تحصیل در صربستان

از ما مشاوره رایگان دریافت کنید!

با ما در ارتباط باشید و سوالات، ابهامات و نگرانی های خود را از طریق راه های ارتباط زیر با ما در میان بگذارید. از طریق شماره تماس زیر میتوانید با مشاورین ما گفتگو کنید

مشاوره رایگان

90003031

    درخواست فوری بررسی شرایط

    تحصیل در صربستان اغلب به عنوان یک گزینه تحصیلی نادیده گرفته می شود ، زیرا مردم اغلب کشور همسایه صربستان ، یعنی تحصیل در کرواسی را انتخاب می کنند .

    با این حال ، کشور صربستان دارای امکانات فراوانی است ، از جمله اینکه دارای یک پایتخت جذاب با زندگی فرهنگی غنی است .

    به همین دلیل ، آشنایی با ویژگی های تحصیل در صربستان ضروری به نظر می رسد . موسسه مهاجرتی مشاوران برگزیده مهرآفرین ، با تهیه نوشتار زیر ، این امکان را برای شما فراهم کرده اند .

    دانش آموزانی که در صربستان تحصیل می کنند ، نه تنها آسان ، بلکه کاملا هیجان انگیز در اطراف منطقه بالکان از قبیل بوسنی ، مونته نگرو ، بلغارستان ، آلبانی ، رومانی و مجارستان مسافرت خواهند کرد .

    آموزش عالی با هدف تحصیل در صربستان

    اگر شما علاقه مند به تحصیل در صربستان و نام نویسی در یک موسسه علمی در این کشور هستید ، می بینید که گزینه های تحصیلی ، اقامت و فرصت هایی وجود دارد که به شما اجازه می دهد به راحتی تحصیل کرده و در صربستان زندگی کنید .

    دو نوع از موسسات علمی ( کالج های کاربردی و کالج های تحصیلی ) تحصیلات در مقاطع فوق دیپلم و لیسانس را ارائه می دهند .

    برای تحصیل در مقاطع بالاتر باید دانشگاه ها را انتخاب کرد که هر تمامی سطوح آموزشی را ارائه می دهند . بزرگترین مزیت ثبت نام در برخی از دانشکده های صرب این است که مدرک شما در تعداد زیادی از کشورها به رسمیت شناخته شده است .

    به همین دلیل در این مقاله از موسسه مشاوران مهرآفرین به بررسی شرایط تحصیل در دانشگاه های صربستان ، چگونگی پذیرش و هزینه های تحصیل در آنها پرداخته ایم . دلایل قانع کننده برای تحصیل در صربستان به شرح زیر است :

    • مدرک شناخته شده در جهان
    • وجود تعداد زیادی دانشگاه در صربستان
    • هزینه های کم هزینه تحصیل
    • زندگی دانشجویی سرگرم کننده
    • قیمت مقرون به صرفه زندگی در صربستان

    بررسی شرایط تحصیل در صربستان

    کشور صربستان در منطقه بالکان به خانه جوانان مشهور است و در حقیقت یک ترکیب فرهنگی منحصر به فرد از جهان مدرن غربی و عثمانی را ارائه می دهد .

    مردم این کشور دوستانه هستند ، کیفیت غذا خوب است و زندگی شبانه شلوغ و هیجان انگیز است . شهرهایی مانند بلگراد و نووی ساد دارای هنر پویایی و صحنه موسیقیایی هستند که در ذهن دانشجویان نقش می بندد .

    بررسی شرایط تحصیل در صربستان

    بلگراد مرکز فرهنگ و هنر صربستان است ، جایی که بیش از 11،000 نمایشگاه ها ، تئاتر ، کنسرت ها ، رویدادهای هنری و سایر برنامه های هنری ارائه می شود .

    تحصیل در صربستان هنوز در حال توسعه است اما برخی از دانشگاه های محبوب وجود دارد که شامل : دانشگاه بلگراد ، دانشگاه ایالتی نوی ساد و دانشگاه هنر در بلگراد .

