تحصیل در اسلواکی

از ما مشاوره رایگان دریافت کنید!

با ما در ارتباط باشید و سوالات، ابهامات و نگرانی های خود را از طریق راه های ارتباط زیر با ما در میان بگذارید. از طریق شماره تماس زیر میتوانید با مشاورین ما گفتگو کنید

مشاوره رایگان

90003031

    درخواست فوری بررسی شرایط

    تحصیل در اسلواکی ، به وب سایت موسسه مهاجرتی مشاوران برگزیده مهرآفرین خوش آمدید . این وبسایت برای دانشجویان و متقاضیان مهاجرتی علاقه مند به تحصیل در خارج از کشور راه اندازی شده است .

    این پورتال حاوی اطلاعات مهم نه تنها در مورد دانشگاه ها و یا برنامه های تحصیلی ، بلکه در مورد جنبه های مهم تحصیل در کشورهای خارجی ، از قبیل سازماندهی تحصیل ، روند پذیرش و یا چگونگی اخذ ویزای تحصیلی بحث می کند .

    در این مقاله ، شرایط تحصیل در اسلواکی و سایر جنبه های مرتبط با آن مورد بحث و بررسی قرار گرفته است .

    کلیاتی درباره تحصیل در اسلواکی

    اسلواکی در مرکز اروپا قرار دارد و در سال 2004 به اتحادیه اروپا پیوست . امروزه اقتصاد اسلواکی تحت رشد سریع قرار گرفته است تا آموزش و پرورش و محیط کار را به آینده ایده آل تبدیل کند .

    پول اسلواکی کرون است و بیشترین کارت اعتباری را می توان در اسلواکی استفاده کرد ! مهمترین اطلاعات در مورد موسسات آموزشی در اسلواکی ، این است که آنها تحت ECTS اروپا اجرا می شود .

    تمام برنامه های تحصیلی باید توسط وزارت آموزش و پرورش ، علوم- تحقیقات جمهوری اسلواکی تأیید شود . در ادامه این مقاله از موسسه مهاجرتی مهرآفرین به بررسی تحصیل در اسلواکی خواهیم پرداخت .

    شرایط تحصیل در اسلواکی

    اسلواکی یکی از کم هزینه ترین کشور های اروپایی برای تحصیل است . برای ورود به دانشگاه های اسلواکی آزمون ورودی مورد نیاز است ؛ این آزمون و درس ها به زبان اسلواکیایی برگزار می شوند .

    سه سطح تحصیلات عالی در اسلواکی وجود دارد : اول سطح لیسانس ، سطح دوم فوق لیسانس و سطح سوم برنامه دکتری است .

    دوره لیسانس معمولا سه سال و در بعضی موارد چهار سال طول می کشد ( رشته پزشکی 6 سال ) . دوره دوم یعنی فوق لیسانس معمولا دو سال ( در موارد نادر 3 سال ) طول می کشد . دوره دکترا رابطه مستقیم با نوع تحقیقات دارد و اغلب 5 سال به طول می انجامد .

    سیستم اعتبار ECTS

    ECTS از عبارت European Credit Transfer System به معنای سیستم انتقال اعتبار اروپا می آید . این سیستم در سال 2002 معرفی شد و اعتبار آن معمولا پس از گذراندن آزمون ها به دست می آید .

    دانش آموزان در حال تحصیل در اروپا باید 30 اعتبار برای یک ترم یا 60 واحد برای یکسال تحصیلی کسب کنند ( این اطلاعات ممکن است برای برخی از دانشکده ها متفاوت باشد ) . علامت ها در مقیاس درجه بندی ECTS بسیار مهم بوده و شامل موارد زیر است : بهترین علامت A است ( معادل 1 ) ، E متوسط ، F و FX یعنی شکست ( دانش آموز باید آزمون را تکرارکند ) .

    سیستم اعتبار ECTS

    سیستم آموزش اسلواکی

    تمام کودکان برای تحصیل در اسلواکی یک دوره اجباری 10 ساله را می گذرانند . دانش آموزان اسلواکی نمرات در مقیاس 1 تا 5 را دریافت می کنند ، 1 بهترین و 5 بدترین ( دقیقا مخالف اکثر سیستم های درجه بندی در سراسر جهان ) .

    در هنگام اتمام تحصیلات متوسطه ، تمام دانش آموزان اسلواکی در آزمونی به نام ” مادوریتا ” شرکت می کنند . سال تحصیلی در عمل از ماه سپتامبر تا ژوئن گسترش می یابد و به دو ترم تقسیم می شود . زبان اصلی زبان اسلواکیایی است ، اما امروزه بسیاری از برنامه ها به زبان انگلیسی نیز ارائه می شود .

