تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در نروژ

از ما مشاوره رایگان دریافت کنید!

با ما در ارتباط باشید و سوالات، ابهامات و نگرانی های خود را از طریق راه های ارتباط زیر با ما در میان بگذارید. از طریق شماره تماس زیر میتوانید با مشاورین ما گفتگو کنید

مشاوره رایگان

90003031

    درخواست فوری بررسی شرایط

    تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در نروژ به زبان نروژی می باشد و علاقه مندان به تحصیل در این رشته می توانند در این کشور با کمترین هزینه ها تحصیل کنند و برای خانواده خود شامل همسر و فرزندان زیر 18 سال ویزای همراه دریافت نمایند.

    نروژ از جمله چهار کشور اروپایی است که همچنان تحصیل رایگان را در سرلوحه دانشگاه های خود دارده ، مشاوران موسسه مهاجرتی مشاوران برگزیده مهرآفرین ارایه دهنده راهنمایی و مشاوره های لازم جهت تحصیل در نروژ و سایر کشورهای اروپایی دارای هزینه تحصیل کم می باشد.

    کشور نروژ دارای دانشگاه های معتبری در سطح جهان است که وزارت بهداشت ایران تعدادی از آن ها را تائید کرده است ، از این رو افرادی که قصد تحصیل پزشکی و دندانپزشکی خارج از کشور را دارند می توانند به نروژ به عنوان یکی از انتخاب ها ی خوب نگاه کنند.

    نگاهی به تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در نروژ

    نروژ با پایتختی اسلو و واحد پول کرون نروژ کشوری مدرن و ثروتمند به حساب می آید که در شمال اروپا ، در جزیره ای به نام اسکاندیناوی قرار دارد و از لحاظ امنیت اجتماعی جزو کشورهای رتبه یک جهان است.

    در نظر داشته باشید که نروژ با توجه به شرایط جغرافیایی و آب و هوایی از شرایط زندگی دشوارتری نسبت به سایر نقاط اروپا برخوردار می باشد ، این مسئله باعث شده است تا اکثریت دانشجویان با این قصد نروژ را انتخاب کنند که بتوانند پس از تحصیل در نروژ از آن به عنوان پلی جهت رسیدن به کشورهایی نظیر آمریکا ، کانادا یا کشورهای دارای شرای جغرافیایی بهتر استفاده نمایند.

    چرا که زبان انگلیسی واحدهای ارائه شده دانشگاه های معتبر نروژ و رایگان بودن تحصیلات در کشور نروژ فاکتورهایی هستند که کشور نروژ را برای ادامه تحصیل بخصوص در مقاطع فوق لیسانس یا همان کارشناسی ارشد مناسب می کنند ، توجه داشته باشید که تحصیل پزشکی و دندانپزکی در نروژ صرفاً به زبان بومی می باشد.

    مزایای تحصیل علوم پزشکی در کشور نروژ

    از مزایای این کشور به عنوان جزوی از کم هزینه ترین کشور های اروپایی برای تحصیل می توان به موارد زیر اشاره کرد:

    1. امنیت بالای اجتماعی کشور نروژ و میزان کم جرم و جنایت
    2. استاندارد بالای جهانی دانشگاه های نروژ در رنک بندی های جهانی
    3. تحصیل رایگان در نروژ برای دانشجویان بین المللی
    4. اجازه 20 ساعت کار در هفته برای دانشجویان خارجی
    5. کیفیت بالای آموزش و پژوهش در کشور نروژ
    6. معتبر بودن دانشگاه های نروژ از نظر وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی ایران
    7. ویزای تحصیلی در نروژ از نوع شینگن است و فرد می تواند به کشور های عضو شینگن سفر کند
    مزایای تحصیل علوم پزشکی در کشور نروژ

    شرایط تحصیل پزشکی در نروژ

    در ادامه این مقاله از موسسه مهاجرتی مشاوران برگزیده مهرآفرین با شرایط تحصیل پزشکی در نروژ آشنا خواهید شد ، طول زمان تحصیل در رشته پزشکی 6 سال می باشد و شرط اولیه برای تحصیل پزشکی در نروژ و به صورت رایگان تسلط به زبان نروژی است ، بنابراین داشتن مدرک زبان نروژی در سطح B2 از الزامات گرفتن ویزای تحصیلی این کشور است ، برای تحصیل در رشته های پزشکی ابتدا باید در کالج ثبت نام کرد و به مدت 9 ماه در دوره پری مدیکال تحصیل کرد و پس از پایان دوره آزمونی از مباحث تدریس شده در کلاس ها برگزار می شود که در صورت قبولی می توان وارد دانشگاه شد و البته بومی گزینی یکی از عوامل سخت برای دانشجویان خارحی می باشد.

