تحصیل در بلژیک

از ما مشاوره رایگان دریافت کنید!

با ما در ارتباط باشید و سوالات، ابهامات و نگرانی های خود را از طریق راه های ارتباط زیر با ما در میان بگذارید. از طریق شماره تماس زیر میتوانید با مشاورین ما گفتگو کنید

مشاوره رایگان

90003031

    درخواست فوری بررسی شرایط

    تحصیل در بلژیک به عنوان یک کشور تقریباً پرجمعیت در اروپا ، محیطی خوشایند برای دانشجویان بین المللی بوجود آورده است.

    کارشناسان موسسه مهاجرتی مشاوران برگزیده مهرآفرین ، این بار قصد دارند شما را با ویژگی های تحصیل در بلژیک آشنا نمایند.

    متقاضیان زیادی در این رابطه از ما سوال می پرسند ، سوالات عمومی شما درباره تحصیل در خارج از کشور خصوصا در مورد بلژیک در این نوشتار پاسخ داده می شود اما ، برای درک جزییات بیشتر باید حتما با مشاوران ما تماس بگیرید.

    بلژیک بسیار زیبا است و برای دانشجویان بین المللی انتخاب فوق العاده ای خواهد بود. این کشور به خاطر کیفیت بالای زندگی ، مراقبت های بهداشتی و تحصیلاتش شناخته شده است و به عنوان یکی از امن و آرام ترین کشورهای جهان از آن نام برده می شود.

    دلایل تحصیل در بلژیک

    دلایل زیادی برای تحصیل در بلژیک وجود دارد ؛ دانشگاه های مشهور ، فرصت های عالی برای شبکه های بین المللی ، شهرت های چند فرهنگی و چند زبانه تنها بخشی از آن ها است.

    بلژیک یک کشور توسعه یافته با اقتصاد و با درآمد بالا است ، با وجود اندازه کوچک ، این کشور دارای تاریخ فرهنگی بزرگ و بیش از 11 میلیون نفر جمعیت است ؛ این کشور همچنین مرکز سیاسی اتحادیه اروپا و سازمان پیمان آتلانتیک شمالی ( ناتو ) است.

    بلژیک کشوری است که می تواند یک تجربه تحصیلی فوق العاده را به دانشجویان ارائه دهد و چنانچه تحصیلاتتان را در شهرهایی مانند والنیا ، فلاندرز یا بروکسل انتخاب کنید ، کیفیت فوق العاده ای از زندگی را با یک احساس جهانگشایی تجربه خواهید کرد.

    تحصیلات عالی در بلژیک

    تحصیلات عالی در بلژیک عموما به دو گروه تقسیم می شود که در امتداد خطوط دو جامعه زبان اصلی کشور قرار می گیرند : فلامینی ( جامعه هلندی ) و جامعه فرانسوی . علاوه بر هلندی و فرانسوی ، زبان آلمانی نیز در کشور رسمیت دارد ، اما درصد کمتری از جمعیت آن را صحبت می کنند.

    دانش آموزان آلمانی زبان معمولا به یک دانشگاه در جامعه فرانسه می روند و یا برای تحصیل در آلمان به این کشور سفر می کنند.

    لیسانس و مدرک کارشناسی ارشد توسط کالج ها و دانشگاه در بلژیک تدریس می شود ، در حالی که دکترا تنها توسط دانشگاه ها اعطا می شود.

    پس از به دست آوردن مدرک کارشناسی ارشد ، دانش آموزان می توانند پروژه های تحقیقاتی را دنبال کنند که منجر به درجه دکترا می شوند ، در ادامه این مقاله از موسسه مهاجرتی MIC به معرفی دانشگاه های معتبر بلژیک خواهیم پرداخت.

    دانشگاه های بلژیک

    اگر می خواهید در بلژیک به زبان انگلیسی تحصیل کنید ، تعداد زیادی از دانشگاه ها را پیدا می کنید – که بسیاری از آنها موسسات بسیار مشهور و معتبری هستند.

    دانشگاه Leuven بزرگترین دانشگاه بلژیک و یکی از قدیمی ترین ها در اروپا است که حدود 600 سال پیش تاسیس شد.

    این دانشگاه شهرتی خیره کننده برای پژوهش دارد و اغلب در زمره 50 دانشگاه برتر جهان رتبه بندی می شود.

    دانشگاه گنت ، که در سال 1817 تاسیس شده است و به مراتب جوانتر از Leuven است . این دانشگاه نیز در رتبه بندی جهانی در رتبه حدود 100 قرار دارد.

    در 11 دانشگاه ، دانشجویان بین المللی معمولا حدود 10 درصد از 41000 دانشجو را تشکیل می دهند . همه برنامه های کارشناسی به زبان هلندی تدریس می شود ، اما متقاضیان تحصیل در بلژیک می توانند بسیاری از دوره های کارشناسی ارشد و دکتری را به زبان انگلیسی ادامه بدهند.

