تحصیل در بلاروس

از ما مشاوره رایگان دریافت کنید!

با ما در ارتباط باشید و سوالات، ابهامات و نگرانی های خود را از طریق راه های ارتباط زیر با ما در میان بگذارید. از طریق شماره تماس زیر میتوانید با مشاورین ما گفتگو کنید

مشاوره رایگان

90003031

    درخواست فوری بررسی شرایط

    تحصیل در بلاروس که دارای سیستم آموزشی پیشرفته ای است و آموزش های پیشرفته ای را در طیف وسیعی از حرفه ها ارائه می دهد.

    سیاست آموزش و پرورش دولت این کشور بر ارتقاء اصول پیشرو توسعه از جمله شخصیت عمومی و اجتماعی مدیریت ؛ تضمین اصول عدالت ، دسترسی برابر به آموزش و پرورش ؛ کیفیت بالاتر آموزش برای همه تمرکز دارد.

    در این مقاله مشاوران تخصصی تحصیل در ایرلندموسسه مهاجرتی مشاوران برگزیده مهرآفرین ، تحصیل در بلاروس را مورد بررسی قرار خواهند داد . کارشناسان خبره ما برای امن ترین کشورهای دنیا برای تحصیل در خارج دارای اطلاعات بروز و حرفه ای هستند.

    حدود 99 . 6 درصد از بزرگسالان و 99. 8 درصد جوانان بلاروس با سواد هستند . این یکی از بالاترین سطح سواد آموزی در جهان است.

    آموزش بلاروس در میان بهترین ها قرار دارد و فارغ التحصیلان دانشگاه های این کشور در بازار کار در جهان تقاضای زیادی دارند.

    بنابراین هم شهروندان و هم دانشجویان خارجی مایل به تحصیل در موسسات عالی (دانشگاهی) جمهوری بلاروس هستند.

    بلاروس از سال 1961 در آموزش دانشجویان خارجی مشارکت داشته است . از آن زمان بیش از 20 هزار خارجی در بلاروس تحصیل کرده اند.

    بررسی تحصیل در بلاروس

    بلاروس کشوری واقع در اروپای شرقی است که با کشور های روسیه ، اوکراین ، لهستان ، لیتوانی و لتونی مرز مشترک دارد . مساحت این کشور بالغ 207 کیلومتر مربع و جمعیت ساکنین آن بالغ بر 10 میلیون نفر است.

    پایتخت و بزرگ ترین شهر این کشور مینسک نام دارد و از دیگر شهر های مهم این کشور می توان به برست ، گرودنو ، گومل ، موگلیف و ویتبسک اشاره کرد . زبان روسی و بلاروسی به عنوان زبان رسمی مردم این کشور و روبل بلاروس به عنوان واحد پول آن شناخته می شود.

    بسیاری از دانشجویان علاقه مند به تحصیل در اروپا این کشور را به دلیل امنیت و بازار کار پس از تحصیل انتخاب می کنند . در ادامه به بررسی تحصیل در بلاروس خواهیم پرداخت.

    ساختار نظام آموزشی بلاروس

    از سال 2007 ، سیستم آموزش عالی بلاروس در سه سطح عمل می کند . آموزش در سطح اول ، دانش آموزان را با تخصص ، صلاحیت و دیپلم تخصصی ( Diplomirovannyj متخصص ) تامین می کند.

    برای تحصیل در بلاروس اولین دوره یا همان دوره کارشناسی چهار ساله است که توسط BSUIR اعطا می شود شامل مهندس نرم افزار ، مهندس فناوری اطلاعات ، مهندس فناوری اطلاعات ، متخصص امنیت اطلاعات ، متخصص بازاریابی و غیره است .

    ساختار نظام آموزشی بلاروس

    شما برای ورود به این دوره باید دوره کالج یا پادفک را بگذرانید که یک دوره یک ساله تحصیلی برای متقاضیان لیسانس و رشته های پزشکی می باشد و دروسی مانند زبان روسی یا انگلیسی به همراه دورس اصلی رشته انتخابی در آن تدریس می شود.

    آموزش در سطح دوم ( مدرک کارشناسی ارشد ) دو ساله با دو نوع برنامه انجام می شود : برنامه های تحقیقاتی و برنامه های حرفه گرا که توسط دیپلم کارشناسی ارشد تایید شده است.

    فارغ التحصیلان دوره های کارشناسی ارشد مدرک کارشناسی ارشد رشته مهندسی ، فیزیک و ریاضیات ، علوم انسانی و مهندسی کامپیوتر یا اقتصاد را دریافت می کنند.

