تحصیل پزشکی در ژاپن

از ما مشاوره رایگان دریافت کنید!

با ما در ارتباط باشید و سوالات، ابهامات و نگرانی های خود را از طریق راه های ارتباط زیر با ما در میان بگذارید. از طریق شماره تماس زیر میتوانید با مشاورین ما گفتگو کنید

مشاوره رایگان

90003031

    درخواست فوری بررسی شرایط

    تحصیل پزشکی در ژاپن در واقع تحصیل در کشوری است که در حال حاضر پس از کشورهای آمریکا و چین ، سومین اقتصاد بزرگ در جهان بشمار می رود و دلیل این برجستگی اقتصادی در حقیقت آموزش و پروش عالی ژاپن و به دنبال آن پیشرفت صنعتی بی نظیر این کشور می باشد.

    علاقه مندانی که به تحصیل پزشکی در ژاپن فکر می کنند با مطالعه این مقاله به مطالب مفیدی در این خصوص دست پیدا خواهید کرد ، برای کسب اطلاعات جامع تر در خصوص تحصیل در ژاپن نیز مشاوران موسسه مهاجرتی مهرآفرین در کنار شما هستند تا بتوانند کمکی در جهت شناخت بهتر شما در خصوص تحصیل در کشورهای آسیای شرقی یا به طور کلی تحصیل در خارج از کشور داشته باشند.

    تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ژاپن

    چنانکه به برتری آموزش و پرورش ژاپن اشاره شد باید بیان کنیم که آموزش عالی ژاپن شامل تحقیق و توسعه علوم پزشکی نیز می شود ، تحصیل پزشکی در ژاپن با اختراع و بهره گیری از مدرن ترین علوم آموزشی در بهترین دانشگاه ژاپن ارائه می گردد.

    متقاضیان بین المللی که قصد تحصیل در ژاپن را دارند باید با شرایط و ضوابط آن آشنایی کامل داشته باشند ، تحصیلات پزشکی ژاپن در واقع تلفیقی از برنامه های تحصیلی نظری و عملی است که با قوانین ساده اما کاربردی به دانشجویان آموزش داده می شود و پزشکان و دندانپزشکانی که در ژاپن تحصیل می کنند بیش از هر چیزی برای مسوولیت پذیری و آگاهی بالا در حرفه شان آموزش می بینند.

    مزیت های تحصیل پزشکی در ژاپن

    • امنیت کشور ژاپن
    • وجود دانشگاه های معتبر در ژاپن
    • امکان دست یابی به اقامت دائم و اخذ شهروندی ژاپن
    • وجود بورسیه های متنوع جهت تحصیل رایگان در ژاپن
    • برخورداری از مجوز کار پاره وقت دانشجویی
    • امکان تحصیل به زبان انگلیسی در ژاپن

    پذیرش دانشگاه های علوم پزشکی ژاپن

    دانشجویان علاقه مند به تحصیل پزشکی در ژاپن می توانند زبان ژاپنی را برای تحصیل انتخاب کنند ، ارائه نمرات دیپلم متوسطه و بررسی میانگین نمرات ( حداقل معدل 16 ) و شرکت در آزمون ورودی تحت عنوان آزمون EJU به زبان ژاپنی از الزامات هر دانشگاهی برای تحصیل رشته های پزشکی در ژاپن است.

    این آزمون تقریبا مشابه آزمون YOS برای ورود به دانشگاه و تحصیل در ترکیه است اما مقداری دشوارتر از YOS می باشد ، مواد درسی این آزمون شامل ریاضیات ، اطلاعات عمومی ژاپن و جهان و مهارت های عمومی علمی است.

    تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ژاپن در مقاطع کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکترای تخصصی ارائه می شود ، افرادی که علاقه دارند به صورت پیوشته به تحصیل بپردازند باید در دوره پزشکی 7 ساله مشغول به تحصیل شوند و مدرک پزشکی عمومی را به دست آورند.

