تحصیل در اوکراین

از ما مشاوره رایگان دریافت کنید!

با ما در ارتباط باشید و سوالات، ابهامات و نگرانی های خود را از طریق راه های ارتباط زیر با ما در میان بگذارید. از طریق شماره تماس زیر میتوانید با مشاورین ما گفتگو کنید

مشاوره رایگان

90003031

    درخواست فوری بررسی شرایط

    تحصیل در اوکراین به عنوان یک کشور غنی از فرهنگ و تاریخ با مکان های شگفت انگیز معماری و چشم انداز ایده آل برای پیاده روی ، کشوری ایده آل برای تحصیل در خارج از کشور است.

    در حالی که شهریه تحصیل در این کشور یکی از پایین ترین سطح در سراسر جهان است ، کیفیت تحصیل در اوکراین به ویژه در علوم ، بی نظیر است , دانشگاه های اوکراین از بسیاری از توسعه دهندگان نرم افزار ، فیزیکدانان ، شیمی دانان ، مهندسان ، پزشکان و زیست شناسان مشهور بین المللی هستند.

    شما یک آموزش با کیفیت واقعی را در این کشور دریافت خواهید کرد که تایید کننده واقعیتی است که اوکراین دارای چهارمین تعداد فارغ التحصیلان پس از دوره متوسطه در اروپا می باشد.

    کارشناسان موسسه مهاجرتی مشاوران برگزیده مهرآفرین ، در این نوشتار برخی ویژگی های تحصیل در اوکراین را برای علاقه مندان توضیح می دهند.

    مزیت های تحصیل در اوکراین

    کشوری زیبا با مناظر طبیعی فوق العاده است که در شرق اروپا قرار گرفته و چهل و چهارمین کشور در جهان است.

    بی شک تحصیلات عالی و تحصیلات تکمیلی در کنار دامنه های اسکی ، رودخانه های وحشی ، کوه های وسیع و دشت های بزرگ رنگ آمیزی شده توسط چمن های طلایی از رویاهای بسیاری از جوانان با روحیه ماجراجویی است.

    پایتخت اوکراین کیف و جمعیتش بیش از 46 میلیون است ، ارز اوکراین Hryvnia (UAH) نامیده می شود و زبان رسمی آن زبان اوکراینی است و به دلیل وجود بسیاری از این ماجراهای جذاب در سراسر اوکراین ، ارزش گذراندن دوره کوتاهی از مطالعات را دارند.

    تحصیل در اوکراین ، تجربه ای زیبا را برای مدت زمان بسیار طولانی به دانشجویان می دهد و متقاضیان تحصیل در رشته های پرهزینه ای مانند رشته پزشکی ، اغلب به دنبال کشور ارزان قیمتی مانند اوکراین هستند.

    این کشور یکی از 10 کشور پیشرو در زمینه آموزش بین الملل است و موسسات آموزش عالی این کشور در بین دانشگاه های برتر جهان قرار دارند و تحصیل در دانشگاه های اوکراین این روزها متقاضیان بسیاری دارد.

    بسیاری از دانشجویان در حال تحصیل در دانشگاه های اوکراین به دلیل آشنایی با شرایط فرهنگی ، کار و زندگی در اوکراین پس از فارغ التحصیلی خواهان اقامت در این کشور هستند.

    ارائه تحصیلات در تمامی مقاطع با کیفیت بالا با هزینه های مقرون به صرفه ، از مزیت های اصلی انتخاب اوکراین برای ادامه تحصیلات می باشد.

    در ادامه با ما در موسسه مهاجرتی MIC همراه باشید تا سیستم آموزشی اوکراین را بهتر بشناسید.

    سیستم آموزشی در کشور اوکراین

    تحصیلات متوسطه در اوکراین برای همه کودکان از طریق مدارس دولتی اجباری است ، دانش آموزان از 6 تا 12 سالگی دوره دبیرستان را پشت سر می گذارند و در پایان دوره دبیرستان ، تمام دانش آموزان در آزمون IGT ( آزمون های مستقل دولت ) شرکت می کنند و سپس نتیج ه آن را برای درخواست برنامه تحصیلی یا دوره های عالی در یک دانشگاه یا غیره مورد استفاده قرار می دهند.

    متقاضیان بین المللی تحصیل در اوکراین ، جهت ورود به دانشگاه ها به ربان روسی یا اوکراینی ، ملزم به گذراندن دوره ای به نام پادفک هستند و تحصیلات عالی در اوکراین به دو صورت دولتی و خصوصی اداره می شود.

