تحصیل در سوئد

از ما مشاوره رایگان دریافت کنید!

با ما در ارتباط باشید و سوالات، ابهامات و نگرانی های خود را از طریق راه های ارتباط زیر با ما در میان بگذارید. از طریق شماره تماس زیر میتوانید با مشاورین ما گفتگو کنید

مشاوره رایگان

90003031

    درخواست فوری بررسی شرایط

    تحصیل در سوئد که از جمله امن ترین کشور های دنیا برای تحصیل به حساب می آید کشوری مدرن و مرفه در قاره ی اروپا می باشد که تحصیل در دانشگاه های آن رویای بسیاری از جوانان کشورهای دیگر است.

    مهم ترین دلیل شهرت سوئد ، قرار گرفتن پی در پی نام این کشور در لیست مرفه ترین کشورهای دنیا می باشد و اگر شما هم از علاقه مندان تحصیل در سوئد هستید ، مطالب موجود در این مقاله که توسط موسسه مهاجرتی مشاوران برگزیده مهرآفرین برای شما آماده شده است را مطالعه کنید.

    بررسی ویژگی های تحصیل در سوئد

    این روزها شهرت شبه جزیره اسکاندیناوی و کشورهایی مانند سوئد ، نروژ ، فنلاند و دانمارک و غیره که دراین شبه جزیره قرار گرفته اند ، بر همگان عیان شده است.

    سطح تحصیلات و کیفیت آن در سوئد از اهمیت ویژه ای برخوردار است و این کشور درصد بالایی از انسان های تحصیل کرده و آگاه را در خود جای داده است.

    مدارک تحصیلی در سوئد به طور کلی در سه سطح ارائه می شود : کارشناسی ( لیسانس ) ، کارشناسی ارشد ( فوق لیسانس ) و دکترا.

    شرایط تحصیل در سوئد تا حدودی به انتخاب شما در زبان انگلیسی یا زبان سوئدی برای تحصیل در مقاطع تحصیلات تکمیلی بستگی دارد ، در ادامه جزییات بیشتر درباره شرایط پذیرش و هزینه های تحصیل در سوئد خدمت شما ارائه می شود.

    برنامه های کارشناسی در دانشگاه های سوئد

    اگر سوئدی صحبت می کنید ، می توانید برای یک برنامه لیسانس که به عنوان یک برنامه kandidatprogram یا utbildning på grundnivå شناخته می شود درخواست کنید.

    در غیر این صورت می توانید برنامه های انگلیسی را هنگام تحصیل در دانشگاه های سوئد انتخاب کنید ، تقریبا 100 برنامه بین المللی کارشناسی به زبان انگلیسی در سوئد آموزش داده می شود.

    دانشگاه های سوئد در مقطع لیسانس ، مطالعات نظری و عملی را ترکیب می کنند و انتظار می رود که از ابتدای برنامه مسئولیت های زیادی بر عهده شما باشد . دوره لیسانس حداقل سه سال مطالعات تمام وقت نیاز دارد.

    دانشجویان با ارائه پایان نامه کارشناسی در ترم ششم ، تحصیلات خود را به پایان می رسانند ، می توانید اطلاعات در مورد دوره هایی که هر برنامه نیاز دارد را در وب سایت دانشگاه ها پیدا کنید.

    مجموعه ای از دوره های اجباری همراه با دوره های انتخابی در یک زمینه نزدیک به هم وجود خواهد داشت . برای واجد شرایط بودن برای ورود به برنامه کارشناسی ، باید با موفقیت تحصیلات متوسطه را به پایان رسانده باشید . دیگر الزامات ورود عمومی و برنامه خاص نیز اعمال خواهند شد.

    تحصیل مقطع لیسانس در سوئد

    مراحل زیر فرایند درخواست برای برنامه های تحصیل در سوئد در مقطع لیسانس سوئد را شرح می دهد . ابتدا برنامه خود را به کمک مشاوران ما در موسسه مشاوران مهاجرتی مهرآفرین پیدا کنید ، سپس شرایط و ضوابط آن را بررسی کنید . اگر در حال حاضر سال آخر دبیرستان (دبیرستان) خود را کامل می کنید ، لطفا اطلاعات دانشگاهی را نیز برای دانش آموزان در سال آخر دبیرستان ببینید .

