تحصیل در لهستان

از ما مشاوره رایگان دریافت کنید!

با ما در ارتباط باشید و سوالات، ابهامات و نگرانی های خود را از طریق راه های ارتباط زیر با ما در میان بگذارید. از طریق شماره تماس زیر میتوانید با مشاورین ما گفتگو کنید

مشاوره رایگان

90003031

    درخواست فوری بررسی شرایط

    کشور لهستان در مرکز اروپا ، جای مناسب برای دانشجویان بین المللی است که مایل به تجربه فرهنگ اروپایی و در عین حال تحصیلات با کیفیت بالا هستند . کشور لهستان ، با دارا بودن طیف وسیعی از دوره های با هزینه کم ، از مکان های ایده آل برای تحصیل در خارج از کشور است . دانشگاه های لهستان مشتاق پذیرش دانشجویان خارجی هستند ، اگر از متقاضیان تحصیل در لهستان هستید ، با موسسه مهاجرتی مشاوران برگزیده مهرآفرین تماس بگیرید . ایشان صمیمانه شما را راهنمایی خواهند کرد .

    مزیت های تحصیل در لهستان

    شهر ورشو ( پایتخت ) در سال 2018 در رتبه بندی بهترین شهرهای دانشجویی در جایگاه 53 قرار گرفته است . شما در دانشگاه های برتر جهانی یاQS بالغ بر 9 دانشگاه لهستانی را در میان 1000 دانشگاه رتبه بندی شده خواهید یافت و در بین آنها دانشگاه ورشو بالاترین رتبه را داراست .

    همچنین شما می توانید کاملا امیدوار باشید که در کشوری با استانداردهای اروپایی آموزش می بینید . تحصیل در لهستان تفاوت خاصی با تحصیل در سایر کشورهای اروپایی برای دانشجویان نخواهد داشت .

    تقریبا در هر شهر بزرگ لهستان ، دانشگاه های دولتی و خصوصی وجود دارد که آموزش سطح سوم را ارائه می دهند . دانشگاه ها جهت بهینه سازی بازار تقاضا به طور مداوم پیشنهادات خودشان را گسترش می دهند . مدرک دانشگاه های لهستانی نه تنها در اتحادیه اروپا بلکه در سراسر جهان و در کشورهایی مانند ایالات متحده آمریکا ، کانادا و استرالیا به رسمیت شناخته شده است . تحصیل در لهستان یک آموزش جامع و شانس بهتر برای پیدا کردن یک کار خوب در اتحادیه اروپا و فراتر از آن را برای شما فراهم می کند !

    سیستم آموزشی لهستان

    سیستم آموزش عالی لهستان بین نهادهای دولتی و خصوصی تامین می شود . هر دو نوع این موسسات دارای سطوح مختلفی از اعتباربخشی و تخصص های خاص خود هستند . آموزش و پرورش در لهستان یک سنت آکادمیک طولانی و چشمگیر است که ریشه های آن تا قرون وسطی ادامه پیدا می کند ! اولین موسسه آموزش عالی در لهستان ، که اکنون دانشگاه Jagiellonian نامیده می شود ، در سال 1364 در شهر کراکوف تاسیس شد .

    این دانشگاه یکی از قدیمی ترین دانشگاه های موجود در جهان است و در رتبه بندی QS در میان 500 دانشگاه برتر قرار گرفته است . موسسات آموزش عالی لهستان بیشتر به ارائه خدمات خود در هنرهای زیبا ، موسیقی و نمایش پرداختند . شما همچنین جهت تحصیل در لهستان ، انواع مختلفی از مدارس فنی را در رشته های مختلف پیدا خواهید کرد .