    در صورت عدم تسلط به زبان نروژی می توان قبل از دوره پری مدیکال به مدت یک سال در دوره های زبان نروژی ثبت نام کرد و اقدام به تقویت این زبان نمود ، اما باید توجه داشت که شانس اخذ ویزا برای دوره های زبان نروژی در کشور مقصد برای ایرانی ها خیلی سخت می باشد.

    برای اخذ پذیرش از دانشگاه داشتن مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی تجربی و یا ریاضی مورد قبول است . ، افرادی که دارای مدرک زبان انگلیسی نیستند یا نمره آیلتس آن ها از 6 کمتر است می توانند در آزمون تعیین سطح زبان در نروژ شرکت کنند ؛ مفاد این آزمون شامل سوالات کتبی و شفاهی است و اگر فرد نمره کافی را کسب نکرد باید علاوه بر شرکت در کلاس های نروژی در دوره های زبان انگلیسی نیز شرکت کنند.

    شرایط تحصیل دندانپزشکی در نروژ

    تحصیل دندانپزشکی در نروژ ترکیبی از دانشگاهای خصوصی و دولتی می باشد ، طول دوره دندانپزشکی ۵ سال است و افراد برای ورود به دندانپزشکی نروژ حتما باید دارای مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی رشته های ریاضی و یا تجربی باشند ، و یک دوره ۲ ساله Premedical در کالج بگذرانند بعد از اتمام دوره کالج در یک آزمون کلی از دروس کالج خود شرکت نمایند ، پس از قبولی می توانند به دانشکده دلخواه خود راه یابند.

    فرد باید مدرک زبان نروژی B2 و یا مدرک زبان انگلیسی در حد آیلس ۶ نیز داشته باشند ، اگر فردی خواهان تحصیل به زبان نروژی باشد می تواند قبل از دوره کالج یک سال در دوره زبان نروژی با شهریه جداگانه ثبت نام نماید و باید در نظر داشته باشید که دانشگاه های دولتی اصلاً ارائه دروس به زبان انگلیسی را ندارند ، یکی از نکات مهم تحصیل دندانپزشکی در دانشگاهای نروژ این است که کلاس ها با تعداد پایین دانشجو تشکیل می شود.

    پس از اتمام تحصیل دندانپزشکی دانشجو باید به مدت ۱۸ ماه به کارآموزی بپردازند و دانشجویان با اتمام دوره درسی و کارآموزی پس از اخذ مدرک خود می توانند در کلینیک ها مشغول به کار شوند.

    دانشجوی رشته علوم پزشکی بعد از اتمام تحصیلش می تواند 3 ماه به صورت آزمایشی در مشاغل مرتبط با رشته اش مشغول به کار شود و ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری تبدیل کند ، بعد از آن فرد باید 5 سال کار کند تا بتواند اقامت نروژ کسب کند.

    شرایط تحصیل دندانپزشکی در نروژ

    دروس مربوط به رشته های دندانپزشکی در نروژ

    افراد متقاضی تحصیل در رشته دندانپزشکی در رابطه با پیشگیری و درمان بیمارهای دهان و دندان و لثه ، بیماری های مربوط به حفره های دهان ، بهداشت دهانن و دنداند ، دندانپزشکی کودکان ، رادیولوژی و جراحی فک و صورت ، ارتودنسی ، پروتزهای دندانی ، زیبایی فک و صورت آموزش می بینند.

    درس های ویژه آموزشی در مقطع دندانپزشکی شامل : روش های جراحی دهان و دندان ، سر و آناتومی گردن ، ایمپلنت ، لمینیت ، دندانپزشکی قانتونی ، حساسیت دندانی ، بیومواد و ارگونومی می باشد.

