تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در آمریکا

از ما مشاوره رایگان دریافت کنید!

با ما در ارتباط باشید و سوالات، ابهامات و نگرانی های خود را از طریق راه های ارتباط زیر با ما در میان بگذارید. از طریق شماره تماس زیر میتوانید با مشاورین ما گفتگو کنید

مشاوره رایگان

90003031

    درخواست فوری بررسی شرایط

    تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در آمریکا با دارا بودن سیستم آموزشی پیشرفته با بیش از 150 دانشکده پزشکی و دندانپزشکی ، متقاضیان بسیاری را در سراسر دنیا به خود جذب کرده است.

    وجود دانشگاههای معتبر و تراز اول بین المللی و بازار کار عالی و سطح درآمد بالا پس از تحصیل از جمله دلایل عمده افراد برای انتخاب تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در آمریکا می باشد.

    موسسه مهاجرتی مشاوران برگزیده مهرآفرین اطلاعات راه های تحصیل پزشکی و دندانپزشکی را به علاقه مندان این رشته ارایه می دهد.

    کشور آمریکا 89 دانشگاه در لیست 500 دانشگاه برتر پزشکی دنیا دارد و در حالی که 20 دانشگاه در بین 50 دانشگاه برتر قرار دارند ، دانشگاه هاروارد به عنوان معتبرترین دانشگاه در صدر دانشگاه ها قرار دارد و 4 دانشگاه دیگر از آمریکا در بین 10 دانشگاه برتر دنیا قرار گرفته اند.

    همچنین در بین 20 دانشگاه برتر دنیا موسسه تکنولوژی ماساچوست (MIT) در رده 12 ، دانشگاه کلمبیا در رده 14 ، دانشگاه دوک در رده 17 ، دانشگاه پنسیلوانیا در رده 18 و دانشگاه کالیفرنیا سن دیگو (UCSD) در رده 20 قرار گرفته اند.

    بنابراین بسیار طبیعی است که افراد زیادی در جهان رویای تحصیل در این کشور ابرقدرت را در سر داشته باشند تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در آمریکا می تواند آینده ای درخشان به همراه داشته باشد بنابراین اگر قصد تحصیل در خارج از کشور و یا صرفا آمریکا را دارید ادامه مقاله را با ما از موسسه مهاجرتی MIC دنبال کنید .

    مختصری بر تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در آمریکا

    طول دوره تحصیل پزشکی در آمریکا ۷ سال می باشد که فرد متقاضی به دو صورت می تواند برای تحصیل در این رشته اقدام نماید:

    1. پس از دوره پیش دانشگاهی در ایران ؛ متقاضیانی که نمرات عالی را در دبیرستان و پیش دانشگاهی کسب می نمایند می توانند مستقیما برای رشته پزشکی اقدام و درخواست پذیرش خود را به دانشگاه ارسال نمایند. البته ابن حالت امکان پذیری ندارد.
    2. پس از گذراندن یک دوره ۴ ساله علوم پایه ؛ در این مورد که برای همه دانشجویان (چه بومی و چه خارجی ) صدق می کند فردی که قصد تحصیل پزشکی در آمریکا را داشته باشد ، ملزم به گذراندن این ۴ سال می باشد که لازم به تذکر است که فقط مدرک علوم پایه دانشگاه های آمریکا و کانادا مورد قبول است و این دوره 4 ساله در واقع 4 سال اول از دوره 7 ساله تحصیل پزشکی در آمریکا می باشد.

    دانشجویان پس از اخذ مدرک لیسانس در یکی از رشته های علوم پایه مرتبط با پزشکی در امریکا ، می بایست در دوره های 2 ساله آمادگی جهت آزمون ورودی پزشکی امریکا ، به نام دوره IB شرکت نمایند و پس گذراندن این دوره ، شرایط لازم جهت شرکت در آزمون پزشکی امریکا را کسب می کند.

    دانشجویان داوطلب پزشکی آمریکا میبایست در آزمون ) MCAT آزمونی که برای پذیرش در دانشگاه های پزشکی آمریکا )شرکت کنند . اخذ نمره خوب در این آزمون ورود به دانشگاه های پزشکی را میسر می سازد.

