دانشگاه علوم پزشکی آخن آلمان

از ما مشاوره رایگان دریافت کنید!

با ما در ارتباط باشید و سوالات، ابهامات و نگرانی های خود را از طریق راه های ارتباط زیر با ما در میان بگذارید. از طریق شماره تماس زیر میتوانید با مشاورین ما گفتگو کنید

مشاوره رایگان

90003031

    درخواست فوری بررسی شرایط

    آلمان به عنوان یک کشور ، فرصتی عالی برای دانشجویانی است که برای تحصیل در خارج از کشور برنامه ریزی می کنند . علاوه بر کیفیت تحصیل در دانشگاه های آلمان ، اعتبار مدرک دانشگاه های این کشور کم هزینه بودن تحصیل در آلمان سبب محبوبیت آلمان در بین علاقمندان تحصیل در خارج از کشور می شود . در حالی که بسیاری از دوره های آموزش عالی در آلمان مربوط به مهندسی و مدیریت است ، پزشکی آلمان می تواند یک تجربه نسبتا سودمند باشد . در این مقاله موسسه مهاجرتی مشاوران برگزیده مهرآفرین به معرفی دانشگاه علوم پزشکی آخن آلمان خواهد پرداخت .

    معرفی دانشگاه علوم پزشکی آخن آلمان

    بیمارستان دانشگاه آخن ( UKA ) یک مرکز مدرن برای پزشکی با کارایی بالا است که از شهرت عالی خارج از مرز های شهری و حتی کشوری برخوردار است . یکی از ویژگی های این دانشگاه ارتباط و پیوند آن با یک بیمارستان دانشگاهی است که درمان مداوم ، آموزش کارآمد و تحقیقات نوآورانه فعالیت دارد و به عنوان UKA نیز میزبان دانشکده پزشکی RWTH دانشگاه آخن است .

    سی و شش دانشگاه پزشکی دولتی و یک دانشگاه پزشکی خصوصی در آلمان وجود دارد . تحصیل پزشکی و دندانپزشکی و ورود به دانشگاه های پزشکی آلمان بسیار سخت است و رقابت بسیاری برای ورود به این دانشگاه ها وجود دارد .

    چرا که دانشگاه های این کشور در بین برترین دانشگاه های خارج از کشور در اروپا و جهان قرار دارند و هزینه تحصیل در دانشگاه های دولتی آلمان رایگان است . یکی از دانشگاه های پزشکی این کشور دانشگاه علوم پزشکی آخن است که یک دانشگاه تحقیقاتی واقع در شهر آخن می باشد . این دانشگاه عضو TU9 ، DFG و شبکه مدیریت صنعتی برتر اروپا است .

    تاریخچه دانشگاه علوم پزشکی آخن آلمان

    دانشگاه علوم پزشکی آخن آلمان یکی از نه دانشکده دانشگاه RWTH آخن است . این دانشکده در سال 1966 تاسیس شد . بیمارستان دانشگاهی وابسته به این دانشگاه یعنی Clinicum Aachen شامل بسیاری از کلینیک های تخصصی ، موسسات نظری و بالینی و سایر امکانات پژوهشی ، سالن های سخنرانی ، مدارس برای مشاغل در زمینه پزشکی و تمام امکانات لازم برای یک بیمارستان مانند رختشوی خانه و استریلیزاسیون مرکزی است .

    تاریخچه دانشگاه علوم پزشکی آخن آلمان

    پذیرش در دانشگاه علوم پزشکی آخن

    دانشجویان آلمانی ، شهروندان اتحادیه اروپا و دانشجویان بین المللی آینده نگر با یک دیپلم دوره دبیرستان آلمانی باید از طریق پایه ( hochschulSTART, 44128 Dortmund ) برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در آلمان درخواست دهند .

    HochschulSTART-Info – یک جزوه اطلاعاتی با مدارک کاربردی – در مدارس ، در مرکز مشاوره دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی آخن و در مراکز اطلاع رسانی حرفه ای سازمان های کارفرما قرار دارد . دانشجویان آینده نگر ، که یکی از گروه های ذکر شده در بالا نیستند ، باید از طریق دفتر بین المللی RWTH Aachen درخواست دهند .

    دانشجویان آینده نگر که در سال جاری مدرک دیپلم خود را دریافت کرده اند ، تا تاریخ 15 ژوئیه تا نیمه زمستان آینده ثبت نام خواهند کرد . تاریخ 31 مه مهلت برای فارغ التحصیلان سابق مدرسه است . دوره تحصیل پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی آخن آلمان تنها در نیمه ی زمستان ، یعنی اواسط ماه اکتبر آغاز می شود .

    ثبت نام در دانشگاه علوم پزشکی آخن آلمان

    متقاضیان می توانند از طریق hochschulSTART در تمام دانشگاه های آلمان درخواست دهند و در رشته پزشکی و یا دندان پزشکی تحصیل کنند . فرد می تواند حداکثر 6 دانشگاه مورد نظر را ذکر کند . افرادی که علاقه مند ورود به دانشگاه علوم پزشکی آخن هستند باید RWTH آخن را در سه ترجیح خود در فهرست ذکر کنند .

    اگر متقاضیان بیشتری برای یک مکان وجود دارد ، hochschulSTART تصمیم می گیرد که متقاضیان بر اساس یک کاتالوگ معیارها پذیرفته شوند . متقاضیان تحصیل در دانشگاه علوم پزشکی آخن باید RWTH Aachen را در مراحل درخواست دانشگاه (60٪ از تمام محل تحصیل) در مکان اول ، دوم یا سوم انتخاب کنند .
    درخواست برای 60٪ از تمام مکان های موجود برای تحصیل در رشته پزشکی از ترم زمستان 18/19 تغییر کرد . در این ترم دانشگاه علوم پزشکی آخن از ” آزمون برنامه های پزشکی ” (TMS-Test) با شرایط عمومی ورود به دانشگاه استفاده خواهد کرد . معدل دیپلم 51 درصد و نتایج آزمون ورودی دانشگاه پزشکی 49 درصد امتیاز دارد .

