تحصیل در آرژانتین

از ما مشاوره رایگان دریافت کنید!

با ما در ارتباط باشید و سوالات، ابهامات و نگرانی های خود را از طریق راه های ارتباط زیر با ما در میان بگذارید. از طریق شماره تماس زیر میتوانید با مشاورین ما گفتگو کنید

مشاوره رایگان

90003031

    درخواست فوری بررسی شرایط

    تحصیل در آرژانتین که از جمله کشورهای آمریکای جنوبی است وهمیشه به خود می بالد و حرف های زیادی برای بیان در جامعه بین الملل دارد.

    از جمله مواردی که باعث افتخارات بیشتر آرژانتین می شود ، سرمایه گذاری در سیستم آموزش عالی و افزایش سیاست جذب دانشجویان بین المللی است که این سیاست ، آرژانتین را به یکی از بهترین کشورها برای کار و تحصیل در این قاره تبدیل کرده است.

    کارشناسان موسسه مهاجرتی مشاوران برگزیده مهرآفرین در این مقاله شرایط تحصیل در آرژانتین را مورد بررسی قرار داده اند و مطالبی مختصر اما مفید را برای علاقه مندان ارائه کرده اند ، امیدورایم مطالعه آن پاسخگوی بخشی از سوالات شما باشد.

    مختصری پیرامون تحصیل در آرژانتین

    مانند بیشتر کشورهای آمریکای لاتین ، آرژانتین به هویت ملی قوی و پرشور خود مفتخر است ، آرژانتین خود را به عنوان مقصد انتخاب دانشجویان خارجی قرار می دهد.

    در واقع ، این یک کشور گسترده ، چند فرهنگی و امن است که دامنه بسیار متنوعی از شهرها ، تنظیمات و مراکز مطالعاتی را ارائه می دهد.

    علاوه بر این ، گفته می شود که سیاست های ایالتی آرژانتین منجر به داشتن جمعیتی تحصیل کرده و با سواد در این کشور شده است.

    • آرژانتین دومین کشور بزرگ قاره آمریکای جنوبی است
    • پایتخت و بزرگترین شهر آن بوئنوس آیرس است
    • 3500 کیلومتر از شمال به جنوب امتداد دارد ، با کوه های آند در غرب و اقیانوس اطلس از شرق مجاورت دارد
    • شیلی ، بولیوی ، پاراگوئه ، برزیل و اروگوئه همه با آرژانتین مرز مشترک دارند
    • زبان اصلی آن زبان اسپانیایی است

    آرژانتین به عنوان هشتمین کشور بزرگ جهان و بزرگترین کشور اسپانیایی زبان ، طیف گسترده ای از مناظر ، فرهنگ ها و فرصت های آموزشی را ارائه می دهد.

    تقریباً تمام برنامه های تحصیل در آرژانتین به زبان اسپانیایی تدریس می شوند ، بنابراین متقاضیان باید به زبان اسپانیایی مهارت داشته باشند یا برنامه ای برای گذراندن دوره های اسپانیایی قبل از ورودشان داشته باشند و یا سابقه تحصیل در اسپانیا را داشته باشند.

    رونق اقتصادی که در اوایل قرن بیست و یکم آرژانتین از آن برخوردار بود ، موجب شده است که چندین دانشگاه آن در بین بهترین های قاره آمریکا در نظر گرفته شوند .

    ویژگی های کشور آرژانتین برای دانشجویان

    برای تحصیل در آرژانتین فواید زیادی وجود دارد ، آرژانتین یکی از پر بازدیدترین و محبوب ترین کشورها در آمریکای جنوبی است که شهرت روزافزون تحصیلات دانشگاهی و شهرهای بسیار شگفت انگیزی را برای زندگی در اختیار شما قرار می دهد .

    دانشجویان با داشتن فرصت های آموزشی ، فنی و شغلی زیادی در یک کشور پیشرفته در معرض فرهنگ غنی قرار می گیرند.

