تحصیل در ایتالیا

از ما مشاوره رایگان دریافت کنید!

با ما در ارتباط باشید و سوالات، ابهامات و نگرانی های خود را از طریق راه های ارتباط زیر با ما در میان بگذارید. از طریق شماره تماس زیر میتوانید با مشاورین ما گفتگو کنید

مشاوره رایگان

90003031

    درخواست فوری بررسی شرایط

    گنجینه های تاریخی ایتالیا و غذاهای باشکوه درطول قرن ها برای بازدیدکنندگان جذاب بوده و همچنان جلب توجه می کند . کارشناسان موسسه مهاجرتی مشاوران برگزیده مهرآفرین ، این بار شما را با تحصیل در ایتالیا آشنا می کنند.

    هدف ما این است که دانش آموزان ، فرهنگ ، زبان و شرایط دانشگاه های خارج از کشور را بهتر درک کنند و جهت تحصیل در دانشگاه های خارجی ، بتوانند تصمیم بهتری اتخاذ کنند . جهت بهره مندی از هر گونه مشاوره تحصیلی با مشاوران ما در تماس باشید.

    دلایل تحصیل در ایتالیا

    از مناطق Dolomites در شمال ایتالیا تا دریای مدیترانه جنوبی ، متنوع و هیجان انگیز هستند . برای دانشجویان بین المللی که به دنبال آموزش جهانی اما مقرون به صرفه همراه با طیف گسترده ای از فعالیت های اجتماعی و اوقات فراغت ، کمتر کشوری مشابه ایتالیا وجود خواهد داشت.

    اهمیت فرهنگی این کشور به دوران باستان باز می گردد و از دانشجویان تاریخ و باستان شناسی در هر گوشه خیابانی استقبال می کند.

    برای بسیاری از مردم رم به دلیل بناهای تاریخی باستانی هنوز محبوب ترین شهر است ، علاوه بر این ، این شهر بخش عظیمی از نوآوری و انقلاب ها در زمینه هنر ، معماری ، فلسفه ، دین و علوم در سراسر اروپا را ایجاد کرده است و مهد انقلاب اروپا به شمار می رود.

    بنابراین ، علاقه مندی برای ادامه تحصیل در ایتالیا ، برای افراد جویای علم و دانش ، امری کاملا طبیعی به نظر می رسد و شاید جای تعجب نیست که بسیاری از دانشجویان بین المللی در ایتالیا فورا احساس می کنند در خانه هستند!

    مزایای تحصیل در ایتالیا

    ایتالیا یکی از بهترین کشور ها برای تحصیل ایرانیان است . بعضی از اولین دانشگاه های اروپایی در قرون وسطی و رنسانس در ایتالیا تاسیس شدند.

    در ایتالیا حدود 32،000 دانشجوی بین المللی وجود دارد ، از جمله دانشجویان مستقل و کسانی که در برنامه های تبادل هستند.

    این کشور دارای تاریخ غنی آموزش عالی است . بسیاری از مؤسسات ایتالیا در رتبه بندی دانشگاه جهانی رتبه QS رتبه خوبی کسب کرده اند و در هر سال 200 مورد حضور دارند.

    این کشور یکی از چهار کشور است که منطقه اروپا آموزش عالی را ایجاد کرده است . این ها تماما باعث می شود که تحصیل در ایتالیا ، یک فرصت جذاب برای دانش آموزان بین المللی باشد.

    فرایند بولونیا و دانشگاه بولونیا در ایتالیا

    احتمالا بسیاری از شما نام قرار داد بولونیا را در مطالعه توصیف دانشگاه ها برای تحصیل در خارج از کشور به چشم دیده اید . حتما دیده اید که بسیاری از دانشگاه ها خاطر نشان می کنند که از قرار داد بولونیا پیروی می کنند.

    بهتر است بدانید که منشاء قرار داد بولونیا از یک دانشگاه کهن در ایتالیا شروع شده است . دانشگاه بولونیا ، که در سال 1088 تاسیس شد ، به عنوان قدیمی ترین دانشگاه شناخته می شود که هنوز هم کار می کند . بولونیا در پیشروی نوآوری دانشگاهی در قرن 21 باقی مانده است.

    فرایند بولونیا و دانشگاه بولونیا در ایتالیا

    ایتالیا با این روش نقش مهمی در اصلاحات اخیر در آموزش عالی ایفا کرده است . این اصلاحات به عنوان فرایند بولونیا شناخته می شود.

