تحصیل در دانشگاه های اتریش

از ما مشاوره رایگان دریافت کنید!

با ما در ارتباط باشید و سوالات، ابهامات و نگرانی های خود را از طریق راه های ارتباط زیر با ما در میان بگذارید. از طریق شماره تماس زیر میتوانید با مشاورین ما گفتگو کنید

مشاوره رایگان

90003031

    درخواست فوری بررسی شرایط

    اتریش با دولتی که سعی کرده اقتصاد آلمان و رفاه سوییس را سرلوحه کار خویش قرار دهد می تواند کشوری مناسب برای افراد متقاضی ادامه تحصیل در اروپا و از طرفی اقامتگاه مناسبی جهت ادامه زندگی برای افراد با شرایط متفاوت می باشد . تحصیل در دانشگاه های اتریش با هزینه بسیار کم و در واقع تقریباً رایگان صورت می گیرد . موسسه مهاجرتی مشاوران برگزیده مهرآفرین اطلاعات لازم در زمینه شرایط دانشگاه های اتریش و همچنین کوتاه ترین و ساده ترین راهها را جهت تحصیل در خارج از کشور در اختیار شما قرار می دهد .

    اتریش که به صورت جمهوری فدرال اداره می شود کشوری زیبا و ثروتمند در مرکز اتحادیه اروپاست که متشکل از 9 ایالت می باشد . پایتخت این کشور وین می باشد . اتریش دارای اب وهوای سرد و کوهستانی است ، زبان رسمی آن آلمانی و واحد پولش یورو است .

    زندگی دراتریش از نظر کیفیت در سطح بسیار بالایی قرار دارد و رتبه 21 را در جهان داراست . تحصیل در دانشگاه های اتریش از لحاظ امتیاز بندی تحصیل بسیار رده بالایی بوده و دانشگاه های دولتی اتریش دارای رنکینگ زیر 100 می باشند . از دیگر مزیت های تحصیل در این کشور نظام تحصیلی رایگان آن است .

    بررسی تحصیل در دانشگاه های اتریش

    این کشور با توجه به جمعیت بسیار کمی که دارد ، شرایط اخذ ویزای تحصیلی و اقامت را تسهیل نموده است . شخص متقاضی جهت پذیرش در دانشگاه های اتریش که ۱۲ سال تحصیل کامل معادل دیپلم را دارد برخلاف تحصیل در آلمان نمی تواند مستقیما برای دانشگاه های اتریش اقدام نماید ، بلکه باید قبولی در کنکور دانشگاه های ایران را داشته باشد تا بتواند برای کالج و یا دانشگاه اقدام کند . زمان کالج در اتریش تقریبا دو ترم است و تدریس در کالج ها فقط به زبان آلمانی می باشد .

    در اتریش حدود ۱۸ دانشگاه و ۱۱۰ مرکز آموزشی وجود دارد که زبان ملی و تدریس آلمانی می باشد البته در دوره دکتری و در بعضی دانشگاه های خصوصی می توان به زبان انگلیسی تحصیل کرد .

    بهترین دانشگاه اتریش دانشگاه وین است که دارای رتبه ۸۴ در جهان و رتبه ۱۵ در اروپا می باشد . هزینه های زندگی در اتریش برای دانشجویان به صورت میانگین بین ۵۰۰ تا ۷۰۰ یورو در ماه می باشد .

    برای گرفتن پذیرش و تحصیل در دانشگاه های اتریش دو حالت برای متقاضیان وجود دارد : اول اینکه زبان آلمانی مورد نیاز را تا سطح B2 در کشور خود بگیرید و برای اخذ پذیرش اقدام نمائید و دوم اینکه اگر شخص متقاضی مدرک زبان نداشته باشد می تواند به کشور اتریش رفته ( با اخذ پذیرش مشروط ) و زبان را در کالج های زبان آلمانی با هزینه ای در حدود 450 تا 1000یورو در هر ۳ ماه یادگیری نمایند .

    انواع دانشگاه های کشور اتریش

    دانشگاه های اتریش دولتی می باشند و توسط دولت تامین بودجه می شوند . شرط ورود به دانشگاه داشتن مدرک Reifeprufungszeugins است . برای تحصیل در دانشگاه های اتریش دو دوره عمومی و تخصصی وجود دارد که دانشجویان بعد از گذراندن بخش عمومی و پاس کردن امتحان مربوطه وارد بخش تخصص می شوند .

    دانشگاه های معتبر اتریش عبارتند از : دانشگاه وین اتریش ، دانشگاه گراتس اتریش ، دانشگاه اینسبروک اتریش ، دانشگاه سالزبورگ اتریش ، دانشگاه تکنیکال وین ، دانشگاه تکنیکال گراتس ، دانشگاه مونتان لئوبن اتریش .

    برای ادامه تحصیل در رشته هایی که مربوط به دانشگاه های هنر اتریش می باشد و رشته هایی چون اقتصاد، تربیت بدنی، مدیریت آموزشی ، روانشناسی ، پزشکی ، داروسازی و حسابداری نیازمند شرکت در آزمون ورودی و یا مصاحبه های حضوری می باشید و لازمه ورود به این دانشگاه ها دانستن زبان و تلاش بسیار است ، برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه ما مشاوران ما در موسسه مهاجرتی مشاوران برگزیده مهرآفرین در تماس باشید.