    روند تحصیل پزشکی در آمریکا

    خب همانطور که گفته شد طول دوران تحصیل پزشکی 7 سال خواهد بود که سالهای اول دانشجویان به صورت نظری دوره پیش بالینی را تحصیل می نمایند و دروس دوره پیش بالینی شامل دروس علوم پایه پزشکی از قبیل دورس آناتومی ، فیزیولوژی ، بافت شناسی ، شناخت جنین ، فارماکولوژی ، ایمولوژی است .

    در سالهای بعد دانشجویان وارد دوره کارورزی بالینی ( Clinical ) خواهند شد که به صورت عملی دوره انترنی را در بیمارستانها یا مراکز بهداشتی و درمانی آمریکا خواهند گذراند و در صورت موفقیت در طی دوره ، مدرک پزشکی عمومی خود یا M . D را اخذ خواهند نمود.

    جهت تخصص پزشکی دانشجویان پس از اخذ مدرک پزشکی عمومی باید ۳ سال و برای جراحی مدت ۵ سال و جراحی مغز مدت ۷ سال را تحصیل و کارورزی نمایند تا بتوانند تخصص خود را دریافت کنند.

    جزیات آزمون MCAT آمریکا

    تحصیل پزشکی در آمریکا مستلزم گذراندن آزمون جامعی به نام MCAT که مخفف کلمات Medical College Admissions Test می باشد است.

    آزمون MCAT یک آزمون استاندارد چند گزینه ای است که هر سال در چندین نوبت برای ارزیابی مهارتهای حل مساله ، مهارتهای رفتاری ، مفاهیم اجتماعی ، ارزیابی میزان تفکر انتقادی و ارزیابی سطح دانش علوم پایه که برای تحصیل در رشته پزشکی مورد نیاز می باشد ، برگزار می گردد.

    جزیات آزمون MCAT آمریکا

    از سال ۲۰۰۷ آزمون MCAT به صورت کامپیوتری در مراکز Exam Center برگزار می شود و آزمون از چهار بخش زیر تشکیل شده است:

    • بیولوژی و بیوشیمی سیستم های زنده
    • شیمی و فیزیک سیستم های بیولوژیکی
    • روانشناسی و بیولوژی رفتاری
    • مهارتهای تحلیل انتقادی و استدلال منطقی

    تعداد سوالات آزمون MCAT برابر ۲۳۰ سوال می باشد که داوطلبین می بایست در طول مدت زمان مشخصی به آنها پاسخ دهند ، آزمون فاقد نمره منفی برای جوابهای غلط می باشد و قبولی در آزمون دارای سه سال اعتبار است ؛ در صورت کسب امتیاز لازم برای آزمون MCAT که حداقل ۴۷۲ امتیازمی باشد نهایتا دانشجویان وارد رشته پزشکی خواهند شد.

    شرایط تحصیل دندانپزشکی در آمریکا

    در ایالات متحده ، متقاضیان معمولا پس از حداقل دو سال تحصیل در مقطع کارشناسی ، وارد دانشکده دندانپزشکی برای اولین دوره حرفه ای خود می شوند ، برای ورود به خیلی از دانشکده های دندانپزشکی باید دوره کارشناسی را در چهار سال تمام کرد.

    رشته کارشناسی متفاوت می باشد و زبان تحصیلی نیز به انگلیسی است ، دانشگاه های اندکی نیز هستند که دوره کارشناسی را با دندانپزشکی ترکیب کرده اند که در نهایت بعد از هفت سال دانشجو از رشته دندانپزشکی عمومی فارغ التحصیل می شود.

    برنامه های آموزش پایه دندانپزشکی نیز شامل حداقل چهار سال تحصیلی آموزش می شود و به یکی از دو معادل درجه ، دکتر جراحی دندانپزشکی یا دکتر دندان پزشکی (D . M . D . ) منتج خواهد شد.

