تحصیل در ارمنستان

از ما مشاوره رایگان دریافت کنید!

با ما در ارتباط باشید و سوالات، ابهامات و نگرانی های خود را از طریق راه های ارتباط زیر با ما در میان بگذارید. از طریق شماره تماس زیر میتوانید با مشاورین ما گفتگو کنید

مشاوره رایگان

90003031

    درخواست فوری بررسی شرایط

    تحصیل در ارمنستان به دلایل فراوانی که برای متقاضیان مهاجرت ارزشمند می باشد ، اخیرا بسیار مورد توجه دانشجویان بین المللی قرار گرفته است.

    ارمنستان به دلیل نزدیکی به ایران ، شرایط اقلیمی مشابه و فرهنگ و رسوم مشابه با ایران ، یکی از بهترین کشور ها برای تحصیل ایرانیان بشمار می رود.

    برای کسب اطلاعات درباره ویژگی های تحصیل در ارمنستان با مشاوران موسسه مهاجرتی مشاوران برگزیده مهرآفرین تماس بگیرید ؛ مشاوران این دفاتر در مقاله حاضر اطلاعات اولیه ای در این باب برای استفاده شما عزیزان ارائه داده اند.

    برخی ویژگی های تحصیل در ارمنستان

    همانطور که اشاره شد ، کشور ارمنستان به دلیل نزدیکی به ایران ( اختلاف زمان نیم ساعت است ) ، شرایط آب و هوایی مناسب ، سیستم آموزشی استاندارد و پیشرفته و همچنین دارا بودن دانشگاه های معتبر به گزینه ای ایده آل برای دانش آموزان و دانشجویان تبدیل شده است.

    برای آن دسته از متقاضیان ایرانی تحصیل در خارج از کشور که به سیستم آمریکایی علاقه مند هستند ، کشور ارمنستان گزینه مناسبی است.

    بسیاری از موسسات آموزش عالی در ارمنستان خدمات تحصیلات عالیه را ارائه می دهند و در حال حاضر ، بیش از 7 هزار دانش آموز و دانشجوی بین المللی از 40 کشور در ارمنستان تحصیل می کنند.

    این کشور با مساحت کمتر از 30،000 کیلومتر مربع ، به خاطر تاریخ و فرهنگ غنی آن ، دیدگاههای با شکوه ، سرمایه جهانی و قابل قبول ، امنیت ، زندگی مقرون به صرفه ، مهمان نوازی و غذاهای خوشمزه شناخته شده است.

    سیستم آموزشی ارمنستان

    ارمنستان یکی از امن ترین کشور های دنیا برای تحصیل در خارج به حساب می آید و برای کسانی که مایل به تحصیل در یک مدرسه ابتدایی یا متوسطه معتبر بین المللی هستند ، چندین گزینه جالب را ارائه می دهد .

    بعضی از مدارس ممکن است برای تحصیل در ارمنستان برنامه درسی آمریکایی یا بریتانیایی را با برنامه های زبان انگلیسی دنبال کنند ، در حالی که دیگران تحت نظام آموزش فرانسه قرار می گیرند.

    گرچه اکثر موسسات از زبان ارمنی به عنوان زبان اصلی استفاده می کنند اما متقاضیان همچنین می توانند از میان زبان های آموخته شده زبان آلمانی ، اسپانیایی و حتی ژاپنی را نیز پیدا کنند.

    مدارس بین المللی ارمنستان

    مدارس بین المللی این کشور اغلب دارای جمعیت فراوانی هستند ، به ویژه کودکان مدیران شرکت های چند ملیتی ، دیپلمات ها و کارکنان سازمان های غیردولتی در میان آنها قرار دارند.

    مدارس به طور کلی به دانشجویان بین المللی متصل می شوند و از یک برنامه درسی در آمریکا ، انگلستان ، فرانسه ، کانادا یا استرالیا یا نیوزیلند پیروی می کنند.

