تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در بنگلادش

از ما مشاوره رایگان دریافت کنید!

با ما در ارتباط باشید و سوالات، ابهامات و نگرانی های خود را از طریق راه های ارتباط زیر با ما در میان بگذارید. از طریق شماره تماس زیر میتوانید با مشاورین ما گفتگو کنید

مشاوره رایگان

90003031

    درخواست فوری بررسی شرایط

    تحصیل پزشکی و دندانپزشکی دربنگلادش به عنوان کشوری در نزدیکی هندوستان این روزها مقصد مناسبی برای بسیاری از علاقه مندان تحصیل رشته های علوم پزشکی شده از کشورهای همسایه خود شده است.

    مشاوران موسسه مهاجرتی مشاوران برگزیده مهرآفرین با به روزترین اطلاعات در زمینه تحصیل پزشکی و دندانپزشکی آماده پاسخگویی به پرسش های علاقه مندان است ، در نوشتار زیر برخی ویژگی های تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در بنگلادش را مورد بحث و بررسی قرار داده ایم و امیدواریم مطالب آن مورد استفاده عزیزان قرار گیرد.

    مزایای تحصیل پزشکی ودندان پزشکی در بنگلادش

    • شروع دوره های آموزشی دانشگاه از ترم بهمن ( یا اسفند هر سال ) می باشد
    • تحصیل به زبان انگلیسی امکان پذیر است
    • دانشگاه های آن مورد تایید اکثر کشورهای جهان می باشند
    • ارائه مدرک زبان و نمرات معدل الزامی نمی باشد
    • نیازی به تطبیق آموخته ها و گذراندن دوره های پیش پزشکی یا کالج نیست
    • به دانشجویان پزشکی ودندان پزشکی این فرصت داده میشود که دوره های کار آموزی خود را در بهترین شرکت های چند ملیتی و بیمارستان های دنیا بگذرانند
    • بیمارستان ها در بنگلادش به تکنولوژی های بسیار مدرن مجهز می باشند

    این کشور واقع در جنوب شرقی آسیا از همسایگان برمه و هند بشمار می رود و با دارا بودن 150 میلیون جمعیت از کشور های پرجمعیت جهان محسوب می شود و از لحاظ اقتصادی در لیست کشور های فقیر قرار می گیرد.

    اخذ پذیرش برای تحصیل پزشکی و دندان پزشکی در بنگلادش بالطبع راحت تر از قبولی در کنکور ایران خواهد بود ، قابل توجه است که برای ورود به دانشگاه های پزشکی بنگلادش نیازی به گذراندن دوره پیش پزشکی یا کالج نمی باشد و تسلط نسبی به زبان انگلیسی برای ورود به دانشگاه های آن کفایت می کند.

    رشته دندان پزشکی در دانشگاه های بنگلادش به صورت پنج ساله ارائه می شوند ، اما برای اتمام تحصیل در رشته پزشکی باید مدت زمان بیشتری را به تحصیل بپردازید که تا اتمام آن شش سال طول می کشد.

    تحصیل پزشکی در بنگلادش

    دوره های پزشکی در سراسر کشورها از حساسیت بالایی برخوردار می باشد و دولت ها سعی می کنند که در این عرصه زمینه های لازم برای افزایش کیفیت آموزش و کار را ایجاد کنند ، همانگونه که اشاره کردیم تحصیل پزشکی و دندان پزشکی در بنگلاش در مدت زمان 6 سال ارائه می شود.

    قابل ذکر است که تدریس رشته پزشکی در دوسال اول به دروس پایه و در دوسال بعد به دروس تخصصی پزشکی اختصاص دارد ، دوره های کارآموزی و آموزش های علمی نیز در دو سال آخر به دانشجویان ارائه می شود که این دوره ها را باید در بیمارستان ها و درمانگاه ها بگذرانند.

    تحصیل پزشکی در بنگلادش

    مدارک مورد نیاز پذیرش پزشکی در بنگلادش

    • پاسپورت معتبر به همراه عکس
    • ترجمه رسمی دیپلم و ریزنمرات
    • فتوکپی شناسنامه و کارت ملی
    • تسلط نسبی به زبان انگلیسی ( ارائه مدرک زبان یک روش موثر برای افزایش امتیاز بشمار میرود . )

    تحصیل دندان پزشکی در بنگلادش

    دندان پزشکی در بنگلادش 5 ساله است و دانشجویان در صورت تمایل به تحصیل این رشته باید درخواست خود را به دانشگاه ارائه دهند ، نکته مثبت تحصیل دندان پزشکی در بنگلادش این است که متقاضیان می توانند در دوره های کوتاه مدت موسسه های دندان پزشکی نیز شرکت کنند.