    دانشگاه های بلاروس دارای رتبه های خوب جهانی در بین دانشگاه های خارج از کشور هستند . فارغ التحصیلان موسسات تحصیلات عالی می توانند به مرحله سوم ( دوره تحصیلات تکمیلی ) وارد شوند.

    این دوره چهار ساله است و پس از اتمام دوره تحصیل و دفاع از پایان نامه دکتری مدرک دکتری تخصصی دریافت کنند.

    مهمترین وظایف آموزش عالی بلاروس

    • تهیه یک قانون جدید در مورد آموزش عالی
    • توسعه استاندارد های آموزشی که الزامات جهانی برای موسسات مختلف را ایجاد می کند و پایه ای برای اعتباربخشی آنها فراهم می کند .
    • تغییر تدریجی به آموزش عالی چند سطحی
    • ادغام دانشگاه ها به جامعه آموزشی جهان

    تحصیلات تکمیلی در بلاروس

    موسسه های آموزش عالی در بلاروس شامل دانشگاه ها ، آکادمی ها ، موسسات و کالج های عالی می باشد . نظام آموزش عالی بلاروس شامل موسسات آموزشی ، پژوهشی و حکومتی است که از استاندارد ها و قوانین رسمی متحد در فرایند های تدریس ، مدیریت ، ارزیابی و تحقیق استفاده می کند.

    آموزش عالی در این کشور توسط موسسات آموزش عالی دولتی و خصوصی (غیر دولتی) ارائه می شود . بلاروس دارای 44 مؤسسه آموزش عالی دولتی ( 25 دانشگاه ، 9 آکادمی ، 4 مؤسسه ، 5 کالج و 1 دانشکده فنی ) با 13 مؤسسه آموزش عالی خصوصی می باشد.

    مراحل پذیرش دانشگاه های بلاروس

    امروزه بیش از 11 هزار دانشجوی خارجی تحصیل در بلاروس را انتخاب کرده اند . برای تبدیل شدن به یکی از آنها باید این مراحل ساده را دنبال کرد :

    • دانشگاه مورد نظر خود را انتخاب کند . لیستی از مؤسسات آموزشی دولتی و خصوصی در وب سایت وزارت آموزش و پرورش موجود است . تمام اطلاعات لازم در مورد هر یک از آنها ، از جمله فهرست تخصص ، قوانین پذیرش ، شرایط پرداخت شهریه و غیره ، در بخش “آموزش” (“Образование”) پورت اطلاعات www . interfax . by موجود است .
    • ارسال فکس با یک یادداشت “برای دفتر کارکنان برای کار با دانشجویان خارجی” درخواست برای پذیرش در دانشگاه با اشاره به دانشکده ، تخصص ، فرم آموزش ( تمام وقت ، نیمه وقت ) ، آدرس پستی کامل ، آدرس ایمیل یا شماره فکس برای ارتباط و دریافت دعوت نامه ؛ نسخه های صفحات گذرنامه با اطلاعات شخصی ( با نام کامل در حروف لاتین ، شماره گذرنامه ، مدت اعتبار ، کشور ) و ترجمه رسمی آنها به زبان روسی ؛ کپی مدارک تحصیلی و ترجمه رسمی به زبان روسی .
    • انتظار برای دریافت دعوت نامه رسمی
    • با یک درخواست برای افتتاح یک ویزای تحصیلی با مشاورۀ بلاروس تماس بگیرد .
    • برای مصاحبه رسمی به بلاروس برود .

    جزییات تحصیل در بلاروس

    در ادامه این مقاله از تحصیل در ایرلندموسسه مهاجرتی مشاوران برگزیده مهرآفرین با جزئیات تحصیل در بلاورس آشنا خواهید شد ، متقاضیان خارجی که دعوت نامه رسمی برای حضور در مصاحبه را دریافت کرده اند باید یک گواهی اصلی تحصیلی و یک گواهی ترجمه شده به زبان روسی به همراه ریز نمرات خود ؛ اصل و کپی گواهی تولد ؛ گواهی پزشکی وضعیت سلامتی ( عدم وجود اچ آی وی ، سل ، هپاتیت ) و امکان زندگی در شرایط آب و هوایی بلاروس ، ترجمه رسمی آن به زبان روسی ؛ گذرنامه با یک ویزا تحصیلی برای ورود به جمهوری بلاروس ؛ 10 قطعه عکس در اندازه 4 × 6 سانتی متر به دانشگاه ارسال کند. مدارک دقیق تر برای ایرانی ها در جلسه مشاوره حضوری به شما گفته خواهد شد.

    اگر در پایان مصاحبه فرد از 4 تا 10 امتیاز دریافت کرد ، باید یک قرارداد آموزشی را امضا کرده و نصف (50٪) هزینه تحصیل در بلاروس برای سال اول آموزش را قبل از شروع دوره پرداخت کند .

