اقامت ایتالیا پس از تحصیل

از ما مشاوره رایگان دریافت کنید!

با ما در ارتباط باشید و سوالات، ابهامات و نگرانی های خود را از طریق راه های ارتباط زیر با ما در میان بگذارید. از طریق شماره تماس زیر میتوانید با مشاورین ما گفتگو کنید

مشاوره رایگان

90003031

    درخواست فوری بررسی شرایط

    دانشجویانی که تحصیل خود در دانشگاه های ایتالیا را به اتمام می رسانند این شانس را دارند که با دریافت و یا تمدید ویزا در این کشور ماندگار شده و نهایتا به اقامت ایتالیا پس از تحصیل برسند .

    تحصیل در این کشور به واسطه هزینه مقرون به صرفه و شرایط اقامتی راحت هر فردی را ترغیب به ماندن و کار می نماید .

    کارشناسان موسسه مهاجرتی مشاوران برگزیده مهرآفرین ضمن تدوین مقاله زیر آماده راهنمایی و مشاوره شما در کلیه امور مربوط به حقوق مهاجرت تحصیلی بوده و می توانید برای هرگونه اقدام به مشاورین موسسات مراجعه فرمایید .
    سطح بالای علمی دانشگاه های ایتالیا بر هیچ کس پوشیده نیست و افرادی که به ویزای تحصیلی این کشور می رسند مجوز اقامت به مدت مشخص شده در ویزا را دریافت می کنند . این ویزا به دانشجو اجازه اقامت به مدت محدود در ایتالیا را می دهد و شخصی که تمایل به اقامت دائم در این کشور دارد باید ویزای خود را تمدید و یا تغییر دهند تا نهایتا بتوانند به اقامت دائم و شهروندی این کشور برسند .

    اصول اقامت ایتالیا پس از تحصیل

    اگر دانشجویی قصد دارد پس از به پایان رساندن تحصیلات خود به اقامت برسد از چند طریق می تواند نسبت به دریافت ویزا و نهایتا اقامت ایتالیا پس از تحصیل اقدام کند .

    • از طریق ویزای کار و عقد قرارداد با یک کارفرمای ایتالیایی
    • از طریق ادامه تحصیل در مقطع بالاتر و تمدید ویزای تحصیلی
    • از طریق ازدواج با یک فرد مقیم ایتالیا
    • از طریق کارآفرینی و ثبت شرکت

    هر یک از روش های بالا با توجه به شرایط فرد متفاوت است و باید مراحل مشخصی را پشت سر گذاشت تا بتوان به ویزا و نهایتا اقامت این کشور رسید .

    اهمیت کار دانشجویی همزمان با تحصیل در ایتالیا

    دانشجویانی که از کشورهای خارج از اتحادیه اروپا در دانشگاه های ایتالیا پذیرفته می شوند اجازه کار همزمان با تحصیل را داشته و می توانند ساعاتی را در هفته به کار مشغول شوند .

    اما داشتن کار دانشجویی حداقل در سال اول و یا دوم اغاز به تحصیل ممکن نبوده و فرد در مرحله انطباق پذیری با شرایط جدید است .

    اما کسانی که در سال اخر تحصیل خود هستند و تمایل دارند تا به شیوه ای در این کشور به اقامت برسند بهتر است که با یافتن کاری پاره وقت به وارد بازار کار ایتالیا وارد شده و توانایی های خود را محک بزنند .

    افرادی که بتوانند پس از اتمام تحصیل خود به کار در این کشور مشغول شوند به راحتی به ویزا دست یافته و به هدف خود که اخذ اقامت است نزدیک می شوند .

    تمدید ویزای تحصیلی ایتالیا

    این امکان برای دانشجویان دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد وجود دارد که با درخواست پذیرش در مقطع بعدی ویزای خود را تمدید نموده و به راحتی مدت زمان سکونت در این کشور را افزایش دهند .

    کسانی که بتوانند بیش از پنج سال در ایتالیا سکونت داشته باشند می توانند نسبت به دریافت اقامت ایتالیا پس از تحصیل بصورت دائم اقدام کنند .

    دانشجویان دوره دکترا معمولا مسیر آسان تری در دریافت اقامت دارند و همزمان با تحصیل در دانشگاه این امکان برایشان وجود دارد که به کار مشغول شده و به عنوان فردی شاغل در این کشور ویزا دریافت کنند .

    دریافت اقامت ایتالیا از طریق ویزای کار

    کسانی که در دوران تحصیل خود به کار مشغول نشده اند با پایان دوره دانشگاهی این اجازه را دارند تا شش ماه با تمدید ویزای تحصیل به جستجوی کار پرداخته و با یک کارفرما قرارداد کاری امضا کنند .

    البته یافتن کار در کشور ایتالیا در سال های اخیر بسیار دشوار شده و آمار بیکاری رو به افزایش بوده است . دانشجویان باید در طول تحصیل خود مهارت زبان انگلیسی و ایتالیایی خود را تا بالاترین حد ممکن افزایش داده و به مهارت زبانی کافی برسند .