    با این شرایط ، استفاده از استانداردهای بین المللی و انتقال بین کشورها آسان تر می شود ؛ علاوه بر این ، مدارس اغلب مدارک اضافی مانند مدرک فارغ التحصیلی بین المللی را ارائه می دهند و این ها تماما دلایلی برای علاقه مندی به تحصیل در ارمنستان است در ادامه این مقاله از موسسه مشاوران مهرآفرین به بررسی مقاطع تحصیلی در ارمنستان می پردازیم.

    مدارس بین المللی ارمنستان

    مروری بر کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکترا ارمنستان

    برای دریافت درجه اول ، یعنی مدرک کارشناسی ، در یکی از موسسات آموزش عالی ارمنستان ، متقاضیان تحصیل در ارمنستان ، باید 4 یا 5 سال تحصیلی به تلاش بپردازند.

    برای تحصیل در رشته های هنر و تربیت بدنی ، دانش آموزان باید 4 سال تحصیلی را کامل کنند ، برای تحصیل در رشته های کارشناسی پزشکی ، دندانپزشکی و یا داروسازی حداقل 5 سال تحصیلی به همراه ارائه نمره پایان نامه کارشناسی مورد نیاز است.

    مدرک کارشناسی ارشد به فارغ التحصیلان دوره فوق لیسانس اعطا می شود ، فارغ التحصیلان دوره کارشناسی ارشد دارای دانش و مهارت لازم برای تحقیق علمی ، فعالیت علمی – آموزشی ، مدیریت و توسعه حرفه ای مستقل هستند.

    یک دانشجوی دکترا در واقع یک فرد محقق است که جهت گسترش دانش نظری و تهیه پایان نامه علمی تحقیقات دکترای خود را انجام می دهد و پس از اتمام حداقل یک دوره 3 ساله تحصیلات تکمیلی و دفاع موفق از پایان نامه ، مدرک دکترا ( کاندیدای علمی ) اهدا می شود.

    موسسات آموزش عالی ارمنستان

    در حال حاضر بیش از 50 موسسه عمومی و خصوصی جهت تحصیل در ارمنستان وجود دارد که 26 عدد از آنها دانشگاه های دولتی هستند و 4 مورد از آنها در سطح بین المللی اداره می شوند و بیش از 42 موسسه خصوصی نیز در جمهوری ارمنستان فعال هستند.

    دانشگاه های بین المللی معتبر همچون دانشگاه ایروان ، دانشگاه آمریکایی ارمنستان ، دانشگاه روسی-ارمنی ، دانشگاه فونداسیاس فرانسه و دانشگاه بین المللی اوراسیا هستند.

    به دلیل اهمیت علمی دانشگاه های مشهور ارمنستان ، بسیاری از متقاضیان تحصیل در ارمنستان ، برای پذیرش در آن به رقابت می پردازند.

    برخی از این دانشگاه ها متقاضیان بین المللی را با مشاوره یک به یک در طول فرایند پذیرش برای کمک به دانش آموزان در امور ثبت نام دوره ، پردازش ویزا ، تهیه مسکن دانشجویی و غیره کاملا پشتیبانی می کنند.

    دانشگاه آمریکایی ارمنستان (AUA) از دانشجویان بین المللی علاقه مند به تحصیلات آمریکایی در ارمنستان استقبال می کند.

    دانش آموزان از بیش از 20 کشور در سراسر جهان در AUA تحصیل می کنند و به عنوان بخشی جدایی ناپذیر از جامعه AUA تبدیل شده اند.

    این دانشگاه در قلب مرکز شهر ایروان واقع شده است و یکی از بهترین دانشگاه ها برای تحصیل در خارج از کشور است.

