تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ایتالیا

از ما مشاوره رایگان دریافت کنید!

با ما در ارتباط باشید و سوالات، ابهامات و نگرانی های خود را از طریق راه های ارتباط زیر با ما در میان بگذارید. از طریق شماره تماس زیر میتوانید با مشاورین ما گفتگو کنید

مشاوره رایگان

90003031

    درخواست فوری بررسی شرایط

    تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ایتالیا توسط دانشگاه های مختلف این کشور جهت ارائه به دانشجویان بین المللی و به زبان های انگلیسی و ایتالیایی اراوه می شوند ، تمامی این مدارک تحصیلی در سرتاسر اتحادیه اروپا به رسمیت شناخته شده است.

    موسسه مهاجرتی مشاوران برگزیده مهرآفرین با ارائه این مقاله اطلاعات مختصر و مفیدی پیرامون تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ایتالیا در اختیار متقاضیان علاقمند به تحصیل در ایتالیا قرار داده است تا بتوانند تصمیم بهتری را داشته باشند.

    چندین دانشگاه برتر ایتالیایی دارای شهرت علمی بالا در سطح اروپای غربی هستند و برخی از آنها دارای چندین سال تجربه در آموزش پزشکی می باشند و توانسته اند فارغ التحصیلان زیادی را به دنیا معرفی کنند.

    نگاهی بر تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ایتالیا

    متقاضیان تحصیل پزشکی در ایتالیا فقط یک امتحان پذیرش را به زبان انگلیسی ( IMAT ) که در بیش از 20 شهر در سراسر جهان برگزار می شود پیش رو دارند.

    بدون مصاحبه ، بدون GPA دبیرستان ، هیچ توصیه نامه ای هم برای پذیرش مورد نیاز نیست و شما حتی تا زمانی که ندانید که پذیرش تحصیلی تان در ایتالیا انجام شده نیازی ندارید که به ایتالیا پرواز کنید ، هزینه ورود پذیرش تقریبا 120 یورو است و کاملا به زبان انگلیسی می باشد ، میانگین هزینه های تحصیل در حدود 1200 یورو تا 5000 یورو در سال است.

    هزینه های زندگی در ایتالیا می تواند تا 600 یورو در ماه شامل اقامت و غذا باشد ، شما در ایالات متحده ، اروپای شرقی و انگلستان مبالغ بسیار بیشتر از این را هزینه خواهید کرد و همچنین انواع متنوعی از بورسیه استانی ایتالیا و فرصت های کاری نیز برای دانشجویان خارجی در دسترس است ، تحصیل به زبان انگلیسی در ایتالیا بسیار رایج بوده و همچنین دوره های زبان ایتالیایی برای کمک در زندگی روزمره ارائه می شود.

    اگر مشتاق هستید در مورد امکان تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ایتالیا به زبان انگلیسی اطلاعات کسب کنید ، باید بدانید که یکی از مراحل اصلی برای کاربرد در دانشگاه های علوم پزشکی ایتالیا ، آزمون بین المللی پزشکی ایتالیا ( IMAT ) است ، در ادامه مشاوران ما در موسسه مهاجرتی MIC در این خصوص با شما صحبت خواهند کرد.

    معرفی IMAT و CAAT در ایتالیا

    آزمون IMAT یک آزمون چند گزینه ای است و توسط سازمان ارزیابی تست کمبریج صادر شده که برای سازماندهی تعدادی از آزمون های پذیرش پزشکی ، مخصوصا BMAT و IMAT در سراسر جهان شناخته شده است ، همچنین آزمون ورودی CAAT نیز مشابه IMAT است اما وزارت ایتالیا در حال حاضر IMAT را از متقاضیان درخواست می کند.

    هرکسی که می خواهد به تحصیل در ایتالیا در رشته پزشکی و دندانپزشکی بپردازد باید از تغییرات این دو آزمون مطلع باشد ، IMAT به چهار بخش تقسیم می شود و شامل 20 سوال استدلال منطقی و 2 سوال از اطلاعات عمومی ، 18 سوال زیست شناسی، 12 سوال شیمی و در نهایت 8 سوال فیزیک و ریاضیات است.

