تحصیل در چک

از ما مشاوره رایگان دریافت کنید!

با ما در ارتباط باشید و سوالات، ابهامات و نگرانی های خود را از طریق راه های ارتباط زیر با ما در میان بگذارید. از طریق شماره تماس زیر میتوانید با مشاورین ما گفتگو کنید

مشاوره رایگان

90003031

    درخواست فوری بررسی شرایط

    تحصیل در چک به طور فزاینده ای برای پژوهش بین المللی مورد استفاده قرار می گیرند و طبق آمار اتحادیه اروپا در سال 2014 جمهوری چک به عنوان دوازدهمین مقصد محبوب برای دانشجویان اراسموس در اروپا ذکر شده است.

    کارشناسان موسسه مهاجرتی مشاوران برگزیده مهرآفرین ، در این مقاله ویژگی های تحصیل در چک را بررسی می کنند ، با ما همرا باشید تا از چگونگی تحصیل در دانشگاه های خارج از کشور مطلع شوید.

    ویژگی های تحصیل در جمهوری چک

    جمهوری چک دارای سابقه طولانی در زمینه آموزش و تحقیقات با کیفیت بالا ، به ویژه در زمینه علوم ، مهندسی و پزشکی است.

    دانشجویان بین المللی یک محیط استقامتی پیدا می کنند ؛ در حال حاضر بیش از 37،000 دانشجوی خارجی در دانشگاه های چک تحصیل می کنند ؛ بسیاری از برنامه ها در حال حاضر در زبان انگلیسی و زبان های دیگر علاوه بر زبان چکی ارائه می شود.

    جمهوری چک از کشورهای با اعتبار و سابقه تحصیل و تحقیقات برجسته در اروپای شرقی است ، این کشور مانند بسیاری از دیگر کشورهای اروپایی ، در سه دوره آموزشی از سیستم یا پروسه بولونیا استفاده می کند.

    جمهوری چک از کشورهای ایده آل برای تحصیل به زبان انگلیسی است . تحصیل در چک ، در اغلب رشته ها با هزینه های مقرون به صرفه تر امکانپذیر است.

    آموزش عالی جمهوری چک

    آموزش عالی مدرن چک دارای سه چرخه ساختار کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکتری می باشد ، موسسات آموزش عالی به دانشگاه ها و غیر دانشگاه ها تقسیم می شوند.

    غیر دانشگاه ها معمولا فقط مدرک لیسانس را ارائه می دهند ، در حالیکه دانشگاه ها برنامه های تحصیلی را در تمام سطوح و رشته های تحصیلی ارائه می دهند.

    برنامه های کارشناسی در جمهوری چک سه تا چهار سال و کارشناسی ارشد می تواند از یک تا سه سال به طول بیانجامد.

    هم اکنون ، محبوبیت مدرک مدیریت کسب و کار ( MBA ) در چک در حال افزایش است ؛ اکثر برنامه های MBA از روش های نوین مورد مطالعه استفاده می کنند.

    سال تحصیلی اغلب در ماه اکتبر آغاز می شود ، علاوه بر این ، اکثر موسسات سال تحصیلی را به دو دوره 20 هفته ای زمستان و تابستان تقسیم می کنند.

    که هر کدام شامل یک دوره آموزشی 15 هفته ای به اضافه پنج هفته امتحان و تعطیلات است ، تعطیلات دو ماهه معمولا در ماه جولای و اوت برگزار می شود ، در ادامه با ما در موسسه مهاجرتی MIC همراه باشید تا دانشگاه های معتبر جمهوری چک را معرفی کنیم.

    دانشگاه های جمهوری چک

    بسیاری از افرادی که تحصیل در چک را انتخاب می کنند ، مزیت های فراوانی مانند دانشگاه های معتبر ، هزینه های تحصیلی ارزان و غیره را در نظر می گیرند.

    کشور چک یکی از بهترین کشورها برای کار و تحصیل بشمار می رود، بیش از 70 دانشگاه دارد که حدود دو سوم آنها خصوصی هستند.

    در مجموع 18 دانشگاه در جمهوری چک جزو 300 دانشگاه برتر در رتبه بندی دانشگاه های EECA در سال 2018 قرار گرفته اند که رتبه بندی دانشگاه های برتر در اروپا و آسیای میانه است و پنج مورد از آنها در رتبه بندی دانشگاه جهانی QS در سال 2018 گنجانده شده است.

