تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در اوکراین

از ما مشاوره رایگان دریافت کنید!

با ما در ارتباط باشید و سوالات، ابهامات و نگرانی های خود را از طریق راه های ارتباط زیر با ما در میان بگذارید. از طریق شماره تماس زیر میتوانید با مشاورین ما گفتگو کنید

مشاوره رایگان

90003031

    درخواست فوری بررسی شرایط

    پزشکی و دندانپزشکی همیشه دو شاخه محبوب دانشگاهی بوده و همیشه فرصت های مختلف تحصیلی در خارج از کشور برای تحصیل در این رشته ها وجود دارد ، کشورهای اوراسیا برنامه های مختلف تحصیلی و تخصصی را ارائه می دهند . یکی از گزینه های مناسب اوکراین است . اوکراین به دلیل هزینه زندگی مقرون به صرفه ، شهریه تحصیل پایین و کیفیت عالی دانشگاه ها یکی از بهترین مقصد های تحصیل پزشکی به زبان انگلیسی است . در ادامه از سوی گروه موسسه مهاجرتی مشاوران برگزیده مهرآفرین شرایط تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در اوکراین تقدیم همراهان عزیز گردیده است .

    اوکراین یکی از مکان های امن برای دانشجویان یا گردشگران است که به دلیل عدم تبعیض نژادی ، افراد خارجی در این کشور از حقوق یکسانی نبست به اوکراینی ها برخوردار هستند . میزان جرم عمومی در این کشور بسیار پایین است .

    اوکراین یکی از بهترین مکانهای گردشگری برای گردشگران اروپایی است . زندگی به سبک زندگی اروپایی فرصتی است که دانشجویان در هنگام تحصیل در دانشکده های پزشکی اوکراین هزینه کمتری را دریافت کنند .

    کشور اوکراین یک سرزمین پست و هموار است و بیشتر قسمت های آن را جلگه در بر گرفته . مساحت آن 603700 کیلو متر مربع می باشد . نام محلی آن اوکراین با تلفظ «اوکرائین» به معنای پایان قلمرو و یا «کرانه» می باشد . پایتخت اوکراین شهر کیف و شهر های معروف آن شامل کیف ، خارکف ، پولتاوا ، ادسا ، لوو می باشد .

    بررسی تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در اوکراین

    هزاران دانشجو از بیش از 110 کشور برای تحصیل در اوکراین جذب شده اند ، اکثر آنها علاقه مند به برنامه های بین المللی رشته پزشکی و دندانپزشکی هستند . دانشجویان خارجی می توانند دوره آمادگی زبان یک ساله را در اوکراینی یا روسی بخوانند و سپس به سمت دانشکده های پزشکی حرکت کنند .

    برنامه های مدرن تدریس به زبان انگلیسی و فرانسوی بیش از 20 سال در این کشور قدمت دارند ؛ همچنین مدرک پزشکی اوکراین در بسیاری از کشورها به رسمیت شناخته شده و پذیرفته شده است و در میان بسیاری از کشورها مانند هند ( شورای پزشکی هند ) و پاکستان ( شورای پزشکی و دندانپزشکی پاکستان ) پروسه های کاربرد و پذیرش ساده و راحت هستند ، این سیستم ها کاملا مشابه سایر کشورهای اروپایی هستند ؛ طول تحصیل پزشکی در اوکراین 6 سال است . در ادامه بیشتر به بررسی تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در اوکراین خواهیم پرداخت .

    مزایای تحصیل رشته های پزشکی در اوکراین

    از نظر جغرافیایی ، اوکراین یکی از بزرگترین کشورهای اروپایی است و دانشگاه های اوکراین برنامه های تحصیل پزشکی را به زبان انگلیسی و فرانسوی ارائه می دهند تا تجربه عالی دانشجویان خارجی را از سراسر جهان به اشتراک بگذارند .

    چندین دانشگاه وجود دارد که فرصت های تحصیل در این زبان ها را فراهم می کنند ، اما مطلوب ترین آنها دانشگاه علوم پزشکی بوگامولتس در کیف و دانشگاه پزشکی ملی اودسا است . هر دو بیش از یک قرن پیش تاسیس شده و تا کنون برخی از اصول علمی عالی را جمع آوری کرده اند .

    دو دلیل عمده برای استقبال از تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در اوکراین میتواند تایید مدارک تحصیلی پزشکی و دندانپزشکی اوکراین توسط WHO و همچنین کشورهای اروپایی باشد .

    یعنی مدرک کسب شده از دانشگاه های اوکراین خواه مورد تایید وزارت بهداشت ایران قرار بگیرد یا نگیرد در اتحادیه اروپا و انگلستان برای کار و ادامه تحصیل مورد پذیرش است . همچنین امکان تحصیل به زبان انگلیسی ، روسی یا اوکراینی از مزایای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در این کشور است .

