تحصیل در ونزوئلا

از ما مشاوره رایگان دریافت کنید!

با ما در ارتباط باشید و سوالات، ابهامات و نگرانی های خود را از طریق راه های ارتباط زیر با ما در میان بگذارید. از طریق شماره تماس زیر میتوانید با مشاورین ما گفتگو کنید

مشاوره رایگان

90003031

    درخواست فوری بررسی شرایط

    تحصیل در ونزوئلا بین فهرست شاخص آموزش و پرورش در رتبه 59 ام قرار دارد ، نه دانشگاه این کشور در رده بندی دانشگاه های آمریکای لاتین QS قرار دارند ، اگر چه کمتر از موسسه های آموزش عالی کشور های برزیل و مکزیک است ، اما هنوز هم یک انتخاب بسیار قابل احترام به حساب می آید.

    شهریه تحصیلات عالی در دانشگاه های دولتی این کشور مقرون به صرفه بودن تحصیل در این دانشگاه ها است . در این مقاله مشاوران موسسه مهاجرتی مشاوران برگزیده مهرآفرین ، تحصیل در ونزوئلا را بررسی و تعدادی از دانشگاه های برتر آن را برای علاقه مندان تحصیل در خارج از کشور معرفی خواهند کرد .

    برترین موسسه آموزش عالی ونزوئلا UCV یا Universidad Central de Venezuela است که در آمریکای لاتین رتبه 28 را به خود اختصاص داده است.

    دانشگاه سیمون بولیوار در رتبه 39 قرار دارد و دو دانشگاه ونزوئلا نیز در بین 100 دانشگاه برتر آمریکای لاتین قرار دارند.

    آشنایی با کشور و تحصیل در ونزوئلا

    ونزوئلا کشوری واقع در شمال آمریکای جنوبی است . مساحت این کشور بالغ بر 916 هزار کیلومتر مربع است که بیش از 28 میلیون نفر را در خود جای داده است که اکثر آن ها مسیحی کاتولیک هستند. این کشور از 23 ایالات تشکیل شده است و پایتخت و بزرگ ترین شهر این کشور کاراکاس نام دارد.

    ونزوئلا اگر چه جز مناطق گرمسیری است اما آب و هوای آن از گرم و مرطوب تا سردسیری آلپی متغیر است . زبان رسمی و ملی ونزوئلا اسپانیایی است اما در کنار آن ۳۱ زبان بومی دیگر مورد استفاده مردم است .

    ونزوئلا دارای دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی متعددی است که توسط دو بخش دولتی و غیر دولتی تامین بودجه می شوند.

    در این کشور17 دانشگاه دولتی و 18 دانشگاه خصوصی وجود دارد . برخی از این دانشگاه ها بسیار تخصصی هستند و برخی دیگر متنوع تر و سنتی تر هستند.

    بسیاری از دانشگاه های ونزوئلا در تامین هزینه اسکان دانشجویی ، هزینه حمل و نقل از کشور خود به ونزوئلا از دانشجویان خود پشتیبانی می کنند . برای تحصیل در ونزوئلا اتمام موفقیت آمیز دوره دبیرستان و پیش دانشگاهی الزامی است ، در ادامه این محتوا از موسسه مهاجرتی MIC به بررسی سیستم دانشگاهی این کشور خواهیم پرداخت ؛ با ما باشید.

    سیستم دانشگاهی در ونزوئلا

    سیستم دانشگاهی در ونزوئلا نقش مهمی در آموزش متخصصان این کشور داشته است . دانشگاه های دولتی و خصوصی از جمله مؤسسات خصوصی مسئولیت آموزش عالی در ونزوئلا را بر عهده دارند . بیش از 100 موسسه آموزش عالی در این کشور وجود دارد.

    برخی از این دانشگاه ها بسیار تخصصی هستند و برخی دیگر متنوع تر و سنتی هستند . دانشگاه های دولتی مانند بسیاری از دانشگاه های خارج از کشور از سوی دولت تامین بودجه می شوند.

    با این حال ، بی ثباتی اخیر در اقتصاد ونزوئلا منابع دولت را کاهش داده تا با هزینه های آموزش عالی همگام شود . این بحران مالی باعث اعتصاب و تظاهرات زیادی شده است که هم استادان و هم دانشجویان در آن شرکت کرده اند.