    در مصاحبه های کاری فرد باید دانش کافی از زبان رایج مردم داشته باشد و تمامی مدارک تحصیلی را نیز ارائه دهد . از آنجا که دانشگاه های ایتالیا در مقایسه با دانشگاه های خارج از کشور از رتبه بالایی برخوردار است در صورت تحصیل در دانشگاه های این کشور کاریابی ساده تر و روان تر خواهد بود .

    دریافت اقامت ایتالیا از طریق ازدواج

    یکی از آسان ترین روش های اخذ اقامت در ایتالیا ازدواج با یکی از اتباع این کشور است . اگر شخص متقاضی بتواند با فردی دارای تابعیت ایتالیا ازدواج کند می تواند به اقامت دائم این کشور برسد . این ازدواج باید به صورت حقیقی بوده و طرفین با یکدیگر زندگی کنند .

    برای اثبات ازدواج باید اسناد و مدارک را به سفارت تحویل داده و فرد پس از گذشت دو سال از زمان ازدواجشان می تواند تقاضای اقامت دائم داشته باشد . در این مدت اجازه کار و تحصیل مانند یک شهروند ایتالیایی برای فرد وجود دارد .

    اقامت در ایتالیا از طریق سرمایه گذاری پس از تحصیل

    سرمایه گذاری یکی از روش های قانونی برای رسیدن به اقامت ایتالیا پس از تحصیل است و کسانی که در ایتالیا تحصیلات خود را پشت سر گذاشته اند می توانند با ثبت یک شرکت در این کشورکه به نوعی کارآفرینی نیز نامیده می شود مجوز کار دریافت کنند . این روش به فرد این امکان را می دهد تا از طریق راه اندازی کسب و کار اقامت بلند مدت مبتنی بر سرمایه گذاری در ایتالیا را به دست آورند .

    دولت ایتالیا محدودیتی در رابطه با سرمایه گذاری های جدید در این کشور نداشته و زمینه هایی مانند توریسم ، صنایع غذایی و ماشین آلات با موفقیت خوبی همراه هستند .

    مهم ترین مرحله در تایید شرکت مورد نظر ارائه طرح توجیحی مناسب است که مورد تایید مقامات مسئول قرار بگیرد . در صورت موافقت باید نسبت به تحیه پیش نویس و اساسنامه شرکت اقدام نمود که با تاسیس آن دریافت اقامت به سرعت امکان پذیر خواهد شد ، برای دریافت اطلاعات بیشتر در این زمینه با ما در موسسه مهاجرتی مشاوران برگزیده مهرآفرین در تماس باشید.

    نکات اساسی در دریافت اقامت

    اقدام به هر یک از روش های بالا جهت دریافت اقامت و تمدید ویزای ایتالیا نیازمند توانایی مالی کافی جهت تامین هزینه های زندگی در ماه های نخست در این کشور است به طوری که به هیچ وجه به دولت ایتالیا وابسته نباشید .

    در صورتی که با یک کارفرما به توافق می رسید میزان حقوق دریافتی باید تامین کننده تمامی مخارج بوده و هزینه های فرد مهاجر به همراه خانواده وی را تامین نماید .

    در روش تمدید ویزای تحصیلی نیز باید قادر به پرداخت شهریه تحصیل در مقطع بعدی باشید تا امکان تمدید ویزا برایتان وجود داشته باشد .

    هزینه زندگی مهاجرین در ایتالیا

    کشور ایتالیا یکی از گزینه های مناسب تحصیل در اروپا است و افرادی که از طریق ویزای تحصیل به این کشور وارد می شوند دغدغه ای در رابطه با تامین هزینه های خود ندارند .

    اگرچه داشتن پشتوانه مالی جهت گذران زندگی در ایتالیا لازم است اما زندگی دانشجویی به طور میانگین ماهیانه 900 یورو در ماه هزینه به همراه دارد که در مقایسه با سایر کشورهای این قاره مقرون به صرفه است .

    دریافت اقامت کشور ایتالیا پروسه ای زمان بر است و تمام کسانی که به تحصیل در این کشور مشغول می شوند نیاز به سپری کردن دوره تحصیل خود به صورت کامل در این کشور دارند .

    اخذ ویزای تحصیلی به معنای دریافت اقامت این کشور نبوده و تنها مجوزی برای سکونت به مدت زمان مشخص در ایتالیا است .

    برای کسب هرگونه اطلاعات بیشتر در زمینه مهاجرت ، ویزای تحصیلی ، یافتن کار ، ثبت شرکت و تحصیل در خارج از کشور به مشاوران موسسه مهاجرتی مهرآفرین در دفاتر تهران و شیراز مراجعه و تمامی اطلاعات لازم در این زمینه را به دست آورید . مشاورین ما آماده پاسخگویی به تمام سوالات شما در رابطه با اقامت ایتالیا پس از تحصیل هستند .

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.