تحصیل در دانشگاه حاجت تپه ترکیه

از ما مشاوره رایگان دریافت کنید!

با ما در ارتباط باشید و سوالات، ابهامات و نگرانی های خود را از طریق راه های ارتباط زیر با ما در میان بگذارید. از طریق شماره تماس زیر میتوانید با مشاورین ما گفتگو کنید

مشاوره رایگان

90003031

    درخواست فوری بررسی شرایط

    شمار دانشجویان بین المللی که تحصیل در ترکیه را انتخاب کرده اند شاهد افزایش قابل توجهی از سال تحصیلی 2015 – 2016 بوده است . در حال حاضر حدود 650.000 دانشجوی خارجی در ترکیه وجود دارد که نشان دهنده اهمیت رو به رشد این کشور به عنوان یک مقصد آموزشی عالی است . انگیزه های تحصیل در ترکیه شامل فرصتی است برای تحصیلات نسبتا ارزان و با کیفیت با فرصت هایی برای کمک هزینه تحصیلی است . در این مقاله موسسه مهاجرتی مشاوران برگزیده مهرآفرین ، تحصیل در دانشگاه حاجت تپه ترکیه را مورد بررسی قرار خواهند داد .

    ترکیه کشوری اوراسیایی است که بخشی از آن در شمال غرب آسیا و بخش دیگر آن در جنوب شرق اروپا قرار دارد . این کشور از شرق با کشور های ایران ، نخجوان ، ارمنستان و گرجستان ، از جنوب شرقی با عراق و سوریه و از شمال غربی با بلغارستان و یونان ، از شمال با دریای سیاه و از سم غرب با دو دریای مرمره و اژه و از جنوب غرب با دریای مدیترانه مرز مشترک دارد . پایتخت و بزرگترین شهر این کشور به ترتیب آنکارا و استانبول نام دارند .

    بررسی تحصیل در دانشگاه حاجت تپه ترکیه

    دانشگاه حاجت تپه یکی از برترین دانشگاه های ترکیه به ویژه در زمینه تحصیل پزشکی و دندانپزشکی است . هر ساله تعداد زیادی از دانشجویان خارجی جذب این دانشگاه می شوند . دروس در دانشکده های این دانشگاه به زبان ترکی ، انگلیسی ، فرانسوی و آلمانی ارائه می شود . برای تحصیل در این دانشگاه تسلط به زبان مورد نظر برای تحصیل الزامی است .

    ترکیه یکی از کشور های محبوب ایرانی ها برای تحصیل در خارج از کشور می باشد . در این کشور 138 موسسه آموزش عالی وجود دارد که به دو بخش دولتی و غیر دولتی تقسیم می شوند . یکی از دانشگاه های دولتی این کشور که در بین برترین دانشگاه های جهان قرار دارد ، دانشگاه حاجت تپه است . تحصیل در دانشگاه حاجت تپه ترکیه که یک دانشگاه ایالتی مهم در آنکاراست و بر اساس عملکرد آکادمیک برترین دانشگاه ترکیه محسوب می شود ، بسیار محبوب است .

    تاریخچه دانشگاه حاجت تپه ترکیه

    تاریخچه دانشگاه حاجت تپه می تواند به ایجاد موسسه سلامت کودک در تاریخ 8 ژوئیه 1958 و افتتاح بیمارستان کودکان حاجت تپه برگردد . در سال 1961 ، دانشکده علوم بهداشت و بخش های آن پرستاری ، پزشکی ، فیزیوتراپی و توانبخشی و تغذیه افتتاح شد که همه آنها بر اساس موسسه سلامت کودکان بودند .

    تاریخچه دانشگاه حاجت تپه ترکیه

    در سال 1963 ، دانشکده پزشکی و دندانپزشکی دانشگاه حاجت تپه تاسیس شد و یک بیمارستان عمومی آموزشی ساخته شد . در تابستان سال 1964 ، یک دانشکده علوم پایه افتتاح شد و دوره های علوم طبیعی ، علوم اجتماعی و علوم انسانی را ارائه کرد . تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ترکیه در این دانشگاه رونق فراوان دارد .

