تحصیل در فرانسه

از ما مشاوره رایگان دریافت کنید!

با ما در ارتباط باشید و سوالات، ابهامات و نگرانی های خود را از طریق راه های ارتباط زیر با ما در میان بگذارید. از طریق شماره تماس زیر میتوانید با مشاورین ما گفتگو کنید

مشاوره رایگان

90003031

    درخواست فوری بررسی شرایط

    تحصیل در فرانسه از کیفیت عالی و با نرخ مناسب برای دانشجویان بین المللی بویژه در دانشگاه های دولتی انجام می شود و همچنین به دانشجویان این فرصت را می دهد تا برای حمایت به صورت پاره وقت کار کنند ، بسیاری از متقاضیان خواهان کسب اطلاعات درباره بهترین شهرهای فرانسه برای تحصیل هستند که باید بدانند این کشور دارای شهرهای متنوع با دانشگاه های معتبر زیادی است.

    فرانسه یکی از قطب های جذب دانشجو از سراسر جهان است ، چرا که دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی این کشور در بین برترین دانشگاه های خارج از کشور قرار دارند و فارغ التحصیلان این دانشگاه ها همچون گزینه تحصیل در آلمان در بین کارفرمایان سراسر جهان بسیار محبوب هستند و می توان گفت یکی از مهم ترین عوامل جذابیت تحصیل در این کشور نیز همچون کشورهای آلمان و اتریش ، پایین و حتی رایگان بودن هزینه تحصیل در دانشگاه های این کشور است.

    اگر از علاقه مندان تحصیل در فرانسه هستید ، امور مهاجرتی خود را با اطمینان خاطر به موسسه مهاجرتی مشاوران برگزیده مهرآفرین بسپارید ، این موسسات با کادر مجربی از کارشناسان و مشاورین برجسته و با در نظر گرفتن حقوق مهاجرت تحصیلی به موارد مهاجرتی شما رسیدگی خواهند کرد.

    برای راحتی و دسترسی سریع تر شما عزیزان به عناوین این مقاله ، در زیر فهرست عناوین به صورت لینک دار قرار داده شده است تا شما بتوانید با کلیک بر روی آن ها به عنوان دلخواه خود برسید.

    مختصری بر تحصیل در فرانسه

    می توانید مطمئن باشید که به عنوان یک دانشجو در یکی از دانشگاه های فرانسه ، آموزش عالی شگفت انگیزی دریافت خواهید کرد و در عین حال از بسیاری چیزهای دیگر که دوست دارید در این کشور لذت خواهید برد.

    دانشگاه های فرانسه که در میان برترین های دنیا و اروپا قرار دارند از دیرباز تاکنون اندیشمندان و متفکران زیادی را به جامعه جهانی تحویل داده اند ، در میان تمامی دانشگاه های فرانسه در حدود 8 دانشگاه در شهر پاریس قرار گرفته است که بهترین شهر این کشور از جنبه های مختلف است.

    فرانسه از قرون وسطی و تولد La Sorbonne با احداث اولین دانشگاه ( دانشگاه سوربن ) که بیش از 800 سال پیش رخ داده است از دانشجویان سراسر اروپا برای تحصیل در فرانسه و به ویژه در زمینه های الهیات ، پزشکی و حقوق دعوت می کرده است.

    مشاغل پاره وقت دانشجویی در فرانسه نه تنها سبب تامین بخشی از هزینه های تحصیل و زندگی دانشجویان در این کشور می شوند ، راه ورود آن ها به دنیای کار را باز کرده و سبب کسب تجربه برای اشتغال پی از تحصیل آن ها می شوند.

    از لحاظ اداری فرانسه به 30 منطقه آموزشی (académies) تقسیم شده است که اکثر سیاست های آموزشی در آن جا انجام می شود ، هر آکادمی توسط یک ریاست اداره می شود که دارای یک صندلی در مجلس است و توسط دولت به عنوان نماینده رسمی وزیر آموزش و پرورش تعیین شده است.

    دلایل تحصیل در کشور فرانسه

    سیستم آموزشی فرانسه یکی از بهترین سیستم های آموزشی در جهان است و امروزه این سیستم آموزشی به عنوان یکی از موفق ترین سیستم های آموزشی در جهان است و در زمینه های مختلف به یک رهبر جهانی تبدیل شده است ، البته شاید طبق نظر OECD سیستم آموزشی فرانسه در مقایسه با دیگر کشورهای توسعه یافته در سطح متوسط باشد.

    سیستم آموزشی در فرانسه شامل مدارس ابتدایی ، راهنمایی ، دبیرستان ، آموزش فنی و حرفه ای ، کالج ها و دانشگاه ها می باشد ، دانشگاه ها در فرانسه با ارائه تعدادی از برنامه های کلاس و دوره های در دسترس به طور کامل و یا به صورت پاره وقت فرصتی برای تحصیل در فرانسه ایجاد می کند.

    بعضی از دانشگاه های فرانسه نیز ممکن است برخی از دوره های خود را در خانه و به صورت آنلاین برای دانشجویان بین المللی ارائه دهند که دوره های آنلاین را باید از طریق دانشگاه مورد بررسی قرار دهید زیرا همه آنها این گزینه را ارائه نمی دهند وعلاوه بر این ممکن است برای تمام دوره ها یا برای همه افراد ارائه نشود.

    شما همچنین می توانید فهرست کالج هایی را که در فرانسه وجود دارد را به آسانی پیدا کنید ، همه دانشکده های فرانسه وب سایتی دارند که می توانید از آن ها بازدید کنید و علاوه بر آن شما می توانید از طریق موسسه مهاجرتی مهرآفرین از شرایط و ضوابط لازم برای مهاجرت تحصیلی به فرانسه اطلاع پیدا کنید.

    سیستم آموزشی فرانسه

    همانطور که اشاره شد فرانسه به خاطر سیستم های آموزشی خود در جهان شناخته شده است ، سیستم مدرسه ای فرانسه با یک برنامه درسی ملی و استاندارد های علمی بالا ، روش های سنتی یادگیری را ارائه می دهد.

    در فرانسه دولت تحصیلات آزاد و سکولار را فراهم می کند و برای کودکان بین 6 تا 16 سال اجباری است که در 6 سالگی فرزندان مجاز به ورود در مدرسه ابتدایی école élémentaire برای تحصیل هستند ، با این حال اکثر دانش آموزان در فرانسه قبل از این سن آموزش خود را شروع می کنند و در کودکستان ها یا مهد کودک ها ثبت نام می کنند.

    چهار مرحله آموزش وجود دارد که شامل école maternelle ( کودکستان و مهد کودک ) ، écoleprimaire ( مدرسه ابتدایی ، همچنین به عنوان یک مدرسه ابتدایی در بعضی از کشور ها شناخته می شود ) ، collège ( مدرسه راهنمایی ) و lycée ( مدرسه متوسطه ) می باشد . با این حال ، کودکان در فرانسه فقط ملزم به حضور در مدرسه ابتدایی ، مدرسه راهنمایی و متوسطه / دبیرستان هستند.

    سیستم آموزشی فرانسه

    در سیستم آموزشی فرانسه سال تحصیلی از ماه سپتامبر تا جولای می باشد ، پنج تعطیلی مهم یا دوره تعطیلی برای دانش آموزان در هر سال وجود دارد که تاریخ واقعی این تعطیلات در مناطق مختلف کشور متفاوت است.

    آموزش مدرسه در فرانسه بسیار ساختار یافته است و تحت کنترل وزارت آموزش و پرورش می باشد و همچنین برخی از مدارس خصوصی که بسیاری از آنها کاتولیک هستند.

    آموزش راهنمایی و متوسطه در فرانسه

    بعد از اتمام دوره 6 ساله ابتدایی دانش آموزان وارد دوره راهنمایی یا متوسطه اول می شوند و دانش آموزان در این دوره تلاش می کنند تا گواهی brevet des collèges خود را دریافت کنند ، اگرچه برای تحصیل بیشتر نیازی به دریافت آن نمی باشد.

    چهار سال آخر تحصیل در lycéé دبیرستان سپری می شود که در حال آماده سازی برای اخذ مدرک دیپلم خود یا “BAC” هستند که این مدرک برای ورود به دانشگاه لازم است ، انواع مختلفی از دیپلم های تئوری گرا وجود دارد.

    علم سیری بر علوم طبیعی ، علوم فیزیکی و ریاضی تمرکز دارد ؛ اقتصاد و جامعه در اقتصاد و علوم اجتماعی ؛ و ادبیات در فرانسه ، زبان های خارجی ، فلسفه ، تاریخ ، جغرافیا و هنر های اختیاری است.

    علاوه بر تحصیل در دبیرستانهای فرانسه دانش آموزان عمدتا ترجیح می دهند مسیر آموزش های مختلف را طی 4 سال نهایی آموزش دبیرستان خود دنبال کنند ، آنها ممکن است بین تحصیل در یک دیپلم فنی که آنها را برای تحصیلات عالی حرفه ای آماده می کنند یا حرفه ای که دانش آموزان را برای ورود به بازار آماده می کنند.

    در ادامه این مقاله از موسسه مهاجرتی مهرآفرین به معرفی مدارس بین المللی فرانسه می پردازیم.

    مدارس بین المللی فرانسه

    در سیستم آموزشی فرانسه ، برخی از بهترین مدارس بین المللی دارای تحصیلات با کیفیت بالا و کلاس های کوچک هستند ، برای دانش آموزان بین المللی ، مدارس در فرانسه برای کودکان در هر سنی از طریق مهد کودک ، ابتدایی و دبیرستان در دسترس هستند و معمولا درس ها به زبان های فرانسوی و انگلیسی تدریس می شوند که هر چند مدارس گاه به زبان های دیگر آموزش داده می شوند.

    بسیاری از مدارس برای بچه های مهاجر انگلیسی زبان در اطراف پاریس قرار دارند اما همچنین می توانند در سایر شهر های مورد علاقه مانند بوردو و تولوز یافت شوند ، مدارس برای دانش آموزان آلمانی ، عراقی ، ژاپنی ، اسپانیایی ، سوئدی و روسی تهیه شده است.

    بعضی از مدارس مدارک تحصیلی بین المللی و بین المللی مقدماتی را ارائه می دهند و استاندارد های جهانی را دنبال می کنند و در همین حال ، برخی مدارس از برنامه های درسی انگلیس یا آمریکایی پیروی می کنند که می توانند به GCSEs ، GCE A ، دیپلم دبیرستان آمریکایی ، SAT یا PSAT ختم شوند و برخی از گزینه های فرانسوی International du Baccalauréat (OIB) را آموزش می دهند که اجازه می دهد در فرانسه در مقطع تحصیلات عالی پذیرفته شوند.

    مدارس بین المللی برجسته در فرانسه

    • مدرسه بین المللی بوردو (مدرسه بریتانیا)
    • مدرسه بین المللی نیس
    • مدرسه بین المللی برن (مدرسه بریتانیا)
    • مدرسه بین المللی تولوز
    • مدرسه اروپایی استراسبورگ
    • مدرسه بین المللی لیون
    • مدرسه دو زبانه بین المللی پرونس
    • مدرسه رن

    موسسات آموزش عالی در فرانسه

    فرانسه دارای بیش از 3500 مؤسسه آموزش عالی از جمله موارد زیر است :

    • تعداد 77 دانشگاه دولتی تأمین شده با ارائه مدارک تحصیلی در تمام رشته ها و خدمت به عنوان مراکز تحقیقاتی علمی اصلی که جزو بهترین دانشگاه های خارج از کشور محسوب می شوند
    • یک سیستم موازی از Grands Ecoles که برنامه های علمی ، کسب و کار ، هنر و دیگر برنامه های خاص را ارائه می دهد و دیپلم های 5 ساله ای را که معادل یک مدرک کارشناسی ارشد است را اعطا می کند
    • مدارس معماری
    • بیش از 3000 مدارس تخصصی ارائه دهنده مدارک در موضوعات مختلف از جمله مدیریت هتل ، هنر آشپزی ، گردشگری و کارهای اجتماعی

    این کشور همچنین جایگاه برخی از بهترین دانشگاه های دنیا در کشور است ، به عنوان مثال Université PSL و Ecole Polytechnique به ترتیب به عنوان رتبه 50 و 65 بهترین دانشگاه در جهان رتبه بندی شده اند که در ادامه این محتوا از موسسه مهاجرتی MIC به بهترین دانشگاه ها برای تحصیل در فرانسه نیز اشاره خواهیم کرد.

