تحصیل در دانشگاه های مجارستان

از ما مشاوره رایگان دریافت کنید!

با ما در ارتباط باشید و سوالات، ابهامات و نگرانی های خود را از طریق راه های ارتباط زیر با ما در میان بگذارید. از طریق شماره تماس زیر میتوانید با مشاورین ما گفتگو کنید

مشاوره رایگان

90003031

    درخواست فوری بررسی شرایط

    مجارستان در حال تبدیل شدن به یک مکان محبوب به منظور تحصیل در خارج از کشور است . اعتبار زیادی در طول سال ها به دست آورده است و سنت بسیار قوی در علوم ، به ویژه پزشکی دارا است . علاوه بر آموزش با کیفیت بالا ، یک فرهنگ پر جنب و جوش ، مردمی مهمان نواز ، یک تاریخ جذاب و شهر های زیبا را ارائه می دهد . در این مقاله که به تلاش موسسه مهاجرتی مشاوران برگزیده مهرآفرین گردآوری شده شرایط و ویژگی های تحصیل در دانشگاه های مجارستان به طور تقریبی بیان خواهد شد .

    مجارستان کشوری واقع در اروپای مرکزی است که با کشور های اسلواکی از شمال ، اوکراین از شمال شرقی ، رومانی از شرق و جنوب شرقی ، صربستان و کرواسی از سمت جنوب ، اسلوونی از جنوب غرب و اتریش از غرب همسایه است . جمعیت ساکنین این کشور بالغ بر 10 میلیون نفر است که زبان رسمی آن ها زبان مجاری می باشد . پایتخت و بزرگ ترین شهر این کشور بوداپست و شهر های دبرسن ، سگد ، میشکولتس ، پچ و گیور دیگر شهر های پر جمعیت این کشور نام دارند .

    بررسی تحصیل در دانشگاه های مجارستان

    مجارستان از سال 1999 از فرایند بولونیا پیروی می کند که هدف اصلی آن ایجاد منطقه آموزش عالی اروپا است . سال تحصیلی در این کشور به 2 نیم سال تقسیم می شود که شامل 14 تا 15 هفته سخنرانی ها و سمینار ها و دوره آزمون 6 هفته ای است . در زمینه تحقیقات علمی و کاربردی ، دانشگاه های مجارستان همکاری های تحقیقاتی و توسعه بین المللی بسیاری دارند .

    آموزش عالی مجارستان ارائه کننده یک سیستم آموزشی عالی با بیش از 650 سال سابقه است . اولین دانشگاه این کشور در سال 1367 در شهر پچ در منطقه جنوبی مجارستان تاسیس شد . در حال حاضر 65 مجتمع آموزش عالی از دانشگاه های کوچک علوم کاربردی تا دانشگاه های تحقیقاتی برتر در این کشور وجود دارد . مؤسسات آموزش عالی در مجارستان بر اساس مساحت و جمعیت کشور و تعداد دانشجویان بسیار گسترده است و در شهر های مختلف این کشور مراکز آموزش عالی یافت می شود . اما در مقایسه با سایر کشور ها در متوسط قرار دارد .

    سیستم آموزشی مجارستان

    آموزش عالی در مجارستان توسط دو بخش دولتی و غیر دولتی تامین بودجه می شود . تحصیل در دانشگاه های مجارستان بین کالج ها و دانشگاه ها تقسیم می شود :

    سیستم آموزشی مجارستان
    • تحصیلات کالج : معمولا 4 سال طول می کشد
    • تحصیلات دانشگاهی شامل دوره های کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی است . که دوره کارشناسی بر اساس رشته تحصیلی بین 4 تا 6 ساله ، دوره کارشناسی ارشد 2 سال و دکتری تخصصی 3 سال طول می کشد .
    • دوره های فنی و حرفه ای : معمولا 2 سال طول می کشد ، این آموزشگاه های فنی حرفه ای برای فارغ التحصیلان دبیرستان های فنی و حرفه ای و در نهایت برای دانش آموزان مدارس فنی و حرفه ای باز می باشد .

    زمینه های تحصیلی ارائه شده در دانشگاه های مجارستان

    دانشجویان و علاقه مندان تحصیل در دانشگاه های مجارستان می توانند در زمینه های علوم کشاورزی ، علوم کامپیوتر و فناوری اطلاعات ، علوم حقوقی ، علوم اقتصادی ، علوم پزشکی و سلامت ، هنر ، هنر و علوم انسانی ، آموزش هنر ، علم مهندسی ، علوم اجتماعی ، آموزش معلمان ، علوم ورزشی و علوم طبیعی مشغول به تحصیل شوند .

