تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در آذربایجان

از ما مشاوره رایگان دریافت کنید!

با ما در ارتباط باشید و سوالات، ابهامات و نگرانی های خود را از طریق راه های ارتباط زیر با ما در میان بگذارید. از طریق شماره تماس زیر میتوانید با مشاورین ما گفتگو کنید

مشاوره رایگان

90003031

    درخواست فوری بررسی شرایط

    تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در آذربایجان امروزه در جهان رو به رشد در یک جایگاه مناسب قرار گرفته است و دانشجویان از کشورهای مختلف در سراسر جهان و به ویژه از همسایگان ، برای ادامه تحصیل در آذربایجان راهی این کشور می شوند.

    موسسه مهاجرتی مشاوران برگزیده مهرآفرین این بار مقاله ای در باب تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در آذربایجان تهیه کرده و خدمت علاقه مندان به تحصیل در خارج از کشور ارائه می کند ، امیدواریم مطالعه آن برای عزیزان علاقه مند مفید واقع شود.

    کشور آذربایجان بزرگترین و پرجعیت ترین کشور در منطقه قفقاز است که در دهه های اخیر به پیشرفت های چشمگیری دست یافته است ، بویژه تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در آذربایجان مورد تایید بسیاری از سازمان های ارزیابی استانداردهای علمی جهانی بوده و به همین دلیل متقاضیان زیادی برای تحصیل در این رشته ها در آذربایجان به رقابت می پردازند.

    نگاهی بر تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در آذربایجان

    امکانات تحصیلی دانشکده های پزشکی و دندانپزشکی آذربایجان به صورت موازی با تحصیل در بهترین دانشگاه های خارج از کشورهپیش می رود ، هم اکنون تعداد دانشجویان مشغول به تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در آذربایجان به حدود 8000 دانشجو می رسد و از دیدگاه بسیاری از این دانشجویان آذربایجان مکانی ایده آل با تحصیلات عالی بسیار با کیفیت می باشد که ارزش هزینه کردن و سرمایه گذاری برای آینده بهتر را دارد.

    بهترین مزیت انتخاب تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در آذربایجان نزدیکی این کشور به ایران است که سبب شده یکی از بهترین کشور ها برای تحصیل ایرانیان محسوب شود ، آموزش در جمهوری آذربایجان در مقایسه با سایر کشورها بسیار ارزان تر است و علاوه بر این ، استانداردهای زندگی در جمهوری آذربایجان نیز بالا است.

    با انتخاب تحصیل در آذربایجان شما فرصتی برای تحصیل در یکی از 3 زبان آذربایجانی ( می توان گفت یک زبان ترکی ) ، روسی و انگلیسی را خواهید داشت ، انتخاب تحصیلات پزشکی در دانشگاه های آمریکایی و انگلیسی آذربایجان این مزیت را دارد که دانشجویان می توانند دوره کارآموزی خود را در شعب دیگر این دانشگاه در کشورهای آمریکا و انگلستان گرفته و در صورت تمایل ادامه تحصیلات خود را در آن کشورها بگذرانند ، البته توجه داشته باشید که موافقت شعبه مقصد اهیت زیادی دارد که ممکن است با درخواست شما موافقت نکنند.

    روند تکمیل دوره علوم پزشکی در آذربایجان

    برنامه های تحصیلی رشته پزشکی در آذربایجان در دانشگاه های مختلف با هم تفاوت دارد ، برخی ازدانشگاه ها مانند دانشگاه آذربایجان برنامه تحصیلی MBBS را ارائه می دهد که به صورت اختصاصی برای علاقه مندان به شرکت در آزمون USMLE ارائه می شود .

    برنامه پزشکی MD نیز برای علاقه مندان همین آزمون است و با این تفاوت که مختص کشور آمریکا می باشد ، این دوره تحصیل پزشکی 6 سال است و افرادی که پیش از موعد آن را به پایان برسانند ، در آزمون CS USMLE شرکت کرده و قادر به دریافت اجازه کار آمویکا خواهند بود.

    روند تکمیل دوره علوم پزشکی در آذربایجان

    تحصیل دندانپزشکی در دانشگاه های دندانپزشکی آذربایجان از سال 1968 آغاز شده است و از شرایط مطلوبی برخوردار است ، دانشجویان برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در آذربایجان ، نیازی به مدارکی مانند GRE و یا GMAT ندارند اما میزان معدل مورد توجه قرار می گیرد ( باید 45% کل فیزیک ، شیمی ، زیست را داشته باشند ).