    دانشگاه های کشور اتریش

    مدارس عالی فنی در اتریش

    در سال 1993 در مجلس اتریش تاسیس این مدارس تصویب شد . هدف از تاسیس آن راهیابی سریعتر به بازار کاربا دوره تحصیل کوتاه تر است .

    بیشتر رشته ها در این مدارس کاربردی بوده . دانشجویان بعد از اتمام دوره یکسال دوره کارآموزی می گذرانند و وارد بازار کار می شوند .

    دانشکده هنر های عالی

    این دانشکده در اتریش در زمینه هنر و موسیقی سطح بسیار بالایی دارد . دانشکده هنر وین یکی از بهترینها در اروپا محسوب می شود. همانند دانشگاه شرط ورود به آن داشتن مدرک Reifeprufungszeugins است .

    شرایط مهاجرت تحصیلی به دانشکده های هنر اتریش بسیار سخت تر از دانشگاه های دیگر است . هزینه های تحصیل دانشگاه ها ی معماری و موسیقی در تمامی مقاطع و درتمام رشته ها تقریبا رایگان می باشد .

    اتریش مهد موسیقی و معماری در دنیا بوده و دانشجویان فارغ التحصیل از رشته های هنر در این دارای امتیاز بالایی در کل دنیا جهت ادامه تحصیل و کار می باشند . شهریه هر ترم ۳۸۰ یورو می باشد، که با شرایط معدلی مختلف بیشتر این مبلغ نیز به دانشجو مسترد می گردد .

    زبان تدریس در دانشگاه های اتریش

    زبان تدریس در بسیاری از رشته های مهندسی در مقطع فوق لیسانس در کشور اتریش به زبان انگلیسی نیز وجود دارد ولی رشته های علوم انسانی، علوم زیستی، علوم پزشکی و علوم مدیریتی به زبان آلمانی ارائه می گردند .

    البته همانطور که پیش تر اشاره شد دانشجویان می توانند قبل از ورود به دانشگاه و تحصیل در دانشگاه های اتریش دوره های زبان آلمانی مورد نیاز را تا سطح B2 در کالج های زبان آلمانی کشور اتریش آموزش ببینند .

    تحصیل مقطع دکترا در اتریش

    شرایط دانشگاه های اتریش در زمینه دکتری بدین صورت است که تسهیلات و شرایط ویژه ای مانند کمک هزینه برای دانشجویان در حال تحصیل در مقطع دکتری دارد . به صورت کلی تحصیل در اتریش در مقطع دکترا به ۲ صورت تحصیل با بورسیه تحصیلی و تحصیل در شرایطی که دانشجو شهریه دانشگاه را شخصا پرداخت می کند ، صورت می پذیرد .

    شرایطی که دانشجو مستلزم به پرداخت هزینه در دانشگاههای کشور اتریش در مقطع دکتری باشد ، مانند اخذ پذیرش در مقطع فوق لیسانس کشور اتریش می باشد . ولی دانشجویانی که امتیازات تحصیلی خاصی داشته باشند می توانند در مقطع دکتری بورسیه کسب کنند و حقوقی ماهیانه به میزان تقریبا ۲ هزار دلار را مد نظر قرار می دهند .

    شرایط بورسیه تحصیلی در اتریش

    جهت اخذ بورسیه تحصیل مقطع دکترا در کشور اتریش فرد متقاضی می بایست همه یا برخی از شرایط زیر را داشته باشد :

    • مدارک کارشناسی و کارشناسی ارشد از دانشگاه های معتبر
    • مدرک دال بر تسلط کافی به زبان انگلیسی (حداقل آیلتس ۶٫۵)
    • گرفتن تایید از یک استاد مشاور (supervisor) که از موضوع تز دکترا فرد را پشتیبانی کند
    • داشتن تالیفات از قبیل مقالات بین المللی، کتاب و غیره
    شرایط بورسیه تحصیلی در اتریش

    زبان تدریس بسیاری از رشته های مهندسی در مقطع دکترا در کشور اتریش زبان انگلیسی است . دانشجویان مقطع دکترا کشور اتریش مجوز کار در محدوده ای ۳۰ ساعته بصورت هفتگی دارا می باشند و میانگین حقوق این افراد حدودا بین ۸ تا۱۰ یورو به ازای هر ساعت می باشد که مجموع درآمدهای حاصله از کار دانشجویی میتواند براحتی هزینه های زندگی و تحصیل فرد را در یک سال پوشش دهد .

    تحصیل مقطع فوق لیسانس در اتریش

    تحصیل در دانشگاه های اتریش در مقطع فوق لیسانس نسبت به کشور هایی مانند انگلستان ، آمریکا و استرالیا بسیار به صرفه تر و تقریبا رایگان است ( و فقط با پرداخت ۷۲۰ یورو در هر ترم ) صورت می گیرد .

    فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی ارشد کشور اتریش پس از اتمام تحصیل خود تا یک سال مجوز در این کشور را دارا خواهند بود تا بتوانند تا با یافتن شغلی مناسب ، ویزای تحصیلی خود را تبدیل به ویزای کار کشور اتریش نمایند .

    دانشجویان با مدرک لیسانس و یا دانشجویانی که در حین تحصیل در مقطع فوق لیسانس در دانشگاه های سراسری ایران باشند ، از شانس بالاتری جهت اخذ پذیرش در مقطع فوق لیسانس کشور اتریش دارا میباشند .

    به طور کلی کسانی که مدرک لیسانس از کشورهای دیگر را داشته باشند مدرکشان در دانشگاه های اتریش معادلسازی می شود و شاید لازم باشد تعدادی واحد درسی گذرانده شود .

    دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد کشور اتریش، در هفته ۲۰ ساعت اجازه کار دارند . میانگین حقوق این متقاضیان بین ۸ تا ۱۰ یورو است که مبلغ قابل قبولی جهت تامین زندگی می باشد .

    تحصیل در مقطع لیسانس کشور اتریش

    دانشجویان ایرانی متقاضی تحصیل در دانشگاه های اتریش می توانند در صورت قبولی در کنکور سراسری و ارائه گواهی اشتغال به تحصیل در مقطع لیسانس جهت اخذ پذیرش در مقطع کارشناسی کشور اتریش اقدام نمایند .

    البته دانشگاه های هنر اتریش برای پذیرش دانشجو در کارشناسی نیاز به شرکت در آزمون ورودی دارند . لازم به تذکر است قبولی در این آزمون ها با توجه به موارد امتحانی و زبان آلمانی مورد آزمون ، بسیار مشکل می باشد .

    در مقطع لیسانس زبان تدریس در اکثر رشته های دانشگاهی اتریش آلمانی است و برای افراد متقاضی برای ورود به دانشگاه داشتن مدرک زبان آلمانی الزامی است .

    دانشجویان مقطع کارشناسی کشور اتریش در محدوده ای ۱۰ ساعته بصورت هفتگی اجازه کار دارند و میانگین حقوق این افراد حدودا بین ۸ تا ۱۰ یورو به ازای هر ساعت می باشد که که دانشجو می تواند با مجموع درآمد های حاصله از کار دانشجویی مقدار زیادی از هزینه های زندگی و تحصیل خود را تامین کند .

    تحصیل در دانشگاه های پزشکی اتریش

    رتبه بندی ( رنکینگ ) دانشگاه های پزشکی و دندانپزشکی در اتریش توسط سازمان های مختلفی در جهان به رسمیت شناخته شده است . شرایط اخذ پذیرش از دانشگاه های اتریش معمولا وابسته به دانشگاه و زبان انتخابی شما دارد که برای دریافت اطلاعات کافی در این زمینه می توانید با مشاوران ما در موسسه مهاجرتی MIC در ارتباط باشید.

    تحصیل در دانشگاه های پزشکی اتریش

    خذ پذیرش در دانشگاه های دولتی سخت تر از اخذ پذیرش در دانشگاه های خصوصی است زیرا شهریه دانشگاه های خصوصی اتریش بسیار بالاتر است . دانشگاه های پزشکی مورد تایید وزارت علوم ایران در کشور اتریش عبارتند از دانشگاه وین ، دانشگاه اینسبروک ، دانشگاه علوم پزشکی وین و دانشگاه گراتس . به طور کلی تحصیل پزشکی و دندانپزشکی متقاضیان بسیاری در سرتاسر دنیا دارد .

    شرایط ورودی دانشگاه های پزشکی اتریش

    شرایط ورود ، هنگام تحصیل در دانشگاه های اتریش در رشته پزشکی برای یک شهروند خارجی بدون تابعیت این کشور از این قرار است :

    • افراد برای تحصیل پزشکی در اتریش ملزم به دادن آزمون ورودی می باشد و در صورت قبولی فرصت تحصیل به فرد داده می شود .
    • متقاضی باید دارای نمرات بالای 15 در دیپلم دبیرستان باشد .
    • شرط مهم دیگربرای پذیرش در رشته پزشکی در دانشگاه های اتریش این است که متقاضیان ایرانی می بایست نخست در آزمون پزشکی ایران پذیرفته شوند که شرایط آن برای دانشگاه آزاد و دولتی متفاوت است . اگر متقاضی در دانشگاه آزاد پذیرفته شده باشد لازم است دانشجو 70 واحد درسی را در ایران گذرانده باشد ولی اگر در دانشگاه دولتی پذیرفته شده باشد صرف قبولی کافی است .

    تحصیل در دانشگاه های اتریش به صورت خلاصه در این مقاله توضیح داده شد . موسسه مهاجرتی MIC با راهنمایی های لازم تسهیل کننده راه ورود به دانشگاه های خارج از کشور هستند . برای کسب آگاهی بیشتر با دفاتر تهران و شیراز در تماس باشید . همچنین می توانید سوالات خود را در قسمت نظرات در پایین همین مقاله مطرح فرمائید تا مشاوران به شما پاسخ دهند .

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.