    صحبت به زبان فرانسوی در فرانسه

    حتی هنگام تحصیل در فرانسه به زبان انگلیسی ، شما باید فرصتی را برای یادگیری زبان فرانسه اختصاص دهید . نه تنها به این دلیل که شما یک زبان زیبا خواهید آموخت که به شما امکان می دهد تا با حدود 270 میلیون نفر در 30 کشور جهان صحبت کنید .

    همچنین به دلیل اینکه شما در زندگی روزمره برخی لغات و عبارات فرانسوی را نیاز دارید . برای تحصیل به زبان فرانسوی ، متقاضیان ملزم به ارائه یکی از مدرک آزمون های TCF و DELF هستند .

    صحبت به زبان فرانسوی در فرانسه

    برای پیدا کردن یک شغل ، شما تقریبا به ناچار باید به صورت روان و یا حداقل به زبان فرانسه مسلط باشید . در حالی که بسیاری از مردم محلی در فرانسه قادر به صحبت به زبان انگلیسی هستند ، آنها به سادگی زبان مادری خود را ترجیح می دهند و از خارجی هایی که برای آموختن زبان فرانسوی تلاش می کنند ، قدردانی می کنند . حتی اگر این تلاش به چیزی مانند je ne comprends pas “” – ” من نمی فهمم ” محدود شود !

    کالج و دوره های زبان فرانسه

    اگر می خواهید در کشور فرانسه تحصیل کنید هیچ راهی بهتر از آن برای یادگیری زبان فرانسه در خود کشور فرانسه نیست تا از طریق شرکت در دوره های زبان در فرانسه شما در سبک زندگی فرانسه ، از جامعه کافه گرفته تا بسیاری از موزه ها و گالری های هنری کلاس جهانی ، غوطه ور می شوید و از فرصت هایی که فرانسه برای ارائه به دانشجویان بین المللی دارد استفاده می کنید.

    بسیاری از دانشجویان با آزمون های مهارت زبان برای دریافت پذیرش یا ورود به یک کشور روبرو هستند و تعداد کثیری از آنها با ایده دادن آزمونهای زبان انگلیسی و یا فرانسوی از تحصیل در فرانسه منصرف می شوند ، اگر بگوییم شما می توانید بدون نیاز به مدرک زبان فرانسه در کشور خودتون به فرانسه بروید چه می کنید ؟

    چنانچه فردی قصد داشته باشد که بدون مدرک زبان در فرانسه تحصیل خود را آغاز کند باید حداقل دوره ای را در زبان فرانسوی بگذراند ، برای این منظور آگاهی از دوره های زبان در فرانسه و نحوه برگزاری آنها ضروری است.

    اکثریت دانشگاه های فرانسوی مدرک زبان فرانسوی در سطح B2 را در DELF و یا C1 در DALF را از متقاضیان می خواهند اما برخی از دانشگاه ها برای دوره زبان این مدرک را نمی خواهند و پس از ورود به فرانسه دانشجو باید در یک دوره سه ماهه تا یکساله زبان شرکت کنند.

    لزوم گذراندن دوره زبان فرانسه در فرانسه

    زبان فرانسه در هر پنج قاره و به عنوان زبان رسمی بسیاری از ایالت ها و سازمان های بین المللی ، پنجمین زبان پرکاربرد جهان است که 274 میلیون گفتگو کننده دارد و پس از انگلیسی ، فرانسوی گسترده ترین زبان در جهان است.

    این سومین زبان رایج در دنیا و دومین زبان متداول اخبار بین المللی است و چه بخواهید به زبان انگلیسی تحصیل کنید یا به زبان فرانسوی شما تا حدودی نیاز دارید که زبان فرانسوی را درک کنید.

    چه می شود اگر ما به شما بگوییم راهی برای یادگیری بیشتر فرانسه در مدت زمان کوتاه تر وجود دارد ؟ این یک روش خوب است ، ما در مورد دوره های فشرده زبان فرانسه در کشور فرانسه صحبت می کنیم و از این نمی شود !

    در این بخش از مقاله ، مشاوران موسسه مهاجرتی MIC مطالبی پیرامون تحصیل در فرانسه بدون نیاز به مدرک زبان در کشور خودتان را بیان و همچنین برخی دوره های زبان فرانسه را به شما معرفی کرده اند.

    در اینجا نکات مهمی وجود دارد که باید قبل از مراجعه به کالج های فرانسه بدون دانستن زبان فرانسه و آیلتس به خاطر بسپارید ، برای واجد شرایط بودن دانشجویان ممكن است طبق شرایط خاص دانشگاه ، مصاحبه تلفنی یا ویدئویی را انجام دهند

    لزوم گذراندن دوره زبان فرانسه در فرانسه

    ثبت نام در یک دوره فشرده

    ممکن است شما به یک یا چند دلیل نتوانید در در زمان مناسب برای ورود به دوره زبان قبل از دانشگاه به کشور فرانسه بروید ، سفارت به شما دیرتر ویزا داده سات و یا حتی شما نیازی به گذراندن دوره زبان طولانی مدت نداشته باشید.

    دوره های فشرده در فرانسه باعث می شود شما سریعتر پیشرفت کنید ، اگر چندین ساعت در روز فرانسه مطالعه می کنید ، خیلی سریعتر از آنکه فقط یک یا دو ساعت در اینجا و آنجا درس بخواند آموزش می بینید و بیشتر برنامه ها عمداً دانش آموزان را در فرهنگ محلی با برنامه های سازمان یافته و کلاس های فرهنگی غرق می کنند.

    گذراندن دوره زبان در کشور فرانسه

    شاید بتوان گفت بهترین راهکار برای یادگیری یک زبان خارجی ، حضور در محلی است که به آن زبان صحبت می کنند تا ما نیز مجبور شویم آن زبان را یاد یگیریم ، انتخابی که خیلی از ایرانی های متقاضی مهاجرت و یا تحصیل در خارج از کشور دارند تا زبان مورد نظر خود را در همان کشور انتخابی یاد بگیرند.

    اما همه کشورها این شرایط را برای متقاضیان فراهم نمی کنند ، ولی کشور فرانسه این فرصت را برای شما گذاشته است که بتوانید دوره زبان فرانسه را در خود کشور فرانسه بگذرانید و باید بدانید که گذراندن دوره زبان دارای هزینه می باشد.

    این هزینه برای دوره های عادی 400 ساعته با دوره های فشرده 800 ساعته که توسط موسسات و کالج های خصوصی ارائه می شوند متفاوت هستند ، اما به طور کلی هزینه دوره های زبان در کشور فرانسه در دانشگاه های دولتی و موسسات خصوصی بین 2000 تا 6000 یورو برای یک دوره 6 تا 10 ماهه می باشد.

    برنامه فشرده موسسه Linguistique Adenet در فرانسه

    “برنامه فشرده” رسمی در این موسسه فقط در تابستان در دسترس است که برنامه تابستان شامل 30 کلاس در هفته و 45 دقیقه در هر کلاس است ، تعامل با یک فرهنگ معمولاً به اشتیاق یادگیرنده برای زبان فرانسه دامن می زند و طیف گسترده ای از گزینه های فرهنگی برای دانشجویان همان چیزی است که موسسه Linguistique Adenet را منحصر به فرد می کند.

    مدرسه زبان LSI در فرانسه

    آیا احساس می کنید برای تحصیل در بهترین دانشگاه های فرانسه به اندازه کافی زبان فرانسوی بلد نیستید ؟ اگر می خواهید پیشرفت قابل ملاحظه ای در فرانسوی خود داشته باشید حتما به مدرسه زبان LSI مراجعه کنید.

    مدرسه زبان LSI در فرانسه در مرکز تاریخی شهر واقع شده است ، این مدرسه در طبقه اول یک ساختمان تاریخی چشمگیر قرار دارد و در فاصله ای از Notre Dame ، مرکز Pompidou و محله های Marias و Les Halles واقع شده است.

    چندین ایستگاه مترو وجود دارد و از امکانات عالی دانشجویی و همچنین کارکنان دوستانه با دسترسی و با تجربه ای برخوردار است ، LSI پاریس به همه دانشجویان خود یک برنامه اجتماعی متنوع و هیجان انگیز ارائه می دهد که دوره آموزش زبان فرانسه در فرانسه را کاملاً تکمیل می کند.

    مدرسه زبان LSI در فرانسه

    مدرسه فرانسوی آلپ

    مدرسه فرانسوی آلپ دارای دو برنامه فشرده فرانسه است : برنامه های تابستان و زمستان که هر دو برنامه تمرکز زیادی روی مکالمه فرانسوی و یادگیری چگونگی استفاده از زبان در شرایط واقعی دارند.

    دوره های تابستانی شامل 15 ساعت کلاس ، سه ساعت در روز به مدت پنج روز در هفته است ، در صورت انتخاب بسته زمستانی می توانید بین 10 تا 20 ساعت در هفته یا دو یا چهار ساعت در روز انتخاب کنید.

    مرکز بین المللی d’Antibes در فرانسه

    مرکز بین المللی آنتیب یک برنامه فشرده دارد که شامل 30 کلاس در هفته است و هر 45 دقیقه طول می کشد ، دوره های صبحگاهی در یک کلاس معمولی در کلاس برگزار می شود و روی صحبت و نوشتار زبان فرانسه متمرکز است و کلاسهای بعد از ظهر دانش آموزان را به گروه های کوچک تقسیم می کنند تا به طور خاص روی زبان شفاهی فرانسه و درک مطلب کار کنند.

    مدرسه Accord Ecole de Langues فرانسه

    این مدرسه در پاریس پنج برنامه فشرده ارائه می دهد و از آنها به عنوان دوره های A تا E یاد می کند ، دوره A با 26 درس در هفته به خطر می افتد ، دوره B 30 درس ، دوره C 34 درس ، دوره D 38 درس و Course E 42 درس است و هر درس 45 دقیقه طول می کشد ؛ دوره های A ، B و C نیز گزینه Intens PLUS را ارائه می دهند که شامل دروس گروه فوق الذکر به علاوه پنج تا 20 ساعت جلسات یک به یک است.

    موسسه اتحاد Française de Lyon در فرانسه

    موسسه اتحاد Française de Lyon تعداد چشمگیری از دوره های فشرده زبان فرانسه را ارائه می دهد که برای متقاضیان تحصیل در فرانسه بدون مدرک زبان بسیار مناسب است ، اول برنامه های فشرده عمومی فرانسه وجود دارد.

    حال بیایید نگاهی به برنامه فرانسوی فوق العاده جدی بیندازیم ، پیشنهادات واقعاً قابل توجه است وهمه آنها شامل فرانسوی عمومی ، به علاوه فرانسوی برای دانشگاه ، کارگاه فرهنگی ، مهارت نوشتن ، گرامر ، مهارت نوشتن و دستور زبان و دو گزینه برای کارگاه تابستانی با محوریت مهارت صحبت کردن است.

    موسسه زبان L’Institut Destination در فرانسه

    گرچه موسسه زبان L’Institut در طول سال کلاس هایی را ارائه می دهد ، برنامه های فشرده آن فقط از اوایل ماه ژوئیه تا اواخر سپتامبر در دسترس است .و شما گزینه چهار هفته ای یا دو هفته ای دارید.

    برنامه چهار هفته ای شامل 100 ساعت کلاس و برنامه دو هفته ای شامل 50 است ، هر برنامه به سه بخش تقسیم می شود : عمومی فرانسه ، کارگاه های آموزشی و گشت و گذار.

    L’Institut همچنین دوره های نیمه فشرده چهار هفته و دو هفته ای را ارائه می دهد که به ترتیب شامل 60 ساعت و 30 ساعت دروس فرانسه است.