    بزرگترین موسسات آموزش عالی این کشور دوره های آموزشی را در تمام زمینه های تحصیلی ارائه می دهند ، در حالی که موسسات کوچکتر در چند حوزه خاص برنامه هایی دارند . دانشجویان می توانند از طریق برنامه های تحصیلی مشترک که در آن دانشگاه مجارستان با یک موسسه آموزش عالی اروپایی همکاری می کنند ، در دو دوره مختلف تحصیل کنند . در صورت درخواست برای این برنامه ها ، دانشجویان در هر دو دانشگاه ثبت نام می کنند و دو مدرک از دو موسسه دریافت می کنند .

    ساختار آموزشی دانشگاه های مجارستان

    هنگام تحصیل در دانشگاه های مجارستان اگر چه ساختار مدرک در اکثر دوره ها تقسیم شده است ، برخی از برنامه های یکپارچه ( یک سطح ) وجود دارد که سطح لیسانس و سطح کارشناسی ارشد پیوسته هستند مانند دوره دامپزشکی ، معماری ، دندانپزشکی ، داروسازی ، حقوق و پزشکی . این دوره های پیوسته شامل 10-12 ترم ( 5 تا6 سال ) است و تا پایان سال آخر فرد باید 300 تا 360 اعتبار کامل داشته باشد .

    در یک برنامه دکترا که مدت 4 سال تحصیلی به طول می انجامد دانشجو مکلف به گذراندن 240 واحد است . در پايان ترم چهارم ، آزمون نهايي بايد انجام شود . پس از بررسی موفق ، 2 سال آخر برنامه دکترا در مورد انجام تحقیق و نوشتن پایان نامه خود است که می تواند یک سال دیگر ادامه یابد .

    سیستم اعتباری مجارستان

    سیستم انتقال اعتباری اروپا ( ECTS ) در مجارستان تضمین کننده شفافیت فرایند های یادگیری ، تدریس و ارزیابی با تسهیل تشخیص دستاورد های یادگیری و مدارک تحصیلی در بسیاری از کشور ها در سراسر منطقه آموزش عالی اروپا است . ECTS تضمین می کند که نمرات کسب شده توسط دانشجویان توسط سایر موسسات اروپایی در سایر کشورها پذیرفته شود .

    برای دانشجویان بین المللی ورودی باید یک رونوشت از نمرات و سابقه تحصیلی صادر شود که حاوی یک جدول از دوره های تکمیل شده ، واحد ها ، رتبه مجارستان و رتبه ECTS است . تعداد واحد هایی که دانشجویان می توانند در یک نیم سال تحصیلی اخذ کنند از یک موسسه و دوره به تحصیل تا دیگری متفاوت است ، بنابراین ممکن است برای دستیابی به اطلاعات دقیق در مورد این ، باید با هماهنگ کننده بین المللی محلی تماس حاصل کرد . در پایان هر ترم ، موفقیت تحصیلی دانش آموز با یک امتیاز در سیستم اعتبار مجارستان ( 5 عالی ، 4 خوب ، 3 متوسط یا رضایت بخش ، 2 کافی یا پاس ، 1 مردود ) ارزیابی می شود ، در ادامه با ما در موسسه مهاجرتی MIC همراه باشید تا شرایط پذیرش دانشگاه های مجارستان را بررسی کنیم.

    شرایط ورود به دانشگاه های مجارستان

    برای تحصیل در دانشگاه های مجارستان و پذیرش در یک دانشگاه یا کالج ، دانشجو باید شرایط خاص ورود را داشته باشد . اینها به طور عمده شامل دیپلم دبیرستان یا مدرک کارشناسی ( برای یک برنامه کارشناسی ارشد ) ، مدارک تحصیلی و امتحان ورودی است .

    شرایط ورود به دانشگاه های مجارستان

    هم دیپلم دبیرستان و رونویسی از سابقه تحصیلی فرد باید به زبان مجارستانی یا انگلیسی به زبان انگلیسی ترجمه شوند . این زبان به زبان برنامه اجرا شده بستگی دارد .