    پذیرش دانشگاه های علوم پزشکی ژاپن

    دوره معمول دندانپزشکی در ژاپن نیز 6 ساله است و شامل مطالعات عمومی و بالینی است ، تخصص های پزشکی شامل علوم سرطان شناسی ، سم شناسی ، ژنتیک ، جراحی زیبایی ، پوست و غیره می باشد و تخصص دندانپزشکی شامل ترمیم و زیبایی ، میکروبیولوژی دهان ، جراحی و غیره است.

    محبوب ترین برنامه های دندانپزشکی در ژاپن

    • لیسانس پرستاری دندانپزشکی ؛ در این دوره شما می توانید در کنار بهداشت دهان و دندان ، اصول درمانی و دندانپزشکی را نیز به صورت کلی مطالعه کنید .
    • کارشناسی دندانپزشکی ( BDS ) یا B.Sc دندانپزشکی ؛ این در واقع یک بخش پزشکی مستقل است که شامل تشخیص ، پیشگیری و درمان دهان و دندان می شود .
    • لیسانس آمادگی برای ارزیابی عملکرد ( آنلاین ) ؛ این برنامه شامل توسعه رهبری و مدیریت مهارت های کاوش سیاست های بهداشت و درمان ملی می باشد .

    شهریه تحصیلات علوم پزشکی در ژاپن

    همانطور که همه شما عزیزان آگاه هستید شهریه های تحصیل پزشکی و دندانپزشکی از سایر رشته های دانشگاهی در هر کشوری بالاتر است ، ما همچنین به آگاهی شما می رسانیم که شهریه های تحصیل پزشکی در ژاپن از دیگر کشورهای آسیایی نیز بالاتر خواهد بود.

    شهریه ها به طور میانگین مابین 5000 تا 10000 دلار در سال است ، لازم به ذکر است که این مبلغ در مقایسه با کشورهایی مانند آمریکا و انگلستان مقرون به صرفه تر می باشد ، اما نسبت به کشورهایی همچون ترکیه ، آلمان ، فرانسه که مشاوران HSA برای شما توضیح داده اند بیشتر است.

    علاوه بر این ، متقاضیان تحصیل پزشکی در ژاپن باید مبالغی را هم برای پذیرش ( تا سقف 2500 دلار ) و هزینه های جانبی دیگر ( تا 250 دلار ) در نظر بگیرند ، هزینه های زندگی در ژاپن در حد هزینه های زندگی در کشورهای اروپایی و یا حتی بیشتر در برخی شهرها مانند توکیو است و متقاضیان باید مبلغی در حدود 800 دلار تا 1200 دلار در ماه را برای یک زندگی دانشجویی متوسط پیش بینی کنند.

    کار پاره وقت دانشجویان پزشکی در ژاپن

    فرصت های کار برای دانشجویان هنگام تحصیل پزشکی در ژاپن فراوان است اما تمامی دانشجویان اجازه کار دانشجویی را ندارند ، این بدین معنا است که اقامت تحصیلی به تنهایی برای کار دانشجویی کافی نیست و دانشجویانی که مایل به کار همزمان با تحصیل هستند ، باید برای مجوز جداگانه ای تحت عنوان shikakugai katsudo kyoka درخواست بدهند.

    پس از کسب این مجوز دانشجویان اجازه 28 ساعت کارپاره وقت در هفته را خواهند داشت ، دانشجویان پزشکی و دندانپزشکی در ژاپن می توانند به عنوان دستیاران پژوهشی به اساتید کمک کنند و حقوق نسبتا خوبی دریافت کنند.

    اقامت ژاپن پس از تحصیل علوم پزشکی

    یکی از مزیت های تحصیل پزشکی در ژاپن این است که محصلان می توانند پس از اتمام تحصیل برای اقامت ژاپن اقدام نمایند ، افرادی که قصد دارند پس از اتمام تحصیلات در ژاپن کار کنند و به اقامت این کشور فکر می کنند باید بدانند اصول کار کردن در ژاپن با کشوری مانند ایران بسیار متفاوت است و اینکه امکان اخذ تابعیت از این کشور صرفاً با کار کردن وجود ندارد.

    کارکنان خارجی در کشور ژاپن باید با اصول کار ژاپنی ها سازگار شوند ، ژاپنی ها به شدت کار می کنند و به هیچ طریقی سعی نمی کنند ساعات کاری را به هدر دهند و این موضوع هم باعث تسریع روند پیشرفت کشور شده است.