    تحصیل دندانپزشکی در اوکراین

    طول دوره رشته دندانپزشکی در اوکراین 5 سال است و دانشجو پس از فارغ التحصیلی و اخد درجه کارشناسی دندانپزشکی می تواند برای تحصیل در دوره های کارشناسی ارشد ثبت نام کند .

    در سیستم آموزشی اوکراین دانشجو اول مدرک کارشناسی خود را در در رشته دندانپزشکی اخذ می کند سپس وارد دوره (عمومی) حرفه ای می شود و پس از ورود به یک دورهء کارشناسی ارشد حرفه مورد علاقه خود را در رشته دندانپزشکی انتخاب میکند .

    روند تحصیل دندانپرشکی در اوکراین

    همانطور که قبلا گفته شد تحصیل دندانپرشکی در اوکراین 5 سال به طول می انجامد و طی این مدت دانشجویان تمامی مطالب پایه پزشکی ، قوانین پزشکی متفاوت و همچنین پروفایل های بیولوژیکی را که جهت ترمیم دندان و بیماری های مربوطه الزامی می باشد را فرا می گیرند .

    درصورت موفقیت دانشجو در سپری کردن تمامی واحدهای درسی به او یک مدرک دکترای دندان پزشکی با نام BDS اعطا می شود . در سه ترم اول تمامی دروس بصورت تئوری ارائه می شود اما از ترم چهارم به بعد واحدهای عملی کم کم به دانشجویان ارائه می شود .

    تحصیل دندانپزشکی در اوکراین

    در طول تحصیل تمامی دروس آناتومی ، بافت شناسی ، بیولوژی ، بیوشیمی ، شیمی عمومی و غیره توسط اساتیدی خبره تدریس می شود .

    جهت برخورداری دانشجویان از واحدهای مقدماتی ، دانشگاه تمامی امکانات علمی را طبق اخرین متد روز مانند آزمایشگاه جهت ساخت دندان مصنوعی را در اختیار دانشجویان قرار داده تا بتوانند درس را بهتر فراگیرند. علاوه بر این یکی از بخش های دانشگاه اختصاص دارد به تمامی مشکلات و بیماری های مربوط به دهان و دندان که توسط دانشجویان مورد بررسی و طبابت قرار می دهند .

    شرایط اخذ پذیرش در رشته دندانپزشکی در اوکراین

    دانشجویان باید جهت تحصیل دندانپزشکی در اوکراین دوره پیش دانشگاهی پزشکی به نام پاتفک را در این کشور بگذرانند و پس از آن وارد دوره های دانشگاهی شوند .

    در این دوره متقاضی نیاز به ارایه مدرک زبان ندارد و زبان به صورت کامل به دانش آموزان تدریس خواهد شد . دوره پادفک شامل موارد زیر است :

    • آموزش زبان روسی یا انگلیسی و فرانسه
    • درس زیست شناسی
    • درس شیمی

    نکته مهم این است که دوره پاتفک باید در خود دانشگاه مورد تایید وزارت بهداشت گذرانده شود و اگر در جایی دیگر بجز خود دانشگاه مورد تایید وزارت بهداشت گذرانده شود ، مدرک اخذ شده بجای سال دوازدهم تحصیل ارزشیابی نشده و مدرک دندانپزشکی اخذ شده نیز مورد تایید وزارت بهداشت قرار نخواهد گرفت . برای کسب اطلاعات در خصوص حقوق مهاجرت تحصیلی با مشاوران ما در موسسه مهاجرتی MIC در تماس باشید .

    نمرات مورد نیاز برای تحصیل دندانپزشکی در اوکراین

    علاوه بر این برای تحصیل دندانپزشکی در اوکراین شرط ورود به دانشگاه بیشتر برحسب معدل دبیرستان و پیش دانشگاهی ایران است و همچنین متقاضی باید بعد از گذراندن دوره پافتک در یک مصاحبه زبان انگلیسی جهت ارزیابی سطح زبان شرکت کند .

    برای پذیرش فرد متقاضی باید در دروس زیست ، شیمی ، ریاضی و فیزیک معدل نمرات دیپلم سه ساله بالاتر 14 داشته باشد . لازم به تذکر است دروس افتاده که بعدا پاس نشده باشند قابل قبول نیست و نمرات دروس زیست ، شیمی ، ریاضی و فیزیک در هر یک از پایه های تحصیلی اول تا سوم دبیرستان نباید کمتر از 12 باشد .