    اکثر مدارس در اسلواکی هنوز هم متعلق به دولت هستند ، با این حال برخی مدارس متعلق به کلیسا و بخش خصوصی هستند . سه نوع موسسه آموزش عالی در اسلواکی عبارتند از :

    • مدارس آموزش عالی عمومی که اساسی ترین مدارس در اسلواکی هستند .
    • موسسات دولتی تحصیلات عالی شامل همه مدارس نظامی ، پلیس و پزشکی در اسلواکی هستند .
    • موسسه های خصوصی تحصیلات عالی توسط موسسات غیر دولتی تأسیس و تأمین مالی می شوند ، اما همواره توسط وزارت آموزش و پرورش تایید شده است . این نوع مدرسه هنوز در اسلواکی بسیار کم است .

    پذیرش در دانشگاه های اسلواکی

    فرآیند پذیرش در برنامه تحصیلی داده شده برای هر دانشکده یا دانشگاه متفاوت است . انواع مختلفی از فرآیند پذیرش وجود دارد . برای مثال ، برخی از دانشکده ها نیاز دارند که دانش آموزان را برای انتخاب آزمون چندگانه ، مصاحبه یا سخنرانی انگیزشی دعوت کنند .

    برای ورود به یک دوره یا برنامه در اسلواکی ، دانشجویان باید در یک یا چند آزمون ورودی شرکت کنند ، تعداد امتحانات و محتویات آنها بسته به نوع موسسه علمی مورد نظر شما متفاوت است . تحصیل در اسلواکی در برخی موسسات بدون شرکت در آزمون ورودی و مدرک زبان امکانپذیر است .

    دانشکده ها معمولا مکان های تحصیل را محدود می کنند ، بنابراین بهتر است برای چند دانشکده درخواست دهید تا شانس پذیرش شما افزایش پیدا کند .

    انجام کارهای اداری ممکن است زمان زیادی را صرف کند . به طور کلی توصیه شود که در اسرع وقت با دانشگاه تماس بگیرید .

    علاقه مندان به تحصیل در اسلواکی ، برای مقطع کارشناسی باید سن 18 تا 24 باشند ، برای مقاطع بالاتر سن بین 28 تا 34 قابل قبول است . البته اگر رزومه تحصیلی و کاری قوی باشد ممکن است سن بالاتر هم پذیرفته شود .

    پذیرش در دانشگاه های اسلواکی

    تحصیل در اسلواکی بدون مدرک زبان

    تحصیل در اسلواکی بدون نیاز به ارائه مدرک زبان از مزیت های بارز تحصیل در این کشور است و اسلواکی با این روش دانشجویان زیادی را به سوی خود جذب کرده است .

    واقعیت امر این است که متقاضیان می توانند از این طریق وارد کشور اسلواکی شوند اما ، برای تحصیل در برخی رشته ها مانند تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در اسلواکی دانشجویان باید حتما دوره های پیش دانشگاهی را در کالج های دانشگاهی بگذرانند .

    این دوره ها شامل آموزش زبان انگلیسی ، اسلواکیایی و یا آلمانی است . هزینه ی این دوره در حدود 4500 تا 7000 یورو بوده و برعهده ی خود دانشجو می باشد .

    زندگی دانشجویی در خوابگاه های اسلواکی

    زندگی دانشجویی در اسلواکی در خوابگاه های دانشجویی اسلواکی کاملا راحت می باشد . خوابگاه ها توسط اکثر موسسات آموزش عالی در اسلواکی ارائه می شود ، شما معمولا یک اتاق با یک یا دو دانش آموز دیگر در اختیار دارید یا اگر بخواهید می توانید اتاق خصوصی را داشته باشید .

    حمام معمولا بین دو اتاق یا بیشتر به اشتراک گذاشته می شود . برخی از سالن های اقامت دارای مراکز تناسب اندام ، استخر های ورزشی و غیره هستند .

    اگر شما تحصیل در اسلواکی را به عنوان یک دانشجوی آزاد ( بدون مبادله ) انتخاب می کنید ، اما در مورد خوابگاه اطلاعات زیادی ندارید ، می توانید برای اطلاعات و ترتیبات خاص ، با دانشگاه منتخب تان تماس بگیرید.

    راه دیگری برای پیدا کردن مسکن اجاره یک آپارتمان به صورت خصوصی است ، در این صورت توصیه می شود با صاحب اسلواکیایی آپارتمان ، دقیقا شرایط و ضوابط اقامت خود را در آپارتمان و اجاره نامه مشخص کنید .

    هزینه های تحصیل در اسلواکی

    هزینه های کم زندگی و آموزش با کیفیت مناسب تنها دلیل برای تحصیل در اسلواکی است . آموزش در دانشگاه های دولتی رایگان است ، اما در دانشگاه های خصوصی مقرون به صرفه است .