    برنامه درسی در دانشکده ها متفاوت است به طور کلی تمرکز اول و دوم بر روی دوره های علوم زیست پزشکی است ، آموزش در علوم دندانپزشکی ، با تکمیل دوره کار با بیماران تحت نظارت دانشکده ، در سال دوم آغاز می شود و بخش اصلی در سال های سوم و چهارم است.

    آزمون ورود به رشته دندانپزشکی آمریکا

    آزمون ورودی برای رشته دندانپزشکی در ایالات متحده ، آزمون تست پذیرش دندان ( DAT ) است که توسط انجمن دندانپزشکی آمریکا ( DAD ) برگزار می شود و همچنین ممکن است که به صورت بین المللی در سایر کشور ها برگزار شود.

    اگرچه در حال حاضر در ایران برگزار نمی شود و این آزمون برای ارزیابی مهارت در ریاضیات ، زیست شناسی ، شیمی آلی و معدنی ، خواندن و مهارت های ادراکی حرکتی است.

    الزامات دیگر پذیرش در دانشکده های دندانپزشکی شامل آزمونهای زبان انگلیسی مانند TOEFL برای متقاضیان بین المللی ، معدل و ریزنمرات بالا در دوره کارشناسی ، توصیه نامه از اساتید و مصاحبه است.

    آزمون ورود به رشته دندانپزشکی آمریکا

    اکثر دانشکده های دندانپزشکی ایالات متحده در مرکز خدمات دندانپزشکی وابسته به آمریکا ( AADSAS ) ، که توسط انجمن آموزش دندانپزشکی آمریکا اداره می شود قرار دارند.

    معرفی دانشگاه‌های پزشکی آمریکا

    • کالج پزشکی دانشگاه آمریکایی آنتیگوا
    • دانشگاه اموری
    • دانشگاه وندربیلت
    • دانشگاه واشینگتن
    • دانشگاه بهداشت و علوم اورگن
    • دانشگاه پزشکی کارولینای جنوبی
    • دانشگاه علوم پزشکی آرکانزاس
    • دانشگاه کالیفرنیا ، ارواین
    • دانشگاه کالیفرنیا ، دیویس
    • دانشگاه کالیفرنیا ، سن دیگو
    • دانشگاه میزوری
    • کالج پزشکی بیلور
    • کالج پزشکی نیویورک
    • مرکز پزشکی دانشگاه کلمبیا
    • مرکز علوم درمانی دانشگاه اکلاهما

    معرفی دانشگاه‌های دندانپزشکی آمریکا

    • دانشگاه هاروارد : دانشگاه هاروارد در بوستون واقع شده است . این دانشکده دندانپزشکی دارای امکانات بالینی خوبی است . رشته های موجود برای تخصص گرفتن در این دانشگاه عبارتند از تخصص در ارتودنسی ، پریودنتولوژی و ایمپلنتولوژی .
    • دانشگاه فلوریدا : دانشکده دندانپزشکی دانشگاه فلوریدا که در گینهسویل قرار دارد ، تنها دانشکده دندانپزشکی در ایالت است که از سوی دولت تأمین مالی می شود . حدود چهارده رشته در این دانشگاه در دسترس است که زمینه های مختلفی از جمله زیست شناسی دهان ، رادیولوژی دهان و فک و صورت ، ارتودنسی و پریودنتیکس را پوشش می دهد .
    • دانشگاه A . T . Still University : این دانشگاه در آریزونا است و تحصیل دندانپزشکی در این دانشگاه چهار سال طول می کشد .
    • دانشگاه کلمبیا با رتبه 29
    • دانشگاه بوستون با رتبه 30
    • دانشگاه اوهایو با رتبه 34
    • دانشگاه آیووا با رتبه 35
    • دانشگاه مینه سوتا با رتبه
    • دانشگاه ایلینوی – شیکاگو با رتبه 38
    • دانشگاه واشنگتن با رتبه 49
    معرفی دانشگاه‌های دندانپزشکی آمریکا

    مدارک پذیرش دانشگاه های علوم پزشکی آمریکا

    برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در آمریکا مدارک زیر مورد نیاز است:

