تحصیل در کانادا

از ما مشاوره رایگان دریافت کنید!

با ما در ارتباط باشید و سوالات، ابهامات و نگرانی های خود را از طریق راه های ارتباط زیر با ما در میان بگذارید. از طریق شماره تماس زیر میتوانید با مشاورین ما گفتگو کنید

مشاوره رایگان

90003031

    درخواست فوری بررسی شرایط

    هنگامی که تصمیم گرفتید در کانادا تحصیل کنید ، متوجه خواهید شد که این یک سرمایه گذاری بزرگ است ؛ تحصیل در کانادا ، آموزش عالی ، تنوع فرهنگی و مهمتر از همه یک مدرک شناخته شده در سطح جهانی را برای شما به ارمغان می آورد . با این حال قبل از عزیمت برای تحصیل در خارج از کشور ، آگاهی از تمامی گزینه های تحصیلی و همچنین برآورد هزینه و کیفیت موثر است . گروه مشاوران تخصصی مهاجرت تحصیلی ، در مقاله پیش رو شما را با این گزینه ها آشنا می کنند .

    اقدامات کلی جهت تحصیل در کانادا

    قبل از تصمیم به عزیمت به کانادا برای تحصیل ، مراحلی وجود دارد که شما باید بدون عیب و نقص انجام دهید تا در روند پذیرش و اخذ ویزای تحصیلی کانادا موفق باشید . اطمینان حاصل کنید که تمامی نیازهای برنامه خود را برآورده می کنید . شرایط پذیرش دانشگاه های کانادا را به خوبی مطالعه کرده و برنامه مورد نظر را بررسی و انتخاب کنید .

    درخواست آنلاین خود را کامل کنید و در صورت نیاز با مشاورین موسسه مهاجرتی به کانادا تماس بگیرید . از طریق مشاورین این موسسه شما به راحتی می توانید درخواست کمک هزینه تحصیلی و درخواست اقامت تان را نیز تکمیل نمایید .

    در نهایت پس از تکمیل برنامه های لازم وضعیت درخواست شما بررسی و اسناد مورد نیاز آماده و ارسال می شود . اطلاع از زمان پذیرش اهمیت زیادی دارد ؛ آخرین مهلت برای پذیرش در تمام برنامه های کارشناسی جهت تحصیل در کانادا ، 1 مارس می باشد . آخرین مهلت برای ارسال متن پایان نامه برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی که در خارج از کانادا یا ایالات متحده ساکن هستند نیز تاریخ 31 مارس است . در ادامه تمامی مراحل با جزییات بیشتر بررسی می شود .

    اعتبار گواهی دیپلم دانشجویان در کانادا

    اگر نگران باشید که دیپلم دبیرستان که در کشور خودتان به دست آورده اید ، در کانادا قانونی به حساب می آید یا نه ، باید بگوییم نگران نباشید . زیرا هر دانش آموز دارای دیپلم دبیرستان دولتی معتبر از کشور خود می تواند برای پذیرش از دانشگاه ها و تحصیل در کانادا درخواست دهد ، البته مدارک شناخته شده بین المللی در سراسر جهان و همینطور در کانادا بدون محدودیت خاصی پذیرفته می شوند .

    در مورد مدرک کارشناسی ارشد ، در اکثر کشورها ، موسسات آموزشی وجود دارند که دیپلم بین المللی را با توجه به معیارها به رسمیت می شناسند و بخش برابر سازی مدرک لیسانس با استانداردهای بین المللی را دارند . این می تواند یک گواهی واحد و یا اضافی به مدرک لیسانس شما پیوست کند .

    دانشگاه های کانادا این دیپلم های بین المللی را مطابق با استانداردهای مستعد می پذیرند . اگر دارای دیپلم با نمره بالا IB هستید ، می توانید آن را ترجمه کنید و برای دانشگاه های کانادا ارسال کنید .

    زبان مورد نیاز جهت تحصیل در کانادا

    اگر میخواهید برای ورود مستقیم به دانشگاه کانادا درخواست کنید و زبان مادری شما انگلیسی نیست ، باید علاوه بر مدرک تحصیلی نمره زبان خودتان را نیز ارائه دهید . تست انگلیسی تافل ، به عنوان رایج ترین زبان برای دانشگاه های آمریکایی است و سیستم آزمون بین المللی آیلتس ، رایج ترین زبان برای دانشگاه های کانادا می باشد . اما اکثر دانشگاه های کانادا هر دو آزمون را به عنوان مدرک توانایی زبان انگلیسی شما می پذیرند .