    هزینه تحصیل و زندگی در لهستان

    واحد پول لهستان زلوتی (PLN) است . اگر بخواهید همانند شهروندان لهستانی ، به صورت رایگان تحصیل کنید ، باید همانند دانش آموزان لهستانی در امتحانات ورودی دانشگاه شرکت کنید و دوره هایی که به زبان لهستانی تدریس می شوند را انتخاب کنید . اگر نمیتوانید انتظار می رود که هزینه های تحصیل را پرداخت کنید .

    در یک موسسه دولتی ، می توانید انتظار داشته باشید که سالانه بین 8.539 تا 16000 زلوتی را پرداخت کنید . در دانشگاه های خصوصی ، هزینه تحصیلات تا 25.300 زلوتی خواهد بود .

    توجه داشته باشید که در لهستان موارد ایده آلی از بورس های تحصیلی برای دانشجویان بین المللی وجود ندارد ، بنابراین شما نباید صرفا به فاند تحصیلی تکیه کنید . هزینه های زندگی به سبک زندگی و جایی که شما برای زندگی انتخاب می کنید ، بستگی دارد .

    توصیه می شود که برای هزینه های زندگی حداقل 600 یورو در هر ماه در پایتخت در نظر بگیرید . زندگی در خوابگاه دانشگاه ارزانتر از زندگی در آپارتمان خصوصی است . اگر مایل به انجام کار دانشجویی باشید ، نباید برای تامین مالی تحصیلات خود صرفا به شغل خود به عنوان یک دانشجوی بین المللی تکیه کنید .

    هزینه تحصیل و زندگی در لهستان

    بیمه درمانی دانشجویان در لهستان

    یکی دیگر از هزینه های عمده زندگی که دانشجویان بین المللی باید در نظر بگیرند ، بیمه درمانی است . اگر شما یکی از دارندگان EHIC ( بیمه درمانی اتحادیه اروپا ) هستید ، نیازی به خرید بیمه درمانی ندارید . اگر شما EHIC خود را ارائه می کنید ، باید بتوانید مراقبت های بهداشتی خود را به طور رایگان و همانند شهروندان لهستانی دریافت کنید . در صورتیکه شما از یک کشور اتحادیه اروپا هستید و EHIC ندارید ، باید قبل از رفتن به لهستان درخواست بدهید .

    کشورهایی مانند بریتانیا ، سوئد و اسلواکی نیز با دولت لهستان توافق دارند که شهروندانشان بتوانند به مراقبت های بهداشتی رایگان در این کشور دسترسی پیدا کنند . اگر از هر کشوری دیگری غیر از اتحادیه اروپا هستید ، باید بیمه درمانی که برای اقامتتان در لهستان لازم است ، را خریداری کنید .

    این را می توانید قبل از ترک کشور خود و یا به محض رسیدن به لهستان انجام دهید . اگر شما بیمه بهداشتی را خریداری نکنید ، باید برای هر درمان پزشکی که دریافت می کنید ، هزینه های گرافی پرداخت کنید .

    ویزای تحصیلی لهستان

    اگر شما از یک کشور اتحادیه اروپا یا EEA باشید ، برای تحصیل در لهستان نیازی به درخواست ویزای دانشجویی ندارید . شما باید برای اقامت موقت درخواست کنید تا مدت اقامت قانونی خود را مشخص کنید . این را می توانید در اداره منطقه ای خود دریافت کنید . اگر از هر کشور های خارج از اتحدیه اروپا هستید ، باید برای گرفتن ویزای مهاجرت تحصیلی به لهستان در کنسولگری لهستان در کشورتان درخواست بدهید .

    جهت درخواست ویزای تحصیل در لهستان ارائه فرم تکمیل شده درخواست ویزا به همراه پاسپورت معتبر ، نامه پذیرش ، نامه تمکن مالی ، عکس پاسپورتی ، بیمه سلامت ، مدارک دیپلم 12 ساله و مدرک زبان الزامیست . این ویزا فقط برای سه ماه معتبر است ، بنابراین پس از آن باید به دنبال مجوز اقامت موقت برای پوشش دوره تحصیلی تان باشید .

