تحصیل در امارات

از ما مشاوره رایگان دریافت کنید!

با ما در ارتباط باشید و سوالات، ابهامات و نگرانی های خود را از طریق راه های ارتباط زیر با ما در میان بگذارید. از طریق شماره تماس زیر میتوانید با مشاورین ما گفتگو کنید

مشاوره رایگان

90003031

    درخواست فوری بررسی شرایط

    تحصیل در امارات متحده عربی مطمئناً می تواند مزایای قابل ذکر زیادی داشته باشد : خورشید ، دریا ، ماسه ، درآمد بالقوه بدون مالیات پس از فارغ التحصیلی و طبق رتبه بندی دانشگاه های جهانی QS ، برخی از بهترین دانشگاه های منطقه خلیج فارس.

    امارات می تواند یکی از بهترین کشور ها برای تحصیل ایرانیان به حساب آید ، چنانچه شما هم قصد بهره مندی از این مزایا را دارید می توانید با موسسه مهاجرتی مشاوران برگزیده مهرآفرین تماس گرفته و جهت تحصیل در امارات و همچنین اخذ پذیرش از دانشگاه های امارات از این مشاوران راهنمایی و مشاوره بخواهید.

    توضیحی از امارات متحده عربی و تحصیل در امارات

    امارات متحده عربی که معمولاً به کشور امارات کوتاه شده است ، از هفت ایالت یا امارات تشکیل شده است ( نوع دیگری مانند نسخه بسیار ، بسیار کوچکتر از ایالات متحده ).

    مانند ایالات متحده آمریکا ، هر یک از امارات دارای استقلال درجه ای هستند ، اما یک دولت فدرال نیز وجود دارد و این به شورای عالی حاکمان معروف است و از هفت امیر – رهبران هر امارات – تشکیل شده است که مناصب خود را به وارث هایشان می دهند.

    از دهه 1950 ، با استفاده از نفت مشخص شده در منطقه ، اقتصاد امارات متحد عربی تغییر سریع می یابد و سیستم معماری ساختمانی و جهانگری خارق العاده ای را اجرا می کنند.

    نکات برجسته طراحی مدرن که در دبی نمایش داده می شود از مهمترین جاذبه های بازدید کنندگان است و همچنین امارات در زمینه آموزش عالی نیز دانشگاه های برجسته ای را احداث و به جهانیان معرفی کرده است.

    این مقاله از موسسه مهاجرتی MIC به شما کمک می کند تا اطلاعات خود را در مورد تحصیل در امارات متحده عربی و همچنین شرایط تحصیل آنها افزایش دهید.

    معرفی دانشگاه های برتر امارات

    در رنکینگ دانشگاه های برتر جهانی در سال 2018 ، شش دانشگاه از امارات متحده عربی در لیست وجود دارد و هفت مورد دیگر نیز در نسخه رتبه بندی دانشگاههای منطقه عرب وجود دارد.

    بزرگترین موسسه آموزش عالی در امارات متحده عربی دانشکده های عالی فناوری است که حدود 17 دانشگاه در سراسر کشور دارد.

    علاوه بر این ، تعدادی از دانشگاه های رتبه بالای مستقر در سایر کشورها دارای شعبه های دانشگاهی در امارات هستند ، پنج دانشگاه برتر رتبه بندی جهانی امارات که برای تحصیل در امارات فوق العاده هستند ، عبارتند از ؛

    1. دانشگاه امارات متحده عربی
    2. دانشگاه آمریکایی شارجه
    3. دانشگاه خلیفه
    4. دانشگاه آمریکایی در دبی (AUD)
    5. دانشگاه شارجه
    6. دانشگاه زید

    زندگی در امارات

    امارات متحده عربی با وجود داشتن یک سیستم حاکمیتی ارثی ، جامعه ای نسبتاً باز و مدارا و مسلماً متنوع را ارائه می دهد.

    حدود 13٪ از جمعیت این کشور بومی اماراتی هستند و بقیه مهاجران ، عمدتا از آسیا ، اروپا و آمریکای شمالی می باشند.