    زبان مورد نیاز جهت تحصیل در کانادا

    شما می توانید امتحانات تافل و آیلتس را در مراکز آزمون در سراسر جهان از جمله در موسسات معتبر کشور ایران انجام دهید . برخی از ایالات کانادا علاوه بر زبان انگلیسی ، مدرک زبان فرانسه را نیز از متقاضیان تحصیل در کانادا ( صرفا در ایالات فرانسوی زبان ) می پذیرند .

    افرادی که بتوانند نمرات متوسط یا پیشرفته زبان فرانسوی را ارائه بدهند ، می توانند از دانشگاه های مستقر در ایالات های فرانسوی زبان کانادا مانند ایالت کبک ، پذیرش بگیرند . برای کسب اطلاعات بیشتر در این باب با مشاوران تخصصی تحصیل در خارج از کشور تماس بگیرید .

    برنامه های کارشناسی در کانادا

    دانشگاه های کانادا که جزو بهترین دانشگاه های خارج از کشور هستند دارای تعداد محدودی از دانش آموزند که در سال های مختلف در بخش های مختلف پذیرفته می شوند ، بنابراین تحصیل در کانادا برای نسل های پی در پی کاملا رقابتی است .

    دانش آموزان دبیرستانی بیشترین رقابت را دارند ، زیرا آنها از لحاظ روان شناختی و اخلاقی آماده و بسیار مشتاق هستند که وارد دانشگاه های کانادا شوند . برای تحصیل در مقطع کارشناسی یا لیسانس در کانادا ، دو معیار اصلی ، نمره / عملکرد دبیرستان (IB) و همچنین مهارت های زبان انگلیسی ( در اکثر استانها ) و یا زبان فرانسوی ( در برخی استان ها ) اهمیت دارد .

    بنابراین اگر تصمیم گرفتید که در مقطع کارشناسی در کانادا تحصیل کنید ، باید ابتدا برای یک برنامه کلی مانند علوم اجتماعی ، علوم طبیعی ، کسب و کار و هنر درخواست کنید و بعدا به یک زمینه خاص ( زیر شاخه های مختلف ) تصمیم گیری کنید . تصمیم گیری و انتخاب برنامه درست در این مرحله می تواند گیج کننده باشد و نیاز به مشاوره با یک مشاور برجسته کاملا لازم و ضروری است .

    تحصیلات تکمیلی در کانادا

    اگر چه تحصیل در کانادا در تحصیلات تکمیلی نیاز به فعالیت های تحقیقاتی دارد اما توجه داشته باشید که به طور معمول ، تحقیق بر روی یک موضوع خاص بدون داشتن مدرک ، برای دانشگاه های کانادا قابل قبول نیست و شما تا زمانی که تمام دانش تئوری و عملی لازم را نداشته باشید ، برای انتخاب برنامه مناسب تحصیلات تکمیلی در دانشگاه های کانادا ، واجد شرایط نمی باشید .

    معمولا ، در یک برنامه تحصیلات تکمیلی ، شما یک استاد دارید که تمام فعالیت های شما را نظارت می کند و در صورت داشتن برنامه درسی مناسب ، شرایط شما را برای تحصیل در کانادا ، از طریق مصاحبه ها و سایر ابزارها ارزیابی و بررسی می کنند .

    تحصیلات تکمیلی در کانادا

    تحصیل در موسسات آموزش عالی یا کالج های کانادا

    برای پذیرش در موسسه آموزش عالی کانادایی ، با توجه به حوزه مطالعات ، برنامه ها و سایر عوامل مربوطه ، رقابت می تواند متفاوت باشد . تفاوت اصلی بین کالج ها و دانشگاه ها این است که اگر به دنبال کار حرفه ای هستید ، می توانید در یک کالج ثبت نام کنید و پس از دو یا سه سال سریع وارد بازار کار فنی و حرفه ای شوید .

