تحصیل در پرتغال

از ما مشاوره رایگان دریافت کنید!

با ما در ارتباط باشید و سوالات، ابهامات و نگرانی های خود را از طریق راه های ارتباط زیر با ما در میان بگذارید. از طریق شماره تماس زیر میتوانید با مشاورین ما گفتگو کنید

مشاوره رایگان

90003031

    درخواست فوری بررسی شرایط

    تحصیل در پرتغال با تاریخ چشمگیر و سبک زندگی مدرن ، تجربه های مختلفی را برای دانشجویان بین المللی ارائه می دهند ، شما به عنوان یک دانشجوی بین المللی در پرتغال ، در زمان تحصیل تان نهایت لذت را تجربه خواهید کرد.

    این کشور که بسیاری از مناظر آن به عنوان کارت پستال در سراسر جهان وجود دارد ضمن فراهم نمودن امکانات تحصیلی ، زندگی دلنشینی را برای مهاجرین رقم می زند . اگر از افراد علاقه مند به دریافت اقامت پرتغال پس از تحصیل هستید باید ضمن آگاهی از شرایط کلی تحصیل در این کشور قوانین اقامتی مخصوصی را مدنظر داشته باشید که برای افرادی که تحصیل در دانشگاه های خارج از کشور را برمی گزینند الزامی است.

    بر همین اساس مشاوران موسسه مهاجرتی مشاوران برگزیده مهرآفرین تصمیم گرفته اند در این نوشتار مطالبی درباره ویژگی های تحصیل در پرتغال ارائه دهند ، چنانچه پس از مطالعه این مطلب هنوز پرسش هایی در خصوص تحصیل و اعزام دانشجو به پرتغال در ذهن داشتید می توانید با مشاوران ما در تماس باشید.

    دانشگاه های پرتغال از طریق فرایند بولونیا ، با سایر کشورهای اروپایی هماهنگ شده اند و مدارک کارشناسی ، مدرک کارشناسی ارشد و دکترا را ارائه می کنند ، پرتغال مشابه دیگر کشورهای اروپا و جهان ، بین دانشگاه ها و موسسات مبتنی بر پژوهش و تحقیقات متمرکز است.

    مختصری بر تحصیل در پرتغال

    پرتغال یکی از بهترین کشور ها برای تحصیل ایرانیان محسوب می شود ، دانشجویان با ورود به کشور پرتغال در میان مردمی با زبان پرتغالی زندگی خواهند کرد که تمامی شان از آیین مسیحیت پیروی می کنند ، این کشور دارای دو کلان شهر به نام لیسبون ( پایتخت ) و پورتو است که دو قطب مهم کشور به شمار می روند.

    هنگام تحصیل در پرتغال اکثر دوره ها به زبان پرتغالی تدریس می شوند ، اما تعداد زیادی از آنها به خصوص در سطح کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی وجود دارد ، بزرگترین دانشگاه پرتغال دانشگاه لیسبون ( Lisboa ) است که در پایتخت این کشور واقع شده است.

    این دانشگاه مجموعه وسیعی از موضوعات را ارائه می دهد و از لحاظ بین المللی جایگاه ویژه ای دارد . دانشگاه لیسبون امروزه نزدیک به ۵۰۰۰۰ دانشجو دارد و دانشگاه پورتو نیز یکی از بزرگترین دانشگاه های پرتغالی در رتبه بندی جهانی است و 10 درصد از دانشجویان آن بین المللی هستند.

    قدیمی ترین دانشگاه پرتغال اما به تاریخ بیش از 700 سال گذشته باز می گردد ، دانشگاه کیمبرا در سال 1290 تأسیس شد و امروزه حدود 22000 دانشجو در آن تحصیل می کنند و یکی از بزرگترین گروه های دانشجویان بین المللی در این دانشگاه است.

    زندگی دانشجویی در پرتغال

    این کشور از نظر اقتصادی دستخوش تغییرات متعددی بوده و در سال های گذشته با وجود رشد قابل توجه در زمینه های مختلف با چالش های همچون افزایش نرخ بیکاری رو به رو بوده است ، اما پرتغال علاوه بر طبیعت شگفت انگیز ، آب و هوای ملایم و تجربه های فرهنگی عالی ، دارای مزیت های دیگری نیز برای دانش جویان بین المللی است.

    پرتغال یکی از کم هزینه ترین کشور های اروپایی برای تحصیل بشمار می رود که با تمام غذاهای شگفت انگیز به راحتی شما را به دام می اندازد ، اما به عنوان یک دانشجو باید بدانید تسلط به زبان عامیانه مردم پرتغال از جمله مواردی است که نمی توان از اهمیت آن چشم پوشید ، تا زمانی که شما نتوانید با زبان عامیانه مردم با آنها صحبت کنید عملا یک فرد ناکارآمد هستید که از حداقل توانایی در برقراری ارتباط معاف است.