    مدرسه زبان فرانسه LSF

    مدرسه زبان فرانسه LSF سه نوع دوره فشرده را در طول سال ارائه می دهد و صرف نظر از اهداف یا محدودیتهای زمانی مطمئناً گزینه ای را پیدا خواهید کرد که برای شما مفید باشد ، اول دوره فشرده سازی فرانسه فقط بر مهارت های شفاهی تمرکز دارد.

    اگر در حین بهره مندی از شرایط تحصیل در فرانسه بدون مدرک زبان هدف اصلی شما صحبت روان فرانسه است این می تواند برنامه خوبی باشد ، شما در هفته 26 کلاس شرکت می کنید و هر 45 دقیقه طول می کشد.

    تحصیل در دانشگاه های فرانسه

    تحصیل در دانشگاه های فرانسه به دلیل کیفیت نظام آموزش عالی این کشور در سراسر جهان به رسمیت شناخته شده است ، طیف وسیعی از موسسات آموزش عالی این کشور فرصت های عالی برای تدریس و تحقیق در هر موضوع و در هر سطح را ارائه می دهند.

    پس از ایالات متحده آمریکا و انگلستان ، فرانسه بیشترین تعداد دانشجویان بین المللی را در جهان جذب خود کرده است ، در این قسمت مقاله تحصیل در فرانسه از سایت موسسه مهاجرتی MIC به بیان مختصری از تحصیل در دانشگاه های فرانسه پرداخته و برخی ویژگی ها را بیان خواهیم کرد.

    بی تردید دلایل زیادی وجود دارد که هر دانشجو از سراسر جهان را جذب دانشگاه های این کشور می کند ، این دلایل شامل کمترین هزینه های تحصیل ، فرصتی برای زندگی در کشوری شگفت انگیز و به دست آوردن برخی از آموزش های معتبر و آموزش در کنار اساتید برتر جهان می باشد ، اما مطمئن باشید که مزایا به مراتب فراتر از موارد ذکر شده در بالا است.

    مهم نیست که قصد تحصیل در چه رشته ای را دارید ، حضور در یکی از دانشگاه های فرانسه یکی از بهترین تصمیم هایی است که می توان در زندگی گرفت.

    انتخاب دانشگاه های فرانسه برای تحصیلی

    نظام آموزش عالی فرانسه یکی از بهترین ها و قابل دسترس ترین نظام های آموزش عالی در سطح جهان است که دانشجویان می توانند با صرف هزینه کم در بهترین دانشگاه های جهان تحصیل کنند ، دانشگاه های فرانسه در سال های اخیر در بین دانشگاه های برتر جهان قرار گرفته اند.

    انتخاب دانشگاه های فرانسه برای تحصیلی

    فرانسه به ویژه برای کسانی که مایل به مطالعه موضوعات مرتبط با کسب و کار هستند انتخاب خوبی است ، این کشور مرکز آموزش و پرورش بین المللی است و بسیاری از مدارس تجاری این کشور در رتبه بندی جهانی قرار دارد.

    بورس های تحصیلی متنوعی از سوی دولت و دیگر موسسات در اختیار دانشجویان بین المللی قرار می گیرد ،
    امکان تحصیل در دانشگاه های فرانسه به زبان انگلیسی وجود دارد و بیش از 1200 کلاس درس در دانشگاه های این کشور به زبان انگلیسی برگزار می شوند.

    ویژگی های تحصیل در دانشگاه های فرانسه

    دو نوع دوره در دانشگاه های فرانسوی وجود دارد که شامل دوره های سخنرانی بزرگ ، که در آن استاد صحبت می کند و دانش آموزان یادداشت برداری می کنند و کلاس ها و آزمایشگاه ها که برای گروه های کوچکتر دانش آموزان طراحی شده است که در آنها مواد مورد استفاده در سخنرانی ها بیشتر توضیح داده می شوند . معمولا ، حضور در کلاس ها و آزمایشگاه ها اجباری است . برخی از برنامه ها نیز نیاز به کارآموزی و آموزش عملی دارند.

    دانشگاه های فرانسوی از یک فرمت محبوب در سراسر اتحادیه اروپا استفاده می کنند که شامل دوره کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی می باشد . دوره کارشناسی برای مدت 6 ترم (3 سال) با 180 ECTS به دست می آید.

    علاقمندان به ادامه تحصیل با گذراندن 4 ترم اضافی (2 سال) برای 5 سال تحصیلی و 300 ECTS مدرک کارشناسی ارشد را به دست می آورند ، البته مدرک دکترا را می توان پس از 6 ترم اضافی (3 سال) به دست آورد.

    خیلی کوتاه پیرامون تحصیل در دانشگاه های فرانسه مطالبی بیان شد ، در ادامه مقاله همراه باشید تا اطلاعات تکمیلی تری از تحصیل در فرانسه بدست بیارید و همچنین می توانید با موسسه مهاجرتی MIC تماس گرفته و مشاوره تلفنی مجانی داشته باشید.

    شرایط ورود به دانشگاه های فرانسه

    بیش از 80 دانشگاه دولتی در فرانسه وجود دارد که توسط دولت ملی فرانسه بودجه دریافت می کنند و هزینه های تحصیل در بهترین دانشگاه های فرانسه پایین است ، تقریبا 36،000 برنامه تحصیلی در این دانشگاه ها را ارائه می شوند.

    اکثر دوره ها به زبان فرانسوی ارائه می شوند ، البته برخی از دوره ها می توانند به زبان های دیگر مانند انگلیسی (بیش از 1000 برنامه) تدریس شوند ، دانشجویان در رشته های اقتصاد ، حقوق ، علوم انسانی ، ریاضیات و زبان انگلیسی تحصیل می کنند و مطالعات آنها معمولا شامل یک دوره کارآموزی می باشد ، دوره های تحصیلی ارائه شده در دانشگاه های فرانسه شامل کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی می باشد.

    فرانسه به واسطه هنر های زیبا و موثر خود مشهور است و بنابراین تعجب آور نیست که این کشور خانه بسیاری از مدارس معتبر هنر و معماری برای کسانی است که مایل به تحصیلات عالی در زمینه خلاقیت بیشتری هستند ، این نهاد های عمومی در سیستم آموزشی فرانسه به عنوان هنر های تجسمی شناخته می شوند که دیپلم های ملی را به رسمیت می شناسند.

    پذیرش در دانشگاه های فرانسه

    اینکه شما می خواهید در کدام مقطع تحصیلی دانشگاه های کشور فرانسه به تحصیل بپردازید ، ارتباط مستقیمی با مدارک مورد نیاز برای پذیرش خواهد داشت به طوریکه برای هر دانشگاه این موارد نیز با هم متفاوت هستند.

    برای ورود به دوره های لیسانس دانشگاه های این کشور و همچنین پذیرش در رشته های علوم پزشکی شما دو تا راهکار خواهید داشت که یکی از آنها یادگیری زبان فرانسه در کشور خودتون و سپس شرکت در آزمون TCF-DAP از طریق بخش فرهنگی سفارت فرانسه یا همان کپوس فرانس می باشد و راه دیگر که بیشتر توصیه می شود ورود به کشور فرانسه برای گذراندن دوره زبان و رسیدن به سطح مورد نیاز دانشگاه و سپس شرکت در این آزمون که تعداد دفعات بیشتری در کشور فرانسه برگزار می شود.

    برای ورود به مقطع ارشد شما می توانید تحصیل به زبان انگلیسی و یا تحصیل به زبان فرانسوی را انتخاب کنید ، همانطور که اشاره شد تحصیل به زبان انگلیسی دارای هزینه ای بین 5000 تا 10000 یورو در سال برای شما خواهد داشت و تحصیل در فرانسه به زبان بومی تقریباً رایگان می باشد.

    برای تحصیل به زبان فرانسوی شما باید مدرک زبان فرانسوی مورد نیاز دانشگاه را ارائه کنید و همچنین برای زبان انگلیسی باید آیلتس حداقل 6 ارائه کنید که باز هم برای افرادی که تحصیل به زبان فرانسه را انتخاب می کنند توصیه می کنیم آموزش زبان را در خود کشور فرانسه بگذرانند.

    روند رسیدن به ثبت نام دانشگاه های فرانسه

    اگر شما برای یک دانشگاه درخواست می دهید ، باید مدارک تحصیلی قبلی ، مدرک زبان ، رزومه و انگیزه نامه خود را به دانشگاه ارائه دهید و بعد از اینکه هزینه بررسی مدارک را پرداخت کردید ، منتظر باشید تا جواب دانشگاه به شما اعلام شود.

    بعد از آنکه پذیرش صادر شد شما باید برای اقدامات ویزا از طریق سایت کمپوس فرانس اقدام کنید و مدارک خودتان را آن سایت بارگذاری و بعد از پرداخت مبلغ 200 یورو برای بررسی مدارک منتظر اعلام وقت مصاحبه شوید.

    بعد از مصاحبه با مصاحبه کننده شما باید مدارک خود را که قبلاً آماده کرده بودید به همراه نامه تمکن مالی و اصل گذرنامه به VFS مربوط به اقدامات ویزا تحویل دهید و همچنین مبلغ 75 یورو را برای بررسی پرداخت کنید ، بعد از بررسی مدارک توسط سفارت نتجه به شما اعلام می شود.

    بعد از اینکه ویزا برای شما صادر شد باید مطابق تاریخ ویزا در کشور فرانسه و در دانشگاه مورد نظر حضور و اقدام به ثبت نام نمائید ، در این مسیر شما نیاز به همراهی هایی خواهید داشت که Mehrafarin immigration consultants همراه شما خواهد بود.

    اطلاعات رشته های پزشکی و دندانپزشکی فرانسه

    در نظر خیلی از افراد تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در کشوری اروپایی و به صورت رایگان رویایی دور از واقعیت و محال به نظر می آید ، اما در سایت موسسه مهاجرتی MIC به شما می گوییم که خوشبختانه در اروپا کشور های محدودی هستند که تحصیل در دانشگاه های آن ها برای خارجیان هنوز به صورت رایگان است.

    در فرانسه نیز همچون تحصیل در آلمان ، در تمام مقاطع و دانشگاه ها تا سال 2018 رایگان بود ، اما برخی از دانشگاه ها از سال 2019 دارای هزینه و شهریه شده اند و مجدداً بر اساس مصوبه مجلس این کشور به حالت رایگان قبلی بازگشتند و از این رو تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در فرانسه علاوه بر رایگان بودن ، برای شما فرصت تحصیل در یکی از بهترین دانشگاه های مطرح دنیا را فراهم می آورد.

    فرانسه یکی از بزرگترین کشورهای اروپایی و به عنوان دروازه اروپا شناخته شده است ، زیرا چندین فرودگاه بزرگ بین المللی و خدمات راه آهن فوق العاده سریع در آن وجود دارد ( تنها دو فرودگاه بین المللی در پاریس واقع شده است ).

    یکی دیگر از واقعیت های مهم در مورد فرانسه این است که در لیست بهترین مکان های جهان برای حضور در دانشگاه است ، در بین دانشگاه های موجود در لیست جدید وزارت بهداشت 2020 ، دانشگاه های فرانسه دارای ارزش و اعتبار بالایی هستند.

    تحصیل علوم پزشکی در فرانسه

    خوب است که بدانید خیلی از کشفیات علوم پزشکی مانند علت سندروم دان یا کشف واکسن هپاتیت ب مربوط به فرانسه بوده است ، در ادامه به روش های ورود به دانشگاه های پزشکی و دندانپزشکی فرانسه و مدارک لازم می پردازیم.

    اول از همه باید بدانید که تحصیل رایگان در فرانسه به زبان فرانسوی است و باید در حد C1 برای رشته های پزشکی به زبان فرانسوی تسلط داشته باشید که این سنجش هر ساله توسط سفارت این کشور صورت می پذیرد.

    خیلی از کشور ها برای ورود به رشته های پزشکی و دندانپزشکی دارای کنکور سراسری هستند ، اما جالب است که بدانید در فرانسه مستقیم و بدون کنکور می توانید وارد دانشگاه ها شده و به تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در فرانسه بپردازید.