    فرایند بولونیا مجموعه ای از استانداردهای متعالی در آموزش عالی را در سراسر منطقه آموزش عالی اروپا (EHEA) ایجاد کرده است . این امر با امضای اعلامیه سوربن در سال 1998 شکل گرفت که اولین گام در اصلاحات آموزش عالی بود . امروز روند فرایند بولونیا در سراسر اروپا اجرا می شود در ادامه این مقاله از موسسه مهاجرتی MIC با مقاطع تحصیلی در ایتالیا آشنا می شوید.

    سطوح آموزشی در دانشگاه های ایتالیا

    ایتالیا دارای سطوح مختلف تحصیلات عالی است . تکمیل مطالعات کارشناسی و اخذ مدرک کارشناسی یا laurea’ ‘ می تواند به تحصیلات کارشناسی ارشد و کسب مدرک آن ‘laurea magistrale’ منجر شود.

    مطالعات سطح کارشناسی در ایتالیا معمولا 3 سال طول می کشد و مطالعات کارشناسی ارشد 1 ساله است . پس از اتمام تحصیلات عالی خود می توانید مقطع دکترا را که معمولا 3 سال تحصیلی طول می کشد را شروع کنید.

    اکثر دوره ها و برنامه های ارائه شده به زبان ایتالیایی تدریس می شود ، اما تعداد برنامه های زبان انگلیسی در حال افزایش است . بنابراین ، اگر مهارتهای زبان ایتالیایی شما به اندازه کافی خوب نیست ، ممکن است به راحتی دوره های گسترده آموزش و تدریس به زبان انگلیسی را جهت تحصیل در ایتالیا پیدا کنید.

    از آنجا که امکان اقامت ایتالیا پس از تحصیل وجود دارد ، بهتر است زبان ایتالیایی خود را در طول دوران تحصیل تقویت نمایید.

    دانشگاه های ایتالیا

    دانشگاه های ایتالیایی در میراث و رتبه هایشان افتخار می کنند . دانشگاه Tor Vergata در رم ، تعداد زیادی دوره های بین المللی ارائه می دهد که تماما به زبان انگلیسی تدریس می شوند.

    Tor Vergata در سال 1982 تاسیس شد و یکی از بهترین دانشگاه های جوان اروپا بود و برای رضایت بالای دانشجویان و میزان اشتغال تعدا زیادی از فارغ التحصیلانش شناخته شده است.

    ایتالیا همچنین محل استقرار برخی از بهترین مدارس تجارت اروپا ، از جمله سرمایه مالی کشور ایتالیا یعنی SDA Bocconiin در میلان ، می باشد.

    برنامه های MBA در دانشگاه های ایتالیا ، اغلب در رتبه بندی های جهانی و اروپایی قرار دارد و بسیاری از رهبران برتر تجارت از جمله فارغ التحصیلان آن هستند.

    این و بسیاری از دانشگاه های دیگر ایتالیا تلاش های خود را برای تسریع بین المللی شدن خود و ارائه برنامه های آموزشی ویژه به دانشجویان بین المللی افزایش می دهند.

    در حال حاضر بیش از 500 برنامه تحصیلی انگلیسی در سطح کشور وجود دارد و هر سال ، گزینه های بیشتری برای تحصیل در ایتالیا به زبان انگلیسی وجود دارد.

    دانشگاه های ایتالیا

    تقسیم بندی دانشگاه های ایتالیا

    ایتالیا حدود 97 دانشگاه دارد که به چند دسته تقسیم می شوند :

    • دانشگاه های دولتی : این موسسات دولتی دارای بودجه دولتی هستند و کلاس های آن اکثریت به زبان ایتالیایی تشکیل می شوند .
    • سایر دانشگاه های دارای بودجه دولتی : به وسیله بودجه استانی تامین می شوند .
    • دانشگاه خصوصی : بودجه غیر دولتی دارند .
    • دانشکده های فوق لیسانس ( Scuola Superiore Universitaria ) : این موسسات مستقل هستند که دوره های آموزشی و تحقیقاتی پیشرفته را در زمینه تحصیلات تکمیلی ارائه می دهند.

    شما همچنین 137 موسسه آموزش عالی دیگر را در سراسر ایتالیا پیدا خواهید کرد . این ها آکادمی هایی هستند که در بخش های خاص تخصص دارند . آنها از کالج هنر ، موسیقی و رقص ، تا موسسات تحقیقاتی و فنی تحقیق می کنند.