    ویژگی های کشور آرژانتین برای دانشجویان

    تحصیلات در آرژانتین فرصتی برای یادگیری زبان اسپانیایی ، یک زبان مهم جهانی و ممکن است بسیار ارزان تر از تحصیل در جای دیگر باشد.

    آرژانتین گزینه ای عالی برای کسانی است که مایل به تحصیل در دانشگاه های خارج از کشور هستند ، بوئنوس آیرس با بلوارهای وسیع ، محله پر زرق و برق و زندگی عالی شبانه ، مورد علاقه اکثر دانشجویان بین المللی است ، اما گزینه های عالی دیگری مانند شهرهای لا پلاتا و کوردوبا نیز وجود دارد.

    در ادامه این مقاله از موسسه مهاجرتی مشاوران برگزیده مهرآفرین ، سیستم آموزشی این کشور را مورد بررسی و تجزیه ، تحلیل قرار خواهیم داد ؛ با ما همراه باشید.

    مروری بر سیستم آموزش عالی آرژانتین

    آموزش عالی در آرژانتین بسیار متنوع است و یک صنعت رو به رشد است ، این کشور دارای بیش از 40 دانشگاه دولتی و 46 دانشگاه خصوصی است.

    آرژانتین بالاترین میزان دانشجویان دانشگاهی در آمریکای لاتین را دارد که منابع رسمی حدود 150000 دانشجوی مشغول به تحصیل در آرژانتین را در سیستم دانشگاهی آرژانتین گزارش می دهند که بیش از 30،000 نفر از اینها دانش آموزان خارجی هستند.

    آموزش عالی در آرژانتین به سه سطح تقسیم می شود . اولین سطح تحصیلات عالی ، دارای مدرک تحصیلی یا مشاغل فنی مانند معلمان یا تکنسینها ( 1 تا 3 سال ) می باشد.

    دوم ، سطح دانشگاه ، آموزش حرفه ای را در طیف گسترده ای از رشته ها در دانشگاه ها ارائه می دهد ( 4 تا 6 سال ) که منجر به دریافت مدرک ، مجوز و عناوین ( برای وکلا و پزشکان ) می شود.

    سطح سوم ، پژوهش محور است و شامل مدارک تخصصی ، کارشناسی ارشد و مدرک دکترا می باشد.

    شهریه و مدت زمان تحصیلات در آرژانتین

    برخی از دانشگاه های دولتی دارای برنامه های فارغ التحصیل رایگان هستند و اکثر آنها هزینه بسیار کمی دارند ، متقاضیان دانشگاه های خصوصی ممکن است سالانه تا میزان 5000-15000 دلار هزینه کنند.

    هزینه های تحصیل بطور کلی پرداخت می شود و برخی دانشگاه ها بورسیه های تحصیلی را به دانشجویان خارجی ارائه می دهند.

    علاوه بر شهریه ها ، هزینه های مرتبط مانند مسافرت و لوازم التحریر باید در نظر گرفته شود ، برای به دست آوردن اطلاعات دقیق تر مالی ، ارتباط با افراد یا موسسه مورد علاقه خود بسیار مهم است.

    هزینه ها همچنین می توانند به دلیل متغیر بودن مدت زمان لازم برای تکمیل مدرک کارشناسی در آرژانتین متفاوت باشند.

    به طور معمول ، تحصیلات کارشناسی 4 سال است ، متقاضیان تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در آرژانتین 6 سال باید تحصیل کنند ، طول برنامه های کارشناسی ارشد بسیار متفاوت است ، اما اغلب 1-2 سال طول می کشد.

    سال تحصیلی در آرژانتین

    از آنجا که آرژانتین در نیمکره جنوبی واقع شده است ، سال تحصیلی از مارس آغاز می شود و تا ماه دسامبر ادامه می یابد.