    • متقاضیان می بایست از یک دوره کارشناسی پذیرش داشته باشند
    • دارا بودن معدل بالا دیپلم و پیش دانشگاهی
    • سن متقاضی زیر 21 سال باشد
    • متقاضیان در صورت نداشتن مدرک زبان ، می توانند ابتدا در دوره های زبان به مدت یک تا دو ترم شرکت نمایند
    • قبولی در آزمون MCAT
    • داشتن مدرک زبان حداقل آیلتس 6 یا تافل بالای 80 است

    شهریه تحصیل رشته های پزشکی آمریکا

    در دانشگاه های علوم پزشکی آمریکا هیچ گونه حمایت مالی برای دانشجویان خارجی وجود ندارد بنابراین هزینه تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در آمریکا جزو گران ترین ها در دنیا محسوب می شود.

    دانشجویان متقاضی جهت تحصیل در رشته های پزشکی ملزم به اثبات داشتن 250000 دلار در سال هستند ، ضمن اینکه بسیاری از دانشگاه هایی که دانشجویان بین المللی را می پذیرند خصوصی هستند که شهریه آنان مبلغی حدود بین 35000 تا 50000 دلار در سال می باشد و همچنین هزینه های اقامت و خورد و خوراک دانشجو در کشور امریکا ماهانه حدود 1500 دلار است.

    عمدتا به دانشجویان بین المللی متقاضی تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در آمریکا بورس یا کمک هزینه تحصیلی اعطاء نمی گردد و دانشجویان آمریکایی یا سایر دانشجویان بین المللی جهت کاهش هزینه سعی می نمایند در شعبات دانشگاههای آمریکایی در کشورهای اروپایی تحصیل نموده و دوره بالینی را در آمریکا سپری نمایند.

    در این خصوص کشورهای بلوک شرق اروپا از قبیل مجارستان ، رومانی ، جمهوری چک ، مالتا یا جمهوری بارابادوس می تواند مقصد خوبی به منظور این هدف می باشد ، جهت آشنایی با تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در مجارستان و سایر کشورهای اروپایی می توانید به مقاله آن ها در همین وب سایت مراجعه نمائید ، مشاوران ما در موسسه مهاجرتی MIC هم برای راهنمایی شما آماده هستند.

    ادامه تحصیل پزشکان عمومی ایران در آمریکا

    مدرک پزشکی ایران قابلیت طبابت در آمریکا را ندارد ، تنها زمانی می توان با مدارک پزشکی ایران پروانه پزشکی آمریکا را اخذ نمود و به امکان طبابت را در آمریکا دست یافت که مدارک پزشکی ابتدا معادلسازی شده و در آزمون پزشکی USMLE موفق گردید.

    مشاوران موسسه مهاجرتی MIC مشاوره های لازم در زمینه تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در آمریکا را به متقاضیان تحصیل در این رشته ارایه می دهد ، جهت بالاتر بردن آگاهی خود در خصوص دانشگاه های خارج از کشور با مشاوران دفاتر ما در شهرهای تهران و شیراز در تماس باشید .

    2 دیدگاه
    1. ساسان نوشته:

      توروخدا جو اب بدید
      سلام با وجود ترمیم دندان می توان در رشته های پزشکی و حتی دندانپزشکی چه در داخل یا خارج تحصیل و کار کرد؟ متاسفانه من در کودکی ۸ تا از دندونام کم و بیش دچار پوسیدگی شد آیا این وضعیت من مانع انتخاب و تحصیل و کار این رشته ها می شود و ایا شانسی هست؟ (رشته های پزشکی یا دندانپزشکی) آیا دانشگاه در حین معاینه دانشجو جدید رشته های دندانپزشکی من رو رد می کنند؟
      با عرض معذرت و تشکر
      تو رو خدا جواب بدید سوالم بدون جواب نباشه

      1. مشاور مهاجرت تحصیلی نوشته:

        با سلام

        خیر این مورد در پذیرش تحصیلی تاثیری ندارد.

        با تشکر از سوال شما

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.