تحصیل در سوئیس

از ما مشاوره رایگان دریافت کنید!

با ما در ارتباط باشید و سوالات، ابهامات و نگرانی های خود را از طریق راه های ارتباط زیر با ما در میان بگذارید. از طریق شماره تماس زیر میتوانید با مشاورین ما گفتگو کنید

مشاوره رایگان

90003031

    درخواست فوری بررسی شرایط

    تحصیل در سوئیس که کشوری ثروتمند و شناخته شده در جهان است و مزیت های تحصیل در آن برای متقاضیان بین المللی کاملا مشهود است.

    موسسه مهاجرتی مشاوران برگزیده مهرآفرین این بار شما را با ویژگی های تحصیل در سوئیس آشنا می کند ؛ امیدواریم علاقه مندان به تحصیل در این کشور زیبا از مطالعه این مقاله مطالب مفیدی به دست بیاورند.

    سوئیس در قلب اروپا ، محل مهمان نوازی ویژه از دانشجویان خارجی می باشد و 21 درصد از دانشجویان این کشور را دانشجویان بین المللی تشکیل می دهند.

    این کشور با کمترین میزان جرم و جنایت در جهان در زمینه امنیت رتبه اول جهان را دارد و به لحاظ همین شاخص های اجتماعی برجسته ، افراد زیادی رویای تحصیل در سوییس را در سر می پرورانند.

    مروری کلی پیرامون تحصیل در سوییس

    همانطور که همه می دانند سوئیس از جمله امن ترین کشور های دنیا برای تحصیل در خارج به حساب می آید. سیستم آموزش عالی سوئیس از برترین های جهان است و موسسات علمی سوئیس با ترکیبی از تدریس آکادمیک با کیفیت و آموزش عملی حرفه ای ، یک دستورالعمل ویژه برای موفقیت است.

    دانشجویان مشغول به تحصیل در سوئیس ، از تسهیلات کارآموزی بین المللی لذت می برند و فارغ التحصیلان ما بهترین شانس برای حفظ نقش رویایی خود در صنعت و تکنولوژی را خواند داشت!

    سیستم آموزش عالی سوئیس دارای سه نوع دانشگاه است :

    1. دانشگاه تحصیلات عالی
    2. دانشگاه های علوم کاربردی و هنر
    3. دانشگاه های تربیت معلم

    دانشگاه تحصیلات عالی در سوئیس

    دانشگاه ها تحصیلات عالی را در مقاطع کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکتری ارائه می دهند و تحقیقات پایه ای را انجام می دهند.

    بسیاری از برنامه های تحصیلی فقط در این دانشگاه های سنتی ، مانند همه مقاطع علوم انسانی ، بسیاری از رشته های علوم و برخی از دوره های مهندسی ارائه می شود.

    شرایط پذیرش استاندارد برای دانشگاه های سوئیس داشتن دیپلم دبیرستان است و علاوه بر دانشگاه های شناخته شده برای تحصیلات عالی ، موسسات علم و فن آوری نیز در این حیطه قرار دارند.

    دانشگاه های علوم کاربردی و هنر در سوئیس

    این دانشگاه ها برنامه هایی را به رشته های کارشناسی و کارشناسی ارشد ارائه می کنند . تدریس و تحقیق در دانشگاه های علوم کاربردی و هنر ، دارای تمرکز عملی عمیق است.

    برخی برنامه ها مانند معماری و علوم مختلف بهداشتی ، تنها در دانشگاه های علوم کاربردی و هنر در دسترس هستند . همین امر در مورد موسیقی ، تئاتر ، فیلم ، هنر و طراحی نیز صادق است ، در حال حاضر سوئیس دارای هفت دانشگاه دولتی علوم کاربردی و هنر و یکی از موسسات خصوصی است.

    دانشگاه های علوم کاربردی و هنر در سوئیس

    دانشگاه های تربیت معلم

    این دانشگاه ها با همکاری سایر موسسات تربیت معلم مسئول آموزش تعداد قابل ملاحظه ای از معلمان واجد شرایط برای تمام سطوح آموزشی هستند.