    اگر برای انجام این فرایند نیاز به کمک و راهنمایی بیشتری دارید ، با موسسه مهاجرتی MIC تماس بگیرید تا مشاوره رایگان دریافت نمایید . اقامت لهستان پس از تحصیل را در همین سایت بخوانید .

    ویزای تحصیلی لهستان

    ارتباط زبان با تقاضای تحصیل در لهستان

    زبان رسمی کشور لهستان ، زبان لهستانی است . این کشور همچنین دارای یک زبان شناخته شده منطقه ای کاشوبیانی Kashubian و همچنین بسیاری از زبان های اقلیتی دیگر است . بسیاری از دانشگاه ها لهستانی مجهز به برنامه های تحصیلی به زبان انگلیسی هستند .

    اگر زبان مادری شما انگلیسی نیست ، ممکن است لازم باشد که مهارت خود را برای پذیرش در دانشگاه به اثبات برسانید . برخی دانشگاه ها برای کمک به بهبود مهارت های زبان دانشجویان بین المللی دوره های زبان انگلیسی را فراهم می کند .

    اگر با دانشگاه خود تماس بگیرید ، می توانید به اطلاعات بیشتر در مورد شرایط خاص دسترسی پیدا کنید . همیشه توصیه می شود حتی اگر شما به زبان انگلیسی تحصیل می کنید تلاش کنید تا زبان لهستانی را نیز تا حد ممکن فرا بگیرید .

    برقراری ارتباط با مردم محلی و دیگر دانشجویان بین المللی یک راه عالی برای تمرین است . این یک مهارت است که در رزومه شما فوق العاده خواهد بود و اگر می خواهید در طول تحصیل در لهستان و یا پس از آن شغل داشته باشید می تواند بسیار مفید باشد .

    دانشگاه های لهستان

    نزدیک به 500 موسسه آموزش عالی در لهستان وجود دارد ، هم دولتی و هم خصوصی . برخی از موسسات تخصصی تر نیز عبارتند از دانشگاه های کشاورزی ، دانشگاه های دریایی و دانشگاه های خدمات دولتی . در رنکینگ جهانی تایمز در سال 2019 پنج دانشگاه لهستانی در میان 1000 دانشگاه برتر قرار گرفته اند .

    در حالی که در رتبه بندی QS در سال 2019 ، 14 دانشگاه لهستانی ظاهر شده اند ، از جمله دو دانشگاه ورشو ( رتبه 394 ) و دانشگاه Jagiellonion ( رتبه114 ) در میان 500 رتبه برتر دانشگاه های خارج از کشور قرار گرفته اند .

    این دو مؤسسه همچنین در رده بندی دانشگاه های اروپا و آسیای مرکزی(EECA) در سال 2019 نیز به ترتیب رتبه های ششم و هفتم را از آن خود کرده اند . شرایط پذیرش در دانشگاه های لهستان اغلب مشترک بوده و البته خیلی دشوار به نظر نمی رسد . سه شرط عمده که برای تمامی دانشگاه ها اهمیت دارد ، در ادامه بیان شده است ؛

    • ارائه مدرک پایان دوره دبیرستان و پیش دانشگاهی
    • اثبات تسلط بر زبان انگلیسی
    • قبولی در آزمون ورودی دانشگاه ها

    دوره های تحصیلی در لهستان

    در این بخش از مقاله ، مشاوران ما در موسسه مهاجرتی MIC ، دوره های تحصیلی در لهستان را بررسی می کنند ، کشور لهستان پس از عضویت در فرآیند بولونیا ، سه سطح تحصیلی دارد و برنامه ها را در طیف وسیعی از موضوعات ارائه می دهد . دوره لیسانس در لهستان معمولا 3 تا 4 سال طول می کشد و به عنوان یک لیسانس هنر(Licencjat) و یا لیسانس علوم یا مهندسی (Inżynier) ارائه می شود .