    در سال اول تحصیلی دروس عمومی و پایه تمامی رشته های علوم پزشکی تدریس می شود ، در واقع دانشگاه های فرانسه کنکور خود را بعد از یک سال تحصیلی برگزار می کنند.

    آزمون ادامه تحصیل رشته های پزشکی فرانسه

    همان طور که گفتیم ورود به دانشگاه آزمون ندارد و در سال اول تحصیلی دروس عمومی و پایه تمامی رشته های پزشکی و دندانپزشکی تدریس می شود ، در واقع دانشگاه های فرانسه کنکور خود را بعد از یک سال تحصیلی برگزار می کنند.

    این آزمون تا حدی دشوار و از دروس تدریس شده می باشد ، در صورت موفقیت در این آزمون دانشجو می تواند به تحصیلات خود ادامه دهد ، البته مدارک تحصیلی همچون مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی متقاضی نیز از سوی دانشگاه بررسی می شود بنابراین داشتن معدل بالا نیز از اهمیت بسیاری برخوردار است.

    تا سال 2019 هر دانشجوی خارجی می توانست دو بار در این آزمون که نام آن PACE بود شرکت کند ، اما از سال 2020 بر اساس تغییرات انجام شده نام این آزمون به PASS تغییر پیدا کرده و هر دانشجوی فرانسوی و خارجی فقط یک بار می تواند در این آزمون و برای رشته های پزشکی ، دندانپزشکی و داروسازی شرکت کند.
    باید بدانید که برای ورود به سال دوم رشته های پزشکی در فرانسه ، هر دانشگاهی در این کشور یک معدل مربوط به خود را مشخص می کند که اگر شما در سال اول به آن دست پیدا کرده باشید به صورت اتوماتیک به سال دوم می روید.

    زبان فرانسوی برای تحصیل پزشکی در فرانسه

    باتوجه به اینکه رسیدن به سطح زبان C1 در ایران برای متقاضیان غالباً سخت می باشد لذا اکثر دانشجویان ترجیح می دهند دوره زبان فرانسوی را در کالج ها یا دانشگاه های خود کشور فرانسه بگذرانند.

    در واقع شما می توانید ویزای دوره زبان را از سفارت اخذ نمائید ، هزینه این دوره زبان برای دوره عادی در حدود 3000 یورو و برای دوره فشرده ده ماهه در حدود 6000 یورو می باشد که در بخش مربوط به دوره های زبان فرانسه در همین مقاله به آن پرداخته شده است ؛ بدون شک در محیط بودن و آشنایی با سیستم آموزشی کشور فرانسه شما را به موفقیت مد نظرتان نزدیک تر می کند.

    محدودیت سنی تحصیل علوم پزشکی در فرانسه

    محدوده سنی مشخص شده برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در فرانسه به این قرار است که افرادی که مدرک دیپلم دارند حداکثر تا سن 27 سال و افرادی که مدرک کارشناسی یا کارشناسی ارشد دارند حداکثر تا سن 32 سال می توانند در این رشته ها به تحصیل بپردازند.

    طول مدت تحصیل برای رشته پزشکی 9 سال و برای رشته دندانپزشکی 6 سال می باشد ، لازم به توضیح است که تمامی دانشگاهی پزشکی و دندانپزشکی فرانسه مورد تایید وزارت بهداشت ایران است.

    از بهترین دانشگاه ها در این رشته می توام به دانشگاه پانتئون آسا ، دانشگاه پیر و ماری کوری ، دانشگاه لیل ، دانشگاه بزرگ استراسبورگ و دانشگاه پاریس نام برد.

    تحصیل دندانپزشکی در فرانسه

    پذیرش در دانشکده دندانپزشکی پس از اتمام 12 ترم تحصیلی ابتدایی صورت می گیرد ، این برنامه شش ساله در یکی از 16 دانشکده دندانپزشکی فرانسه است و شامل یک دوره دو ساله ، یک دوره سه ساله و یک دوره یک ساله است.

    در فرانسه برای رشته دندانپزشکی نیز مانند پزشکی دانشجو مستقیم وارد دانشگاه می شود و بعد از گذراندن یک سال دروس عمومی رشته های پزشکی در آزمونی شرکت می کند که از دروس گذرانده شده است و بالاتر در مورد آن توضیح داده شد.

    هر متقاضی فقط دو بار می توانست در این کنکور به نسبت سخت شرکت کند که از سال 2020 یک بار شده است ، در صورت موفقیت و داشتن شرایط لازم دانشجو می تواند در رشته دندانپزشکی به تحصیلات خود ادامه دهد.

    دوره های دندانپزشکی کشور فرانسه

    همان طور که گفته شد تحصیل دندانپزشکی در فرانسه به سه دوره تقسیم می شود که اولین دوره شامل دو سال است و در پایان سال اول ، با یک آزمون رقابتی ، حدود 15 تا 20 درصد از دانشجویان سال اول به دومین سال می رسند.

    همانطور که پیش تر اشاره شد تا سال 2019 دو سال اول برای دانشجویان پزشکی ، داروسازی ، دندانپزشکی و فیزیوتراپی در سیستم مطالعه پزشکی فرانسه مشترک بود ، اما اکنون رشته فیزیوتراپی دارای آزمون و شرایط جداگانه ای می باشد.

    برای ادامه تحصیل در دوره سوم ، دانشجو چهار ساله باید با موفقیت دوره دوم را به اتمام برساند و دوره های آموزشی نظری ، تمام دوره های آموزش در بیمارستان را پشت سر بگذراند و در سمینارهای مورد نیاز شرکت کند.

    در گذشته حداکثر تعداد دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا توسط هر دانشکده دندانپزشکی یا بخش پذیرفته شده محدود به درصد خاصی از کل پذیرش نبود ، با این شرط که رتبه آخرین دانشجوی خارجی برابر یا بالاتر از آخرین دانشجو پذیرفته شده فرانسوی بود شما می توانستید تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در فرانسه را داشته باشید ، اما از سپتامبر سال 2020 این موضوع به اندازه زیادی به نیاز بیمارستانی هر منطقه دارد.

    تحصیل پزشکی در فرانسه

    تحصیل پزشکی در فرانسه مقداری با سایر کشورهای اروپایی متفاوت می باشد که البته به همین دلایل نیز جزو بهترین دوره های پزشکی در دنیا و فارغ التحصیلان آن نیز جزو برترین پزشکان در کل اروپا شناخته می شوند ، تحصیل در رشته پزشکی برای متقاضیان این رشته ها در کشور فرانسه شامل سه مرحله است :

    سیکل اول (PCEM) دانشگاهی پزشکی فرانسه

    تحصیل به مدت دو سال می باشد. در پایان ترم پس از یک آزمون رقابتی به نام PACES که پیش تر تغییرات آن برای سال 2020 را نوشته ایم ، فقط ۱۵ تا ۲۰ درصد قادر به ورود به سال دوم می باشند ، تعداد محدود ظرفیت در دانشکده های پزشکی هر ساله از طریق یک سیستمی به نام numerous clauses مشخص می شود.

    سیکل دوم یا DCEM تحصیل پزشکی

    این مرحله به مدت ۴ سال به طول می انجامد . دانشجویان در سه سال آخر این دوره کمک هزینه می‏ گیرند و باید امتحان‏ های تئوریک را در زمینه‏ های مختلف قبول شوند.

    ۳۶ ماه کارآموزی در بخش‏ های مختلف بیمارستان بروند ، در طول سه سال ۳۶ کشیک بدهند و در سمینارهای اجباری شرکت کنند ، در پایان این دوره مدرک certificate de synthese Clinique et therapeutique دریافت می‏ کنند.

    سیکل سوم تحصیل پزشکی در کشور فرانسه

    دانشجویان پزشکی باید در کنکور سراسری Epreuves Nationales classantes شرکت کنند و اگر قبول شوند ، می‏ توانند یکی از ۱۱ گرایش ممکن را انتخاب کنند که یکی از آنها پزشکی عمومی است ، انتخاب گرایش و محل آن با توجه به نمره کسب شده است.

    اگر وارد ۱۰ گرایش دیگر غیر از پزشکی عمومی شوند دوره‏ هایش بین ۴ یا ۵ سال طول می‏ کشد و در نهایت مدرک DES دریافت می‏ کنند.

    ولی اگر دوره پزشکی عمومی را انتخاب کنند سه سال طول می ‏کشد و به صورت گذراندن دوره‏ های بیمارستانی تمام م‏وقت شامل کارآموزی‏ های ۶ ماهه در زمینه‏ های مختلف است و بدین ترتیب فارغ‏ التحصیل شدن به عنوان پزشک عمومی در فرانسه ۹ سال زمان طول می ‏کشد.

    پذیرش در مقطع پزشکی کشور فرانسه

    تحصیل پزشکی در فرانسه تحت نظارت واحد آموزش و تحقیقات پزشکی UFR است ، این سازمان شبیه به شورای پزشکی هند MCI است.

    متقاضیان تحصیل پزشکی در فرانسه از کشورهای عضو اتحادیه اروپا (منطقه اقتصادی اروپا ) برای تحصیل نیازی به ویزا ندارد و مستقیما می توانند به دانشگاه یا مدرسه فارغ التحصیلی منتخب خود درخواست دهند.

    دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا و یا منطقه اقتصادی اروپا نیاز به اقدام برای ویزای دانشجویی ازطریق کنسولگری فرانسه دارند ، در طول سال اول تحصیل پزشکی دانشجویان بین المللی تنها نیاز به نشان دادن ویزا برای اثبات وضعیت اقامتی خود دارند.

    اما آنها همچنان نیاز به ثبت نام در اداره مهاجرت ظرف ۳۰ روز از ورودشان به خاک فرانسه داشته و باید امتحان پزشکی را بگذرانند تا ویزایشان اعتبار پیدا کند ، از سال دوم از تحصیلشان به بعد انها باید برای اجازه اقامت اقدام نمایند.

    دارندگان مدرک پزشکی که خارج از فرانسه مدرک گرفته اند می توانند تخصص خود را درفرانسه بگیرند ، آنها باید برای DFMS یا دیپلم تحصیلات تخصصی و یا DFMSA یا دیپلم تحصیلات تکمیلی تخصصی ثبت نام نموده که در سفارت فرانسه میسر می باشد.

    آزمون رزیدنتی دانشگاه های فرانسه

    با توجه به سطح بالای علوم پزشکی و آموزش رشته های مختلف تخصص پزشکی در دانشگاه های فرانسه و بویژه با توجه به جایگاه و اعتبارخاص رشته پزشکی این کشور دردنیا و همچنین اعطاء امتیازات مختلف توسط دولت فرانسه به دانشجویان و بویژه پرداخت حقوق ماهانه به پزشک یا داروساز در حال گذراندن دوره تخصص ، این کنکوراز اعتبار ویژه ای در بین پزشکان جوان کشورهای مختلف برخوردار می باشد.

    این کنکور به زبان فرانسه برگزار می شود و شامل ۲ مرحله تستی چند جوابه و تشریحی است ، داوطلبین خارجی خود را باید بر اساس رفرنسها و منابع پزشکی و داروسازی فرانسه برای شرکت در آن آماده سازند.

    دانشگاه های معتبر پزشکی فرانسه

    شانزده دانشگاه برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در فرانسه وجود دارد که مورد تایید وزارت بهداشت ایران است ، در این بخش از مقاله به معرفی تعدادی از آن ها می پردازیم:

    دانشگاه پیر و ماری کوری

    این دانشگاه دولتی در سال 1150 در شهر پاریس تاسیس شد و یکی از بزرگترین دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی در فرانسه است ، در این دانشگاه رشته پزشکی در مقاطع کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکتری ارائه می شود.

    ملاک انتخاب برای ورود به این دانشگاه قبولی در آزمون ورودی است ، در این دانشگاه دروس پزشکی به زبان فرانسه تدریس می شوند ، مبلغ پرداختی برای تحصیل در این دانشگاه 350 یورو برای یک سال تحصیلی است.

