تحصیل داروسازی در ایتالیا

از ما مشاوره رایگان دریافت کنید!

با ما در ارتباط باشید و سوالات، ابهامات و نگرانی های خود را از طریق راه های ارتباط زیر با ما در میان بگذارید. از طریق شماره تماس زیر میتوانید با مشاورین ما گفتگو کنید

مشاوره رایگان

90003031

    درخواست فوری بررسی شرایط

    تحصیل داروسازی در ایتالیا ، با پیشرفت و توسعه علم و صنعت در زمینه های مختلف پزشکی و دارو ، رشته داروسازی به یکی از پر کاربرد ترین رشته های تحصیلی در سطح جهان تبدیل شده است .

    بدلیل دشواری قبول شدن در این رشته در کنکور سراسری ایران ، بسیاری از علاقمندان این رشته برای ساختن آینده بهتر دشواری های پذیرش و تحصیل در این رشته را به جان می خرند .

    در این مقاله کارشناسان موسسه مهاجرتی مشاوران برگزیده مهرآفرین ، تحصیل داروسازی در ایتالیا را بررسی و تعدادی از دانشگاه های برتر جهت تحصیل در خارج از کشور را معرفی خواهند نمود .

    هدف رشته داروسازی ارائه یک مبنای علمی و همچنین مهارت های نظری و عملی برای کار به عنوان یک داروساز ، به عنوان مثال حرفه ای با تخصص در دارو و محصولات بهداشتی در بخش های مربوط ( لوازم آرایشی ، مکمل های غذایی ، محصولات گیاهی ، محصولات تشخیصی و مواد شیمیایی بالینی ، وسایل پزشکی ، لوازم بهداشتی و غیره) است .

    بررسی تحصیل داروسازی در ایتالیا

    ایتالیا کشوری واقع درجنوب قاره اروپا است که از شبه جزیره ایتالیا و دو جزیره سیسیل و ساردنی تشکیل شده است . این کشور در همسایگی کشور های اتریش ، فرانسه ، واتیکان ، سان مارینو ، اسلوونی و سوئیس قرار دارد.

    مساحت این کشور بالغ بر 301 هزار کیلومتر مربع است که بیش از 60 میلیون نفر را در خود جای داده است ، اغلب ساکنین این کشور مسیحی هستند . پایتخت و بزرگ ترین شهر این کشور رم نام دارد . زبان رسمی این کشور زبان ایتالیایی و واحد پول آن یورو می باشد .

    داروسازی پیوند بین علوم انسانی و شیمی است که با توسعه و تولید داروها و حصول اطمینان از ایمنی بیماران و استفاده کارآمد از دارو در ارتباط است .

    این رشته تحصیلی می تواند دانشجو را در زمینه داروسازی و نوآوری در سلامت انسان آموزش دهد . تحصیل داروسازی در ایتالیا 5 ساله است که معادل مقطع کارشناسی ارشد داروسازی می باشد .

    برای تحصیل در رشته داروسازی در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی ایتالیا اتمام موفقیت آمیز دوره دبیرستان و در بعضی موارد قبولی در آزمون ورودی دانشگاه ها الزامی است .

    شرایط ورود رشته داروسازی ایتالیا

    • اتمام دوره دبیرستان و ارائه مدرک دیپلم دبیرستان
    • گواهی تسلط به زبان انگلیسی یا ایتالیایی ( حداقل نمره آیلتس 6.5 برای زبان انگلیسی و زبان ایتالیلیی در سطح B2 )
    • گواهی قبولی در آزمون ورودی به زبان انگلیسی از دروس زیست شناسی ، شیمی ، زبان انگلیسی و اطلاعات عمومی
    • تمکن مالی برای تامین هزینه تحصیل و زندگی در ایتالیا
    تحصیل در رشته داروسازی ایتالیا

    تحصیل در رشته داروسازی ایتالیا

    تحصیل داروسازی در ایتالیا به دو زبان انگلیسی و ایتالیایی ارائه می شود . بنابراین بر اساس زبان تحصیل انتخابی در دانشگاه تسلط به زبان انگلیسی و یا ایتالیایی الزامی است .