    انواع موسسات آموزش عالی در ارمنستان

    • آموزش عالی در دانشگاه ها ؛ دانشگاه ها تحصیلات تکمیلی را در شاخه های مختلف علوم ، فن آوری و فرهنگ ارائه می دهند . فرصت هایی نیز برای تحقیقات و مطالعات علمی ارائه می شود.
    • موسسات تحصیلات عالی ؛ برنامه های تحصیلی حرفه ای و تخصصی ، تحصیلات تکمیلی و تحقیقات علمی را در تعدادی از شاخه های علمی ، اقتصادی و فرهنگی اجرا می کنند.
    • آکادمی های آموزشی ؛ با هدف توسعه آموزش و پرورش ، فن آوری و فرهنگ در یک حوزه فردی ، برنامه های آموزش متخصصان بسیار ماهر و همچنین ارائه برنامه های تحصیلی تحصیلات تکمیلی را انجام می دهند.
    • هنرستان هنرهای زیبا ؛ این موسسات متخصصین در زمینه موسیقی را آموزش می دهند و برنامه های تحصیلات تکمیلی را نیز ارائه می دهند.
    • موسسات آموزش عالی ایالتی ؛ اینها نهاد های دولتی قانونی مستقل و غیر انتفاعی هستند که مالکیت و مدیریت اموال اختصاص یافته به آنها با توجه به مأموریت و سیاست های دولت اداره می شود.
    انواع موسسات آموزش عالی در ارمنستان

    ساعات مطالعه در مقاطع تحصیلی مختلف ارمنستان

    ساعات رسمی مطالعات هفتگی که انتظار می رود دانش آموزان مشغول به تحصیل در ارمنستان در مطالعات تمام وقت موظف به انجام آن هستند ، بستگی به نوع برنامه ها دارد و به طور قابل ملاحظه ای از مؤسسه ای به موسسه دیگر متفاوت است.

    اما شیوه های رایج به شرح زیر است : ساعات مطالعه تمام وقت در برنامه های کارشناسی 28 تا 32 ساعت در هفته ( گاهی تا 36 ) ، برای برنامه های کارشناسی ارشد 16-18 ساعت و برای برنامه های تحصیلات تکمیلی ( دکتری ) 4-8 در هفته .

    نتایج یادگیری دانش آموزان از طریق مجموعه ای از امتحانات و آزمون های شفاهی و کتبی درهنگام تحصیل در ارمنستان ارزیابی می شود.

    نتایج امتحانات توسط سیستم های درجه بندی قابل ملاحظه ای در میان موسسات ارزیابی می شود . کمیته های بازرسی دولتی ، ارزیابی نهایی فارغ التحصیلان را انجام می دهند.

    پذیرش دانشجو در ارمنستان

    الزامات پذیرش از دانشگاه های خارج از کشور بسته به دانشگاه انتخابی متفاوت است ، خارجیان متقاضی تحصیل در ارمنستان ، اگر حداقل تحصیلات متوسطه و گواهی مربوطه داشته باشند ، واجد شرایط درخواست مدرک لیسانس هستند.

    در صورت درخواست برای یک برنامه تحصیلات تکمیلی ، دیپلم کارشناسی مورد نیاز خواهد بود . هر موسسه آموزش عالی می تواند نیازهای خاص برنامه را داشته باشد ، تمام پرونده های زیر یا بخشی از آنها برای فرآیند درخواست در دانشگاه های ارمنستان مورد نیاز است :

    • نامه پذیرش تقاضا به وزارت آموزش و پرورش ارمنستان
    • فرم درخواست ارائه شده توسط وزارت آموزش و پرورش ارمنستان
    • گواهی بهداشت
    • کپی پاسپورت یا شناسنامه
    • دیپلم فارغ التحصیلی مدارس متوسطه
    • 4 عکس نوع پاسپورتی
    • رزومه ( CV )
    • نمره LSAT 155 یا بالاتر ( برای برخی دانشگاه ها مانند AUA مورد نیاز است ) .