    متد تدریس تحصیل دندانپزشکی در نروژ از مدرن ترین و پیشرفته ترین علم روز برخوردار می باشد که به افراد کمک می کند علم آموزی در این رشته هارا در محیطی علمی و هیجان انگیز تجربه کنند و حتی در ادامه در رشته انتخابی خود تخصص را نیز دریافت نمایند.

    همچنین در کشور نروژ پس از اتمام تحصیل در دانشگاه کالج های اختصاصی رشته های پزشکی و دندانپزشکی برای یاد گیری بیشتر و آماده سازی بیشتر دانشجویان وجود دارد که دانشجویان پس از اخذ مدرک خود می توانند در این کالج ها ثبت نام نمایند.

    مقطع کارشناسی دندانپزشکی در نروژ

    مدرک کارشناسی در بهداشت دندانپزشکی یک برنامه سه ساله است و متشکل از 180 امتیاز تحصیلی است ، مدرک این دوره صرفاً به زبان نروژی ارائه می شود و این برنامه به یک واحد تخصصی متشکل از دوره مراقبت ، بالینی و دندانپزشکی تقسیم می شود که 110 امتیاز تحصیلی را تشکیل می دهد.

    دوره های متوسطه از مراقبت از دندان ، علوم پایه (30 امتیاز تحصیلی) و بهداشت دهان و دندان ، علوم اجتماعی و علوم رفتاری (40 امتیاز تحصیلی) تشکیل شده است ، در همین سایت مقالات دیگری در خصوص تحصیل پزشکی و دندانپزشکی وجود دارد از جمله تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در مجارستان ، آلمان ، ترکیه ، روسیه ، سوئد و دیگر کشورها که شما عزیزان می توانید با مطالعه و مقایسه آنها آگاهی خود در زمینه تحصیل پزشکی و دندانپزشکی را افزایش دهید و به نتایج بهتری دست یابید.

    دانشگاه های پزشکی و دندانپزشکی نروژ

    بخش آموزش عالی نروژ شامل 8 دانشگاه ، 9 نهادهای تخصصی ، 20 دانشکده دولتی ، 2 دانشکده های ملی و 16 دانشکده خصوصی می شود . فهرست مدارس تحصیلی رایگان در نروژ به قرار زیر می باشد:

    دانشگاه علوم زیستی نروژ (UMB)
    دانشگاه علم و صنعت نروژ (NTNU)
    دانشگاه آجر (UiA)
    دانشگاه برگن (UiB)
    دانشگاه نردلند (UiN)
    دانشگاه اسلو (UiO)
    دانشگاه استواگر (UI)
    دانشگاه ترومسو (UiT)

    دانشگاه های پزشکی و دندانپزشکی نروژ

    چهار دانشگاه در نروژ در رتبه بندی دانشگاه جهانی QS در سال 2018 قرار گرفته اند که مورد تایید وزارت بهداشت کشورمان نیز می باشند ، همه این دانشگاه ها جزء دانشگاه های بزرگ دولتی هستند که به ترتیب رتبه عبارتند از دانشگاه اسلو ( رتبه 142 در جهان ) ، دانشگاه برگن ( رتبه 164 در جهان ) ، دانشگاه علوم و تکنولوژی نروژ ( رتبه 259 در جهان ) و دانشگاه ترومسو ( رتبه367 در جهان ).

    دانشگاه بزرگ دولتی اسلو نروژ

    یکی از قدیمی ترین و بزرگ ترین دانشگاه ها که تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در نروژ در آن رواج دارد ، دانشگاه اسلو نام دارد که در سال 1811 در پایتخت نروژ یعنی شهر اسلو تاسیس گردید ، این دانشگاه همچنین یکی از معتبرترین دانشگاه های دولتی این کشور نیز به حساب می آید و مدارک آن در سراسر دنیا معتبر می باشد و تمامی دروس پزشکی در دانشگاه اسلو به زبان نروژی ارائه می شوند از این رو برای دانشجویان بین المللی دوره های یکساله آموزش زبان نروژی برگذار می نماید.

    دانشگاه برگن در شهر هم نام در نروژ

    یکی دیگر از دانشگاه های معتبر پزشکی و دندانپزشکی در نروژ دانشگاه برگن نام دارد که در سال 1946 در شهر برگن تاسیس شد ، دانشجویان در حال تحصیل در دانشگاه برگن می توانند برخی از دروس خود را به زبان انگلیسی سپری نمایند که برای آن باید مدرک زبان انگلیسی خود را اراه نمایند.