    مسئولیت آنها شامل تدریس ، تحقیق و توسعه ، آموزش و خدمات اضافی مانند مراکز مستند سازی ، گزارش های تخصصی ، مشاوره و غیره می باشد.

    دانشگاه های سوئیس ، دانشگاه های علوم کاربردی و هنر و دانشگاه های آموزش معلم تلاش می کنند تا برتری تحصیلی داشته باشند ، به گونه ای که آن ها در انجام تحقیقات در سطح بالا و به دست آوردن بودجه مبتنی بر رقابت ، خوب عمل می کنند ، در ادامه این مطلب از موسسه مهاجرتی MIC ، با امکانات و کیفیت دانشگاه های سوئیس آشنا می شوید.

    کیفیت دانشگاه های سوئیس

    شکی نیست که دانشگاه های سوئیس در لیگ قهرمانان بهترین دانشگاه های دنیا حضور دارند و شگفت آور نیست که آنها در محدوده های بالای رتبه بندی قرار داشته باشند.

    رتبه بندی دانشگاه ها اخیرا ابزار بسیار محبوب برای ارائه بینش در کیفیت دانشگاه ها است . رتبه بندی گسترده ای از سراسر جهان از قبیل رتبه بندی شانگهای و دانشگاه جهانی تحصیلات عالی رتبه وجود دارد.

    آنها با تمرکز بر جنبه های کلیدی مختلف ، از روش های متفاوتی استفاده می کنند و زمینه های مختلف مطالعه را پوشش می دهند.

    نتایج برجسته دانشگاه های سوئیس در این رتبه بندی ها از افتخارات چندین ساله آموزش عالی سوئیس است . عملکرد دانشگاه های سوئیس در این رتبه بندی ها کاملا واضح است.

    به خصوص در زمینه های تحقیقاتی ، دانشگاه های سوئیس به خوبی با چارچوب و عملکرد های عالی شناخته می شوند . تحصیل در دانشگاه فرانکلین سوئیس هم پیشتر در همین سایت توسط موسسه مهاجرتی MIC بررسی شده است.

    سیستم انتخابی نظام آموزش عالی سوئیس

    نظام آموزش عالی سوئیس بسیار انتخابی است . البته شرایط تحصیل در سوئیس در یک دانشگاه همیشه در بنیاد نظری پایگاه جامعی دارد.

    با این حال ، کلاس ها ، سمینارها و پروژه های شما به شدت با تحقیقات انجام شده در موسسه علمی شما ارتباط دارد.

    دانشگاه های سوئیس به وظیفه آموزش فارغ التحصیلان با مهارت بالا ، خلاق ، نوآورانه ، چند زبانه و فرهنگی باز اختصاص داده شده اند.

    مقامات سوئیس متعهد هستند تا اطمینان حاصل کنند که دانشگاهها برای انجام این کار به طور قابل ملاحظه ای حمایت مالی میشوند.

    برتری علمی در سوییس ، عمدتا بر اصل رقابت استوار بوده و بر اساس یک چارچوب برجسته برای محققان جوان و ارشد است.

    چندین موسسه تحقیقاتی ملی در سوئیس وجود دارد که دانشمندان برای تامین مالی برای تحقیق و توسعه رقابت می کنند.

    به غیر از نقاط نوآوری ، سوئیس همچنین در رقابت بین المللی برای بودجه تحقیقاتی بسیار موفق است . محققان سوئیس در رقابت برای بودجه پژوهش های اروپایی بسیار موفق هستند و به همین دلیل ، علاقه مندان تحصیل در سوئیس به شدت به دنبال فرصت های تحقیقاتی در این کشور هستند .

    مدت برنامه ECTS در سوئیس

    سوئیس مانند سایر کشورهای اروپایی از ” سیستم انتقال اعتبار اروپا ” (ECTS) استفاده می کند ، این برنامه جهت کسب امتیاز اعتباری بر اساس نتایج یادگیری طراحی شده است.

    برای گرفتن مدرک ، شما باید تمام امتیازات اجباری را دریافت کنید ! سیستم اعتبار ECTS اجازه می دهد دستاوردهای دانش آموزان به راحتی در کشورهای دیگر به رسمیت شناخته شود ؛ همچنین سطح معینی از مقایسه بین دیپلم در سطح اروپا را تضمین می کند.

