تحصیل پزشکی و دندانپزشکی

از ما مشاوره رایگان دریافت کنید!

با ما در ارتباط باشید و سوالات، ابهامات و نگرانی های خود را از طریق راه های ارتباط زیر با ما در میان بگذارید. از طریق شماره تماس زیر میتوانید با مشاورین ما گفتگو کنید

مشاوره رایگان

90003031

    درخواست فوری بررسی شرایط

    یکی از راه های تحقق رویای پزشک شدن ، برای اکثریت دانشجویان بین المللی ، تحصیل در خارج از کشور در بهترین مقصد است . پذیرش دانشگاه های پزشکی در خارج از کشور در اکثر کشورها بسیار رقابتی است و تعداد قابل توجهی از متقاضیان که در حال تلاش برای پزشک یا دندانپزشک شدن هستند موفق نمی شوند . گروه مشاوران تخصصی مهاجرت تحصیلی در مقاله حاضر شرایط و راهکارهای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی را مورد بحث و بررسی قرار داده اند . برای آگاهی از جزییات موضوع با مشاورین موسسه تماس حاصل نمایید .

    هزینه های تحصیلی و هزینه های زندگی ، پیش شرط پذیرش ، کیفیت و زبان آموزش ، از معیارهایی هستند که باید هنگام تصمیم گیری در مورد تحصیل در خارج از کشور مورد توجه قرار گیرند . درخواست تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در دانشگاه های معتبر خارجی می تواند یک فرایند فوق العاده چالش برانگیز باشد .

    کلیاتی درباره تحصیل پزشکی و دندانپزشکی

    مطالعه پزشکی بهترین راه برای آماده شدن برای کمک به افراد مؤثر است . اکثر پزشکان می گویند که هیچ لذتی بزرگ تر از آن نیست که شما موفق به کمک به یک بیمار با حال وخیم بشتابید و یا زمانی که همراه یک گروه از دانشمندان کشف یک دارو جدید برای یک بیماری خاص را اعلام کنید .

    دانشگاه های پزشکی و دندانپزشکی در خارج از کشور در کانادا ، آلمان ، فرانسه ، کشورهایی در شرق اروپا مانند لهستان ، بغارستان و رومانی ، روسیه ، چین ، گرجستان و غیره بهترین گزینه برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی هستند .

    در برخی از کشورهای ذکر شده برنامه آموزش پزشکی ، دنداپزشکی ، داروسازی و غیره ، به زبان انگلیسی برای دانشجویان بین المللی طراحی شده است ، در برخی از کشورهای اروپایی رقابت در زمینه پزشکی و دندانپزشکی شدید است و دانشجویان می توانند گزینه های مرتبط با پزشکی ( علوم پایه و پیراپزشکی ) را به عنوان یک برنامه B مانند زیست شناسی ، علوم زیستی ، بیوشیمی ، بیوتکنولوژی ، ژنتیک ، زیست شناسی مولکولی ، روانشناسی ، علوم اعصاب ، رژیم غذایی ، فیزیوتراپی و غیره ، بخوانند .

    شرایط کنونی تحصیل رشته های پزشکی خارج از کشور

    به علت عدم انطباق در ظرفیت دانشگاه های پزشکی در کشورهای مختلف و تقاضای دانشجویان ، تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در خارج از کشور بسیار محبوب شده است .

    بیشتر دانشجویان بین المللی که برای تحصیل در خارج از کشور تلاش می کنند ، بدون شک ابتدا تلاش برای یافتن مدارس پزشکی در کشورهایشان را بررسی کرده اند و به دلایل مختلفی نتوانسته یا نخواسته اند در داخل کشور تحصیل کنند .

    اطمینان خاطر داده می شود که برنامه های پزشکی و دندانپزشکی توسط برخی از دانشگاه های برجسته در اروپا و برخی از دانشگاه های علوم کاربردی و کالج های دانشگاهی که موسسات حرفه ای هستند ، ارائه می شوند .

    به عنوان یک قاعده کلی ، تمام دانشگاه های معتبر پزشکی در ناحیه اقتصادی اروپا ، درجه دیپلم شناخته شده را در کل منطقه و فراتر از آن به رسمیت می شناسند . برای دانشگاه های پزشکی خارج از EEA ، لطفا برای به رسمیت شناختن مدرک تحصیلی تان از همان ابتدا بررسی کنید .

    تحصیل پزشکی در خارج از کشور

    جهان روز به روز به پزشک های بیشتری نیاز دارد ، در اروپا واقعا در مقایسه با قاره های دیگر مانند آسیا یا آفریقا وضعیت کار پزشکان بسیار خوب است .

