تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در اسپانیا

از ما مشاوره رایگان دریافت کنید!

با ما در ارتباط باشید و سوالات، ابهامات و نگرانی های خود را از طریق راه های ارتباط زیر با ما در میان بگذارید. از طریق شماره تماس زیر میتوانید با مشاورین ما گفتگو کنید

مشاوره رایگان

90003031

    درخواست فوری بررسی شرایط

    تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در اسپانیا ممکن است اولین گزینه برای افراد علاقه مند به تحصیل این رشته ها در خارج از کشور نباشد ، اما یکی از گزینه های نسبتاً مناسب برای دوستداران این کشور و فرهنگ آن به شمار می آید.

    افرادی که به دنبال تحصیل در رشته پزشکی و دندانپزشکی در دانشگاه های برتر جهان با صرف هزینه کم و به زبان انگلیسی و اسپانیایی به طور هم زمان هستند می توانند اسپانیا را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب کنند.

    در این مقاله که با همت مشاوران تخصصی موسسه مهاجرتی مشاوران برگزیده مهرآفرین جمع آوری شده است به تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در اسپانیا پرداخته خواهد شد تا اطلاعاتی مفید در اختیار شما قرار بگیرد.

    اسپانیا دارای سی و هفت دانشگاه پزشکی است که هر ساله پذیرای هزاران دانشجو از سراسر جهان می باشند و لازم به ذکر است که از میان این دانشگاه ها تنها بیست دانشگاه پزشکی این کشور مورد تایید وزارت بهداشت ایران است یعنی فارغ التحصیلان این دانشگاه ها به راحتی می توانند در شبکه بهداشت ایران مشغول به کار شده و یا در دانشگاه های ایران ادامه تحصیل دهند.

    مختصری بر تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در اسپانیا

    اسپانیا کشوری مستقل و از اعضای اتحادیه اروپا است که از سمت جنوب و شرق با دریای مدیترانه و جبل الطارق ، از سمت شمال و شمال شرق با فرانسه ، آندورا و خلیج بیسکای ، از سمت غرب و شمال غرب با پرتغال و اقیانوس اطلس مرز مشترک دارد.

    جمعیت ساکنین این کشور بالغ بر 50 میلیون نفر و مساحت آن بیش از 505 هزار کیلومتر مربع است . پایتخت و بزرگ ترین شهر این کشور مادرید نام دارد ، زبان رسمی این کشور زبان اسپانیایی و واحد پول آن یورو نام دارد.

    دوره تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در اسپانیا به ترتیب شش و پنج ساله است ، این دوره های تحصیلی به دو بخش پیش بالینی و بالینی تقسیم می شوند.

    دو سوم دوره های تحصیلی پزشکی و دندانپزشکی در بیمارستان ها و کلینیک های آموزشی به صورت عملی سپری می شوند و در این دوره دانشجویان با تشخیص بیماری ، نوع درمان و نحوه ارتباط با بیمار آشنا می شوند.

    برای ورود به دانشگاه های اسپانیا اتمام دوره دبیرستان ، نمرات عالی در دروس زیست شناسی ، فیزیک ، شیمی و ریاضیات و قبولی در آزمون ورودی الزامی است.

    زبان تحصیل رشته های پزشکی در اسپانیا

    صرف نظر از مسیر دسترسی ، افرادی که خواهان تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در اسپانیا در مقطع کارشناسی ارشد هستند باید در سطح B2 یا بالاتر به زبان انگلیسی تسلط داشته باشند . افراد دارنده این مدرک از امتحان زبان انگلیسی معاف می باشند.

    دروس پزشکی و دندانپزشکی در دانشگاه های این کشور به دو زبان انگلیسی و اسپانیایی تدریس می شوند ، تقریباً در تمامی دانشگاه ها کل دوره تحصیل به زبان انگلیسی ارائه نمی شود و دوره های بالینی به زبان اسپانیایی برگزار می شوند ، بنابراین فراگیری زبان اسپانیایی نیز ضروری است.

    زبان تحصیل رشته های پزشکی در اسپانیا

    پذیرش رشته های پزشکی و دندانپزشکی در اسپانیا

    افرادی که پس از اتمام دوره دبیرستان خود خواهان تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در اسپانیا هستند باید دارای حداقل نمره مشخص در ریز نمرات سال آخر دوره متوسطه خود باشند .