    مدت برنامه ECTS در سوئیس

    60 واحد اعتبار ECTS به یک سال تحصیلی تمام وقت اختصاص داده می شود ، برای دستیابی به مدرک لیسانس 180 واحد امتیاز معادل حداقل سه سال تحصیل تمام وقت مورد نیاز است.

    مدرک کارشناسی ارشد به ارزش 90 یا 120 اعتبار ECTS نیاز دارد و 1.5 تا 2 سال از تحصیل تمام وقت را شامل می شود.

    دانشگاه ها همچنین می توانند فرصت های مطالعات نیمه وقت را برای علاقه مندان تحصیل در سوئیس فراهم کنند . تمام این جزییات در هنگام مشاوره تحصیل و اعزام دانشجو به سوئیس توسط کارشناسان ما در موسسه مهاجرتی مهرآفرین در اختیار متقاضیان قرار خواهد گرفت.

    پذیرش در دانشگاه های سوئیس

    مراحل پذیرش در دانشگاه های سوئیس در ابتدا شامل انتخاب دانشگاه و برنامه مورد نظر دانشجو می باشد . نوع دانشگاه ، زبان آموزش ، سطح و رشته تحصیلی نظر را از طریق پایگاه داده رسمی کشور سوئیس جستجو و انتخاب کرد.

    سوئیس یک روش پذیرش مرکزی ندارد و هر دانشگاه معیارهای پذیرش خود را به طور مستقل تعیین می کند ؛برای اطلاعات خاص ، شما باید به طور مستقیم با دفتر پذیرش دانشگاه انتخابی خود تماس بگیرید . در اینجا برخی از اطلاعات عمومی در مورد پذیرش در دانشگاه ها آمده است.

    پذیرش در مقاطع مختلف تحصیلی در سوئیس

    • پذیرش در برنامه کارشناسی : نیاز اصلی یک گواهی پایان تحصیلات متوسطه است که معادل آن Matura Maturità Swiss می باشد . برای پذیرش گواهینامه خود به اداره مرکزی دانشگاه مراجعه کنید . لطفا توجه داشته باشید که الزامات اضافی باید رعایت شود و پذیرش در برنامه های کارشناسی در رشته های پزشکی بسیار محدود است .
    • پذیرش در برنامه کارشناسی ارشد : نیاز اصلی یک مدرک لیسانس از دانشگاهی معتبر در یک حوزه خاص است .
    • پذیرش در یک برنامه دکترا : نیاز اصلی جهت تحصیل در سوئیس در مقطع دکترا ، یک مدرک کارشناسی ارشد از دانشگاه معتبر در رشته مربوطه است .

    زبان تحصیل در سوئیس

    تحصیل در سوئیس در هر چهار منطقه زبان در دانشگاه های مختلف امکان پذیر است . زبان های تحصیلی انگلیسی ، آلمانی ، فرانسوی یا ایتالیایی هستند.

    با این حال ، اکثر آنها در بخش های آلمانی و فرانسوی و یا در ترکیب با انگلیسی فعال هستند . در حقیقت ، هنگام انتخاب برنامه تحصیلی خود ، خواهید دید که چندین برنامه دیگر در رشته های دیگر که به زبان انگلیسی تدریس می شود وجود دارد.

    اکثر این موارد در سطح کارشناسی ارشد و دکتری قرار دارند . دانش خوب در مورد زبان آموزش ، پیش نیاز مطالعات موفقیت آمیز در سوئیس است ، برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد زبان آموزش دانشگاه های مختلف ، پروفایل های دانشگاه ها را بررسی کنید.

    هنگام رفتن به سوئیس ، شما به سرعت متوجه خواهید شد که اکثریت قریب به اتفاق جمعیت – به ویژه در مناطق شهری – انگلیسی صحبت می کنند و احتمالا خیلی خوشحال خواهند شد که با شما گپ بزنند.