    سیستم آموزش عالی ونزوئلا مقاطع تحصیلی کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکترا را ارائه می دهد . در سال 1972 ، 89 برنامه تحصیلات تکمیلی وجود داشت که تا کنون رشد مطلوبی داشته و آمار رشته های تحصیلی ارائه شده در دانشگاه های این کشور هر روزه رو به افزایش است.

    بر اساس بررسی های انجام شده در سال 2002 بیش از 860 هزار دانشجو در دانشگاه های این کشور مشغول به تحصیل بودند . تحصیل پزشکی و دندانپزشکی جزو انتخابهایی است که متقاضیان بسیار دارد.

    موسسات آموزش عالی در ونزوئلا

    موسسات آموزش عالی ونزوئلا به طور سنتی به دانشکده های فنی و دانشگاه ها تقسیم می شوند . دانشکده های فنی پس از اتمام برنامه سه ساله ، عنوان Técnico Superior Universitario ( تکنسین عالی دانشگاه ) را به دانشجو اعطا می کنند.

    دانشگاه ها با توجه به انتخاب شغلی دانشجو پس از اتمام ، در بیشتر موارد ، برنامه پنج ساله ، به عنوان لیکنشیادو ( کارشناسی ) یا Ingeniero ( مهندسی ) به دانشجویان اعطا می کنند.

    موسسات آموزش عالی در ونزوئلا

    برخی از مؤسسات آموزش عالی ممکن است دیپلماد ها ( تخصص ها ) را دریافت کنند ، اما زمان لازم برای به دست آوردن آن ها متفاوت است.

    بعد از مقطع کارشناسی افراد علاقمند تحصیل در ونزوئلا می توانند در سطح تحصیلات تکمیلی متعاقب کنوانسیون های ایالات متحده تحصیل کنند که کارشناسی ارشد و دکترا نامگذاری شده است.

    در سال 2009 ، دولت قانونی را برای ایجاد یک سیستم ملی استاندارد آزمون ورودی دانشگاه ، با جایگزین کردن امتحانات ورودی دانشگاه های دولتی تصویب کرد.

    برخی دانشگاه ها سیستم جدید را رد کرده اند زیرا باعث ایجاد مشکل در برنامه ریزی می شود . این سیستم هنوز توسط دولت به طور رسمی اجرا نشده است.

    پذیرش در آموزش عالی ونزوئلا

    دیپلم مدارس متوسطه ونزوئلا به برنامه های مرتبط در آموزش عالی اجازه دسترسی می دهد . مؤسسات دولتی ونزوئلا دانش آموزان را براساس معدل دوره متوسطه خود و نمره قبولی در آزمون ورودی ملی در مؤسسات آموزش عالی می پذیرند.

    نمره و معدل دانشجو هنگام تحصیل در ونزوئلا مشخص می کند که آیا آن ها مستقیما در مقطع و رشته انتخابی در موسسه منتخب خود پذیرفته می شوند یا خیر.

    نتایج دانش آموزان در برنامه آن ها ذکر شده است و می توان در وب سایت (OPSU) که بخشی از وزارت آموزش و پرورش است ، تأیید کرد.

    موسسات خصوصی دانشجویان خود را معمولا براساس آزمون ورودی (examen de admisión) در موسسات می پذیرند . مؤسسات خصوصی می توانند شامل دوره دبیرستان دانش آموزان و نتایج آزمون ورودی باشند.

    سیستم های ارزیابی در ونزوئلا

    آموزش متوسطه آموزش معمولا از مقیاس نمره از 0 (پایین ترین نمره) تا 20 (بالاترین نمره) استفاده می کند ، که 10 نمره قبولی است.

    اما در آموزش عالی در ونزوئلا ، موسسات آموزش عالی از یکی از سیستم های امتیاز زیر استفاده می کنند :

    • ( پایین ترین نمره ) تا 20 ( بالاترین نمره ) ، که 10 نمره نمره قبولی است .
    • ( پایین ترین نمره ) تا 5 ( بالاترین نمره) ، که 3 نمره قبولی است .
    • ( پایین ترین نمره ) تا 10 ( بالاترین نمره ) ، که در آن 6 نمره قبولی است .

    دانشگاه مرکزی ونزوئلا

    دانشگاه مرکزی ونزوئلا یک دانشگاه دولتی در برای تحصیل در ونزوئلا است که در شهر کاراکاس واقع شده است.

    این دانشگاه به طور گسترده ای به عنوان بالاترین موسسه در سطح کشور شناخته می شود و در آمریکای لاتین نیز رتبه 18 را به خود اختصاص داده است.