    در اغلب موارد ، دانشجویان پزشکی بعضی وقت ها حتی زمانی که فارغ التحصیل می شوند یا حتی قبل از فارغ التحصیلی ، کار می کنند . در عین حال پزشکان در اغلب موارد حقوق خوبی دریافت می کنند . دانش آموزانی که رویای پزشک شدن را دارند دلایل مختلفی برای آن تعریف می کنند .

    تحصیل پزشکی در خارج از کشور

    پس از تحصیل پزشکی و دندانپزشکی و تبدیل شدن به دکتر عمومی یا پزشک متخصص ، طیف وسیعی از فرصت های کاری در بیمارستان ها ، موسسات علمی و مراقبت های بهداشتی عمومی وجود دارد .

    همچنین پزشکان می توانند هزینه های مراقبت های بهداشتی در علوم انسانی را مدیریت کنند یا به عنوان بخشی از علوم قضایی در اثبات خطاهای پزشکی و حقوق بیمار همکاری کنند .

    تحصیل دندانپزشکی در خارج از کشور

    انتخاب دانش دندانپزشکی در خارج از کشور گران و کار سخت است ، اما پاداش در فارغ التحصیلی در این رشته می تواند از لحاظ مالی و از دیدگاه رضایت شغلی بالا باشد .

    برای تبدیل شدن به یک دندانپزشک برجسته در خارج از کشور ، شما باید برای آموزش پزشکی آمادگی داشته باشید و مایل باشید که ساعتهای طولانی مطالعه کنید . اکثر رشته های دندانپزشکی نیاز به داشتن مدارک قبلی در زمینه شیمی، زیست شناسی ، فیزیک و ریاضی دارد .

    مدرک دندانپزشکی در واقع یکی از صلاحیت های حرفه ای است که می توانید دریافت کنید ، تقریبا تمام کسانی که فارغ التحصیل می شوند در درمانگاه های دندانپزشکی و یا بخش بهداشت دهان و دندان کار می کنند و یا در زمینه ی بیماری های دهان و دندان تحقیق می کنند .

    به همین ترتیب ، بیشتر مهارت های شما به صورت فنی به دندانپزشکی مربوط می شود . این طیف وسیع شغل از دلایل اصلی گرایش به تحصیل پزشکی و دندانپزشکی می باشد .

    شرایط دانشکده های جهانی پزشکی و دندانپزشکی

    پیش نیازهای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در کشورهای مختلف متفاوت است . در کشورهایی که تقاضای بسیار زیادی برای تحصیل در پزشکی دارند ، برای رفتن به دانشکده پزشکی رقابت بسیار شدید است .

    گواهی دبیرستان متقاضی با درجه خوب و در نهایت نوع مدرک پیش دانشگاهی به اندازه کافی برای تضمین دسترسی به مطالعات پزشکی و دندانپزشکی در کشورهایی مانند کانادا ، فرانسه و انگلستان ، ایالات متحده آمریکا و نروژ اهمیت دارد .

    درصد دانشجویان پزشکی آینده نگر که موفق به دریافت پذیرش پزشکی می شوند ، 20 تا 50 درصد بسته به کشور و دانشگاه متفاوت است .

    پیش نیازهای تحصیل علوم پزشکی در خارج از کشور

    شاید شرایط برخی کشورها کمی متفاوت باشد اما به طور کلی اکثر دانشگاه های پزشکی و دندانپزشکی در خارج از کشور ، جهت پذیرش دانشجو به اکثر اسناد زیر نیاز دارند :

    • گواهی دیپلم دبیرستان ( 12 ساله )
    • نمرات خوب در زیست شناسی و شیمی و ریاضی ( برای برخی دانشگاه ها واجب نیست! )
    • ارائه مدرک زبان انگلیسی ، فرانسوی ، آلمانی ، روسی و یا حتی زبان چینی ، رومانیایی و لهستانی ( میتوانید دوره آمادگی یک ساله را در خود آن کشور دنبال کنید ) .
    • سلامت روانی ذهنی ، جسمی و روحی ، در سازگاری کامل با حرفه پزشکی و دندانپزشکی ؛
    • داشتن منابع کافی برای تامین مالی تحصیلات پزشکی با وام دانشجویی ، با سرمایه ی والدین یا حامیان سرمایه دار و یا منابع دیگر .
    • دوره دانشگاه ( در صورت امکان ) ؛ توصیه نامه ها ؛ انگیزه نامه ؛ دستاوردهای علمی ؛ سرگرمی و علایق شخصی مربوط به مراقبت های بهداشتی یا تجربه کار داوطلبانه ، به عنوان مثال ؛ کار به عنوان دستیار پزشک یا دندانپزشک در بیمارستان ، درمانگاه های دندانپزشکی ، صلیب سرخ و غیره ؛ سواد کامپیوتر ؛ مهارت های ارتباطی ؛ مهارت های گروهی و غیره .