    در موسسه پزشکی HRTD پس از اتمام دوره های دندان پزشکی ، دیپلم هایی در زمینه دوره دندانپزشکی و دستیار دندانپزشکی به محصلان اعطا می شود که هر یک دارای ویژگی های منحصر به خود میباشد.

    دیپلم دستیار دندان پزشکی در بنگلادش

    قابل توجه متقاضیان تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در بنگلادش ، دیپلم دستیار دندانپزشکی یک دوره آموزشی 2 ساله میباشد ، این دوره عبارت است از 20 موضوع که شامل آناتومی انسانی ، فیزیولوژی انسانی ، آسیب شناسی عمومی ، فارماکولوژی عمومی ، شیمی عمومی ، بیوشیمی پزشکی ، تمرین پزشکی ، آناتومی دندان پزشکی ، فیزیولوژی دندان پزشکی ، فارماکولوژی دندان پزشکی ، عمل پزشکی دندان پزشکی و عمل جراحی دندان پزشکی می شود و هزینه ای که متقاضی در این دوره متقبل میشود حدود 81000 ( تاکا بنگلادش ) است که هزینه پذیرش ، هزینه ترم و کارآموزی را نیز شامل می شود.

    دیپلم دوره دندان پزشکی در بنگلادش

    دیپلم دوره دندانپزشکی یک دوره دیپلم کوتاه در علوم دندانپزشکی بشمار می رود که به مدت 2 سال به طول می انجامد ، اکثر موارد آموزشی در این دوره با دوره دستیار دندان پزشکی مشابهت دارد و شامل 20 موضوع آناتومی انسانی ، فیزیولوژی انسانی ، آسیب شناسی عمومی ، فارماکولوژی عمومی ، شیمی عمومی ، بیوشیمی پزشکی ، میکروبیولوژی پزشکی ، تمرین پزشکی ، آناتومی دندانپزشکی ، فیزیولوژی دندانپزشکی ، فارماکولوژی دندانپزشکی ، عمل پزشکی دندانپزشکی و عمل جراحی دندانپزشکی می شود.

    طبق آخرین تحقیقات انجام شده توسط مشاوران ما در موسسه مهاجرتی MIC ، هزینه کل دوره کوتاه دیپلم دندانپزشکی ، 81.500 tk ( تاکا بنگلادش ) می باشد که هزینه ای بسیار کمتر از دیگر دانشگاه های خارج از کشور را در بر دارد و برای متقاضیان ایرانی مناسب می باشد.

    دیپلم دوره دندانپزشکی 3 ساله ، یک دوره دیپلم دندانپزشکی است که 3 سال به طول می انجامد ، این دوره شامل 25 موضوع است که در بیشتر موارد آموزشی با بخش های پیشین مشابهت دارد.

    هزینه کل 1.30،000 tk ( تاکا بنگلادش ) میباشد که هزینه های پذیرش ، شهریه ترم ، هزینه آزمون و کارآموزی را در بر میگیرد ، این گزینه های دیپلم دندانپزشکی نیز برای علاقه مندان تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در بنگلاش مناسب می باشد.

    شورای پزشکی و دندانپزشکی بنگلادش

    شورای پزشکی و دندانپزشکی بنگلادش (BMDC ) طبق قانون شورای پزشکی بنگلادش تشکیل شد ، این عمل در سال 1973 انجام شد و از این رو به آن قانون 1973 شورای پزشکی بنگلادش نیز گفته می شود.

    شورای تحصیل پزشکی و دندان پزشکی در بنگلاش در پایتخت بنگلادش ، داکا در بیژوی ناگور واقع شده است ، این شورا مرجع نظارتی و متولی آموزش پزشکی پایه و عالی پزشکی و دندانپزشکی در بنگلادش محسوب می شود.

