تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در صربستان

از ما مشاوره رایگان دریافت کنید!

با ما در ارتباط باشید و سوالات، ابهامات و نگرانی های خود را از طریق راه های ارتباط زیر با ما در میان بگذارید. از طریق شماره تماس زیر میتوانید با مشاورین ما گفتگو کنید

مشاوره رایگان

90003031

    درخواست فوری بررسی شرایط

    تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در صربستان و دریافت مدرک تحصیلی از دانشگاه های این کشور یکی از فرصت های خوب برای ساختن آینده شغلی مناسب در سراسر جهان است .

    علاوه بر اعتبار دانشگاه های این کشور ، مقرون به صرفه بودن هزینه تحصیل و زندگی سبب محبوبیت این کشور در بین علاقمندان تحصیل در خارج از کشور شده است .

    در این مقاله که توسط مشاوران موسسات برتر مهاجرتی و اعزام دانشجو HSA جمع آوری و نگارش شد ، تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در صربستان مورد بررسی قرار گرفته و تعدادی از دانشگاه های پزشکی این کشور را معرفی خواهد شد .

    بررسی تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در صربستان

    دوره تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در صربستان به ترتیب 6 و 5 ساله است که به دو بخش پیش بالینی و بالینی تقسیم می شوند . برای ورود به دوره پزشکی و دندانپزشکی در دانشگاه های این کشور اتمام دوره دبیرستان و قبولی در آزمون ورودی الزامی است .

    این آزمون ورودی به صورت تستی برگزار می گردد و شامل دروس زیست شناسی و شیمی است . دانش آموزانی که دانش لازم برای قبولی در آزمون ورودی دانشگاه های پزشکی صربستان را ندارند می توانند در دوره پری مدیکال یک ساله شرکت نموده و برای آزمون آماده شوند .

    دوره های پری مدیکال در صربستان

    یکی از برنامه های ارائه شده برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در صربستان ، ارائه دوره پری مدیکال برای ورود به دانشگاه های صربستان و تحصیل در اروپا در رشته پزشکی است .

    در این دوره ها ، متقاضیان در کلاس های زیست شناسی ، شیمی و زبان انگلیسی و همچنین واژگان پزشکی شرکت خواهند کرد . مزایای دوره های پری مدیکال کالج های پزشکی این کشور این است که با تکمیل این برنامه به دانشجویان امکان می دهد تا به راحتی در آزمون های ورودی دانشگاه ها شرکت کنند و فرصتی برای پذیرش داشته باشند .

    یکی دیگر از مزایای دوره های پری مدیکال های این است که حتی اگر دانش آموز قصد دارد ورود به حرفه پزشکی در کشور هایی مانند فرانسه و آلمان را دارد ، می توانند در دوره پری مدیکال آلمان در صربستان شرکت کند .

    آزمون ورودی رشته پزشکی و دندانپزشکی صربستان

    یکی از الزامات تحصیل پزشکی و دندانپزشکی و حتی داروسازی کشور صربستان شرکت و قبولی در آزمون ورودی دانشگاه های این کشور است .

    آزمون ورودی رشته پزشکی و دندانپزشکی صربستان

    البته باید توجه داشت که مواد آزمون بر اساس رشته تحصیلی متغیر است یعنی برای تحصیل در رشته پزشکی و دندانپزشکی مواد آزمون دروس زیست شناسی و شیمی است و برای تحصیل در رشته داروسازی مواد آزمون شامل دروس ریاضی و شیمی می باشد .

    آزمون ورودی جهت تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در صربستان شامل 30 سوال زیست شناسی و 30 سوال ریاضی است .

    بدین گونه که سوال 1 تا 30 از درس شیمی و از سوال 31 و تا 60 از درس زیست شناسی می باشد. این آزمون در تاریخ 1 تا 3 جولای 2019 برای پذیرش ژوئن و در تاریخ 5 تا 6 سپتامبر برای پذیرش سپتامبر برگزار می شود . فهرست پذیرفته شدگان آزمون روز بعد از آزمون اعلام می گردد .