    دانشگاه دکارت پاریس

    این دانشگاه دولتی یکی از شعب سیزدگانه دانشگاه پاریس محسوب می شود ، این واحد در سال 1970 از دانشگاه پاریس جدا شد و شامل پردیس دانشگاهی پزشکی دانشگاه سوربن است ، ملاک انتخاب برای ورود به این دانشگاه معدل دبیرستان و پیش دانشگاهی است.

    دانشگاه استراسبورگ

    این دانشگاه در سال 1538 در شهر استراسبورگ تاسیس شد ، این دانشگاه بزرگترین دانشگاه کشور فرانسه است که دارای 43000 دانشجو و بیش از 4000 پژوهشگر می باشد.

    دروس پزشکی در این دانشگاه به زبان فرانسه ارائه می شوند ، شهر استراسبورگ شهری تماماً دانشجویی است که سبب می شود هزینه های زندگی شما در آن نسبت به سایر شهرهای فرانسه کمتر باشد.

    دانشگاه اکس مارسی

    یکی از دانشگاه های دولتی پژوهشی فرانسه واقع در پروانس است . این دانشگاه در سال 1409 تاسیس شد و یکی از بزرگ ترین دانشگاه ها در کشورهای فرانسوی زبان با حدود 70 هزار دانشجو است و پذیرش در آزمون ورودی برای ورود به دانشگاه ضروری است.

    هزینه تحصیل رشته های پزشکی فرانسه

    دانشگاه های دولتی فرانسه همگی بدون شهریه و تقریباً رایگان هستند حتی برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در فرانسه ؛ دولت از سال سوم به دانشجویان پزشکی خود حقوق ماهانه نیز پرداخت می کند ، هزینه تحصیل در این رشته ها تا حد زیادی به تحصیل در دانشگاه دولتی یا غیر انتفاعی بستگی دارد.

    همانند تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در آلمان ، هزینه تحصیل پزشکی در دانشگاه های دولتی فرانسه حدود 450 یورو برای هر سال تحصیلی می باشد که در واقع شهریه نبوده و فقط هزینه های جاری دانشگاه می باشد اما تحصیل در گراند اسکول بسیار گران تر است و حدود 7000 یورو برای هر سال تحصیلی می باشد.

    هزینه زندگی در شهرهای فرانسه

    متوسط هزینه های زندگی دانشجویی که شامل اجاره خانه هم می شود مبلغی در حدود 7500 یورو در سال می باشد ، البته این هزینه ها بسته به عادت های متداول و سبک زندگی تغییر خواهد کرد.

    ما این مبلغ را برای هزینه های معمول زندگی در نظر گرفته ایم ، جدا از همه این ها دانشجویان در این مقاطع تحصیلی می توانند حداکثر تا 24 ساعت در هفته به کار نیمه وقت دانشجویی در فرانسه نیز مشغول شوند.

    هزینه زندگی در فرانسه بسته به سبک زندگی و شهر انتخابی متغیر است که در این بخش از مقاله هزینه زندگی در شهر های مهم این کشور را بیان می کنیم:

    • پاریس : بین 1140 و 1650 یورو برای هر ماه
    • نیس : بین 850 و 1250 یورو برای هر ماه
    • لیون ، نانتس ، بوردو و تولوز : بین 800 و 1200 یورو برای هرماه
    • برای بقیه شهرهای فرانسه هزینه زندگی 650 یورو برای هر ماه می باشد

    بورس تحصیلی برای دانشجویان بین المللی توسط برخی از دانشگاه ها ، وزارت امور خارجه فرانسه یا سفارت فرانسه در کشور مبدا ارائه می شود ، برخی از دانشگاه ها به دانشجویانی در زمان پذیرش در دانشگاه که حداکثر 30 سال دارند حدود 10000 یورو کمک هزینه تحصیلی برای یک سال اعطا می کنند.

    اگر تصمیم خود را برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در فرانسه گرفته اید می توانید با راهنمایی مشاوران معرفی شده در سایت موسسه مهاجرتی MIC شک های خود را به یقین تبدیل کنید.

    بهترین و ارزان ترین دانشگاه های فرانسه

    اگر از کسانی هستید که قصد مهاجرت و تحصیل در فرانسه را دارید و به دنبال دانشگاهی ایده آل در این کشور هستید در این قسمت مقاله با ما همراه باشید تا با کمک مشاوران برجسته موسسه مهاجرتی MIC بهترین دانشگاه های فرانسه را بررسی نموده و در نهایت بتوانید به انتخابی ایده آل در این زمینه برسید.

    بسیاری از مراکز علمی معتبر دنیا در کشور فرانسه قرار گرفته اند و تمامی دانشجویان بین المللی از زندگی و تحصیل در این کشور نهایت رضایت را دارند پس از انتخاب این کشور به عنوان مقصد تحصیل خود غافل نشوید.

    دانشگاه تحقیقاتی (Paris Sciences et Lettres (PSL فرانسه

    این دانشگاه که به عنوان بهترین مرکز آموزشی در کشور فرانسه شناخته می شود و به عنوان یک مرکز علمی ارائه دهنده برنامه تحصیلی کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکترا به همراه مدارس و موسسات آموزشی مختلف در شهر پاریس فعالیت می کند .

    از شاخص های برجسته این دانشگاه همکاری به مراکز برجسته علمی در دنیا مانند دانشگاه کمبریج ، UCL و دانشگاه های آمریکا است که این امکان را برای دانشجویان فراهم می سازد تا به راحتی بتوانند برنامه های آموزشی و یا تحقیقاتی خود را در دانشگاه های دیگر دنبال کنند .

    تعداد 25 نهاد آموزشی فعال این دانشگاه در سال 2010 توسط پنج نهاد فرانسوی تشکیل گردید که به نوعی با ترکیب روش های قدیمی آموزش با دنیای امروز توانست به یک مرکز دانشگاهی خوب تبدیل گردد ، کسب 25 جایزه نوبل توسط اساتید و محققان این دانشگاه نشان از قوی بودن کارد علمی فعال این دانشگاه دارد.

    دانشگاه تحقیقاتی (Paris Sciences et Lettres (PSL فرانسه

    دانشگاه پلی تکنیک اکول Ecole Polytechnique فرانسه

    حوزه تخصصی فعالیت این دانشگاه در رشته های مهندسی و علوم تحقیقاتی است که توانسته دانشمندان و محققان زیادی را تربیت کند ، سال تاسیس این دانشگاه به 1794 و انقلاب فرانسه باز می گردد که با فعالیت های علمی متعدد در سال های اخیر توانسته به یک شهرت جهانی و رتبه 65 در دنیا برسد و سالانه بیش از دو هزار دانشجوی مهندسی را موفق به کسب مدرک نماید.

    در سال های اخیر بیش از نیمی از دانشجویان این دانشگاه ، دانشجویان بین المللی بوده اند که از کشورهای مختلف در این دانشگاه پذیرفته شده اند ، تحصیل در دانشگاه های فرانسه برای ایرانیان نیز محبوبیت ویژه ای دارد و جالب است بدانید که ایرانیان سرشناس زیادی مدرک خود را از دانشگاه پلی تکنیک فرانسه دریافت کرده اند.

    دانشگاه سوربن فرانسه

    دانشگاه پاریس که به نام دانشگاه سوربن مشهور است و برای تمامی اهالی درس و دانشگاه نامی آشنا است و کمتر کسی را می توان یافت که با نام این دانشگاه آشنایی نداشته باشد ، در سال 1150 تاسیس شد و به عنوان دومین دانشگاه قدیمی در اروپا شناخته می شود و نام خود را از موسسه کالج سوربن در قرن 13 میلادی کسب نموده است ، دانشگاه پاریس برای عملکرد آکادمیک خود در علوم انسانی از قرون وسطی به ویژه در رشته های الهیات و فلسفه در سطح بین المللی مشهور است.

    این دانشگاه بر اساس رتبه بندی دانشگاه های برتر جهان در رتبه چهارم در فرانسه و در رتبه شصت و چهار در جهان قرار دارد ، نرخ پذیرش این دانشگاه بالا است و 64 درصد متقاضیان ورود به این دانشگاه پذیرفته می شوند.

    دانشگاه پاریس یکی از ارزان ترین دانشگاه های فرانسه برای دانشجویان بین المللی است ، شهریه تحصیل برای دانشجویان خارجی نسبت به دانشجویان محلی دانشگاه پاریس نسبتا پایین است و هزینه آن به شرح زیر است:

    • مقطع کارشناسی ( دانشجویان بین المللی ) 209 یورو در سال
    • مقطع کارشناسی ارشد ( دانشجویان بین المللی ) 295 یورو در سال
    • مقطع کارشناسی ( شهروندان ) 1000 یورو در سال
    • مقطع کارشناسی ارشد ( شهروندان ) 1000 یورو در سال

    هزینه اقامت و هزینه های شخصی دانشجویان محصل در دانشگاه پاریس 906-1621 دلار در ماه است .

    امروزه این دانشگاه دارای بخش های متعددی ست که علاقه مندان به رشته هایی همچون ادبیات ، زبان شناسی ، علوم اجتماعی ، فلسفه و غیره این دانشگاه را به عنوان اولین مقصد خود انتخاب می کنند.

    دانشگاه CentraleSupélec پاریس

    این دانشگاه نیز یکی از بهترین دانشگاه های فرانسه به حساب می آید ، آخرین رتبه دانشگاه CentraleSupélec نشان می دهد که شهر پاریس از برترین میزبان های دانشگاه های علوم مهندسی است و افراد فارغ التحصیل از این دانشگاه مدرک خود را از یک مرکز علمی معتبر که در رتبه 137 دانشگاه برتر دنیا قرار دارد دریافت نموده اند.

    این مرکز علمی در سال 2015 از ادغام دو دانشگاه Ecole Centrale Paris و Supélec به وجود آمد و با توجه به جایگاه خوب رشته های مهندسی در جامعه کاری فرانسه دانشجویان چشم انداز روشنی را در آینده خود خواهند داشت.

    دانشگاه Ecole Normale Superieure فرانسه

    در سال 1974 یک موسسه آموزش عالی در غرب شهر پاریس به منظور آموزش معلمان آینده با نام اکول نرمال سوپریور تاسیس گردید ، بسیاری از نخبگان کشور فرانسه از این دانشگاه فارغ التحصیل شده اند و هم اکنون سالیانه بیش از دو هزار دانشجو در رشته های مختلف این مرکز آموزشی پذیرفته می شوند که در حدود سی درصد آنها بین المللی هستند.

    بورس های تحصیلی ارائه شده به دانشجویان در این دانشگاه بسیار قابل توجه بوده و باعث می شود تا نزدیک به 80% دانشجویان دوره کارشناسی ارشد به مقطع دکترا راه یابند ، این دانشگاه در مقایسه با سایر دانشگاه های فرانسه بسیار کوچک است اما دستاوردهای مختلف علمی آن موجب گردیده تا در میان دانشگاه های مطرح فرانسه و تراز 153 جهان قرار گیرد.

    دانشگاه Science Po فرانسه

    اگر از افراد علاقه مند به تحصیل در خارج از کشور در رشته های علوم اجتماعی هستید دانشگاه ساینس پو یکی از بهترین گزینه های انتخابی برای شما در کشور فرانسه است ، این دانشگاه با هدف اصلی پرورش نخبگان سیاسی و اجرایی دانشجویان را در رشته های متعدد پذیرش می نماید و تاکنون اشخاص برجسته زیادی از سران فرانسه را به نظام این کشور تحویل داده است.

    در سال 2018 این دانشگاه توانست به عنوان چهارمین دانشگاه برتر جهان در رشته سیاست و روابط بین الملل و 221 امین در کلیه رشته ها قرار گیرد ، راه ورود به این دانشگاه گذراندن دوره کالج است که دانشجویان را برای امتحان ورودی به خوبی آماده می سازد و این دانشگاه در بین دانشگاه های خارج از کشور در رشته های علوم سیاسی و علوم انسانی اعتبار بالایی دارد.

