تحصیل در انگلستان

از ما مشاوره رایگان دریافت کنید!

با ما در ارتباط باشید و سوالات، ابهامات و نگرانی های خود را از طریق راه های ارتباط زیر با ما در میان بگذارید. از طریق شماره تماس زیر میتوانید با مشاورین ما گفتگو کنید

مشاوره رایگان

90003031

    درخواست فوری بررسی شرایط

    هر ساله موسسات عالی کشور انگلیس با توجه به رتبه بالای جهانی در سرتاسر این کشور ، بسیاری از مردم را از سراسر دنیا جذب این کشور می کنند . داشتن اطلاعات از شرایط مهاجرت تحصیلی به انگلستان می تواند راهگشای یک آینده تضمین شده باشد . دانشگاه های انگلستان و موسسات تحقیقاتی آنها ۱۰۷ برنده جایزه نوبل تربیت نموده اند . موسسه مهاجرتی مشاوران برگزیده مهرآفرین راهنمایی های لازم را جهت تحصیل در انگلستان در اختیار متقاضیان تحصیل در خارج از کشور قرار می دهد .

    از ده دانشگاه برتر دنیا چهار دانشگاه آن در انگلستان قرار دارند . همچنین رتبه انگلستان در میان پنج کشور برتر از نظر همکاری میان دانشگاه و صنعت قرار دارد . انگلستان کشور پیشرو جهانی در زمینه تحقیقات می باشد . علاوه بر این این کشور رتبه دوم جهانی از لحاظ کیفیت موسسات تحقیقاتی و علمی را دارد .

    بررسی تحصیل در انگلستان

    هزینه های زندگی در انگلستان برای دانشجویان به صورت میانگین بین 800 تا 1000 پوند در ماه در شهرهای کوچک و دانشجویی و در حدود 1250 پوند در شهرهایی مانند لندن می باشد که شامل هزینه های مسکن ، غذا ، رفت و آمد ، بیمه و سایر هزینه هایی است که دانشجو ملزم به پرداخت آن ها در زمان تحصیل و در مقاطع مختلف در انگلستان می باشد .

    دانشجویان کارشناسی ارشد مجوز کار در محدوده ای 20 ساعته بصورت هفتگی دارا می باشند و میانگین حقوق این افراد حدودا بین 9 تا 12 پوند به ازای هر ساعت می باشد .

    دانشجویان کارشناسی مجوز کار در محدوده ای 10 ساعته بصورت هفتگی دارا می باشند و میانگین حقوق این افراد حدودا بین 8 تا 12 پوند به ازای هر ساعت می باشد که مجموع درآمدهای حاصله از کار دانشجویی می تواند کمک هزینه ای خوبی برای زندگی دانشجویی باشد .

    ویزای تحصیل در انگلستان دارای یک سیستم امتیاز بندی می باشد به گونه ای objective عمل می نماید . بدان معنا که در این سیستم برعکس ویزای توریستی ، امتیازاتی که شما بر اساس سیستم جمع می کنید بر نظر آفیسر ویزا ارجحیت دارد .

    در این سیستم برای دریافت ویزای تحصیلی می بایستی ۴۰ امتیاز کسب نمایید . ۳۰ امتیاز از این ۴۰ امتیاز به نامه پذیرش از دانشگاه ، کالج و یا مدرسه بستگی دارد . ویزای تحصیلی در کشور انگلستان به سه دسته کوتاه مدت ، عمومی و برای کودکان تقسیم بندی می گردد .

    تحصیل مقطع دکترا در انگلستان

    طول دوره دکتری در دانشگاه های انگلستان سه سال است و متقاضیان تحصیل در این کشور باید ابتدا طرح تحقیقاتی خود را برای دانشگاه مد نظر، ارسال نمایند و منتظر جوابیه ی دانشگاه بمانند .

    در تمامی کشورها دوره دکترا دوره ای 4-5 ساله است اما بدلیل نظام آموزشی قوی حاکم در انگلستان طول دوره دکترا 3.5 تا 3 سال است .