    تعداد سال های تحصیل در رشته دندانپزشکی 5 سال است و متقاضیان آن همانند رشته پزشکی باید نمره خوبی در دروس علوم طبیعی ( زیست ، شیمی و فیزیک ) و همچنین زبان داشته باشند.

    لیسانس دندانپزشکی در جمهوری آذربایجان

    لیسانس دندانپزشکی یک برنامه آموزشی مدرن است که به آموزش و پرورش دانش آموزان برای حرفه ای آینده و یا ادامه تحصیل آنها کمک می کند و با توجه به پیشرفت تحصیلی و همچنین الزامات هر برنامه تحصیلی خاص ، می توان در رشته کارشناسی در حدود سه تا پنج سال تحصیل کرد.

    دانشجویان در این زمینه ضمن کسب مدرک تحصیلی خود ، ممکن است به محض فارغ التحصیلی منجر به فرصت های شگفت انگیز حرفه ای شود ، مسوولین برنامه های دندانپزشکی آذربایجان در آموزش و پرورش دانشجویان برای تبدیل شدن به یک دندانپزشک حرفه ای تلاش زیادی می کنند ، در نظر داشته باشید که لیسانس دندانپزشکی مانند مدرک md نمی باشد.

    مطالعه دروس انتخاب شده برای لیسانس دندانپزشکی به متخصصان آینده نگر امکان می دهد طیف گسترده ای از گزینه های مراقبت های پیشگیری و درمانی را برای انواع بیماری های دهان و دندان مطالعه کنند.

    چند سالی است که جمهوری آذربایجان با ارتقاء سطح تحصیلات در چندین دانشگاه به استانداردهای بین المللی ، سیستم آموزش عالی خود را ارتقا داده است و همچنین به این دلیل که برخی از دوره ها به زبان های بین المللی مانند انگلیسی ، چینی و اسپانیایی ارائه می شود میزان تقاضای دانش آموزان بین المللی بهبود یافته است.

    پذیرش رشته های پزشکی آذربایجان

    به طور کلی ، تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در آذربایجان خیلی دشوار به نظر نمی رسد اما طبیعتا شرایط پذیرش در دانشگاه های خصوصی آذربایجان نسبت به موسسات دولتی راحت تر خواهد بود.

    همانند سایر کشورها ، در دانشگاه های آذربایجان نیز دانشجویان برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی ابتدا وب سایت دانشگاه مورد نظر را بازدید کرده و سپس مدارک تحصیلی درخواست شده را ارسال می کنند ، دانشگاه ها مدارک را مورد بررسی قرار داده و در صورت واجد شرایط بودن نامه پذیرش را ارسال می کنند.

    مدارکی که در اغلب دانشگاه ها مشترک می باشد شامل پاسپورت و عکس ، مدرک دیپلم دبیرستان و مدرک بین المللی زبان انگلیسی است که نمره زبان مورد نیاز دانشگاه ها نمره آیلتس حداقل 5 یا تافل 40 برای کارشناسی و آیلتس 5.5 و تافل 50 برای سطوح بالاتر می باشد و در صورتیکه متقاضیان نتوانند آن را ارائه کنند می توانند در دوره های زبان دانشگاه ها شرکت کنند و همچنین افرادی که قصد تحصیل به زبان آذربایجانی یا روسی دارند باید به مدت یکسال در دوره های زبان آذری و روسی شرکت کنید.

    پذیرش رشته های پزشکی آذربایجان

    دوره هایی که در جهت تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در آذربایجان قبل از ورود به دانشگاه برای دانشجویان خارجی برگزار می شود به دوره های زیروکورس معروف هستند که شما را بریا مصاحبه و آزمون ورودی دانشگاه ها آماده می کنند و هزینه تقریبی 5000 دلار را برای تحصیل و خوابگاه یک سال شما در بر می گیرند.

    هزینه های دانشجویان علوم پزشکی در آذربایجان

    متقاضیان تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در آذربایجان باید از قانون پرداخت شهریه های تحصیلی دانشگاه های آذربایجان آگاهی داشته باشند ، طبق قوانین جدید هر سال تحصیلی باید قبل از شروع کلاس ها به طور کامل پیش پرداخت شود.

    این پرداخت قابل استرداد نیست ، هزینه دوره آماده سازی برای پزشکی و دندانپزشکی تقریبا 3000 دلار ، شهریه برنامه آموزش دوره پزشکی و دندانپزشکی ( لیسانس ) در سال اول 4000 دلار و در سالهای بعد کمتر خواهد بود.