    تحصیل مقطع لیسانس در سوئد

    همچنین تاریخ و مهلت های مربوط به ترم آینده را بررسی کنید . مهلت درخواست برای برنامه های شروع شده در نیمه پاییز معمولا در اواسط ماه ژانویه است.

    پس از این مراحل باید وارد بخش درخواست آنلاین شوید ، شما می توانید تا چهار برنامه مختلف در دانشگاه های مختلف را با یک برنامه درخواست کنید.

    فرم درخواست آنلاین را پر کنید ، فراموش نکنید که مهارت زبان انگلیسی یا سوئدی و پرداخت هزینه های درخواست ( 900 کرون ) نیز از الزامات بی قید و شرط درخواست می باشد.

    همیشه از وب سایت رسمی دانشگاه برای راهنمایی های برنامه خاص استفاده کنید ، لطفا توجه داشته باشید که برای بعضی از برنامه ها ، عمدتا در هنرهای زیبا ، رویه های درخواست و مهلت ممکن است متفاوت باشد.

    معرفی برخی از بهترین دانشگاه های سوئد

    دانشگاه های دولتی و خصوصی موجود در کشورسوئد از لحاط اعتبار جهانی دارای رنکینگ بالایی هستند و مدارک آنها از ارزش و اعتبار بالایی برخوردار است . برخی از بهترین دانشگاه های سوئد عبارتند از ؛

    • دانشگاه Stockholm
    • دانشگاه Lund
    • دانشگاه Uppsala
    • دانشگاه KTH
    • دانشگاه Linkoping
    • دانشگاه Chalmers
    • دانشگاه Gothenburg

    تحصیل مقطع کارشناسی ارشد در سوئد

    برنامه های کارشناسی ارشد برای تحصیل در سوئد نیاز به یک یا دو سال تحصیل و در مجموع 60 یا 120 اعتبار ECTS دارند.

    هر دو نسخه از یک ساختار مشابهی استفاده می کنند : دوره های پیشرفته و سپس پایان نامه کارشناسی ارشد بر اساس تحقیق ؛ دوره کارشناسی ارشد معمولا شامل دوره های اجباری متمرکز بر رشته تحصیلی و همچنین دوره های انتخابی در زمینه های مرتبط می باشد .

    این به شما اجازه می دهد تا دانش پیشرفته در منطقه خود را توسعه داده و با توجه به منافع خاص خود متخصص شوید.

    در حال حاضر برای تحصیل و اعزام دانشجو به سوئد بیش از 900 برنامه کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی ارائه شده است و تعداد به طور مداوم در حال رشد است.

    برای واجد شرایط برای ورود به برنامه کارشناسی ارشد در سوئد ، باید مدرک کارشناسی یا معادل آن را تکمیل کنید.

    دیگر الزامات ورود عمومی برای برنامه های خاص مانند ارائه ی نامه انگیزشی برای یک استاد راهنما در سوئد و یا شرکت در مصاحبه علمی نیز اعمال خواهند شد.

    تحصیل دکترا در سوئد

    تحقیقات در سوئد در سطح بین المللی گسترده و محترم شمرده می شود و همین موضوع باعث می شود که سوئد یک گزینه قوی برای مطالعات دکترا باشد.

    تمرکز اصلی برنامه های دکترا در سوئد بر روی موضوع پایان نامه است ، دانشگاه های سوئد برنامه های تحصیلات تکمیلی را ارائه نمی دهند ؛ در عوض ، برنامه ها عمدتا مبتنی بر تحقیق هستند ، به این معنی که شما بیشتر وقت خود را صرف تحقیق در مورد رساله خود می کنید.

    تحصیل دکترا در سوئد

    مطالعات نظری در قالب دوره های آموزشی یا سمینارها نیز جزء مهمی از برنامه تحصیل در سوئد در مقطع دکترا است . برنامه ها معمولا شامل حداقل چهار سال تحصیلی تمام وقت یا 240 اعتبار ECTS می باشند.

    پایان نامه دکتری در سوئد

    پایان نامه ها می توانند به شکل مونوگرافی یا یک قسمت از بخشهای گسترده تر یک کار علمی تحقیقاتی باشند ، برخی از ادارات ممکن است نیاز داشته باشند که پایان نامه بخشی از یک پروژه در حال انجام در آن ارگان باشد.