    آن ها باید در بخش علوم ، بهداشت و درمان حداقل نمره 7 و در بخش ادبیات ، شعر ، هنر حداقل نمره 8 را دارا باشند ، افراد فارغ التحصیل دوره های آموزش عالی حرفه ای ( CFGS ) مراقبت های بهداشتی که قصد تحصیل در رشته های پزشکی یا دندانپزشکی را دارند باید دارای معدل 8 به بالا برای سال آخر تحصیل خود باشند.

    البته دانشجویانی که در رشته غیر پزشکی در دانشگاه های دیگر مشغول به تحصیل هستند می توانند برای دریافت پذیرش در رشته پزشکی یا دندانپزشکی اقدام کنند و در آزمون ورودی دانشگاه شرکت کنند.

    جهت مقایسه و تصمیم گیری بهتر پیشنهاد می کنیم مقالات این سایت در خصوص تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در انگلستان ، کانادا ، فرانسه ، آلمان و دیگر کشورها را مطالعه نموده و تصمیمی آگاهانه تر اتخاذ کنید.

    آزمون ورودی رشته پزشکی اسپانیا

    آزمون ورودی در پردیس های دانشگاه های پزشکی اسپانیا در ساعت 9 صبح برگزار می شود . مدت زمان آزمون 4 ساعت است و این آزمون شامل آزمون استدلال ، تست روانشناس ، زیست شناسی تخصصی ، آزمون شیمی ، فیزیک و ریاضیات ( دوره 1 دبیرستان ) ، تفسیر یک موضوع خاص ، آزمون زبان در صورت عدم ارائه مدرک سطح B2 می باشد.

    همچنین بعد از این آزمون علمی ، متقاضیان باید یک آزمون در خصوص تاریخ کشور اسپانیا را نیز شرکت کنند که در قبولی آن ها تاثیر دارد و این آزمون تقریباً دو سال پیش به سیتم پذیرش دانشگاه های اسپانیا اضافه شده است.

    دلایل تحصیل علوم پزشکی در اسپانیا

    تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در اسپانیا بدون شک یک فرصت بسیار عالی است ، چرا که اسپانیا یکی از محبوب ترین مکان های اروپا می باشد ، آب و هوای گرم و افراد دوست داشتنی آن ، همراه با سواحل طولانی و شگفت انگیز آن ، کوه های بلند ، غذای خوشمزه ، نوشیدنی های خوب و موسیقی زیبا تنها برخی از جاذبه های این کشور هستند.

    در این کشور دانشگاه های پزشکی متعددی وجود دارد که جز برترین دانشگاه های اروپا و جهان به شمار می آیند و این دانشگاه ها به آزمایشگاه ها و بیمارستان های دانشگاهی مجهز هستند و دارای اساتید متخصص و با تجربه عالی هستند.

    دلایل تحصیل علوم پزشکی در اسپانیا

    در دانشگاه های پزشکی این کشور فرد یک روش یادگیری فشرده و منظم را دنبال خواهد کرد در حالی که از این کشور زیبا در همان زمان لذت می برد ، علاوه بر این فرد نه تنها زبان انگلیسی خود را بهبود می بخشید ، بلکه به زبان اسپانیایی نیز مسلط خواهد شد.

    فارغ التحصیلان دانشگاه های پزشکی و دندانپزشکی اسپانیا در اروپا و تمان جهان مورد احترام هستند و به راحتی می توانند جذب بازار کار در تمامی کشورهای اروپایی که عضو پروسه بلونیا هستند بشوند.

    دانشگاه های پزشکی کشور اسپانیا

    در ادامه به معرفی برخی از دانشگاه های این کشور که دارای رشته های علوم پزشکی هستند می پردازیم و سعی می کنیم شما را با جزئیات بیشتری از آن ها آشنا کنیم.

    هر چند به طور کلی دانشگاه های کشور اسپانیا دارای رتبه های خوبی در جهان هستند ، اما هر یک دارای مزیت های خاص خود هستند که پیشنهاد می شود برای اطلاعات بیشتر حتی به سایت خود دانشگاه ها نیز مراجعه نمائید.

    دانشگاه بارسلونا اسپانیا

    دانشگاه بارسلونا یک دانشگاه دولتی در شهر بارسلونا با 73 برنامه در مقطع کارشناسی ، 273 برنامه در مقطع کارشناسی ارشد و 48 برنامه در مقطع دکتری است .

    در حال حاضر بیش از 63 هزار دانشجو در این دانشگاه در حال تحصیل هستند و این دانشگاه بهترین دانشگاه اسپانیا و صد و پنجاه و ششمین دانشگاه جهان بر اساس رتبه بندی دانشگاه های جهان QS است.