    شرایط پذیرش دانشگاه های ایتالیا

    عزیزان علاقه مند به تحصیل در ایتالیا ، در حین جستجو برای دانشگاه های ایتالیا و رشته های موجود در آنها ، با شرایط پذیرش آنها نیز آشنا خواهند شد که ممکن است هر دانشگاه با دیگری تفاوت داشته باشد . ما در اینجا به شرایط عمومی پذیرش در دانشگاه های ایتالیا اشاره می کنیم که به شرح زیر است :

    • دارا مدرک دیپلم متوسطه از مدارس ایران ( برای تحصیل در مقاطع بالاتر باید مدرک مقطع پبشین ارائه گردد . )
    • ارزشیابی دانشنامه و ریز نمرات تحصیلی در هر مقطعی که هستید الزامیست . این ارزیابی از سوی سفارت ایتالیا در ایران صورت می گیرد .
    • پاسپورت معتبر
    • شناسنامه ترجمه شده به زبان انگلیسی
    • آشنایی با زبان مورد نظر ( توجه داشته باشید برخی دانشگاه ها نمره زبان بین المللی از دانشجو می خواهند . )
    • پذیرش در برخی از رشته منوط به قبولی در کنکور سراسری ایران است و برای اطلاع از آنها باید از سایت تخصصی دانشگاه مورد نظرتان بازید نمایید و یا اینکه با مشاورین ما تماس حاصل نمایید.

    هزینه زندگی و هزینه تحصیل در ایتالیا

    ایتالیا یکی از کم هزینه ترین کشورهای اروپایی برای تحصیل است . آموزش عالی این کشور با پرداخت هزینه های مقرون به صرفه تر از دیگر کشورهای غربی اروپایی ارائه می شود.

    در حالی که هزینه های اقامت و زندگی می تواند در شهرهای بزرگ مانند رم و میلان بالا باشد ، شهرهای کوچکتر بسیار ارزان ترند.

    دانشگاه های بزرگتر معمولا در یافتن مکان های اقامت به دانشجویان کمک می کنند ؛ بستگی به شانس شما ممکن است یک مکان در یک خانه دانشجویی ارزان دریافت کنید.

    هزینه زندگی و هزینه تحصیل در ایتالیا

    دانشگاه های ایتالیا نیز در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی نسبتا ارزان هستند . به طور متوسط ، دانشگاه های دولتی ایتالیا در حدود 1000 یورو هزینه دارند.

    دانشگاه های برتر معتبر ممکن است هزینه بیشتری در بر داشته باشند . یک مورد خاص دانشگاه Tor Vergata است که در آن هزینه های تحصیلی به وضعیت مالی خانواده شما وابسته است : براساس درآمد حانواده شما ، از حداقل دستمزد حدود 150 یورو تا حداکثر 5000 یورو در سال هزینه برای شما محاسبه می شود.

    این نیز یک مزیت عمده برای قابلیت تحصیل در ایتالیا است . بورسیه استانی ایتالیا هم چنانچه به شما تعلق گیرد بسیاری از هزینه ها را پوشش می دهد.

    زندگی دانشجویی در ایتالیا

    ایتالیایی ها مردم خونگرمی هستند و معمولا با رویی باز از خارجی ها استقبال می کنند . شما سریعا با دوستان محلی آشنا می شوید و آنها به شما یاد خواهند داد که خوردن غذا و لذت بردن از غذای سالم و با کیفیت ، برای ” لا دلسی ویتا ” ( زندگی شیرین ) برای هر ایتالیایی ضروری است.

    فعالیت های فرهنگی شامل جشنواره های سنتی محلی تا حوادث ورزشی بزرگ بین المللی است . زندگی شبانه ایتالیایی همیشه پر جنب و جوش است ، به خصوص در شهرها . در تابستان ، اکثریت مردم به دریا و حومه می روند.

    اگر چه شما فقط با تعداد انگشت شماری از کلمات و عبارات در ایتالیایی آشنا خواهید شد اما ، بدانید که زبان انگلیسی به طور گسترده ای در خارج از زمینه علمی صحبت نمی شود و شما مطمئنا از فراگیری برخی از درس های ایتالیایی قبل و در طول اقامت خود بهره مند خواهید شد . به خصوص اگر شما تصمیم بگیرید که بعد از فارغ التحصیلی در ایتالیا بمانید و کار کنید ، این امری کاملا ضروریست.

    مقاله فوق با تلاش مشاوران تخصصی موسسه مهاجرتی MIC خدمت شما عزیزان ارائه گردید . اگر مایل به کسب اطلاعات بیشتر پیرامون شرایط و ضوابط تحصیل در ایتالیا هستید لطفا با مشاوران ما در دفاتر همکار تهران ، شیراز در تماس باشید تا با حقوق مهاجرت تحصیلی بهتر و بیشتر آشنا شوید.

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.