    کسانی که چه در انگلستان و یا هر کشور دیگری در مقطع فوق لیسانس فارغ التحصیل شده باشند می توانند برای پذیرش در این دوره اقدام کنند . مدرک زبان مورد نیاز برای دوره دکترا حداقل IELTS 6.5 است .

    تحصیل مقطع دکترا در انگلستان

    دوره Pre – PhD در انگلستان

    یک دوره فوق العاده در انگلستان قبل از مقطع دکترا وجود دارد به نام Pre-PhD ، این دوره 6 ماهه برای کسانی که proposal تا به حال ننوشته اند و دانش زیادی در این رابطه ندارند و در مورد مقاله نویسی هم تجربه ای ندارند ، دوره ای بسیار مفید است و با گذراندن این دوره می توانند مقطع دکترا را راحتر بگذرانند .

    علاقه مندان به تحصیل در این دوره می توانند با هفته ای 30 ساعت کار هزینه های خود را به حداقل برسانند چه بسا که دوره دکترا بهترین موقعیت کاری را برای افراد دارد و با همکاری با اساتید دانشگاه می توانند این دوره تحصیلی را شبیه به دوره کاری بکنند .

    در این مقطع تحصیلی بردن همراه (همسر) و فرزندان زیر 18 سال میسر نمی باشد ، اما بعد از اتمام آن می شود و فرزندان می توانند به راحتی از سیستم آموزشی پیشرفته انگلستان استفاده کرده و به تحصیل بپردازند .

    تحصیل مقطع فوق لیسانس در انگلستان

    در کشور انگلستان یک دوره ی پیشنیاز 6 ماهه به نام (Pre-maste r و یا Pre-sessional ) برای افرادی که قصد تغییر رشته دارند و یا دانشجویانی که نمره زبان حد نصاب دانشگاه را کسب نکرده باشند پس از مقطع کارشناسی و پیش از مقطع کارشناسی ارشد وجود دارد که دانشجویان می توانند با گذراندن این دوره ، وارد مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه شوند .

    این دوره بعضاً الزامی و گاه نیز اختیاری است. از شرایط مهاجرت تحصیلی به انگلستان در مقطع فوق لیسانس داشتن مدرک زبان انگلیسی IELTS با نمره 6.0 یا 6.5 است .
    طول مدت تحصیل در کارشناسی ارشد دانشگاه های انگلستان یک ساله است و به دو طریق انجام می شود :

    • آموزش محور ( برگزاری کلاس) : در رشته هایی که تدریس آن ها، آموزش محور و توأم با برگزاری کلاس است ، نیمی از سال تحصیلی به صورت حضور در کلاس و نیمه ی دیگر با انجام یک پروژه ی پایانی خاتمه می پذیرد .
    • پژوهش محور : در رشته های پژوهش محور دانشجو از همان ابتدا با راهنمایی استاد راهنما ، پروژه ی تحقیقاتی را آغاز می کند .

    تحصیل مقطع لیسانس در انگلستان

    طول دوره کارشناسی ( لیسانس ) در دانشگاه های انگلستان به طور معمول سه سال و بعضاً در برخی رشته ها چهار سال است . کسانی که دوره سه ساله لیسانس را می گذرانند می توانند برای دوره یک ساله فوق لیسانس انگلستان اقدام کند و پذیرش بگیرد ، این موضوع برای خیلی از دوست داران تحصیل در انگلستان به عنوان یکی از دلایل مهم جهت انتخاب این کشور برای تحصیل در مقطع کارشناسی محسوب می شود .

    از شرایط مهاجرت تحصیلی به انگلستان در مقطع لیسانس برای ورود دانشجویان ایرانی داشتن مدرک پیش دانشگاهی است و بدون آن ، متقاضی باید دوره هایی را در کشور انگلستان بگذراند که از یک تا دو سال طول می کشد .