    مراحل پذیرش رشته های علوم پزشکی صربستان

    برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در صربستان درخواست اولیه را می توان با فرم درخواست ( دانلود از وب سایت دانشگاه مورد نظر ) همراه با کپی های مدارک تحصیلی متوسطه به زبان اصلی همراه با ترجمه رسمی به زبان صربی به صورت فایل pdf به اداره خدمات دانشجویی دانشگاه مورد نظر ارسال کرد .

    مهلت درخواست و ارسال مدارک جهت پذیرش در رشته های پزشکی و دندانپزشکی در سال تحصیلی 2020-2019 به صورت زیر می باشد :

    • تاریخ پذیرش ژوئن – 26 ژوئن 2019
    • تاریخ پذیرش سپتامبر – 03 سپتامبر 2019

    در درخواست نهایی ، کاندیداها مجبورند برای بازنگری اسناد اصلی خود را ارائه دهند و کپی های مربوطه را همراه با فرم درخواست ارسال نمایند .

    مدارک پذیرش رشته های پزشکی صربستان

    • ریز نمرات دبیرستان ( به زبان اصلی و ترجمه رسمی به زبان صربی) برای هر یک از چهار سال (در صورت لزوم)
    • دیپلم دبیرستان ( به زبان اصلی و ترجمه رسمی به زبان صربی )
    • گواهی پرداخت هزینه درخواست
    • شناسنامه همراه با ترجمه رسمی به زبان صربی
    • گواهي شناخت مدارک دبیرستان ( تصميم صادر شده توسط مقامات مربوط صربستان)

    مدارک دبیرستان برای پذیرش

    • مدارک تحصیلی مدارس متوسطه باید توسط سرویس رسمی صادر شود که توسط جرائم قانونی مربوطه تأیید شده و توسط مترجم رسمی به زبان رسمی ترجمه شده و توسط مقام صربستانی مربوط تأیید شده باشد .
    • تمام اطلاعات مربوط به شناخت در وب سایت دبیرخانه آموزش و پرورش در دسترس است . لطفا روش شناخت را دنبال کنید . لطفا توجه داشته باشید که وزارت به اسناد اصلی شما نیاز دارد که بعد از اتمام مراحل به رسمیت شناختن به شما بازگردانده می شود .
    • اگر اسناد به زبان انگلیسی باشد ، ترجمه رسمی به زبان صربی و تأیید صحت برای مرحله اول ضروری نیست ، یعنی برنامه اعمال اولیه

    لطفا توجه داشته باشید که قبل از ثبت نام کاندیداهای پذیرفته شده باید روند تشخیص را نهایی کنید!

    هزینه پذیرش پزشکی و دندانپزشکی صربستان

    هزینه پذیرش پزشکی و دندانپزشکی صربستان

    هزینه درخواست و امتحان ورودی 6600 دینار صربستان است . این هزینه پس از ورود به صربستان ، قبل از شرکت در امتحان ورودی قابل پرداخت است . تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در صربستان به زبان صربی و انگلیسی ارائه می شوند .

    برای تحصیل به زبان انگلیسی در دانشکده های پزشکی این کشور تسلط به زبان انگلیسی الزامی است . مهارت های زبان انگلیسی باید توسط مدارک تافل و یا آیلتس و یا شرکت در آزمون و مصاحبه ارائه شده توسط هیئت پذیرش تایید شود . در همین سایت تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در مجارستان بحث و بررسی شده است که شما می توانید دوره پری مدیکال را در این کشور گذرانده و سپس برای سایر کش.رهای اروپایی از جمله همین صربستان اقدام نمائید . این می تواند گزینه فوق العاده ای به حساب آید .