    دانشگاه بارسلونا شامل 100 دپارتمان در 18 دانشکده و دو دانشکده دانشگاهی ، یک مدرسه و هشت مدرسه پیوسته است و دانشکده های این دانشگاه شامل دانشکده زیست شناسی ، دانشکده شیمی ، دانشکده علوم زمین ، دانشکده اقتصاد و بازرگانی ، دانشکده آموزش و پرورش ، دانشکده هنرهای زیبا ، دانشکده جغرافیا و تاریخ ، دانشکده حقوق ، دانشکده علوم کتابداری و اطلاع رسانی ، دانشکده ریاضی و علوم کامپیوتر ، دانشکده پزشکی و علوم بهداشت ، دانشکده داروسازی و علوم غذایی دانشکده زبانشناسی ، دانشکده فلسفه ، دانشکده فیزیک و دانشکده روانشناسی است .

    واضح است که تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در این دانشگاه در دانشکده پزشکی و علوم بهداشت دانشگاه بارسلونا و همانطور که گفته شد به زبان اسپانیایی ارائه می شوند.

    دانشگاه کمپلوتنسه مادرید

    دانشگاه کمپلوتنسه مادرید یک دانشگاه تحقیقاتی دولتی واقع در شهر مادرید و یکی از قدیمی ترین دانشگاه ها در جهان است که در حال حاضر بیش از 86 هزار دانشجو در رشته های تحصیلی مختلف در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.

    این دانشگاه دارای دانشکده های هنر های زیبا ، علوم زیستی شناسی ، علوم شیمی ، گردشگری و تجارت ، علوم کامپیوتر و مهندسی ، دندانپزشکی ، اقتصاد و مدیریت اجرایی ، آموزش ، جغرافیا و تاریخ ، علوم زمین شناسی ، مطالعات زبان ، حقوق ، آمار ، امور اجتماعی ، روانشناسی ، علوم اجتماعی ، فلسفه ، داروسازی ، بینایی سنجی ، پرستاری ، فیزیوتراپی ، پزشکی ، ریاضیات و علوم ارتباطات می باشد و تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در اسپانیا در مقطع کارشناسی و ارشد دراین دانشگاه تدریس می شوند.

    دانشگاه گرانادا اسپانیا

    دانشگاه گرانادا یک دانشگاه دولتی واقع در شهر گرانادا است که در سال 1531 تاسیس شد و در حال حاضر بیش از 80 هزار دانشجو در این دانشگاه در حال تحصیل هستند.

    دانشگاه گرانادا اسپانیا

    دانشگاه گرانادا چهارمین دانشگاه بزرگ در اسپانیا است که دارای پردیس هایی در آفریقای شمالی نیز می باشد ، این دانشگاه در بین 10 دانشگاه برتر اسپانیا و البته یکی از دانشگاه های برتر جهان در زمینه حسابداری و ریاضیات است.

    دانشگاه گرانادا شامل 22 دانشکده ، 5 مدرسه و 116 دپارتمان است . دانشکده های این دانشگاه شامل دانشکده هنر های زیبا ، علوم ، تربیت بدنی ، اقتصاد و تجارت ، آموزش ، رعلوم سیاسی و جامعه شناسی ، سلامت ، ارتباطات ، مطالعات کار ، حقوق ، داروسازی ، فلسفه ، پزشکی ، دندانپزشکی ، روانشناسی ، امور اجتماعی و ترجمه و تفسیر می باشد.

    هزینه تحصیل رشته های پزشکی در اسپانیا

    طبق برآورد های انجام شده توسط مشاوران موسسه مهاجرتی MIC ، هزینه های تحصیل علوم پزشکی در اسپانیا به طور کلی به دانشگاه انتخابی فرد بستگی دارد ، یعنی هزینه تحصیل در دانشگاه های دولتی به طور قطع کمتر از هزینه تحصیل در دانشگاه های غیر دولتی است اما به طور کلی هزینه تحصیل در رشته های پزشکی و دندانپزشکی در دانشگاه های اسپانیا از 3000 یورو تا 10000 یورو برای هر سال تحصیلی می باشد.

    در مقاله فوق تلاش گردید جزئیات مرتبط با تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در اسپانیا مورد بررسی قرار گرفته و تعدادی از دانشگاه های برتر این کشور معرفی شود ، در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر در مورد مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای تحصیلی و پذیرش از دانشگاه های خارج از کشور با مشاوران موسسه مهاجرتی MIC در دفاتر شهرهای تهران و شیراز تماس حاصل نمایید.

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.