    هر فرد متقاضی برای ورود به دوره لیسانس باید مدرک IELTS با نمره 5.5 یا 6.0 را دارا باشد . اخذ مدرک زبان هم در ایران میسر می باشد و هم فرد متقاضی می تواند دوره های آموزش زبان انگلیسی را در داخل کشور انگلستان بگذراند .

    لازم به ذکر است دانشجویان متقاضی اخذ پذیرش در مقطع لیسانس در کشور انگلستان مجوز همراه داشتن همراه را در این مقطع را نخواهند داشت . معمولاً شرایط تحصیل رایگان در این مقطع در انگلستان وجود ندارد .

    تحصیل پیش از دانشگاه در انگلستان

    تحصیل در مقاطع دبستان و دبیرستان در بهترین مدارس خصوصی و دولتی انگلستان میسر است و این کشور در این مقاطع ارایه کننده ی خدمات ویژه ای برای دانش آموزان است که می توان به محیا کردن خوابگاه های دانشجویی با امکانات پیشرفته ، تهیه غذای اسلامی و حلال ، فراهم کردن بستر نظارت مستمر اولیای دانش آموز بر روند تحصیلی و زندگی و بسیاری دیگر از امکانات را جهت تسهیل و بهبود بخشیدن زندگی در حین تحصیل در انگلستان اشاره نمود .

    دانش آموزان پس از سپری کردن دوره دبیرستان در انگلستان امکان ورود به بهترین دانشگاه های این کشور را دارا می شوند و با توجه به درآمد قشر تحصیل کرده در کشور انگلستان که میزان 5 تا 6 هزار پوند به صورت ماهیانه می باشد ، صرف هزینه برای تحصیل فرزندانتان در انگلستان ، سرمایه گذاری بسیار ارزشمندی برای آینده محسوب می شود .

    طبق آخرین بررسی های انجام شده توسط موسسه مهاجرتی MIC ، هزینه های تحصیل و زندگی در انگلستان در دوره دبیرستان و دانشگاه در حدود 20 تا 25 هزار پوند انگلستان است که این هزینه شامل هزینه مدرسه ، خوابگاه ، غذا ، بیمه و غیره می باشد . باید در نظر داشته باشید که اگر به دنبال کشوری با هزینه های کم هستید ، گزینه ای مانند تحصیل در آلمان را باید انتخاب نمائید .

    دانشگاه های معتبر کشور انگلستان

    دانشگاه های معتبر کشور انگلستان

    از دانشگاه های معتبر این کشور که منتخب اکثریت دانشجویان برای تحصیل در انگلستان است ، می توان این موارد را ذکر کرد :

    • دانشگاه کمبریج ( university of Cambridge )
    • امپریال کالج لندن ( Imperial college London )
    • یو سی ال ( University College London )
    • دانشگاه آکسفورد ( university of Oxford )

    برای تحصیل در انگلستان هم می توان به طور مستقیم از دانشگاه مورد نظر پذیرش تحصیلی اخذ کرد و هم می توان از طریق وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری ایران اقدام کرد . برای انتخاب دانشگاه های خارج از کشور بهتر است ابتدا لیست دانشگاه های مورد تایید ایران را بررسی گردد .

    انواع ویزای تحصیلی کشور انگلستان

    از دیگر شرایط تحصیل در انگلستان اخذ ویزای تحصیلی می باشد . ویزاهای تحصیلی انگلستان با نامtier 4 visa student شناخته می شوند و به دو گروه تقسیم می شوند . برای افراد ۴ تا ۱۷ ساله که قصد تحصیل در مدارس انگلستان را دارند ویزای child tire 4 ، برای افراد بالای ۱۷سال general tier4 صادر می شود . شرایط اخذ ویزای Tier 4 (child) visa موارد زیر می باشد :

    • نامه پذیرش مدرسه
    • تمکن مالی کافی برای پوشش دادن هزینه های زندگی و تحصیل فرد
    • شخص باید شهروند کشوری به جز کشورهای منطقه اقتصادی اروپا یا سویس باشد .
    • شرایط اخذ ویزای Tier 4 ( general ) student visa
    • نامه پذیرش تحصیلی
    • تسلط بر مهارت های چهار گانه زبان انگلیسی
    • تمکن مالی کافی برای پوشش دادن هزینه های زندگی و تحصیل فرد (این مقدار بنا بر شرایط هر فرد متغیر است)
    • شخص باید شهروند کشوری به جز کشورهای منطقه اقتصادی اروپا یا سویس باشد .