    در حوزه فن آوری ، علوم طبیعی و پزشکی ، شما اغلب به عنوان بخشی از یک تیم کار می کنید ، اگر شما به عنوان یک کاندیدای PhD برنده یک موقعیت تحصیل دکترا در سوئد باشید ، هزینه ای ندارید و حقوق ماهانه دریافت خواهید کرد.

    هزینه های درخواست و تحصیل در سوئد

    در این برنامه ریزی بودجه شما بخش مهمی از آماده شدن برای تحصیل در سوئد است . در اینجا یک مرور کلی از هزینه های مختلفی که باید در بودجه خود داشته باشید ، ارائه شده است.

    برای دانشجویانی که شهروند یک کشور اتحادیه اروپا یا سوئیس نیستند هزینه های درخواست و هزینه تحصیل در سطح کارشناسی یا کارشناسی ارشد اعمال می شود.

    هزینه درخواست برای تحصیل در سوئد 900 کرون است ، این هزینه به عنوان بخشی از درخواست آنلاین شما در دانشگاه پرداخت می شود.

    هزینه های تحصیل در سوئد بسته به رشته تحصیلی متفاوت است ، میانگین هزینه ها برای برنامه کارشناسی ارشد 129000 کرون در سال است در حالی که برنامه های کارشناسی معمولا ارزان تر هستند.

    طیف استاندارد از هزینه های تحصیل برای موضوعات مختلف در زیر نشان داده شده است هر چند سطح دقیق ممکن است کمی متفاوت باشد.

    • برنامه های علوم انسانی 80000 تا 110000 کرون سوئد در سال
    • برنامه های فنی و علوم طبیعی 120000 تا 145000 کرون در سال
    • معماری و طراحی 190000 تا 270000 کرون در سال

    بورس تحصیلی در سوئد

    بسیاری از سازمان ها بورس تحصیلی برای دانش آموزان بین المللی ارائه می دهند ، همانطور که اکثر دانشگاه های سوئد نیز همینطور هستند.

    اگر به دنبال راهی برای تامین مالی تحصیلات خود حین تحصیل در سوئد هستید ، قبل از اینکه برنامه خود را روشن کنید شروع به بررسی گزینه ها کنید.

    مطمئن باشید که بورسیه تحصیل در سوئد ، برای همه دوره ها بویژه تحصیلات تکمیلی ارائه می شود ، برخی از موارد بورس تحصیلی فقط برای برنامه های خاص ارائه می شود.

    یک برنامه دو مرحله ای برای بورس تحصیلی موسسه سوئدی وجود دارد که برای دانشجویان کارشناسی ارشد از کشورهای در حال توسعه در دسترس است.

    اگر در حال برنامه ریزی برای درخواست تحصیلی موسسه سوئدی هستید ، مطمئن شوید که در زمان مناسب ( معمولا 4 تا 14 فوریه ) این کار انجام می شود.

    بورس تحصیلی در سوئد

    اجازه اقامت پس از پذیرش در سوئد

    هنگامی که شما به یک برنامه پذیرفته شده و مجوز اقامت خود را پردازش کرده اید ، راهنمایی ما را برای زندگی در سوئد برای دریافت اطلاعات در مورد چگونگی آماده شدن برای اقامت خود دریافت خواهید کرد ؛ دفتر بین المللی دانشگاه شما همچنین می تواند راهنمایی و مشاوره ارائه دهد.

    دانشجویانی که شهروندان کشورهای خارج از اتحادیه اروپا و یا EEA هستند پس از گذشت سه ماه ، باید برای اجازه اقامت تحصیلی در سوئد درخواست دهند.

    مجوز اقامت می تواند طولانی باشد ، شما باید به محض دریافت پذیرش برای مجوز اقامت و ویزای تحصیلی در سوئد اقدام کنید ، جهت دریافت ویزای تحصیلی نامه پذیرش دانشگاه ، نامه تمکن مالی به ارزش 8000 یورو و نمره آیلتس یا تافل مورد نیاز است.

    مقاله فوق با تلاش مشاوران موسسه مهاجرتی MIC خدمت شما عزیزان ارائه گردیده است ؛ چنانچه پرسش های بیشتری پیرامون مسائل مهاجرت و تحصیل در سوئد دارید با ما تماس حاصل نمایید .

    بی شک این مشاوران برتر شما را با بهترین کشور ها برای تحصیل ایرانیان آشنا خواهند کرد ، جهت دریافت مشاوره رایگان با شماره های دفاتر تهران و شیراز ما در تماس باشید .

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.