    اقامت ژاپن پس از تحصیل علوم پزشکی

    معرفی برخی دانشگاه های علوم پزشکی ژاپن

    • دانشگاه پزشکی و دندانپزشکی توکیو ( TMDU)
    • دانشگاه اوزاکا
    • دانشگاه ناگویا
    • دانشگاه سوفیا
    • دانشگاه هوکایدو
    • دانشگاه کیوتو

    درباره دانشگاه TMDU ژاپن

    دانشگاه پزشکی و دندانپزشکی توکیو ( TMDU ) تنها دانشگاه جامع پزشکی در ژاپن است که هر دو برنامه های کارشناسی و کارشناسی ارشد در پزشکی و دندانپزشکی را ارائه می دهد ، برنامه های کارشناسی از طریق دانشکده پزشکی و دانشکده دندانپزشکی ارائه می شود و دانشجویان را برای رسیدن به مرحله تخصصی پزشکی و دندانپزشکی آماده می کند.

    برنامه های فوق لیسانس این دانشگاه علاقه مندان را در علوم پزشکی و دندانپزشکی و علوم بهداشتی را جهت انجام تحقیقات پایه و تحقیق مبتنی بر علوم بالینی ، آموزش و پرورش و یا ترکیبی از این کارها هدایت می کنند ، این دانشگاه مورد تائید وزارت بهداشت ایران نیز می باشد.

    طبق آخرین تحقیقات مشاوران ما در موسسه مهاجرتی MIC ، امروزه حدود 3000 دانشجو در TMDU در حال تحصیل پزشکی در ژاپن هستند و تقریبا تعداد دانشجویان در دوره های کارشناسی و کارشناسی ارشد یکسان می باشند ؛ در تلاش برای الهام بخشیدن به کنجکاوی فکری در دانشجویان دوره کارشناسی ، TMDU دانشجویان زیادی را به موسسات مختلف مانند کالج امپریال لندن ، موسسه دندانپزشکی کالج لندن King و موسسات بین المللی ارتباطات TMDU در غنا ، شیلی و تایلند می فرستد وعلاوه بر این ، TMDU اعضای هیئت علمی را به دانشکده پزشکی هاروارد منتقل می کند تا به نوآوری های آموزشی خود کمک کند.

    اهداف تربیتی در دانشگاه TMDU ژاپن

    مدیریت TMDU متشکل از ایجاد یک محیط است که در آن همه مطابق با بیانیه ماموریت اصلی و تحت رهبری رئیس جمهور با TMDU همراه هستند ، اهداف TMDU آموزش افرادی هستند که به متخصصان پزشکی ، از جمله پزشکان و دندانپزشکان برجسته تبدیل شوند.

    این دانشگاه برای رسیدن به این هدف تلاش می کند که یک سیستم مطالعاتی یکپارچه در زمینه تحقیقات در حوزه های مراقبت های پزشکی و علوم زیستی ایجاد کند و در نهایت به تقویت توسعه کارشناسان پیشرفته در زمینه های تحصیل پزشکی در ژاپن کمک کرده و بتواند از این طریق به جامعه و انسانیت کمک کند.

    دانشگاه اوزاکا ژاپن

    دانشگاه اوزاکا در ژاپن تلاش می کند همچنان خود را به روز رسانی کند و با استفاده از تغییرات اخیر در نظام آموزشی دانشگاه ژاپن به عنوان یک فرصت ویژه برای انجام این کار ، زندگی جدیدی را در همه امور خود به وجود آورد.

    این دانشگاه شامل 11 دانشکده ، 16 دانشکده تحصیلات تکمیلی ، 5 موسسه تحقیقاتی ، 2 بیمارستان ، 4 کتابخانه ، 21 مرکز مشترک برای مرکز تحقیقات بین مرزی ایمنی شناسی WPI و مرکز تحقیقات و آموزش بین رشته ای است.