    زندگی دانشجویی در پرتغال

    دانشگاه های دولتی برای زبان پرتغالی به طور متوسط کمتر از 1500 یورو برای برنامه های لیسانس و فوق لیسانس خود هزینه می خواهند ، برخی از دانشگاه های خصوصی ممکن است تا 4000 یورو در سال هزینه داشته باشند ، اما برای تحصیل به زبان انگلیسی بین 8000 تا 12000 یورو هزینه تحصیل خواهید داشت.

    موسسات پلی تکنیک و دانشگاه های پرتغال

    موسسات آموزشی در پرتغال که آموزش های حرفه ای را ارائه می دهند به دانشگاه ها و پلی تکنیک ها تقسیم می شوند ، هر دو نوع نهاد می توانند عمومی یا خصوصی باشد ، در حال حاضر 14 موسسه عمومی و 20 دانشگاه عمومی در پرتغال و 36 موسسه خصوصی و 64 دانشگاه خصوصی در این کشور وجود دارد.

    موسسات یا دانشگاه های پلی تکنیک آموزش های حرفه ای در زمینه هایی نظیر پرستاری ، آموزش ، حسابداری و مراقبت های بهداشتی ارائه می دهند ، در حالی که در دانشگاه ها ، مدارک پزشکی ، علوم طبیعی ، اقتصاد یا روانشناسی ارائه می شود.

    همچنین زمینه هایی از قبیل مهندسی ، فن آوری ، مدیریت ، آموزش و پرورش و علوم انسانی در هر دو دانشگاه و سیستم های پلی تکنیک وجود دارد.

    به طور کلی دانشجویانی که مایل به اخذ یک مدرک تحصیلی عمومی هستند باید در یک دانشگاه ثبت نام کنند ، در حالی که دانشجویانی که در یک رشته تخصصی قرار می گیرند باید برای یک دانشگاه پلی تکنیک تقاضا کنند.

    تحصیل مقطع کارشناسی در پرتغال

    جهت تحصیل در پرتغال در مقطع کارشناسی ، دانشجو باید یک رونوشت از آموزش متوسطه خود را ارائه دهند ، اما نکته مهم چگونگی جستجو و دستیابی به برنامه مورد نظر و همچنین مدارک مورد نیاز در دانشگاه های این کشوراست.

    جستجو برای دوره های تحصیلی در پرتغال با توجه به سطح تحصیلات و زبان مورد مطالعه تفاوت خواهد داشت ، برخی از درس ها به زبان انگلیسی تدریس می شوند ، در حالی که سخنرانی ها ، ارائه مطلب و کنفرانس ها اغلب به زبان پرتغالی خواهند بود.

    برای پیدا کردن و مقایسه دوره های مختلف شما باید مدرک دبیرستان خود را به طور رسمی در سفارت یا کنسولگری پرتغال در کشور خود و یا سفارت محلی از پرتغال ببرید ، اگر سوالی در این زمینه دارید با موسسه مهاجرتی مشاوران برگزیده مهرآفرین تماس بگیرید ، رشته های زیادی وجود دارد که می توانید از آن برای تحصیل در پرتغال به زبان انگلیسی استفاده کنید.

    چند مورد از محبوب ترین آنها شامل کارشناسی مهندسی عمران ، کارشناسی امور مالی ، مدیریت و رهبری ، کارشناسی علوم کامپیوتر و کارشناسی مهندسی پزشکی و همچنین تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در پرتغال است.

    امتحان ورودی دانشگاه های پرتغالی

    امتحان ورودی دانشگاه های پرتغالی

    برای تحصیل در مقطع لیسانس پرتغال دانشجویان در برخی از موسسات خارجی باید امتحان ورودی بدهند ، امتحان ورودی می تواند به صورت جداگانه براساس کشوری که دانشجو از آن می آید گرفته شود ، دانش آموزان اتحادیه اروپا گاهی اوقات می توانند این آزمون را رد کنند و نتایج آزمون های نهایی را از کشور خودشان ارائه دهند.

    دانشجویان غیر اتحادیه اروپا می توانند امتحان را در سفارت پرتغال در کشور خود انجام دهند ، برای یادگیری اینکه آیا قبل از ثبت نام برای تحصیل در یک برنامه انتخابی خود ، باید قبل از ثبت نام به آزمون برسید یا نه ، باید از اداره پذیرش تحصیلات عالی دانشگاه انتخابی خود اطلاعات کسب کنید.

