تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در پرتغال

از ما مشاوره رایگان دریافت کنید!

با ما در ارتباط باشید و سوالات، ابهامات و نگرانی های خود را از طریق راه های ارتباط زیر با ما در میان بگذارید. از طریق شماره تماس زیر میتوانید با مشاورین ما گفتگو کنید

مشاوره رایگان

90003031

    درخواست فوری بررسی شرایط

    تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در پرتغال یک مقصد جذاب و قابل دسترس برای دانشجویان بین المللی است که می خواهند به تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در اروپا بپردازند.

    سیستم آموزش عالی در پرتغال شامل موسسات دولتی و خصوصی ، دانشگاه ها و دانشگاه های پلی تکنیک است و تمرکز عمومی بر نظریه و پژوهش قرار می گیرد.

    در ادامه با کمک کارشناسان موسسه مهاجرتی مشاوران برگزیده مهرآفرین مطالبی در رابطه با تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در پرتغال از قبیل شرایط لازم ، هزینه های تحصیل و زندگی ، کار در حین تحصیل و غیره تقدیم همراهان عزیزمان قرار گرفته است.

    دانشگاه های پرتغال در رنکینگ جهانی جایگاه خوبی باز کرده اند و متقاضیان زیادی را جذب کرده اند ، در حال حاضر 8 دانشگاه در رشته های علوم پزشکی مورد تائید وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی ایران می باشد.

    تحصیل پزشکی در کشور پرتغال بدون نیاز به شرکت در کنکور و بدون نیاز به ارائه مدرک زبان می باشد و پایین بودن هزینه تحصیل در این رشته یکی دیگر از مزایای تحصیل پزشکی در پرتغال است که دانشجویان را جذب این کشور کرده است.

    نگاهی به تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در پرتغال

    کشور پرتغال عضو کشور های اتحادیه اروپاست و واحد پول آن مانند سایر کشور های حوزه یورو ، ارز یورو می باشد ، این کشور به دلیل جاذبه های طبیعی ای که دارد هرساله تعداد زیادی گردشگر به سمت خود جذب می کند.

    علاوه بر این برنامه های مهاجرتی ای را از سال 2015 آغاز کرده و همین امر سبب گشته تا رونق اقتصادی بیشتری داشته باشد ، پیش بینی شده این کشور در طی چند سال دیگر جزو کشور های پرطرفدار اروپایی شود.

    دانشجویان حین تحصیل در رشته پزشکی در پرتغال می توانند به کشورهای منطقه شنگن بدون نیاز به ویزا سفر کنند و برای اقوام درجه یک خود نیز امکان گرفتن ویزا برای کشور پرتغال خواهند داشت.

    شرایط تحصیل پزشکی در پرتغال

    تحصیل پزشکی در پرتغال 6 سال است و شرایط آن به گونه ای می باشد که متقاضی می تواند هم به زبان انگلیسی و هم به زبان پرتغالی و در واقع هر دو زبان تحصیل کند ، البته نیاز به ارائه مدرک زبان برای هیچ کدام نمی باشد اما بهتر است اگر متقاضی زبان انگلیسی را برای تحصیل بعد از دو سال ابتدایی انتخاب می کند ، مدرک آیلتس یا تافل لازم را در ایران بگیرد.

    یکی از دلایل پرطرفدار شدن تحصیل پزشکی در پرتغال ، بدون کنکور تحصیل کردن در این رشته است ، به طوریکه متقاضیان می توانند با داشتن مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی در دو رشته ریاضی یا تجربی جهت اخذ پذیرش در رشته پزشکی اقدام کنند.

    شرایط تحصیل پزشکی در پرتغال

    در پرتغال دیپلم ۱۲ ساله Nível Secundário de Educação به دانش آموزان اعطا می شود و دانش آموزان با داشتن این دیپلم می توانند بدون کنکور وارد دانشگاه های مطرح پرتغال شوند ، دانش آموزانی که در این کشور تحصیل نکرده اند و دیپلم Nível Secundário de Educação را ندارند ملزوم به گذراندن یک دوره یک ساله جهت ورود به دوره پزشکی می باشند.

    تحصیل دندانپزشکی در پرتغال

    تحصیل دندانپزشکی در پرتغال به صورت پنج ساله مطابق با فرآیند بولونیا سازماندهی شده است ، به گونه ای که دو سال پایه ، یک سال قبل از بالینی و دو سال بالینی می باشد.

