تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در اتریش

از ما مشاوره رایگان دریافت کنید!

با ما در ارتباط باشید و سوالات، ابهامات و نگرانی های خود را از طریق راه های ارتباط زیر با ما در میان بگذارید. از طریق شماره تماس زیر میتوانید با مشاورین ما گفتگو کنید

مشاوره رایگان

90003031

    درخواست فوری بررسی شرایط

    یکی از کشور های اروپایی که تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در آن به صورت رایگان می باشد ، کشور اتریش است . اتریش به دلایلی همچون امنیت اجتماعی بالا ، مطرح بودن دانشگاه های آن در بین دانشگاه های خارج از کشور و سیستم عالی و آموزشی دانشگاهی ، بالا بودن سطح کیفیت زندگی ، هر ساله عده کثیری را برای تحصیل مشتاق خود ساخته است . اگر به دنبال تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در اتریش هستید این مقاله که توسط موسسه مهاجرتی مشاوران برگزیده مهرآفرین تهیه شده است را تا آخر دنبال کنید .

    بهترین راه مهاجرت به کشور اتریش ، مهاجرت تحصیلی و به دنبال آن گرفتن اقامت از راه تحصیل در این کشور است . در این روش ها بعد از این که شخص چندین سال در این کشور اقامت داشت به راحتی می تواند تابعیت این کشور را دریافت کند .

    پایتخت و بزرگترین شهر کشور اتریش با جمعیتی بیش از 1.8 میلیون نفر ، وین است . اتریش یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان است و تولید ناخالص داخلی سرانه آن 46،972 دلار می باشد . این کشور سطح بالایی از زندگی را توسعه داده و در سال 2016 برای شاخص توسعه انسانی رتبه 24 جهان را به خود اختصاص داده است . اتریش از سال 1955 عضو سازمان ملل بوده است ، همچنین در سال 1995 به اتحادیه اروپا پیوسته و واحد پول اتریش نیز یورو می باشد .

    بررسی تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در اتریش

    در اتریش 70 دانشگاه برتر با بیش از350000 دانشجو می باشد که 25 ٪ آنها دانشجویان خارجی هستند . تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در اتریش به دانشجویان طیف گسترده ای از فرصت ها و برنامه های تحصیلی مختلفی که البته فقط به زبان آلمانی تدریس می شوند را ارایه می دهد .

    دانشگاه های پزشکی کشور اتریش مورد تائید تمامی کشورهای اروپایی و غیر اروپایی می باشد . هزینه زندگی و تحصیل که تقریباً رایگان می باشد در کشور اتریش در مقایسه با بسیاری از کشورهای اروپایی مقرون به صرفه تر است . دو روش برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در اتریش وجود دارد که در زیر به آن ها می پردازیم .

    روش اول تحصیل رشته های پزشکی در اتریش

    در روش اول ، حتما باید متقاضی در کنکور سراسری کشور خودش و در همین رشته قبول شود . تحصیل در این رشته ها در اتریش صرفا به زبان آلمانی است و باید در سطح C1 به زبان آلمانی مسلط باشد و امکان تحصیل به زبان انگلیسی وجود ندارد .

    اگر متقاضی مدرک زبان آلمانی نداشته باشد مشکلی وجود ندارد چرا که می تواند قبل از تحصیل در دانشگاه در اتریش در دوره های زبان آلمانی شرکت کند و این مهارت زبانی خود را تقویت کند .

    اگر متقاضی در دانشگاه آزاد پذیرفته شده باشد لازم است دانشجو 70 واحد درسی را در ایران گذرانده باشد ولی اگر در دانشگاه دولتی پذیرفته شده باشد صرف قبولی کافیست .

    روش دوم ورود به رشته های علوم پزشکی اتریش

    در روش دوم تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در اتریش ، دانشجو یک سال و نیم مهلت دارد تا پس از ورود به اتریش زبان آلمانی و برخی از دروس پایه شامل زیست شناسی ، شیمی ، فیزیک ، ریاضی ، متون به زبان آلمانی را در یک کالج فرا بگیرد و سپس در آزمون ورودی شرکت کنند و بسته به نمره اخذ شده وارد دوره های پزشکی ، دندانپزشکی و داروسازی شود .

    مدت زمان لازم برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی اتریش 6 سال است . علاوه بر این در اختیار داشتن دانایی زبان آلمانی برای اخذ پذیرش از دانشگاه های پزشکی اتریش در این روش نیاز می باشد .

    در این روش نیز متقاضیانی که مدرک زبان آلمانی C1 را در اختیار ندارند قبل از ورود به دانشگاه قادر به گذراندن دوره های یکساله زبان آلمانی در کشور اتریش خواهند بود که غالباً با همان دوره کالج انجام می شود .

    پس از گذراندن دوره زبان ، شرکت در آزمون ورودی به عنوان یک ضرورت دیگر محسوب می شود که پس از قبولی در این آزمون متقاضی می تواند جهت تحصیل رشته پزشکی وارد دانشگاه شود.