    موسسات دولتی با بودجه رایگان دولتی سازماندهی شده است و به صورت رقابتی گزینش می کنند و همچنین تحصیلات عالی غیر دولتی نیز با بودجه های شخصی تامین می شود.

    زبان آموزش و پرورش معمولا به زبان اوکراینی یا روسی است ، دانشگاه های اوکراین هر دو برنامه های کارشناسی 4 ساله و برنامه های کارشناسی ارشد 5-6 ساله را ارائه می دهند ؛ این دانشگاه ها به ترتیب با روش فرآیند بولونیا که اوکراین شرکت در آن می کند ، تدریس و ارائه می شود.

    مقاطع تحصیلی در دانشگاه های اوکراین

    مقاطع تحصیلی در دانشگاه های اوکراین

    تحصیل در اوکراین در مقطع لیسانس ، عمدتا به زبان اوکراینی یا روسی ارائه می شود و حدودا 4 سال به طول می انجامد و دوره فوق لیسانس در این کشور ، یک دوره 2 ساله است و دانشجویان می توانند به زبان اوکراینی ، روسی و یا انگلیسی تحصیل کنند.

    افرادی که دوره تحصیلی فوق لیسانس خود را در یکی از دانشگاه های اوکراین بگذرانند برای تحصیل در مقطع دکترا و اخذ بورسیه تحصیلی اوکراین شانس بالاتری خواهند داشت.

    در ورود به مقطع دکترا دو سطح تحصیلی وجود دارد ؛ Kandidat Nauk و Doctor Nauk ؛ اولین سطح Kandidat Nauk است که تقریبا معادل همان دکترا می باشد و برای رسیدن به این درجه ، دانشجویان باید سه امتحان مقدماتی را پشت سر بگذارند ، حداقل سه مقاله علمی را منتشر کرده باشند و یک پایان نامه بنویسند و از آن دفاع کنند.

    سطح دوم درجه دکتری Doctor Nauk است که پس از تحصیل برای 2-4 سال با نتایج خوب در تحقیق و انتشار علمی به دست می آید .

    متوسط زمان بین ورودی و دانشجوی دکترا شدن تا گرفتن مدرک دکترا حدود 10 سال است و اغلب دارندگان این مدارک بیش از 40 سال سن دارند.

    زبان آموزش در موسسات علمی اوکراین

    زبان آموزشی در کشور اوکراین شامل زبان های روسی ، اوکراینی ، انگلیسی و فرانسوی است ، دانشجویان هنگام درخواست برای تحصیل در اوکراین باید بر اساس رشته و دانشگاه انتخابی خود ، مهارت زبان را به اثبات برسند.

    اگر متقاضیان نتوانند نمره زبان را ارائه دهند ، باید دردوره پاتفک یا پادفک در کشور اوکراین را شرکت کنند و به مدت یکسال تحصیلی این دوره پیش دانشگاهی در اوکراین را پشت سر بگذارند.

    چنانچه قصد تحصیل در اوکراین به زبان انگلیسی یا فرانسوی را داشته باشید الزامی برای گذراندن دوره پاتفک ندارید و می توانید از طریق شرکت در دیگر دوره های زبان ، مهارت های زبان خود را بالا ببرید ، توجه داشته باشید که در حال حاظر فقط رشته های پزشکی در برخی دانشگاه ای خاص به زبان فرانسوی تدریس می شود.

    در ادامه با ما در موسسه مشاوران مهاجرتی مهرآفرین همراه باشید تا شرایط پذیرش دانشگاه های اوکراین را بهتر بشناسید.

    شرایط پذیرش در دانشگاه های اوکراین

    از شروط اصلی پذیرش در مقطع لیسانس در دانشگاه های اوکراین داشتن مدرک دیپلم ، ارائه مدرک زبان اوکراینی یا روسی و قرار داشتن در رنج سنی 17 تا 30 سال است.

    پذیرش درمقطع فوق لیسانس با ارائه مدرک لیسانس ، مهارت های زبان انگلیسی یا روسی امکان پذیر است و شرط سنی در این مقطع نیز مورد توجه قرار می گیرد و مدارک درخواست متقاضیان بین 25 تا 35 مورد بررسی قرار می گیرد.

    تحصیل در اوکراین در مقطع دکترا با ارائه مدارک تحصیلی از دیپلم تا فوق لیسانس ، مهارت های زبان و رزومه تحقیقاتی در دوره فوق لیسانس انجام می شود.