    کارشناسی ارشد و دکتری در پرتغال

    برای درخواست یک برنامه کارشناسی ارشد ، متقاضیان باید مدرک کارشناسی یا معادل آن را داشته باشند ، برای مقطع دکترا نیز متقاضیان باید دارای مدرک کارشناسی ارشد باشند ؛ توافقنامه بولونیا به این معنا است که دانشگاه های پرتغالی مدارک کارشناسی و کارشناسی ارشد را از کشورهای عضو دیگر بدون نیاز به تبدیل بین المللی به رسمیت می شناسند.

    مستندات مورد نیاز برای درخواست در یک برنامه ارشد و یا دکترا در پرتغال شامل موارد زیر می باشد:

    • فرم درخواست تکمیل شده
    • صدور گواهینامه ای که نشان می دهد شما تحصیلات دبیرستان / لیسانس / مدرک کارشناسی را تکمیل کرده اید .
    • رونوشت سوابق تحصیلی
    • یک نامه انگیزشی در مورد اینکه چرا میخواهید در دانشگاه تحصیل کنید .
    • برای یک لیسانس ، باید امتحان ورود به دانشگاه را گذرانده باشید .
    • برای بعضی مدارک شما همچنین باید مجموعه ای از سوابق کاری خود را ارائه دهید .
    • گواهی پرداخت هزینه درخواست ( به مبلغ 50 یورو )

    مزیت تحصیل دکترا در اقامت پرتغال

    • پس از آن دریافت ویزای کار و یا اقامت پرتغال پس از تحصیل افرادی که دوره دکترا را در این کشور به اتمام رسانده باشند آسانتر می توانند کار کنند
    • دانشجویان دوره دکترا همزمان با تحصیل با فرصت های شغلی متعددی رو به رو هستند و با دریافت بورس از دانشگاه حقوق ماهیانه نیز دریافت خواهند کرد
    • دوره دکترا را می توان بهترین دوره تحصیل در پرتغال دانست که علاوه بر امکان دریافت بورس از دانشگاه پیشنهادهای شغلی خوبی به شخص می شود
    مزیت تحصیل دکترا در اقامت پرتغال

    مقررات ورود به دانشگاه ها در پرتغال

    متقاضیان تحصیل در پرتغال ، می توانند شش دانشگاه را برای درخواست انتخاب کنند و به ترتیب اولویت بندی ها را رتبه بندی کنند ، برای تحصیلات تکمیلی ، دانشجویان باید مستقیما به وب سایت دانشگاه انتخابی خود مراجعه کنند و ممکن است در صورت درخواست دانشگاه یا موسسه آموزش عالی لازم باشد مدارک خود را به زبان پرتغالی ترجمه کنند.

    دانشگاه های پرتغالی به نسبت سایر دانشگاه های خارج از کشور مانند گزینه های همچون تحصیل در آلمان در تعیین شرایط معین برای ورود خوب و راحت تر عمل می کنند.

    مدارک تحصیلی از کشور شما برای درخواست کافی است ، معمولا سه دوره درخواست برای دانشجویان در پرتغال وجود دارد ، شما باید دانشگاه انتخابی خود را چک کنید ، چون ممکن است مهلت ها یا همان ددلاین پذیرش در هر دانشگاهی متفاوت باشند.

    الزامات زبان برای پذیرش دانشگاه های پرتغال

    زبان آموزش در دانشگاه های این کشور پرتغالی است و تمام دوره ها را نمی توان به زبان انگلیسی یافت ، بنابراین آزمون مهارت در پرتغالی معمولا یک مورد ورود برای همه برنامه های دوره اول ( لیسانس ) به حساب می آید.

    بیشتر موسسات آموزش عالی نیاز به حداقل مهارت در سطح B1 / B2 زبان پرتغالی دارند ، این الزام کمتر به برنامه های دوم و سوم ( فوق لیسانس و دکترا ) مربوط می شود زیرا این برنامه های تحقیقاتی اغلب برای دانشجویان بین المللی و به زبان انگلیسی طراحی شده اند.

    الزامات زبان به طرز قابل توجهی از یک برنامه به یک دیگر متفاوت است ، اما معمولا آزمون های زیر برای پذیرش و تحصیل در پرتغال پذیرفته می شوند : IELTS، TOEFL، CAE / CPE، PTE A و معمولا حداقل نمره ای که دانشگاه های پرتغالی درخواست می کنند بین 5.5-6.5 در آزمون های آیلتس یا 550 امتیازات ( آزمون کتبی ) ، 213 امتیاز ( مبتنی بر رایانه ) یا 80 امتیاز ( آنلاین ) در آزمون تافل است. برای دریافت مدارک زبان مورد نیاز در دانشگاه های پرتغال مشاوران ما در موسسه مهاجرتی MIC شما را راهنمایی خواهند کرد.