    تحصیل پزشکی در اوکراین

    تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در اوکراین را بررسی می کنیم . دوره تحصیل پزشکی در دانشگاه های این کشور 6 ساله است . مدرک دانشگاه های پزشکی اوکراین مورد تایید MCI ، PMDC ، یونسکو ، HPCSA ، SCHS ، PLAB ، MCC می باشد .

    هزاران دانشجوی بین المللی از 110 کشور جهان در دانشگاه های پزشکی این کشور در حال تحصیل هستند . دانشگاه های پزشکی این کشور در بین دانشجویان آسیایی ، آفریقایی و خاورمیانه ای از محبوبیت بسیاری برخوردار است .

    دروس در دانشگاه های پزشکی اوکراین به زبان انگلیسی ، اوکراینی ، فرانسوی و روسی تدریس می شوند . البته دانشجویان می توانند بعد از گذراندن دوره مقدماتی یک ساله به زبان اوکراینی ادامه تحصیل دهند .

    اکثر دانشجویان بین المللی به دلایل متعددی به دانشگاه های پزشکی اوکراین جذب می شوند که از جمله آنها عبارتند از :

    • درخواست ساده و روند پذیرش ،
    • امکان تحصیل به زبان انگلیسی یا فرانسوی ،
    • هزینه های تحصیلی کم و هزینه زندگی ،
    • محیط چند فرهنگی غنی سازی و گسترش زندگی دانشجویی و حس زندگی ،
    • کیفیت خوب آموزشی .
    تحصیل پزشکی در اوکراین

    الزامات ورود به دانشکده های پزشکی اوکراین

    روش پذیرش دانشجویان بین المللی به نوع دیپلم دبیرستان بستگی دارد :
    دانش آموز با دیپلم IB که در ژنو ، سوئیس صادر می شود یا دیپلم EB که به فارغ التحصیلان مدارس اروپایی صادر می شود ، مجبور نیستند در امتحان ورودی شرکت کنند .

    معمولا ثبت نام از ماه مارس تا اواسط ماه ژوئیه است . دانش آموز با دیپلم دبیرستان به غیر از IB ، EB باید برای امتحان ورودی آماده شوند . ثبت نام به طور کلی از مارس تا پایان ماه آوریل انجام می شود .

    دانشگاه های علوم پزشکی معتبر اوکراین

    بیش از 20 دانشگاه پزشکی معتبر در اوکراین وجود دارد که در زیر به معرفی تعدادی از آن ها برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در اوکراین می پردازیم :

    دانشگاه پزشکی ملی الکساندر بوگامولتس

    یک دانشگاه پزشکی دولتی است که در سال 1841 در کی اف تاسیس شد . در این دانشگاه حدود 1300 دانشجو بین المللی از 56 کشور جهان در حال تحصیل هستند .

    ملاک انتخاب برای ورود به این دانشگاه آزمون ورودی و معدل دیپلم است . دوره پزشکی در این دانشگاه به زبان انگلیسی برگزار می گردد . شهریه تحصیل پزشکی در این دانشگاه بین 3300 تا4300 دلار برای هر سال است .

    دانشگاه ملی تاراس شفچنکو کیف

    دانشگاهی پزشکی است که در سال 1834 در شهر کی اف تاسیس شد . این دانشگاه جزو قدیمی ترین دانشگاه های پزشکی اوکراین به شمار می آید . در حال حاضر معتبرترین دانشگاه اوکراین است و در جز صد دانشگاه برتر اروپای شرقی و مرکزی می باشد .

    دروس پزشکی در این دانشگاه به زبان انگلیسی ارائه می شوند . شهریه تحصیل در رشته پزشکی در این دانشگاه 4200 دلار برای یک سال است .

    دانشگاه ملی کارازین خارکف

    یکی از دانشگاه های مهم اوکراین است که در سال 1805 در شهر خارکف تاسیس شد . این دانشگاه یکی از قدیمی ترین موسسات آموزش عالی در اروپای شرقی است و تنها دانشگاه اوکراین است که موفق به کسب جایزه نوبل شده است . هزینه تحصیل پزشکی در این دانشگاه 3700 دلار برای یک سال است .

    مدارک پذیرش از دانشگاه های پزشکی اوکراین

    • ترجمه مدرک دیپلم دبیرستان و ریز نمرات
    • اسکن رنگی از پاسپورت معتبر
    • هزینه تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در اوکراین

    هزینه تحصیل دوره پادفک جهت تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در اوکراین به زبان روسی و یا اوکراینی 1500 تا 3000 دلار در سال می باشد و هزینه تحصیل دوره پیش دانشگاهی جهت تحصیل در اوکراین به زبان انگلیسی 1750 تا 3500 دلار در سال است .