    بر اساس آخرین تحقیقات ما در موسسه مهاجرتی MIC هزینه های پیش برنامه های تحصیلی به زبان انگلیسی از 750 یورو تا 11،000 یورو در هر سال تحصیلی متفاوت است .

    این هزینه ها به طور قابل توجهی کمتر از سایر کشورها هستند و این دلیل اصلی برای گرایش دانش آموزان بین المللی به سوی تحصیل در اسلواکی است .

    طبق قوانین کشور ، شهروندان خارجی در شرایط برابر با شهروندان اسلواکی ، می توانند در دانشگاه های اسلواکی تحصیل کنند .

    بنابراین ، آموزش و پرورش در دانشگاه های دولتی بدون در نظر گرفتن شهروندی برای همه در شرایطی است که آموزش به زبان اسلواکی انجام می شود .

    نرخ دقیق هزینه ها توسط دانشگاه ها تعیین می شود . آموزش خصوصی در حال حاضر با 1000 یورو در سال شروع می شود ، اما در بعضی موارد قیمت آن تا 10،000 یورو در سال است .

    هزینه های تحصیل در اسلواکی

    دانشگاه های اسلواکی

    در پایتخت اسلواکی براتیسلاوا شما مطمئنا یک دانشگاه مناسب برای تحصیل پیدا خواهید کرد ، اما اگر بخواهید به جایی دیگر بروید ، شهرهای دانشگاهی مهم دیگری نیز جهت تحصیل در اسلواکی وجود دارد : Banská Bystrica، Košice، Liptovský Mikuláš، Nitra، Prešov، Ruzomberok، Trnava، Trencín، Zvolen و Zilina .

    در بخش قابل ملاحظه ای از موسسات آموزش عالی ( دانشگاه کامنویس در براتیسلاوا ، دانشگاه اقتصاد براتیسلاوا ، دانشگاه ماتیبیا در Banská Bystrica و غیره ) ، آزمون های ورودی مورد نیاز است .

    به طور کلی ، دانشگاه های اسلواکی همان شرایط دانشجویان داخلی را برای دانشجویان بین المللی نیز اعمال می کند . با این حال ، اسلواکی چندین گزینه بورس تحصیلی را ارائه می دهد که ممکن است ارزش آن برای دانشجویان بین المللی بسیار بالا داشته باشد .

    جهت تصمیم به تحصیل در اسلواکی و مطالعه بیش از 90 روز ، شما مجبور خواهید شد که اجازه اقامت موقت ” به منظور مطالعه ” داشته باشید . این مجوز توسط سفارت جمهوری اسلواکی در کشور خودتان ارائه می شود .

    مدارک ویزای دانشجویی اسلواکی

    • فرم پر شده ویزا
    • پاسپورت معتبر
    • نامه پذیرش دانشگاه
    • فیش پرداخت هزینه های اداری
    • مدارک اثبات تمکن مالی
    • بیمه معتبر مسافرتی

    بورس تحصیلی و کمک هزینه تحصیلی در اسلواکی

    دانش آموزان خارجی می توانند برای مثال ، بورس تحصیلی وزارت آموزش و پرورش ، علوم – تحقیقات و ورزش جمهوری اسلواکی یا بورس تحصیلی دولت جمهوری اسلواکی را دریافت کنند .

    وب سایت آژانس آکادمی اطلاعات علمی ( SAIA )، که به زبان اسلواکیایی و انگلیسی کار می کند نیز منبع مفیدی برای جستجوی جدیدترین و جامع ترین اطلاعات در مورد بورس تحصیلی و کمک های مالی در این کشور است .

    بورسیه تحصیلی به افراد دارای رزومه تحصیلی و کاری قوی اعطا می شود و توجه داشته باشید که دارندگان بورسیه تحصیلی کشور اسلواکی ، اجازه خروج از اسلواکی را ندارند .

    بنابراین افرادی که قصد دارند پس از گذشت مدتی از اسلواکی خارج شوند و به یک کشور دیگر اروپایی مهاجرت کنند باید با دقت بیشتری اقدام به اخذ بورسیه نمایند .

    مقاله فوق با همکاری موسسه مهاجرتی مشاوران برگزیده مهرآفرین به نگارش درآمده است . چنانچه از علاقه مندان تحصیل در اسلواکی و یا سایر کشورهای کوچک موجود در قاره اروپا مانند استونی ، لیتوانی و غیره هستید حتما با مشاوران ما در دفاتر تهران و شیراز تماس حاصل نمایید تا بهترین کشورها برای تحصیل ایرانیان را به شما معرفی کنند .

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.