    مدارک دانشگاهی دانشگاه برگن نیز از اعتباری بین المللی برخوردار است و فارغ التحصیلان این دانشگاه نروژی می توانند در کشوری در اروپا و یا آمریکا ( در صورت قبولی در آزمون USMLE ایالات متحده آمریکا ) که مد نظر دارند مشغول به کار شوند.

    مدارک لازم جهت اخذ پذیرش

    مدارک لازم بعد از انتخاب دقیق دانشگاه مورد نظرتان در نروژ مشخص می شود ، اما به طور کلی مدارک زیر مورد نیاز همه دانشگاه ها می باشد که به شرح زیر است:

    • ترجمه رسمی مدارک شناسایی
    • ترجمه رسمی مدارک تحصیلی
    • ترجمه ریز نمرات آخرین سال تحصیلی
    • مدرک زبان انگلیسی آیلتس 6 در صورت دارا بودن کورس های انگلیسی
    • معرفی حساب بانکی معتبر جهت اثبات پشتوانه مالی

    لازم به ذکر است که تمامی ترجمه ها باید به زبان انگلیسی یا زبان نروژی باشد ، این مدارک باید حداقل تا 1 مارس هر سال به دانشگاه مورد نظر ارسال شود.

    هزینه دانشجویان خارجی در نروژ

    دانشجویان برای تحصیل در دانشگاه در مقاطع ، کارشناسی ، کارشناسی ارشد PhD ، ملزم به پرداخت شهریه نمی باشند ، به عنوان مثال دانشجویان در حال تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در نروژ در دانشگاه اسلو نیازی به پرداخت شهریه را ندارند.

    تحصیل پزشکی در دانشگاه های دولتی نروژ به صورت رایگان می باشد ولی بابت هر ترم تحصیلی حدود 32 تا 64 یورو برای هزینه های اجرایی از دانشجو اخذ خواهد شد ، هزینه ثبت نام اولیه هم هر ترم بین ۳۰۰ تا ۶۰۰ کرون می باشد که این هزینه به منظور اجازه به دانشجو برای شرکت در امتحانات اخذ می‌شود ، با پرداخت این هزینه به دانشجویان کارتی به نام ( کارت ترم ) تعلق می گیرد که با این کارت دانشجویان قادر خواهد بود از مزایای کشور نروژ استفاده نمایند و از تسهیلات رایگان بهره ببرند.

    در مقایسه انجام گرفته توسط کارشناسان ما در موسسه مهاجرتی MIC بین نروژ و سایر کشور های اروپایی ، دانشگاه های خصوصی در نروژ ارزان تر هستند ، زیرا در سال بین 7000 تا 10000 یورو هزینه برای رشته پزشکی دریافت می کنند ، هزینه دندانپزشکی در نروژ در دانشگاه های خصوصی حدودا 11000 یورو در سال است که به هر دو زبان ممکن ارائه شود.

    هزینه زندگی در نروژ

    هزینه زندگی در این کشور بالا است ، کشور نروژ کشور ثروتمندی است و هزینه های زندگی زیادی را بر مردم تحمیل می کند و به طور متوسط زندگی یک دانشجوی مجرد در نروژ حدودا بین 10 تا 12 هزار یورو در سال است.

    بیشترین هزینه ای که یک دانشجو باید بپردازد هزینه خوابگاه و محل اقامتش است ، این هزینه تقریبا معادل 3000 کرون نروژ می باشد که بستگی به شرایط محل اقامت نیز می باشد ، بعد از هزینه خوابگاه بیشترین هزینه مربوط به خورد و خوراک است که آن هم تقریبا معادل 3000 کرون نروژ در ماه است.

    بقیه هزینه های جانبی کمتر می باشد ، البته بسته به این که فرد دانشجوی کدام دانشگاه و کدام شهر از نروژ باشد ، هزینه های زندگی می تواند متفاوت باشد ، اما به طور کلی هزینه های ماهانه در نروژ به حدود 1000 یورو در ماه می رسد.