    شرایط پذیرش در دانشگاه های اوکراین

    شرط سنی در این مقطع خیلی محدودیت ندارد اما توجه داشته باشید که افراد با سن بالاتر از 35 سال شانس پذیرش کمتری خواهند داشت ، مگر اینکه رزومه کاری و تحقیقاتی چشمگیری داشته باشند.

    خوب است بدانید که در کشور اکراین ، دانشجویانی که مدارک تحصیلی قویی داشته باشند می توانند از فرصت های بورسیه تحصیلی در این کشور بهره مند شوند.

    معرفی دانشگاه های برجسته اوکراین

    در این بخش به اطلاع علاقه مندان تحصیل در اوکراین می رسانیم که در حدود 800 موسسه علمی شامل آکادمی ، هنرستان و دانشگاه در این کشور وجود دارد که انتخاب یک مورد از آنها به مقداری تحقیق و تفحص و یا اخذ مشاوره درباره تطبیق شرایط شما با شرایط تحصیلی موسسه علمی مورد نظر نیاز دارد ، در ادامه ما برخی از دانشگاه های معروف اوکراین را معرفی می کنیم:

    • دانشگاه ملی کارازین خارکف
    • دانشگاه ملی تاراس
    • دانشگاه ملی زاپرویا
    • موسسه پلی تکنیک کیف
    • دانشگاه ملی پزشکی بوگومولتس
    • دانشگاه ملی اقتصاد کیف

    ویزای دانشجویی اوکراین

    اوکراین یکی از بهترین کشورها برای تحصیل ایرانیان است . متقاضیان از کشور ایران جهت داشتن اجازه ورود به کشور اوکراین ، ملزم به دریافت ویزای تحصیلی این کشور هستند . مدارک مورد نیاز را می توان از وب سایت رسمی سفارت اوکراین دریافت کرد ، ما در اینجا برای راحتی کار علاقه مندان به آنها اشاره می کنیم:

    • نامه پذیرش از دانشگاه مورد نظر
    • ترجمه تمامی مدارک تحصیلی شامل گواهی پایان دوره و ریز نمرات تحصیلی
    • نامه تمکن مالی به ارزش 8000 یورو
    • نسخه ترجمه شده از گواهی سلامت
    • پاسپورت معتبر با حداقل یکسال و نیم اعتبار

    هزینه تحصیل و زندگی در اوکراین

    اوکراین از ارزان ترین کشورهای جهان به شمار می رود ، هزینه تحصیل در اوکراین در رشته های مهندسی از 2000 تا 5000 دلار متفاوت می باشد ، تحصیل به زبان اوکراینی حداقل هزینه ها را در بر دارد.

    تحصیل در رشته های هنر و موسیقی از 5000 دلار هم تجاوز می کند و ممکن است تا 8000 دلار در سال نیز برسد ، هزینه های اجاره خوابگاه دانشجویی کشور اوکراین حداقل 250 دلار برای هر ماه است.

    هزینه اقلام زندگی و خورد و خوراک نیز در اوکراین نسبت به دیگر کشورهای اروپایی مقرون به صرفه تر است و حتی با 500 دلار در ماه میتوان یک زندگی دانشجویی متوسط را تجربه کرد.

    هزینه تحصیل و زندگی در اوکراین

    اقامت اوکراین پس از تحصیل

    دانشجویان خارجی پس از اتمام دوره تحصیل خود در دانشگاه های اوکراین ملزم به خروج از این کشور هستند ، اما افرادی که مایل به زندگی دراوکراین هستند موظفند درخواست اجازه اقامت خود را ارائه دهند ، مقامات این کشور برای شهروندان خارجی دو نوع اجازه اقامت یعنی اجازه اقامت موقت و دائم صادر می کنند و هر یک شرایط و الزامات خاص خود را داراست.

    کارشناسان موسسه مشاوران مهاجرتی مهرآفرین در این نوشتار علاوه بر توضیحات تحصیل در اوکراین و شرایط آن ، به پرونده مهاجرتی شما در قالب مهاجرت تحصیلی نیز توجه داشته و اقامت این کشور بعد از اتمام تحصیلات را برای شما توضیح می دهند.

    اقامت اوکراین پس از تحصیل با ویزای کار

    برای زندگی و اقامت اوکراین پس از تحصیل شما باید توسط یک کارفرما دعوت به کار شوید ، دانشجویان محصل در دانشگاه های اوکراین این فرصت را دارند که طی دوره تحصیل خود در دانشگاه های این کشور با شرایط کار در بازار کار اوکراین آشنا شده و شغلی مناسب برای خود جست وجو کنند.