    در صورتی که قصد انتخاب دانشگاه را داشته باشید باید حداقل چهارسال تحصیل کنید و سپس وارد بازار کاری شوید که از محیط علمی متفاوت تر می باشد . نمره های دبیرستان ، در کالج های کانادا همانند دانشگاه ها کاربرد دارند و نسبتا مهم هستند .

    در حالی که اکثریت نهادهای عالی رتبه 70 و بالاتر را بدست می آورند ( بعضی کالج های معتبر به طور متوسط 85 درصد و بالاتر نیاز دارند ) . تمام این موارد جزو حقوق مهاجرت تحصیلی است که می توانید از مشاور خود سوال کنید .

    دانشجویان بین المللی در کانادا

    دانشجویان بین المللی باید یک مقاله و بیانیه شخصی درباره یک موضوع تحقیقی ( پروپوزال ) تهیه کنند و تا تاریخ اعلام شده ، همراه با سایر اسناد و مدارک برای ثبت نام در برنامه تعیین شده ، ارائه دهند . البته اسنادی مانند نامه های مرجع ، گواهی هایی از فعالیت های اضافی و گواهی های دیگری دال بر اثبات مهارت ها همیشه امتیاز محسوب می شود و جهت تحصیل در کانادا بسیار مورد استقبال قرار می گیرد .

    در مورد دانشجویان بزرگسال ( کسانی که بیش از 25 سال دارند ) در کنار توجه به داشتن دیپلم ، نیازهای پذیرش بر اساس مهارت های عملی و نظری آنها به دلیل مشاغل ، منافع فردی ، بلوغ فکری و غیره نیز تحت تاثیر قرار می گیرد .

    برنامه های حرفه ای مانند پزشکی ، حقوق و مهندسی قبل از درخواست برنامه تحصیل در مقطع کارشناسی ، قبل از اعطای مدرک تحصیلی و همچنین معاینات ملی برای اثبات تمرین حرفه ای ، نیاز به مدرک پیشین دارند .

    هزینه های تحصیلی در کانادا

    یکی از مهمترین جنبه های انتخاب محل تحصیل در خارج از کشور برآورد هزینه های تحصیل و زندگی است . کشور کانادا برای دانش آموزان و دانشجویان بین المللی هزینه ای متناسب با رشته های تحصیلی دارد . هزینه های تحصیل در کانادا در برنامه ها ، دانشگاه ها و استان ها متفاوت است .

    به طور کلی هزینه تحصیل در مدارس حرفه ای مانند حقوق ، پزشکی و MBA به عنوان گران ترین رشته ها در کانادا رتبه بندی می شود . قبل از رفتن به کانادا باید مطمئن شوید که از عهده هزینه های اولیه برای کارهای اولیه بر می آیید :

    • هزینه های درخواست بسته به دانشگاه مورد نظر 50 تا 150 دلار .
    • تقریبا 25 دلار برای هر دانشگاه به دلیل تایید اسناد مورد نیاز ( رونوشت ، نامه توصیه ) .
    • هزینه آزمون ورودی بسته به رشته مورد درخواست شما ، حدود 200 دلار است . معمولا دانش آموزان دو بار این آزمون را امتحان می کنند و بنابراین هزینه آنرا حدود 500 دلار می پردازند .
    • نمرات آزمون مانند GMAT ، GRE ، SAT ، TOEFL ، IELTS باید توسط سازمان های شناخته شده مانند (ETS) گزارش شود ، که ممکن است در هر دانشگاه به طور متوسط تا 20 دلار هزینه داشته باشد .

    علاوه بر هزینه های ذکر شده در بالا ، دانش آموزان باید ثابت کنند که تمام منابع مالی لازم برای حمایت خود در طی دوره برنامه برای پذیرش را دارند . این مبلغ در حال حاظر در حدود 8000 دلار برای کارشناسی و بیشتر برای مقاطع بالاتر اعلام شده است .

