تحصیل در کرواسی

از ما مشاوره رایگان دریافت کنید!

با ما در ارتباط باشید و سوالات، ابهامات و نگرانی های خود را از طریق راه های ارتباط زیر با ما در میان بگذارید. از طریق شماره تماس زیر میتوانید با مشاورین ما گفتگو کنید

مشاوره رایگان

90003031

    درخواست فوری بررسی شرایط

    تحصیل در کرواسی ، کشوری که در سالهای اخیر از پوسته خود پدید آمده است تا مقصد تعطیلات برای کسانی که به دنبال سواحل دراماتیک ، آبهای کریستالیزا و سابقه تاریخی به عنوان یک پس زمینه هستند ، تبدیل شود.

    خوانندگان و پیروان این سایت و علاقه مندان تحصیل در دانشگاه های خارج از کشور از ما خواسته اند تا درباره تحصیل در کرواسی برای دانشجویان بین المللی صحبت کنیم و بنابراین موسسه مهاجرتی مشاوران برگزیده مهرآفرین در اینجا در خدمت شما است.

    مردم کرواسی تحصیلات و دانش را دوست دارند و دارای تاریخ و زمان طولانی و موفق در ارائه آموزش عالی به اتباع خارجی یا دانشجویان بین المللی هستند.

    شرایط تحصیل در کرواسی

    کرواسی کشوری کوچک در اروپا است که نکات نهفته زیادی دارد و ذکر آن برای علاقه مندان تحصیل در کرواسی جالب توجه خواهد بود.

    اولین نکته میزان بالای سواد کروات ها است و تقریبا 99 درصد از جمعیت کرواسی را افراد تحصیل کرده تشکیل می دهند . نکته مهم دیگر درباره شرایط پذیرش آسان تر دانشگاه های کرواسی و استقبال مردم از دانشجویان بین المللی است.

    کرواسی تحصیلات عالی با کیفیت بالا را ارائه می دهد . بیش از 130 موسسه آموزش عالی در کرواسی وجود دارد.

    این شامل دانشگاه های دولتی و خصوصی ، دانشکده های فنی و مهندسی یا دانشکده های علوم کاربردی می باشد . این موسسات تحت نظارت و کنترل کیفی وزارت اقتصاد ، کار و کارآفرینی کرواسی قرار دارند.

    برنامه تحصیلات تکمیلی در کرواسی

    کرواسی کشوری شناخته شده در منطقه جنوب اروپا است که دانشجویان زیادی از کشورمان برای مهاجرت تحصیلی و اخذ پذیرش از دانشگاه های این کشور فکر می کنند.

    بزرگترین دانشگاه های کرواسی زاگرب با بیش از 75،000 دانشجو در پایتخت این کشور یعنی زاگرب واقع شده است . و این بزرگترین دانشگاه در منطقه جنوب شرقی اروپا است.

    دانشگاه زاگرب همچنین قدیمی ترین دانشگاه در منطقه است ( در سال 1669 تأسیس شد) . اما باید توجه داشته باشید که دانشگاه زاگرب قطعا تنها گزینه برای تحصیل در کرواسی نیست.

    علاوه بر این ، 128 موسسه آموزش عالی دیگر در کرواسی وجود دارد که در تمام نقاط کشور واقع شده اند . از جمله 36 مورد از این موسسات علمی در کوهستان درخشان آدراریک قرار دارند!

    انواع تحصیلات عالی در کرواسی

    دو نوع مطالعه برای متقاضیان تحصیل در کرواسی در دسترس است ؛ تحصیلات دانشگاهی و مطالعات حرفه ای . برنامه های دانشگاهی صرفا در دانشگاه ها اجرا می شود و برنامه های حرفه ای در دانشکده های فنی و مهندسی یا دانشکده های علوم کاربردی انجام می شود.

    انواع تحصیلات عالی در کرواسی

    دانشگاه ها در زمینه تحقیق و توسعه علمی تخصص دارند ، در حالی که دانشگاه های پلی تکنیک ، موسسات و مدارس حرفه ای دانشجویان را برای کار مورد نیاز در جامعه محلی خود آماده می کنند.

    به دلیل قرارگرفتن کرواسی در جریان فرایند بولونیا ، سیستم آموزش عالی آن با سیستم های آموزشی تحصیل در اروپا سازگار است و بنابراین مدارک علمی آن نیز مستقیما در خارج از کرواسی شناخته می شود.

    ساختار نظام آموزش عالی در کرواسی به سه دوره تقسیم می شود : کارشناسی و کارشناسی ارشد و دکترا . سیستم انتقال اعتبار اروپایی ( ECTS ) نیز در کرواسی پذیرفته شده است و طبقاتی که در کرواسی به دست می آورند در سراسر اروپا معادل آن هستند.