    در سال 2019 آزمون IMAT مقداری تغییر داشته و به سوالات اطلاعات عمومی افزوده شده است و هم اکنون بخش اطلاعات عمومی تنها موضوع ترسناک در آماده سازی IMAT است ، زیرا سوالات آن از 2 به 12 تا افزایش یافته است!

    همچنین باید در نظر داشته باشید که این آزمون بسیار ساده تر از هر آزمونی است که شما تا به حال در ایران شرکت کرده اید ، اما چون میزان تقاضا برای آن زیاد می باشد و از طرفی تعداد دانشجویان خارجی پذیرفته شده در دانشگاه های ایتالیا محدود هستند ، لذا شانس قبولی شما بسیار کاهش پیدا می کند.

    برآورد هزینه تحصیلات پزشکی ایتالیا

    ایتالیا یکی از کم هزینه ترین کشورهای اروپایی برای تحصیل بشمار می رود و در مقایسه با دیگر دانشکده های پزشکی زبان انگلیسی در اروپا ، تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ایتالیا به شدت ارزان محسوب می شود.

    هزینه های تحصیل در دانشگاه های انگلیسی زبان ایتالیا به صورت یارانه ای در رنج 200 تا 5000 یورو در سال برای اروپایی ها و غیر اروپایی ها محاسبه می شود ، لازم به ذکر است که تحصیلات پزشکی در سطح اروپای غربی هرگز به این میزان قابل دسترس نبوده است.

    برآورد هزینه تحصیلات پزشکی ایتالیا

    یک مورد از برآورد هزینه ها که متقاضیان باید از آن اطلاع داشته باشند هزینه آزمون IMAT است ، این هزینه به مبلغ 164 دلار معادل 120 یورو و 105 پوند تعیین شده است و باید توجه داشته باشید که سطح زبان انگلیسی لازم برای موفقیت در این آزمون CEFR در سطح B2 و یا آیلتس در حد 5.5 است.

    موضوع مهم دیگری که برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ایتالیا باید مدنظر داشته باشید موضوع تمکن مالی جهت ارائه به سفارت ایتالیا است ، نامه تمکن بر اساس هزینه مدت زمان تحصیل در کشور ایتالیا محاسبه می شود.

    مختصری درباره تحصیل دندانپزشکی در ایتالیا

    آموزش در رشته های دندانپزشکی در ایتالیا نیز پا به پای رشته پزشکی در حال توسعه و به روز رسانی است ، هدف اصلی دانشکده های دندانپزشکی ایتالیا ، کسب دانش لازم در زمینه های علوم نظری بیولوژیک و همچنین توانایی مراقبت و ترمیم دندان های تمام اقشار جامعه و مهم تر از همه آشنایی با اخلاق پزشکی و رعایت استانداردهای اخلاقی در میان عوام است.

    تحصیل دندانپزشکی در ایتالیا حدودا پنج سال به طول می انجامد و در طی این مدت دانشجویان دندانپزشکی با دروس آناتومی دهان ، فیزیولوژی ، بیوشیمی ، میکروبیولوژی ، فارماکولوژی ، آسیب شناسی دهان ، بافت شناسی دهان و دندان ، علوم رفتاری ، مدیریت عمل ، کار گروهی و غیره آشنا می شوند.

    شما باید آزمون آلفا تست را جهت ورود به دوره های دندانپزشکی شرکت کنید که یک آزمون به زبان ایتالیایی می باشد و شما باید در سطح B2 زبان ایتالیایی را برای شرکت در این آزمون داشته باشید ، نکته مهم این است که داشتن دانش زبان ایتالیایی سبب شده تا متقاضیان خارجی کمتری برای این آزمون اقدام نمایند و لذا شانس قبولی در آن به مراتب بیشتر از آزمون آیمت می باشد.