    نقش اصلی شورای پزشکی و دندانپزشکی بنگلادش

    نقش این شورا به عنوان یک نهاد نظارتی در بخش پزشکی و دندانپزشکی در بنگلادش به شرح زیر میباشد :

    • شناخت صلاحیت های پزشکی و دندان پزشکی اعطا شده توسط موسسات پزشکی و دندانپزشکی در بنگلادش
    • شناخت صلاحیت پزشکی و دندانپزشکی اعطا شده توسط مؤسسات خارج از بنگلادش
    • تنظیم طرح تقابل با شوراهای پزشکی و دندانپزشکی خارجی برای تشخیص صلاحیت پزشکی و دندانپزشکی
    • ثبت نام پزشکان و دندانپزشکان
    • ثبت نام دستیاران پزشکی
    • بازرسی از شهودهای پزشکی و دندانپزشکی
    • نظارت بر انتشارات پزشکان ثبت شده پزشکی
    • انجام مجازات برای تقلب در نمایندگی های ثبت نام
    • اقدام علیه استفاده از عنوان کاذب و غیره توسط پزشکان ثبت شده پزشکی و دندانپزشکی
    • اقدام علیه اشخاص ثبت نشده تحت این قانون
    • تأیید مجلات منتشر شده توسط سازمانها و انجمن های مختلف
    • تجویز استاندارد یکنواخت آموزش دروس برای دریافت مدارک تحصیلات تکمیلی و فوق لیسانس پزشکی و دندانپزشکی
    • تجویز حداقل شرایط لازم برای محتوا و مدت دوره های تحصیل و توصیف شرایط پذیرش
    • تعیین استانداردهای امتحانات ، روشهای انجام امتحانات و سایر موارد مورد نیاز جهت تأمین اعتبار صلاحیت پزشکی و دندانپزشکی طبق قانون شورای پزشکی و دندانپزشکی

    آزمون وروردی علوم پزشکی در بنگلادش

    پروسه پذیرش متقاضیان به دلیل نبود آزمون ورودی برای تحصیل پزشکی و دندان پزشکی در بنگلادش بسیار ساده ترخواهد بود ، همانگونه که گفتیم تحصیل در این کشور راحت تر از تحصیل در سایر کشورها است اما نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید هزینه زندگی و شهریه دانشگاه ها می باشند.

    هزینه تحصیل پزشکی و دندان پزشکی در بنگلادش از تحصیل در اروپا و سایر کشورهای آسیا ارزان تر می باشد ، باید توجه داشته باشید که دانشگاه های پزشکی و دندان پزشکی در بنگلادش ، از شهریه بالاتری نسبت به سایر رشته ها برخوردار می باشند.

    در بنگلادش تحصیل در رشته های پزشکی رایگان نیست و محصلان ملزم به پرداخت مبلغ 50 تا 60 هزار دلار در طول دوره به عنوان شهریه می باشند ، رشته دندان پزشکی نیز در این کشور به صورت رایگان ارائه نمی شود و دانشجویان برای تحصیل در این رشته باید سالیانه مبلغ 20 تا 23 هزار دلار به دانشگاه مربوطه پرداخت نمایند.

    هزینه زندگی دانشجویی در بنگلادش

    تحصیل در خارج از کشور هزینه های بالایی دارد ، همانگونه که در ابتدا گفته شد این کشور از شرایط اقتصادی مطلوبی برخوردار نیست اما تا حدودی برای دانشجویان بین المللی مناسب است زیرا هزینه مربوط به سفر به این کشور چندان نیست و مبلغ کمی را شامل میشود.

    هزینه زندگی دانشجویی در بنگلادش

    قیمت مربوط به میوه های داخلی بنگلادش بسیار مقرون به صرفه است ولی میوه های سردسیری مثل سیب ، انار ، گلابی و غیره از هزینه های بالایی برخوردار می باشند ، هزینه های اسکان نیز به شرح زیر میباشد:

    • اجاره آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر : 10،693 تاکا
    • اجاره آپارتمان یک خوابه در حومه شهر : 6،276 تاکا
    • اجاره آپارتمان سه خوابه در مرکز شهر : 26،677 تاکا
    • اجاره آپارتمان 3 خوابه در حومه شهر : 18،094 تاکا

    تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در بنگلادش علاقه مندان و متقاضیان خاص خود را دارد و بسیاری از آنها خواهان اطلاعات جامع و دقیق در این باره هستند ، اما توجه داشته باشید که در سال 2019 دانشگاه های این کشور مورد تائید وزارت بهاشت ایران نبوده اند.

    مشاوران موسسه مهاجرتی MIC با ارائه این مقاله قصد داشته اند یک نگاه کلی از کشور بنگلادش و شرایط تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در آن را خدمت عزیزان ارائه کنند ، برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص امن ترین کشور های دنیا برای تحصیل لطفا با دفاتر ما در شهرهای تهران و شیراز در تماس باشید.

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.