    دانشگاه های جمهوری چک

    دانشگاه چارلز ، بالاترین رتبه ترین دانشگاه در جمهوری چک ، رتبه پنجم را در EECA کسب کرده است ؛ دانشگاه فنی چک در پراگ ، از قدیمی ترین و بزرگترین موسسات دانشگاهی کشور است.

    دانشگاه ماساریک برنامه هایی را که به زبان انگلیسی و آلمانی ارائه می دهد ؛ دانشگاه صنعتی برنو ، مجموعه ای از برنامه های آموزش انگلیسی را از دوره کارشناسی تا سطح PhD ارائه می دهد که عمدتا تمرکز اصلی آن در حوزه مهندسی است.

    ویزای دانشجویی بین المللی در جمهوری چک

    با توجه به ملیت شما ، شرایط ویزا ممکن است از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد ، اگر دانشجویی از اتحادیه اروپا ، ایاالت متحده یا سوئیس هستید ، نیازی به گرفتن ویزا برای تحصیل در چک ندارید.

    برای متقاضیان خارج از اتحادیه اروپا ، بسته به کشور مبدا ، الزامات ممکن است تغییر کند ، سفارت یا کنسولگری چک در کشور شما باید اطلاعات بیشتر در مورد آنچه مورد نیاز است ، داشته باشد .

    در اینجا یک لیست از الزامات را عنوان کرده ایم :

    • فرم درخواست
    • گواهی پذیرش برای تحصیل در یک دانشگاه در جمهوری چک
    • پاسپورت معتبر
    • اثبات منابع مالی برای اقامت ( به عنوان مثال اظهارات بانکی یا اطلاعات بورس تحصیلی )
    • تأییدیه محل اقامت در چک
    • بیمه معتبر درمانی بین المللی
    • کپی یک گزارش سابقه کیفری

    توجه داشته باشید که بیشتر اسناد باید به زبان چکی ترجمه شده باشد . با توجه به محدودیت های زمانی ، شما باید برای پیشبرد ویزای تحصیلی به خوبی درخواست دهید ؛ کل فرآیند می تواند تا شصت روز طول بکشد . بنابراین ، آن را به آخرین لحظه نگذارید !

    چگونگی اخذ پذیرش از دانشگاه های چک

    هر دانشگاه در جمهوری چک دارای وب سایت اختصاصی است که اجازه می دهد دانش آموزان آینده نگر برای درخواست و ثبت نام در رشته مورد علاقه خود اقدام نمایند.

    بنابراین ، هنگامی که دانشگاه خود را انتخاب می کنید ، می توانید درخواست خود را مرور کنید و مطالب خود را در آنجا ارائه دهید .

    در اینجا برخی از الزامات اساسی برای درخواست هر برنامه مورد نیاز آورده شده است :

    • اسکن از گواهی دیپلم ( دبیرستان یا مدرک کارشناسی )
    • کپی از مدارک دوره های قبلی خود
    • اسکن گذرنامه و یا گواهی تولد شما
    • ریز نمرات
    • CV شما
    • شواهدی مبنی بر تمکن مالی شخصی یا دولتی در قالب اسکولارشیپ
    • توصیه نامه ( بین 2-3 صفحه )
    • نمونه کارها و یا گزیده آثار علمی
    چگونگی اخذ پذیرش از دانشگاه های چک

    اطمینان از واجد شرایط بودن برای پذیرش

    راه های مفید برای اطمینان از اینکه شما برای تحصیل در چک واجد شرایط هستید ، دوره های آمادگی هستند . این نوع دوره ها دانش آموزان درجه یک را قادر می سازد تا یک پیشرفت تحصیلی اضافی را قبل از شروع دوره کارشناسی ارشد یا سایر برنامه های تحصیلات تکمیلی خود دریافت کنند.

    یک برنامه قبل از M.B.A، قبل از حقوق یا قبل از تحصیل پزشکی و دندانپزشکی و همچنین هر دوره پایه و یا آماده سازی دیگر که می توانید در برنامه تحصیلی خود انتخاب کنید ، را امتحان کنید.

    برای مثال شما می توانید مهارت زبان انگلیسی خود را از طریق دوره آمادگی زبان انگلیسی بهبود دهید ، اگر شما در برنامه تحصیلی در جمهوری چک شرکت می کنید ، باید اثبات کنید که مهارت های زبان شما برای شرکت در کلاس ها مناسب است و سخنان را درک می کنید .

    برخی از مدارس و دانشگاه ها هم به مهارت زبان چکی نیاز دارند ، این دوره ها همچنین برای هر یک از آزمون های زبان انگلیسی که دانشگاه ها نیاز دارند متقاضی را آماده می کنند.