    برنامه های انگلیسی در دانشگاه های برتر ایتالیا

    از سال 2009 ، دانشگاه های دولتی ایتالیا برنامه های آموزشی به زبان انگلیسی را ارائه می دهند ، این دانشکده های پزشکی انگلیسی زبان از جمله بین المللی ترین ، متنوع ترین ، با ارزش ترین و ارزان ترین دانشگاه ها در جهان هستند و آمادگی عالی برای اقامت ، تحقیق و کار بالینی در اروپا و فراتر از آن را دارند.

    در میان بزرگترین و مهمترین دانشگاه ها برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ایتالیا دانشگاه های زیر حضور دارند:

    • دانشگاه کاتولیک قلب مقدس در رم
    • دانشگاه دولتی بولونیا
    • دانشگاه بری
    • دانشگاه Sapienza رم
    • دانشگاه Humanitas Milan
    • دانشگاه San Raffaele در میلان
    • دانشگاه ناپل
    • دانشگاه پاویا
    • دانشگاه تورین

    پزشکی و دندانپزشکی در دانشگاه Sapienza ایتالیا

    دانشگاه Sapienza رم یکی از بزرگترین و معتبر ترین دانشگاه های اروپا است ، در این دانشگاه برنامه تحصیلی 6 ساله در پزشکی و جراحی در هر دو زبان انگلیسی و ایتالیایی با برنامه های یکسان ارائه می شود ، این دانشکده پزشکی ایتالیایی دانشجوبان را تا سطح پزشکان متخصص آموزش می دهد.

    پذیرش برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ایتالیا در دانشگاه Sapienza بسیار رقابتی است و هر ساله 45 دانشجو برای تحصیل پزشکی در ایتالیا ، از جمله 10 دانشجوی غیر اتحادیه اروپا پذیرفته می شود T برای دانش آموزانی که قصد تحصیل در ایتالیا به زبان انگلیسی را دارند ، شایستگی هایی مانند خود ارزیابی و تفکر مستقل یک مزیت مهم است.

    پزشکی و دندانپزشکی در دانشگاه Sapienza ایتالیا

    تحصیل پزشکی در دانشگاه کاتولیک قلب مقدس رم

    دانشگاه کاتولیک قلب مقدس در رم در سال 1921 تاسیس شد و وابسته به کلیسای کاتولیک می باشد ، این دانشگاه بزرگترین دانشگاه خصوصی در اروپا محسوب می شود و دانشکده پزشکی این دانشگاه در سال 1961 افتتاح شد.

    دانشگاه کاتولیک قلب مقدس در رم شهرت خوبی در ایتالیا و سراسر اروپا دارد ، من جمله داشتن 43 دانشمند برجسته ایتالیایی به عنوان اعضای دانشکده از افتخارات این دانشگاه است ، دوره آموزش پزشکی 6 سال و دوره دندانپزشکی 5 سال به طول می انجامد.

    تحصیل پزشکی در دانشگاه دولتی بولونیا ایتالیا

    تاسیس موسسه پزشکی بولونیا به قرن 11 می رسد ، یعنی قدیمی ترین در جهان غرب می باشد که در ابتدا یک دانشکده حقوق بود ، دانشکده پزشکی دانشگاه بولونیا در قرن 17 با آموزه های مارچلو موپیگی و تحقیقات آناتومی آن افزوده شد .

    روش های آموزشی تعاملی ، بحث گروهی ، کار در گروه های کوچک ، سمینارهای بین رشته ای ، واحد های تدریس در آزمایشگاه و همچنین کارآموزی های پزشکی ، مکمل آموزش های کلاسیک در این دانشگاه هستند و
    دانشکده پزشکی بولونیا فرصت کار در پروژه های تحقیقاتی ملی و بین المللی را برای دانشجویان فراهم می کند.