    آزمون ورودی برای ورود به دانشگاه های مجارستان

    این فقط بخشی از شرایط ورود برای برخی دوره های خاص در مجارستان است . اگر فرد در آزمون سراسری تحصیلی را در کشور خود قبول نشده باشد یا دانشجوی اروپایی نباشد ، احتمالا برای تحصیل در دانشگاه های مجارستان باید قبل از درخواست در یک دوره آمادگی در موسسه مورد نظر ثبت نام کند .

    این دوره ها حدود 2 ترم است و دانشجویان ملزم به پرداخت هزینه تحصیلی بسته به برنامه و دولتی و غیر خصوصی بودن هستند .

    دانش آموزان در مجارستان بر اساس مطالعات قبلی خود در هنگام درخواست برای یک محل در موسسه عالی رتبه بندی می شوند . این رتبه بندی بر اساس GPA دانش آموز ( میانگین نمرات ) از مطالعات قبلی و گاهی اوقات همچنین تجربه کار انجام می شود .

    دانشگاه های مجارستان در بین دانشگاه های خارج از کشور از اعتبار خوبی برخوردار هستند بنابراین می توانید حتی به عنوان سکوی پرتاب ازین دانشگاه ها بهره ببرید .

    زبان مورد نیاز برای تحصیل در مجارستان

    برای تحصیل در دانشگاه های مجارستان به زبان انگلیسی ، بخشی از امتحان ورودی مهارت های انگلیسی زبان دانش آموزان را ارزیابی می کند . در غیر این صورت ، ممکن است از دانشجو خواسته شود تا مدارک را در قالب نمرات آزمون های آیلتس یا TOEFL ارائه دهد . حداقل میانگین نمره زبان انگلیسی که مدارس مجارستان درخواست می کنند عبارتند از :

    • برای مدرک لیسانس :
    • بین 5.0 تا 6.0 برای آزمون آیلتس
    • بین 60 تا 80 برای آزمون TOEFL
    • برای مقطع کارشناسی ارشد :
    • بین 5.5 تا 6.5 در IELTS
    • بین 70 تا 90 در آزمون TOEFL

    البته بعضی از برنامه های آموزشی در دانشگاه های مجارستان به زبان های دیگر تدریس می شوند که زبان آلمانی بسیار معمول است و شرایط خاصی برای اثبات مهارت های آلمانی دانشجو وجود دارد .

    معرفی برخی دانشگاه های برتر مجارستان

    معرفی برخی دانشگاه های برتر مجارستان

    • دانشگاه اتوش لورند : این دانشگاه یک دانشگاه تحقیقاتی دولتی در بوداپست است که در سال 1635 تاسیس شد . این دانشگاه یکی از بزرگ ترین و معتبر ترین موسسه آموزش عالی در مجارستان است . 28 هزار دانشجو در 8 دانشکده این دانشگاه در حال تحصیل هستند . دانشکده های این دانشگاه شامل حقوق و علوم سیاسی ، علوم انسانی ، انفورماتیک ، آموزش و روانشناسی ، علوم اجتماعی ، آموزش ابتدایی ، علوم و آموزش خاص است .
    • دانشگاه سگد : دانشگاه سگد یک دانشگاه تحقیقاتی بزرگ در مجارستان است . یکی از مهم ترین موسسات آموزش عالی در اروپای مرکزی است . 21 هزار دانشجو در 12 دانشکده این دانشگاه یعنی دانشکده کشاورزی ، مهندسی ، علوم انسانی و علوم اجتماعی ، اقتصاد ، پزشکی ، موسیقی ، داروسازی ، علوم و انفورماتیک و غیره در حال تحصیل هستند . تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در مجارستان دراین دانشگاه رواج فراوان دارد .
    • دانشگاه دبرسن : دانشگاه دبرسن قدیمی ترین دانشگاه مجارستان است که در سال 1538 در شهر دبرسن تاسیس شد . 27 هزار دانشجو در دانشکده های این دانشگاه یعنی دانشکده علوم انسانی ، اقتصاد و تجارت ، پزشکی در حال تحصیل هستند .

    در مقاله فوق موسسه مشاوران مهرآفرین ، تحصیل در دانشگاه های مجارستان را مورد بررسی قرار داده و مشاوران ما تعدادی از دانشگاه های برتر این کشور را معرفی کردند . برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص حقوق مهاجرت تحصیلی با دفاتر شهرهای تهران و شیراز در تماس باشید و از مشاوره تخصصی و رایگان تلفنی کارشناسان بهره مند گردید .

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.