تحصیل در دانشگاه های استرالیا

از ما مشاوره رایگان دریافت کنید!

با ما در ارتباط باشید و سوالات، ابهامات و نگرانی های خود را از طریق راه های ارتباط زیر با ما در میان بگذارید. از طریق شماره تماس زیر میتوانید با مشاورین ما گفتگو کنید

مشاوره رایگان

90003031

    درخواست فوری بررسی شرایط

    تحصیل در استرالیا یک روش عالی برای تجربه یک زندگی منحصر به فرد در استرالیا است و فرد می تواند مهارت های جدیدی را به دست آورد . این کشور دارای دانشگاه های برتر در سطح جهان ، کالج های حرفه ای و مدارس برجسته زبان انگلیسی برای حمایت از دانشجویان بین المللی است . یکی از مزایای تحصیل در استرالیا عدم محدودیت سنی برای ورود به برخی دانشگاه های این کشور است . در این مقاله مشاوران موسسه مهاجرتی مشاوران برگزیده مهرآفرین ، تحصیل در دانشگاه های استرالیا را بررسی کرده و به معرفی تعدادی از دانشگاه های برتر این کشور خواهند پرداخت .

    استرالیا کشوری توسعه یافته در نیمکره جنوبی است که با مساحت بیش از 7 میلیون کیلومتر مربع به عنوان ششمین کشور پهناور دنیا شناخته می شود . این کشور هیچ مرز خاکی با کشوری ندارد و از سمت شرق با اقیانوس آرام ، از سمت جنوب با اقیانوس منجمد جنوبی ، از سمت غرب با اقیانوس هند و از سمت شمال با چندین دریا و خلیج احاطه شده است . پایتخت و بزرگ ترین شهر این کشور به تریب کانبرا و سیدنی نام دارد .

    بررسی تحصیل در دانشگاه های استرالیا

    برای درخواست پذیرش از یکی از دانشگاه های استرالیا گواهینامه بین المللی مهارت در زبان انگلیسی یعنی تافل و یا آیلتس الزامی است . حداقل نمره آیلتس قابل قبول برای تحصیل در دانشگاه های این کشور بسته به خود دانشگاه از 6 تا 7 متغیر است .

    مدرنیته و شهرت آموزش عالی استرالیا بر تعداد زیاد موسسات آموزش عالی از جمله دانشگاه ها و سازمان های آموزشی مختلف متکی است . در حال حاضر 43 دانشگاه در سراسر این کشور وجود دارد . اکثر دانشگاه های موجود در استرالیا دولتی هستند و تنها دو دانشگاه خصوصی در این کشور وجود دارد .

    دو دانشگاه استراليائی شاخه ای از دانشگاه های خارج از کشور هستند . کیفیت تدریس در دانشگاه های این کشور در سطح جهانی معتبر است . هفت دانشگاه استرالیا به طور سنتی در بین 100 دانشگاه برتر جهان یافت می شود که شاخصی برای نشان دادن کیفیت آن است .

    مقطع کارشناسی در استرالیا

    شروع تحصیل در دانشگاه های استرالیا در مقطع کارشناسی از طریق گواهی دیپلم دبیرستان است . مرحله اصلی تحصیلات دانشگاهی منجر به تحصیلات لیسانس می شود . تحصیل در مقطع کارشناسی در رشته های هنر ، علوم و بازرگانی سه سال ، در رشته های آموزش و مهندسی چهار سال ، در رشته های علوم دامپزشکی ، دندانپزشکی و معماری پنج سال و در رشته های پزشکی و جراحی شش سال طول می کشد .

    دانشکده های هنر و علوم معمولا دارای مدرک لیسانس ( Pass ) که در سه سال اخذ می شود و یا یک مدرک لیسانس (Honours ) که در چهار سال اخذ می شود ؛ افراد علاقمند به دریافت مدرک Honours کار اضافی در تخصص خود انجام می دهند . مدارک کارشناسی معمولا برای دسترسی به مدارک عالی مورد نیاز است .