    ینابراین متقاضیان تحصیل در آرژانتین باید به برنامه تحصیلی این کشور توجه داشته باشند . سال تحصیلی در اکثر دانشگاه ها براساس برگزار ترم می شود . بیشتر موسسات آموزش عالی ترم اول خود را از مارس تا جولای و ترم دوم خود را از ماه ژوئیه یا آگوست تا دسامبر برگزار می کنند.

    معمولاً یک تعطیلات زمستانی وجود دارد که در اواسط ماه ژوئیه می افتد ، بیشتر دوره ها بر روی کلاس های حضوری تمرکز می کنند و نمرات بر اساس یک امتحان یا مقاله واحد در پایان دوره ارزیابی می شود.

    معرفی دانشگاه های آرژانتین

    در این بخش ، مشاوران ما در موسسه مشاوران مهرآفرین قصد دارند دانشگاه های برتر آرژانتین را به شما عزیزان معرفی کنند ؛ آرژانتین دارای 47 دانشگاه دولتی عمومی و 46 موسسه خصوصی آموزش عالی است ، دانشگاه کوردوبا ، قدیمی ترین دانشگاه کشور ، از سال 1613 به بهره برداری رسیده است و به ملت این امکان را می دهد که یک تاریخ طولانی و برجسته از آموزش عالی داشته باشد.

    اگرچه دانشگاه ها یکی از محبوب ترین گزینه ها برای تحصیل است اما ، تعدادی مدرسه از جمله انستیتوهای فنی و کالج های تخصصی نیز وجود دارد.

    معرفی دانشگاه های آرژانتین

    برخی از دانشگاه های مشهور برای تحصیل در آرژانتین شامل ؛ دانشگاه بوینوس ایرس ، دانشگاه استرالیا ، دانشگاه کاتولیک آرژانتین و دانشگاه تکنولوژیک بوینوس ایرس است.

    دانشگاه بوینوس آیرس آرژانتین

    دانشگاه بوینوس آیرس ، بزرگترین دانشگاه برای تحصیل در آرژانتین ، بزرگترین دانشگاه برای ثبت نام در آمریکای لاتین ، یک دانشگاه دولتی است که در رده بندی دانشگاه جهانی 2018 رتبه 75 را کسب کرده است.

    این موسسه که در سال 1821 تأسیس شد ، بیش از سایر دانشگاه های اسپانیایی زبان ، جوایز نوبل نیز کسب کرده است . این مدرسه یک دانشگاه اصلی ندارد ، اما ساختمانهای مختلف آن در شهر بوینوس آیرس پراکنده شده است.

    دانشگاه استرالیا در آرژانتین

    دانشگاه استرالیا که در سال 1979 تأسیس شد ، یک دانشگاه خصوصی و کاتولیک است ، هم اکنون این دانشگاه دارای رتبه 331 در جهان و 24 ام در آمریکای لاتین است.

    پردیس اصلی آن در بوئنوس آیرس است ، اما این دانشکده دارای دانشکده ها و دپارتمانی مستقر در روزاریو ( دانشکده علوم تجارت ) و پیلار ( بیمارستان دانشگاه استرالیا ، دانشکده علوم زیست پزشکی ، دانشکده بازرگانی IAE و پارک استرالیا ) به تحقیق و توسعه می پردازد.

    دانشگاه کاتولیک آرژانتین ( UCA )

    دانشگاه کاتولیک آرژانتین ، که با عنوان UCA شناخته می شود ، با 364 امتیاز در آخرین رده بندی های جهانی و 36 در رتبه بندی های آمریکای لاتین 2018 قرار دارد .

    UCA آرژانتین که در سال 1958 تأسیس شده است ، یکی دیگر از دانشگاه های خصوصی ، کاتولیک است و صدراعظم آن اسقف اعظم بوئنوس آیرس است ، محوطه اصلی مدرسه در پورتو مادرو ، یکی از مدرن ترین مناطق بوینوس آیرس واقع شده است .