    تحصیل در برنامه های کارشناسی و کارشناسی ارشد در کرواسی

    دانش آموزان مشغول به تحصیل در کرواسی ، بین سه تا چهار سال در یک برنامه تحصیلی کارشناسی صرف می کنند و ممکن است آن را با تحصیلات تکمیلی که معادل تحصیلات تکمیلی در انگلستان است ، تکمیل کنند.

    دوره های تحصیلات تکمیلی به طور معمول یک یا دو سال طول می کشد و پس از اتمام ، دانش آموز مدرک کارشناسی ارشد را با اشاره به یک موضوع تخصصی به عنوان پایان نامه اختصاص می دهد.

    به طور متناوب ، یک مدرک تخصصی حرفه ای را می توان در سطح تحصیلات تکمیلی برای کارورزی استخدام کرد . سپس دانش آموز تبدیل به یک متخصص حرفه ای می شود.

    تحصیلات تکمیلی در کرواسی به تحصیل در رشته دکترا ادامه پیدا می کند . این سه سال طول می کشد و شامل آموزش های علمی و پژوهشی است. پس از اتمام تحصیل ، دانشجو بسته به موضوع تحصیل عنوان دكترا را به دست می آورد .

    زبان تحصیل و برنامه زمانی تحصیل در کرواسی

    گرچه زبان انگلیسی به طور گسترده صحبت می شود ، با این حال هنور بسیاری از دوره ها به زبان کرواسی تدریس می شود.

    دانش آموزان خارجی تشویق می شوند تا زبان کرواتی را به منظور شناخت فرهنگ محیط اطراف خود و شرکت در دوره کارشناسی ارشد خود تشویق کنند.

    دانشگاه هایی مانند دانشگاه زاگرب اغلب دوره های فراگیر دیگری را نیز ارائه می دهند ، صرف یک یا دو ترم یا بیشتر در زاگرب برای مطالعه زبان کرواسیصرف می شود و این ارتباط معناداری با فرهنگ و جامعه کروات دارد.

    دولت کرواسی در واقع تعدادی کمک هزینه تحصیلی را برای کروات هایی که در خارج از کشور زندگی می کنند و مایل به مطالعه کرواسی در کرواسی هستند ، ارائه می دهد .

    زبان تحصیل و برنامه زمانی تحصیل در کرواسی

    آموزش و پرورش در کرواسی تقریبا در تمام طول سال قابل دسترسی است . امتحانات در طول سال نیز برنامه ریزی شده اند ، زیرا اکثر مدارس براساس برنامه ترم کار می کنند ؛ ترم زمستان از اکتبر تا پایان نیمه ژانویه و ترم تابستان از پایان ماه فوریه تا اواسط ماه ژوئن ادامه دارد .

    هزینه تحصیلات عالی در کرواسی

    آموزش عالی به طور مستقیم توسط وزارت آموزش و پرورش حمایت می شود . بنابراین ، تحصیل رایگان برای اتباع کروات آزاد است و هزینه تحصیل در یک موسسه آموزش عالی برای اتباع خارجی ، وابسته به عوامل مختلف از جمله خصوصی یا عمومی بودن موسسه انتخابی تفاوت خواهد داشت.

    طبق بررسی دقیق مشاوران ما در موسسه مهاجرتی مهرآفرین ، برای اکثر برنامه های دوره کارشناسی ، دانشجویان بین المللی می توانند هزینه ای حدود 800 تا 2500 یورو در سال صرف کنند . هزینه مدارس فنی به میزان قابل توجهی بالاتر از این است . بیشترین هزینه ها برای رشته های علوم پایه و برنامه های پزشکی است.

    در حال حاضر ، هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی برای رشته های علوم انسانی می تواند از 6000 کونا ( تقریبا 800 یورو ) تا 16،500 کونا ( حدود 2200 یورو ) در سال است.

    هزینه تحصیل برای رشته های فنی تقریبا 22000 کونا ( حدود 3،000 یورو ) در سال و هزینه تحصیل در علوم پایه و علوم پزشکی حدود 27000 کونا در هر سال ( حدود 3600 یورو ) است.

    هزینه های تحصیلی برای برنامه های کارشناسی ارشد به طور قابل توجهی متفاوت هستند و باید با درخواست مستقیم از موسسات آموزش عالی به دست آید.

    کمک هزینه و بورسیه تحصیل در کرواسی

    برای تحصیل در کرواسی ، دانشجویان بین المللی باید در طول اقامت خود در کرواسی ، از منابع شخصی یا از بورس تحصیلی ملی یا بین المللی ، منابع مالی کافی داشته باشند.

    اکثر موسسات آموزش عالی کرواسی در حال حاضر ، هیچ گونه کمک مالی برای دانش آموزان بین المللی ارائه نمی دهند.

    با این حال ، تعدادی از بورس های تحصیلی برای دانش آموزان بین المللی به وسیله برنامه های دوجانبه تحت مدیریت وزارت علوم و آموزش و پرورش کرواسی از طریق موافقت نامه های دو جانبه دانشگاهی مانند CEEPUS و Erasmus در دسترس است.