    سه سال اول به مطالعه پزشکی اولیه و کار آزمایشگاهی از طریق موضوعات مربوط به تمرین دندانپزشکی اختصاص یافته است ، اکثر این دوره ها در بخش دندانپزشکی در نزدیکی بیمارستان دانشگاه برگزار می شود و سال پنجم شامل مراقبت های بالینی از بیمار است.

    تحصیل دندانپزشکی در پرتغال نیز به زبان انگلیسی و زبان پرتغالی می باشد ، اگر مدرک زبان ندارید قبل از شروع تحصیل نیز می توان در دوره های فراگیری زبان در پرتغال شرکت کرد که مبلغ آن در حدود 1200 یورو است.

    برای تحصیل در رشته دندانپزشکی باید در دوره های آمادگی موسوم به پری مدیکال شرکت کرد و پس از پایان دوره آزمون ورودی دانشگاه را با موفقیت پشت سر گزاشت ، معمولا آزمون از دروس زیست شناسی و شیمی برگزار می شود.

    دانشگاه های مطرح دولتی پرتغال

    دانشگاه های مطرح دولتی برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در پرتغال شامل موارد زیر می باشد:

    1. Universidade da Beira Interior (Covilhã)
    2. Universidade de Évora (Évora)
    3. Universidade da Madeira (Funchal)
    4. Universidade de Lisboa (Lisbon)
    5. Universidade Nova de Lisboa (Lisbon)
    6. Universidade de Coimbra (Coimbra)
    7. Universidade do Minho (Braga (the headquarters) and Guimarães)
    8. Universidade do Porto (Oporto)
    دانشگاه های مطرح دولتی پرتغال

    هزینه تحصیل علوم پزشکی در پرتغال

    هزینه تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در پرتغال برای هر متقاضی متناسب با دانشگاهی که در آن پذیرش می شود متغیر خواهد بود ، اگر متقاضی تحصیل رشته های پزشکی در پرتغال را به زبان پرتغالی انتخاب کرده ، باید هزینه آن را به صورت جداگانه بپردازد.

    هزینه این دوره ها ۳۵۰ تا ۵۵۰ یورو برای هر ترم است و اگر تحصیل به زبان انگلیسی را انتخاب کرده ولی مدرک آیلتس یا تافل ندارد و دوست دارد در دوره های زبان انگلیسی کشور پرتغال شرکت کند ، باید مبلغ 1200 یورو در این دوره های برای هر ترم بپردازد ، برای ورود به پزشکی و دندانپزشکی در پرتغال به زبان انگلیسی ( از سال دوم به بعد ) مبلغ ۱۲۰۰ تا ۱۵۰۰ یورو در ترم مبلغ تحصیل دانشجویان خواهد بود.

    بورسیه تحصیلی Erasmus Mundus یکی از بورسیه های تحصیلی کشور پرتغال است ، دانشجویان در حال تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در پرتغال می توانند در سال مبلغ ۴۰۰ تا ۴۵۰ یورو دریافت نمایند ، این امکان وجود دارد که دانشجویان از بدو ورود به خاک پرتغال برای این بورسیه تحصیلی درخواست دهند.

    هزینه های زندگی دانشجویی در پرتغال

    در پرتغال در هفته ۱۰ تا ۲۰ ساعت امکان کار کردن برای دانشجویان وجود دارد و این کار بیشتر برای دانشجویان تحصیل در این رشته ها در بیمارستان ها و درمانگاه های داخل این کشور خواهد بود ، بیمارستان های پرتغال در سال باید تعداد خاصی از دانشجویان دندانپزشکی را به کار گیرند.

    هزینه های زندگی در کشور پرتغال حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ یورو است که این مبلغ کلیه هزینه های زندگی به استثنای محل اسکان دانشجویان را پوشش خواهد داد ، می توانید بین خوابگاه دانشجویی و منزل اجاره ای یکی را برای اسکان خود در حین تحصی در پرتغال انتخاب کنید.

    در هر ماه حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ یورو هزینه اجاره منزل مسکونی دانشجویی خواهد شد ولی اکثر دانشجویان در ابتدا در خوابگاه دانشجویی سکونت دارند.