    هزینه های تحصیلی در کانادا

    هزینه های تحصیل در برخی ایالت های کانادا

    کانادا ، کشور بزرگ و متنوعی است ، بنابراین پولی که شما در دانشگاه ها هزینه می کنید ، به طور گسترده ای به منطقه ای که برای زندگی انتخاب می کنید ، بستگی دارد . هزینه ها نیز از برنامه های مختلف تحصیلی که در آن ثبت نام کرده اید ، متفاوت هستند . در ادامه لیستی از هزینه های دانشگاه برای دانشجویان بین المللی که برای تحصیل در کانادا در استان های مختلف صرف می کنند به طور تقریبی ، ارائه شده است :

    • جزیره پرنس ادوارد ؛ 12.480 تا 8520 دلار
    • نوا اسکوشیا ؛ 10.720 تا 7.520 دلار
    • نیوبرانزویک ؛ 9.168 تا 10.518 لار
    • کبک ؛ 6.900 تا 16.204 لار
    • انتاریو ؛ 4.940 دلار تا 6.900 دلار
    • مانیتوبا ؛ 7.779 تا 10.890 دلار
    • ساسکاچوان ؛ 6.293 تا 10.178 دلار
    • آلبرتا ؛ 4000 تا 15000 دلار
    • بریتیش کلمبیا ؛ 7.260 تا 7.510 دلار

    بورس تحصیلی در کانادا

    کانادا ، علاوه بر بورس و کمک هزینه تحصیلی ، وام های دانشجویی ، وام بانکی و سایر خدمات دانشجویی را نیز ارائه می دهد . شرایط وام دانشجویی بستگی دارد که چه کسی آن را ارائه می دهد و چه کسی آن را دریافت می کند .

    وام های دانشجویی معمولا پس از تکمیل و یا ترک تحصیل دانشجویان بابت پرداخت مبلغ وام پرداخت می شود . روش های اعطای بورس تحصیلی متفاوت است و دانشجویان می توانند انواع بورسیه تحصیلی در کانادا را در سایت موسسه مطالعه بیابند . اقامت کانادا پس از تحصیل هم عنوان مقاله ای درهمین سایت است . که می توانید با مطالعه آن اطلاعات بیشتری در زمینه آینده تحصیل در کانادا کسب کنید .

    این مقاله توسط مشاوران تخصصی مهاجرت تحصیلی ارائه شد . برای کسب اطلاعات بیشتر درباره شرایط و ضوابط تحصیل در کانادا و یا تحصیل پزشکی و دندانپزشکی دراین کشور با موسسات همکار این گروه در شهرهای تهران و شیراز تماس بگیرید . این موسسات دارای پرونده های موفقی در این زمینه هستند .

    6 دیدگاه
    1. Hanieh نوشته:

      سلام. من ۱۸ سالمه ترم دو شیمی دانشگاه دولتی هستم. برای تحصیل رشته داروسازی دانشگاه های کانادا آیا شانس قبولی دارم؟ و باید چکار کنم؟ اگر بخواهم برای سال دیگر اقدام کنم.

      1. مشاور مهاجرت تحصیلی نوشته:

        باسلام به همراهان موسسات HSA

        مهم ترین موضوع داشتن مدرک زبان انگلیسی آیلتس در سطح حداقل 6 می باشد ، سپس شما باید برای دانشگاه های کانادا برای مقطع لیسانس درخواست بدهید.

        باتشکر از سوال شما

    2. Ali نوشته:

      سلام.دیپلم کامپیوتر دارم ۱۹ سالمه و سربازم.برای تحصیل در رشته موسیقی در کانادا شانسی دارم؟زبانم در حد متوسطه.هزینه هایی که داره از اول چجوریاس؟

      1. مشاور مهاجرت تحصیلی نوشته:

        باسلام به همراهان موسسات HSA

        شما تا سن 20 سالگی شانس اخذ ویزا برای ورود به دوره لیسانس کشور کانادا را خواهید داشت ، نکته مهم در این مورد داشتن مدرک زبان آیلتس و نمونه کار در موسیقی می باشد.

        باتشکر از سوال شما

    3. Ahmad jawad نوشته:

      سلام من میتوانم در دانشگاه کانادا تحصیل کنم

      1. مشاور مهاجرت تحصیلی نوشته:

        باسلام به همراهان موسسات HSA

        متاسفانه شما هیچ اطلاعاتی شامل سن ، مدرک زبان ، تحصیلات ارائه ندادید که بتوانیم شما را راهنمایی کنیم.

        باتشکر از سوال شما

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.