تحصیل در اسپانیا

از ما مشاوره رایگان دریافت کنید!

با ما در ارتباط باشید و سوالات، ابهامات و نگرانی های خود را از طریق راه های ارتباط زیر با ما در میان بگذارید. از طریق شماره تماس زیر میتوانید با مشاورین ما گفتگو کنید

مشاوره رایگان

90003031

    درخواست فوری بررسی شرایط

    تحصیل در اسپانیا از کشورهای اروپای غربی که گزینه های تحصیلی زیادی برای لیسانس ، کارشناسی ارشد و دکترا را ارائه می دهند یک انتخاب ایده آل برای دانشجویان خارجی است که به دنبال تحصیلات عالی دانشگاهی با قیمت بسیار مناسب هستند.

    کارشناسان موسسه مهاجرتی مشاوران برگزیده مهرآفرین ، در این نوشتار شما را با ویژگی های تحصیل در اسپانیا آشنا می کنند . برای آگاهی بیشتر در خصوص شناخت بهترین کشور ها برای تحصیل و کار با مشاوران ما در تماس باشید.

    مقدمه ای بر شناخت تحصیل در اسپانیا

    اسپانیا کشوری زیبا با تاریخ طولانی و فرهنگ غنی است که به خاطر معماری ، غذا و آب و هوای شگفت انگیزش مشهور شده است.

    این کشور از تعدادی از مناطق نیمه مستقل تشکیل شده است که هر کدام دارای فرهنگ و گاها زبان متمایز هستند؛ دانشگاه های تاریخی و مدرن برای انتخاب در شهرهای بزرگ و کوچک اسپانیا وجود دارد.

    بسیاری از دانشگاه های اسپانیا دارای رتبه های جهانی هستند ، گرچه اکثر دانشگاه های اسپانیا به تدریس زبان اسپانیایی تمرکز می کنند اما برنامه های تحصیلی انگلیسی نیز در برنامه آموزشی در تحصیلات تکمیلی آنها قراردارد.

    هر سال هزاران دانشجو از سراسر جهان به اسپانیا می روند تا در یکی از 74 دانشگاه واقع در این کشور حضور یابند.

    آنها به دلایل بسیاری به این کشور می آیند ، آنها درک می کنند که تحصیل در اسپانیا واقعا یک تجربه آموزنده است که آنها را با نگرش ها و مفاهیم جدید در مورد زندگی آشنا می کند.

    اسپانیا برای هر کسی که از مناطق بین المللی به این منطقه می آید ، یک بسته کامل علمی و فرهنگی فراهم می کند. هنگامی که در اسپانیا تحصیل می کنید ، می توانید اطمینان حاصل کنید که بهترین زمان ممکن برای شما فراهم خواهد شد ، در ادامه مشاوران ما در موسسه مهاجرتی MIC ، به بررسی سیستم آموزشی اسپانیا خواهند پرداخت.

    سیستم آموزشی عالی اسپانیا

    همانطور که گفتیم اسپانیا یک فرصت عالی برای یادگیری است . سیستم آموزشی این کشور به خوبی سازمان یافته و به درستی اجرا می شود ، این سیستم به گونه ای طراحی شده است تا حداکثر فرصت های یادگیری در تمام سطوح را برای دانش آموزان فراهم کند . تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در اسپانیا هم متقاضیان بسیار در دنیا دارد.

    اسپانیا سومین کشور محبوب در زمینه مطالعات بین المللی است که حدود 36 درصد آن افرادی از ایالات متحده آمریکا هستند.

    سیستم انتقال اعتباری اروپا که اغلب به عنوان ECTS نامیده می شود ، استانداردی است که دانشگاه ها در منطقه تحصیلات عالی اروپا (EHEA) از آن پیروی می کنند.

    سیستم آموزشی عالی اسپانیا

    دلیل اصلی استفاده از آن حفظ یک سیستم درجه بندی استاندارد است که کشور اسپانیا نیز از این اعتبار پیروی می کند.

    یک درجه از اعتبار ECTS برابر با 25 ساعت مطالعه است . اگر شما یک دانشجو تمام وقت هستید ، انتظار می رود که هر سال 60 اعتبار کسب کنید.

    نحوه درخواست در دانشگاه های اسپانیا

    درخواست برای ورود و تحصیل در اسپانیا اولین گام در ایجاد رویاهای شما برای حضور در این کشور شگفت انگیز است.

    همه متقاضیان نیاز به تکمیل پروپوزال دارند تا بتوانند برای پذیرش در دانشگاه های اسپانیا مورد توجه قرار گیرند ، خوشبختانه پر کردن این برنامه ها ساده و آسان انجام می شود.

    برای پذیرش در مقطع لیسانس ، لازم است که مدرک دیپلم دبیرستان را به سفارت اسپانیا ارائه دهند . سفارت به شما یک اعتبار نامه می دهد که می توانید برای درخواست در دانشگاه های مورد نظر خود از آن استفاده کنید.

    پس از اعطای Volante Acreditativo لازم است که شما برای امتحان ورودی دانشگاه های اسپانیا ثبت نام کنید ، این امتحان به نام Selectividad یا Pruebas de Acceso a la Universidad نامیده می شود.