    مزایای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در اتریش

    • تحصیل در دانشگاهایی با رتبه های خوب در دنیا
    • شهریه و هزینه مناسب زندگی در این کشور
    • امکان یادگیری زبان آلمانی در این کشور قبل از ورود به دانشگاه
    • امکان اخذ اقامت و ویزای کار پس از پایان تحصیلات
    • امکان سفر به دیگر کشورهای اروپایی با اخد ویزای شینگن این کشور

    تحصیلات در کشور اتریش با هزینه بسیار ناچیز صورت می گیرد و علاقه مندان به تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در اتریش می توانند از بهترین متد تحصیلی در این رشته ها در کنار استفاده از تجهیزات بهره ببرند . این کشور با توجه به جمعیت بسیار کمی که دارا می باشد ، شرایط اخذ ویزای تحصیلی و پس از آن کسب اقامت در این کشور را برای دانشجویان خارجی تسهیل نموده است .

    هزینه تحصیل رشته های پزشکی اتریش

    تحصیل در دانشگاه های پزشکی و دندانپزشکی در هر ترم حدود 750 یورو می باشد که صرفاً هزینه های جاری دانشگاه محسوب می شوند .

    برنامه آمادگی زبان و آزمون ورودی دانشکده های دندانپزشکی یک برنامه 9 ماهه است و کل هزینه برنامه زبان و آمادگی آزمون ورودی به کالج انتخابی بستگی دارد که در دو بخش پرداخت می شود .

    اما صرفاً دوره کالج زبان در شهر وین در حدود 1000 یورو برای هر ترم می باشد . هزینه خوابگاه ها از 300 تا 400 یورو می باشد . شرایط تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در اتریش به گونه ای است که امکان کار در حال تحصیل نیز وجود دارد .

    اما در نظر داشته باشید که شما در حال تحصیل رشته های علوم پزشکی هستید و این سبب می شود که زیاد نتوانید به دنبال کار حین تحصیل باشید .

    دانش آموزانی که ساکن کشورهای عضو اتحادیه اروپا هستند می توانند به مدت سه ماه به شکل تمام وقت و بدون محدودیت برای کسب درآمد فعالیت کنند یا به شکل ۱۲ ساعت کار درهفته تحت عنوان کار پاره وقت به فعالیت بپردازند .

    دانشجویان از زمانیکه وارد اتریش می شوند از بیمه درمانی بهره مند می شوند و ماهیانه مبلغ 49 یورو جهت بیمه باید پرداخت نمایند . بهتر است متقاضیانی که به دنبال کشور ارزان هستند ، تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در آلمان را نیز بررسی نمایند ، این کشور شرایط مناسب تری برای ورود به دانشگاه های پزشکی برای خارجی ها دارد .

    هزینه زندگی دانشجویی در اتریش

    هزینه زندگی شامل غذا ، حمل و نقل ، پوشاک و غیره در اتریش 143 درصد بیشتر از ایران است . کشور اتریش با فراهم کردن بهترین امکانات زندگی برای شهروندان خود هزینه زندگی بالایی نسبت به بقیه کشورهای اروپایی ندارد .

    متوسط مبلغ مورد نیاز برای زندگی دانشجویی در اتریش بابت اقامت ، خورد و خوراک و هزینه های متفرقه حدود 800 یورو در ماه است .

    البته همانطور که می دانید این هزینه ها بسته به شیوه زندگی فرد دارد و متغیر خواهد بود . در ضمن حداقل ده ساعت در هفته به دانشجویان در اتریش اجازه کار نیمه وقت داده می شود ، بنابراین از این شیوه هم می توانید بخشی از هزینه های خود را پوشش دهید .

    دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت در اتریش

    دانشجویانی که قصد تحصیل در دانشگاه های اتریش و رشته های علوم را دارند بهتر است در دانشگاه هایی که مورد تایید وزارت بهداشت ایران می باشد ادامه تحصیل دهند .

    لیست دانشگاه های اتریش که مورد تایید وزارت بهداشت ایران می باشد را می توانید از سایت خود وزارتخانه استخراج نمائید . چندتا از دانشگاه های مورد تائید را در زیر بررسی می کنیم .

    • دانشگاه علوم پزشکی وین
    • دانشگاه پزشکی اینسبروک
    • دانشگاه رشته های پزشکی گراتس

    دانشگاه علوم پزشکی وین

    تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در اتریش را از موسسه مهاجرتی مهرآفرین بررسی می کنیم . دانشگاه پزشکی و دندانپزشکی در وین اتریش بزرگترین و معتبرترین موسسه تحقیقاتی پزشکی در اتریش با سابقه 650 ساله بزرگترین دانشگاه پزشکی در تمام کشورهای آلمانی زبان است که در سال ۲۰۰۴ میلادی به استقلال مطلق رسید .

    تحصیل در اتریش در رشته دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی وین 6 سال به طول می انجامد و شرط لازم برای ورود به این دانشگاه شرکت در امتحانات ورودی است و دارا بودن گواهی C1 زبان آلمانی می باشد .