    در سال 1969 مؤسسه داروسازی و بهداشتی این دانشگاه تاسیس شد . در سال 1973 دانشکده فناوری تاسیس شد . در سال 1982 ، دانشکده های سابق به عنوان دانشکده کلام ، دانشکده تربیت بدنی ، دانشکده هنر های زیبا ، دانشکده علوم اقتصادی و اداری و کنسرواتوار دولتی به دانشگاه وابسته بودند . سپس مدرسه خدمات بهداشتی و مدرسه علوم و فناوری های ورزشی تاسیس شدند . اخیرا مدارس فنی و حرفه ای و مدارس حرفه ای کامان تاسیس شدند .

    رتبه بندی دانشگاه حاجت تپه ترکیه

    در سال 2018 بر اساس رتبه بندی دانشگاه جهانی ایالات متحده ، دانشگاه حاجت تپه رتبه 1 در ترکیه و 208 در سطح جهانی ، در پزشکی بالینی را دریافت کرد . در سال 2010 ، در رتبه دانشگاهی بر اساس عملکرد علمی (URAP) دانشگاه حاجت تپه در رتبه 399 در جهان و بهترین انتخاب برای تحصیل در دانشگاه های ترکیه رتبه بندی شد .

    در رتبه بندی دانشگاه های جهان QS در سال 2010 این دانشگاه رتبه 285 در زمینه علوم زیستی و پزشکی قرار گرفت . در رتبه بندی SCImagoir در سال 2010 این دانشگاه در رتبه 354 در سراسر جهان ، 114 در غرب اروپا ، 1 در ترکیه و 122 در زمینه علوم بهداشتی در سراسر جهان قرار گرفت . در حقیقت ، دانشگاه حاجت تپه دانشگاه علوم پزشکی بهترین رتبه در کشور است ، در ادامه این مقاله از موسسه مشاوران مهاجرتی مهرآفرین با پردیس های این دانشگاه بیشتر آشنا خواهید شد.

    پردیس های دانشگاه حاجت تپه

    • پردیس اصلی : مدرسه پزشکی در پردیس اصلی ، با قدیمی آنکارا در پس زمینه قرار دارد . در این پردیس دانشکده های دندانپزشکی ، پزشکی و داروسازی ، موسسات بهداشت کودک ، علوم بهداشت ، علوم اعصاب ، انکولوژی ، بهداشت عمومی و جمعیت و دانشکده های مدیریت بهداشت ، فناوری سلامت ، اقتصاد خانه ، پرستاری ، فیزیوتراپی و توانبخشی و خدمات بهداشتی ، بیمارستان های آموزشی ( بیمارستان بزرگسالان ، بیمارستان کودکان بیمارستان ایشان داورماسی و بیمارستان انکولوژیک ) ، یک کتابخانه زیست پزشکی ، واحد های تحقیقاتی بیومدیک ، خوابگاه دانشجویی ، مراکز ورزشی و تفریحی و باشگاه ها وجود دارد .
    • پردیس بیتپه : این پردیس در بیتپه واقع شده است . دانشکده های اقتصادی و اداری ، آموزش و پرورش ، مهندسی ، هنر های زیبا ، نامه ها و علوم طبیعی ، موسسات تاریخ ترکیه مدرن ، علوم طبیعی ، علوم هسته ای و علوم اجتماعی و مدارس زبان های خارجی و دانشکده فنی حرفه ای ، دانشکده علوم ورزشی و فناوری و دفاتر اداری ، کتابخانه ، خوابگاه دانشجویی ، مراکز ورزشی و تفریحی در این پردیس قرار دارند .
    • پردیس Beşevlerخانه های کنسرواتوار دولتی ترکیه را تشکیل می دهد ، پردیس بلا شامل مدرسه حرفه ای دانشگاه بلا و پردیس پولاتلی دارای مدرسه فنی و حرفه ای و خدمات بهداشتی و درمانی است .
    تاریخ ثبت نام در دانشگاه حاجت تپه ترکیه

    تاریخ ثبت نام در دانشگاه حاجت تپه ترکیه

    برای تحصیل در دانشگاه حاجت تپه ترکیه هر سال یک تقویم علمی شامل تاریخ شروع و مهلت ثبت نام در رابطه با نیمسال پاییز ، بهار و تابستان بر اساس تصمیم سنا دانشگاه تهیه می شود .