    هزینه تحصیلات تخصصی پزشکی و دندانپزشکی 5000 دلار از 3 تا 5 سال متفاوت است ، هزینه های خوراک ، اینترنت ، تلفن ، لوازم التحریر ، ایاب و ذهاب و غیره نیز تقریبا 300 دلار در ماه می باشد که بستگی به نوع مصرف شما نیز دارد.

    دانشگاه های معتبر آذربایجان

    دانشگاه های بسیار خوبی در کشور آذربایجان هستند که مورد تائید کشورهای دیگر می باشند ، اما متقاضیان باید در نظر داشته باشند که در سال 2019 هیچ یک از دانشگاه های پزشکی کشور آذربایجان مورد تائید وزارت بهداشت ایران نمی باشند ، در این خصوص با مشاوران ما در موسسه مهاجرتی MIC در تماس باشید.

    • دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان
    • دانشگاه باکو
    • دانشگاه خزر
    • دانشگاه دولتی نفت شناسی آذربایجان
    • دانشگاه قفقاز
    • آکادمی ملی علوم آذربایجان
    • دانشگاه فنی آذربایجان

    دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان ( AMU )

    دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان (AMU) یکی از بزرگترین و پیشروترین موسسات آموزشی در این کشور می باشد که در سال 1930 تاسیس شده است ، پایه و اساس این مرکز بزرگ علمی ، سیستم آموزشی قوی و همچنین دانشمندان برجسته علوم پزشکی در سراسر جهان است .

    دانشگاه AMU بیش از 63،000 پزشک و داروساز کاملاً واجد شرایط را هم برای جمهوری آذربایجان و هم برای بسیاری از کشورهای جهان پرورش داده است ، شاخص های کمی و کیفی AMU در زمینه پرورش پزشکان ماهر و دانشمندان پزشکی قابل مقایسه با برخی از کشورهای پیشرو است.

    دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان ( AMU )

    امروزه عملکرد کلینیک های این دانشگاه و همچنین تقویت پیشرفته مادی و فنی آن موجب ایجاد تغییر اساسی در جهت ارتقاء کیفیت آموزش پزشکی برای رفع نیازها و انتظارات در بازار کار شده است ، این دانشگاه دارای 5 دانشکده است و زبان آموزشی آنها انگلیسی ، روسی و زبان آذربایجانی است ، بنابراین این دانشگاه از مکان های ایده ال برای تحصیل در آذربایجان به شمار می رود.

    ویزای دانشجویی آذربایجان

    • اصل گذرنامه با 18 ماه اعتبار
    • مدارک تحصیلی دبیرستان به همراه ریز نمرات
    • ترجمه مدارک تحصیلی به آذربایجانی یا انگلیسی در دو نسخه
    • عکس برای فرم ویزا

    بعد از ارسال کامل اسناد و پیش پرداخت کامل برای اولین سال تحصیلی ما در دریافت ویزای دانشجویی یک ساله به شما کمک خواهیم کرد . برای دریافت ویزا نیز باید با توجه به گواهینامه ( تست هپاتیت A ، B ، C و HIV ) صادر شده توسط کلینیک مجاز سرویس مهاجرت دولتی جمهوری آذربایجان یک گواهی پزشکی را دریافت کنید.

    محل اقامت دانشجویان در آذربایجان

    ما همچنین می توانیم بنا به درخواست شما یک مکان زندگی برای دوره تحصیلی شما پیدا کنیم ، قیمت یک تخت در یک اتاق مشترک در دانشگاه های آذربایجان از حدود 650 دلار در سال است ، ما همچنین ماهانه 150 تا 250 دلار برای تخت خصوصی پیشنهاد می کنیم و این امکان وجود دارد که آپارتمان خود را با دانشجویان دیگر به اشتراک بگذارید تا هزینه ماهیانه ارزانتری را داشته باشید.

    مشاوران موسسه مهاجرتی MIC به عنوان یک مشاور مهاجرتی جزئیات کاملی را در مورد کشورهای خارجی در اختیار علاقه مندان قرار می دهند ، ما برای انتخاب کشورهایی ارزان همچون تحصیل در آلمان به عنوان کشوری اروپایی ، مشاوره خود را به صورت رایگان و تلفنی ارائه می دهیم.

    ما نه تنها به شما در روند ویزای دانشجویی کمک می کنیم بلکه در طول تحصیل نیز به عنوان مشاور در دفاتر موسسه در شهرهای تهران و شیراز در خدمت شما خواهیم بود ، بنابراین با اطمینان خاطر درباره گزینه هایی همچون تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در آذربایجان از ما مشاوره بخواهید.

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.