    دانشگاه Science Po فرانسه

    دانشگاه پاریس سود (Paris-Sud 11)

    اگر نگاهی به فهرست برترین دانشگاه های جهان داشته باشید در رتبه 239 این فهرست نام دانشگاه پاریس سود قرار گرفته که در قسمت جنوبی شهر پاریس با پردیس های مختلف واقع شده است ، این دانشگاه به عنوان بخشی از دانشگاه پاریس عمدتا رشته های علوم و ریاضی را در اختیار داوطلبان قرار می دهد و اساتید این دانشگاه تاکنون دو جایزه نوبل را به ارمغان آورده اند.

    دانشگاه ژان مونت فرانسه

    دانشگاه ژان مونت یک دانشگاه دولتی است که در لیست دانشگاه های رایگان فرانسه قرار دارد ، این دانشگاه در سال 1969 تاسیس شد و تحت آکادمی لیون است و متعلق به نهاد اداری اخیر دانشگاه موسوم به لیون است که مدارس مختلفی را در لیون و سنت اتین جمع می کند.

    پردیس اصلی در ترفیلری در شهر سنت اتین واقع شده است ،. این دوره ها دوره های هنر ، زبان و نامه ها ، حقوق ، پزشکی ، مهندسی ، اقتصاد و مدیریت ، علوم انسانی و ساختمان اداری دارد ، علوم و ورزش در پردیس Metare مورد مطالعه قرار می گیرد.

    در حال حاضر بیش از 20 هزار دانشجو در این دانشگاه در حال تحصیل هستند ، این دانشگاه بورسیه های تحصیلی فرانسه را به دانشجویان بین المللی با موفقیت اعطا می کند ، دانشجویان بورسیه دریافت می کنند تا بتوانند در برنامه کارشناسی ارشد Erasmus Mundas جذب شوند ، با این ایده که آنها در دوره دکتری خود ادامه خواهند داد.

    بورس تحصیلی مبلغ 10،000 یورو برای هر دانشجو است ، بورس تحصیلی برای مدت زمان برنامه کارشناسی ارشد ادامه دارد ، شهریه تمام دانشجویان در کلیه برنامه ها بین 500-750 یورو در سال برای دو دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد است که به عنوان هزینه ثبت نام می باشد.

    دانشگاه لیون کلود برنارد فرانسه

    دانشگاه کلود برنارد لیون 1 یکی از سه دانشگاه دولتی لیون فرانسه است که در سال 1971 تاسیس شد و در لیست دانشگاه های رایگان فرانسه قرار دارد ، زمینه های اصلی تحصیل تحت پوشش دانشگاه علوم و پزشکی قرار دارد ، امکانات اصلی اداری ، آموزشی و تحقیقاتی در ویوربن قرار دارد . سایر پردیس ها در گرلند ، راکفلر و لنینک می باشند.

    دانشگاه کلود برنارد لیون 1 در زمینه های علمی و فناوری ، بهداشت و ورزش تدریس می کند ، لیون 1 همچنین به هر یک از دانشجویان خود کمک می کند تا شخصا مسیر شغلی خود را آماده کنند ، لیون 1 با تأسیس شهرت فکری قدرتمندی در فرانسه و در سراسر جهان ، پیوسته مرزهای دانش را تحت فشار قرار می دهد و همچنین آموزش از طریق تحقیق را ترویج می دهد و دائما گفتگو بین علم و جامعه را تشویق می کند.

    دانشگاه بلز پاسکال فرانسه

    بلیز پاسکال ، همچنین با عنوان Université Blaise Pascal شناخته می شود ، یک دانشگاه دولتی است که در سال 1854 با پردیس اصلی خود در Clermont-Ferrand ، به عنوان بخشی از دانشگاه Clermont-Ferrand ، فرانسه ، تأسیس شد و دارای مکان های ماهواره ای در سایر مناطق منطقه اوورنی است .

    این دانشگاه دوره کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکترا را در رشته های هنر و علوم انسانی ، مهندسی ، زبان و مطالعات فرهنگی ، بازرگانی ، علوم اجتماعی و علوم و فناوری ارائه می دهد . در حال حاضر بیش از 16 هزار دانشجو در این دانشگاه در حال تحصیل هستند.

    شهریه دانشگاه بالز پاسکال برای کلیه دانشجویان بسته به دوره و برنامه بین 2000 تا 2600 یورو متغیر است ، با این وجود بهترین متقاضی بین المللی می تواند 30 تا 50 درصد تخفیف در شهریه دریافت کند و تا ترم بعدی ادامه خواهد یافت و اصولا اگر دانش آموز معدل 8 از 10 را دریافت کند و به عنوان دانش آموز مشکلی نداشته باشد می تواند از این تخفیف بهره مند شود.

    دانشگاه جوزف فوریه فرانسه

    دانشگاه جوزف فوریه (همچنین با نام گرنوبل اول نیز شناخته می شود) یک دانشگاه فرانسوی بود که در شهر گرنوبل واقع شده بود و به رشته های علوم ، فناوری ها و بهداشت توجه داشت ، اینک بخشی از Université Grenoble Alpes است.

    دانشگاه جوزف فوریه فرانسه

    منشأ این دانشگاه علمی را می توان تا سال 1811 کشف کرد که دانشمند جوزف فوریه یک دانشکده علوم را در گرنوبل تأسیس کرد ، این دانشگاه آموزش با کیفیت عالی خود در دوره هایی از قبیل علوم ، فناوری ، پزشکی و جامعه ، فیزیک ، شیمی ، ریاضیات ، علوم رایانه ، زیست شناسی ، پزشکی ، فارماکولوژی ، مکانیک ، مهندسی و فناوری ، زمین شناسی ، محیط زیست ، جغرافیا و غیره در اختیار دانشجویان خود قرار می دهد ، این دانشگاه هم در لیست دانشگاه های رایگان فرانسه قرار دارد.

    سایر دانشگاه های معتبر فرانسه

    در بالا به طور مختصر به بهترین دانشگاه های فرانسه که طبق رتبه بندی QS بهترین گزینه های تحصیل دراین کشور هستند اشاره نمودیم ، اما با توجه به این موضوع که هر دانشگاه در رشته و حوزه های تخصصی به فعالیت مشغول است امکان پذیرش هر رشته تحصیلی در تمامی آنها وجود ندارد و بهتر است که علاقه مندان به دانشگاه های فرانسه مطابق با رشته خود به انتخاب دانشگاه مشغول شوند.

    علاوه بر اسامی بالا دانشگاه های معتبر زیادی در سطح فرانسه وجود دارند که انتخاب هر یک گزینه ای هوشمندانه به شمار می رود مانند دانشگاه پیرو ماری کوری ، دانشگاه Central Supelec ، دانشگاه Lille Nord de France ، دانشگاه Grenoble-Aples ، دانشگاه Ecole des Pont ParisTech نیز از سایر گزینه های مطرح فرانسه برای دانشجویان داخلی و بین المللی هستند که هر یک با شرایط مشخص به دواطلبان اجازه تحصیل می دهد.

    کمک هزینه های تحصیلی در فرانسه

    هزینه های تحصیل در فرانسه بسیار پایین تر از سایر مناطق است ، شهروندان و ساکنان دائم کشورهای عضو EEA و سوئیس به جز هزینه های جانبی ( تقریبا 200 یورو در سال ) می توانند بدون پرداخت هزینه تحصیل کنند ، این شرایط برای خارجیانی که در دانشگاه دولتی و به زبان فرانسه تحصیل می کنند نیز وجود دارد.

    در حالی که دانشجویان خارج از اروپا باید در دانشگاه های دولتی به زبان انگلیسی حدود 5000 یورو پرداخت می کنند ،هزینه دانشگاه های خصوصی معمولا تا 20.000 یورو در سال نیز بالا می رود ، با توجه به عوامل متعددی که در شرایط اقتصادی جهان وجود دارد ، مقدار واقعی هزینه تحصیلات ممکن است مقداری تفاوت داشته باشد.

    این هزینه ها به مراتب از آنچه که در بسیاری از دانشگاه های دیگر و کالج های سراسر جهان یافت می شود ، کمتر است و علاقه مندان تحصیل در فرانسه با جستجوی مکرر در سایت ها تعداد قابل توجهی از فرصت های مالی موجود در فرانسه شامل وام ، کمک هزینه تحصیلی و موارد ایده آلی از بورس تحصیلی در فرانسه را پیدا خواهند کرد.

    بورسیه های تحصیلی متعدد در فرانسه

    دانشجویانی که مایل به حضور در یک موسسه آموزشی در فرانسه هستند می توانند از تعداد قابل توجهی فرصت مالی برای راحت تر شدن حضور خود در دانشگاه بهره مند شوند ، هم وام و هم کمک هزینه تحصیلی برای دانشجویان واجد شرایط وجود دارد.

    علاوه بر این ، دولت فرانسه هزینه های مربوط به حضور در دانشگاه در کشور را جبران می کند و این باعث می شود که فرد انتخاب مالی عاقلانه برای حضور در یک کالج در فرانسه باشد.

    بورس های تحصیلی متعددی هنگام تحصیل در فرانسه ارائه می شود که شامل:

    • بورسیه معماری : تمام زمینه های مطالعات معماری را در بر می گیرد .
    • بورسیه بیوتکنولوژی : بهداشت ، گیاه ، کشاورزی ، مواد غذایی ، علوم دارویی
    • بورسیه مهندسی شبکه هوشمند : شبکه برق ، فن آوری دیجیتال ، اندازه گیری خالص ، استقلال انرژی ، انعطاف پذیری اضطراری
    • بورسیه هسته ای : فناوری هسته ای ، فیزیک هسته ای ، امنیت هسته ای ، حفاظت از اشعه
    • بورسیه مطالعات اروپایی : همه رشته های علوم ، همه رشته های ریاضیات بنیادی و کاربردی
    • بورسیه فناوری نانو : علوم نانو برای هر حوزه یا دامنه کاربرد
    • بورسیه علوم آب : کشاورزی ، تغییرات اقلیمی ، حفاظت ، فن آوری و مهندسی ، تصفیه ، تامین آب آشامیدنی ، درمان و بهداشت

    کار دانشجویی پاره وقت در فرانسه

    اگر چه هزینه تحصیل در فرانسه نسبتا پایین است اما هزینه زندگی در این کشور بالاست و دانشجویان نیازمند منابع مالی برای تانمین هزینه های خود در این کشور هستند ، یکی از روش هایی که دانشجویان برای تامین هزینه های خود در فرانسه به کار می برند کار همزمان با تحصیل در این کشور است که با این کار آن ها می توانند بخشی از هزینه های تحصیل و زندگی خود را تامین کنند و البته باید توجه داشت که دانشجویان تنها مجاز به کار دانشجویی پاره وقت هستند.

    دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در دانشگاه های فرانسه مجاز هستند در صورت دارا بودن مجوز اقامت دانشجویی و تحصیل به صورت تمام وقت در یک موسسه شناخته شده یعنی تمام دانشگاه ها ، اکثر مدارس تجاری و سایر موسسات آموزش عالی به صورت پاره وقت مشغول به کار شوند.

    همه دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا / EEA به APT (Autorisation Provisoire de Travail) نیاز دارند که اجازه کار دانشجویی پاره وقت در فرانسه را می دهد ، فرد متقاضی کار همزمان با تحصیل باید شخصا درخواست این مجوز را دهد.

