تحصیل در استونی

از ما مشاوره رایگان دریافت کنید!

با ما در ارتباط باشید و سوالات، ابهامات و نگرانی های خود را از طریق راه های ارتباط زیر با ما در میان بگذارید. از طریق شماره تماس زیر میتوانید با مشاورین ما گفتگو کنید

مشاوره رایگان

90003031

    درخواست فوری بررسی شرایط

    تحصیل در استونی ، در واقع تحصیل در یکی از خاص ترین کشورهای اروپایی است به گونه ای که در استونی شما هرگز بیش از 30 دقیقه از جنگل یا دریاچه دورتر رانندگی نمی کنید.

    محیط زندگی در این کشور بسیار تمیز ، آرام و ایمن است ، به گفته سازمان بهداشت جهانی ، استونی بهترین کیفیت هوا را در کل دنیا دارد و با این اوصاف این کشور یکی از امن ترین کشورهای دنیا برای تحصیل به حساب می آید.

    بنابراین ارائه مطالبی پیرامون تحصیل در استونی نیز ضرورت می یابد ، موسسه مهاجرتی مشاوران برگزیده مهرآفرین مقاله ای در این باب آماده کرده است که مطالعه آن را به علاقه مندان پیشنهاد می کنیم.

    ویژگی های تحصیل در استونی

    کشور استونی فرصت زیادی برای تحصیل در خارج از کشور فراهم می کند ، این کشور جایگاه مناسبی برای ارتباط با تمام جهان است ، زیرا این کشور یک کشور دیجیتال نوآور است.

    این کشور از نظر تولید ناخالص داخلی در رتبه 38 جهانی قرار دارد ، دانشجویان بین المللی در استونی نیازی به مجوز اضافی برای کار در هنگام تحصیل در تمام وقت ندارند و آنها مجاز به کار در شرایطی هستند که با تحصیل آنها تداخل پیدا نمی کنند.

    از طرفی هزینه های زندگی در استونی بسیار مقرون به صرفه است ، برخی از تاجران و اقتصاد دانان بر اساس هزینه های زندگی در این کشور ، دو شهر Tartu و Tallinn استونی را به عنوان محل اقامت ارزان قیمت اروپایی نامگذاری کرده اند.

    تمام دانشجویان غیر اتحادیه اروپا همچنین می توانند با اجازه دولت تا 9 ماه پس از فارغ التحصیلی به دنبال استخدام در استونی باشند.

    پس از پیدا کردن ، آنها مجدد می توانند از این زمان برای درخواست اقامت موقت برای کار استفاده کنند . اینها همه دلایلی مستحکم برای برتری شرایط تحصیل در استونی نسبت به دیگر کشورهای اروپایی است.

    نوآوری دیجیتال و شروع به کار مستقل در استونی

    زندگی و تحصیل در استونی برای دانشجویان بسیار راحت است ، زیرا استونی جامعه ای بسیار دیجیتالی می باشد و ساکنان آن حتی مالیات خود را در عرض 2 دقیقه به صورت آنلاین پرداخت می کنند.

    پرداخت های بانکی از طریق تلفن همراه و یا خرید مواد غذایی خود را هر هفته بدون خروج از خانه بسیار انجام می دهند.

    کودکان 7 ساله اصول و مبانی برنامه نویسی را آموزش می بینند ؛ استفاده از کامپیوتر به طور کلی در تمام زمینه های زندگی گسترده است.

    جمهوری استونی اولین کشور است که برای علاقه مندان به مدیریت کسب و کار آنلاین در سراسر جهان ، یک هویت دیجیتال فراملیتی مستقل ارائه کرده است.

    این تکنولوژی امکان خدمات امن و مناسب دیجیتالی را فراهم می کند که باعث اعتبار و اعتماد کامل در اینترنت می شود.

    استونی در حال حاضر محل اقامت هزاران نفر از ساکنان الکترونیکی ، از جمله آنگلا مرکل ، صدر اعظم آلمان است.

    استونی همچنین برای سریع بودن در شروع کارهایش معروف است ، ثبت نام یک شرکت در استونی فقط پنج دقیق طول می کشد.

    استونی مقصد مقرون به صرفه و معقول دانشجویان

    هزینه های زندگی در استونی بسیار مقرون به صرفه است ، بسیاری از بورسیه های تحصیلی و برنامه های تحصیلی ، مخصوصا در سطح فوق لیسانس در دسترس است که از بسیاری از دانشگاه های خارج از کشور راحت تر و ارزان تر است.