    هزینه های زندگی دانشجویی در پرتغال

    مدارک پذیرش رشته های پزشکی پرتغال

    برای پذیرش و تحصیل پزشکی و دندانپزشکی مدارک زیر را آماده نمایید:

    • پاسپورت ( حداقل 18 ماه اعتبار داشته باشد )
    • یک قطعه عکس پاسپورتی
    • ترجمه مدارک تحصیلی ( دیپلم و پیش دانشگاهی )
    • انگیزه نامه ( متنی که دانشگاه را متقاعد کند که شما به چه علت متقاضی تحصیل در این دانشگاه هستید )
    • تکمیل فرم های دانشگاه
    • پرداخت هزینه های دانشگاه

    در مقاله های دیگری در همین سایت شرایط و مدارک تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در روسیه ، ترکیه ، آلمان ، فرانسه ، اروپا و دیگر کشورها مورد بحث و بررسی قرار گرفته است که برای تکمیل اطلاعات شما عزیزان می تواند کاربردی باشد ،همکاران ما در موسسه مشاوران مهاجرتی مهرآفرین نیز در کنار شما هستند تا سوالات شما را پاسخ دهند.

    اطلاعات بیشتر در مورد پرتغال

    پرتغال نفوذ فرهنگی عمیق در سراسر جهان داشته است ، از جمله میراث 300 میلیون سخنران پرتغالی ، اهمیت سیاسی به عنوان عضو سازمان ملل متحد و اتحادیه اروپا و اهمیت تاریخی به عنوان یکی از اعضای بنیان ناتو و منطقه یورو .

    سیستم آموزش عالی به تازگی تحت اصلاحات عمیقی قرار گرفته است که مدرنیزاسیون تحصیلات عالی را مدنظر دارد ، آموزش عالی در پرتغال ، انتخاب گسترده ای از نهاد ها ، رشته ها و دوره هایی را که از دانشجویان بین المللی استقبال می کند ، ارائه می دهد.

    پرتغال یکی از نخستین امپراتوری های جهان را داشته ، و یکی از قدرتمندترین بازیکنان اقتصادی ، سیاسی و نظامی در جهان بود و از پیشگامان اکتشاف دریایی در طول عصر کشف بوده است.

    در قرن گذشته ، پرتغال سلطنت خود را از دست داد ، و حکومت خود را با یک رژیم استبدادی جایگزین کرد و دموکراسی را بازسازی کرد ، هر فصل از تاریخ انحصاری و گستردۀ پرتغال تاثیر خود را بر روی ملت آن گذاشته است.

    در قرن بیست و یکم ، پرتغال یک کشور توسعه یافته با اقتصاد پیشرفته ، استانداردهای زندگی بالا و سیاست های مترقی است ، این کشور به طور مداوم قهرمان حقوق LGBTQ بوده است.

    سیستم آموزش عالی آن در رتبه 35 در جهان قرار دارد و دانشگاه های این کشور پنج بار در رتبه بندی دانشگاه جهانی QS در سال 2018 قرار گرفته اند و تحصیل در پرتغال از سوی دانشجویان بین المللی بسیار پر متقاضی است.

    مشاوره در خصوص مهاجرت به پرتغال

    چنانچه در رابطه با تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در پرتغال نیاز به مشاوره بیشتر دارید می توانید با دفاتر ما در شهرهای تهران و شیراز ارتباط برقرار کنید.

    همکران ما در موسسه مشاوران مهاجرتی مهرآفرین با بهره مندی از کادر مشاوران مجرب ، متخصص و آشنا با قوانین روز انواع ویزا های کشور های مختلف خدمات متنوع و جامعی را از ابتدا تا انتها به شما عزیزان در کوتاه ترین زمان ممکن ارائه می کند.

    مشاوران تخصصی تحصیل در خارج از کشور تمامی خدمات مشاوره ای در زمینه های اخذ پذیرش تحصیلی ، ویزای تحصیلی ، ویزای کار ، ویزای جستجوی کار ، اسکیل ورکر ، ویزای توریستی ، اخذ اقامت ، ویزا از طریق سرمایه گذاری و ثبت شرکت ، حقوق مهاجرت تحصیلی ، و اقامت در کشور های مختلف را به صورت تخصصی به شما عزیزان ارائه می دهد.

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.