تحصیل در بلغارستان

از ما مشاوره رایگان دریافت کنید!

با ما در ارتباط باشید و سوالات، ابهامات و نگرانی های خود را از طریق راه های ارتباط زیر با ما در میان بگذارید. از طریق شماره تماس زیر میتوانید با مشاورین ما گفتگو کنید

مشاوره رایگان

90003031

    درخواست فوری بررسی شرایط

    کارشناسان موسسه مهاجرتی مشاوران برگزیده مهرآفرین ، این بار شرایط تحصیل در بلغارستان ، کشوری کمتر شناخته شده برای تحصیل در اروپا را مورد بحث و بررسی قرار داده اند .

    با مطالعه این نوشتار متوجه خواهید شد که چه دانشگاه هایی در بلغارستان وجود دارد و شرایط پذیرش آنها چگونه است .

    امیدواریم این مقاله جواب قانع کننده ای برای پرسش های اولیه شما باشد ؛ اطلاعات گسترده تر را از مشاوران ما بخواهید ، این کارشناسان صمیمانه راهنمای شما خواهند بود .

    بررسی شرایط تحصیل در بلغارستان

    بلغارستان مکانی است که شرق با غرب دیدار می کند . این کشور که رسماً با عنوان جمهوری بلغارستان شناخته می شود ، در جنوب شرقی اروپا واقع شده است .

    این کشور چهاردهمین کشور بزرگ اروپا است و بیش از 7.3 میلیون نفر زندگی می کند . بلغارستان دارای تاریخ طولانی و غنی است و امروزه علاوه بر عضویت خود در سازمان ملل ، عضو افتخاری اتحادیه اروپا و ناتو است.

    بلغارستان به سرعت به مقصد مورد نظر دانشجویان بین المللی تبدیل شده است . تحصیل در بلغارستان فرصتی برای دانشجویان بین المللی فراهم می کند تا واقعاً فرهنگ و رسوم این بخش از جهان را نیز درک کنند .

    این کشور با داشتن یک سیستم آموزشی قوی و از کسانی که برای آموزش به این کشور سفر می کنند ، استقبال می کند و بسیاری از دانش آموزان از سراسر جهان را می توان در اینجا یافت . اکثریت دانشجوهای بلغارستان از کشورهای همسایه خود مانند یونان و ترکیه ، نیجریه و هند و حتی آلمان آمده اند.

    دلایل تحصیل در بلغارستان

    دلایل خوبی برای اتخاذ تصمیم به تحصیل در بلغارستان وجود دارد . بلغارستان با وجود کوچک بودن فرصت های بزرگی دارد .

    دانشگاه های بلغارستان به امید جذب دانشجویان بیشتر بین المللی ، دائماً در حال پیشرفت برای بهبود امکانات و خدمات خود هستند .

    این دانشگاه ها محیطی امن و دوستانه را برای دانشجویان فراهم نموده اند ، به گونه ای که اکثریت دانشجویان خارجی از تحصیل در آنها رضایت دارند .

    شما می توانید در بیشتر دوران زندگی دانشجویی خود علاوه بر تحصیل از کارهایی مانند سفر ، غذا خوردن و معاشرت نیز نهایت لذت را ببرید .

    تحصیل در بلغارستان ، مزیت هایی که یک دانشجوی بین المللی دنبال آن است یعنی تحصیل در دانشگاه های معتبر در کنار هزینه های تحصیلی مقرون به صرفه ، را دارا می باشد .

    بلغارستان یکی از کم هزینه ترین کشور های اروپایی برای تحصیل است . شما مجبور نیستید که برای مؤسسات آموزش عالی گرانتر هزینه پرداخت کنید .

    با قیمت کمتر ، از سیستم آموزش پیشرفته و امکانات پیشرفته جهانی برای تحقیقات بهره مند شوید . اطمینان داشته باشید شما پس از فارغ التحصیلی ، حتماً مدرکی دارید که توسط کارفرمایان در سراسر جهان شناخته می شود.

    آموزش عالی در بلغارستان

    حداقل 51 موسسه آموزش عالی در بلغارستان وجود دارد و می توان آنها را به چهار دسته تقسیم کرد : دانشگاه ، کالج ، آموزشگاه عالی آموزش عالی و کالج های خودگردان .

    آموزش عالی در بلغارستان

    آموزش عالی در بلغارستان از طریق دانشگاه و کالج های تخصصی ارائه می شود . سال تحصیلی در بلغارستان از سپتامبر تا ژوئن برگزار می شود .

    مهلت درخواست عموماً برای اولین بار در ماه سپتامبر برای ورود به پاییز است اما به عنوان یک دانشجوی بین المللی ، همیشه عاقلانه است که در وقت مناسب اقدام کنید .