    هزینه های تحصیلی و بورس تحصیلی جمهوری چک

    ساختار هزینه ای جهت تحصیل در چک به هزینه برنامه های زبان چکی و هزینه های برنامه زبان غیرقانونی تقسیم می شود.

    اگر مایل به تحصیل به زبان چکی هستید ، تحصیلات دانشگاهی در موسسات دولتی رایگان است ! طبق قانون ، برنامه های زبان چکی برای دانش آموزان از همه ملیت ها رایگان است.

    اگر شما مایل به تحصیل در زبان انگلیسی یا یک زبان دیگر به غیر از چکی هستید ، دانشگاه ها حق دارند که هزینه های تحصیل را از شما درخواست کنند.

    طبق آخرین تحقیقات مشاوران ما در موسسه مهاجرتی MIC هزینه ها براساس دانشگاه و برنامه متفاوت است ، اما دانشجویان می توانند از 3000 یورو تا مبلغ 20000 یورو در هر سال را برای هزینه تحصیلات در برخی از رشته ها در تحصیلات تکمیلی انتظار داشته باشند.

    آزمون زبان انگلیسی در چک

    برای درخواست تحصیل در چک ، باید گواهینامه مهارت انگلیسی خودرا ارائه دهید ، گواهینامه هایی که معمولا توسط دانشگاه های جمهوری چک پذیرفته می شوند عبارتند از :

    • TOEFL
    • IELTS
    • C1 پیشرفته یا مهارت C2

    با این حال ، شما همیشه باید وب سایت دانشگاه خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید که شرایط دقیق چیست.

    آزمون زبان انگلیسی در چک

    فرصت های شغلی در چک پس از تحصیلات

    پس از تحصیل در چک و اخذ مدرک کارشناسی ، کارشناسی ارشد یا دکترا برای همه دانشجویان ، بدون در نظر گرفتن ملیت ، فرصت های زیادی برای اشتغال در جمهوری چک وجود دارد.

    لازم به ذکر است که فرصت های شغلی برای فارغ التحصیلان تحصیلات تکمیلی بیشتر می باشد ، یک سوم مدیران شرکت در جمهوری چک خارجی هستند.

    اگرچه کسب و کار به طور فزاینده ای به زبان انگلیسی انجام می شود ، دانشجویانی که در چک تحصیل کرده اند یا در حال حاضر در چک کار می کنند ، مزایای بیشتری را برای اشتغال پیدا می کنند.

    برخی نکات سودمند برای علاقه مندان تحصیل در چک

    • سازمان های دانش آموزی بسیاری برای کمک به دانشجویان بین المللی در جمهوری چک وجود دارد . این سازمان ها شامل شبکه دانشجویی Erasmus و انجمن بین المللی برای تبادل دانش آموزان برای تجربه فنی ( IAESTE ) می باشند .
    • دانش آموزانی که در زبان چکی مهارت ندارند ، در جمهوری چک دوره های زیادی برای بهبود زبان پیدا خواهند کرد . گرچه این دوره ها معمولا هزینه اضافی در بر دارند اما ، برخی از آنها نیز با کمک هزینه تحصیلی تحت پوشش قرار می گیرند . مؤسسه مطالعات زبان و آمادگی دوره های متعددی برای دانش آموزان با کمبود مهارت زبان ، از جمله دوره های فشرده و دوره های آنلاین را فراهم می کند .
    • دانش آموزان برای اقامت طولانی مدت باید مدرک پرداخت حق بیمه را ارائه دهند . دانش آموزان کشورهای عضو اتحادیه اروپا ، ایسلند ، لیختن اشتاین ، نروژ و سوئیس می توانند از کارت های بیمه بهداشتی اروپا برای دریافت خدمات پزشکی استفاده کنند . دانش آموزان از کشورهای دیگر حق بیمه بهداشت عمومی ندارند و باید بیمه بهداشتی تجاری را خریداری کنند که هزینه مراقبت حداقل 30،000 یورو را پوشش دهد .
    • همه دانشجویان بین المللی برای تحصیل در جمهوری چک نیاز به ویزای بلند مدت دارند . اطلاعات اضافی در وب سایت وزارت داخله موجود است .

    این مقاله درباره تحصیل در چک و آشنایی علاقه مندان با شرایط و ضوابط آن به تحریر درآمده است ، برای کسب اطلاعات گسترده تر با مشاوران موسسه مهاجرتی MIC در شهر تهران و شیراز تماس بگیرید . مشاوره تحصیل در خارج از کشور شهر شیراز در این موسسه به بهترین وجه ممکن انجام می گیرد .

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.