    با این حال ، اگر شما از تنوع زبانی بهره مند نباشید ، به شدت فرصت ها را از دست می دهید . سوئیس یک کشور چند زبانه است و تحصیل در سوئیس به شما فرصتی میدهد تا مهارتهای زبان خود را در گویش آلمانی ، فرانسوی ، ایتالیایی ، رومانش یا آلمانی سوئیس به دست بیاورد ؛ ضمنا از آنجا که امکان اقامت سوئیس پس از تحصیل نیز وجود دارد بهتر است زبان مرد سوئیس را فرا بگیرید.

    هزینه های تحصیل در سوئیس

    هزینه تحصیل در دانشگاه های دولتی سوئیس نسبتا ( و به طور غیر منتظره ای ) کم است . در برخی از دانشگاه ها دانشجویان بین المللی کمی هزینه برای تحصیل در سوئیس پرداخت می کنند.

    برای تقریبا تمام دانشگاه ها، ممکن است بین 500 تا 2000 CHF در هر ترم پرداخت کنید . توجه داشته باشید که هزینه های اضافی کوچکتری مانند هزینه ثبت نام ؛ هزینه معاینه ؛ هزینه ترم ؛ هزینه برای موسسات اجتماعی و فرهنگی ، ورزش دانشگاه ، استفاده از کتابخانه ؛ هزینه انجمن دانشجویان و غیره نیز جهت وجود دارد.

    بورس تحصیلی و فرصت های مالی در سوئیس

    در سوئیس تنها تعداد کمی از دانشجویان در رشته کارشناسی و کارشناسی ارشد ، دارای بورس یا کمک هزینه تحصیلی هستند . اکثر دانش آموزان برنامه و هزینه های زندگی خود را از طریق کار نیمه وقت تامین می کنند.

    در حالیکه هزینه تحصیلات بین 500-2000 CHF در هر ترم متفاوت است ، اما هزینه های زندگی بسیار بالا است.

    بورس تحصیلی و فرصت های مالی در سوئیس

    علاوه بر این ، در دسترس بودن بورسیه تحصیلی برای دانشجویان دکترا بسیار بالاتر است . چندین دانشگاه در سوئیس دارای کمک هزینه تحصیلی در دانشکده یا موسسه هستند.

    بورس تحصیلی سوئیس – اروپا (SEMP) ، برای تبادل دانشجویان برنامه ریزی شده است و شما به عنوان یک دانشجوی ورودی SEMP، شما از سوی دولت سوئیس کمک هزینه تحصیلی دریافت خواهید کرد.

    این مقدار از 380 تا 440 CHF در ماه بسته به کشور مبدا شما متغیر است . بورس تحصیلی فدرال نوع دیگری از کمک هزینه های تحصیلی کشور سوئیس می باشد که برای دانشجویان دکتری ، هنرمندان و پژوهشگران خارجی در نظر گرفته شده است.

    مهلت پذیرش و درخواست ویزای سوئیس

    ددلاین یا مهلت درخواست برای دانشجویان آینده نگر از یک دانشگاه به دانشگاهی دیگر در سوئیس متفاوت است ، مدت زمان ثبت نام مربوط به شرایط اول برنامه است که دانشجویان آینده نگر باید به آن دقت داشته باشند.

    وزارت امور خارجه فدرال (FDFA) دارای یک صفحه اطلاعات در مورد چگونگی ورود به سوئیس و اقامت ، از جمله شرایط ویزا است ؛ همچنین دارای خط تلفن تلفنی قابل دسترسی توسط تلفن ، فکس یا پست الکترونیک است.

    مقاله فوق یک مرور کلی برای تحصیل در سوئیس را خدمت شما ارائه کرده است ، برای کسب اطلاعات در مورد الزامات مشارکت برای بورس تحصیلی ، مهلت های درخواست در دانشگاه های سوئیس ، مدارک مورد نیاز و غیره با مسئول دفتر در دانشگاه و یا با موسسه مهاجرتی مهرآفرین تماس بگیرید .

    مشاوران دفاتر ما در تهران و شیراز و غیره تمامی شرایط و ضوابط تحصیل در سوئیس را به آگاهی شما می رسانند و در امور بهترین کشور ها برای تحصیل ایرانیان اطلاعات لازم را به شما خواهند داد .

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.