    نکته قابل توجه این است که بیشتر برنامه ها به زبان بلغاری ارائه می شوند و برای پذیرش به سطح خوبی از مهارت بلغارستان نیاز دارند .

    برای دانشجویان بین المللی که قصد تحصیل در بلغارستان ، آن هم به زبان بلغاری را دارند و هنوز هم به این زبان مهارت ندارند ، گذراندن یک دوره یک ساله به زبان بلغاری و به دنبال آن امتحان الزامی است . اگر از قبل بلغاری صحبت می کنید ، باید آزمون استاندارد شده را در سطح B2 بلغاری گذر کنید .

    آموزش عالی در بلغارستان به زبان انگلیسی

    سیستم آموزش عالی کشور بلغارستان تا حدودی مطابق با سیستم استاندارد زبان انگلیسی است . برخی از برنامه ها ، به ویژه در سطح کارشناسی ارشد ، به زبان انگلیسی ارائه می شود . یکی دیگر از مناطق در حال رشد که آموزش زبان انگلیسی را ارائه می دهد ، پزشکی است .

    تحصیل پزشکی در کشورهای عضو اتحادیه اروپا شرقی برای بسیاری از دانشجویان بین المللی به یک جایگزین بسیار محبوب تبدیل شده است . دانشگاه های مطرح بلغارستان خود دوره زبان انگلیسی را برای دانشجویان خارجی برگزار می کنند .

    به طور کلی ، سطح تحصیلات برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در بلغارستان بسیار بالا است در حالی که نیازهای ورودی کمی دقیق تر است . به عنوان مثال متقاضیان باید در امتحان ورودی شرکت کنند .

    اگر تصمیم به گذراندن مدرک پزشکی خود در بلغارستان را دارید ، می توانید سالهای کارآموزی خود را انجام داده و در سراسر اتحادیه اروپا و بسیاری از کشورهای دیگر نیز کار کنید .

    مقاطع تحصیلات عالی بلغارستان

    همانطور که قبلاً در این مقاله از موسسه مشاوران مهرآفرین ذکر شد ، مدارک ارائه شده در مؤسسات آموزش عالی بلغارستان در سه سطح است . لیسانس ، فوق لیسانس و دکترا .

    لیسانس یک مدرک سطح اول است که باید برای تکمیل مراحل بعدی ادامه یابد . دوره لیسانس در بلغارستان به طور کلی 4 سال است .

    در برخی رشته ها مدرک لیسانس وجود ندارد ، درعوض دانشجویان طولانی تر تحصیل می کنند و مستقیماً به مدرک کارشناسی ارشد دست می یابند .

    سطح دوم تحصیلات کارشناسی ارشد است . در صورت شروع تحصیلات کارشناسی ارشد به طور مستقیم پس از تحصیلات متوسطه ، این سطح 5 تا 6 سال طول می کشد ( مانند تحصیل پزشکی ، دندانپزشکی ، داروسازی و دامپزشکی ) .

    معمولاً دانشجویان برای به دست آوردن مدرک ، موظف به تکمیل پایان نامه و قبولی در امتحان دولتی هستند . سطح سوم و آخر آموزش عالی دکتری است .

    این بر اساس تحقیقات فردی و پس از دفاع عمومی از یک پایان نامه بدست می آید . دانشگاه پزشکی صوفیا بلغارستان نیز ارائه دهنده رشته های علوم پزشکی در این کشور است .

    شرایط ورود به کشور بلغارستان

    پذیرش دانش آموزان خارجی جهت تحصیل در بلغارستان ، بر اساس فرض تکمیل یک دوره آموزش متوسطه و یا معادل آن در بلغارستان ارائه می شود .

    به طور کلی ، در صورت واجد شرایط بودن برای تحصیلات عالی در کشور خود ، واجد شرایط ورود به دانشگاه ها و کالج های بلغارستان نیز هستید .

    شرایط ورود به کشور بلغارستان

    با این وجود ، به غیر از مواردی که متقاضی برنامه هایی هستید که به زبان انگلیسی تدریس می شوید ، همانطور که در ابتدا گفته شد ، نیاز به تحصیل بلغاری برای یک سال قبل از اعطای مجوز برای مطالعه برنامه کامل دارید .

    هرکسی که شهروند بلغارستان نباشد به عنوان دانشجوی خارجی در نظر گرفته می شود و در سهمیه آن قرار می گیرد و بر این اساس شهریه پرداخت می کند . دانشجویان خارجی نیز باید به طور رسمی توسط وزارت آموزش و علوم پذیرفته شوند .

    مانند سیستم های مشابه در سراسر جهان ، ورود به برنامه کارشناسی ارشد به برنامه کارشناسی از پیش تکمیل شده ، نیاز دارد ، دقیقاً همانگونه که دکترا به مدرک کارشناسی ارشد کامل نیاز دارد . صلاحیت ها از طریق آژانس ملی تبادل و اعتباربخشی در شورای وزیران ارزیابی می شوند .