    شهریه های پزشکی و دندانپزشکی در خارج از کشور

    هزینه حضور در بسیاری از مدارس پزشکی در خارج از کشور بسیار کمتر از ثبت نام برای یک برنامه معادل در کشورهای مختلف است .

    کشورهای خارجی ، به ویژه کشورهای اروپایی ، جهت تحصیل پزشکی و دندانپزشکی ، براساس نتایج پیش دانشگاهی ، امتحان ورودی دانشگاه و غیره بورسیه های تحصیلی مختلفی را ارائه می دهند . برای دانشجویان بریتانیا و ایرلندی که در چهار کشور اسکاندیناوی تحصیل می کنند هیچ هزینه ای وجود ندارد .

    برخی از کشورها مانند انگلستان ، فرانسه ، آلمان ، نروژ و غیره ، برنامه های پزشکی فوق العاده پیشرفته با هزینه های بالاتر ارائه می شود .

    در دانشگاه های دولتی در اتریش ، آلمان ، هلند و سوئیس ، هزینه ها کمتر از 1800 یورو در سال است . هزینه ها در ایتالیا کمتر از 4000 یورو است . رومانی (1000 تا 5000 یورو ) یا بلغارستان (7000 تا 8000 یورو در سال ) می توانند یکی از بهترین مقاصد برای آن دسته از دانشجویانی باشد که در سودای پزشک شدن با هزینه های مقرون به صرفه تر هستند .

    تحصیل رشته های پزشکی در کانادا

    همانطور که بر همه عیان است کانادا کشوری ایده آل برای مهاجرت به شمار می رود و اینروزها تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در کانادا به دلیل آموزش مدرن و بازار کار مناسب طرفداران بی شماری پیدا کرده است .

    تحصیل رشته های پزشکی در کانادا

    علاقه مندان می توانند از طریق ارسال مدارک و پیش نیاز های معتبر ، از یکی از 17 دانشگاه پزشکی موجود در کانادا پذیرش دریافت نمایند . نتایج آزمون های MCAT و CASPer برای متقاضیان پزشکی و آزمون DAT برای دندانپزشکی جهت تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در کانادا مورد بررسی قرار می گیرد .

    تحصیل رشته های پزشکی در آلمان

    تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در خارج از کشور با هدف تحصیل در آلمان شرایط خاصی دارد که شاید مقداری دشوار به نظر برسد اما با توجه به اینکه بازار کار در آلمان برای خارجی ها مناسب است ، تبدیل شدن به یک پزشک یا دندانپزشک در آلمان ، ارزش بالایی برای متقاضی خواهد اشت . متقاضیان تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در آلمان ، حتما باید سطح زبان آلمانی B1 یا B2 برای تحصیل در دانشگاه های آلمان را ارائه دهند .

    کشور آلمان با کمبود پزشک مواجه است و به همین دلیل اداره مهاجرت آلمان در تلاش است بستر مناسبی برای مهاجرت پزشکان و دندانپزشکان به آلمان ، فراهم نماید تا بدینوسیله برخی از کمبود نیروی کار خود در این بخش را جبران نماید .

    با این توصیف ها حتی اگردانشجویی توان تحصیل پزشکی در دانشگاه های خصوصی کشور آلمان را نیز داشته باشد ، بدون شک سرمایه گذاری ایده آلی در زندگی اش کرده و پس از فارغ التحصیلی به منافع مادی و معنوی چشمگیری خواهد رسید !

    تحصیل علوم پزشکی در روسیه

    روسیه همسایه ای ایده آل و بعضا مقرون به صرفه برای تحصیل ایرانیان در خارج از کشور می باشد . این روزها تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در دانشگاه فدرال کازان روسیه ، تحصیل پزشکی در دانشگاه سن پترزبورگ پاولوف از رویاهای دست یافتنی بسیاری از دانشجویان ایرانی شده است .

    تحصیل به زبان روسی نیازمند شرکت در آزمون های ورودی دانشگاه های روسیه برای رشته های پزشکی است . هزینه های تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در روسیه مابین 5000 تا 12000 دلار در سال می باشد .