    گران ترین شهر های نروژ اسلو ، برگن و ترومسو می باشند که در این شهر ها برای مخارج مهانه خود به مبلغی در حدود 950 تا 1300 یورو نیاز خواهید داشت ،. در شهر های کوچکتر هزینه ها نیز به نسبت پایین تر می شود و به مبلغ 700 تا 800 یورو در ماه نیاز خواهید داشت.

    بورسیه تحصیلی در نروژ

    بورسیه تحصیلی در دانشگاه های نروژ معمولا به افرادی با رزومه های بالا تعلق می گیرد در صورت پذیرش از دانشگاه های نروژ با بورسیه در هر دانشگاهی شرایط تحصیل رایگان درنروژ برای دانشجو امکان پذیر میگردد.

    معمولا بورسیه برای تحصیل در مقاطع بالاتر مانند دکتری PHD و کارشناسی ارشد تعلق می گیرد ، اگر شخصی موفق به اخذ این بورسیه تحصیلی بشود می تواند به صورت کاملا رایگان تحصیل کند و علاوه بر این امکان کار پاره وقت در کنار تحصیل در نروژ نیز وجود دارد که پیش تر اشاره شد دانشجویان اتحادیه اروپا و خارج اتحادیه اروپا مجاز هستند تا 20 ساعت در هفته در طول مدت زمان اقامت خود به کار در این کشور بپردازند.

    در پایان می توان گفت یکی از بهترین انتخاب ها جهت تحصیل در اروپا کشور نروژ می باشد و مشاوران موسسه مهاجرتی MIC بروزترین اطلاعات را در زمینه تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در نروژ را در اختیار علاقه مندان تحصیل در این رشته قرار می دهد و شما می توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر با دفاتر تهران و شیراز در ارتباط باشید.

    تحصیل رشته های پزشکی و دندانپزشکی در نروژ چند سال طول می کشد؟

    تحصیل رشته پزشکی 6 سال و دندانپزشکی 5 سال زمان می برد.

    هزینه تحصیل در دانشگاه های نروژ برای رشته های پزشکی چقدر است؟

    تحصیل در دانشگاه های دولتی این کشور تقریباً رایگان هست و شما شهریه ای بابت آن پرداخت نمی کنید.

    آیا تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در نروژ به زبان انگلیسی می باشد؟

    خیر – در دانشگاه های دولتی کشور نروژ که تحصیل در آن ها تقریباً رایگان می باشد ، تحصیل فقط به زبان بومی و نروژی ارائه می شود.

    آیا دانشگاه های پزشکی نروژ مورد تائید وزارت بهداشت ایران هم هستند؟

    بله – باتوجه به اینکه سطح بالایی در این دانشگاه ها وجود دارد و جزو دانشگاه های برتر اروپا و جهان محسوب می شوند ، مورد تائید وزارت بهداشت ایران نیز هستند که می توانید به لیست آن مراجعه کنید.
    4 دیدگاه
    1. معصومه نوشته:

      چطور می توان در دوره های پری مدیکال ثبت نام کرد؟

      1. مشاور مهاجرت تحصیلی نوشته:

        باسلام به همراهان موسسات HSA

        امکان شرکت در دوره پری مدیکال در کشور نروژ وجود ندارد. با توجه به اینکه کشور نروژ برای رشته های مدیکال بومی پذیر می باشد شانس مهاجرت تحصیلی برای این رشته برای شما پایین است.

        باتشکر از سوال شما

    2. melika نوشته:

      آیا گذراندن دوره پری مدیکال در نروژ اجباری است ؟ نمیتوان بدون گذران آن در آزمون شرکت کرد ؟

      1. مشاور مهاجرت تحصیلی نوشته:

        باسلام به همراهان موسسات HSA

        در صورت داشتن مدرک زبان نروژی و تسلط به دروس مربوط به آزمون ورودی می‌توانید بدون گذراندن دوره کالج در آزمون ورودی دانشگاه شرکت نماييد. اما با توجه اینکه کشور نروژ در شاخه پزشکی بومی پذیر است و در صد بسیار پایینی دانشجوی خارجی می پذیرد بهتر است کشورهای دیگری از جمله مجارستان، لهستان، بلغارستان، فرانسه، آلمان، اتریش، ایتالیا و… را برای تحصیل در رشته پزشکی انتخاب نمایید.

        باتشکر از سوال شما

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.