    دانشگاه های ارائه کننده رشته داروسازی در ایتالیا شامل استادان و متخصصان بخش های مختلف از قبیل شیمی ، زیست شناسی ، پزشکی ، اقتصاد و حقوق ، داروشناسی و غیره می باشد .

    فعالیت های آموزشی کلاسیک نیز با سخنرانی های برجسته و کارگاه های آموزشی توسط دانشمندان واجد شرایط متعلق به زمینه های مختلف ترکیب شده است .

    یکی دیگر از نوآوری های بزرگ این دوره معرفی تعالیم در زمینه علوم نظارتی است که یک مرور کلی از امور نظارتی در اتحادیه اروپا و تأثیر آن در توسعه داروها را فراهم می کند .

    دانشگاه های این کشور پذیرای دانشجویان بین المللی از سراسر جهان است و به دلیل بالا بودن تقاضا برای ورود به رشته داروسازی آزمون های ورودی توسط دانشگاه ها برگزار می شود . این آزمون شامل دروس زیست شناسی ، شیمی ، زبان انگلیسی و اطلاعات عمومی است .

    تحصیل داروسازی در دانشگاه تورورگاتام رم

    دانشگاه تورورگاتام رم به عنوان دانشگاه رم II شناخته می شود ، یک دانشگاه تحقیقاتی دولتی در رم ایتالیا است که در سال 1982 با هدف تامین آموزش با کیفیت عالی برای برآورده سازی نیاز ها و فرصت های نیروی کار قرن 21 تاسیس شد .

    این دانشگاه به شش دانشکده اقتصاد ، مهندسی ، علوم انسانی ، هنر ، علوم اجتماعی ، حقوق ، پزشکی و علوم تقسیم می شود . 19 دپارتمان در این دانشگاه وجود دارد که 31 برنامه دکترا و 120 برنامه کارشناسی ارشد را ارائه می دهند .

    این دانشگاه 114 دوره کارشناسی ( دوره سه ساله ) را ارائه می دهد که 9 مورد آن کاملا به زبان انگلیسی تدریس می شوند . در سال 2016 ، دانشگاه در میان 10 دانشگاه برتر ایتالیا قرار داشت . تحصیل داروسازی در ایتالیا در این دانشگاه رواج دارد و به زبان انگلیسی ارائه می شود .

    این دوره شامل کلاس های نظری و عملی ، از جمله فعالیت های آموزشی در یک داروخانه محلی یا بیمارستان می باشد . بورسیه استانی ایتالیا برای برخی از رشته ها ارائه می گردد . بهتر است پیش از اقدام عملی شرایط بورسیه ها را هم بررسی نمایید .

    تحصیل داروسازی دانشگاه میلان ایتالیا

    دانشگاه میلان یکی از بزرگ ترین دانشگاه ها برای تحصیل در اروپا است که حدود 60 هزار دانشجو با بیش از 2000 استاد و کارمند در این دانشگاه حضور دارند .

    دانشگاه میلان دارای 9 دانشکده و 134 دوره کارشناسی و تحصیلات تکمیلی ، 21 مدرسه دکتری و 92 مدرسه تخصصی می باشد .

    تحصیل داروسازی دانشگاه میلان ایتالیا

    این دانشگاه در بخش های تحقیقاتی و آموزشی در طول چند سال گذشته پیشرفت کرده و به شناخت بین الملل رسیده است .

    دانشکده های این دانشگاه شامل دانشکده حقوق ، دانشکده پزشکی ، دانشکده دامپزشکی ، کشاورزی و صنایع غذایی ، علوم داروسازی ، علوم وفناوری ، تربیت بدنی و ورزش ، علوم سیاسی ، اقتصاد و علوم اجتماعی و زبانشناسی می باشد .

    این دانشگاه میان دانشگاه های ایتالیایی در زمینه علوم سیاسی ، جامعه شناسی ، حقوق و فلسفه در رتبه اول و همچنین در رتبه سوم در زمینه اقتصاد و آمار ، علم زمین ، تاریخ و آثار باستانی قرار گرفت .

    تحصیل داروسازی در ایتالیا در این دانشگاه شامل بخش تئوری و عملی در زمینه های زیست شناسی ، شیمی ، داروشناسی و غیره می باشد و به زبان انگلیسی ارائه می گردد برای دریافت اطلاعات بیشتر با ما در موسسه مهاجرتی MIC در تماس باشید.