    مقطع کارشناسی در استرالیا

    مقطع کارشناسی ارشد و دکتری در استرالیا

    فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی می توانند دوره یک یا دو ساله تحصیلات تکمیلی را به پایان برساند و یک دیپلم کارشناسی ارشد در یک موضوع خاص را دریافت کنند . یک دانشجو که برای یک مدرک لیسانس ( Honours ) واجد شرایط است می تواند برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد که مرحله دوم تحصیلات عالی را تشکیل می دهد ، ادامه تحصیل دهد .

    این مقطع ممکن است برای فعالیت های مبتنی بر تحقیق کامل یا برای دوره های تحصیلی که از تحقیقات ، پروژه ها و دوره های آموزشی متناسب تمرکز داشته باشد . در تحصیل پزشکی و دندانپزشکی و مهندسی ، قبل از اینکه دانشجو واجد شرایط برای مدرک کارشناسی باشد ، دوره آموزش عملی معمولا مورد نیاز است . در عوض ، یک دانش آموز که برای یک مدرک لیسانس واجد شرایط است می تواند برای تحصیل در رشته دکتری (معمولا دکترا : دکتر فلسفه) تحصیل کند .

    تحصیل در دانشگاه های استرالیا در مقطع دکترا توسط پایان نامه و تحقیق انجام می شود و به طور معمول نیاز به حداقل 3 سال تحصیل تمام وقت دارد . دکترای عالی در علوم ( DSsc ) یا در رشته های علوم انسانی ( DLitt ) نامیده می شوند .

    رشته های محبوب در دانشگاه های استرالیا

    هر دانشجو محصل در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی استرالیا زمینه های مورد علاقه خود را پیدا می کند ، دانشگاه ها دوره ها و رشته های گوناگونی را ارائه می دهند . رشته های ارائه شده به زبان انگلیسی در دانشگاه های استرالیا بسیار رایج هستند .

    در حال حاضر ، بیش از 120 دوره به زبان انگلیسی در آموزش عالی استرالیا در دسترس است . از محبوب ترین رشته های آموزش عالی در استرالیا می توان به مدیریت اجرایی ، حسابداری ، کشاورزی ، معماری ، ساختمان سازی ، مطالعات محیطی ، علوم کامپیوتر ، مهندسی ، علوم پزشکی ، مالی ، علوم انسانی ، حقوق ، روزنامه نگاری و روانشناسی اشاره کرد .

    بورس تحصیلی برای تحصیل در استرالیا

    تعداد زیادی بورس تحصیلی برای تحصیل در دانشگاه های استرالیا ارائه می شود که در این بخش از مقاله ارائه شده توسط موسسه مهاجرتی MIC با تعدادی از آن ها آشنا می شویم :

    • استرالیا Awards – هدف این بورس تحصیلی ارتقاء دانش ، ارتباطات آموزشی و روابط پایدار بین استرالیا و همسایگان خود از طریق برنامه های تحصیلی وسیع استرالیا است . برنامه تحصیلی ارائه شده توسط وزارت امور خارجه ( DFAT ) ، وزارت آموزش و پرورش و مرکز تحقیقات کشاورزی بین المللی استرالیا ( ACIAR ) را در بر می گیرد .
    • استرالیا Destination – این برنامه حرکت جدید دولت استرالیا برای دانشجویان داخلی و خارجی است که در استرالیا تحصیل کنند . بیش از 1000 بورس تحصیلی در هر سال در دسترس خواهد بود . موسسات عالی رتبه استرالیا قادر به پرداخت کمک هزینه تحصیلی تا 15000 دلار برای هر دانش آموز در هر سال هستند .
    • برنامه آموزش تحقیقات دولتی استرالیا ( RTP ) – از 1 ژانویه 2017 برنامه آموزش تحقیقاتی ( RTP ) جایگزین برنامه بین المللی بورس تحصیلی پژوهشی ( IPRS ) شد . متقاضیان این کمک هزینه تحصیلی به طور مستقیم به دانشگاه درخواست می دهند .
    • استرالیا APEC Women in Research Fellowship : این کمک های بنیادین برای حمایت از توانمندی های اقتصادی زنان در منطقه APEC و ارتقاء مدل های نقش زن در علوم ، فن آوری ، مهندسی و ریاضیات است .
    بورس تحصیلی برای تحصیل در استرالیا