     زندگی در امارات

    اما علیرغم جمعیت زیاد مهاجران ، آگاهی از آداب و رسوم محلی و قوانین مربوط به رفتارهای عمومی برای جلوگیری از ایجاد تخلف – یا دستگیری مهم است ! اطلاع از شهرهای امارات و شناخت آنها برای انتخاب محل تحصیل در امارات ضروری به نظر می رسد.

    معرفی شهر جهانی دبی و دانشگاه های آن در امارات

    اولین چیزی که در مورد دبی می توان به آن اشاره کرد ، افق باورنکردنی آن است که بیش از هر شهر دیگری دارای آسمان خراش های ” ابرقاره ” است . در میان آنها برج خلیفه است که 830 متر پایین تر از بلندترین سازه دست ساز جهان است.

    از دیگر مزایای چشمگیر ساخت و سازهای مدرن ، می توان به سه جزیره پالم ( بزرگترین جزایر دست ساز جهان ) ، جزایر ” جهان ” ( طراحی شده برای شبیه سازی کره زمین در هنگام مشاهده از بالا ) و اسکی دبی ( اولین استراحتگاه اسکی سرپوشیده خاورمیانه ) اشاره کرد.

    در حاشیه این شهر ، مجتمع دانشگاهی بین المللی دبی قرار دارد ، منطقه ای که دارای 27 دانشگاه است که توسط موسسات علمی 11 کشور مختلف اداره می شود.

    این شامل دانشگاه های شعبه ای است که توسط دانشگاه وولونگونگ استرالیا ، دانشگاه میدلزکس انگلیس و دانشگاه ایالتی میشیگان ایالات متحده اداره می شود ، به همین دلیل این روزها تحصیل در امارات در شهر دبی از رویاهای جویندگان علم شده است.

    دانشگاه آمریکایی در دبی (AUD)

    دانشگاه آمریکایی در دبی (AUD) یک دانشگاه خصوصی است که در سال 1995 تأسیس شده است ، در رده بندی جهانی 601-650 در بین دانشگاه های خارج از کشور و در رتبه بندی منطقه عرب 26 رتبه دارد ، حدود 2،585 دانشجو ثبت نام می کنند و 108 ملیت در بدنه دانشجویی این کشور حضور دارند.

    این دانشگاه برای کلیه برنامه های خود دارای مجوز رسمی ایالات متحده و امارات متحده عربی است و برنامه هایی را برای آموزش زبان انگلیسی فشرده در مرکز مهارت های انگلیسی (CfEP) ارائه می دهد ، تا مهارت های زبانی دانشجویان را قبل از شروع تحصیل توسعه دهد.

    دانشگاه خلیفه امارات

    امارات برای ایرانیان یکی از بهترین کشورها برای کار و تحصیل بشمار می رود ، دانشگاه خلیفه یک دانشگاه غیرانتفاعی با محوریت علمی است که در جهان رتبه 451-460 و همراه با دانشگاه شارجه در رده بندی منطقه عرب 2018 در رتبه 21 ام را به دست آورده است.

    در حال حاضر حدود 1500 دانشجو در آن تحصیل می کنند اما این دانشگاه می تواند در آینده به 6000 دانشجو آموزش دهد و این دانشگاه پیرامون ساختار آموزش عالی آمریكا الگوبرداری شده و در حال توسعه یك شبكه جهانی از همكاران ، اعضای هیئت علمی و برنامه های تحقیقاتی در امارات متحده عربی و مناطق اطراف آن است.

     دانشگاه خلیفه امارات

    ابوظبی ، پایتخت امارات و دانشگاه های آن

    آسمان خراش های ابوظبی به اندازه دبی هیجان انگیز نیستند ، اما باز هم ، چه کسی به بلندترین ساختمان جهان احتیاج دارد در حالیکه گرانترین مدار گرند پری جهان را بدست می آورد ؟

    با این حال ، این به معنای این نیست که معماری آن کاملاً چشمگیر نیست . به عنوان مثال ، یک طرح مدور برجسته از پردیس جدید پاریس – سوربن ابوظبی وجود دارد که از یک گنبد مرکزی مستقر در ساختمان اصلی نمادین دانشگاه معتبر پاریس ، طراحی شده است.