    مساحت کل دانشگاه اوزاکا 1،588 میلیون متر مربع است و دارای سه پردیس ، Suita، Toyonaka و Minoh و مرکز Nakanoshima می باشد ، این دانشگاه حدود 6،082 نفر پرسنل آموزشی ، پزشکی و اداری دارد و 23،421 نفر دانش آموز از جمله 2،094 دانشجوی بین المللی در آن وجود دارد و بنابراین می توانید به منظور تحصیل پزشکی در ژاپن به اخذ پذیرش از این دانشگاه هم فکر کنید.

    دانشگاه اوزاکا ژاپن

    دانشگاه ناگویا ژاپن

    دانشگاه ناگویا ( NU ) ابتدا در سال 1871 به عنوان یک مرکز مداخله درمانی و پزشکی تاسیس شد ، پس از گذراندن چندین دوره انتقال ، دانشگاه NU به عنوان یک دانشگاه امپراتوری در سال 1939 تاسیس شد و یکی از بزرگترین دانشگاه های تحقیقاتی نه تنها در ژاپن بلکه در جهان است.

    این دانشگاه در طول تاریخ خود ، دارای یک فرهنگ دانشگاهی آزاد و پر جنب و جوش بوده است که در میان 10 برنده جایزه نوبل ژاپنی در قرن 21، 6 مورد را متعلق به این دانشگاه بوده است.

    تحصیل پزشکی در ژاپن در دانشگاه ناگویا در سال 1928 آغاز شد و از آن زمان به طور فعال به توسعه پزشکی و دندانپزشکی در ژاپن کمک کرده است ، هدف آنها آموزش رهبران جهانی است که بتوانند مراقبتهای دندانپزشکی مدرن و پیشرفته را در جامعه جهانی و پیری ایجاد کنند.

    فارغ التحصیلان این دانشگاه آموزش دیده اند تا نه تنها دندانپزشکان و محققان خلاق باشند ، بلکه رهبران جهانی در دندانپزشکی باشند که حس انسانیت و ماموریت دارند ، این دانشگاه به منظور ارائه بالاترین کیفیت آموزشی ، به طور مداوم در جهت بهبود برنامه آموزشی کار می کند.

    مدارک ویزای دانشجویی پزشکی ژاپن

    • گواهی پذیرش دانشگاه علوم پزشکی مورد نظر
    • گذرنامه معتبر
    • یک قطعه عکس استاندارد گذرنامه ای
    • گواهی تمکن مالی
    • گواهی سلامت پزشکی و عدم سوء پیشینه
    • مدرک قبولی در آزمون ورودی دانشگاه های پزشکی ژاپن
    • نمره زبان بین المللی ( برای برخی دانشگاه ها الزامیست )

    سوالات پر تکرار پزشکی و دندانپزشکی ژاپن

    تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ژاپن به چه زبانی می باشد؟

    تحصیل علوم پزشکی در کشور ژاپن به زبان ژاپنی است و دارای آزمون ورودی برای هر دانشگاه می باشد.

    نام آزمون ورودی دانشگاه های پزشکی ژاپن چیست؟

    آزمون ورودی تحت عنوان آزمون EJU به زبان ژاپنی از الزامات هر دانشگاهی برای تحصیل رشته های پزشکی در ژاپن است که شبیه آزمون YOS ترکیه می باشد.

    آیا امکان آموزش زبان ژاپنی در خود کشور ژاپن هم هست؟

    بله این امکان وجود دارد ، اما معمولاً صدور ویزا برای دوره های زبان با سختی انجام می شود.

    دانشگاه های کشور ژاپن مورد تائید ایران هستند؟

    بله – خیلی از دانشگاه های این کشور مورد تائید وزارت بهداشت ایران هستند.

    این مقاله از سوی مشاوران موسسه مهاجرتی MIC خدمت عزیزان علاقه مند به تحصیل پزشکی در ژاپن ارائه شده است ، جهت دست یابی به اطلاعات گسترده و جامع تری درباره شرایط برگزاری آزمون ورودی دانشگاه های پزشکی ، هزینه ها و سایر جزییات تحصیل در دانشگاه های خارج از کشور مانند تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در آلمان با مشاوران دفاتر تهران و شیراز در تماس باشید.

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.