    دانشگاه بلگراد ، بزرگترین و قدیمی ترین دانشگاه دولتی صربستان است که رتبه بندی بهترین دانشگاه های خارج از کشور در جایگاه 300 قرار دارد .

    دانشگاه های صربستان ، تلاش می کند تا قوی ترین استانداردهای آموزش عالی را تعیین کنند ، رشد فردی و فکری را تقویت و تحریک کنند ، کارآفرینی را گسترش دهند و تلاش معنی داری را جهت رفاه کل جامعه انجام دهد .

    گزینه های برجسته دانشگاه های صربستان

    گزینه های برجسته دانشگاه های صربستان شامل 8 دانشگاه عمومی و 10 دانشگاه خصوصی است . در دو شهر بزرگ بلگراد و نووی ساد ، دانش آموزان می توانند دانشگاه های برتر ( عمومی و خصوصی ) را پیدا کنند که گزینه های آموزش انگلیسی را نیز ارائه می دهند .

    صربستان تعداد زیادی از موافقت نامه های همکاری با دانشگاه های ایتالیا ، اتریش ، بلژیک ، اسپانیا ، چین ، ژاپن ، یونان و بسیاری دیگر از کشورهای جهان را امضا کرده است .

    این گزینه فرصتی برای شروع تحصیلات عالی شما در صربستان است و می توانید آن را در برخی از دانشگاه های همکار خود ادامه دهید .

    همچنین ، دانشگاه ها به طور موفقیت آمیز از استانداردهای اروپایی و جهانی پیروی می کنند . دانشگاه های صربستان مدرک هایی را ارائه می دهند که در سراسر جهان معتبر و شناخته شده هستند .

    اولین دانشگاه صربستان به طور رسمی در تاریخ 27 فوریه 1905 تأسیس شد و شامل سه دانشکده فلسفه و حقوق و دانشکده فنی بود .

    در حال حاضر ، دانشگاه های بلگراد و نوی ساد مشهورترین های صربستان بوده و استقبال گسترده ای از دانشجویان بین المللی به عمل می آورد .

    شرایط تحصیل در مقطع کارشناسی در صربستان

    دانشجویان می توانند مطمئن باشند که رفتن به صربستان برای مدرک لیسانس و یا بالاتر ، بهترین ابزار برای یادگیری ، رشد و کشف است .

    متقاضیان باید گواهی و ریز نمرات دوره متوسطه به اضافه نمره زبان بین المللی را به دانشگاه مورد نظر ارائه دهند .

    چنانچه نمرات ، سوابق تحصیلی و نمره زبان آیلتس دانشجو مورد قبول دانشگاه باشد ، نامه پذیرش را برای دانشجو ارسال می کنند .

    کسانی که قصد تحصیل در صربستان در مقطع لیسانس را داشته باشند باید در دوره آموزش صربی نیز شرکت کنند ، زیرا تمامی رشته ها در این مقطع به زبان صربی ارائه می شود . قبولی در آزمون ورودی نیز برای پذیرش دانشجویان بین المللی در دانشگاه های صربستان الزامیست .

    تحصیلات تکمیلی در صربستان

    تحصیلات تکمیلی در صربستان

    تحصیل در صربستان در مقطع فوق لیسانس نیز نیازمند نمرات مقاطع پیشین ، نمره زبان و شرکت در آزمون ورودی و دوره زبان صربی است .

    پذیرفته شده گان باید دوسال به به تحصیل در این مقطع بپردازند . تحصیلات دکترا نیز با همین شرایط در دانشگاه های صربستان در دسترس می باشد فقط متقاضیان نیاز دارند که با یک استاد راهنما مکاتبه کرده و پروپوزال تحقیقاتی خود را ارائه دهند . طول مدت تحصیلات دکترا بستگی به نوع تحقیقات دارد اما به طور کلی ، بین سه تا پنج سال به پایان می رسد .

    علاوه بر مطالعات آکادمیک ، مطالعات کارشناسی ارشد و دکترا می تواند به زبان انگلیسی در صربستان دنبال شود . دانشکده هایی مانند دانشکده پزشکی ، دانشکده اقتصاد ، دانشکده معماری و بسیاری دیگر وجود دارند که برنامه های آموزش زبان انگلیسی معتبر را ارائه می دهند .