    دانشکده پزشکی دانشگاه بولونیا بر اهمیت ارتباطات و مهارت های اجتماعی و همچنین میانجیگری بین فرهنگی برای آماده سازی دانش آموزان برای چالش های آینده تمرکز می کند ، بی شک تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ایتالیا و در دانشگاه بولونیا از بهترین تصمیمات زندگی هر دانشجوی متقاضی رشته های علوم پزشکی خواهد بود.

    دانشکده پزشکی دانشگاه بری ایتالیا

    دانشکده پزشکی مهم دانشگاه بری ایتالیا در سال 1924 با چشم انداز ویژه برای ارائه آموزش نوآورانه ، مراقبت از بیماران و تحقیقات زیست پزشکی برجسته تاسیس شد ، مطالعات پزشکی انگلیسی زبان شامل 12 ترم است و 6 سال طول می کشد .

    این برنامه توسط دانشگاه بری ایتالیا و وزارت آموزش و پرورش ، دانشگاه ها و پژوهش های ایتالیایی مجاز است که محتوای و ساختار این برنامه بر اساس برنامه کارشناسی ارشد و به زبان ایتالیایی است.

    دانشجویان دانشکده پزشکی بری ترکیبی از سخنرانی ها ، سمینارها ، آزمایشگاه ها ، مقالات دوره ای ، یادگیری از راه دور و تعامل با معلمان بین المللی را آموزش می بینند ، مدرسه پزشکی دانشگاه بری نیز اهمیت زیادی در تحقیقات علمی دارد و برنامه دانشگاه بری ایتالیا آموزش عالی پزشکی را در کلاس های کوچک و متنوع فراهم می کند و تمرکز آن بر آموزش نظری و دانش عملی است.

    آموزش پزشکی ایتالیا در دانشگاه San Raffaele

    این یک دانشگاه خصوصی ایتالیایی است که در سال 1996 در میلان تاسیس شده است و دانشکده پزشکی آن در سال 1998 افتتاح شد ، برنامه 6 ساله زبان انگلیسی برای دانشجویان بین المللی از داخل و خارج از اتحادیه اروپا در دسترس است و برای تحقیقات خود در زمینه سرطان ، اورولوژی و بیماری های قلبی عروقی ، جراحی قلب ، ایدز و بیماری های نادر است.

    بیمارستان 1300 تختخواب به دانشجویان پزشکی مدرسه میلان اجازه می دهد با طیف وسیعی از بیماران که برای درمان بیماری های ژنتیکی کمیاب سفر می کنند حین تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ایتالیا ، برخورد کنید ، کلاس ها از بسیاری از مدارس پزشکی دیگر کوچکتر است و اجازه می دهد تا ارتباطات شخصی بیشتری بین استادان و دانش آموزان برقرار شود.

    آموزش پزشکی ایتالیا در دانشگاه San Raffaele

    آموزش پزشکی در میلان در دانشگاه Humanitas ایتالیا

    یک دانشگاه جدید است که در سال 2014 در میلان تاسیس شده است ، تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ایتالیا و در دانشگاه Humanitas یک تجربه منحصر به فرد خواهد بود و این دانشگاه نیز یک دانشگاه خصوصی است و از طریق همکاری نزدیک خود با بیمارستان دانشگاه ایالتی و با کارکنان بیمارستان و نیز محققان ، دانشمندان و پزشکان ، کار می کنند.

    بیمارستان تحقیقات بنیادین یکی از مدرن ترین بیمارستان های اروپا است ، هر دو بیمارستان و دانشگاه در مرکز میلان واقع شده اند ، یک رویکرد چند رشته ای و یکپارچه کلیدی برای آموزش در گروه های کوچک است تا دانشجویان مستقل در آینده به پزشکان متخصص برجسته ای تبدیل شوند.

    تحصیل در شهر میلان و در دانشگاه میلان ایتالیا

    دانشگاه میلان در سال 1924 افتتاح شد و در حال حاضر رتبه دوم را در سطح ملی دارد ، برنامه تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در دانشکده علوم پزشکی میلان در سال 2010 آغاز شد.