    امتحان ورودی دانشگاه که شامل دروس شیمی ، زیست ، هوش و درک مطلب می باشد که دانشجویان باید نمره قبولی را اخذ نمایند . کلیه دروس دانشگاه پزشکی وین، به زبان آلمانی تدریس میشود و بنابراین ارایه مدرک زبان آلمانی در این دانشگاه الزامی است .

    امکانات دانشگاه وین اتریش

    این مرکز مجهز به پیشرفته ترین دستگاه ها و تیم های اجرایی است و آخرین متدهای روز پزشکی در این بیمارستان اجرا می شود . همچنین دارای بزرگترین بیمارستان عمومی اروپا نیز می باشد .

    این مجموعه، طیف وسیعی از درمان های با کیفیت بالا را در زمینه های دندانپزشکی و مبحث امراض لثه و بافت هاى محافظ اطراف دندان (پریودنتولوژی) ، ارتودنسی ، جراحی دهان ، پروتز، رادیولوژی و دندانپزشکی کودکان ارائه می دهد . سالانه حدود 70 دانشجو آموزش می بینند تا پزشکان و دندانپزشکانی خبره شوند .

    هرساله، این بخش حدود 30.000 بیمار را درمان می کند . علاوه بر دانشجویانی که تحت نظارت مستمر پزشکان با تجربه کار می کنند ، بیماران در بخش دندانپزشکی توسط 100 پزشک درمان می شوند . مراقبت از بیمار، تحقیق و آموزش سه ستون فلسفه دپارتمان دندانپزشکی است .

    دانشگاه پزشکی گراتس

    این دانشگاه دولتی در سال 2004 در شهر گراتس تاسیس شد . این دانشگاه در مقطع کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکتری در رشته های پزشکی ، دندانپزشکی ، پرستاری و سلامت فعالیت دارد . ملاک انتخاب برای ورود به این دانشگاه بر اساس آزمون ورودی است .

    دانشگاه پزشکی اینسبروک اتریش

    این دانشگاه پزشکی دولتی در سال 2004 از دانشگاه لئوپد فرانتسنس اینسبروک جدا شده و به صورت مستقل فعالیت خود را در شهر اینسبروک آغاز کرد . این یک موسسه آموزش عالی کوچک است که در رشته پزشکی فعالیت دارد . ملاک انتخاب برای ورود به این دانشگاه آزمون ورودی است .

    دروس پزشکی در این دانشگاه به روش سنتی ارائه می شوند به این صورت که در چهار ترم اول دروس آناتومی ، فیزیولوژی ، شیمی ، بیوشیمی یا همان دروس پیش بالینی ارائه می شوند و سپس وارد مرحله بالینی می شوند .

    مدارک پذیرش دانشگاه های پزشکی اتریش

    • تکمیل فرم درخواست پذیرش
    • گواهی تسلط به زبان آزمانی
    • ترجمه رسمی مدرک دیپلم وپیش دانشگاه به زبان آلمانی
    • مدرک قبولی در دانشگاه های دولتی ایران
    • گواهی منع تحصیل در مقاطع بالاتر

    ادامه تحصیل پزشکان فارغ التحصیل از ایران در اتریش

    شرایط تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در اتریش برای پزشکان عمومی و فارغ التحصیلان رشته های زیر شاخه پزشکی و دندانپزشکی در ایران بدین صورت است که برای این افراد موقعیت ادامه تحصیل در اتریش در مقطعPhD علوم پایه پزشکی به زبان انگلیسی وجود دارد .

    دوره دکترای علوم پزشکی در اتریش (PhD) توسط دانشکده پزشکی دانشگاه وین برای آموزش به پژوهشگران و محققان ارائه می شود . متقاضیان این دوره می توانند پس از گذراندن دوره 3 ساله در زمینه رشته های موجود و ارائه تز دکترای خود مدرک PhD کسب نمایند . همچنین می توانید در دوره های تخصص در کشور اتریش نیز شرکت نمائید .

    زبان آلمانی و تخصص پزشکی در اتریش

    افرادی که در حین سپری کردن دوره خود در اتریش بتوانند زبان آلمانی را در سطح C1 فرا گیرند می توانند پس از اتمام دوره دکترا در آزمون علوم پایه پزشکی اتریش شرکت کنند و در صورت کسب حد نصاب لازم از امتیازاتی مانند اخذ مدرک پزشکی عمومی اتریش و امکان ادامه تحصیل و اخذ مدرک تخصص و فوق تخصص برخوردار شوند .

    در پایان نیز باید خاطر نشان کنیم که دانشجویان پزشکی و دندانپزشکی پس از اتمام تحصیلات می توانند به راحتی در بیمارستان های اتریش به کار مشغول شوند و از این طریق به اقامت دائم این کشور برسند . اگر همچنان قصد تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در اتریش را دارید ، شک نداشته باشید که قطعا انتخاب درست اما سختی را کرده اید . برای مشاوره در خصوص حقوق مهاجرت تحصیلی در کشورهای دیگر می توانید با مشاوران موسسه مهاجرتی مهرآفرین در دفاتر تهران و شیراز در تماس باشید .

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.