    الزامات زبان برای پذیرش دانشگاه های پرتغال

    نحوه درخواست ویزای دانشجویی پرتغال

    پس از دریافت یک نامه پذیرش دانشگاه ، می توانید پروسه درخواست ویزا را شروع کنید ، این روند در سفارت یا کنسولگری پرتغال در کشور شما انجام می شود و می تواند بین یک تا سه ماه باشد که بسته به کشور مبدا شما صادر می شود ، بنابراین بهتر است این روند را در اولین فرصت آغاز کنید.

    مستندات مورد نیاز برای درخواست ویزا شما ممکن است شامل موارد زیر باشد:

    • فرم درخواست تکمیل شده ( برگرفته از وب سایت کنسولگری محلی پرتغالی شما )
    • یک عکس از گذرنامه خودتان
    • نامه ای از پذیرش از دانشگاه یا موسسه پلی تکنیک در پرتغال
    • گواهی تمکن مالی
    • گواهی خریداری بیمه مسافرتی
    • بلیط خریداری شده برای سفر به پرتغال
    • اثبات اینکه شما پس از ورود به پرتغال برای اقامت تحصیلی اقدام می کنید و نه روش دیگری از اقامت
    • همچنین باید هزینه درخواست ویزا را تا 170 یورو پرداخت کنید

    اقامت پرتغال پس از تحصیل

    کسانی که با هدف رسیدن به اقامت این کشور تحصیل در پرتغال را انتخاب می کنند باید دیدگاهی فراتر از انتخاب دانشگاه و رشته تحصیلی داشته و زمینه کار و فعالیت اقتصادی در این کشور را نیز بررسی کنند.

    دریافت اقامت پرتغال پس از تحصیل به دانشجو این اجازه را می دهد تا بتواند به صورت آزادنه به تمام کشورهای اروپا از جمله اسپانیا که همسایه این کشور است سفر کند ، پرتغال کشوری با نیروی کار فراوان در اکثر مشاغل است و دانشجویان مایل به یافتن کار در این کشور باید تخصص بالا و پشتکار لازم را برای یافتن کار داشته باشند.

    اهمیت تحصیل برای یافتن کار در پرتغال

    دانشجویانی که دوره تحصیل خود را در این کشور پشت سر گذاشته اند با افرادی که به قصد یافتن کار وارد پرتغال می شوند تفاوت بسیار داشته و به دلیل آشنایی بیشتر با جامعه و مردم راه آسان تری را در یافتن کار مناسب پیش رو دارند.

    به دانشجویان مشتاق به دریافت اقامت توصیه می شود تا در دوران تحصیل ساعاتی را هرچقدر اندک به کار مشغول شوند ، درآمد کار پاره وقت دانشجویی گرچه اندک است اما مقدمات ورود به بازار کار این کشور را به خوبی فراهم می سازد.

    کار به صورت پاره وقت نقش مهمی در کسب تجربه و یافتن روش های ورود به حوزه تخصص است ، افرادی که دروه لیسانس خود را در پرتغال پشت سر گذاشته اند با دریافت ویزای کار یک یا دو سال بعد می توانند تقاضای اقامت دائم داشته باشند ، زیرا اقامت دائم پرتغال به افرادی تعلق می گیرد که بیش از پنج سال در این کشور سکونت داشته اند.

    داشتن پیشنهاد از کارفرمای پرتغالی

    دریافت ویزای کار پس از تحصیل در پرتغال تنها از طریق یافتن کار و استخدام در این کشور امکان پذیر است ، دانشجویان باید در شش ماهی که پس از اتمام دوره تحصیل خود اجازه اقامت در پرتغال را دارند بتوانند با یک کارفرمای مقیم این کشور قرارداد کاری امضا نموده و با ارائه آن مجوز اقامت دریافت کنند.

    از نکاتی که ما در موسسه مهاجرتی مهرآفرین می خواهیم به شما بگوییم این است که استخدام نیروی خارجی در کشورهای اروپا شامل قوانین مشخصی ست و کارفرما باید ثابت کند که نتوانسته تخصص مورد نیاز خود را در از طریق نیروی داخلی و یا افراد اتحادیه اروپا پیدا کند.