    دوره های لیسانس عمدتا بر آموزش دانشجویان برای اشتغال یا ادامه تحصیل تمرکز دارند . بسیاری از رشته های کارشناسی به زبان انگلیسی ارائه می شود و این برنامه های تمام وقت شامل اعتبارات ECTS 180-240 می باشد .

    برای تکمیل یک دوره ترمیک ، شما باید تمام امتحانات را با توجه به مقیاس درجه بندی معمول ( از 1 تا 5 ) پشت سر بگذارید . در لهستان ، دوره های کارشناسی ارشد به دنبال یکی از دو ساختار زیر ارائه می شود :
    دوره های ناپیوسته در مدت 18 ماه تا دو سال و ارزش اعتبار 90-120 ECTS است .

    دوره های پیوسته ، این دوره ها تا شش سال طول می کشد و به ارزش اعتبار 270-360 ECTS است . این ها در تعداد محدودی از رشته ها ، از جمله دندانپزشکی ، داروسازی و حقوق ارائه می شود . محتوای درس بر ترویج دانش نظری و توسعه و کاربرد مهارت های خلاقیتی در دوره های خلاقانه تر متمرکز شده است . این احتمال وجود دارد که قبل از دفاع از شما مقاله تحقیقاتی خواسته شود .

    دوره های تحصیلی در لهستان

    تحصیل دکترا در لهستان

    مطالعات دوره سوم یعنی مقطع دکترا در لهستان معمولا به مدت چهار سال ادامه دارد و منجر به اخذ مدرک دکترا می شود . آنها توسط موسسات تحقیقاتی و دانشگاهی ارائه می شوند و شما باید قبلا مستقیما مدارک تحصیلی کارشناسی ارشد را دریافت کرده باشید تا مجاز به ادامه تحصیل در لهستان در مقطع دکترا باشید .

    در این مقطع شما از نظارت سنگین خود مطلع خواهید شد و انتظار می رود که وظایف و آموزش های تدریس را به صورت کامل تکمیل و سپس از پایان نامه های خود دفاع کنید .

    شانس دریافت بورسیه تحصیلی در این مقطع بیشتر از مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد است . افرادی که بخواهند با هزینه های خود در لهستان دکترا بخوانند مبلغی در حدود 3000 یورو در سال برای دانشگاه های دولتی باید پرداخت کنند . این مبلغ در دانشگاه های خصوصی تا 6000 یورو هم افزایش می یابد . تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در لهستان هم متقاضیان بسیاری دارد و می تواند جزو گزینه های خوب انتخابی شما باشد .

    کمک مالی برای تحصیل در لهستان

    همانطور که در ابتدای مقاله هم اشاره شد ، لهستان موارد گسترده ای از بورس و کمک هزینه تحصیلی را ارائه نمی دهد . با این حال ، دولت لهستان برای دانشجویان بین المللی لیستی از بورس تحصیلی فعلی ( در لهستان ) در موضوعات خاص دارد ، این نوع بورسیه ها معمولا به عنوان بخشی از موافقت نامه های با کشورهای دیگر است . برای دیدن آنچه که شما می توانید به عنوان یک دانشجوی بین المللی دریافت کنید از آژانس ملی لهستانی NAWA برای بورس تحصیلی بازدید کنید .

    تعدادی از دانشگاه های لهستان نیز دارای برنامه های تحصیلی ویژه برای ارائه بورس هستند که معمولا بر اساس شایستگی ارائه می شوند . برای کسب اطلاعات در زمینه تحصیل در لهستان و دریافت بورسیه تحصیلی می توانید با موسسه مهاجرتی مهرآفرین ، تماس بگیرید . کارشناسان ما در دفاتر تهران و شیراز آماده پاسخگویی به سوالات شما در زمینه حقوق مهاجرت تحصیلی هستند .

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.