    مدارک ثبت نام رشته های پزشکی صربستان

    کاندیدا های پذیرفته شده در آزمون ورودی دانشگاه باید موارد زیر را ارائه دهند :

    • اصل شناسنامه ( همراه با ترجمه اسناد رسمی به صربی )
    • دیپلم متوسطه همراه با ترجمه رسمی به زبان صربی
    • ریز نمرات دبیرستان
    • دو فرم درخواست ( به اصطلاح شکل ŠV )
    • دو قطعه عکس
    • گواهی پرداخت هزینه تحصیل ( قسط اول )
    • گواهی پرداخت هزینه تحصیل و هزینه ثبت نام 5500 دینار صربستان
    • بیمه درمانی برای سال تحصیلی فعلی ( بیمه درمانی بین المللی صادر شده در کشور خود دانشجویان یا در صربستان توسط شرکت بیمه مربوطه )

    دانشگاه های پزشکی و دندانپزشکی در صربستان

    در ادامه به معرفی برخی از دانشگاه های معتبر جهت تحصیل رشته های علوم پزشکی در کشور صربستان می پردازیم تا اطلاعاتی جزئی در تصمیم کیری به شما کنند :

    دانشگاه بلگراد صربستان

    این دانشگاه دولتی قدیمی ترین و بزرگ ترین دانشگاه در صربستان و یکی از مهم ترین موسسات آموزشی و تحقیقاتی در جنوب شرق اروپا است .

    بیش از 75 هزار دانشجو در این دانشگاه مشغول تحصیل هستند . دارای دانشکده های کشاورزی ، معماری ، هنر های زیبا ، پزشکی ، دندانپزشکی ، داروسازی و فیزیک است .

    این دانشگاه تنها دانشگاه مورد تایید وزارت بهداشت ایران است . تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در صربستان در این دانشگاه رونق دارد .

    دانشگاه نوی ساد کشور صربستان

    این دانشگاه دولتی در سال 1960 تاسیس شد و دومین دانشگاه بزرگ صربستان به شمار می آید که دارای 14 دانشکده فلسفه ، کشاورزی ، حقوق ، فناوری ، اقتصاد ، علوم فنی ، پزشکی ، علوم ، هنر و غیره می باشد . رشته های پزشکی ، دندانپزشکی و داروسازی ارائه می شود .

    دانشگاه معروف نیش صربستان

    این دانشگاه دولتی در سال 1965 تاسیس شد . در حال حاضر حدود 3 هزار دانشجو در دانشکده های این دانشگاه در حال تحصیل هستند . دارای دانشکده های مهندسی عمران و معماری ، پزشکی و دندانپزشکی ، حقوق ، ایمنی شغلی ، هنر ، ورزش ، فلسفه و کشاورزی می باشد .

    دانشگاه های پزشکی و دندانپزشکی در صربستان

    هزینه تحصیل علوم پزشکی صربستان

    هزینه تحصیل در پزشکی و دندانپزشکی در صربستان بر اساس دانشگاه محل تحصیل متفاوت است . مثلا هزینه تحصیل در دانشگاه بلگراد 7000 یورو و در دانشگاه نوی ساد 5500 یورو برای هر سال تحصیلی می باشد .

    صربستان کشوری محاط در خشکی در مرکز جنوب شرقی اروپا است که از سمت شرق با کشور های رومانی و بلغارستان ، از سمت شمال با مجارستان ، از سمت جنوب با جمهوری مقدونیه و مونته نگرو ، از سمت غرب با کرواسی و بوسنی و هرزگوین مرز مشترک دارد . پایتخت و بزرگ ترین شهر این کشور بلگراد نام دارد .

    جمعیت ساکنین این کشور بالغ بر هفت میلیون نفر است که اکثر آن ها مسیحی ارتودوکس هستند . زبان رسمی این کشور زبان صربی و واحد پول آن دینار صربستان نام دارد .

    برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص چگونگی تحصیل ، تاریخ آزمون ها ، مدارک و شرایط پذیرش در دانشگاه های خارج از کشور می توانید با مشاوران موسسات برتر مهاجرتی و اعزام دانشجو hsa در دفاتر تهران و شیراز در تماس باشید و از مشاوره رایگان تلفنی کارشناسان ما لذت ببرید .

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.