    برای دریافت مجوز اقامت پس از تحصیل در اوکراین در این روش به ویزای کاری نیاز است ، برای دریافت ویزای کار افراد علاقمند به اشتغال در اوکراین باید شغل مناسب خود را یافته و کار فرما از جانب کارگر برای دریافت مجوز کار اقدام کند و پس از دریافت مجوز کار باید با ارائه مدارک و اسناد مورد نیاز برای صدور ویزای کار اقدام کرد.

    مجوز کار در ابتدا یک ساله صادر می گردد و در صورت تمایل کارفرما و کارگر برای ادامه کار قابل تمدید است ، پس از آن برای سه سال صادر شده و در صورت گذشت سه سال و تمایل فرد می تواند برای دریافت مجوز اقامت دائم اقدام کرد.

    شیوه های اقامت اوکراین بعد از تحصیل

    ازدواج با یکی از شهروندان اوکراین یکی از روش های موجود برای اخذ اقامت اوکراین پس از تحصیل است ، پس از ازدواج با شهروند اوکراین و در صورت تداوم زندگی مشترک زوجین بعد از دو سال فرد می تواند برای دریافت مجوز اقامت دائم این کشور اقدام کند.

    شیوه های اقامت اوکراین بعد از تحصیل

    یکی از راه های دیگر که می تواند به دریافت مجوز اقامت اوکراین ختم شود ، ثبت شرکت و سرمایه گذاری در این کشور است ، در صورتی که دانشجو پس از اتمام تحصیل خود ، قصد به دست آوردن اقامت کشور در اوکراین را داشته باشد و از تمکن مالی بسیار خوبی بهره مند باشد ، می تواند با سرمایه گذاری با مبلغ پایینی اقامت دائم از طریق ثبت شرکت و سرمایه گذاری در اوکراین را پس از تحصیل به دست آورد.

    فرد می تواند با ارائه طرح تجاری و یا طرح توجیهی اقتصادی و تائید آن از سوی دولت اوکراین اقدام کند و پس از ثبت شرکت با کار کردن و پرداخت مالیات سالیانه اقامت دائم این کشور را دریافت کند.

    چگونگی دریافت مجوز اقامت دائم در اوکراین

    تلاش برای درخواست اجازه اقامت اوکراین پس از تحصیل به صورت دائم می تواند بسیار وقت گیر باشد و فرم ها می توانند بسیار گیج کننده باشند ، برای پذیرش یا رد درخواست آن یک سال طول خواهد کشد و از طریق سرویس مهاجرت ایالتی اداره می شود.

    تعداد افرادی که مورد تأیید قرار می گیرند براساس سهمیه تعیین شده توسط هیئت وزیران برای هر حوزه حقوقی جداگانه است و فرد متقاضی باید با افرادی که کل روند را تجربه کرده اند و تسلط دارند مشاوره بگیرند و در گرفتن اجازه اقامت دائم به فرد کمک کند.

    صلاحیت های دریافت اجازه اقامت دائم

    اجازه اقامت دائم فقط به فرض اجازه مهاجرت به فرد داده می شود . قانون اقامت اوکراین پس از تحصیل دارای لیست عظیمی از حقوق است که به چه کسانی امکان مهاجرت می دهد و به دنبال آن می توانند یک اجازه اقامت دائم نیز به دست آورند . آن ها باید

    • در گذشته بخشی از شهروندی اوکراین بوده اند
    • در اقتصاد اوکراین با کمتر از صد هزار دلار سرمایه گذاری کرده اند
    • شخصی دارای اعضای خانواده است که شهروند اوکراین هستند ، از جمله والدین ، فرزندان ، خواهر و برادر و پدر بزرگ و مادربزرگ
    • نوه های یک شهروند اوکراینی ، سرپرست ، متولی ، بخش شهروندان باشد
    • همسران و همسران بیگانگان که تابعیت دارند واجد شرایط هستند اما باید بیش از 2 سال ازدواج کنند
    • کسانی که در زمینه علم و فرهنگ دستاوردهایی داشته باشند تا زمانی که مهاجرت این شخص در خدمت منافع اوکراین باشد
    • یک کارگر یا شخصی که در یک زمینه خاص دارای مهارت لازم است و نیاز های اوکراین را برآورده می کند
    • مهاجرت این شخص به نفع دولت اوکراین باشد
    • شخصی از حق شهروندی تحت منشأ ارضی برخوردار باشد
    • دارای وضعیت یک اوکراینی خارجی ، و یک زن یا شوهر یک اوکراینی خارجی باشد
    • دارای وضعیت اشخاصی باشد که در طی 3 سال گذشته از قاچاق انسان و وضعیت زندگی آنها رنج برده اند

    دریافت مجوز اقامت دائم در اوکراین

    سالانه کابینه وزیران اوکراین سهمیه مهاجرت را مجاز می کند ، به این معنی که تعداد محدودی از افراد وجود دارند که در هر سال حق اجازه مهاجرت را دریافت می کنند و این شامل کسانی نمی شود که از نزدیکان شهروندان اوکراینی باشند ، کسانی که مهاجرت می کنند به منافع اوکراین یا کسانی که می خواهند تابعیت اوکراین را دریافت کنند ، پاسخ نمی دهد.