    از مزیت های تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در روسیه این است که شما نیازی به ارائه مدرک زبان ندارید و می توانید دوره آموزش زبان روسی را در خود کشور روسیه و تحت عنوان دوره پادفک بگذرانید .

    تحصیل رشته های پزشکی در چین

    چین کشوری پیشرفته و شناخته شده در جهان است . شرایط این کشور برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی دانشجویان ایرانی از بسیاری جهات مانند کشور روسیه است با این تفاوت که تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در این کشور نیازی به گذراندن دوره پاتفک ندارد .

    تعداد زیادی از دانشگاه های چین مورد تایید وزارت بهداشت ایران قرار گرفته و غالب دانشگاه ها آزمون ورودی برای متقاضیان ندارند . تحصیل به زبان انگلیسی در اکثر دانشگاه ها مزیتی دیگر برای انتخاب این کشور بشمار می رود .

    تحصیل دانشگاه های پزشکی فرانسه

    شرایط پذیرش دانشگاه های پزشکی فرانسه ، به مراتب راحت تر از کشوری مانند کانادا و انگلستان است . تفاوت این ها تنها در خواندن زبان آلمانی ، انگلیسی و فرانسوی نیست .

    دانشگاه های فرانسه از محدودیت سنی برخوردار نیست و همچنین دولت فدرال از سیستم های پرداختی متنوعی برای کمک به دانشجویان بین المللی جهت تحصیل پزشکی و دندانپزشکی حتی در بهترین دانشگاه های فرانسه استفاده می کند .

    شما برای تحصیل رشته های پزشکی باید به سطح C1 زبان فرانسه برسید که می توانید در دوره های آمادگی زبان فرانیه در دانشگاه ها و کالج های کشور فرانسه شرکت نمائید .

    تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ترکیه

    ترکیه کشوری در همسایگی ایران است که همواره با ایرانیان مراودات زیادی داشته و از دانشجویان ایرانی با آغوش باز استقبال کرده است .

    این کشور موارد متنوعی از بورسیه های تحصیلی را برای علاقه مندان ارائه می دهد . بورسیه تحصیلی ابن سینا در ترکیه ، از جمله بورسیه رشته های پزشکی در ترکیه است که شامل رشته های پزشکی ، دندانپزشکی ، داروسازی ، پرستاری و حتی دامپزشکی می شود .

    تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ترکیه

    تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ترکیه از بسیاری جهات برای ایرانیان مقرون به صرفه و لذت بخش می باشد . ورود به دانشگاه های پزشکی و دندانپزشکی در ترکیه از طریق آزمون YOS انجام پذیر است . افرادی که موفق به تحصیل پزشکی در دانشگاه های دولتی ترکیه شوند ، بدون شک آینده ی درخشانی برای خود و خانواده شان رقم خواهند زد .

    تحصیل در پزشکی و دندانپزشکی لهستان

    تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در لهستان یک موقعیت بسیار مناسب برای علاقه مندان تحصیل در خارج از کشور است . لهستان از بهترین مقاصد برای کسانی است که مایل هستند دوره های پزشکی و دندانپزشکی را به زبان انگلیسی بگذرانند و پس از اتمام تحصیل به یک کشور اروپایی یا کشورهای پیشرفته تر در دیگر قاره ها مهاجرت کنند .

    لهستان یک برنامه چهارساله پزشکی دارد که طرح آن را از کشورهایی مانند آلمان و کانادا الگو برداری کرده است و در بین دانشجویان بین المللی با استقبال زیادی مواجه شده است .

    این طرح برای فارغ التحصیلان رشته های علوم پایه ارزشمند بوده و در واقع راهی برای ادامه تحصیل پزشکی برای علاقه مندانی است که به هر دلیلی از تحصیل پزشکی در کشور خود باز مانده اند .

    مطالب درباره تحصیل در خارج از کشور با تمرکز بر تحصیل پزشکی و دندانپزشکی بسیار گسترده بوده و از حیطه توضیح در قالب یک مقاله چند صفحه ای خارج می باشد . اگر می خواهید در این مورد ، اطلاعات بیشتری کسب کنید با مشاوران موسسه مهاجرتی MIC ، تماس بگیرید .

    همچنین می توانید با  با دفاتر ما در شهر های تهران و شیراز در تماس بوده و مطمئن باشید که مشاوران ما در پاسخگویی به سوالات شما و یاری رساندن به شما عزیزان در زمینه حقوق مهاجرت تحصیلی از هیچ اقدامی کوتاهی نخواهند کرد .

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.