    استونی مقصد مقرون به صرفه و معقول دانشجویان

    علاوه بر مقرون به صرفه بودن ، استونی همچنین دارای شرایط مناسب جستجوی شغلی دانش آموزان است ، دانشجویان بین المللی در تمام مدت تحصیل می توانند کار کنند.

    اگر قادر نباشید به زبان محلی صحبت کنید ، هیچ مشکلی برای تحصیل و کار شما پیش نمی آید . اکثر ارگان ها به زبان انگلیسی صحبت می کنند و زمینه برای موقعیت های انگلیسی زبان رو به رشد است .

    طبق آخرین تحقیقات کارشناسان ما در موسسه مهاجرتی MIC ، هزینه تحصیل در هر ترم برای برنامه های آموزش انگلیسی به طور کلی حدود 1500 تا 2000 یورو در یک دانشگاه عمومی است.

    یکی از اقدامات چشمگیر استونی برگزاری نمایشگاه کار سالانه است ، این نمایشگاه به طور خاص ، برای دانشجویان خارجی برگزار می شود که همچنین شرکت ها و دانش آموزان را به هم متصل می کند.

    در میان دانشجویان بین المللی ، استونی هنوز هم یک کشف خارق العاده است و تعداد دانشجویان بین المللی هر سال حدود 20 درصد در حال رشد است.

    بورسیه تحصیلی و کمک هزینه در استونی

    با اینکه استونی یکی از کم هزینه ترین کشورهای اروپایی برای تحصیل به حساب می آید ، دولت استونی و دانشگاه ها برای حمایت از دانشجویان بین المللی که علاقه مند به تحصیل در استونی هستند ، طرح های مختلف تحصیلی خود را آغاز کرده اند . در زیر چند گزینه از بورسیه تحصیلی استونی نام برده شده است.

    • بورس تحصیلی هموطنان
    • بورس تحصیلی دانشگاه های استونی
    • بورسیه فناوری اطلاعات در استونی
    • بورس تحصیلی LHV Bank برای دانشجویان ICT

    فرصت های شغلی در استونی برای دانشجویان

    به طور معمول طیف گسترده ای از کار نیمه وقت را از قبیل تدریس زبان ، تفسیر ، ترجمه ، پردازش داده ها ، مدیریت ، برنامه نویسی و توسعه فناوری اطلاعات ، پیشخدمت و کارگاه فروش ارائه می شود.

    کار نیمه وقت اغلب شامل ارائه خدمات پشتیبانی شرکتهای بین المللی باشد ، به همین دلیل داشتن توانایی صحبت کردن یا درک زبان های مختلف ، در بازار کار استونی حائز اهمیت است .

    روح نوآورانه استونی در میان دانشجوان نیز تشویق می شود و برای حمایت از دانشجویانی که مایل به توسعه ایده های خود هستند و پروژه های تحقیقاتی سطح بالاتری را به سرمایه گذاری های تجاری تبدیل می کنند ، وجود دارد.

    تحصیلات عالی در استونی

    دانشگاه های استونی در اکثر برنامه ها از ساختار دو قلو (کارشناسی – کارشناسی ارشد) استفاده می کنند ، لیسانس یا همان مقطع کارشناسی معمولا 3 سال طول می کشد.

    اکثر برنامه های کارشناسی ارشد به مدت دو سال هستند ، اما برخی می توانند در یک سال کامل شوند ؛ مؤسسات آموزش عالی استونی ، نزدیک به 60 مدرک کارشناسی ارشد ، در طیف وسیعی از رشته های تحصیلی از موسیقی گرفته تا خدمات طراحی و مدیریت سالن های سلامتی و غیره ارائه می دهند.

    پزشکی ، داروسازی ، دندانپزشکی ، دامپزشکی ، معماری و مهندسی عمران نیاز به یک برنامه واحد 5-6 ساله دارند و به طور معمول به دیپلم سطح کارشناسی ارشد منجر می شود.

    تحصیلات عالی در استونی

    مدرک دکتری در رشته های تحصیلات تکمیلی است و برای تکمیل آن 3-4.5 تحصیل تمام وقت مورد نیاز است ، استونی از سیستم انتقال اعتبار اروپایی ( ECTS ) استفاده می کند.

    هم اکنون دانش آموزان بیش از 70 کشور در حال تحصیل در استونی هستند چون این کشور علاوه بر اینکه یک کشور زیبا و دوست داشتنی است ، از دانشجویان بین المللی با مهربانی استقبال می کند.