    دریافت مجوز اقامت دائم در اوکراین

    روند دریافت اجازه اقامت پس از تحصیل در اوکراین به صورت اقامت دائم بسیار وقت گیر و بسیار پیچیده است ، درخواست ها برای مدت یک سال توسط سرویس مهاجرت ایالتی بررسی می شوند و در آن مرحله به شخص اجازه اقامت دائم داده می شود ، تعداد اسناد مورد نیاز یک درخواست در موارد مختلف و بسته به دلایل درخواست تابعیت متفاوت است.

    مزایای اصلی اجازه اقامت دائم اوکراین

    اول از همه این امکان وجود دارد که به راحتی در هر زمان و بدون نیاز به صدور ویزا به اوکراین رفت و آمد کند ، در مرکز اشتغال نیازی به اخذ مجوز رسمی کار در اوکراین وجود ندارد و مدت اقامت در قلمرو اوکراین محدود به زمان بندی نیست.

    اقامت در اوکراین به طور دائم نیاز به هزینه کردن بودجه برای صدور بیمه پزشکی ، هزینه های مختلف (مثلا کنسولی) را برطرف می کند و یک کارت فقط دو بار در طول زندگی تعویض می شود که هنگام رسیدن به بیست و پنج یا چهل و پنج سال است.

    سنت ها و آداب و رسوم اوکراین

    فرهنگ عمومی به طور کلی بر اساس آداب و رسوم مسیحی است و در طول زمان به شدت تحت تاثیر روسیه قرار گرفته است ، مردم اوکراین عموما بسیار مودب هستند.

    مردان در را برای زن ها مودبانه تر می باشند و وقتی یک زن وارد اتاق می شوند ، همه افراد داخل اتاق بلند می شوند ، اگر شما یک زن هستید و به یکی از مناطق روستایی اوکراین بروید ، ممکن است همانند قشر سنتی کشور خودمان ، با بوسه های سنتی بر دست از شما استقبال شود.

    اگر قصد دارید در فرهنگ اوکراین غرق شوید در اینجا چند مورد را به شما یادآوری می کنیم : همیشه یک گلدان عجیب و غریب را به عنوان هدیه خریداری کنید ، مگر اینکه یک مراسم خاکسپاری باشد ، در این صورت تعداد زوج گل مناسب تر است.

    مرد و زن مجرد جوان نباید هرگز در یک گوشه نشسته باشند و در صورت ایستادن جلو درب دستانتان را نلرزانید ، سنت های قدرتمند اوکراین به طور خاص شامل رقص Kalyna و دیگر سبک های رقص منطقه ای می شود.

    سوالات پر تکرار از موسسه مهاجرتی MIC

    دانشگاه های اوکراین مورد تائید وزارت علوم ایران هستند؟

    بله در لیست اعلامی وزارت علوم که به طور سالیانه اعلام می شود برخی از دانشگاه های این کشور مورد تائید هستند.

    تحصیل در اوکراین به زبان انگلیسی است؟

    تحصیل در مقطع لیسانس معمولاً به زبان روسی یا اوکراینی می باشد، اما در مقاطع بالاتر و رشته های پزشکی به هر دو زبان روسی و انگلیسی ارائه می شود.

    مدرک تحصیلی دانشگاه های اوکراین در اروپا معتبر هستند؟

    بله – باتوجه به اینکه این کشور جزو پروسه بلونیا می باشد ، مدارک فارغ التحصیلان در کل اروپا اعتبار دارند.

    مشاوران موسسه مهاجرتی MIC آمادگی ارائه هر گونه راهنمایی و کمک پیرامون تحصیل در اوکراین و شرایط اعزام دانشجو به این کشور و سایر دانشگاه های خارج از کشور را دارند ، علاقه مندان می توانند در هنگام تماس با مشاوران دفاتر همکار ما در شهرهایی همچون تهران و شیراز از مشاوره رایگان تلفنی در خصوص گزینه هایی همچون تحصیل در آلمان بهره مند شوند.

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.