    این آزمون دارای چهار بخش مختلف شامل بخش تجزیه و تحلیل متن ، سوالات در مورد تاریخ یا فلسفه اسپانیا ، آزمون زبان خارجی و بخش انتخاب شما است.

    بخش چهارم و نهایی آزمون با انتخاب شما از موضوعات هنر ، هنرهای زیبا ، رقص و موسیقی و یا موضوعات مرتبط با علم و فناوری مشخص می شود.

    مقطع کارشناسی ارشد در اسپانیا

    کسانی که به دنبال تحصیل در اسپانیا در مقطع فوق لیسانس هستند ، باید به طور مستقل در مورد نیازهای پذیرش موسسه مورد نظر اطلاعات کسب کنند.

    در اغلب موارد مدرک کارشناسی ، کپی پاسپورت و ریزنمرات مورد نیاز است ، ممکن است بیش از یک دوره کاربردی در دانشگاه وجود داشته باشد که شما بخواهید در آن حضور داشته باشید ، زیرا بسیاری از دانشگاه ها به ترتیب دوره های پاییز و تابستان را ارائه می دهند.

    برای ترم اصلی ( تابستان ) معمولا درخواست شما تا ماه جولای ارائه می شود و همچنین در نظر داشته باشید که تمام برنامه ها و اسناد شما باید به زبان اسپانیایی ارائه شود ؛ اگر اسناد شما در حال حاضر به اسپانیایی ترجمه نشده است ، شما باید آنها را به زبان اسپانیایی ترجمه کنید.

    مقطع کارشناسی ارشد در اسپانیا

    یادگیری زبان اسپانیایی

    ارائه مدرک زبان از الزامات پذیرش در دانشگاه های اسپانیا برای مقطع کارشناسی می باشد . بیشترین نوع مدرک زبان که اکثر دانشگاه های اسپانیایی نیاز دارند ، آیلتس یا تافل زبان انگلیسی است.

    آزمونهای زبان انگلیسی پایه مانند IELTS ، TOEFL و غیره برای بسیاری از موسسات آموزشی کافی است . یادگیری زبان اسپانیایی نیز می تواند از جمله مزیت های تحصیل در اسپانیا بشمار آید.

    زبان اسپانیایی پس از زبان انگلیسی از زبان های رایج در جهان بوده و یک زبان بسیار زیباست ! تصور کنید چقدر سرگرم کننده خواهد بود که زبان جدیدی بیاموزید و هیچ راهی برای یادگیری آن بهتر از این نیست که شما در میان کسانی هستید که به این زبان صحبت می کنند . همانطور که در دانشگاه اسپانیا تحصیل می کنید ، شما به آن زبان صحبت خواهید کرد.

    هزینه زندگی و هزینه تحصیل در اسپانیا

    خبر خوب برای دانشجویان این است که هزینه های تحصیل از جمله کم هزینه ترین کشور های اروپایی برای تحصیل است.

    طبق آخرین برآوردهای انجام شده توسط مشاوران موسسه مهاجرتی MIC ، هزینه تحصیل برای دوره های لیسانس از 750 یورو تا 2500 یورو در سال متفاوت است و هزینه تحصیل برای برنامه های کارشناسی ارشد حدود 1000 تا 3500 یورو در سال است ، اسپانیا یک مقصد ارزان برای دانشجویان بین المللی محسوب می شود.

    هزینه دانشگاه های خصوصی می تواند تا 20،000 یورو در سال باشد . هزینه زندگی در اسپانیا با توجه به مکان متفاوت است ، اما به طور کلی زندگی دانشجویی در اسپانیا آسان است . همچنین در لیست ارزان ترین کشوربرای یادگیری زبان انگلیسی قرار دارد.

    غذاها ارزان و با کیفیت است و بسیاری از مغازه های مد لباس ارزان قیمت وجود دارد . با این حال ، مسکن در شهرهای بزرگ مانند مادرید و بارسلونا گران است ؛ اگر بودجه شما بسیار کم است ، می توانید شهرهای ارزان تر مانند والنسیا یا سویا را در نظر بگیرید.

    حمل و نقل عمومی در اسپانیا کارآمد و ارزان می باشد ، بنابراین شما قادر خواهید بود بدون توجه به جایی که انتخاب می کنید برای تحصیلات همه چیز را برای خود فراهم کرده و سفر به مکان های مختلف را تجربه کنید.

    دانشگاه های برجسته اسپانیا

    بیش از 70 دانشگاه در سراسر اسپانیا وجود دارد که از بین آنها 50 مورد از دانشگاه ها دولتی و بقیه دانشگاه های خصوصی هستند.

    اگر چه دانشگاه ها در همه شهرهای اسپانیا یافت می شوند اما اکثر دانشگاه ها در مادرید ، بارسلونا و یا در والنسیا قرار دارند . برخی از برجسته ترین دانشگاه های اسپانیا عبارتند از دانشگاه بارسلونا ، دانشگاه Complutense از مادرید و دانشگاه Autónoma در مادرید.