    تکنولوژیک بوینوس ایرس ( IITBA ) آرژانتین

    این دانشگاه نیز در بوئنوس آیرس واقع شده است ،ITBA یک دانشگاه خصوصی برای تحصیل در آرژانتین با رتبه 551-600 در جهان و 60 در آمریکای لاتین است.

    این موسسه تقریباً 2،000 دانشجو ثبت شده است که تمرکز اصلی آنها روی تجارت ، مهندسی و فناوری اطلاعات است.

    موسسه Tecnolgico de Buenos Aires که در سال 1959 تأسیس شد به عنوان یکی از هدایت کنندگان برتر مهندسان نسل آینده آرژانتین شناخته می شود.

    مدارک ویزای دانشجویی آرژانتین

    دانشجویان بین المللی برای تحصیل در آرژانتین باید ویزا داشته باشند ، دانشجویان به عنوان گردشگر وارد کشور می شوند و سپس ویزای آنها به ویزای دانشجویی تغییر می کنند.

    کلیه دانشجویان باید با گذرنامه ای که حداقل برای مدت شش ماه اعتبار دارد وارد کشور شوند ، دانشجویان باید برای دریافت شرایط خاص برای ورود به آرژانتین با سفارتخانه های آرژانتین خود مشورت کنند یا با موسسات مهاجرتی معتبر کشور خود مشورت کنند.

    دانشجویان آرژانتین برای ورود به کشور باید گزارش پلیس مبنی بر گواهی رفتار خوب را بدست آورند . این سند باید پس از ورود به آرژانتین توسط یک مترجم معتبر ترجمه شود ، دانش آموزانی که به دنبال تحصیل در آرژانتین هستند ، معمولاً باید موارد زیر را نشان دهند :

    • برای یک دوره آموزشی در یک موسسه آموزشی معتبر پذیرش گرفته اید
    • بودجه کافی برای حمایت از خود در طول تحصیل دارید
    • شما تمام هزینه های مربوط به ویزا را پرداخت کرده اید
    • دانشگاه منتخب شما مایل است روند ویزا را برای شما شروع کند

    کار و زندگی در آرژانتین

    فرصت های شغلی زیادی در آرژانتین هم برای شهروندان و هم برای افراد خارجی وجود دارد . صنایعی که کارگران قابل توجهی بین المللی را به کار می گیرند شامل تجارت زراعی صادرات گرا ، فرآوری مواد غذایی ، ساخت و ساز می باشد ،علاوه بر این ، صنایع خدماتی در حال افزایش محبوبیت هستند.

    کار و زندگی در آرژانتین

    دانشجویان بین المللی که تحصیل در آرژانتین را انتخاب می کنند ، سه گزینه اصلی را برای یافتن جایی برای زندگی دارند ؛ دانشگاه ، اسکان خصوصی و انجمن خوابگاه های آرژانتین.

    اکثر دانشجویان بین المللی در آرژانتین زندگی خود را در دانشگاه انتخاب می کنند انجام این کار به شما امکان می دهد تا راحت تر ملاقات کنید ، در مکانی در نزدیکی دانشگاه زندگی کنید و مناطق مطالعه ، کتابخانه و کافی نت ها در دسترس شما خواهد بود ، ممکن است چند ماه اقامت در خانه ای در آرژانتین نیز سازگاری خوبی برای ابتدای کار باشد .

    موسسه مشاوران مهرآفرین ، با گروهی مجرب از کارشناسان برجسته در شهرهای تهران و شیراز آمادگی پاسخگویی به پرسش های مهاجرتی عزیزان علاقه مند هستند.

    مقاله فوق درباره تحصیل در آرژانتین خدمت عزیزان ارائه گردیده است ، چنانچه مایل به کسب اطلاعات پیرامون شناخت بهترین کشورها برای تحصیل ایرانیان هستید حتما با مشاوران ما در تماس باشید ، این مشاوران صمیمانه راهنمای شما خواهند بود.

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.