    دانشگاه لیژ ، تنها دانشگاه عمومی برای فرانسوی زبانان بروکسل ، است . دو دانشگاه آزاد نیز به عنوان دانشگاه آزاد بروکسل شناخته می شوند و فرانسوی و هلندی زبان هستند.

    درخواست برای تحصیل در بلژیک

    برای درخواست در سطح مقطع کارشناسی، باید گواهی پایان تحصیلات متوسطه را که توسط مقامات مربوطه به رسمیت شناخته شده است، یا یک اظهارنظر معادل برای آن گواهی را داشته باشید.

    بسته به اینکه شما می خواهید در یک دانشگاه فرانسوی ، هلندی یا در جامعه آلمانی تحصیل کنید ، مقامات مختلفی برای پاسخگویی به اظهارات شما معادل وجود دارند . برنامه های کاربردی برای تحصیل در بلژیک به صورت جداگانه به هر دانشگاه ارائه می شوند و نیازهای خاص پذیرش هر موسسه تعیین می شود.

    به طور کلی ، کسانی که مایل به تحصیل پزشکی و دندانپزشکی ، هنر ، مدیریت و علوم مهندسی ( فقط در جامعه فرانسوی ) هستند باید در آزمون ورودی شرکت کنند.

    قبل از اینکه بتوانید به طور کامل ثبت نام کنید ، باید هزینه های درخواست و بخشی از هزینه های تحصیل خود را در قالب پیش پذیرش پرداخت کنید.

    الزامات زبان برای تحصیل در بلژیک

    همانطور که پیش تر در این مقاله از موسسه مهاجرتی MIC اشاره شد ، بلژیک دارای سه زبان رسمی است ؛ هلندی ، فرانسوی و آلمانی ؛ در حالی که دوره های متنوعی در همه این زبانها تدریس می شود اما ، اکثریت به زبان فرانسه ارائه می شوند . شما بدون شک می توانید برنامه های زبان انگلیسی را نیز تحصیل کنید.

    برای تحصیل در هر دوره ای که در هر یک از زبان های رسمی بلژیک تدریس می شود ، شما نیاز به مهارت های پیشرفته زبان دارید و باید آزمون های مهارت زبان را به دانشگاه و سفارت بلژیک ارائه کنید.

    این موضوع در مورد دوره هایی که به زبان انگلیسی تدریس می شود ، نیز صدق می کند . با ارائه نمرات آزمون های زبان اطمینان حاصل می شود که مهارت های زبان شما استانداردهای مورد نیاز برای یادگیری را برآورده می کند.

    اگر نتوانستید آزمون های مهارت را انجام دهید ، موسسات علمی برای ارائه دوره های آموزشی به مهارت های زبان به شما کمک خواهند کرد.

    زندگی دانشجویی در بلژیک

    زندگی دانشجویی در بلژیک

    همانطور که می دانید بلژیک یکی از امن ترین کشورهای دنیا برای تحصیل است ، پایتخت بلژیک بروکسل ، مرکز سفارت ها و دفتر مرکزی بسیاری از شرکت ها و سازمان های بین المللی می باشد.

    از آنجایی که بروکسل پارلمان اروپا را در اختیار دارد ، بنابراین فرصت های بین المللی زیادی برای اشتغال و حتی شبکه های کاری در این کشور وجود دارد.

    موسسات علمی در بلژیک برای دانشجویان بین المللی مناسب هستند و بسیاری از آنها در سراسر بلژیک وجود دارد که آموزش عالی با کیفیت در همه سطوح را ارائه می دهد.

    امکانات دانشجویی عالی است و دانشگاه ها نیز در زمینه های وسیعی از راهنمایی ها و فرصت های پشتیبانی به دانشجویان کمک می کنند.

    متقاضیان تحصیل در بلژیک ، 7 دانشگاه بلژیکی را در رتبه بندی دانشگاه جهانی QS رتبه 500 پیدا خواهند کرد و 4 مورد از آنها در رتبه زیر 200 هستند ! بهترین رتبه مربوط به دانشگاه KU Leuven است ، که در رتبه 71 قرار دارد.

    هزینه تحصیل و زندگی در بلژیک

    بلژیک از واحد یورو برای پول خود استفاده می کند . در بلژیک هر دو موسسات دولتی و خصوصی وجود دارد و هزینه تحصیل شما بستگی به انتخاب یک مورد از آنها دارد.

    دانش آموزان از اتحادیه اروپا حداکثر 835 € (~ 910 دلار) در سال پرداخت خواهند کرد، در حالی که دانشجویان خارجی از خارج از اتحادیه اروپا مبلغ 835-4175 یورو پرداخت می کنند و ممکن است مجبور شوند هزینه های اضافی برای ثبت نام را نیز پرداخت کنند ، این مقدار به موسسه و برنامه بستگی دارد.