    همچنی تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در صربستان هم متقاضیان بسیاری در جهان دارد . مزیت بارز برای پذیرش در صربستان عدم محدودیت سنی است . بدین معنا که افراد در هر سنی می توانند برای پذیرش و تحصیل در صربستان اقدام کنند .

    مقایسه هزینه تحصیلات در صربستان با دیگر نقاط جهان

    به عقیده کارشناسان ما در موسسه مشاوران مهرآفرین اگر امور مالی عامل مهمی در انتخاب شما است ، می توانید تحصیلات عالی خود را صربستان شروع کنید. صربستان مطمئنا برخی از بهترین قیمت ها را برای شما ارائه می دهد .

    با توجه به وب سایت رسمی کشور ، هزینه تحصیل دانشجویان بین 500 تا 2500 یورو در سال است . نسبت به ایالات متحده آمریکا ، ترکیه ، مجارستان ، چین ، یونان ، کالیفرنیا ، هلند و استرالیا ، صربستان ، تحصیلات ارزانتری را ارائه می دهد . بسته به جایی که دانشجویان انتخاب می کنند ، ممکن است مجبور به پرداخت هزینه تحصیلی تا 10000 یورو در سال هم باشند .

    یک آپارتمان 3 خوابه ( به طور متوسط ) معادل 390 یورو در هر ماه در نزدیکی مرکز شهر خواهد بود و یک وعده غذای برای دو نفر در یک رستوران متوسط می تواند هزینه ای معادل 17 یورو باشد .

    صربستان برنامه ای با عنوان ” جهان در صربستان ” ارائه داده است که کاملا رایگان است و دانش آموزان کشورهای دیگر از طریق بودجه ای دولتی برای تحصیل و زندگی در صربستان تامین می شوند . این یک امتیاز است که چند کشور دیگر می توانند از آن لذت ببرند .

    زندگی دانشجویی در صربستان

    اگر تصمیم به شروع تحصیل در صربستان داشته باشید ، می توانیم بگوییم که دو چیز برای شما تضمین شده است. اول ، شما برای یک زندگی تمام وقت با دوستان خوب آماده خواهید کرد .

    مردم صربستان به طور گسترده ای به خوبی و مهمان نوازی مشهور هستند ، بنابراین شما می توانید بر این واقعیت اطمینان داشته باشید که با آغوش باز در صربستان پذیرفته خواهید شد .

    زندگی دانشجویی در صربستان

    دوم ، شما می توانید یک زندگی دانشجویی تمام وقت با امتیازات خاص پیدا کنید . یعنی دانشجویانی که مشغول به تحصیل در صربستان هستند ، تخفیف های متعددی برای خدمات مختلف دارند .

    این تخفیفات شامل قرض دادن کتاب ها در کتابخانه ملی ، مزایای ارائه شده برای حمل و نقل دانشجویان در سطح شهر و تخفیف در برخی رستوران ها می باشد .

    بسیاری از دانش آموزان در صربستان در خوابگاه دانشجویی زندگی می کنند . زندگی در خوابگاه دانشجویی در صربستان یک ماجراجویی جالب است و معمولا چیزی برای انجام دادن وجود دارد .

    ویزای تحصیلی صربستان

    مزیت عمده دیگر برای تحصیل در صربستان ، دریافت راحت ویزای این کشور می باشد . مدارکی که شما نیاز دارید تا به سفارت صربستان ارائه کنید شامل ؛ گذرنامه معتبر ، نامه پذیرش دانشگاه ، چند قطعه عکس پرسنلی ، بلیت بازگشت یا برنامه سفر ، نامه تمکن مالی و بیمه سلامت است .

    برای کسب اطلاعات گسترده تر پیرامون تحصیل در صربستان و الزامات آن با مشاوران موسسه مهاجرتی مهرآفرین در شهرهای تهران و شیراز در تماس باشید . کارشناسان ما بهترین کشور ها برای تحصیل ایرانیان را به شما معرفی خواهند کرد.

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.