    تحصیل داروسازی در دانشگاه بولونیا ایتالیا

    دانشگاه بولونیا یک دانشگاه تحقیقاتی در بولونیا ایتالیا است که در سال 1088 تاسیس شد. این دانشگاه قدیمی ترین دانشگاه در جهان و همچنین یکی از موسسات آکادمیک پیشرو در ایتالیا و اروپا است .

    این دانشگاه به عنوان معتبرترین دانشگاه ایتالیا شناخته شده و در حال حاضر به عنوان برترین دانشگاه ایتالیا مشهور است .

    بورسیه سازمان ملل در ایتالیا یکی از مواردی است که هنگام تحصیل در ایتالیا باید به آن توجه داشت . در حال حاضر بیش از 86 هزار دانشجو در 11 دانشگاه بولونیا در حال تحصیل هستند .

    تعداد 11 دانشکده این دانشگاه شامل دانشکده کشاورزی و دامپزشکی ، اقتصاد ، مدیریت و آمار ، مهندسی و معماری ، زبان های خارجی و ادبیات ، حقوق ، هنر و علوم انسانی ، پزشکی و جراحی ، داروسازی ، بیوتکنولوژی و تربیت بدنی ، علوم سیاسی ، روانشناسی و علوم اموزشی و علوم می باشد .

    رشته داروسازی به صورت پیوسته در مقطع کارشناسی ارشد و به صورت ایتالیایی در این دانشگاه ارائه می شود. مدت دوره برنامه 5 ساله است و شامل دوره شش ماهه کارآموزی حرفه ای قبل از فارغ التحصیلی می باشد .

    البته این رشته یک رشته چند رشته ای است که شامل درک ساختار داروها ، فعالیت های درمانی و سمی آنها ، استفاده بالینی از آنها و انجام آماده سازی و کنترل دارو ها می باشد .

    تحصیل داروسازی در دانشگاه جنوا ایتالیا

    دانشگاه جنوا یکی از بزرگترین دانشگاه ها در ایتالیا است که در شهر جنوا قرار دارد . این دانشگاه در سال 1481 تاسیس شد .

    این دانشگاه در بین برترین دانشگاه های خارج از کشور در زمینه های علوم کامپیوتر قرار دارد . این دانشگاه از چندین پردیس مستقل در مناطق شهری مختلف تشکیل شده است هر یک دارای دانشکده ها و دپارتمان های خاص خود است .

    تحصیل داروسازی در دانشگاه جنوا ایتالیا

    دانشگاه جنوا شامل 5 دانشکده و 23 دپارتمان می باشد . دپارتمان های این دانشگاه شامل مدرسه علوم طبیعی ، ریاضیات و فیزیک ، مدرسه پزشکی و علوم دارویی ، علوم اجتماعی ، علوم انسانی و پلی تکنیک می باشد . رشته داروسازی در مقطع کارشناسی ارشد پیوسته در این دانشگاه ارائه می شود .

    این برنامه شامل آموزش های نظری و عملی در هر حوزه دارو یعنی کشف ، مفهوم ، توسعه ، جنبه های بالینی ، بیمارستان و جامعه می باشد .

    هدف از کارشناسی ارشد داروسازی این است که دانش آموزان با مدرک لیسانس در علوم دارویی با دانش لازم برای حرفه ای در داروخانه در طیف وسیعی از مناطق و تخصص ( داروخانه های خرده فروشی ، داروخانه های بیمارستان ، صنعت ، دانشگاه ، شیمی بالینی ، مدیریت ، سازمان های بشردوستانه و غیره) آماده شوند .

    در مقاله فوق مشاوران موسسه مهاجرتی MIC ، تحصیل داروسازی در ایتالیا را بررسی و شرایط تحصیل در این رشته را بیان کردند . از آنجا که امکان اقامت ایتالیا پس از تحصیل هم وجود دارد ، پیشنهاد می کنیم با گرفتن مشاوره از کارشناسان ما در شهرهای تهران و شیراز راهتان را از ابتدا صحیح انتخاب نمایید .

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.