    علاوه بر این ، تعداد زیادی کالج محبوب نیز در اسپانیا وجود دارد . بسته به این که می خواهید مدرک لیسانس یا مدرک کارشناسی ارشد کسب کنید ، مقدار زیادی از گزینه های موجود برای شما وجود دارد و علاوه بر این ، درجه های دکترا را نیز می توان در اسپانیا در مناطق دانشگاهی مختلف به دست آورد.

    دانشگاه های برجسته اسپانیا

    دوره های تحصیلی پرطرفدار در اسپانیا

    اگر شما مطمئن نیستید که چه نوع تحصیلاتی را می خواهید ، شناختن معیارهای پرطرفدار در اسپانیا می تواند کمک خوبی باشد.

    یکی از محبوب ترین رشته هایی که جوانان وارد می شوند ، رشته حقوق است ، اسپانیا در فهرست بهترین کشور ها برای تحصیل رشته حقوق در خارج است.

    در اسپانیا و در شهر مادرید ، تعداد بسیار زیادی کالج وجود دارد که به طور خاص دوره های مختلف حقوق را ارائه می دهند.

    دانش آموزان از سراسر جهان این دوره را فرا می گیرند زیرا چارچوب و عملکرد سیستم حقوقی در کل کشورهای اروپایی را فراهم می کند.

    اگر به تحصیل در اسپانیا در رشته MBA فکر می کنید ، دانشگاه های اسپانیا ممکن است گزینه خوبی برای شما باشد . برخی از مدارس بازرگانی مشهور در اسپانیا قرار دارند که در زیر معرفی شده اند ؛

    • مدرسه بازرگانی EAE
    • مدرسه بازرگانی اتحادیه اروپا
    • مدرسه کسب و کار IESE
    • مدرسه کسب و کار Schellhammer

    سایر دوره های محبوب در اسپانیا

    دوره های میکروبشناسی ، شیمی ، فیزیک ، ریاضی و تعدادی از گزینه های دیگر برای علاقه مندان تحصیل در اسپانیا در دسترس هستند.

    یکی دیگر از دوره های محبوب در دانشگاه های اسپانیا مدیریت هتل داری است ، مدیریت هتلداری می تواند شامل هتل ها و متل ها ، رستوران ها و موسسات مشابه باشد . با این مدرک می توانید مطمئن باشید که همیشه کار با پتانسیل بالقوه ای برای رشد دارید.

    هنر و علوم انسانی یکی دیگر از معیارهای محبوب مردم اسپانیا برای کسب درآمد است ، با استفاده از این نوع مدرک خاص شما می توانید در هر تعداد از زمینه های هیجان انگیز کار کنید ؛ دوره های محبوب برای کسانی که به دنبال هنر و علوم انسانی هستند عبارتند از :

    • ادبیات غربی آمریکایی
    • ادبیات اسپانیایی
    • اصول فلسفه
    • اخلاق زیست محیطی
    • موسیقی پاپ

    انگلیسی در اسپانیا

    در نظر داشته باشید که دوره هایی در اسپانیا وجود دارد که به زبان انگلیسی تدریس می شوند ، اما این دوره ها معمولا اندک و دور هستند.

    برای اطلاع از اینکه آیا یک دانشگاه در اسپانیا دوره هایی را به زبان انگلیسی ارائه می دهد یا نه ، شما باید به طور مستقیم با دانشگاه تماس بگیرید . در اینجا ما چندین دانشگاه اسپانیایی که به انگلیسی تدریس می کنند را معرفی می کنیم :

    مدرسه کسب و کار جهانی واقع در بارسلونا

    این دانشگاه خصوصی تعدادی از مطالعات مختلف را در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد ارائه می دهد . دانش آموزان در این دانشگاه از سراسر جهان وجود دارد.

    برخی از دوره های موجود در این دانشگاه عبارتند از دوره های آماده سازی انگلیسی ، امور مالی ، بازاریابی ، مدیریت کسب و کار و تعدادی دیگر .

    دانشگاه ماربلا

    دانشگاه ماربلا یکی دیگر از دانشگاه های انگلیسی زبان است که در اسپانیا یافت می شود . این دانشگاه در مالاگا واقع شده است.

    این اولین و همچنین تنها دانشگاه در اسپانیا جنوبی است که دوره های انگلیسی را ارائه می دهد . دانش آموزان را می توان از سراسر جهان یافت.

    این دانشگاه فرصتی بی نظیر برای کسب مدرک لیسانس در موضوعات محبوبی مانند گردشگری ، مهمانداری ، روزنامه نگاری ، مدیریت کسب و کار و تعدادی دیگر را فراهم می کند.

    مقاله فوق با عنوان تحصیل در اسپانیا ، از سوی مشاوران موسسه مهاجرتی MIC ، خدمت شما عزیزان ارائه گردید . در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر لطفا با ما دفاتر ما در شهرهای تهران و شیراز تماس بگیرید تا اطلاعات مفیدی در خصوص بهترین کشورها برای تحصیل ایرانیان در اختیار شما قرار گیرد .

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.