    برای مدرک کارشناسی ارشد یا دکترا ، اکثر دانشجویان مجبورند هزینه بیشتری را پرداخت کنند . موسسات خصوصی هزینه بیشتری می خواهند ، بورس تحصیلی در دسترس است اما رقابت شدیدی در آن وجود دارد.

    هزینه های زندگی شما بستگی به جایی دارد که شما برای زندگی انتخاب می کنید و همچنین اینکه آیا شما در خوابگاه دانشگاه و یا اقامت خصوصی اقامت دارید.

    به طور متوسط ، هزینه های زندگی شما می تواند بین 750 تا 1100 یورو در هر ماه باشد . این شامل مسکن ، مسافرت ، مواد غذایی و تجهیزات آموزشی است.

    هزینه تحصیل و زندگی در بلژیک

    مسکن دانشجویی در بلژیک

    محل اقامت دانشجویی در دانشگاه های بلژیک اغلب برای دانشجویان بین المللی در دسترس است ، انتخاب مسکن دانشگاه یا مسکن خصوصی بستگی به محل تحصیل شما در بلژیک دارد.

    برای اقامت در خوابگاه های دانشجویی ، انتظار می رود بین 150 تا 400 یورو در ماه پرداخت کنید ، اگر شما مایل به اجاره یک آپارتمان خصوصی هستید ، لازم است که قرارداد یک ساله امضا کنید.

    اگر بخواهید یک آپارتمان یک نفره اجاره کنید ، مبلغ 675 یورو در هر ماه در مرکز شهر یا 500 یورو در اطراف شهر مورد نیاز است .

    اقامت در خانه نیز در بین متقاضیان تحصیل در بلژیک ، رایج و محبوب است ، در این صورت دانشجویان فرصتی برای یادگیری در مورد فرهنگ بلژیکی را به دست می آورند و همچنین مهارت های زبان خود را نیز بهبود می بخشند.

    با این حال ، این گزینه بیشتر توسط دانشجویان کوتاه مدت که برای مثال در یک مدرسه زبان هستند ، مورد استفاده قرار می گیرد.

    شغل نیمه وقت و بیمه دانشجویی در بلژیک

    شما ممکن است حین تحصیل در بلژیک ، قادر به دریافت یک شغل نیمه وقت باشید تا بدینوسیله هزینه های زندگی خود را تا حدودی تامین کنید.

    اگر شما از یک کشور اتحادیه اروپا هستید ، به احتمال زیاد قادر خواهید بود بدون هیچ مجوز اضافی کار کنید ، اما اگر از کشورهای دیگر هستید ، ممکن است مجبور شوید مجوز کار در طول تحصیل را پیگیری کنید و احتمالا تا 20 ساعت مجاز در هفته به انجام کار دانشجویی باشید . موسسه مهاجرتی معتمد شما قادر به ارائه اطلاعات بیشتر در مورد این خواهد بود.

    هزینه دیگری که باید مورد توجه قرار گیرد ، بیمه درمانی است . اگر شما یک دارنده EHIC هستید ، می توانید مانند شهروندان بلژیکی ، به مراقبت های بهداشتی با قیمت مشابه دسترسی پیدا کنید.

    اگر شما EHIC را نداشته باشید ، باید بیمه درمانی را خریداری کنید یا اینکه سیاست فعلی شما برای اقامت شما در بلژیک معتبر باشد . پس از آن شما برای دریافت مزایای بهداشت و درمان نیاز به پیوستن به ” mutuelle ” دارید .

    شغل نیمه وقت و بیمه دانشجویی در بلژیک

    ویزای تحصیلی بلژیک

    اگر از یک کشور از اتحادیه اروپا هستید ، نیازی به درخواست ویزا برای تحصیل در بلژیک ندارید ، در حالی که اگر از کشورهای دیگری هستید ، باید برای گرفتن ویزای دانشجویی کشور بلژیک درخواست بدهید.

    شما باید یک ویزای اقامت طولانی داشته باشید و می توانید این روند را در سفارت یا کنسولگری بلژیک در کشور خود شروع کنید.

    ممکن است مدت زمان زیادی برای پیشرفت درخواست و گرفتن ویزا لازم باشد ، پس مطمئن شوید زمان زیادی را در نظر گرفته باشید.

    مشاوران موسسه مهاجرتی مهرآفرین ، می توانند در امور اخذ نوبت از سفارت بلژیک و آماده سازی تمامی مدارک مورد نیاز بدون هیچ نقصی ، با نهایت دقت و سرعت به شما کمک کنند.

    بنابراین چنانچه مایل به تحصیل در بلژیک ، این کشور زیبا و با قدمت هستید ، لطفا با دفاتر ما در تهران و شیراز تماس بگیرید تا بهترین کشور ها برای تحصیل ایرانیان را به شما عزیزان معرفی کنیم .

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.