    درخواست تحصیل در کرواسی

    پذیرش در برنامه های تحصیل در مقطع کارشناسی در کرواسی از طریق یک سیستم درخواست آنلاین مرکزی انجام می شود که دانشجویان آینده نگر باید برنامه های تحصیلی را انتخاب و فرم درخواست را برای موسسه عالی آموزشی مورد نظر در کرواسی تکمیل کنند . اطلاعات بیشتر در مورد روش درخواست در وب سایت تحصیل در کرواسی در بخش ” نحوه درخواست ” موجود است .

    موسسات تحصیلات عالی پذیرش تحصیلات در تمامی مقاطع را دارند و لازم به ذکر است که تعداد پذیرش در اکثر برنامه های تحصیلی در کرواسی محدود شده است ، بدین معنی که حداکثر تعداد مکان های موجود برای یک برنامه تحصیلی خاص به تصمیم سالانه موسسات آموزش عالی بستگی دارد .

    بنابراین دانشجویان آینده نگر باید در مورد پرونده های درخواست ، مهلت و اسناد درخواست ، مستقیما به وب سایت موسسات آموزش عالی مراجعه کنند .

    مهاجرت و ویزا در کرواسی

    همه کشورهای اتحادیه اروپا نیازی به ویزا برای ورود به کرواسی ندارند . آنها تا 90 روز قادر به اقامت در کرواسی بدون ویزا هستند .

    شهروندان غیر اتحادیه اروپا باید در سفارتخانه کشور خود چک کنند تا ببینند آیا از داشتن ویزا معاف هستند یا اینکه قبل از ورود به کرواسی باید آن را داشته باشند .

    شما باید اسناد مورد نیاز سفارت کرواسی در کشور خود را بررسی کنید اما ، به طور قانونی موارد ذیل لازم است:

    • فرم تقاضای ویزای تحصیلی کرواسی
    • نامه پذیرش از دانشگاه یا موسسه آموزشی
    • 1 قطعه عکس رنگی
    • گواهی تمکن مالی کافی برای امرار معاش ( بیانیه حساب بانکی ، تأییدیه بورس تحصیلی یا مدارک مشابه )
    • مدارک اقامت در کرواسی ( کپی فرم از محل اقامت دانشجویی با اطلاعات شخصی شما و در مورد مسکن خصوصی و قرارداد اجاره )
    مهاجرت و ویزا در کرواسی

    کار در کرواسی

    تمام دانش آموزان تمام وقت ( از جمله دانشجویان بین المللی ) که می خواهند در کرواسی کار کنند ، این فرصت را دارند تا این کار را انجام دهند و استخدام آنها توسط مرکز خدمات دانشجویی انجام می شود . شما باید در مرکز خدمات دانشجویی ثبت نام کنید ( احتمالا در هر شهر دانشگاهی وجود دارد ) ، مدارکی که باید با شما همراه باشد :

    • کپی کتاب دانشجویی
    • گواهی وضعیت تحصیلی تمام وقت
    • دو قطعه عکس
    • پاسپورت
    • مدرک اثبات کننده حساب بانکی کرواسی

    مسکن دانشجویی و ویزای تحصیل در کرواسی

    دانش آموزان مایل به تحصیل در کرواسی ، باید اجازه اقامت دانشجویی داشته باشند . دانشجویان در کرواسی گزینه های مختلفی برای اقامت دارند :

    • خوابگاهها یا سالنهای دانشجویی
    • اجاره آپارتمان های خصوصی
    • اجاره خانه خصوصی

    خوابگاه دانشجویی در کرواسی کم است و در دسترس همه دانش آموزان نیست . آنها ارزانترین نوع اقامت برای دانشجویان در کرواسی هستند و توسط مراکز دانشجویی اداره می شوند .

    با این حال ، بسیاری از دانشجویان بین المللی باید مسکن خود را سازماندهی کنند . در همه موارد ، دانش آموزان باید محل اقامت خود را در اسرع وقت مرتب سازی کنند .

    ترجیحا قبل از اینکه دانشجویان برای تحصیل در کرواسی به این کشور برسند ، موسسه آموزشی شما باید بتواند مسائل مسکن را به شما توصیه کند .

    این مقاله برای علاقه مندان تحصیل در کرواسی تهیه گردیده بود . برای شرح مفصلی از دانشگاه و یک مرور کلی از برنامه های تحصیلی در کشور کرواسی با مشاوران موسسه مهاجرتی مهرآفرین تماس حاصل نمایید . مشاوران ما در دفاتر تهران و شیراز آماده اند تا بهترین کشور ها برای تحصیل ایرانیان را به شما عزیزان معرفی کنند .

    2 دیدگاه
    1. محمد نوشته:

      سلام به همراه دانشجو چقدر اجازه کار داده می شود

      1. مشاور مهاجرت تحصیلی نوشته:

        با سلام

        با دریافت مجوز کار به صورت پارت تایم.

        با تشکر از سوال شما

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.