    دانشگاههای استونی

    آموزش عالی استونی در سراسر جهان به خوبی مورد احترام است ، این کشور در فرایند بولونیا مشارکت دارد و هدف آن استانداردسازی آموزش عالی در سراسر اروپا است و مدارک دانشگاه های آن از نظر بین المللی کاملا پذیرفته شده است.

    در حال حاضر 15 موسسه عمومی در استونی وجود دارد ، اکثر دانشگاه های استونی برنامه های متنوع انگلیسی را آموزش می دهند.

    دو دانشگاه Tartu و Tallinn در رتبه بندی دانشگاه های جهانی QS ، در زمره دانشگاه های معتبر قرار گرفته اند و از دانشگاه های برجسته در حال ظهور در اروپا و آسیای مرکزی است .

    مدارک پذیرش در دانشگاه های استونی

    متقاضیان تحصیل در استونی ، قدرت انتخاب برنامه های لیسانس ، فوق لیسانس و دکترا را در سه زبان انگلیسی ، آلمانی و استونیایی دارند.

    اثبات مهارت زبان برای دانشگاه و همچنین ارائه مدرک زبان به سفارت استونی شانس پذیرش دانشجو را بسیار بالا می برد.

    نشان دادن گواهی و ریز نمرات دیپلم برای پذیرش در مقطع لیسانس الزامیست ، برای مقاطع بالاتر نیز باید گواهی فارغ التحصیلی و ریز نمرات مقطع پیشین را ارائه کنید.

    دانشگاه های استونی به سن متقاضیان نیز توجه می کند به طوریکه متقاضیان با سن بالاتر از حد معمول شانس پذیرش کمتری دارند.

    آماده سازی یک نامه انگیزشی نیز از دیگر اسناد مورد نیاز برای پذیرش موفق در دانشگاه های استونی به حساب می آید.

    تمامی این مدارک به همراه پاسپورت معتبر ، باید ضمیمه فرم درخواست تکمیل شده باشد . برای افزایش شانس پذیرش پیشنهاد می شود که همزمان برای چند برنامه در چند دانشگاه درخواست دهید. ، مشاوران ما در موسسه مهاجرتی MIC در این زمینه به شما کمک خواهند کرد.

    مزیت های تحصیلی دانشگاه های استونی

    • بیش از 100 برنامه با مدارک منحصر به فرد و با کیفیت که کاملا به زبان انگلیسی تدریس می شود
    • شهر تالین پایتخت استونی ، به عنوان یکی از 7 جامعه هوشمند جهان شناخته شده است
    • ارائه بورسیه های تحصیلی مختلف و امکانات مالی برای دانشجویان هر ورودی
    • زبان انگلیسی به طور گسترده ای صحبت می شود
    • پروژه های تحقیقاتی سطح بالا
    • زندگی دانشجویی فعال و سرگرم کننده است
    • فرصت های کاری در طول تحصیل و امکان اخذ اقامت دائم پس از فارغ التحصیلی
    • مدیریت تعداد دانشجو در کلاس درس ( گروه های کوچک )
    • اهمیت پول و زندگی مقرون به صرفه
    • محیط امن و پایدار
    • استونی برای کسب رضایت از اقامت دانشجویان و میزبانی رتبه اول را دارد

    اجازه اقامت تحصیلی در استونی

    لطفا توجه داشته باشید که استونی ” ویزای تحصیلی ” را صادر نمی کند ، همه دانشجویان غیر اتحادیه اروپا باید برای اقامت موقت برای تحصیل ( TRP ) درخواست کنند.

    هنگامی که شرایط خاصی برآورده می شود ، ممکن است برای ویزای کوتاه مدت ( C visa ) یا ویزای طولانی مدت ( D-visa ) برای درخواست مجوز اقامت پس از ورود درخواست شود.

    اجازه اقامت تحصیلی در استونی

    فرآیند درخواست ویزا و اقامت معمولا پس از پذیرش دانشجو برای تحصیل در برنامه انتخاب شده و پس از آنکه دانشگاه مدارک پذیرش مورد نیاز را به دانشجو پذیرفته شده ارسال می کند.

    دانشجویانی که شهروندان کشورهای غیر اتحادیه اروپا هستند ، باید درخواست اقامت تحصیلی را در نزدیکترین سفارت یا کنسول استونی در کشورشان ارائه دهند.

    در صورتی که سفارت یا کنسول استونی در کشور شما وجود نداشته باشد ، باید با نزدیکترین سفارت به استونی تماس بگیرید.