    قبل از درخواست ، از بخش روابط دانشجویی بین المللی برای اطلاعات دقیق درخواست کنید . علاوه بر این کارشناسان موسسه مهاجرتی MIC نیز می توانند شما را به صورت کاملا دقیق راهنمایی کنند .

    زبان انگلیسی برای تحصیل در ارمنستان

    اکثر برنامه های درسی به زبان ارمنی موجود است ، با این حال دوره های آماده سازی برای دانشجویان بین المللی برای کمک به آنها برای یادگیری زبان وجود دارد.

    بسیاری از برنامه ها نیز به زبان انگلیسی یا روسی و همچنین دوره های زبان فرانسه در دسترس هستند اما درک درستی از دانش زبان ارمنی در بسیاری از دانشگاه ها ضرورت دارد.

    زبان انگلیسی برای تحصیل در ارمنستان

    پیشنهاد ما در موسسه مهاجرتی MIC به شما این است که به منظور رعایت نیازهای زبان انگلیسی در دانشگاه های ارمنستان که دوره های آموزشی را برای دانشجویان بین المللی ارائه می دهند ، مهارت های زبان انگلیسی آکادمیک خود را گسترش دهید.

    یک مدرسه زبان انگلیسی را انتخاب کنید و دوره آمادگی امتحان زبان انگلیسی را پشت سرگذاشته و نمره آن را به سفارت ارمنستان ارائه بدهید ، برای پذیرش موفق و مستقیم در یک دانشگاه معتبر در ارمنستان ، حداقل نمره آیلتس مورد نیاز می باشد.

    بورسیه تحصیلی در ارمنستان

    هزینه دانشگاه های دولتی ارمنستان نزدیک به 3400 دلار می باشد . اگر شما علاقه مند به درخواست برای بورسیه تحصیلی در ارمنستان هستید ، AUA چهار نوع بورسیه تحصیلی ارائه می دهد که در ادامه به آنها اشاره شده است.

    لطفا توجه داشته باشید که باید فرم درخواست کمک هزینه تحصیلی خود را به دفتر کمک مالی دانشگاه ارسال کنید . توجه داشته باشید که این بورسیه های تحصیلی معمولا مبتنی بر شایستگی است ؛

    • بورس تحصیلی بین المللی
    • بورس تحصیلی Scholae Mundi ارمنستان ( وابسته به بنیاد خیریه ارمنستان است ) .
    • بورس تحصیلی ChinaHay ( برای شهروندان جمهوری خلق چین در دسترس است ) .
    • کمک هزینه تحصیلی Aurora Gratitude ( برای شهروندان مصر ، گرجستان ، ایران ، عراق ، اردن ، لبنان ، روسیه و سوریه در دسترس می باشد ) .

    ویزا و اجازه اقامت در ارمنستان

    به طور معمول دانشجویان متقاضی تحصیل در ارمنستان ، در قالب ویزای بازدید کننده می آیند و پس از تصویب پذیرش ، اجازه اقامت موقت می گیرند ؛ این را می توان برای مدت زمان برنامه مطالعه تجدید کرد.

    در بعضی موارد ، ممکن است شرایط ویزا لغو شود ، هرچند گاه ممکن است یک نامه دعوتنامه مورد نیاز باشد . لطفا وب سایت ما را در مورد ویزای تحصیلی ارمنستان دنبال کنید تا بدانید که آیا به یک فرد نیاز دارید یا می توانید آزادانه به کشور وارد شوید.

    مشاوران موسسه مهاجرتی مهرآفرین ، از عزیزان علاقه مند به تحصیل در ارمنستان دعوت به عمل می آورد تا جهت انجام امور مهاجرت تحصیلی خود به دفاتر رسمی آنها در دو شهر تهران و شیراز مراجعه کرده و مشاوره مناسب دریافت نمایند ؛ شناخت گزینه های تحصیلی همچون تحصیل در آلمان یا سایر کشورها پیش از هر اقدام عملی ضروری بنظر می رسد.

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.