    متقاضی می تواند از ۳ ماه قبل از شروع دوره تحصیلی اش در انگلستان درخواست ویزا بدهد . هزینه درخواست ویزای تحصیلی انگلستان در هر دو نوع برای هر شخص ۳۲۸ پوند می باشد . این هزینه برای همراهان ویزای جنرال (همسر، پارتنر و فرزندان زیر ۱۸ سال) همین مقدار است .

    والدین شخصی که ویزای chihd tire 4 را دارد می توانند درخواست ویزای Parent of a tier4 ۴ (child) visa را بدهند . هزینه درخواست این ویزا ۴۰۵ پوند می باشد .

    حضور والدین در انگلستان

    والدین اشخاص زیر ۱۲ سال متقاضی تحصیل در انگلستان می توانند درخواست ویزای Parent of a tier 4 (child) visa را بدهند . برای گرفتن این ویزا باید شرایط زیر دا دارا باشند :

    • از تمکن مالی کافی برخوردار باشند .
    • نشان دهند که کار و زندگی اصلی شان خارج از انگلستان است .
    • نشان دهند که با پایان یافتن مدت ویزا انگلستان را ترک می کنند .
    • توانایی پرداخت هزینه های خروج خود را داشته باشند .

    هم چنین فرزند آنها باید زیر ۱۲ سال باشد ، در حال تحصیل و یا در شرف شروع به تحصیل در یکی از مدارس انگلستان باشد و دارای ویزای child tier 4 باشد . ویزای Parent of a tier 4 (child) visa برای اولین بار به مدت ۶ تا ۱۲ ماه صادر می شود و هر بار امکان تمدید ۱۲ ماهه آن تا وقتی که فرزند محصل به ۱۲ سال تمام برسد وجود دارد .

    انواع ویزای تحصیلی کشور انگلستان

    شرایط تحصیل رایگان در انگلستان

    برای تحصیل در انگلستان به صورت رایگان باید بورسیه دانشگاه های آن را اخذ کرد . دانشگاه های انگلستان برای رشته های مختلف ، بورس هایی به صورت کامل و یا تخفیف شهریه برای دانشجویان در نظر می گیرند .

    بدین منظور متقاضی باید ابتدا مدارک و درخواست پذیرش خود را برای دانشگاه ارسال کند و دانشگاه با توجه به رزومه ی ارائه شده ، دانشگاه قبلی ، معدل و دیگر مدارک تصمیم می گیرد که چه مقدار از بورس مورد نظر به او تعلق گیرد . پس از بررسی مدارک ، اگر قرار باشد که پذیرش برای فرد ارسال شود ، در نامه ی پذیرش وی مقدار بورس اختصاص یافته مشخص خواهد شد .

    شرایط و انواع بورسیه در انگلستان

    همانطور که در این مقاله از موسسه مهاجرتی MIC اشاره شد ، بورس های تحصیلی معمولاً مختص مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری است . علاوه بر این، تمامی دانشگاه ها نیز دارای بورس های کامل نیستند و لذا شرایط تحصیل رایگان در انگلستان را باید با لحاظ این محدودیت بررسی کرد . از ملاک های اصلی اخذ بورسیه تحصیلی در انگلستان داشتن نمرات تحصیلی بالا ، مدرک زبان پیش رفته و مقالات معتبر بین المللی می باشد .