    مدارک مورد نیاز جهت درخواست مجوز APT

    • گذرنامه با ویزا و اجازه اقامت
    • کارت دانشجویی برای سال تحصیلی فعلی
    • گواهی وابستگی موسسه علمی شما به سیستم امنیتی اجتماعی فرانسه
    • قرارداد کار که باید شامل ماهیت قرارداد ، صلاحیت ، احترام ، تاریخ شروع و پایان ، محل کار و ساعات کاری باشد .
    • شپاکت نامه مهر دار با آدرس شخصی

    قوانین و مقررات برای کار همزمان با تحصیل در فرانسه

    • دانش آموز بین المللی خارج از اتحادیه اروپا می توانند حداکثر 964 ساعت در هر سال به صورت پاره وقت کار کنند ؛
    • دانشگاهی که برای آن کار می کند مخالفتی با آن نداشته باشد ؛
    • دانشجو دارای اجازه اقامت معتبر باشد ،
    • دانشجو نیازی به دریافت مجوز استخدام موقت ندارند . مجوز اقامت دارای یک قطعه داخلی برای همین است ؛
    • همه دانشجویان در فرانسه ، از جمله دانشجویانی که در سال اول تحصیل و همچنین دانشجویانی که در یک برنامه زبان شرکت کردند ، واجد شرایط کار در فرانسه می باشند .
    • یک دانشجو همچنین می تواند درخواست تحصیل در دانشگاه یا تحصیل در هر موسسه عالی دیگری را داشته باشد . دانشگاه به دانشجویان قراردادی برای یک سال ارائه می دهند که دوره ای از 1 سپتامبر تا 31 اوت را پوشش می دهد . زمان به نحوی تقسیم شده است که
    1. حداکثر 670 ساعت در دوره ای بین 1 سپتامبر و 30 ژوئن ( پاره وقت )
    2. حداکثر 300 ساعت بین 1 ژوئیه تا 31 اوت ( تمام وقت )

    دستمزد کار پاره وقت دانشجویی در فرانسه

    • قانون حداقل دستمزد کار دانشجویی پاره وقت در فرانسه برای همه دانشجویان اعمال می شود . حداقل نرخ دستمزد ساعتی 9.76 یورو برای هر ساعت (قبل از مالیات) تعیین می شود . پس از کاهش یکسان، دانشجو مبلغی در حدود 7.61 در هر ساعت دریافت می کند .
    • در مجموع ، یک دانشجو آموز می تواند در حدود 7900 یورو برای یک سال کسب کند . اگرچه این به اندازه کافی برای جبران هزینه بالای زندگی کافی نیست ، اما مطمئنا کمک هزینه مناسبی برای دانشجویان می باشد .
    دستمزد کار پاره وقت دانشجویی در فرانسه

    کار آموزی دانشجویی در فرانسه

    دوره انترنی دانشجویی به عنوان اشتغال طبقه بندی نمی شود و برای گذراندن دوره کارورزی به مجوز APT نیازی نیست و دانشجو در دوره انترنی در همان وضعیت دانشجویی باقی می ماند ، یک توافق نامه توسط دانشجو ، شرکت و موسسه علمی دانشجو امضا می شود و این توافق نامه نوع کار ، آموزش و شرایط ( ساعت ، محل کار ، کمک هزینه ) را تعریف می کند.

    از سال 2015 هر دوره کارآموزی که دو ماه یا بیشتر طول بکشد باید همراه با حقوق باشد ، حداقل دستمزد برای این کارآموزی 508 یورو است و شرکت می تواند برخی از هزینه های خاص مانند حمل و نقل ، اقامت و / یا وعده های غذایی را نیز ارائه دهد.

    ارزش این دوره های کارورزی ، کسب تجربه حرفه ای است و شروع به ساختن یک شبکه حرفه ای است و ممکن است برای کارآموزی موفق ، منجر به پیشنهاد شغلی تمام وقت شود ، اکثر دانشگاه ها اطلاعاتی درباره مکان های در دسترس ارائه می دهند ، بنابراین باید برای دوره کارآموزی خود به دانشگاه و موسسه آموزشی خود اطلاع دهید و همچنین آژانس های تخصصی و وب سایت ها برای ارائه پیشنهادت کارآموزی وجود دارند.

    زندگی عمومی یک دانشجو در فرانسه

    دانشجویان مشغول به زندگی و تحصیل در فرانسه ، در روند عادی زندگی دانشجویی خود ، در معرض فرهنگ شگفت انگیز فرانسوی قرار می گیرند . دانشگاه ها انواع کنفرانس ها ، سمینارها ، احزاب و فعالیت های ورزشی و دیگر فعالیت های فضای باز را به عنوان بخشی از شیوه زندگی دانشجویی سازماندهی می کنند .

    شما می توانید طیف گسترده ای از رویدادهای ورزشی ارائه شده در کالج های فرانسه شامل کریکت ، راگبی ، بیس بال ، فوتبال ، بسکتبال و غیره دیگر را پیدا کنید . در حالی که شما در کالج فرانسه تحصیل می کنید ، تعداد زیادی آزمون و امتحان از شما گرفته می شود .

    این امتحانات طراحی شده اند تا اطمینان حاصل شود که شما به خوبی آموزه های علمی را فرا گرفته و برای مرحله بعد آماده هستید . درک این روش برای حرفه شما الزامیست و باید آماده باشید که این آزمون ها را پشت سر بگذارید . هنگامی که کلاس ها شروع می شود ، هفته ای حداقل یک آزمون و گاهی بیشتر از آن ، را خواهید داشت .

    نگهداری از کودک کار دانشجویی فرانسه

    نگهداری از کودکان منبع اصلی تامین پول برای دانشجویان محصل در سیستم آموزشی فرانسه است ، اکثر مشاغل با صحبت و پرسیدن از دیگر افراد به دست می آیند ، بنابراین اگر فردی جوایای کار دانشجویی در فرانسه است باید سوال بپرسد.

    آژانس هایی وجود دارند که به عنوان واسطه بین پدر و مادر و اطفال عمل می کنند ، میزان حقوق نگهداری از کودک معمولا 5-6 یورو در ساعت می باشد . اگر خانه به راحتی قابل دسترس نباشد ، می توان درخواست هزینه حمل و نقل علاوه بر حقوق خود کرد.

    سایر مشاغل نیمه وقت عبارتند از : آموزش زبان خارجی ، ترجمه ، بازاریابی تلفنی ، تحقیق و بررسی از راه دور ، تست نرم افزار و یا بازی های ویدئویی ، و غیره.

    نگهداری از کودک کار دانشجویی فرانسه

    مزایا و معایب تحصیل در فرانسه

    تحصیل در فرانسه مانند هر کشور دیگری دارای مزایا و معایب خاص خود است اما به دلیل پیشی گرفتن مزایای بر معایب تحصیل در این کشور می توان فرانسه را به عنوان یک مکان عالی و محبوب در بین دانشجویان معرفی کرد.

    عوامل متعددی سبب جذب دانشجویان بین المللی در این کشور می شود که در کنار آن ها مواردی می توانند مشکلات و چالش هایی برای دانشجویان محصل در این کشور را ایجاد کنند ، البته این مشکلات و معایب در برابر مزایای تحصیل در فرانسه بسیار ناچیز و قابل چشم پوشی است و همین امر سبب بالا بودن تقاضا برای ورود به دانشگاه های فرانسه در مقایسه با دیگر کشور های اروپایی و حتی سراسر جهان می شود.

    مزایای تحصیل در کشور فرانسه

    تحصیل در فرانسه فرصتی برای یادگیری زبان و به دست آوردن دیدگاه فرهنگی است . تجربه تحصیل در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی فرانسه برای افراد جویای کار در سطح بین المللی یک مزیت به شمار می آید و رزومه دانشجو را تقویت می کند .

    برجسته ترین دلایل برای تحصیل در بهترین دانشگاه های فرانسه شامل نرخ تحصیل جذاب در دانشگاه های این کشور ، آموزش عالی با توجه به نیاز های دانشجویان ، فرصت های تحقیق و توسعه چشمگیر ، فرانسه یک قدرت اقتصادی جهانی است ، شرکت های بین المللی مجهز متعددی در این کشور وجود دارد که می تواند آینده شغلی مناسبی برای فارغ التحصیلان دانشگاه های آن فراهم کند ، پاریس بر اساس رتبه بندی QS به عنوان بهترین شهر دانشجویی جهان شناخته می شود ، زبان فرانسوی سومین زبان رایج تجاری است ، این کشور مقصد جذابی برای دانش آموزان در سراسر جهان است و 9 نفر از 10 دانشجوی بین المللی فرانسه را به عنوان یک محل تحصیل توصیه می کنند.

    معایب تحصیل در فرانسه

    هنگام بررسی مزایا و معایب تحصیل در فرانسه پس از مرور مزایا به معایب هم باید بپردازیم:

    • نیاز به تسلط به زبان فرانسوی برای افرادی که نمی خواهند دوره زبان بگذرانند ، از آن جا که دروس در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی فرانسه به زبان فرانسوی ارائه می شوند لازم است فرد قبل از اقدام به درخواست پذیرش از دانشگاه مهارت خود را در زبان فرانسوی افزایش دهد
    • دوری از خانه و خانواده ، دوری از خانه و خانواده و سفر های هوایی می تواند یکی از مشکلات پیش رو برای افرادی باشد که خواهان تحصیل در خارج از کشور که یکی از آن ها فرانسه هست باشد
    • بالا بودن هزینه زندگی در فرانسه ، هزینه زندگی در شهر های بزرگ فرانسه به ویژه پاریس بسیار بالااست و این شهر یکی از شهر های گران دنیا محسوب می شود
    • مشکلات اداری در هر کشوری مشکلات اداری برای خارجی ها بیشتر از مردم محلی است و فرانسه از این قاعده استثنا نیست
    • اختلافات فرهنگی و تفاوت سبک زندگی در فرانسه می تواند سبب بروز مشکلات برای تحصیل و زندگی در بین مردم خود شیفته فرانسه شود

    انواع مختلف ویزای دانشجویی فرانسه

    • ویزای شینگن ( کوتاه مدت ) : اگر مطالعات شما کمتر از سه ماه طول بکشد و شما مطمئن هستید که دیگر در کشور نخواهید بود ، باید ویزای اقامت کوتاه مدت یا شنگن درخواست دهید . ویزای شینگن دانشجویی رایگان است و قابل تمدید نمی باشد
    • ویزا برای امتحانات ورودی : اگر قصد ورود به فرانسه برای شرکت در یک یا چند امتحان ورودی دانشگاه را دارید ، می توانید تقاضای ویزا برای آزمون هاب ورودی دهید . اگر در آزمون شرکت کرده و قبول شدید واجد شرایط درخواست یک مجوز اقامت قابل تمدید یک ساله خواهید بود
    • ویزای موقت بلند مدت : ویزای تحصیلی بلند مدت موقت به شما اجازه می دهد تا در فرانسه برای مدت شش ماه تحصیل کنید . با این ویزای دانشجویی برای فرانسه شما نیازی به مجوز اقامت مجزا برای اقامت ندارید
    • ویزای طولانی مدت : اگرقصد تحصیل در فرانسه برای بیشتر از شش ماه دارید باید برای ویزای طولانی مدت درخواست دهید . این ویزای دانشجویی فرانسه به عنوان یک مجوز اقامت عمل می کند و طول دوره تحصیلی شما ( معمولا سه سال برای مدرک لیسانس ، دو سال برای برنامه کارشناسی ارشد و چهار سال برای یک دکترا ) طول می کشد

    شرایط درخواست ویزای دانشجویی فرانسه

    • یک نامه پذیرش رسمی در یک برنامه معتبر از یکی از موسسه های آموزش عالی فرانسوی : این باید بر روی کاغذ رسمی ارائه شده باشد و شامل جزئیات کامل فرد ، جزئیات برنامه مطالعه و تاریخ شروع و پایان تحصیل باشد
    • اثبات منابع کافی برای تامین هزینه تحصیل و زندگی در کشور : فرد باید ثابت کند که توانایی تامین 615 یورو (820 دلار) در هر ماه را دارد که می تواند یک اظهارنامه بانکی ، یک نامه ضمانت کننده یا اطلاع از بودجه از وام ، بورس تحصیلی یا کمک مالی باشد
    • اثبات بازگشت بلیط به خانه : اغلب این در قالب بلیط یا رزرو واقعی است که تاریخ برگشت فرد بعد از اتمام دوره تحصیل را نشان می دهد، اما می تواند به صورت دست نوشته ای از قصد ، از جمله تاریخ های خروج در نظر گرفته شده باشد
    • اثبات بیمه مسافرتی (حداقل مبلغ 30،000 یورو ، 40،150 دلار)
    • اثبات محل اقامت : می تواند به فرم تاییدیه مسکن دانشجویی یا گواهی هیئت مدیره و اقامت یا گواهینامه رسمی ( اگر فرد قصد زندگی با دوستان یا بستگان خود را دارد ) نشان داده می شود

    اقامت فرانسه پس از تحصیل

    تحصیل در کشور زیبای فرانسه می تواند لذت بخش و جذاب تر باشد اگر شما قصد داشته باشید که پس از اتمام دوره تحصیل در این کشور مانده و زندگی کنید ، فارغ التحصیلان مقاطع ارشد و دکترا در فرانسه ( و نه فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی ) می توانند با استفاده از چندین روش قانونی برای دریافت مجوز اقامت موقت این کشور اقدام کنند و ویزای دانشجویی خود را به ویزای کار یا سرمایه گذاری و یا پیوستن به اعضای خانواده تغییر دهند.