    شهریه تحصیل در بلغارستان و هزینه های زندگی

    دانشگاه های بلغارستان خصوصی و عمومی هستند . صرف نظر از آن ، دانشجویان بین المللی شهریه دریافت می کنند . شهریه هر سال تحصیلی بسته به دوره و سطح تحصیلات دانشگاه های دولتی با مبلغ 2،200 تا 5،500 یورو نمایان می شود .

    طبق بررسی های انجام شده توسط تیم موسسه مهاجرتی MIC هزینه های تحصیل در بلغارستان در رشته های پزشکی و دندانپزشکی از دیگر رشته های تحصیلی گران تر و مبلغی نزدیک به 9000 یورو است . دانشگاه های خصوصی هزینه های خود را تعیین می کنند و به طور کلی بسیار گران تر از دانشگاه های دولتی هستند .

    هزینه های زندگی در بلغارستان در مقایسه با بیشتر اروپای غربی و آمریکای شمالی بسیار ارزان است . بیشترین هزینه شما اجاره به همراه گاز و برق خواهد بود .

    به یاد داشته باشید که زمستان های بلغارستان سرد می شود بنابراین ، برای پرداخت گرمایشی در ماه های سردتر بودجه بیشتری لازم است . در مورد غذا اگر از نقاط توریستی خودداری کنید ، حتی اگر بیرون غذا بخورید بسیار ارزان است .

    آشنایی با جامعه بلغارستان

    به طور کلی ، زندگی در بلغارستان ارزان و راحت است . در صوفیه ، اکثر مردم در کلبه ها و خانه ها زندگی می کنند ، گرچه دانشجویان تمایل به زندگی در خوابگاه های اینجا دارند ، اما باز هم هزینه ها نسبت به سایر نقاط اروپا پایین تر است ، گرچه کسانی که در شهرهای مدرن زندگی می کنند هزینه بیشتری برای انجام این کار می پردازند. از نظر فرهنگ و هنر ، بلغارستان دارای تعداد زیادی موزه ، جشنواره هنری و اجرای موسیقی است .

    افراد در اینجا تمایل به مذهبی بودن دارند و بسیاری سیاسی هستند . با این وجود ، کشور از آنها استقبال می کند . امروزه حتی در بسیاری از مدارس متوسطه به زبان انگلیسی تدریس می شود .

    افرادی که مایل به زندگی در یک جامعه پر جنب و جوش هستند ، اینجا زندگی ایده آلی خواهند داشت . شهرهای صوفیه ، پلوودیف ، ولیکو تارنوو و بلاگووگراد هم مکان توریستی هستند و هم دانشگاه های معتبری در خود جای داده اند . تحصیل در بلغارستان در هر کدام از این شهرها جذابیت خاص خودش را خواهد داشت .

    دانشگاه های بلغارستان

    دانشگاه ها آموزش در طیف گسترده ای از موضوعات را ارائه می دهند و از طریق تحقیقات خود به علم و فرهنگ کمک می کنند . دانشگاه های بلغارستان در بسیاری از حوزه های علمی مانند پزشکی ، ریاضیات ، فنی ( علوم رایانه ، مهندسی ) ، شیمی ، زیست شناسی ، زبانشناسی و غیره به خوبی شناخته شده است .

    دانشگاه های بلغارستان

    دانشگاه پزشکی صوفیا بلغارستان دارای رنکینگ جهانی بالایی است و متقاضیان زیادی دارد . تحصیل رشته پرستاری در بلغارستان هم در این دانشگاه ارائه می گردد .

    برخی از دانشگاه های بلغارستان برنامه های انگلیسی ، فرانسوی یا آلمانی را ارائه می دهند و مدرک دوگانه ارائه می دهند .

    بنابراین ، گرفتن مدارک آمریکایی ، فرانسوی ، انگلیس ، آلمانی و غیره از دانشگاه های بلغارستان بسیار رایج است و انتخاب تحصیل در بلغارستان ممکن است راهی صحیح باشد که به حرفه و جایگاه شغلی دلخواه شما منجر شود !

    چنانچه با مطالعه این مقاله هنوز هم پرسش هایی در ذهن دارید و می خواهید امن ترین کشورهای دنیا برای تحصیل در خارج را بشناسید ، می توانید از مشاوران موسسه مهاجرتی MIC اطلاعات بیشتری کسب کنید.

    مشاوران ما در دفاتر تهران ، شیراز و سایر شهرهای ایران با دانش بالایی از امور تحصیل و اعزام دانشجو ، می توانند اطلاعات مفیدی پیرامون تحصیل در بلغارستان ، معرفی دانشگاه های معتبر این کشور و چگونگی اعطای بورسیه تحصیلی در اختیار شما قرار دهند .

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.