    ثبت نام در دانشگاه علوم پزشکی آخن آلمان

    رشته دندانپزشکی در دانشگاه علوم پزشکی آخن آلمان

    برای دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی آخن آلمان از نمره عمومی برای واجد الشرایط بودن ورود به دانشگاه استفاده می کنند . متقاضیان تحصیل در رشته دندانپزشکی در دانشگاه علوم پزشکی آخن باید نام دانشگاه RWTH Aachen را در مراحل درخواست دانشگاه ( 60 ٪ از تمام محل تحصیل ) در مکان اول ، دوم یا سوم انتخاب کنند .

    مدارک زیر به دانشجویان رشته های پزشکی و مهندسی زیست پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی آخن آلمان اهدا می شود :

    • امتحانات دولتی ( در رشته پزشکی )
    • کارشناسی ارشد
    • دکتری

    آزمون TMS در آلمان

    آزمون تحصیل پزشکی یا TMS اساسا یک آزمون تطبیقی است که هدف آن ارزیابی توانایی دانش آموز برای درک و شناسایی مشکلات علمی و پزشکی است . این یک آزمون اجباری نیست ، اما بسیاری از کالج های پزشکی در آلمان از نمره TMS برای پذیرش دانشجو استفاده می کنند .

    به عبارت دیگر ، در حالی که ممکن است این آزمون برای ورود به دانشگاه الزامی نباشد اما نمره فرد در صورت اشتراک گذاری در پذیرش او کمک خواهد کرد . برای مثال در دانشگاه علوم پزشکی آخن 49 درصد ملاک پذیرش برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی نتیجه آزمون TMS است .

    این آزمون توسطITB Consulting GmbH توسعه یافته و توسط دانشکده پزشکی هایدلبرگ برگزار و اداره می شود . مهم است که توجه داشته باشید که آزمون فقط در آلمان و در مکان های مشخص برگزار می شود . بنابراین تنها هر دانشجو یک بار می تواند در این آزمون شرکت کند .

    زبان آموزش برای دوره کارشناسی پزشکی فقط آلمانی است ، آزمون نیز به زبان آلمانی برگزار می شود . این شامل استفاده زیاد از اصطلاحات علمی است سطه بالای زبان آلمانی را می طلبد ، برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص نحوه انجام این آزمون با ما در دفاتر موسسه مشاوران مهرآفرین در تماس باشید.

    آزمون TMS در آلمان

    محتوای آزمون TMS برای ورود به دانشگاه پزشکی آخن آلمان

    TMS به سه بخش گسترده تقسیم شده است . بخش اول ، بخش نسبتا ساده ای است که به سوالات مربوط به درک اساسی موضوع مربوط می شود . این آزمون ها همچنین با هدف تعیین توانایی دانش آموز برای درک متون داده شده و حفظ همان است .

    دو بخش دیگر بر روی یک موضوع تمرکز می کنند . در حالی که بخش دوم بر درک مطلب تاکید دارد و بخش آخر در مورد قدرت حافظه و میزان حفظ نمودن فرد تاکید دارد . در حالی که این آزمون مشکل به نظر می رسد ، پاداش پیگیری پزشکی در دانشگاه های آلمان نیز منحصر به فرد است .

    فرصت های کنار گذاشته شده ، امکان کار در هر نقطه از اتحادیه اروپا را باز می کند . اقامت آلمان پس از تحصیل هم مدیون تحصیل موفق و تجربه کاری مناسب در این کشور است .

    بیمارستان دانشگاهی آخن آلمان

    بیمارستان دانشگاه آخن به اختصار UKA که قبلا “Neues Klinikum” نامیده می شد ( کلینیک جدید ) ، بیمارستان دانشگاه علوم پزشکی آخن آلمان است . این بخشی از دانشگاه RWTH است و شامل تمام دانشکده پزشکی آن است .

    علاوه بر بخش ها و امکانات بیمارستان مشترک مانند واحد های لباسشویی و استریلیزه ، امکانات آموزشی و پژوهشی از جمله کلینیک های تخصصی ، موسسات نظری و بالینی ، سالن های سخنرانی و اتاق های آموزشی را در اختیار دارد . بخش بیرونی بیمارستان دارای لوله های قابل رویت قابل مشاهده است که به ساختن یک ظاهر صنعتی ، یادآور پالایشگاه نفت است .

    همزمان با تاسیس دانشگاه علوم پزشکی آخن بیمارستان های شهرداری آخن به بیمارستان های دانشگاه تبدیل شدند ، اما به زودی متوجه شدند که این بیمارستان ها خیلی کوچک هستند .

    در سال 1972 ساخت و ساز بیمارستان دانشگاهی آخن شروع شد . ده سال بعد ، اولین اتاق ها توسط هیئت علمی مورد استفاده قرار گرفت . افتتاح رسمی در سال 1985 جشن گرفته شد . نام اصلی آن Neues Klinikum (“کلینیک جدید”) بود زیرا در آن زمان یک بیمارستان به نام Klinikum در آخن وجود داشت .

    در این مقاله موسسه مشاوران مهرآفرین به معرفی دانشگاه علوم پزشکی آخن آلمان پرداخته و آزمون ورود به دانشگاه های پزشکی این کشور را بررسی نمودند . برای دریافت مشاوره رایگان در زمینه تحصیل در خارج از کشور با کارشناسان ما در دفاتر تهران و شیراز تماس حاصل نمایید .

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.