    تمرکز اصلی دانشگاه میلان یادگیری مشوق گرا و روش های یادگیری نوآورانه است ، گروه های یادگیری کوچک ، بحث های منظم ، تمرین ، کارآموزی و برنامه های تبادل در دانشگاه های معتبر خارجی کمک می کنند تا یادگیری متنوع تر انجام شود و استادان ایتالیایی تمام مطالب را به زبان انگلیسی آموزش می دهند ، همچنین تحصیل داروسازی در ایتالیا هم در این دانشگاه ارائه می گردد.

    آموزش پزشکی در دانشگاه ناپل فدریکو دوم ایتالیا

    دانشگاه ناپل فدریکو دوم برنامه پزشکی و دندانپزشکی به زبان انگلیسی را در سال 2015 با 20 دانشجو آغاز کرد و آن را یکی از جدیدترین برنامه های اروپا دانست که به طور کلی ، دانشگاه ناپل فدریکو دوم 800 سال است که وجود دارد.

    این دانشگاه با جمعیت دانشجویی بالغ بر 78000 نفر یکی از بزرگترین دانشگاههای ایتالیا محسوب می گردد ، دانشجویان در دانشگاه ناپل فدریکو مسوولیت اجتماعی پزشکی را توسعه می دهند و قادر خواهند بود تا نیازهای بهداشتی افراد و جوامع را در یک دنیای مداوم در حال تغییر ببینند.

    دانشکده پزشکی دانشگاه پاویا ایتالیا

    دانشگاه پاویا و دانشکده پزشکی که در سال 1361 تأسیس شد یکی از قدیمی ترین و معتبر ترین دانشگاه های اروپایی است که امروزه در حدود 24000 دانشجو در دانشگاه مشهور پزشکی پاویا از جمله 1500 دانشجوی بین المللی تحصیل می کنند ، برنامه تحصیلی 6 ساله پزشکی و جراحی به نام “” Harvey Medicine شناخته شده است و به طور خاص دانشجویان بین المللی است.

    یکی از ویژگی های مهم دانشگاه پزشکی پاویا این است که درمان و تحقیقات بالینی را در سه بیمارستان پیشرو ترکیب می کند ، دانشکده پزشکی دانشگاه پاویا به عنوان یک دانشگاه پیشرفته پزشکی شناخته می شود و در زمینه جراحی قلب رباتیک در ایتالیا پیشگام است ، تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ایتالیا و در چنین دانشگاهی ارزش فوق العاده ای در داخل و خارج از ایتالیا خواهد داشت.

    تحصیل در دانشگاه تورین ایتالیا

    دانشگاه تورین در سال 1404 تأسیس شد و دانشکده پزشکی تورین در سال 1436 پایه ریزی شد ، بسیاری از محققان معروف و برنده جایزه نوبل مانند سالوادور لووریا و رناتو دوبلک ، مطالعاتی را در این دانشکده معتبر دریافت کرده اند که جایزه نوبل پزشکی و روانشناسی 100 دانشجو سالانه به این برنامه پزشکی ایتالیایی به زبان انگلیسی پذیرفته می شوند ، 30 نفر از خارج از اروپا می آیند ، همکاری با سازمان های غیر انتفاعی مختلف نیز دانشجویان را با تجربه در سطح بین المللی روبرو می کند.

    در این مقاله تلاش مشاوران موسسه مهاجرتی MIC بر آن بوده است تا برخی ویژگی های تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ایتالیا را به طور مختصر و مفید به آگاهی شما علاقه مندان عزیز برسانند ، باید در نظر داشته باشید که قبل از اقدم جهت ثبت نام در آزمون ها باید ابتدا در سفارت کشور ایتالیا واقع در تهران تشکیل پرونده دهید.

    برای کسب اطلاعات گسترده تر در خصوص کشورهایی که شرایط راحت تری نسبت به ایتالیا برای ورود به دانشگاه را دارند مانند تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در چین که بدون آزمون ورودی است می توانید با دفاتر ما در شهرهای تهران و شیراز در تماس باشید.

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.