای تحصیل هستند در سایت موسسه مشاوران مهاجرتی مهرآفرین بررسی شده است.

    هزینه تحصیل رشته های پزشکی در فنلاند

    با توجه به اینکه تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در سراسر دنیا نسبت به سایر رشته ها هزینه بالاتری می طلبد بنابراین متقاضی تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در فنلاند نیز باید از پیش محاسبات مالی خود را به خوبی انجام داده باشد.

    تحصیل پزشکی و دندانپزشکی چیزی در حدود 13000 تا 15000 یورو است ، فنلاند یکی از امن ترین کشور های جهان برای زندگی است که برای هزینه های زندگی خود در در فنلاند حدود 900 تا 1100 یورو در ماه نیاز دارید ، البته میزان این هزینه ها بستگی به منطقه ای دارد که در آن زندگی می کنید ، اما در حالت کلی کشور فنلاند کشور نسبتاً گرانی در اروپا محسوب می شود.

    هلسینکی گران ترین شهر در فنلاند است ، بورسیه های تحصیلی دانشگاهی نیز به متقاضیان واجد شرایط تعلق می گیرد و البته دانشجویان در حین تحصیل اجازه کار هم دارند.

    تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در فنلاند یکی از گزینه های مناسب برای مهاجرت تحصیلی به فنلاند و اخذ اقامت این کشور می باشد ، مشاوران موسسه مهاجرتی MIC شرایط گرفتن پذیرش از دانشگاه های خارج از کشور را برای متقاضیان فراهم کرده است ، برای تکمیل اطلاعات خود با دفاتر ما در شهرهای تهران و شیراز در تماس مستقیم باشید.

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.