    دانشگاه مرکزی ونزوئلا در سال 1721 تأسیس شده است ، قدیمی ترین دانشگاه ونزوئلا و یکی از قدیمی ترین نیمکره غربی است.

    دانشگاه مرکزی ونزوئلا

    پردیس اصلی دانشگاه ، Ciudad Universitaria de Caracas ، توسط معمار Carlos Raúl Villanueva طراحی شده است و این شاهکار برنامه ریزی شهری محسوب می شود و در سال 2000 توسط یونسکو به عنوان میراث جهانی معرفی شد.

    این دانشگاه دارای 11 دانشکده از جمله معماری و برنامه ریزی شهری ، دندانپزشکی ، مهندسی ، علوم انسانی و آموزش ، حقوق ، داروسازی و غیره می باشد . است که به 40 دپارتمان تقسیم می شود.

    کلیه دانشکده ها دارای مدرک کارشناسی ( 5 سال ) و مدرک تحصیلات تکمیلی در سطح کارشناسی ارشد ( 2 سال ) و دکترا ( 4-3 سال ) از دانشکده تحصیلات تکمیلی هستند.

    دانشکده تحصیلات تکمیلی ، که در سال 1941 تأسیس شده است ، 222 تخصص مختلف ، 109 مدرک کارشناسی ارشد و 40 دکترا را ارائه می دهد.

    دانشگاه کارابابو ونزوئلا

    دانشگاه کارابابو یک دانشگاه دولتی مستقل ونزوئلا است که در شهر والنسیا قرار دارد . این دانشگاه تحصیلات تکمیلی و کارشناسی ارشد را در زمینه های مختلف ارائه می دهد.

    دانشگاه کارابابو فضای سبز زیادی را برای تفریح دانشجویی و همچنین هنر معماری در اطراف دانشکده ها ، یک تئاتر و دو سالن غذاخوری فراهم می کند . حدود 65000 دانشجو در این دانشگاه وجود دارند که بیشتر آنها از بخش مرکزی کشور آمده اند.

    پردیس اصلی دانشگاه در Bárbula ، شمال والنسیا در شهرداری Naguanagua قرار دارد . دانشگاه کارابوبو همچنین یک مرکز در لا موریتا ، ماراکای ایالت آراگوا دارد.

    این دانشگاه دارای دانشکده های حقوق و علوم سیاسی ، علوم بهداشت ، مهندسی ، اقتصاد و علوم اجتماعی ، آموزش ، دندانپزشکی ، علوم و فناوری است.

    دانشگاه کاتولیک اندرز بلو ونزوئلا

    دانشگاه کاتولیک اندرز بلو یک دانشگاه خصوصی در ونزوئلا است . این دانشگاه یکی از بزرگ ترین دانشگاه در ونزوئلا است که از چندین پردیس در شهر های مختلف از جمله کاراکاس تشکیل شده است.

    این دانشگاه در سال 1953 تاسیس شد و در سال 207 به عنوان چهارمین دانشگاه برتر ونزوئلا و برترین دانشگاه خصوصی این کشور معرفی گردید.

    دانشگاه کاتولیک اندرز بلو ونزوئلا

    بخش های علمی این دانشکده شامل بخش های اقتصاد و علوم اجتماعی ، علوم انسانی و آموزش ، مهندسی ، الهیات و دانشکده حقوق است.

    همه دانشکده ها نیز تحصیلات تکمیلی را ارائه می دهند . نشریات دانشگاه عمدتا به مباحث حقوق بشر و مباحث فرهنگی می پردازند.

    در سال 2013 ، این دانشگاه با هدف ارائه خدمات مدرن به دانشکده ها و دانشجویان ، از جمله مرکز فرهنگی و منابع یادگیری و تحقیقات ، کتابخانه جدید خود را افتتاح کرد . این دانشگاه همچنین دوره های آنلاین و یادگیری از راه دور را برای تحصیل در ونزوئلا ارائه می دهد.

    در مقاله فوق مشاوران موسسه مهاجرتی MIC ، تحصیل در ونزوئلا را مورد بررسی قرار داده و تعدادی از دانشگاه های برتر این کشور را معرفی کردند.

    برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص امن ترین کشورهای دنیا برای تحصیل با مشاوران ما در دفاتر تهران و شیراز در تماس باشید و از مشاوره رایگان بهره مند گردید .

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.