    جزییات تحصیل در بلاروس

    یک قرارداد بیمه درمانی برای دریافت کمک های اورژانس در یکی از شرکت های بیمه دولتی دریافت کند . علاوه بر این ، یک معاینه پزشکی اضافی باید در کلینیک دانشجویان شهر انجام شود ( هزینه خدمات: از 90 تا 120 دلار آمریکا ) . همه دانشجویان خارجی ملزم به دریافت مجوز برای اقامت موقت هستند.

    دانشگاه دولتی بلاروس

    دانشگاه دولتی بلاروس در تاریخ 25 فوریه در سال 1919 تأسیس شد . در دهه 1930 ، این مرکز به یک مرکز جذب دانشمندان و معلمان تبدیل شد .

    امروزه ، دانشگاه ایالتی بلاروس شامل ده مؤسسات آموزشی ، شانزده دانشکده ، چهار مؤسسه و 178 صندلی ؛ هفت موسسه تحقیقاتی علمی و همچنین آزمایشگاه های تحقیق و توسعه 41 نفر در محل دانشکده ها و آزمایشگاه های تحقیقاتی علمی دانشجویان ؛ و یازده شرکت واحد است.

    هنگام تحصیل در بلاروس می توان شصت و سه رشته ، بیش از 80 منطقه و 260 تخصص را انتخاب کرد . شصت و پنج رشته در مقطع کارشناسی ارشد ، 118 رشته در مقطع دکتری و بیست و دو شورای تخصصی در این دانشگاه ارائه می شود.

    دانشگاه دولتی یانکا کوپلای گرودنو بلاروس

    دانشگاه دولتی یانکا کوپلای گرودنو در 22 فوریه سال 1940 به عنوان یک موسسه معلم در شهر گرودنو تاسیس شد و تحصیل در آن در 7 مارس آغاز شد.

    از سال 1957 ، این دانشگاه نام بزرگترین شاعر بلاروس ، یانکا کوپالا را بر خود داشته است . این دانشگاه بزرگ ترین موسسه آموزش عالی منطقه ای در جمهوری بلاروس است.

    در حال حاضر بیش از 17 هزار دانشجو در این دانشگاه در حال تحصیل هستند . این دانشگاه دارای 17 دانشکده و 79 دپارتمان می باشد.

    دانشکده های این دانشگاه شامل زیست شناسی و اکولوژی ، نظامی ، هنر و طراحی ، تاریخ و جامعه شناسی ، ریاضیات و علوم اطلاعات ، روانشناسی ، گردشگری و خدمات ، فیزیک و مهندسی ، زبان شناسی ، حقوق ، مهندسی و غیره می باشد.

    دانشگاه دولتی پزشکی گرودنو بلاروس

    دانشگاه دولتی پزشکی گرودنو یک دانشگاه در گرودنو در بلاروس است که به طور تخصصی در زمینه پزشکی و روانشناسی پزشکی فعالیت دارد. این دانشگاه قدیمی ترین و بهترین دانشگاه برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در بلاروس به شمار می آید.

    دانشگاه دولتی پزشکی گرودنو بلاروس

    این دانشگاه دارای 6 دانشکده پزشکی عمومی ، پزشک اطفال ، روانشناسی پزشکی ، مطالعات شناختی ، آموزش پیشرفته و دانشجویان بین الملل می باشد .

    دانشگاه علوم پزشکی گرودنو از زمان تاسیس خود در سال 1958 بیش از 16 ، 000 پزشک و متخصص پزشکی را با تحصیلات عالی تربیت کرده است که شامل حدود 300 دانشجوی خارجی از بیست و پنج کشور جهان می باشد.

    در حال حاضر دانشگاه گرودنو دارای چهار آزمایشگاه علمی است و دارای مدارس علمی جراحان ، متخصصان اطفال ، بیوشیمی ، متخصصین بافت شناس و متخصصین بیماری های عفونی می باشد . دانشگاه روش های معاصر معاینه ، درمان و توانبخشی را به شیوه گسترده ای به کار می گیرد.

    در مقاله فوق مشاوران موسسه مهاجرتی مهرآفرین ، تحصیل در بلاروس را مورد بررسی قرار داده و به معرفی تعدادی از دانشگاه های برتر این کشور پرداختند .

    برای تکمیل اطلاعات خود در خصوص تحصیل در خارج از کشور و راه های قانونی مهاجرت تحصیلی با کارشناسان ما در دفاتر تهران و شیراز در تماس باشید و از مشاوره رایگان لذت ببرید .

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.