    دلایل انتخاب تحصیل در دانشگاه های استرالیا

    • دانشگاه های با کیفیت بالا : دانشجویان بین المللی برای تحصیل در استرالیا انتخاب های متنوعی دارند . در کشور 43 دانشگاه وجود دارد که شش دانشگاه آن در بین 100 دانشگاه برتر شناخته شده بین المللی قرار دارد .
    • تنوع فرهنگی : استرالیا مخلوطی از فرهنگ ها است و فرهنگ های مختلفی در این کشور وجود دارد که سبب راحتی زندگی و لذت بردن از ویژگی های فرهنگی متفاوت می شود .
    • دانشگاه های این کشور پذیرای دانشجویان بین المللی از هر رشته ای هستند . از آنجایی که دانشگاه های استرالیا یکی از بالاترین رتبه های جهان هستند ، جای تعجب نیست که بسیاری از رشته ها در مقاطع تحصیلی مختلف را ارائه دهند .
    • دسترسی آسان به ویزای دانشجویی : روند دریافت ویزای تحصیلی در استرالیا ساده است . الزاماتی از قبیل پذیرش در یک موسسه آموزشی و داشتن تمکن مالی مناسب مورد نیاز است . فرد همچنین نیازمند بیمه درمانی برای مدت اقامت خود در استرالیا می باشد . اقامت استرالیا پس از تحصیل در همین سایت بررسی شده است .
    • ارتباط آسان : استرالیایی ها به زبان انگلیسی صحبت می کنند و همین امر سبب سهولت بیشتر دانشجویان بین المللی برای ارتباط برقرار کردن با شهروندان این کشور می شود . البته ممکن است برای درک گویش های عامیانه این کشور کمی زمان لازم باشد .
    دانشگاه های برتر استرالیا

    دانشگاه های برتر استرالیا

    • دانشگاه ملی استرالیا : این دانشگاه دولتی در سال 1946 در شهر کانبرا تاسیس شد و بر اساس رتبه بندی دانشگاه های برتر جهان در جایگاه بیستم جهان قرار دارد . این دانشگاه دارای دانشکده های هنر و علوم انسانی ، تجارت ، زبان و فرهنگ ، پزشکی ، مهندسی ، علوم وفناوری می باشد و در مقاطع تحصیلی کاردانی ، کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکترا دانشجو می پذیرد .
    • دانشگاه ملبورن : این دانشگاه دولتی است که در سال 1853 در شهر ملبورن تاسیس شد . دانشگاه ملبورن دومین دانشگاه قدیمی در استرالیاست و دارای دانشکده های هنر ، معماری و ساختمان سازی ، علوم انسانی ، تجارت ، زبان و فرهنگ ، پزشکی ، دامپزشکی و کشاورزی ، مهندسی و علوم می باشد . در حال حاضر بیش از 48 هزار دانشجو در این دانشگاه در حال تحصیل است .
    • دانشگاه نیو ساوت ولز : این دانشگاه دولتی تحقیقاتی درسال 1949 در شهر سیدنی تاسیس شد . این مرکز علمی جزو دانشگاه های مطرح استرالیا است و دارای هنر و طراحی ، هنر و علوم اجتماعی ، مهندسی ، پزشکی ، تجارت ، حقوق ، علوم و ساختمان سازی می باشد .

    هزینه تحصیل در دانشگاه های استرالیا

    هزینه تحصیل در دانشگاه های استرالیا با توجه به مقطع تحصیلی متفاوت است . یعنی هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی بین 15000 تا 33000 دلار استرالیا برای هر سال و هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد بین 20000 تا 37000 دلار استرالیا برای هر سال و در مقطع دکتری تخصصی بین 14000 تا 37000 دلار استرالیا برای هر سال تحصیلی می باشد .

    در مقاله فوق مشاوران موسسه مهاجرتی MIC ، تحصیل در دانشگاه های استرالیا را مورد بررسی قرار داده و تعدادی از بورس های تحصیلی موجود برای دانشجویان بین المللی را معرفی کردند . برای کسب آگاهی بیشتر در خصوص تحصیل در کشورهای مختلف و حقوق مهاجرت تحصیلی می توانید با دفاتر ما در شهرهای تهران و شیراز در تماس باشید .

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.