    علاوه بر پاریس – سوربن ، دانشگاه نیویورک همچنین یک شعبه دانشگاهی در ابوظبی دارد که مانند آکادمی فیلم نیویورک است . همچنین دانشگاه نسبتاً جوان ابوظبی وجود دارد که دارای یک پردیس در حاشیه شهر ( و دیگری در العین ) است و دارای سیستم های پشتیبانی خوبی برای دانشجویان بین المللی علاقه مند به تحصیل در امارات است .

    دانشگاه امارات متحده عربی در ابوظبی

    دانشگاه امارات متحده عربی با رتبه 390 در رده بندی جهانی ، در رده بندی منطقه عرب در رتبه پنجم قرار دارد ، این مرکز در شهر العین در امارت ابوظبی مستقر است و قدیمی ترین دانشگاه کشور است – اگرچه هنوز نسبتاً جوان است ، اما در سال 1976 تأسیس شده است ؛ جامعه فارغ التحصیلان آن شامل بسیاری از رهبران قدرتمند در زمینه های دولت و تجارت است .

    معرفی ایالت شارجه و دانشگاههای آن

    شارجه سومین شهر بزرگ امارات متحده عربی و ایالت پایتخت است که نام خود را برای تحصیل در امارات به اشتراک می گذارد.

    دانشگاه شهر شارجه ، شبیه به مجتمع دانشگاهی بین المللی دبی بوده و منطقه ای با تمرکز بالای دانشگاه ها است ، اینها شامل دانشگاه آمریکایی شارجه ، دانشگاه شارجه ، کالج دانشگاه اسکای لاین ، بیمارستان آموزشی شارجه و کالج های مردانه و زنانه عالی فناوری است.

    دانشگاه شارجه در حدود هفت مایل با مرکز شهر فاصله دارد و مجموعه ای از مغازه ها ، بانک ها ، رستوران ها و امکانات ورزشی و همچنین اسکان دانشجویی را در اختیار شما قرار می دهد.

    در مسیر حرکت از دانشگاه به سمت شارجه دانشجویان ، کارهای زیادی برای انجام دارند ، یک چرخ مشاهده ای به ارتفاع 60 متر که منظره ای از آن در شارجه و دبی وجود دارد مشهور به چشم امارات است.

    مرکز خرید دیدنی آبی سوک و تالاب زیبای خالد ، که دارای سومین بلندترین چشمه جهان و میزبان مسابقه سالانه F1 Powerboat است.

    شارجه ورود جدیدی در در حال حاضر در رتبه 77 برای QS Best Student قرار دارد و به لطف جامعه دانشجویی بسیار بین المللی خود ، نمره قابل توجهی را برای گروه Student Mix کسب کرده است.

    دانشگاه آمریکایی شارجه

    دانشگاه آمریکایی شارجه ( AUS ) در رده بندی های منطقه عرب در رتبه هشتم و 411-420 در رده بندی جهانی قرار دارد.

    AUS هم در امارات متحده عربی و هم در ایالات متحده دارای مجوز است ، AUS دوره هایی را بر اساس الگوی آموزش عالی ایالات متحده ارائه می دهد و یک انتخاب محبوب در بین دانشجویان علاقه مند به تحصیل در امارات است ، این دانشگاه در شارجه که ورودی جدیدی برای QS بهترین شهرهای دانشجویی 2016 بود ، واقع شده است .

     دانشگاه آمریکایی شارجه

    دانشگاه شارجه در سال 1997 توسط امیر شارجه ، سلطان بن محمد القاسیمی تأسیس شد ، دانشگاه شارجه در رده بندی دانشگاه های جهانی QS با رتبه 701-750 و در رتبه بندی های منطقه عرب با رتبه 21 ام درخشیده است.

    این دانشگاه قصد دارد به یک موسسه علمی پیشرو در خاورمیانه و در سراسر جهان تبدیل شود و نقش مهمی در رشد اقتصادی امارت و شارجه ایفا کند.

    در ادامه با ما در موسسه مهاجرتی MIC همراه باشید تا شرایط پذیرش دانشگاه های امارات را بررسی کنیم.