    شهریه تحصیل دانشگاه های دندانپزشکی در اوکراین در سال حدود 4600 دلار می باشد و هزینه پذیرش و ثبت نام نیز 100 دلار است که تنها در سال اول پرداخت می شود . هزینه تحصیل پزشکی می تواند از 2600 تا 3700 دلار در سال متفاوت باشد که یکی از ارزان ترین در اروپا برای تحصیل در رشته پزشکی است .

    از شرایط اوکراین برای دریافت بورسیه تحصیلی هنگام تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در اوکراین بدین گونه است که به دانش آموزان مقطع پیش دانشگاهی بورسیه تعلق نخواهد گرفت ولکن برای دانشجویان دوره تحصیل در دانشگاه امکان اخذ بورسیه برای دانشجویان ممتاز وجود دارد که شرط آن این است که دانشجویان موفق به اخذ نمره A به بالا در دانشگاه شوند .

    نمرات به A+ و A و B+ و B و C تقسیم بندی می شود و جدای از این نمرات امکان اخذ بورسیه با ارائه مقالات بین المللی و کنفرانس های بین المللی امکان پذیر است .

    هزینه زندگی دانشجویان پزشکی در اوکراین

    در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی و دیگر کشورهای غرب ، هزینه زندگی در اوکراین نسبتا کمتر است . زندگی در شهرهایی مانند کیف و اودسا واقعا گران نیست ، و امکانات زیادی برای دانشجویانی که در حال تحصیلات عالی در اوکراین هستند ، وجود دارد .

    دانشجویان نیز تخفیف ویژه ای را برای حمل و نقل ، غذا در رستوران ها ، ورزش و بلیط های سینما دریافت می کنند . این باعث می شود تا تمام هزینه ها در اوکراین برای دانشجویان بین المللی بسیار کمتر باشد .

    علاوه بر این دانشجویان از خوابگاه های دانشگاهی که از سوی دانشگاه ارائه می شود و هزینه های زندگی را کاهش می دهد ، می توانند بهره مند شوند . برای هزینه های ماهانه زندگی دانشجویان می توانند با مبلغی در حدود 400 دلار زندگی راحتی در اوکراین داشته باشند .

    هزینه زندگی دانشجویان پزشکی در اوکراین

    کار ضمن و پس از تحصیل پزشکی اوکراین

    بر اساس قانون وزارت کار اوکراین تمامی دانشجویان بین المللی در حال تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در اوکراین می توانند با مجوز کتبی کار به صورت پاره وقت در این کشور مشغول به کار شوند و از درآمد حاصل از آن به عنوان منبعی هزینه های تحصیل و زندگی در اوکراین استفاده کنند .

    حداکثر زمان مجاز برای کار دانشجویی در اوکراین چهل ساعت در هفته است . حداقل حقوق برای یک ماه در اوکراین 278 دلار می باشد .

    بعد از اتمام دوره تحصیل در اوکراین دانشجو می تواند به مدت شش ماه در اوکراین مانده و برای یافتن شغلی مناسب برای خود اقدام نماید و درصورت یافتن شغلی مناسب ویزای کار گرفته و تقاضای اقامت کند ، البته برای یافتن کار در اوکراین نیازی به ملاقات حضوری نیست و ارسال رزومه برای کارفرما کافی است .

    فرهنگ دانشجویی و همکاری دانشگاه های پزشکی اوکراین

    بیشتر دانشجویان بین المللی در این کشور از هند ، چین ، روسیه ، ترکیه ، ایران ، مالزی ، اوگاندا و کشورهای اروپای مرکزی هستند . چنین تنوع زیادی از فرهنگ ها فرصت های شگفت انگیزی برای گسترش افق دانشجویان و مبادله تجربه ها فراهم می آورد .

    دانشگاه های پزشکی و دندانپزشکی اوکراین همکاری قوی با موسسات آموزشی در لهستان ، ایتالیا ، فرانسه ، آلمان ، انگلستان و آمریکا دارند ، بنابراین دانشجویان پزشکی و دندانپزشکی خارجی دسترسی به برنامه های تبادل دانشجو ، کتابخانه های بین المللی ، کنفرانس های ویژه و پروژه های مختلف جالبی را دارند .

    با توجه به اطلاعاتی که ارائه شد و افزایش رو به رشد کیفیت کافی آموزش پزشکی و دندانپزشکی ، اوکراین مطمئنا بهترین گزینه در بازار مطالعات بین المللی در اروپا می باشد . برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در اوکراین با دفاتر موسسه موسسه مهاجرتی مهرآفرین واقع در تهران و شیراز در ارتباط باشید تا از مشاوره رایگان تلفنی در زمینه دانشگاه های خارج از کشور بهره مند گردید .

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.