    • تاریخ درخواست آنلاین : 6 مه تا 9 جولای 2019
    • مهلت ارائه اسناد : 12 جولای 2019
    • تاریخ مصاحبه 31 جولای تا 7 آگوست 2019
    • اعلام نتایج : 16 آگوست 2019
    • تاریخ ثبت نام : 2 تا 4 سپتامبر 2019

    دانشکده ها و دانشجویان حاجت تپه ترکیه

    طبق تحقیقات ما در موسسه مهاجرتی MIC امکانات تحصیل در دانشگاه حاجت تپه ترکیه در حال حاضر شامل سیزده دانشکده ، هشت مدرسه حرفه ای ، یک سالن نگهداری ، سیزده مؤسسه و چهل و یک مرکز تحقیقاتی است . بیش از 150 دوره کارشناسی ارشد مختلف و همچنین بیش از 200 برنامه مختلف برای مطالعات تحصیلات تکمیلی در این دانشگاه ارائه می شود . این دانشگاه در حدود 49582 دانش آموز برای دوره کارشناسی ثبت نام شده اند و 3 . 279 استاد و کارمند در این دانشگاه مشغول به کار هستند .

    دانشکده های این دانشگاه شامل دانشکده ارتباطات ، دندانپزشکی ، اقتصاد و علوم اجرایی ، آموزش ، مهندسی ، بهداشت ، حقوق ، کلام ، پزشکی ، داروسازی ، علوم ، زبان های خارجی می باشد . رشته های اقتصاد ، تجارت ، روابط بین الملل ، کار اجتماعی ، علوم سیاسی ، آموزش کامپیوتر ، مهندسی شیمی ، مهندسی کامپیوتر ، مهندسی زمین ، مهندسی صنعتی ، مهندسی هسته ای ، مهندسی فیزیک و مهندسی مکانیک ، نقاشی ، مجسمه سازی ، پرستاری ، کار درمانی ، فیزیوتراپی ، فلسفه ، تاریخ ، زبان شناسی ، جامعه شناسی ، پزشکی ، زیست شناسی ، شیمی و ریاضیات در این دانشگاه ارائه می شوند .

    مدارک پذیرش مقطع کارشناسی دانشگاه حاجت تپه

    • کپی گواهینامه آموزش متوسطه / دیپلم دبیرستان همراه با ترجمه رسمی به زبان انگلیسی یا ترکی
    • نمرات آزمون : نمرات SAT یا ACT باید در سال 2018 یا 2019 داده شوند . متقاضیان می توانند فایل PDF فتوکپی نمرات خود را برای درخواست ارسال کنند .
    • فرم درخواست ، فرم باید به صورت آنلاین تکمیل شود . پس از ارائه آنلاین فرم درخواست خود ، لطفا اطمینان حاصل کنید که فرم درخواست را چاپ کنید و این فرم را با سایر مدارک ارسال کنید .
    • فتوکپی صفحه گذرنامه حاوی عکس متقاضی
    • 2 قطعه عکس پاسپورتی
    • متقاضیانی که دارای تابعیت دوگانه هستند ( یکی از آنها جمهوری ترکیه است ) ، باید یک گواهی ثبت هویت ارائه دهند .
    • متقاضیانی که طبق ماده 4 معیارهای واجد شرایط بودن درخواست را دارند ، باید یک مدارک اتمام دوره دبیرستان خود را ارائه دهند .
    • متقاضیانی که کارت آبی دارند (کارت داده شده به کسانی که شهروندی ترکیه را انکار می کنند ) باید یک کپی را به درخواست خود پیوست کنند .
    • انتخاب مصاحبه و نام اسکایپ ، نامه ای که به وسیله متقاضی به عنوان یک سند Word نوشته شده است ، نشان دهنده انتخاب مصاحبه و نام اسکایپ فرد باشد .
    هزینه تحصیل در دانشگاه حاجت تپه ترکیه

    هزینه تحصیل در دانشگاه حاجت تپه ترکیه

    هزینه تحصیل در دانشگاه حاجت تپه ترکیه بسته به رشته و مقطع تحصیلی متفاوت است و از 4617 لیر برای رشته های فنی حرفه ای تا 46632 لیر در یک سال تحصیلی برای دانشکده پزشکی متغیر می باشد .

    در این مقاله مشاوران موسسه مهاجرتی MIC به معرفی یکی از دانشگاه های برتر کشور ترکیه پرداخته و شرایط تحصیل در دانشگاه حاجت تپه ترکیه را بیان کردند . برای داشتن اطلاعات به روز و جامع در خصوص تحصیل در دانشگاه های ترکیه با کارشناسان ما در دفاتر تهران و شیراز در تماس باشید و از دریافت مشاوره رایگان تلفنی لذت ببرید .

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.