    نکته دیگر آنکه حقوق پرداختی باید تامین کننده کلیه مخارج فرد در کشور پرتغال باشد و از حداقل سطح پرداختی دستمزد کمتر نباشد ، حداقل حقوق پرداختی در این کشور در حدود 1000 تا 1500 یورو در ماه است و چنانچه قرارداد با کارفرما به اتمام برسد و فرد همچنان به اقامت نرسیده باشد باید مجددا از اداره مهاجرت مجوز اقامت دریافت کند.

    مراکز کاریابی در پرتغال

    یافتن کار برای یک دانشجو می تواند از روش های متعددی صورت پذیرد . گاهی برخی از دانشجویان پس از اتمام دوره تحصیل خود از طریق کارفرمایی که به صورت پاره وقت مشغول بوده اند قرارداد دائم شغلی دریافت نموده و به راحتی قادر به تغییر نوع ویزای خود خواهند بود.

    برخی دیگر که در دوره تحصیل خود مدتی را به عنوان کارآموز به فعالیت پرداخته اند در همان حرفه جذب به کار می شوند ، یافتن کار از طریق اگهی های روزنامه ، بنگاه های کاریابی ، آشنایان و دوستان از سایر روش های کاریابی در این کشور هستند.

    به خاطر داشته باشید که مسیر کاریابی برای افرادی که از کشورهای خارجی به پرتغال وارد می شوند دشوارتر بوده و به پشتکار و تلاش مضاعف نیاز دارد ، افراد خارجی باید مهارت های متعددی را در خود تقویت کنند تا بتوانند برابر با سایر نیروهای کار این کشور درنظر گرفته شوند.

    نقش مهارت زبانی برای کار در پرتغال

    نقش مهارت زبانی برای کار در پرتغال

    همانطور که پیش تر شاره شد برای تحصیل و زندگی در کشور پرتغال شما نیاز به یادگیری زبان بومی را خواهید داشت ، از این رو باید در مدت زمان اقامت خود در این کشور تا حد ممکن توانایی زبان پرتغالی خود را افزایش دهید تا هرچه سریعتر در جامعه این کشور پذیرفته شوید.

    اقامت پرتغال پس از تحصیل نیازمند تسلط شما بر زبان رسمی این کشور است ، تحصیل در پرتغال می تواند یکی از هیجان انگیزترین تجربه های زندگی دانشجویی باشد ، اما خوب است دقت داشته باشید که پرتغال از جمله کشورهایی است که در سال های گذشته با افزایش آمار بیکاری رو به رو بوده و بهتر است که در هنگام انتخاب مقصد تحصیلی خود دقت گزینه های متعدد دیگر را نیز بررسی کنید.

    سوالات پر تکرار از موسسه مهاجرتی مهرآفرین

    آیا امکان تحصیل به زبان انگلیسی در پرتغال وجود دارد؟

    برای مقطع لیسانس دوره ها غالبا به زبان پرتغالی می باشد ، اما برای تحصیلات تکمیلی به زبان انگلیسی ارائه می شوند.

    هزینه تحصیل در پرتغال چگونه است؟

    تحصیل به زبان پرتغالی هزینه ای بین 1500 تا 3000 یورور و به زبان انگلیسی بیش از 8000 یورو در سال هزینه خواهد داشت.

    آیا امکان کار دانشجویی در پرتغال وجود دارد؟

    بله – امکان کار همزمان با تحصیل به مدت تقریبی 20 ساعت در هفته برای دانشجویان وجود خواهد داشت.

    این مقاله جهت اطلاعات اولیه شما ارائه گردیده است و اگر در زمینه تحصیل در پرتغال سوالات بیشتری در ذهن دارید ، با مشاوران موسسه مهاجرتی مشاوران برگزیده مهرآفرین در شهرهای تهران ، شیراز و سایر شهرهای ایران تماس بگیرید ، مشاوران ما در زمینه تحصیل در کشورهای اروپایی نظیر تحصیل در اتریش و همچنین اقامت پرتغال پس از تحصیل اطلاعات خوبی دارند و با کمال میل پاسخگوی شما خواهند بود.

    2 دیدگاه
    1. امین نوشته:

      میخواستم بپرسم برای پذیرش پرتغال چقدر میگیرید و چه مقدار تمکن مالی برای دانشگاه کاتولیک پرتغال نیازه

      1. مشاور مهاجرت تحصیلی نوشته:

        باسلام به همراهان موسسات HSA

        با توجه به پایین بودن شانس ویزای کشور پرتغال از ایران، برای این کشور خدمات نداریم. پیشنهاد میکنیم کشورهایی که شانس ویزا شدن از ایران بالاتر است را اپلای کنید. از جمله اسپانیا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، هلند و… تمکن مالی برای کشور پرتغال 7500 یورو می باشد.

        باتشکر از سوال شما

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.