    در اغلب موارد دانشجویان محصل در خارج از کشور به ویژه فرانسه که در این کشور زندگی و تحصیل کرده اند به دنبال یافتن روشی برای دریافت مجوز برای اقامت بیشتر و حتی اقامت دائم در این کشور هستند.

    روش های مختلفی برای دریافت مجوز اقامت پس از اتمام دوره تحصیل در فرانسه وجود دارد که هر فرد می تواند بر اساس شرایط خود یکی از روش ها را انتخاب کند و پس از گذشت پنج سال از اقامت خود برای دریافت مجوز اقامت دائم اقدام کند ، دقت داشته باشید که این شرایط برای فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی نمی باشد.

    امکان اقامت پس از تحصیل در فرانسه

    دانشجویانی که برای تحصیلات عالی خود در دانشگاه های خارج از کشور به فرانسه می روند ، تحت قانون فرانسه می توانند پس از فارغ التحصیلی تحت عنوان ” مجوز اقامت موقت ” در این کشور باقی بمانند ، تحت این قانون به آن ها اجازه داده می شود تا پس از اتمام دوره خود به دلایل حرفه ای در این کشور بمانند.

    مجوز اقامت جایگزین توسط دولت فرانسه به نام ” کارت اقامت چند ساله ” به نام ” Passeport Talent ” صادر می شود ، این مجوز ورود استعداد های بین المللی به فرانسه را آسان می سازد و بر اساس این مجوز فرد فارغ التحصیل حق داشتن کار را در فرانسه را دارد که در زیر همه جزئیات لازم در مورد طرح های مختلف بیان می شود.

    معیار های مجوز اقامت پس از تحصیل در فرانسه

    • دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا باید یکی از سه مدرک تحصیلی زیر را دنبال کنند تا بتوانند از مجوز اقامت موقت پس از تحصیل در دانشگاه های فرانسه بهره مند شوند:
    1. مدرک معادل کارشناسی ارشد
    2. مدرک طبقه بندی شده به عنوان سطح I توسط ” کنفرانس گراند اکول ” که معادل یک دوره 5 ساله است
    3. گواهی حرفه ای
    • مجوز اقامت موقت به دانشجویان اجازه می دهد تا در رابطه با دوره تحصیلی خود در این کشور کار کنند .
    • شغلی که دانشجو بدست آورده است باید مبلغی معادل 1.5 برابر ” SMIC”دریافت کند که معادل حداقل حقوق قانونی در این کشور است و همچنین یک دانشجو برای اخذ ویزای دانشجویی باید ثابت کند که دارای منبع مالی مناسب برای تامین هزینه مالی در طول اقامت خود است ، یعنی فرد توانایی تامین 615 یورو برای هر ماه را دارد
    • مجوز اقامت موقت پس از دوره تحصیل به دانشجویان کارآفرین اجازه می دهد تا شرکت خود راثبت کرده و در این کشور شروع به کار کنند
    • برای طرح پاسپورت استعداد ، برای واجد شرایط بودن ، دانشجویان بین المللی باید معیارهای خاصی را داشته باشند

    پاسپورت استعداد در فرانسه (Passeport Talent Scheme )

    • کارکنان واجد شرایط جوان و یا استخدام شده در یک شرکت نوآورانه ؛ جایی که دانشجو باید دارای یک مدرک تحصیلی معادل کارشناسی ارشد باشد که توسط موسسه عالی آموزش عالی ملی صادر شده است ، دانشجو باید دارنده یک قرارداد کاری برای بیشتر از 3 ماه باشند ، دستمزد ناخالص سالیانه برای این شغل باید حداقل معادل دو برابر حداقل دستمزد قانونی کشور فرانسه باشد
    • سازندگان شرکت ؛ افرادی می توانند از این روش استفاده کنند که دارنده مدرک معادل یک کارشناسی ارشد باشند و قادر به سرمایه گذاری حداقل 30.000 یورو در یک پروژه شرکت باشند
    • کارگران بسیار واجد شرایط ؛ دارندگان مدرک کارشناسی 3 ساله تحصیلات عالی و قرارداد کار برای بیش تر از 12 ماه با یک کارفرما فرانسوی که دستمزد سالانه ناخالص آن حداقل معادل با معدل سالانه دستمزد معیار است می توانند از این روش برای دریافت مجوز اقامت موقت فرانسه اقدام کنند

    اعتبار مجوز اقامت موقت در فرانسه

    مدت اقامت فرانسه پس از تحصیل برای تقریبا تمام دانشجویان بین المللی ( به استثنای دانشجویان الجزایر ، هند ، کنگو ، کامرون ، کیپ ورد و گابن ) بصورت موقت 12 ماه پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه های فرانسه است و به منظور افزایش مدت اقامت خود در فرانسه پس از 12 ماه ، دانشجویان بین المللی باید برای « تغییر وضعیت » درخواست دهند.

    مدت زمان اعتبار مجوز اقامت موقت 4 سال است و افرد دارنده این مجوز می توانند با همسر و خانواده خود در فرانسه اقامت داشته باشند.

    ضوابط دریافت مجوز پس از تحصیل در فرانسه

    این موضوع مربوط به تمدید مجوز اقامت موقت است ، قانون برای تمدید مجوز اقامت موقت فرد ساده است ، فرد باید برای « تغییر وضعیت » درخواست بدهد که موقعیت فرد را از یک دانشجو به یکی از موارد زیر ارتقا می دهد:

    • دانشجویی – کارمند برای دانشجویانی که می توانند یک قرارداد کار را در ارتباط با دوره تحصیلی خود را اثبات کنند
    • دانشجو – خود کارآفرین برای دانشجویانی که می خواهند کار خود شرکت خود را شروع کنند ، زمینه کاری باید مربوط به دوره تحصیلی باشد

    سناریو کار در فرانسه

    اگرچه نرخ بیکاری فرانسه نسبت به میانگین اتحادیه اروپا نسبتا بالاتر است ، اما فارغ التحصیلان دانشگاه های برتر برای چنین سناریویی در نظر گرفته نمی شوند و اکثر آنها موفق به انجام کارهای مناسب با رشته تحصیلی خود می شوند مانند بانکداری ، تحقیق و توسعه ، فناوری اطلاعات و مهندسی ، برخی از زمینه هایی هستند که شاهد رشد حداکثری هستند.

    میانگین هفته کار در فرانسه 35 ساعت است که به طور قابل توجهی کمتر از میانگین جهان است ، علاوه بر این ، 5 هفته مرخصی با حقوق به هر کارمند فرانسوی داده می شود و پیدا کردن کار در فرانسه در صورت تسلط به زبان فرانسوی آسان است ، میزان مالیات بر درآمد در این کشور بر اساس 5 نوار مختلف با مالیات 0٪ برای درآمد زیر 9.500 یورو و 45 درصد برای درآمد سالانه 150.000 یورو است.

    فرصت های کار بعد از کارشناسی در فرانسه

    فرانسه یکی از کشورهای اروپایی است که محبوبیت خوبی به عنوان یک مطالعه در خارج از کشور به دست آورده است . با این حال ، اگر فرد به دنبال گرفتن لیسانس از فرانسه هست ، ممکن است یکی از بهترین گزینه ها نباشد .

    دارندگان مدرک لیسانس می توانند تنها با داشتن پیشنهاد کار از کارفرما ( و یا در نهایت پیشنهاد استخدام ) اقامت فرانسه پس از تحصیل را بدست آورند . اما دانشجویان بین المللی دارای مدرک کارشناسی ارشد می توانند برای یک دوره 12 ماهه درخواست و مجوز اقامت موقت ( APS ) را دریافت کنند.

    مجوز اقامت دائم در فرانسه

    مجوز اقامت دائم به فرد اجازه می دهد تا در فرانسه زندگی کند ، مجوز ها تا ده سال اعتبار دارند و قابل تجدید نظر هستند ، هر شهروند اتحادیه اروپا که برای مدت پنج سال یا بیشتر در فرانسه اقامت دارد دارای حق اقامت دائم است و موظف نیست مدارک مربوط به درآمد یا اشتغال خود را ارائه دهد.

    اما شهروندان خارج از اتحادیه اروپا ملزم به ارائه مدارک مرتبط با قرارداد کار ، مدت اقامت و غیره می باشند ، فرد باید ثابت کند که به مدت پنج سال یا بیشتر به صورت مداوم در فرانسه اقامت داشته است.

    در این بخش پایانی از مقاله موسسه مشاوران مهاجرتی مهرآفرین به بررسی اقامت فرانسه پس از تحصیل پرداخته و روش های قانونی دریافت مجوز اقامت موقت و دائم این کشور را بیان کردند ، برای دریافت اطلاعات جامع در خصوص کشورهای با شرایط ورود آسان تر مانند تحصیل در چین ارتباط تلفنی رایگان با ما در دفاتر شیراز و تهران را از دست ندهید.

    سوالات پر تکرار تحصیل در فرانسه

    تحصیل در فرانسه چقدر هزینه دارد؟

    تحصیل در دانشگاه های دولتی فرانسه و به زبان فرانسوی تقریباً رایگان می باشد و برای تحصیل به زبان انگلیسی شما باید شهریه پرداخت کنید.

    امکان تحصیل به زبان انگلیسی در فرانسه وجود دارد؟

    بله – دانشگاه هایی هستند که برخی رشته ها در مقطع ارشد را به زبان انگلیسی ارائه می دهند.

    هزینه زندگی در فرانسه چقدر است؟

    برای زندگی دانشجویی شما در کشور فرانسه باید مبلغی بین 800 تا 1400 یورو بسته به اینکه در کدام شهر باشید در نظر بگیرید.

    کمپوس فرانس چی هست؟

    این نهاد در واقع بخش فرهنگی سفارت و مسئولیت بررسی پرونده های دانشجویی را دارد که شما باید در سایت آن مدارک خود را بارگذاری کنید.

    اینکه برای ویزای فرانسه باید به vfs بریم یعنی چی؟

    مرکز بررسی و ارسال مدارک شما به سفارت فرانسه می باشد که شما باید مدارک خود به همراه 75 یورو برای سال 2020 را به این مرکز تحویل دهید.

    آیا بدون داتشن مدرک زبان هم میشه رفت فرانسه؟

    بله – یکی از مزیت های این کشور این است که به شما اجازه می دهد دوره زبان فرانسه را در خود کشور بگذرانید.

    موسسه مشاوره ای اعزام دانشجو فرانسه

    بی تردید دلایل زیادی وجود دارد که متقاضیان را برای تحصیل در فرانسه ترغیب کند و در این مقاله ما فقط به گوشه ای از آنها اشاره کردیم ، شما می توانید مطمئن باشید که مزایا به مراتب فراتر از موارد ذکر شده در بالا است ، حضور در دانشگاه های فرانسه همچون تحصیل در اتریش یکی از بهترین تصمیم هایی است که در زندگی خود می گیرید.

    موسسات اعزام دانشجو در ایران صرفاً جهت پذیرش می باشند و اطلاعات صحیح مهاجرتی نمی توانند در اختیار متقاضیان قرار دهند ، لذا در این وبسایت موسسات مهاجرتی و حقوقی نیز برای شما معرفی شده اند که کارایی بالاتری خواهند داشت.

    چنانچه مایل هستید بیشتر بدانید ، لطفا با موسسه مشاوران مهاجرتی مهرآفرین تماس بگیرید و یا به دفاتر ما در تهران و شیراز مراجعه نمائید تا در خصوص بهترین کشور ها برای تحصیل ایرانیان تحقیق کنید.

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.