    اطلاعات بیشتر در مورد پرونده درخواست و تمام مدارک مورد نیاز را می توان از وب سایت پلیس و گارد مرزی استونی دریافت کرد.

    از آنجائیکه انجام این مراحل به تنهایی دشوار است ، بنابراین پیشنهاد می شود با یک مشاور برجسته تماس بگیرید.

    موسسه مهاجرتی MIC با کادری مجرب از مشاوران برجسته در ارائه خدمات مهاجرتی از هیچگونه خدمتی کوتاهی نخواهند نکرد .

    بنابراین با اطمینان خاطر می توانید با ما در فاتر تهران ، شیراز تماس بگیرید و در خصوص تحصیل در استونی و یا بهترین کشورها برای تحصیل ایرانیان اطلاعات خوبی بدست آورید .

    10 دیدگاه
    1. عاطفه نوشته:

      سلام وقت بخیر. دوتا سوال داشتم:
      من برای مقطع فوق لیسانس استونی میخوام اقدام کنم، آیا استونی به همسر و پسر ۲ ساله من هم ویزای همراه میده؟
      دوم اینکه اجازه کار بعد از اتمام مقطع فوق لیسانس در کشور استونی چقدر است؟

      1. مشاور مهاجرت تحصیلی نوشته:

        با سلام

        میتوانید درخواست ویزای همراه بدهید و در صورت داشتن رزومه مناسب ویزا دریافت کنید. بعد از پایان فارغ‌التحصیلی از دانشگاه به صورت فول تایم اجازه کار داده می‌شود.

        با تشکر از سوال شما

    2. علی زردُشت نوشته:

      سلام. من کارشناسی و کاردانی تربیت بدنی با معدل بالا دارم. ایلتس 7.5 هم دارم.
      میخواستم ببینم امکانش هست مقطع ارشد یه رشته مرتبط با بورسیه پذیرش بگیرم؟

      1. مشاور مهاجرت تحصیلی نوشته:

        با سلام

        در استونی شانس دريافت بورسیه در این مقطع تحصیلی پایین است ولی در کشورهای ایتالیا و چین میتوانید با شانس بالا درخواست بورسیه دهید.

        با تشکر از سوال شما

    3. سعیده محمدکاظم نوشته:

      سلام
      من می خواستم بدون با سن 39 سال چطور می تونم برای تحصیل به استونی بیام. فوق لیسانس مدیریت اجرایی گرایش استراتژیک دارم و دوره DBAهم مدرک دارم.

      1. مشاور مهاجرت تحصیلی نوشته:

        با سلام

        در صورتی که لیسانس و فوق لیسانس تان به هم مرتبط باشد میتوانید برای مقطع phd درخواست بدهید. البته برای پذیرش phd باید رزومه مناسبی داشته باشید. معدل، سطح زبان ،مقاله ای اس ای، تألیف و ترجمه کتاب و کلا کارهای پژوهشی و تحقیقاتی در روند پذیرش شما تاثیر گذارند.
        همچنین اگر بعد از لیسانس تان سابقه کاری مرتبط ارائه بدهید برای مستر مجدد نیز می‌توانید اپلای کنید.

        با تشکر از سوال شما

    4. فروغ مجیدی نوشته:

      ببخشید اگه آیلتس 7 داشته باشیم برای رشته کامپیوتر تو مقطع ارشد بورسیه بیشتری تعلق میگیره؟

      1. مشاور مهاجرت تحصیلی نوشته:

        با سلام

        در مقطع مستر در استونی به راحتی نمی‌توانید بورسیه دریافت کنید ولی بعد از گذشت یک ترم اگر top student باشید ممکن است به شما تخفیف شهریه تعلق بگیرد. ضمنا در کشور ایتالیا با شانس بالا میتوانید بورسیه دریافت کنید.

        با تشکر از سوال شما

    5. امین نوشته:

      با درود فراوان . امین از ساری هستم. میخواستم بپرسم اگه بخوام به زبان استونیایی در استونی درس بخونم اونجا دوره زبان داره که بشه شرکت کرد و این که هزینه تحصیل برای مقطع ارشد در رشته های انسانی یا زبان شناسی چطوره

      1. مشاور مهاجرت تحصیلی نوشته:

        باسلام به همراهان موسسات HSA

        بله کالج آموزش زبان دارند ولی لزوما سفارت بابت تمامی کالج ها به شما ویزا نمی دهد. هزینه تحصیل بسته به دانشگاه انتخابی می‌تواند بین 4 تا 8 هزار یورو در سال باشد.

        باتشکر از سوال شما

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.