    در انگلستان بورسیه های متفاوتی برای تحصیل وجود دارد ، نظیر بورسیه‌ی چونینگ بریتانیا ، بورسیه‌ی کمک هزینه‌ی تحصیلی کشور های مشترک المنافع ، بورسیه‌ی انجمن های سلطنتی و نیز بورسیه‌های مختص هر دانشگاه نظیر بورسیه های دانشگاه آکسفورد ، بورسیه های دانشگاه ناتینگهام ، بورسیه های دانشگاه نیوکاسل ، بورسیه های دانشگاه منچستر وغیره . بورسیه های مذکور عمدتاً شامل هزینه ها ی شهریه کامل دانشگاه ، شهریه کامل کالج ، کمک هزینه زندگی برای یک نفر می شود .

    بورسیه های وزارت علوم ایران در انگلستان

    وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری ایران در راستای سیاست های افزایش توانمندی های علمی ، وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری ایران هر ساله اقدام به اعزام دانشجویان مستعد ، به دانشگاه های کشور های سراسر دنیا می کند و ضمن اعطای بورس تحصیلی ، وام یا ارز تحصیلی ، از ایشان تعهد به خدمت در ایران می گیرد .

    محدودیت پیش بینی شده در این مسیر این است که دانشجویان تنها می توانند در دانشگاهی تحصیل کنند که مورد تأیید وزارت مذکور باشد . این وزارت خانه سالانه فهرست اسامی دانشگاه ‌های مورد تأیید خود را اعلام می‌کند که در پایگاه اینترنتی آن قابل مشاهده است. اسامی تعدادی از این دانشگاه ‌ها در کشور انگلستان عبارت است از :

    • University of Cambridge
    • University of Dundee
    • University of Edinburgh
    • University of Exeter
    • University of Glasgow
    • University of Leeds
    • University of Leicester
    • University of Liverpool
    • University of Oxford

    امتیاز بندی وزارت علوم ایران برای بورسیه انگلستان

    در این روش ، تقاضا نامه‌ ی ارسالی ، مورد بررسی و امتیاز بندی شورای بورس قرار می‌گیرد . ملاک های امتیاز دهی در آیین نامه های این وزارت مورد تصریح قرار گرفته است که از جمله شامل موارد زیر می باشد :

    • تأليف‌ كتاب‌
    • ترجمه‌ و انتشار كتاب‌ها ، منابع و مقالات‌ تحقيقاتی و معتبر‌ خارجی
    • ارائه‌ی‌ مقالات‌ علمی‌ و تخصصی در مجلات‌ معتبر علمی‌ داخلی‌ و خارجی
    • انجام‌ كار تحقيقاتی‌ در ارتباط با امور دفاعی جمهوری اسلامی ایران‌
    • ايجاد آزمايشگاه‌ يا درس‌ كارگاهی‌
    • ارائه‌ آثار بديع‌ و ارزنده‌ی‌ هنری

    در این روش پس از بررسی تقاضاها و تطبیق با امتیازبندی مذکور، دست کم دو برابر سهمیه‌ی مورد نیاز از میان داوطلبان انتخاب می ‌شوند که می بایست در آزمون متمرکز و آزمون زبان خارجی وزارت علوم شرکت کنند . کسانی که بالاترین نمرات را کسب کنند ، جهت اعزام انتخاب می شوند . استفاده از بورس تحصیلی و ارز تحصیلی ، متضمن تعهد به خدمت در وزارت علوم ایران نیز است .

    تحصیل در انگلستان درهای زیادی را از لحاظ شغلی در کشورهای پیشرفته به روی فارغ التحصیلان می گشاید . موسسه مشاوران مهاجرتی مهرآفرین اطلاعات اقامت انگلستان پس از تحصیل را در اختیار متقاضیان عزیز در این زمینه قرار می دهد . همچنین برای بالاتر بردن آگاهی شما عزیزان در خصوص حقوق مهاجرت تحصیلی کارشناسان آموزش دیده ما در دفاتر شهرهای تهران و شیراز آماده ارائه مشاوره رایگان تلفنی به شما عزیزان هستند .

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.