    شرایط پذیرش دانشگاه های امارات

    برای تحصیل در امارات ، باید قبل از شروع ماه مه یا ژوئن برای دانشگاه منتخب خود بصورت آنلاین اقدام کنید ، برای این اعمال ، شما معمولاً باید فرم درخواست تکمیل شده ، گذرنامه معتبر ، گواهی نامه ها و رونوشت های جدیدترین مدرک دانشگاهی ، منابع دانشگاهی و اثبات تسلط به زبان انگلیسی را تهیه کنید.

    در حالی که هر موسسه شرایط پذیرش خود را تعیین می کند ، دانشگاه های دولتی غالباً انتظار دارند که دانش آموزان در صحبت کردن به زبان عربی ( زبان اصلی که در دانشگاه های امارات متحده عربی استفاده می شود ) و همچنین انگلیسی مهارت داشته باشند ، اگر یک انگلیسی زبان غیر بومی هستید ، نتایج آیلتس و تافل به احتمال زیاد مورد نیاز خواهد بود .

    برنامه های دانشگاه و شهریه تحصیل در امارات

    شهریه های تحصیل در امارات متفاوت است ، زیرا دانشگاههای امارات هزینه های خود را تعیین می کنند ، موفقیت اقتصادی مداوم منطقه بدان معنی است که تحصیل در امارات می تواند نسبتاً گران باشد .

    در حالی که هزینه های برنامه به طور قابل توجهی متفاوت است ، قیمت ها برای مدرک کارشناسی ارشد از حدود 48،000 درهم امارات ( نزدیک به 14000 دلار آمریکا ) تا 120،000 درهم امارات معادل 32000 دلار آمریکا ( برای برخی برنامه های تخصصی تحصیلی ) است.

    ویزای دانشجویی امارات

    برای اخذ ویزا برای تحصیل در امارات ، به یک اسپانسر ساکن کشور نیاز خواهید داشت ، اگر هیچ خویشاوندی یا مخاطب مستقر در امارات ندارید ، دانشگاه که به شما مکانی ارائه می دهد.

    می توانید ویزای خود را بصورت آنلاین درخواست کنید ، اما به یاد داشته باشید حتی با حمایت مالی هیچ ضمانتی برای پذیرش وجود ندارد.

    معمولاً ویزای اقامت دانشجویی فقط به مدت یک سال به طور همزمان صادر می شود و پس از آن قابل تمدید است . هزینه این درخواست علاوه بر سپرده 3000 درهمی ، 1000 درهم است.

    اسناد مورد نیاز برای ویزای دانشجویی امارات

    1. گذرنامه و 12 قطعه عکس
    2. نامه پذیرش
    3. بیانیه های بانکی که شواهدی از بودجه در امارات را نشان می دهد .
    4. احتمالاً یک قرارداد اجاره نامه ( یا نامه ای از دانشگاه اگر قصد اقامت در دانشگاه را دارید )
    5. کپی دریافت شهریه برای سال تحصیلی برنامه فعلی
    6. کپی دریافت هزینه ویزا برای سال تحصیلی برنامه فعلی
    7. دانشجویان کارشناسی ارشد باید ثابت کنند که دارای مدرک دانشگاهی شناخته شده هستند

    در بدو ورود به کشور نیز باید از شما خواسته شود كه در یك مركز مجاز تحت معاینه پزشکی قرار بگیرید كه شامل آزمایش HIV ، هپاتیت B ، هپاتیت C ، ، سل ، جذام و سفلیس است . هر کسی که برای هر یک از این موارد مثبت باشد ، به استثنای سفلیس ، از کشور اخراج می شود.

    این مقاله از سوی موسسه مشاوران مهاجرتی مهرآفرین ، برای علاقه مندان تحصیل در امارات ، به تحریر درآمده است ، در این نوشتار تلاش بر این بوده است تا شرایط و ضوابط تحصیل در امارات متحده عربی و دانشگاه های آن توضیح داده شود.

    در صورت تمایل به کسب اطلاعات گسترده تر در خصوص تحصیل در خارج از کشور با مشاوران برجسته ما در دفاتر تهران و شیراز در تماس باشید.

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.